výměna oleje v motoru Volvo Penta

Zajímavosti o lodích, rady a tipy atd.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

david
moderátor
Příspěvky: 5775
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 213
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: výměna oleje v motoru Volvo Penta

Příspěvekod david » stř lis 03, 2021 2:03 pm

err_ píše:
Pavel-Sulc píše:Sundám hadici z kohoutu ve dně lodě a prodloužím jí do 5L kanistru.
Sundám hadici z výfuku kam jde mořská voda z motoru a prodloužím jí do kanistru
V kanistru mám koncentrovaný Fridex nebo Glykol na -30C.
Motor nastaruji a nechám běžet asi minutu pak sací hadici co patří do dna lodě v kanistru zvednu nad hladinu a nechám motor směs vyčerpat.
Tak propláchnu celý systém i s filtrem ať je kdekoli
Je to nejen zábrana zmrznutí ale i důležitá ochrana koroze.


Ať je to, jak je to, nejdříve je třeba motor zahřát na provozní teplotu aby se otevřel termostat a nemrznoucí směs se dostala do celého okruhu.



nemá pavel náhodou výměník?? Pak nemusí nic ohřívat.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1402
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 224
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna oleje v motoru Volvo Penta

Příspěvekod Pavel-Sulc » stř lis 03, 2021 8:11 pm

Samozřejmě že mám výměník. Motor je Lombardini LDW 2004 M - TMC60. V motoru je nemrznoucí glykol a konservuji jen mořský okruh. Termostat je v glykolu a konservaci neovlivňuje.
Dnes mají motory výměník. V 70 tých letech Volvo dodávalo motory MD 1, 2, 3 bez výměníku s argumentací, že mají široké kanály a tam se nečistoty neusadí. Praxe byla jiná, koroze likvidovala válce a hlavně hlavy válců. Problém je hlavně v mořské vodě. Později bylo možné koupit sadu výměníku a cirkulační čerpadlo a dodatečně do motoru namontovat.
Přílohy
IMGP1256.jpg

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů