Já bych těch důvodů, proč to tady nefunguje, viděl několik a v různých rovinách. V prvé řadě je to fakt, že obecné povědomí bere lodičkáře a jachtaře převážně jako spolek snobů a zbohatlíků a z tohoto úhlu pohledu k tomu přistupují jak státní správní orgány při formulování legislativy, tak i organizátoři výstav a bohužel i někteří prodejci. Obecná veřejnost vůbec netuší, že absolutní většina lodičkářů jsou normální lidé, kteří udržují při životě flotilu převážně již historických plavidel za zenitem. zatímco těch snobů a zbohatlíků s luxusními koráby je mezi jachtaři minimum a navíc ti se většinou vůbec nepohybují na českém trhu.
Bohužel ani státní správa, ani většina "podnikatelů" v této oblasti ještě nechápe, v čem a jaký je skrytý potenciál v lodní turistice a ten "český rybník" by vůbec nemusel být tak malý, jak se obecně tvrdí. Bylo by potřeba, aby zákonodárci místo vymýšlení překážek a komplikací se inspirovali u jiných evropských zemí a spíše podpořili rozvoj tohoto odvětví, protože by mohl živit velkou spoustu lidí a prospělo by to i krajině a životnímu prostředí a podnikatelé a prodejci lodí by si měli uvědomit, že budoucnost pro ně nepředstavuje pár snobských zbohatlických klientů, ale především široká základna normálních řadových klientů se skromnými představami a sny a tomu by měli přizpůsobit svou nabídku. To by ale předpokládalo, že by se museli trochu více zamyslet a udělat si hlubší analýzu českého trhu a jeho potenciálu a pak tlačit na legislativu ve směru usnadňování rozvoje a ne ho blokovat.
Boat expo 2013
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 41
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Máš pravdu Surocufe. Zákonodarcovia (aké sprosté slovo) majú úplne iné problémy a kašlú na to, aby vytvorili čo najlepšie legislatívne pozadie (napr. v Nemecku do 15 HP bez vodičáku a bez registrácie/poistky) pre pekný a zdravý šport. Na druhej strane na výstavách sa hlavne odrzkadluje nedostatok záujemcov, teda kúpnej sily. Výstava stojí majland a keď tam nezískaš objednávky, prerobil si. Na výstavy u nás chodia "kamaráti" vystavovateľov, samozrejme zadara na VIP lístky a tam sa tlapkajú po ramenách a potom my čo si chceme s prepáčením z hovna bič upliesť, lebo nemáme potrebné financie na poriadné veci. A už sme u toho. Yachting je športom strednej a vyššej vrstvy. Na západe od nás existuje silná stredná vrstva, ktorá slušne zarába a tak môže míňať trebars na yachting. Preto sú výstavy na západ od nás zaujímavé. Nič nám neostáva, len si nájsť tú najbližsšiu západnú výstavu a ísť tam.
- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3501
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 409
- Bydliště: Praha
Ano, očekávat, že si někdo v Česku koupí na výstavě loď, se asi příliš nedá.
Ale kde jsou ty ostatní jachtařské věci?
Zcela konkrétně – já bych na výstavě chtěl vidět (a nechal bych tam za to peníze): jachtařské oblečení (jehož obměna mě v brzké budoucnosti nemine), přístroje (windmeter a znovu plastový sextant – ten předchozí jsem zapomněl v Turecku ), knihy a mapy. Stánek s knihami tam byl (všechna čest – například kniha Sám čtyřmi oceány je skvělá!), ale byl tam i prodejce map? Já bych si určitě koupil několik map Řecka.
Na výstavu jsem nešel, protože v seznamu vystavovatelů jsem nic takového nenašel. Zmýlil jsem se?
Šel jsem kolem a venku jsem viděl spoustu aut. Ani jedno nemělo stěžeň.
Nebo se mýlím a na věcech, které vyjmenovávám, se nedá vydělat?
Ale kde jsou ty ostatní jachtařské věci?
Zcela konkrétně – já bych na výstavě chtěl vidět (a nechal bych tam za to peníze): jachtařské oblečení (jehož obměna mě v brzké budoucnosti nemine), přístroje (windmeter a znovu plastový sextant – ten předchozí jsem zapomněl v Turecku ), knihy a mapy. Stánek s knihami tam byl (všechna čest – například kniha Sám čtyřmi oceány je skvělá!), ale byl tam i prodejce map? Já bych si určitě koupil několik map Řecka.
Na výstavu jsem nešel, protože v seznamu vystavovatelů jsem nic takového nenašel. Zmýlil jsem se?
Šel jsem kolem a venku jsem viděl spoustu aut. Ani jedno nemělo stěžeň.
Nebo se mýlím a na věcech, které vyjmenovávám, se nedá vydělat?
- Surcouf
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 491
- Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Praha
Petře, nechceš jet s námi do té Paříže?
Ozzie, já bych to tak pesimisticky s tou kupní sílou neviděl. Auta si také nekupují jen lidé ze střední a horní třídy a nové auto tě stojí stejně, nebo i více, než nová lodička odpovídající tvým potřebám a možnostem. Ovšem bohužel tady ti jí nikdo nenabídne a když, tak s řádnou vysoce suchozemskou přirážkou, takže kdo chce , tak musí jít shánět buď přímo k výrobcům do Polska, nebo u německy mluvících sousedů. A pak samozřejmě, tak jako u aut, každá prodaná loď je zdrojem dalších budoucích příjmů pro prodejce - náhradní díly, doplňky, servis, atd. jako u aut, tam také prodejci nežijí ani tak z marží za nová auta, jako spíš z následných aktivit. A stejně jako auto, tak i loď si chci před nákupem osahat vidět ji, vlézt si do ní, stejně jak to dělám s autem v autosalonu, taky ho nekupuji podle obrázku. Docela by mne zajímalo, jaké jsou rozdíly v nákladech pro vystavovatele v Tullnu a Praze, či Brně, že se Navrátilovi z Avaru každoročně vyplatí dovézt loď do Tullnu, a už vůbec nevystavuje v Čechách. Je pravdou, že pro český trh by musel trochu dost nabízené ceny zreálnit. Ale struktura jeho nabídky by českým podmínkám odpovídala.
Ozzie, já bych to tak pesimisticky s tou kupní sílou neviděl. Auta si také nekupují jen lidé ze střední a horní třídy a nové auto tě stojí stejně, nebo i více, než nová lodička odpovídající tvým potřebám a možnostem. Ovšem bohužel tady ti jí nikdo nenabídne a když, tak s řádnou vysoce suchozemskou přirážkou, takže kdo chce , tak musí jít shánět buď přímo k výrobcům do Polska, nebo u německy mluvících sousedů. A pak samozřejmě, tak jako u aut, každá prodaná loď je zdrojem dalších budoucích příjmů pro prodejce - náhradní díly, doplňky, servis, atd. jako u aut, tam také prodejci nežijí ani tak z marží za nová auta, jako spíš z následných aktivit. A stejně jako auto, tak i loď si chci před nákupem osahat vidět ji, vlézt si do ní, stejně jak to dělám s autem v autosalonu, taky ho nekupuji podle obrázku. Docela by mne zajímalo, jaké jsou rozdíly v nákladech pro vystavovatele v Tullnu a Praze, či Brně, že se Navrátilovi z Avaru každoročně vyplatí dovézt loď do Tullnu, a už vůbec nevystavuje v Čechách. Je pravdou, že pro český trh by musel trochu dost nabízené ceny zreálnit. Ale struktura jeho nabídky by českým podmínkám odpovídala.
- Surcouf
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 491
- Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Praha
Geronimo,
těmi mými poznámkami jsem nemyslel zrovna tebe, ale třeba Viko, kde to u těch sousedů je opravdu za doporučenou cenu, s vyšším standardem a levněji. A hlavně u nich tu loď mám možnost vidět a osahat si ji, což, pravda, u tebe šlo taky. i když ne zrovna ta, která by mi vyhovovala. Pak je také ještě otázka, že různí výrobci mají různé úrovně doporučených cen a ty nemusí každému potencionálnímu klientovi vyhovovat. Možná by pomohlo nebýt úzce svázán pouze s jednou značkou a být schopen klientovi nabídnout více cenových relací. konec konců, to dělají dnes i prodejci aut, že nabízejí několik značek. U těch lodí se mi to v českých podmínkách zdá docela logické a funguje to tak třeba i ve Francii, že nezávislí prodejci spolupracují s více dodavateli, aby mohli uspokojit různé klienty. Dobrý obchodník se snaží pochopit potřebu klienta, přizpůsobit mu svou nabídku a ne mu vnutit za každou cenu co zákazník nechce. Myslím, že pro tebe jako zavedeného prodejce a servismena by neměl být problém získat spolupráci s různými polskými výrobci. Tady přeci nejde o sériové dodávky, ale především o zakázkovou výrobu - většina vyrobených lodí má předem jasného odběratele. a Když jeden výrobce nebude schopen dodat potřebnou alternativu, tak jiný ti třeba rád vyhoví. Kdo ví, možná nakonec zakotvím u tebe.
těmi mými poznámkami jsem nemyslel zrovna tebe, ale třeba Viko, kde to u těch sousedů je opravdu za doporučenou cenu, s vyšším standardem a levněji. A hlavně u nich tu loď mám možnost vidět a osahat si ji, což, pravda, u tebe šlo taky. i když ne zrovna ta, která by mi vyhovovala. Pak je také ještě otázka, že různí výrobci mají různé úrovně doporučených cen a ty nemusí každému potencionálnímu klientovi vyhovovat. Možná by pomohlo nebýt úzce svázán pouze s jednou značkou a být schopen klientovi nabídnout více cenových relací. konec konců, to dělají dnes i prodejci aut, že nabízejí několik značek. U těch lodí se mi to v českých podmínkách zdá docela logické a funguje to tak třeba i ve Francii, že nezávislí prodejci spolupracují s více dodavateli, aby mohli uspokojit různé klienty. Dobrý obchodník se snaží pochopit potřebu klienta, přizpůsobit mu svou nabídku a ne mu vnutit za každou cenu co zákazník nechce. Myslím, že pro tebe jako zavedeného prodejce a servismena by neměl být problém získat spolupráci s různými polskými výrobci. Tady přeci nejde o sériové dodávky, ale především o zakázkovou výrobu - většina vyrobených lodí má předem jasného odběratele. a Když jeden výrobce nebude schopen dodat potřebnou alternativu, tak jiný ti třeba rád vyhoví. Kdo ví, možná nakonec zakotvím u tebe.
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2499
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Když Ti (nebo komukoliv jinému) prodám loď o jejíž kvalitě nejsem přesvědčený, u které nemám dokonale prohlédnutou celou výrobu a vyzkoušeny na vodě všechny modely a ne jen na odpoledne, ale třeba i na týdenní plavbě, bude asi něco šatně...jen proto, aby byla alternativa... navíc nakoupit předváděcí lodě od více výrobců ? Drahý koníček....
ale to už není o výstavě...
ale to už není o výstavě...
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9321
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 177
- Kontaktovat uživatele:
Na výstavě jsem byl, strávil tam celé odpoledne. I se mi tam líbilo, ale asi jen díky tomu, že jsem potkal známé i nové tváře a měl jsem s nimi o čem povídat. Mimochodem ty barvy, nově na českém trhu, jsou docela zajímavé.
lynxi, ano máš pravdu...to by se mi také líbilo a dříve v Brně to i takto fungovalo...
Ale abych ti prodal set jachtařského oblečení a k tomu nějakou mapu na výstavě.....by musely být k tomu vytvořeny podmínky.
Nevím přesné ceny, nezajímá mě to už nějakou dobu, vycházím z toho co tu někdo uvedl.
Z tržby na výstavě se stánek nezaplatí a při současných maržích (když se ceny musí držet na úrovni E-shopů a na výstavě ještě pokud možno méně s výstavní slevou) budu na výstavní plochu vydělávat dalším prodejem půl roku..... je mi líto, nelze. To ti to raději dovezu v několika verzích až domů, abys měl výběr. A bude to pro oba výhodnější....
lynxi, ano máš pravdu...to by se mi také líbilo a dříve v Brně to i takto fungovalo...
Ale abych ti prodal set jachtařského oblečení a k tomu nějakou mapu na výstavě.....by musely být k tomu vytvořeny podmínky.
Nevím přesné ceny, nezajímá mě to už nějakou dobu, vycházím z toho co tu někdo uvedl.
Z tržby na výstavě se stánek nezaplatí a při současných maržích (když se ceny musí držet na úrovni E-shopů a na výstavě ještě pokud možno méně s výstavní slevou) budu na výstavní plochu vydělávat dalším prodejem půl roku..... je mi líto, nelze. To ti to raději dovezu v několika verzích až domů, abys měl výběr. A bude to pro oba výhodnější....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti