Boat Show Bratislava
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
- Gargi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 199
- Registrován: pon bře 08, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
Boat Show Bratislava
Namlsán Tullnem přemýšlím, že bych se jel podívat o víkendu do Bratislavy.
K mému velkému překvapení jsem tady na foru nenašel ani řádku, ani záznam v kalendáři, jen pár odkazů někdy z roku 2009.
A co mne překvapilo ještě víc, že i stejda gůgl nenašel kromě krátkého odkazu na stránkách Icheba taky skoro nic...
Zřejmě dobře utajená výstava, nebo neumim hledat, nebo je to naopak už tak profláklý, že to každý zná a všechno ví a je zbytečné o tom psát??
K mému velkému překvapení jsem tady na foru nenašel ani řádku, ani záznam v kalendáři, jen pár odkazů někdy z roku 2009.
A co mne překvapilo ještě víc, že i stejda gůgl nenašel kromě krátkého odkazu na stránkách Icheba taky skoro nic...
Zřejmě dobře utajená výstava, nebo neumim hledat, nebo je to naopak už tak profláklý, že to každý zná a všechno ví a je zbytečné o tom psát??
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 41
- Bydliště: pri Malom Dunaji
A samozrejme všetko je inak. Dnes som bol na výstave Bratislava Boat Show. Je to malá výstava, ale čakal som horšie. Motorákov dosť, motorov dosť. Sú tam aj pekné jachty. Plachetnice tam zastupuje jedno oplachtené kanoe. Čo je velmi zaujímavé, vystavuje tam Česká firma značku Suzuki a majú ozaj bezkonkurenčné ceny. Napríklad gumák Suzumar 350 RIB za 1.299.- EURO. Aj motory majú za normálne ceny. dajú sa tam porovnať hliníkové člny Marine a Linder. Videl som motory Selva. Motoriek je dosť, sú tam nádherné chopre a customy. Dlhšie som sa zdržal na stánku TRIUMPH. Pri motoriek hrala živá hudba, tentokrát trojčlenná kapela a hrali retro hudbu. Boli ozaj skvelí, škoda, že asi nikdy nebudú v televízii. Tož asi tolko.
Veru cakal som skromnejsiu expoziciu lodi ale bol som milo prekvapeny (samozrejme nemozno ani len radovo porovnavat napr. s Tullnom).
Viacero vystavovatelov predvadza hned niekolko modelov, napr. su k videniu 3 x Bavaria (Beata Yacht), 3 x Jeanneau, tusim 5x Bayliner (Hlavacek).
Napriek mnozstvu vodnych ploch v SK zjavne nie su preferovane plachetnice, kedze som nezazrel ani len jedinu.
Vystavovatelia zodpovedne pristupili k hostessingu - aspon v tomto ohlade je Boat Show BA lepsi nez Tulln (to uz nehovoriac o vystave motocyklov)
Viacero vystavovatelov predvadza hned niekolko modelov, napr. su k videniu 3 x Bavaria (Beata Yacht), 3 x Jeanneau, tusim 5x Bayliner (Hlavacek).
Napriek mnozstvu vodnych ploch v SK zjavne nie su preferovane plachetnice, kedze som nezazrel ani len jedinu.
Vystavovatelia zodpovedne pristupili k hostessingu - aspon v tomto ohlade je Boat Show BA lepsi nez Tulln (to uz nehovoriac o vystave motocyklov)
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Milá výstavka to je, ani sa moc nenachodíš. Stretol som tam dnes Dedka, potom Gaba, Radku a Červíka.
Dozvedel som sa zaujímavé veci, od predajcu. Laminátová loď. keď sa po sezóne vyberie z vody, tak je o 10% ťažšia, lebo laminát nacucia vodu. S toho dôvodu olaminovaná preglejka v lodi rýchlo zhnije a preto sa nestavajú lode z preglejok. A ešte pár vecí, ale to si už nepametám presne.
Češi ktorý tam vystavovali gumáky Suzumar sú vlastne Rusy :lol:, ale bol to príjemný chlapík. Povedal že nech sa na vykašlem na Volgu, je to vraj špinavá rieka a idem k nim do Karélie. Príroda je tam ako vo Fínsku a absolútna sloboda, divočina. Suzumar s laminátovým dnom / RIB / dlhý tuším 360 cm? bol za slušných cca 1200 eur.
Dozvedel som sa zaujímavé veci, od predajcu. Laminátová loď. keď sa po sezóne vyberie z vody, tak je o 10% ťažšia, lebo laminát nacucia vodu. S toho dôvodu olaminovaná preglejka v lodi rýchlo zhnije a preto sa nestavajú lode z preglejok. A ešte pár vecí, ale to si už nepametám presne.
Češi ktorý tam vystavovali gumáky Suzumar sú vlastne Rusy :lol:, ale bol to príjemný chlapík. Povedal že nech sa na vykašlem na Volgu, je to vraj špinavá rieka a idem k nim do Karélie. Príroda je tam ako vo Fínsku a absolútna sloboda, divočina. Suzumar s laminátovým dnom / RIB / dlhý tuším 360 cm? bol za slušných cca 1200 eur.
- Marty
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 94
- Registrován: ned bře 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 3
- Kontaktovat uživatele:
Denisi, ta informace o 10% navýšení váhy lodě o vodu "nacucanou" v obšívce z laminátu mi přijde, když jsi to spočítáš k objemu laminátu na lodi, jako mírně řečeno nesmysl, ...kdo to povídal z těch prodejců? A myslel jsem si doteď, že se lodě z překližek s následným olaminováním sériově nevyrábí hlavně proto, že taková výroba by byla velmi pracná, pomalá a tudíž nerentabilní, ale že by to bylo proto, že laminát "nacucává" vodu
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Marty, samozrejme že to sú blbosti a súhlas s tebou prečo sa nestavajú preglejkové lode. Ale ako to povieš niekomu na výstave a chceš pritom zostať slušný. :) A mal tam viacero "vtipných postrehov", škoda že nepíše tu na jachting.info Predávali tam člny Gália, 4,5 m otvorený čln šírky cca 185 cm váži asi 260 kg. Jeho reakcie boli na moju poznámku, že obdobný preglejkový čln váži približne 100 kg, maximálne 150.
- Marty
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 94
- Registrován: ned bře 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 3
- Kontaktovat uživatele:
Denisi, já jsem si ani na chvíli nemyslel, že by jsi to uváděl jako seriózní informaci, myslel jsem si, že to myslíš ironicky - ty informace od toho prodejce. Proto jsem se ptal na jeho jméno
Jen tak pro zajímavost jsem to zkusil vypočítat a vychází mi, že u lodě hmotnosti cca 800 kg by to znamenalo, že by musel laminát absorbovat 80 l vody, což odpovídá při objemu cca 0,24 m3 laminátu na lodi odpovídající velikosti k hmotnosti nasákavost přibližně 30%......taková plovoucí houba
Jen tak pro zajímavost jsem to zkusil vypočítat a vychází mi, že u lodě hmotnosti cca 800 kg by to znamenalo, že by musel laminát absorbovat 80 l vody, což odpovídá při objemu cca 0,24 m3 laminátu na lodi odpovídající velikosti k hmotnosti nasákavost přibližně 30%......taková plovoucí houba
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 668
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
MacGregor26M
Vystavovali sme powersailer MacGregor26M na domácom inchebáckom Boat Show v Bratislave dva krát (2008 aj 2009) - zakaždým bolo dohodnuté miesto v ose haly tak aby sa dal postaviť sťažeň, no reálne zakaždým sme skončili niekde v kúte. Sťažeň horko-ťažko šikmo.
Preto sme minulý rok namiesto v Bratislave prezentovali mekáča na akcii Lode na vode v Prahe. A plánujeme tam účasť aj teraz.
MacGregor26M vlastním a používam, slúži ale aj ako demo - dá sa pozrieť či vyskúšať samozrejme aj mimo občasných výstavných aktivít.
MacGregor bol aj na výstave v Tullne, ale bol rakuskym predajcom pasivne vystavený iba vonku a bez možnosti sa pozrieť do lode.
Preto sme minulý rok namiesto v Bratislave prezentovali mekáča na akcii Lode na vode v Prahe. A plánujeme tam účasť aj teraz.
MacGregor26M vlastním a používam, slúži ale aj ako demo - dá sa pozrieť či vyskúšať samozrejme aj mimo občasných výstavných aktivít.
MacGregor bol aj na výstave v Tullne, ale bol rakuskym predajcom pasivne vystavený iba vonku a bez možnosti sa pozrieť do lode.
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 668
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Ozzie píše:To Milos: V Tullnu boli dva Mekáče a boli jazdené. Na oboch bola cena a kontakt na majitela.
Minimálne jeden MacGregor26M bol nový alebo mierne jazdené demo, dealer-predajca tam mal skrinku s letákmi.
Môj MacGregor už má tiež 3 plné sezóny za sebou čo prináša istú patinu, ako demo už medzi nablýskanými funglovkami má viditeľný handicap. Aj preto ideme radšej na akciu Lode na vode ...
- Marty
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 94
- Registrován: ned bře 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 3
- Kontaktovat uživatele:
Viky_CZ, Denis píše cituji: "Laminátová loď. keď sa po sezóne vyberie z vody, tak je o 10% ťažšia, lebo laminát nacucia vodu", tudíž mě to zarazilo, ale byla by to blbost i v případě překližkové lodi s olaminováním, pokud nebudeme usuzovat, že by byla nějak poškozená, měla v olaminování trhliny, kterými by skutečně mohlo zatékat do překližky.
Pokud to úsměvný téma, které jsem bral spíš jako folklór prodejců na výstavách (protože jsem toho už také hodně zábavnýho slyšel) převedeme do skutečné úvahy tak musím tedy napsat relevantní informaci o nasákavosti laminátu. Laminát skutečně do jisté míry vodu skutečně obsorbuje. Na základě zkoušek, kde se testovala běžná polyesterová pryskyřice byla nasákavost cca 60 mg vody na 1 kg pryskyřice bez tkaniny. Pokud se testovala deska kontaktního laminátu - běžné polyesterové pryskyřice se sklovýztuží (rohož) byla nasákavost někde kolem 0,4% a to bez gelcoatu nebo topcoatu na povrchu. Tudíž pokud by byla loď dobře olaminována, není možné aby z tohoto důvodů shnila. Nemluvě o tom, že kontaktní dýha překližky je většinou primerována nebo je nasycená vlastní pryskyřicí při laminování. Hniloba překližky nastává většinou z důvodů mechanického poškození olaminování, nebo prasklinou na příliš ostrém ohybu, někdy i pohybem materiálu pod laminátem. Pak dochází k deformacím a separaci laminátu od překližky a v tomto prostoru následně ke kondenzaci vlhkosti + vlhkost nasákávání vody prvotní prasklinou až dojde i vlivem vzlínání k hnilobě celé desky, nebo části lodě. Nejpatrnější to bývá právě v exponovaných místech jako je zaoblení, rohy atd...
Pokud to úsměvný téma, které jsem bral spíš jako folklór prodejců na výstavách (protože jsem toho už také hodně zábavnýho slyšel) převedeme do skutečné úvahy tak musím tedy napsat relevantní informaci o nasákavosti laminátu. Laminát skutečně do jisté míry vodu skutečně obsorbuje. Na základě zkoušek, kde se testovala běžná polyesterová pryskyřice byla nasákavost cca 60 mg vody na 1 kg pryskyřice bez tkaniny. Pokud se testovala deska kontaktního laminátu - běžné polyesterové pryskyřice se sklovýztuží (rohož) byla nasákavost někde kolem 0,4% a to bez gelcoatu nebo topcoatu na povrchu. Tudíž pokud by byla loď dobře olaminována, není možné aby z tohoto důvodů shnila. Nemluvě o tom, že kontaktní dýha překližky je většinou primerována nebo je nasycená vlastní pryskyřicí při laminování. Hniloba překližky nastává většinou z důvodů mechanického poškození olaminování, nebo prasklinou na příliš ostrém ohybu, někdy i pohybem materiálu pod laminátem. Pak dochází k deformacím a separaci laminátu od překližky a v tomto prostoru následně ke kondenzaci vlhkosti + vlhkost nasákávání vody prvotní prasklinou až dojde i vlivem vzlínání k hnilobě celé desky, nebo části lodě. Nejpatrnější to bývá právě v exponovaných místech jako je zaoblení, rohy atd...
- Marty
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 94
- Registrován: ned bře 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 3
- Kontaktovat uživatele:
Marty píše:Viky_CZ, Denis píše cituji: "Laminátová loď. keď sa po sezóne vyberie z vody, tak je o 10% ťažšia, lebo laminát nacucia vodu", tudíž mě to zarazilo, ale byla by to blbost i v případě překližkové lodi s olaminováním, pokud nebudeme usuzovat, že by byla nějak poškozená, měla v olaminování trhliny, kterými by skutečně mohlo zatékat do překližky.
Pokud to úsměvný téma, které jsem bral spíš jako folklór prodejců na výstavách (protože jsem toho už také hodně zábavnýho slyšel) převedeme do skutečné úvahy tak musím tedy napsat relevantní informaci o nasákavosti laminátu. Laminát skutečně do jisté míry vodu skutečně obsorbuje. Na základě zkoušek, kde se testovala běžná polyesterová pryskyřice byla nasákavost cca 60 mg vody na 1 kg pryskyřice bez tkaniny. Pokud se testovala deska kontaktního laminátu - běžné polyesterové pryskyřice se sklovýztuží (rohož) byla nasákavost někde kolem 0,4% a to bez gelcoatu nebo topcoatu na povrchu. Tudíž pokud by byla loď dobře olaminována, není možné aby z tohoto důvodů shnila. Nemluvě o tom, že kontaktní dýha překližky je většinou primerována nebo je nasycená vlastní pryskyřicí při laminování. Hniloba překližky nastává většinou z důvodů mechanického poškození olaminování, nebo prasklinou na příliš ostrém ohybu, někdy i pohybem materiálu pod laminátem. Pak dochází k deformacím a separaci laminátu od překližky a v tomto prostoru následně ke kondenzaci vlhkosti + vlhkost nasákávání vody prvotní prasklinou až dojde i vlivem vzlínání k hnilobě celé desky, nebo části lodě. Nejpatrnější to bývá právě v exponovaných místech jako je zaoblení, rohy atd...
...ale asi to nepatří do tohoto tématu, možná někam k laminátům, tady je to o výstavě v Bratislavě. Jenom k tomu, ...možná kdyby se spojily všichny konkurenční výstavy lodí z Čech, Slovenska a Polska mohla by vzniknout opravdu jedna velká výstava, tohoto regionu, která by měla možná i obchodní význam pro vystavovatele, ale to je spíš utopie...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti