Trim klapky
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- Sullaco
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 248
- Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Sever Čech
Trim klapky
Ahoj,
chtěl bych si pořídit na motorák hydraulické (automatické) trim klapky. Máte někdo s nimi nějakou zkušenost?
chtěl bych si pořídit na motorák hydraulické (automatické) trim klapky. Máte někdo s nimi nějakou zkušenost?
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Trim klapky
Sullaco píše:Ahoj,
chtěl bych si pořídit na motorák hydraulické (automatické) trim klapky. Máte někdo s nimi nějakou zkušenost?
jasně, měl jsem je první, stavitelné, v ČSSR, samodomo podle literatury. nikdo nevěřil. zvedly rychlost o 3O%
co je automatický, to je na dvě věci
lepší než hydraulika je elektromechanické ovládání - má ukazatel polohy. ale je to o zvyk, já měl doma udělanou hydrauliku a naučil jsem se. je potřeba si zvyknout, že loď nereaguje okamžitě, je tam prodleva cca 0,5 sec. a bacha na přetrimování - klapky moc dole - loď ztrácí podélnou stabilitu. jede jen po klapkách a kousku přídě. kolébá se ze strany na stranu a je to o převržení. klapky maj bejt široký 22-26 cm a co nejdelší ( přes zrcadlo, napříč lodi ) ale záleží na co je potřebuješ. je -li lodˇdost namotorovaná a klouže bez klapek, stačí menší - kratší.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Sullaco píše:Ahoj, rozhodl jsem se to nechat až na příští rok, nejdřív se chci naučit jezdit s novou lodí normálně a pak do nich skočím. Za velkou louží to je za zajímavý ceny a rozhodle jsem se kašlat na automatické a vzít ty elektrické s ovládáním.
souhlas, rozumná volba. co máš za loď? ne vždycky jsou klapky účinkem ekvivalentní nákladům
- Sullaco
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 248
- Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Sever Čech
Bayliner 1851 SS, Mercruiser 3.0LX. Na začátek bych řekl, že to snad stačí
Šlo mi hlavně o to, že mám kamaráda za velkou louží a když už mi posílal náhradní vrtuli, sonar atd. tak jsem chtěl i tohle. Jsem taková hračička, furt bych něco vylepšoval. Ale pak jsem si řekl, vole nech to jak je, nejdřív se to nauč vůbec pořádně ovládat klasicky a pak teprve špekuluj s dalšíma blbostma.
Jsem rád jestli mi tak nějak dokážeš poradit, protože moc lidí okolo sebe, co se zajímají o motoráky zrovna nemám. O těch klapkách sem uvažoval také pro to, že vzdálený známý je má (ale jen ty napevno-hydraulické) a líčil mi jak je to super, že je loď hned z vody ve skluzu. Dle mě je to ale trochu na nic, protože ty klapky ti vlastně sklápí tlakem vody a nemůžeš je nijak ovládat, takže tě mohou i brzdit a o vyvážení lodě (levá/pravá) už ani nemluvím. 



-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Sullaco píše:Bayliner 1851 SS, Mercruiser 3.0LX.
Pomalejší výjezd z vody do kluzu je problém většiny lodí se Z náhonem a motorem vzadu. Dá se tomu odpomoct trimováním nohy - větším přikloněním při rozjezdu. ( to přiklonění se nesmí přehnat – vyzkoušet! ) Jak se začne lod´ pokládat můžeš nohu začít vracet zpátky. To vše při +- plným výkonu. Ale na to jsi už si taky přišel. Klapky mají větší smysl u lodě se stevenkou, nebo u nohy bez trimu ( starší Volva, některé přívěšáky ) a u lodí s relativně slabým motorem. U lodě, kde je trimování nohy, toho máš pak ke trimovíní moc a najít pokaždé to správné chvilku trvá, ale zas je to o zvyk.. Je dobré mít ukazatel polohy trimu jak nohy, tak klapek.
Jedna věc je u klapek moc dobrá, ale musí mít dostatečnou plochu, že udrží lodˇv kluzu i při o něco nižší rychlosti, kdy by normálně už z kluzu vypadávala, záď se tolik neboří a nedělá to tak velkou vlnu.. Tak to jen tak v kostce.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7511
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Videl som ten test v nemeckom BOOTE /vďaka Mirimu/ a naozaj tie krídielka znižujú rýchlosť, ale maximálnu! Aj to len o pár percent. Ale rovnako znižujú spotrebu v režime optimálnej cestovnej rýchlosti. Tiež je dôležité, ako už písal David, že môžeš jazdiť v sklze pri nižšej rýchlosti. Závisí od toho čo uprednostňuješ.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7511
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava

Ja nad tým uvažujem aj keď sa to zdá na 15 k motor na gumáku smiešne, ale ak idem sám, tak tak ten čln pláve ako štupel a dosť mi v určitom režime saje vzduch k vrtuli, nastáva kavitácia. A keď som zas naložený naplno tak bez premiestnňovania posádky do sklzu ani nedostanem. A či to pôjde o 2-3 km pomalšie, tak to mi je naozaj jedno.
Jedine čoho sa bojím je, že tie krídielka pri prenášaní motoru poškodím.
Křidélka mohu vřele doporučit, fungují jako křídlo, loď se o ně opře a nato šup je z vody.
Chce to ale dálkové trimovat. Letos chci přidat ještě hydraulické trimovací klapky abych dostal záď lodi z vody i při pomalé jízdě.

Chce to ale dálkové trimovat. Letos chci přidat ještě hydraulické trimovací klapky abych dostal záď lodi z vody i při pomalé jízdě.

Naposledy upravil(a) married dne pát bře 21, 2008 4:21 pm, celkem upraveno 3 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host