MacGregor26M

Zajímavosti o lodích, rady a tipy atd.

Moderátoři: smike, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 822
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 126
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

MacGregor26M

Příspěvekod Pavel-Sulc » stř pro 28, 2016 8:07 am

Příspěvek od Milos » úte 27. pro, 2016 19:54
Pavel-Sulc píše:
Budu šít nový sprayhood na Shipman 28 a synovi zakrytí cocpitu na MacGregor.
Ahoj Pavle!
Som taktiež majiteľom MacGregor26M. Máš nejaký plán na realizáciu zakrytia cockpitu? Dosť ma to zaujíma, nemám zatiaľ ani sprayhood...
Ako sa u vás mekáč osvedčil, máte v ňom realizované aj nejaké vykurovanie (snáď to nie je off topics, zakrytie s kúrením súvisí) ?
S pozdravom a prianím mnohého zdravia a pekných plavieb v Novom Roku 2017 :)
Btw, neuvidíme sa zase v Hodoníne?

Ahoj Miloši založil jsem toto vlákno, prosím „šprýmaře“ aby se uspokojovali jinde.
Syn Henry má 5 let MacGregor26M. Koupil ho (div se) v Praze, byl v děsném stavu. Nadřel se na něm.
Henry vyrostl na naší plachetnici, ale Henryho kamarádi mají všichni motoráky a Henry chce plachtit, i jim stačit na motor. V tom mu MacGregor26M vyhovuje jako dobrý kompromis.
Motor byl Honda 50 hp, s kterým dostal loď do skluzu se 2 lidmi, ale motor šel naplno. Motor vyměnil za Suzuki 90 hp, s kterým je spokojený. Pod motor dal klíny, aby měl motor správný sklon. I propeler se mu podařilo najít správný.
Řízení jsme dali hydraulické a autopilot má hy-čerpadlo.
Topení má diesel Eberspächer 2000 umístěné uvnitř na zrcadle. Teplovzdušné topení Tě rychle zahřeje, když chceš. Motor je benzin, ale topení zvolil z požárního hlediska diesel. Stačí menší kanystr s naftou.
Sprayhood má myslím docela povedený. Vpředu je otvírací aby bylo dobře vidět. Pokud chceš, vyfotím a změřím.
Včera jsme byli koupit kování na zakrytí kokpitu. Myslím, že máme zajímavé řešení na sklápění oblouků. Zakrytí chce, aby mohl loď použít i když je zima a třeba i sněží. To je úžasný zážitek, kdy na bílých ostrovech nikdo není.
V Praze budu 25-01 až 15-02, program se mi plní a tak nevím, jestli Hodonín stihnu. Chtěl bych do Libštátu.
IMGP6500.jpg

IMGP7050.jpg
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1639
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 41
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: MacGregor26M

Příspěvekod geronimo » sob pro 31, 2016 3:59 pm

Něco podobného vyrábí Poláci, nevím, jestli je to licence, nebo "kopie", ale princip je stejný, trup z motoráku pro skluzovou plavbu, 90 koní motor a menší plachty....
v Tullnu jsem vyděl Janmor 28
DSC05162.JPG


a podobná loď Olin

DSC05160.JPG

DSC05130.JPG

DSC05138.JPG

DSC05139.JPG
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 822
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 126
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MacGregor26M

Příspěvekod Pavel-Sulc » stř led 11, 2017 11:13 pm

Ahoj Milos, práce na lodích tu pokračují. Dnes jsme došili sprayhood na Shipman 28. Myslím, že se povedl.
Se synem Henry připravujeme šití zakrytí kokpitu na jeho Mac Gregor 26M. Požadavek je:
- Kompletní uzavření kokpitu a těsné napojení na sprayhood aby bylo možné loď použít i v chladném počasí a dešti
- Odejmutí postranních dílů a zadního dílu a ponechání jen střechy
- Srolování střechy na obě roury, které jsou sklopeny k sobě v původním úhlu zadní roury
- Sklopení obou rour na opěradlo zadního sedadla
Problém je sklopení rour na zadní opěradlo. Úchyt rour na palubě musí být možné posunout dopředu o cca 40 cm např. na kolejnici. Tam je ale kolejnice otěže přední plachty. Našli jsme řešení s kloubem, které umožňuje požadované tři polohy. Vlevo je příď lodě.
Střecha postavená
20170111_160720.jpg

Přední roura sklopená k zadní a střecha je sbalená
20170111_160733.jpg

Obě roury položené na opěradlo zadního sedadla
20170111_160749.jpg

Detail řešení kloubu
20170111_160756.jpg

Kokpit
20170110_150629.jpg
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 822
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 126
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MacGregor26M

Příspěvekod Pavel-Sulc » čtv led 12, 2017 10:28 am

Ahoj Omen, díky za hodnocení. Včera jsem udělal prototyp co je na fotkách a s Henry jsme byly nadšení a tak jsem hned fotky poslal. Snad se tomu dá rozumět. Ale je to vlastně pro nás klíčové, aby nebyla kolize s kolejnicí na kosatku, vazákem a roury se daly sklopit na opěradlo. Myslím, že to je dobré řešení i na jiné lodě, kde by šlo použít kolejnici na palubě, ale posouvat jezdce na každé straně lodě myslím nemusí být jednoduché.
Nakreslil jsem princip a na prototyp jsem použil plastové el. roury, které jsem stříhal, až jsem dostal správné úhly a délky. Podle toho uděláme konstrukci z hliníkových rour 22 mm. Teď bude přestávka, musíme postavit stěžeň a změnit přikrytí lodě tak, abychom měli místo na práci ale nesněžilo nám do kokpitu. Pokud je zájem, budu raportovat o pokračujících pracích.
ACAD.jpg
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 822
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 126
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MacGregor26M

Příspěvekod Pavel-Sulc » čtv led 12, 2017 5:32 pm

Důležitý komponent je nerezový pant na roury 22 nebo 25 mm s kolíkem na zajištění jen v rovné poloze.
Gångjärn.jpg
david
moderátor
Příspěvky: 4787
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 67
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: MacGregor26M

Příspěvekod david » čtv led 12, 2017 8:48 pm

nic novýho, jen to je u nás cca 3x levnější :lol:
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 822
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 126
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MacGregor26M

Příspěvekod Pavel-Sulc » čtv led 12, 2017 9:46 pm

Davide napiš kde a za kolik. Jinak jdi s Tvýma nic neříkajícíma poznámkama do tlachárny a nezasírej to tu.
Myslím, že toto tema některé přátele zajímá. Věnuji dost času abych srozumitelně informoval.
Davide jistě že mi ceny zajímají, dávám tu příklad ale průzkum světového trhu a cen nedělám. Je na každém, jak se rozhodne.
Naposledy upravil(a) Pavel-Sulc dne čtv led 12, 2017 10:23 pm, celkem upraveno 1 x.
david
moderátor
Příspěvky: 4787
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 67
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: MacGregor26M

Příspěvekod david » čtv led 12, 2017 10:00 pm

V marinesportu za cca 380,- K, přesně se nepamatuju. A napomínej třeba svou milostivou :hmm: Tebe dostupnost a ceny možná nezajímaj, jiný třeba jo.
Uživatelský avatar
Omen
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 957
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 55
Bydliště: Havířov

Re: MacGregor26M

Příspěvekod Omen » pát led 13, 2017 7:17 am

Já to vnímám tak, že Pavlovi na tom odkazu nešlo o cenu, ale o ukázku toho kloubu jako prodejného artiklu.
Nejdůležitější a nejcenější na tom je přece ten nápad, jak to pomocí toho kloubu dokázat při sklopení celé posunout.
Paroubek by řekl: kdo z vás na to přišel dřív pánové ;)
david
moderátor
Příspěvky: 4787
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 67
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: MacGregor26M

Příspěvekod david » pát led 13, 2017 7:53 am

na Paroubka dlabu a tenhle kloub mám z obdobných důvodů na sluneční plachtě od loňskýho jara
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 822
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 126
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MacGregor26M

Příspěvekod Pavel-Sulc » pát led 13, 2017 9:02 am

Šití sprayhood a bimini:
Materiál:
Látka: Sunbrella + Plus šířka 152 cm Arctic Blue
Okno: Akilles 0,4 mm
Profil vpředu: Kederlik 5,5 mm
Pro usnadnění šití: Dvoustranná transparentní lepenka 6 mm
Nit FK28423 síla 35, 2 x 300 m

Na okno, které se často skládá nebo roluje, je vhodné použít tenčí folii 0,4 mm, jinak až do síly 1 mm.
Na rovné zipy nebo málo zahnuté se používají zubové, na hodně zahnuté se používají spirálové zipy.

Potřebný materiál najdeš třeba tady: http://www.ostersjokompaniet.se/
Kde materiál najdeš v Česku nebo na Slovensku nevím

Šicí stroj Minerva a jehla do šicího stroje:
Šicí stroj s rovným a zig-zak stehem Typ 335-221 Jehla 134(R), 135X5, SY 1955, DPX5, CANU20:05
Dia 2,0mm L 33,9mm, síla jehly 110

Šicí stroj s vačkou Typ 72520-101 Jehla 287WH, 1738(A), 16X231, DBX1, CANU 14:25
Dia 1,63mm L 33,9mm, síla jehly 110

Šicí stroje a příslušenství, jehly najdeš :
Pan David Šafář - https://eshop.anita.cz/
Pan Ing Josef Dračka - http://www.ingdrak.cz/

Přátelé, nebojte se šít. Látka je pevná a drží tvar.
Dvoustrannou lepenkou látku slepíte, aby se při šití neposouvala.
Je třeba přesnost, látka se nevytáhne, musí dobře sedět.
Dobře seřízený průmyslový šicí stroj je podmínka.
Z nouze jsem se naučil stroj seřídit, že šije skvěle.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 822
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 126
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MacGregor26M

Příspěvekod Pavel-Sulc » pát led 13, 2017 9:38 am

Na ohnutí rour celkem malým poloměrem je třeba dobrá ohýbačka s kladkou správné šířky, aby zabránila zploštění roury. Roura nesmí být příliš tenkostěnná, jinak dojde k deformaci v ohybu.
Ve firmě jsme tu měli ohýbačku s výměnnými kladkami. Ohýbal jsem nerezové roury 25x2 a 20x2 na koše na lodi.
Podobnou ohýbačku jako tuhle určitě najdeš u Rouska nebo u Rotta, nebo Ti jí v nějaké firmě půjčí.
Rörböjare.jpg
Rörböjare.jpg (18 KiB) Zobrazeno 655 x
Uživatelský avatar
Jozef.
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 154
Registrován: pát zář 11, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Re: MacGregor26M

Příspěvekod Jozef. » pát led 13, 2017 10:48 am

Tiež riešim problém nového bimini na mojom motoráku. Je dobré si odovzdávať takéto informácie, najdôležitejšie sú nápady a potom aj cena.
Pred časom som riešil ohýbanie nerezovej rúrky. Zháňal som zámočníkov, najprv cez známych, potom cez web. Nikto sa na to nechcel dať. A keď áno, cena bola v stovkách euro. Najhoršie však bolo, keď to chceli aj nakresliť. Pritom väčšinu vecí máme v hlave, vieme ako by tá vec mala vyzerať, jej vykreslenie by však zabralo omnoho viac času ako samotná výroba.

Tak som objavil ručné ohýbačky, napr. REMS. Bez problémov a krásne ohýbajú potrubia do 25 mm.
Napr. táto :

Obrázek

Ale existujú aj elektrické. Požičovné je od 10 do 20 € na deň. Keď sa dobre naplánuje práca, tak sa dá skutočne veľa urobiť.

Keby som toto ovládal pred časom, ušetrím kopec peňazí. Napr. v Chorvátsku sa mi "podarilo" ohnúť jeden oblúk na bimini a stálo ma to celú kauciu (100€) + 30 €.
Ale ja na Slovensku zobrali odo mňa za jedinú rúru s tromi ohybmi 140€.
Takže nebojte sa ohýbania. Aj keď sa nepodarí na prvýkrát, nerezové rúry nie sú až také drahé. Okolo 30 € za 6 metrový kus.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8270
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 55
Kontaktovat uživatele:

Re: MacGregor26M

Příspěvekod Libor » pát led 13, 2017 11:15 am

Pavel-Sulc píše:Davide napiš kde a za kolik. Jinak jdi s Tvýma nic neříkajícíma poznámkama do tlachárny a nezasírej to tu.
Myslím, že toto tema některé přátele zajímá. Věnuji dost času abych srozumitelně informoval.
Davide jistě že mi ceny zajímají, dávám tu příklad ale průzkum světového trhu a cen nedělám. Je na každém, jak se rozhodne.


Ten kloub (i jiné ) je ve zdejším E- shopu, ono těch výrobců zase není tolik.

Obrázek
http://shop.jachting.info/index.php?mai ... ts_id=1123
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1629
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: MacGregor26M

Příspěvekod Charlie » pát led 13, 2017 11:45 am

Z čeho jsou vyrobené ohýbací elementy na těch ohybačkách. Já měl ocelové, litinové, a to bylo na ohýbání nerezu nevhodné, ohyb byl dobrý, ale v ohybu vznikala koroze.

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 822
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 126
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MacGregor26M

Příspěvekod Pavel-Sulc » pát led 13, 2017 1:21 pm

Já ohýbal všechen nerez i hliník na železných kladkách.
Samozřejmě jsem nerez přeleštil.
Žádnou rez nemám. Ale pozor, nevyleštěný nerez rezne.
Já používal ohýbačku, kde se trubka odvaluje po kladce, tedy princip jaký jsem poslal.
Ohýbačka jakou poslal Josef určitě také funguje. Je to princip ohýbání přes koleno.
Hlavně je otázka co se kde sežene za rozumný peníz a s dobrým výsledkem.
Nápadů a návrhů není nikdy dost.
Cena kloubu v E-shop je skoro stejná jako tady ale je pro Vás na dosah ruky..
Uživatelský avatar
andrej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: pon kvě 17, 2010 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Studienka

Re: MacGregor26M

Příspěvekod andrej » pát led 13, 2017 5:26 pm

Ahoj, minulý rok som riešil bimini aj rampou. Tie ohyby sú problém . Tá Remska trubku deformuje , mám doma podobnú 15T. môžeš aj piesom naplnit, aj vodou, ale nikdy to nebude origoš. Najlepšia je taká ako hovorí p.Sulc - po veľkej kladke sa odvaluje kolečko presne takej DN ako je trubka. Alebo treba použiť varné kolienko 90 -45 stup. , bežne ich maju v INOXE.

http://pakluc.rajce.idnes.cz/A_26_Tobag ... 171900.jpg

Ak sa oceľové kolečka odrú do nerez trubky, miesto treba vyleptať kyselinou fluorovodíkovou- je to taká moriaca pasta /gel/ na morenie zvarov pri zváraní nereze, ja to nechávam cca 24hod. potom sa to umyje vodou a normálne dalej opracuje ako obyč. čistá nerez.
Po dokončení celej konštrukcie , som to ešte nechal opršať na dvore a ked niekde ešte vyliezol fliačik hrdze tak som to lokálne zopakoval.
Andrej
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 822
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 126
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MacGregor26M

Příspěvekod Pavel-Sulc » pát led 13, 2017 7:42 pm

Ahoj Andrej, máš dost malý poloměr ohnutí rour.
Na takový ohyb potřebuješ přesnou kladku, která nedovolí, aby se roura vyvalila do strany a zploštila se.
Hloubka drážky v kladce musí být víc než je polovina průměry roury.
Ohýbačky najdeš třeba tady:
https://www.google.de/search?q=r%C3%B6r ... AsgQsAQIVA
Takovouhle ohýbačku jsme měli v práci:
Ohybacka.jpg
Ohybacka.jpg (8.94 KiB) Zobrazeno 480 x

Svářet z kolen znamená sváry brousit a leštit.
Já jako student jsem někdy v 1965 na Kaďoura ohýbal z roury nové sací potrubí na dvojkarburátor ze T603.
Rouru jsem vysypal pískem, zahříval a výsledek nic moc. Nebyla to ale leštěná nerezová roura. Ohýbačku jsem neměl.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1629
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: MacGregor26M

Příspěvekod Charlie » pát led 13, 2017 10:00 pm

Tu ohybačku z posledního obrázku mám, jen v jiných barvách, je primárně určená na měď. Ohybal jsem na ní nerez 25x2, ale bylo potřeba prodloužit páku na 2m, i tak to šlo ale.dost ztuha a ohyb se trošku deformuje, ale nic strašného, vypadá to dobře. Teď jsem na ní udělal elementy z plastu POM-C který jsem z obou stran stáhl mezi kovové placky, protože samotnej plast neudrží tlak ohýbaného nerezu a trubka se zploští. Budu ohybat komplet zadní koš, rampu na soláry přes kterou vynesu zadní stěh aby se nepletl v kokpitu a z ní bimini nad kokpit, časem to přijde také kompletně zaplachtovat.

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 822
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 126
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MacGregor26M

Příspěvekod Pavel-Sulc » pát led 13, 2017 10:26 pm

Chalie, jak velký poloměr chceš ohýbat?
Ohýbačka která má velkou sílu je třeba tahle:
Biltema rörbok.jpg

•12 ton hydraulický ohybač pro větší roury
•Dodává se se 6 segmenty pro roury: 1/2", 3/4", 1", 1 1/4", 1 1/2", 2".
•Rozměryt: 61 x 16 x 53 cm.
•Váha: 40 kg.
Je to ale ohýbání přes koleno, myslím větší riziko zploštění roury a ne válcování.

Tahle ohýbačka je také na tenkostěné roury výfuků. Použil jsem jí také. Výhoda mít ohýbačku u lodě je, že ohnes zkusíš, ještě trochu, zkusíš ještě malinko. Hurááá príma sedí to.
Naposledy upravil(a) Pavel-Sulc dne pát led 13, 2017 11:13 pm, celkem upraveno 1 x.
david
moderátor
Příspěvky: 4787
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 67
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: MacGregor26M

Příspěvekod david » pát led 13, 2017 11:08 pm

Vada většiny běžných ohýbaček je, že jsou na roury plyn a voda se silnější stěnou - 3 - 4mm, nebo naopak na tenkou a měkkou měď. Navíc jiného vnějšího rozměru. Tenkostěnná 1,5 - 2mm nerezka se v nich bortí.

Před cca 3 roky sem objevil na netu firmu směr Jihlava, dneska už nevím přesně kde, tam ohýbaj i ve 3D kde-co na auta,radius jakej chceš. ( Karel by asi věděl) Výfuky, ochr. rámy atd. Naohýbali mi naprosto super průměr 25/1,5mm za sranda cenu, byť museli přestavět mašinu.. Další, ne tak vybavení, ale velmi ochotní, jsou v Psárech. První pokus nebyl přesnej, okamžitě upravili. Spokojenost, a to sem dost náročnej.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 822
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 126
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MacGregor26M

Příspěvekod Pavel-Sulc » sob led 14, 2017 8:49 am

Na vytvarování těsného konce roury pro hezký svár jsem teď našel tohle.
Šlo by to udělat a jestli máš hodně konců rour, kolmý nebo šikmý, tak by se to možná vyplatilo.
Vždyť víš jak to je v praxi... hmm ještě o 5 mm kratší...
Ale pozor!! Furt to řežu a furt je to krátký!!!!
Rörnotch.jpg
Rörnotch.jpg (34.78 KiB) Zobrazeno 403 x
david
moderátor
Příspěvky: 4787
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 67
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: MacGregor26M

Příspěvekod david » sob led 14, 2017 9:34 am

sedlový řezy jdou takhle dělat i v běžné stojanové vrtačce, jen musí mít málo otáček, dost síly a do svěráku si udělat prizma z tvrdýho dřeva, by se trubka neodřela a nepomačkala. Dělal sem tak průměr 30/2 mm na celej reling, asi 16 řezů a v pohodě. Nejhorší je začátek, kdy bere jen část pilové korunky.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1629
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: MacGregor26M

Příspěvekod Charlie » sob led 14, 2017 9:57 am

Já budu dělat rádius asi 100mm, nemám to přesně oměřené. A bohužel nebudu ohýbat u lodě, ale doma v dílně - loď mám o 60km jinde a venku pod plachtou. Ale zadní dvoudílný koš jsem si zafixoval, odmontoval a přivezl, takže jsem si v dílně udělal dřevěnou základnu na patky zábradlí a na tom budu stavět nové i s rampou. Pak to jen převezu k lodi a namontuju do stávajících otvorů po zadním koši.

Davide kdybys měl kontakt na tu firmu, případně aspoň kde to bylo, byl bych rád. Díky

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1208
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Velký Osek

Re: MacGregor26M

Příspěvekod packa » sob led 14, 2017 11:17 am

david píše:sedlový řezy jdou takhle dělat i v běžné stojanové vrtačce, jen musí mít málo otáček, dost síly a do svěráku si udělat prizma z tvrdýho dřeva, by se trubka neodřela a nepomačkala. Dělal sem tak průměr 30/2 mm na celej reling, asi 16 řezů a v pohodě. Nejhorší je začátek, kdy bere jen část pilové korunky.

jo-akorat mít ty kvalitní korunky(na nerez)-kdybys o nejake vedel na prumer 22-sem s ní-zatim mi musela stačit flexa a stopkova bruska :)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host