Etap 22i

Zajímavosti o lodích, rady a tipy atd.

Moderátoři: vilma, Pepa, smike

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Etap 22i

Příspěvekod Denis » sob dub 06, 2013 11:38 pm

Máte niekto Etap 22i ? S liftkýlom?
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » ned dub 07, 2013 9:21 am

Kamarád má ETAP22 s pevným kýlem, plul jsem s ním, pokud by tě zajímal i tenhle model.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned dub 07, 2013 9:49 am

Zaujíma ma hlavne ten zdvíhací kýl a spolahlivosť mechanizmu na zdvíhanie, prípadne ako je spravený. Etap 22 má podiel balastu 44%, tak predpoklad je, že to bude bezpečná malá loď a asi aj rýchla. Tá so zdvíhacím kýlom má balast len 24,1%, ale má menšie oplachtenie.
Ešte doplním označenie lode s liftkýlom, neviem či to je 221, alebo 22I, alebo 22i.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » ned dub 07, 2013 10:19 am

Strejda google pomohl.

Podle tohodle (Fr) to vypada, ze 22i je uplne jina lod nez 22 a lisi ze to rokem vyroby. Etap 22 zrejme muze mit i liftkyl (ponor 1.25 nebo 0.7/1.5m) a s oznacenim 22i to nesouvisi (viz tabulka dole).
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned dub 07, 2013 10:40 am

Ani zo stránky Etapu to nie jeúplne jasné, ale 22 a 22i sú odlišné lode a aj konštruktér je iný. Podla stránok Etapu je 22ka robená len s pevným kýlom, ale v predaji je najme s liftkýlom, teda evidentne sa robila v dvoch verziach a 22 i je len v prevedení s liftkýlom. Typ 22 má váhu 1250 kg a 22i tuším len 950 a mala by mať sendvičovú konštrukciu, ktorú etap používa dodnes a zabezpečujú absolútnu nepotopitelnosť lode, pláve aj keď je plne zaliata vodou a nielen že pláve, ale je aj ovládatelná.
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 846
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » ned dub 07, 2013 11:23 am

Je to pěkná loď. Podle fotek z Vikyho odkazu to vypadá, že se kýl zvedá klikou nad patkou stěžně možná závitovou tyčí.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » ned dub 07, 2013 6:47 pm

Možná záleží na roku výroby.

Viděl jsem Etap 22 s ploutvokýlem (halfkiel) který měl nízký delší kýl cca 20-25 cm kovový a z něj pak se vyklápěla ploutev.
(Podobně jako Dehler nebo polský Venus)
Jak jsem mohl vidět u kamaráda, je to velmi dobře stavěná loď se silným laminátem z Epoxidu !!! ne polyesteru. Je velmi pevná a stavěná zřejmě na těžší podmínky, soudím i podle průměru lan na vantech apod. Svědčí o tom taky pevně vetavěný motor v šachtě 10koní.
Ta sandvich konstrukce se jim osvědčila, když měli nehodu nárazem kýlem o skálu pod vodou, do lodi nateklo ale plavala.
Má hodně balastu, snese silnější větry, ale že by byla rychlá se říci nedá. Při slabých větrech hodně tupá.
Hledisko komfortu ve srovnání se současnými konstrukcemi je menší - nízko v kajutě, systém úložných prostorů a kuchyňky je podřízen funkčnosti a na dnešní dobu nepohodlný.
Na druhou stranu kvalita epoxydového laminátu a jeho dlouhá životnost jsou pozitiva.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti