Etap 22i
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Zaujíma ma hlavne ten zdvíhací kýl a spolahlivosť mechanizmu na zdvíhanie, prípadne ako je spravený. Etap 22 má podiel balastu 44%, tak predpoklad je, že to bude bezpečná malá loď a asi aj rýchla. Tá so zdvíhacím kýlom má balast len 24,1%, ale má menšie oplachtenie.
Ešte doplním označenie lode s liftkýlom, neviem či to je 221, alebo 22I, alebo 22i.
Ešte doplním označenie lode s liftkýlom, neviem či to je 221, alebo 22I, alebo 22i.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Strejda google pomohl.
Podle tohodle (Fr) to vypada, ze 22i je uplne jina lod nez 22 a lisi ze to rokem vyroby. Etap 22 zrejme muze mit i liftkyl (ponor 1.25 nebo 0.7/1.5m) a s oznacenim 22i to nesouvisi (viz tabulka dole).
Podle tohodle (Fr) to vypada, ze 22i je uplne jina lod nez 22 a lisi ze to rokem vyroby. Etap 22 zrejme muze mit i liftkyl (ponor 1.25 nebo 0.7/1.5m) a s oznacenim 22i to nesouvisi (viz tabulka dole).
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Ani zo stránky Etapu to nie jeúplne jasné, ale 22 a 22i sú odlišné lode a aj konštruktér je iný. Podla stránok Etapu je 22ka robená len s pevným kýlom, ale v predaji je najme s liftkýlom, teda evidentne sa robila v dvoch verziach a 22 i je len v prevedení s liftkýlom. Typ 22 má váhu 1250 kg a 22i tuším len 950 a mala by mať sendvičovú konštrukciu, ktorú etap používa dodnes a zabezpečujú absolútnu nepotopitelnosť lode, pláve aj keď je plne zaliata vodou a nielen že pláve, ale je aj ovládatelná.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Možná záleží na roku výroby.
Viděl jsem Etap 22 s ploutvokýlem (halfkiel) který měl nízký delší kýl cca 20-25 cm kovový a z něj pak se vyklápěla ploutev.
(Podobně jako Dehler nebo polský Venus)
Jak jsem mohl vidět u kamaráda, je to velmi dobře stavěná loď se silným laminátem z Epoxidu !!! ne polyesteru. Je velmi pevná a stavěná zřejmě na těžší podmínky, soudím i podle průměru lan na vantech apod. Svědčí o tom taky pevně vetavěný motor v šachtě 10koní.
Ta sandvich konstrukce se jim osvědčila, když měli nehodu nárazem kýlem o skálu pod vodou, do lodi nateklo ale plavala.
Má hodně balastu, snese silnější větry, ale že by byla rychlá se říci nedá. Při slabých větrech hodně tupá.
Hledisko komfortu ve srovnání se současnými konstrukcemi je menší - nízko v kajutě, systém úložných prostorů a kuchyňky je podřízen funkčnosti a na dnešní dobu nepohodlný.
Na druhou stranu kvalita epoxydového laminátu a jeho dlouhá životnost jsou pozitiva.
Viděl jsem Etap 22 s ploutvokýlem (halfkiel) který měl nízký delší kýl cca 20-25 cm kovový a z něj pak se vyklápěla ploutev.
(Podobně jako Dehler nebo polský Venus)
Jak jsem mohl vidět u kamaráda, je to velmi dobře stavěná loď se silným laminátem z Epoxidu !!! ne polyesteru. Je velmi pevná a stavěná zřejmě na těžší podmínky, soudím i podle průměru lan na vantech apod. Svědčí o tom taky pevně vetavěný motor v šachtě 10koní.
Ta sandvich konstrukce se jim osvědčila, když měli nehodu nárazem kýlem o skálu pod vodou, do lodi nateklo ale plavala.
Má hodně balastu, snese silnější větry, ale že by byla rychlá se říci nedá. Při slabých větrech hodně tupá.
Hledisko komfortu ve srovnání se současnými konstrukcemi je menší - nízko v kajutě, systém úložných prostorů a kuchyňky je podřízen funkčnosti a na dnešní dobu nepohodlný.
Na druhou stranu kvalita epoxydového laminátu a jeho dlouhá životnost jsou pozitiva.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti