Ako jazdit najekonomickejsie na lodi Monterey 250cr
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
Ako jazdit najekonomickejsie na lodi Monterey 250cr
Dobry den, prosim o radu planujem sa plavit na dlhe trate a chcel by som co mozno najefektivnejsie vyuzit benzin v nadrzi co mam a co mozno najviac prejst.
Lod je monterey 250cr rocnik 2006 a motor tam je jeden Mercrusier 5.0mpi objem nadrze je 350L.
aku rychlost prosim odporucate? byt v sklze alebo nie???
Lod mam v chorvastku a chcem podnikat vylety na jednotlive ostrovceky
dakujem za vase skusenosti, ja sa akurat zoznamujem s yachtarcinou:)
Lod je monterey 250cr rocnik 2006 a motor tam je jeden Mercrusier 5.0mpi objem nadrze je 350L.
aku rychlost prosim odporucate? byt v sklze alebo nie???
Lod mam v chorvastku a chcem podnikat vylety na jednotlive ostrovceky
dakujem za vase skusenosti, ja sa akurat zoznamujem s yachtarcinou:)
-
martinptacek
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
Já bych zkusil nějakou plachtu, nebo počkat až po vane vítr či proud požadovaným směrem. Popřípadě používej tenhle spořič paliva odkaz Nic levnějšího nevymyslíš. Leda že bys nikam nejel.
-
martinptacek
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
-
martinptacek
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
raketak píše:Hmm zacina to byt alchymia.....mas na mysli taky polo sklz???
alchymie to je vždycky.
pomalá ekonomická rychlost by při téhle délce lodi byla cca 7,5 km/h. to se daleko nedostaneš
polokluz je na spotřebu vůbec to nejhorší
perfektně vytrimovat odklon nohy ( spíš ji přiklonit, nebo víc dolů klapky, pokud máš ) a plavat těsně nad hranicí začátku klouzání
- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
Nekupoval si klzák s 5 litrovým motorom, aby si jazdil 10 km rýchlosťou vo výtlaku
. Motorák - klzák má skoro rovnakú spotrebu či ideš v sklze, alebo vo výtlaku. Aby si ušetril, tak by si musel naozaj ísť 7,5 km/hod ako píše David. Takýto čln jazdí vo výtlaku bezproblémovo cca 12 km/hod a pri meraní hodinovej spotreby sa zdá ako je to úsporná jazda. Ak prepočítaš spotrebu na 1 km, tak zistíš že v sklze máš len o niečo málo vyššiu spotrebu. Spotreba je optimálna v rozsahu asi 5 - 10 km nad rýchlosť, v ktorej začína čistý sklz. To spoznáš lahko, keď v sklze uberáš rýchlosť, naraz sa ti zdá že loď padá, zabára sa do vody. Ešte to ide v sklze, ale to je ten polosklz, ten je velmi neekonomický. Takže ak ti začne loď padať, tak trochu pridáš a budeš cítiť ako lahúčko loď kĺže po vode.
Neviem čo voláš dlhá plavba, ale dlhé plavby sú s takouto loďou drahé. Orientačne rátaj liter na 1 km. V porovnaní s autom je to šialená spotreba. Som zvedavý kolko ti to zožerie na mori, daj potom vedieť.
. Motorák - klzák má skoro rovnakú spotrebu či ideš v sklze, alebo vo výtlaku. Aby si ušetril, tak by si musel naozaj ísť 7,5 km/hod ako píše David. Takýto čln jazdí vo výtlaku bezproblémovo cca 12 km/hod a pri meraní hodinovej spotreby sa zdá ako je to úsporná jazda. Ak prepočítaš spotrebu na 1 km, tak zistíš že v sklze máš len o niečo málo vyššiu spotrebu. Spotreba je optimálna v rozsahu asi 5 - 10 km nad rýchlosť, v ktorej začína čistý sklz. To spoznáš lahko, keď v sklze uberáš rýchlosť, naraz sa ti zdá že loď padá, zabára sa do vody. Ešte to ide v sklze, ale to je ten polosklz, ten je velmi neekonomický. Takže ak ti začne loď padať, tak trochu pridáš a budeš cítiť ako lahúčko loď kĺže po vode.
Neviem čo voláš dlhá plavba, ale dlhé plavby sú s takouto loďou drahé. Orientačne rátaj liter na 1 km. V porovnaní s autom je to šialená spotreba. Som zvedavý kolko ti to zožerie na mori, daj potom vedieť.
Re: Ako jazdit najekonomickejsie na lodi Monterey 250cr
raketak píše:Dobry den, prosim o radu planujem sa plavit na dlhe trate a chcel by som co mozno najefektivnejsie vyuzit benzin v nadrzi co mam a co mozno najviac prejst.
Lod je monterey 250cr rocnik 2006 a motor tam je jeden Mercrusier 5.0mpi objem nadrze je 350L.
aku rychlost prosim odporucate? byt v sklze alebo nie???
Lod mam v chorvastku a chcem podnikat vylety na jednotlive ostrovceky
dakujem za vase skusenosti, ja sa akurat zoznamujem s yachtarcinou:)
Ta otázka není vtip? Moje rada je: Nehledět na spotřebu a užít si dovolenou. Tahle sranda prostě něco stojí....
- copy
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1392
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
jeden graf k téme
os X: rýchlosť člna v mílach
os Y: počet míl na galon paliva (1 MPG = 235,2 l/100 km, a 50 l/100 km = 4,7 MPG)

os X: rýchlosť člna v mílach
os Y: počet míl na galon paliva (1 MPG = 235,2 l/100 km, a 50 l/100 km = 4,7 MPG)

Naposledy upravil(a) copy dne stř dub 29, 2015 5:53 pm, celkem upraveno 1 x.
- dracik
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 128
- Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Zemplínska Šírava
Mam velmi podobnu lod (8m kajutovy crusier cca 2,5t cistej vahy) aj s meranim aktualnej spotreby akurat tam mam diesel.
Najnizsia rychlost cca 7km/h spotreba 50l/100km
Cca 11km/h spotreba cca 60l/100km
Cca 14km/h az 30km/h (pretlacanie sa do sklzu a polosklz - trapenie lode) spotreba stupa az na okolo 120l/100km v najhorsom rezime
Cca 30km/h az 40km/h (na hranici sklzu tazko udrzatelna rychlost, lod ma tendenciu padnut do vytlaku) spotreba cca 80l/100km az okolo 50l/100km pri priblizovani sa k 40km/h
Cca 40km/h az 45km/h (tesne na hranici sklzu lahko udrzatelna rychlost bez padania do vytlaku) spotreba cca 50l/100km
Vyssia rychlost az maximalna rychlost spotreba stupa cim vyssia rychlost tym vyssia spotreba a konci na okolo 120l/100km pri max rychlosti
Vsimaj si skor textovy popis ako sa lod sprava a aku ma vtedy spotrebu a nie konkretnu rychlost. Ta moze byt na tvojej lodi trochu ina. Taktiez spotreba bude u teba ina (asi skor vyssia) ide tu skor o porovnanie, z ktoreho vyplyva:
Najnizsia spotreba na km je pri minimalnej rychlosti, alebo tesne za sklzom. Spotreba na km je vtedy viac menej rovnaka.
Plavba v polosklze (ani kludny vytlak ani sklz) je tak neekonomicka ako plavba na plny plyn.
Samozrejme treba dobre vytrimovanie nohy pripadne klapiek a aj pri tak velkej lodi robi rozdiel rozlozenie nakladu (palivo, ludia) a zvysuje/znizuje hladkost pri prechode do sklzu (a teda aj spotrebu). Nejake mensie zmeny mozu byt inym typom motora, napr. efektivnejsie spalovanie pri nizsich otackach a pod.
No a este jedna vec spotreba stupa pri vacsich vlnach, ja osobne na zaklade skusenosti by som pri vacsich vlnach isiel skor pomaly (pokial je priorita ekonomika), ale tam uz je to tazke detailne popisat podla smeru a typu vln a pod.
Najnizsia rychlost cca 7km/h spotreba 50l/100km
Cca 11km/h spotreba cca 60l/100km
Cca 14km/h az 30km/h (pretlacanie sa do sklzu a polosklz - trapenie lode) spotreba stupa az na okolo 120l/100km v najhorsom rezime
Cca 30km/h az 40km/h (na hranici sklzu tazko udrzatelna rychlost, lod ma tendenciu padnut do vytlaku) spotreba cca 80l/100km az okolo 50l/100km pri priblizovani sa k 40km/h
Cca 40km/h az 45km/h (tesne na hranici sklzu lahko udrzatelna rychlost bez padania do vytlaku) spotreba cca 50l/100km
Vyssia rychlost az maximalna rychlost spotreba stupa cim vyssia rychlost tym vyssia spotreba a konci na okolo 120l/100km pri max rychlosti
Vsimaj si skor textovy popis ako sa lod sprava a aku ma vtedy spotrebu a nie konkretnu rychlost. Ta moze byt na tvojej lodi trochu ina. Taktiez spotreba bude u teba ina (asi skor vyssia) ide tu skor o porovnanie, z ktoreho vyplyva:
Najnizsia spotreba na km je pri minimalnej rychlosti, alebo tesne za sklzom. Spotreba na km je vtedy viac menej rovnaka.
Plavba v polosklze (ani kludny vytlak ani sklz) je tak neekonomicka ako plavba na plny plyn.
Samozrejme treba dobre vytrimovanie nohy pripadne klapiek a aj pri tak velkej lodi robi rozdiel rozlozenie nakladu (palivo, ludia) a zvysuje/znizuje hladkost pri prechode do sklzu (a teda aj spotrebu). Nejake mensie zmeny mozu byt inym typom motora, napr. efektivnejsie spalovanie pri nizsich otackach a pod.
No a este jedna vec spotreba stupa pri vacsich vlnach, ja osobne na zaklade skusenosti by som pri vacsich vlnach isiel skor pomaly (pokial je priorita ekonomika), ale tam uz je to tazke detailne popisat podla smeru a typu vln a pod.
- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
martin76 píše:Keď chceš ušetriť na palive tak si tam daj pomocný motor 10-15 koní a určite ušetríš.
Ak použiješ na pohyb plavidla výkon 10 koní, tak teoreticky bude spotreba benzínu rovnká, či použiješ prívesák, alebo zabudovaný motor. Straty velkého motora sú samozrejme vyššie, hlavne na pohon výkonného alternátora, ale rozdiel nebude závratný. Malý prívesáčik sa používa hlavne preto, že netočím hodiny na velkom motore, ktorý je podstatne drahší /aj servis/. Použitie malého prívesáku je spojené vždy s určitým nepohodlím, nie je napojený na riadenie, treba sedieť vyložený na zrkadle a je v porovnaní s hlavným motorom skoro vždy hlučnejší.
Na mori by som si istotne namontoval prívesný motor, primárne nie skrz šetrenie paliva, ale ako záložný pre prípad núdze. Jeden nikdy nevie a Obalna straže nečaká za rohom.
- dracik
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 128
- Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Zemplínska Šírava
Denis:
Udaje su odpozorovane vacsinou pri plavbe na sladkej vode, nie more. Nie je vsak mozne vychadzat priamo z mojej spotreby, ja mam specificku lod (material i motor), preto sa podobna lod bude spravat podobne, ale konkrete rychlosti a spotreba sa moze lisit.
Tvar trupu, hlbka (uhol V), vyvazenie lode, typ a stupanie vrtule a na druhej strane motor.
Len napr. motor ja mam naturalny diesel 300hp bez akejkolvek elektroniky, ale zase na druhej strane s kompresorom, ktory zasadne meni spravanie motora a znizuje spotrebu. U mna mozno tiez trochu zavazi, ze mam vysoky tocivy moment uz pri nizsich otackach, co pri benzine bude trochu ine. Motor s elektronikou sa moze spravat trochu inak, ale ten zaklad bude podobny, lebo ten proste vzdy tvori odpor lode pri roznom rezime a rychlosti plavby a tvar trupu a dlzku vodorysky mam podobnu, akurat ja mam menej ostre V.
Inak k tomu privesaku:
Tym, ze to nie su plachetnice, ale lode do sklzu maju o dost vacsi odpor.
U mojej 10hp motor (s vhodnym stupanim vrtule) ma pri 2/3 otackach rychlost 7km/h reve to jak zbesnete a skoro to nejde. Pri plnych otackach som cca na 10km/h. Tak si to vypocitajte, kto viete kolko taky motor asi zerie, aky bude rozdiel v litroch na 100km. Asi to bude trosku menej, ale komfort plavby a riadenia je samozrejme iny a strasne to huci, predsa len velky motor pri tych rychlostiach ledva bubla...
Udaje su odpozorovane vacsinou pri plavbe na sladkej vode, nie more. Nie je vsak mozne vychadzat priamo z mojej spotreby, ja mam specificku lod (material i motor), preto sa podobna lod bude spravat podobne, ale konkrete rychlosti a spotreba sa moze lisit.
Tvar trupu, hlbka (uhol V), vyvazenie lode, typ a stupanie vrtule a na druhej strane motor.
Len napr. motor ja mam naturalny diesel 300hp bez akejkolvek elektroniky, ale zase na druhej strane s kompresorom, ktory zasadne meni spravanie motora a znizuje spotrebu. U mna mozno tiez trochu zavazi, ze mam vysoky tocivy moment uz pri nizsich otackach, co pri benzine bude trochu ine. Motor s elektronikou sa moze spravat trochu inak, ale ten zaklad bude podobny, lebo ten proste vzdy tvori odpor lode pri roznom rezime a rychlosti plavby a tvar trupu a dlzku vodorysky mam podobnu, akurat ja mam menej ostre V.
Inak k tomu privesaku:
Tym, ze to nie su plachetnice, ale lode do sklzu maju o dost vacsi odpor.
U mojej 10hp motor (s vhodnym stupanim vrtule) ma pri 2/3 otackach rychlost 7km/h reve to jak zbesnete a skoro to nejde. Pri plnych otackach som cca na 10km/h. Tak si to vypocitajte, kto viete kolko taky motor asi zerie, aky bude rozdiel v litroch na 100km. Asi to bude trosku menej, ale komfort plavby a riadenia je samozrejme iny a strasne to huci, predsa len velky motor pri tych rychlostiach ledva bubla...
- ferdas
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 628
- Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: Znojmo
Ahoj rakeťáku, nejsi sám, kdo hodnotí a porovnává. Od toho jsou fóra. Zkus se zeptat těch, co ji mají. Strejda hlásí:
http://forums.montereyboats.com/
http://forums.iboats.com/forum/general- ... onsumption
http://www.boatdesign.net/forums/powerb ... -1512.html
http://www.boat-fuel-economy.com/mercur ... ion-liters
http://www.thehulltruth.com/boating-for ... boats.html
http://forums.montereyboats.com/
http://forums.iboats.com/forum/general- ... onsumption
http://www.boatdesign.net/forums/powerb ... -1512.html
http://www.boat-fuel-economy.com/mercur ... ion-liters
http://www.thehulltruth.com/boating-for ... boats.html
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host



.