plavba na SAIL Amstedam 2010
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
-
- moderátor
- Příspěvky: 5880
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
v podstatě ja to jako u nás, do 5kW nic. čártr někde, co není velká plavba, taky nic ( např. Muritz - Waren ). jinak papíry. snad je nějaká vyjímka v rajonu Brandenbugu, ale obecně nad 5 kW s papíry
.
chceš-li si to naštudovat přesně, doporučuju www.elwis.de , tam farjcajtšifárt - předpisy. je tam lautr všechno a ofic, žádný jedna paní povídala a " mně se zdá "
.
chceš-li si to naštudovat přesně, doporučuju www.elwis.de , tam farjcajtšifárt - předpisy. je tam lautr všechno a ofic, žádný jedna paní povídala a " mně se zdá "
-
- moderátor
- Příspěvky: 5880
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
felixi, tohle platí na velkejch plavidlech. nikde jsem se nedočet, že vůdce malého plavidla může předat kormidlo někomu, kdo nemá papíry byť by tam byl a dokonce střízlivej
dračík doufá, že by mohl předat loď někomu bez papírů na úsecích, kde se papíry nevyžadujou. ale myslím, že na téhle trase přes německo má smůlu.
edit - aha, já myslel, že někdy nechce být na lodi vůbec - šetřit dovolenou. ale stejně... druhá věc je, kdo si toho všimne a když uvidí waserschutzpolicei, tak se čenžnou
dračík doufá, že by mohl předat loď někomu bez papírů na úsecích, kde se papíry nevyžadujou. ale myslím, že na téhle trase přes německo má smůlu.
edit - aha, já myslel, že někdy nechce být na lodi vůbec - šetřit dovolenou. ale stejně... druhá věc je, kdo si toho všimne a když uvidí waserschutzpolicei, tak se čenžnou
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Davide,
vím, že jsi zkušený harcovník a naplul jsi toho mnohem víc než já, ale v tomto jsem přesvědčen, že se nemýlím. I na malém plavidle je rozdíl mezi kormidelníkem a vůdcem plavidla. Kromě toho nikde není předepsáno, že malé plavidlo musí být konstruováno tak, aby jeho ovládání zvládl samotný vůdce plavidla a je velmi diskutabilní, zda plavidlo vede strojník, ovládající motor, kosatník tahající plachtu nebo kormidelník, marně bojující proti spojenému úsilí výšeřečené posádky
Rozhodující podle mne je fakt, že žádný předpis neukládá vůdci plavidla vést plavidlo právě od kormidla.
EDIT: než jsme stihl odpovědět, věc se vyjasnila
vím, že jsi zkušený harcovník a naplul jsi toho mnohem víc než já, ale v tomto jsem přesvědčen, že se nemýlím. I na malém plavidle je rozdíl mezi kormidelníkem a vůdcem plavidla. Kromě toho nikde není předepsáno, že malé plavidlo musí být konstruováno tak, aby jeho ovládání zvládl samotný vůdce plavidla a je velmi diskutabilní, zda plavidlo vede strojník, ovládající motor, kosatník tahající plachtu nebo kormidelník, marně bojující proti spojenému úsilí výšeřečené posádky
Rozhodující podle mne je fakt, že žádný předpis neukládá vůdci plavidla vést plavidlo právě od kormidla.
EDIT: než jsme stihl odpovědět, věc se vyjasnila
-
- moderátor
- Příspěvky: 5880
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Felix píše:EDIT: než jsme stihl odpovědět, věc se vyjasnila
vyjasnilo se, co chce dracik, ale vedení plavidla ne:
ŘPB - Čl.1.09
Kormidlování
1. Za plavby musí být plavidlo nebo plovoucí těleso
kormidlováno alespoň jednou osobou s předepsanou kvalifikací.1)
( u malého plavidla je předepsaná kvalifikace VMP )
TEDY NIKOLI VEDENO, ALE KORMIDLOVÁNO.
ABYCHOM SI ROZUMĚLI, JÁ TO NEPROSAZUJU, jen zkoumám, jak je to doopravdy
- dracik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 128
- Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Zemplínska Šírava
vovsky: i ked, ako sa spomenulo v predch. prispevkoch predsa len niekde to asi mozne bude (asi vybrane kanaly pri chartrovkach a nepotrebnost akehokolvek dokladu), samozrejme rychlost mozno 8km/h a pod.
all: dakujem za vyjadrenia, skusim este preskumat tie nemecke predpisy, chudak Google Translator, zapotime sa
all: dakujem za vyjadrenia, skusim este preskumat tie nemecke predpisy, chudak Google Translator, zapotime sa
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Předepsanou kvalifikaci komidelníka určoval výnos FMD č. 1/1976 z 17. 12. 1975 o odborné způsobilosti členů posádek vnitrozemských plavidel (Věstník dopravy č. j. 26.357/75-25). Protože výnos není obecně závazná právní norma, byl nahrazen vyhláškami MD č. 224/1995 Sb., o způsobilosti osob k vedení a obsluze plavidel, č. 84/2000 Sb., o způsobilosti osob k provozování vnitrozemské vodní dopravy pro cizí potřeby a č. 450/2000 Sb. o kapitánském slibu, zkouškách, odborné a zdravotní způsobilosti členů posádky lodě, průkazech způsobilosti, námořnických knížkách a o zdravotní péči o členy posádky lodě.
Malých plavidel se týká první z řečených vyhlášek. Cituji:
§2 odst. 2
Způsobilou k vedení nebo k obsluze plavidla podle odstavce 1(tzn. včetně malých plavidel - pozn. F.) je osoba, která získala průkaz způsobilosti kapitána, kormidelníka, převozníka, vůdce malého plavidla nebo strojmistra.
§ 3
Provoz plavidla se způsobilou posádkou
(1) Na plavidlech, pro která je při vydání osvědčení plavidla stanovena vícečlenná posádka, musí být členové posádky držiteli průkazu způsobilosti.
(2) Způsobilou k výkonu funkce člena posádky podle odstavce 1 je osoba, která získala průkaz způsobilosti lodníka.
(4) Členem posádky plavidla může být nad počet a složení členů posádky stanovené Státní plavební správou (dále jen "plavební správa") další osoba, zdravotně způsobilá, poučená provozovatelem plavidla v rozsahu potřebném pro výkon pomocných prací na plavidle, zařazená ve funkci pomocný lodník. Pomocným lodníkem na plavidle může být osoba starší 15 let. U malého plavidla může být tato osoba též členem stanovené posádky.
Pokud to správně chápu, tak je asi pravda na Tvé straně. Na malém plavidle sice člen posádky nemusí mít žádnou kvalifikaci kromě toho, že je mu přes patnáct a dostalo se mu poučení od provozovatele plavidla, ale takovýto člen posádky není oprávněn k obsluze plavidla, ať už se tím rozumí cokoliv - kormidlování se tím ovšem rozumí zcela určitě, takže pravdu máš Ty a já se mýlil.
A teď kvízová otázka: mají to takhle blbě vymyšlené i v Německu?
Malých plavidel se týká první z řečených vyhlášek. Cituji:
§2 odst. 2
Způsobilou k vedení nebo k obsluze plavidla podle odstavce 1(tzn. včetně malých plavidel - pozn. F.) je osoba, která získala průkaz způsobilosti kapitána, kormidelníka, převozníka, vůdce malého plavidla nebo strojmistra.
§ 3
Provoz plavidla se způsobilou posádkou
(1) Na plavidlech, pro která je při vydání osvědčení plavidla stanovena vícečlenná posádka, musí být členové posádky držiteli průkazu způsobilosti.
(2) Způsobilou k výkonu funkce člena posádky podle odstavce 1 je osoba, která získala průkaz způsobilosti lodníka.
(4) Členem posádky plavidla může být nad počet a složení členů posádky stanovené Státní plavební správou (dále jen "plavební správa") další osoba, zdravotně způsobilá, poučená provozovatelem plavidla v rozsahu potřebném pro výkon pomocných prací na plavidle, zařazená ve funkci pomocný lodník. Pomocným lodníkem na plavidle může být osoba starší 15 let. U malého plavidla může být tato osoba též členem stanovené posádky.
Pokud to správně chápu, tak je asi pravda na Tvé straně. Na malém plavidle sice člen posádky nemusí mít žádnou kvalifikaci kromě toho, že je mu přes patnáct a dostalo se mu poučení od provozovatele plavidla, ale takovýto člen posádky není oprávněn k obsluze plavidla, ať už se tím rozumí cokoliv - kormidlování se tím ovšem rozumí zcela určitě, takže pravdu máš Ty a já se mýlil.
A teď kvízová otázka: mají to takhle blbě vymyšlené i v Německu?
-
- moderátor
- Příspěvky: 5880
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Felix píše:A teď kvízová otázka: mají to takhle blbě vymyšlené i v Německu?
Felixi, nevím. Já kormidluju tak rád, že za kolečkem klidně vydržím celej den, druhej den, třetí den ... koukám co kde lítá, jsem spokojenej a nepučuju. Když si jdu pro pivo, tak to tu chvíli jede rovně samo. Nejlepší je hodně brzo ráno, Labe po proudu někde kdekoli za čárou.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5880
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
2matan:
7- 8 uzlů ? chacha. Na kterých kanálech? V Německu určitě ne. Průměr bude mít i s komorama 7- 8 – ale kilometrů za hodinu a bude rád. Na lodi se časem odnaučíš spěchat. Je potřeba si udělat nějakej fahr plán podle omezení rychlosti, počtu a pracovní doby komor a taky podle toho, kolik hodin chce denně plout.
Pro představu, kamarád otočil Paříž za 6 týdnů, jinej točí Leer ( Německo skoro na čáře s Holandskem ) za 4 týdny. Oba s výtlakem. Já 4 týdny Praha – Schwerin s plachetnicí – na motor, samozřejmě. S rychlejší lodí ( cca 30km/h ) jsem dělal za 3 týdny jezera za Berlínem – Lehnitz, Werbellin, ale to bylo jen o tom, že jsem Labe spráskal za dva dny. Poslední úsek byl Drážďany – Kralupy v tahu, i s 8 komorami, celnicí a tankováním. Jak zplaveš z Labe, je ti rychlá loď nanic.
7- 8 uzlů ? chacha. Na kterých kanálech? V Německu určitě ne. Průměr bude mít i s komorama 7- 8 – ale kilometrů za hodinu a bude rád. Na lodi se časem odnaučíš spěchat. Je potřeba si udělat nějakej fahr plán podle omezení rychlosti, počtu a pracovní doby komor a taky podle toho, kolik hodin chce denně plout.
Pro představu, kamarád otočil Paříž za 6 týdnů, jinej točí Leer ( Německo skoro na čáře s Holandskem ) za 4 týdny. Oba s výtlakem. Já 4 týdny Praha – Schwerin s plachetnicí – na motor, samozřejmě. S rychlejší lodí ( cca 30km/h ) jsem dělal za 3 týdny jezera za Berlínem – Lehnitz, Werbellin, ale to bylo jen o tom, že jsem Labe spráskal za dva dny. Poslední úsek byl Drážďany – Kralupy v tahu, i s 8 komorami, celnicí a tankováním. Jak zplaveš z Labe, je ti rychlá loď nanic.
- dracik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 128
- Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Zemplínska Šírava
Aby sme boli presni, tu su rychlosti, ktore som medzicasom zistil na tejto trase (vid. vyssie modra trasa: CZ hranica, Labe az do mora t.j. Cuxhaven, potom Emden, Lemmer, Amsterdam):
Labe (724km) - v drvivej vacsine trasy neobmedzena
more (207km) - v drvivej vacsine trasy neobmedzena
Ems Jade kanal (72,3km) - 6 km/h (nad 1m ponor), 8 km/h do 1 m ponor (je to uzucky kanal 20m na sirku, oproti tym dalsim)
Ems kanal (26,5km) - 13,5km/h (0-100t lode)
Van Starkenborgh kanaal (27km) - 12,5km/h (0-100t lode)
Prinses Margriet kanaal (64,5km) - 12,5km/h (0-100t lode)
Teda obmedzena rychlost na 186km, neobmedzena na 931km. Cas samozrejme zvysuje preplavba celkovo 15 plavebnych komor.
Samozrejme hlavne na kanaloch plati, ze aj ked je max. rychlost vyssia pri zakotvenych hausboatoch a pod. sa ma spomalovat na minimalnu rychlost (niekde v holandskych pravidlach som nasiel spomenute 4km/h). To bude u mna zabava, na 700 otackach (najnizsie otacky motora) mam rychlost 7km/h Naproti tomu Labe, pokial chcem ist v sklze a pocitam, ze nejaku rychlost ma aj tok Labe, tak rychlost cca 40 az 45km/h. Priemer v pohybe by som pocital trochu menej, tak 35km/h, predsa len, obcas clovek pri pohlade na vodu, mapu, sonar radsej prejde do pomaleho vytlaku. Pri priemerne 5 hodin plavby denne + cas na komory mi to od CZ hranice az do Amsterdamu vychadza cca 12 dni.
Labe (724km) - v drvivej vacsine trasy neobmedzena
more (207km) - v drvivej vacsine trasy neobmedzena
Ems Jade kanal (72,3km) - 6 km/h (nad 1m ponor), 8 km/h do 1 m ponor (je to uzucky kanal 20m na sirku, oproti tym dalsim)
Ems kanal (26,5km) - 13,5km/h (0-100t lode)
Van Starkenborgh kanaal (27km) - 12,5km/h (0-100t lode)
Prinses Margriet kanaal (64,5km) - 12,5km/h (0-100t lode)
Teda obmedzena rychlost na 186km, neobmedzena na 931km. Cas samozrejme zvysuje preplavba celkovo 15 plavebnych komor.
Samozrejme hlavne na kanaloch plati, ze aj ked je max. rychlost vyssia pri zakotvenych hausboatoch a pod. sa ma spomalovat na minimalnu rychlost (niekde v holandskych pravidlach som nasiel spomenute 4km/h). To bude u mna zabava, na 700 otackach (najnizsie otacky motora) mam rychlost 7km/h Naproti tomu Labe, pokial chcem ist v sklze a pocitam, ze nejaku rychlost ma aj tok Labe, tak rychlost cca 40 az 45km/h. Priemer v pohybe by som pocital trochu menej, tak 35km/h, predsa len, obcas clovek pri pohlade na vodu, mapu, sonar radsej prejde do pomaleho vytlaku. Pri priemerne 5 hodin plavby denne + cas na komory mi to od CZ hranice az do Amsterdamu vychadza cca 12 dni.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Asi už jsem to tu někde psal, ale pro jistotu zdůrazňuji: i na Labi s teoreticky neomezenou rychlostí je třeba počítat s tím, že kolem všech můstků, kotvišť a přívozů, ba i kolem opuštěných a osamocených rybářských pramiček, se předpokládá snížení rychlosti na takovou, při které loď nedělá téměř žádné vlny. Ono to může desetkrát projít, ale stačí jeden všímavý majitel zakotvené lod a, fotka pořízená mobilem. Německá policie je obvykle vstřícná a přátelská, ale když už se někdo opravdu snaží si pokutu zasloužit, dovedou ji naservírovat s germánskou důkladností. Tím vší chci říct, že bych i na tom Labi raději počítal s nižší průměrnou rychlostí.
- dracik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 128
- Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Zemplínska Šírava
Najhorsie na tom je, ze lode v sklze robia vacsinou minimalnu vlnu prave pri vysokej rychlosti, pri co najkvalitnejsom sklze. V mojom pripade pri rychlosti cca 80km/h su za lodou minimalne vlny, ale zeby som to ziadnemu policajtovi nevysvetlil je mi viac ako jasne
V kazdom pripade Felix dik za nazor, je mi jasne, ze toto pravidlo je potrebne dodrzovat aj na rieke, len dufam, ze tam to kotvenie kadecoho popri brehu nebude az tak caste.
V kazdom pripade Felix dik za nazor, je mi jasne, ze toto pravidlo je potrebne dodrzovat aj na rieke, len dufam, ze tam to kotvenie kadecoho popri brehu nebude az tak caste.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
S tou minimální vlnou při kvalitním skluzu máš samozřejmě pravdu. Vždycky mě k slzám dojmou "ohleduplní" motoráři, kteří uberou na úrovni kotviště a rychlostí mezi skluzem a výtlakem, při které dělají spolehlivě největší vlnu, co dovedou, proplují těsně kolem, místo aby v plné rychlosti přejeli k druhému břehu.
Břehy plné kdečeho bývají do vzdálenosti 1 - 1,5 km od obytných staveb, z mapy nebo GoogleEarth se to dá odvodit a počítat s tím při plánování potřebných plavebních časů.
Jak tvé lodi roste spotřeba, když pluje ve výtlaku? To může být dost důležité pro část cesty plánovanou po kanálech. A pokud je minimálka opravdu cca 7 km/h a plout pomaleji je problém, uvažoval bych možná o doplňkovém slabém přívěsném motoru.
Břehy plné kdečeho bývají do vzdálenosti 1 - 1,5 km od obytných staveb, z mapy nebo GoogleEarth se to dá odvodit a počítat s tím při plánování potřebných plavebních časů.
Jak tvé lodi roste spotřeba, když pluje ve výtlaku? To může být dost důležité pro část cesty plánovanou po kanálech. A pokud je minimálka opravdu cca 7 km/h a plout pomaleji je problém, uvažoval bych možná o doplňkovém slabém přívěsném motoru.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5880
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Není to s tím vstávání tak divoký – je to kolem 190 km, proti vodě průměr 23 až na Střekov – cca 130: 23=5,6 h , pak standardně počítám ( počítal jsem ) na Labi a Vltavě 0,5 hod/ úsek s komorou - 8 komor = 4 hod.
K tomu celnice i s tankováním 1 hod., nějakej oběd a chlazení přehřátého oleje 2 hod – v 7 jsem vyjel a před 20. bouchal na vrata v Miřejovicích.
Teď jsem pomalejší a počítám na úsek s komorou průměr 1hod. Je to s rezervou, obvykle to vyjde o něco líp. Např. Davle – Žernoseky, 135km, 14 komor jedu 13 hod. i s nákupem u Imramáka a čekáním na potápěče co pucoval dno komory v Roztokách.
2 dracik: more (207km) - v drvivej vacsine trasy neobmezena – dovolil bych se zeptat kolikrát si jel po Severním moři a moři vůbec? Tam klidně můžeš čekat na počasí i několik dnů. Navíc tahle trasa bude asi dost bokem na vlny, takže nakličkuješ nejspíš dalších 50 navrch. Samozřejmě může taky bejt jako Tálinskej rybník a pojedeš těch 80 , ale není to zas až tak častý.
Drandil jsem na opačný straně – na Baltu, kde je to víc schovaný a taky jsem čekal na počasí. Třeba jen na odpolední flautu, abych přeskočil 40-50km.
K tomu celnice i s tankováním 1 hod., nějakej oběd a chlazení přehřátého oleje 2 hod – v 7 jsem vyjel a před 20. bouchal na vrata v Miřejovicích.
Teď jsem pomalejší a počítám na úsek s komorou průměr 1hod. Je to s rezervou, obvykle to vyjde o něco líp. Např. Davle – Žernoseky, 135km, 14 komor jedu 13 hod. i s nákupem u Imramáka a čekáním na potápěče co pucoval dno komory v Roztokách.
2 dracik: more (207km) - v drvivej vacsine trasy neobmezena – dovolil bych se zeptat kolikrát si jel po Severním moři a moři vůbec? Tam klidně můžeš čekat na počasí i několik dnů. Navíc tahle trasa bude asi dost bokem na vlny, takže nakličkuješ nejspíš dalších 50 navrch. Samozřejmě může taky bejt jako Tálinskej rybník a pojedeš těch 80 , ale není to zas až tak častý.
Drandil jsem na opačný straně – na Baltu, kde je to víc schovaný a taky jsem čekal na počasí. Třeba jen na odpolední flautu, abych přeskočil 40-50km.
- dracik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 128
- Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Zemplínska Šírava
Tie rychlosti som pisal podla oficialnych zdrojov, ktore som objavil s prihliadnutim na to, aby to niekto v buducnosti uz nemusel hladat. To ze pisem napr. Labe/more neobmedzena neznamena, ze nepocitam s tym, ze realna rychlost bude uplne uplne ina... Podobne to, ze na niektorych kanaloch je mozne ist cca 12km/h mi je jasne, ze je v mojom pripade to je nic platne pokial nechcem pred sebou tlacit obrovitansku vlnu a plakat na pumpe. Nehovoriac o tom, ze hoc lod je velmi rychla, ja rychlo takmer vobec nechodim, bud pomalicky vo vytlaku, alebo tesne za sklzom. Aj pri 35km/h uz niekedy clovek nestiha dostatocne vnimat to vsetko pekne okolo. Ja som v peknom sklze cca 36km/h na cca 2150 otackach, tak ani chudak motor sa zas tak nenici ako sa niekde saliet v plnej rychlosti.
To severne more som nikdy nesiel lodou (bol som zopar krat autom pri severnom mori v roznych lokalitach) a mam predtym respekt, ale kto ma strach, nech nechodi do lesa. Nastastie tych 207km je rozkuskovanych do troch casti, navyse uzavrete (zalivy) nie sire more. Pozeral som na webe ake more tam byva v tomto case a nebyva to zas az tak zle. Samozrejme v dnesnej dobe clovek nikdy nevie, co za prekvapenie pocasie prichysta. Mam vela skusenosti s plavbou po malych (napr. Vah, Bodrog) a velkych riekach (napr. Tisza, Dunaj), takze Labe sa neobavam vobec, to more to bude vyzva
Tych 12 dni som pocital idealne podmienky s akym takym casom na prehliadku miest po ceste a je to cas cisto len od CZ hranice po Amsterdam. Ked sme pri tom neviem si ani po Labe predstavit plavit sa hoc v 35km/h rychlosti len pocas dazda. Proste sa viditelnost znizuje, kapitan nie je v pohode, podobne ako bezpecnost a ja radsej pomaly a isto. Takze je mi jasne, ze pocasie moze tento predpoklad uplne zmenit.
SAIL Amsterdam trva 5 dni, takze ak budeme meskat 4, este sa svet nezruti )) a ak by sme aj zmeskali uplne i tak verim tomu, ze to bude nezabudnutelny zazitok...
To severne more som nikdy nesiel lodou (bol som zopar krat autom pri severnom mori v roznych lokalitach) a mam predtym respekt, ale kto ma strach, nech nechodi do lesa. Nastastie tych 207km je rozkuskovanych do troch casti, navyse uzavrete (zalivy) nie sire more. Pozeral som na webe ake more tam byva v tomto case a nebyva to zas az tak zle. Samozrejme v dnesnej dobe clovek nikdy nevie, co za prekvapenie pocasie prichysta. Mam vela skusenosti s plavbou po malych (napr. Vah, Bodrog) a velkych riekach (napr. Tisza, Dunaj), takze Labe sa neobavam vobec, to more to bude vyzva
Tych 12 dni som pocital idealne podmienky s akym takym casom na prehliadku miest po ceste a je to cas cisto len od CZ hranice po Amsterdam. Ked sme pri tom neviem si ani po Labe predstavit plavit sa hoc v 35km/h rychlosti len pocas dazda. Proste sa viditelnost znizuje, kapitan nie je v pohode, podobne ako bezpecnost a ja radsej pomaly a isto. Takze je mi jasne, ze pocasie moze tento predpoklad uplne zmenit.
SAIL Amsterdam trva 5 dni, takze ak budeme meskat 4, este sa svet nezruti )) a ak by sme aj zmeskali uplne i tak verim tomu, ze to bude nezabudnutelny zazitok...
- dracik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 128
- Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Zemplínska Šírava
matan:
asi si nerozumieme, jednak trasu cez MLK (na mojom obrazku zelena v prispevkoch vyssie) som aktualne zavrhol ako prilis casovo dlhu a ako naj trasu zvolil trasu ciastocne po mori (modra), jednak aby som to uviedol na pravu mieru tu hovorime o obmedzeni rychlosti danom nejakymi predpismi/zakonom, ktoru teda nemozem prekrocit (vypisem, co som zatial pozistoval, doma si to sumarizujem vsetko, ked budem mat hodim to tu raz cele)
pre zaciatok tebou spominanych 8 knots je 14,8km/h (aby sa to dalo porovnat s nizsie uvedenymi udajmi)
MLK - v novo rekonštruovaných častiach 15km/h, v starých 10km/h
Labe - rychlost neobmedzena (moja lod "nepodporuje" jazdu o rychlosti 8 uzlov, proste je to niekde medzi vytlakom a sklzom uplne ten najhorsi stav, celkovo som to s tym, "viac ako 8 po Labe nechod teda nepochopil", ospravedlnujem sa)
Ryn - rychlost neobmedzena
DEK - povolená rýchlosť: 12km/h
WDK - povolená rýchlosť: 12km/h
(rychlost v holandskych kanaloch som pisal o zopar prispevkom pred tymto)
Takze 8 uzlov urcite nie je moznych vsade.
V noci sa vobec neplanujem plavit. Tie komory su vacsina len na tych 186km kanalov, tam sa to ako tak naplanovat da.
No a k tej dodavke, hned prvy prispevok som pisal, ze existuje aj takato moznost, ale fakt ako posledna. Sme predsa na jachting.info a nie dodavka.info a ta cesta nie je len o cieli, ale aj o tej ceste (vodnej ceste).
V kazdom pripade dik za zapojenie do debaty.
asi si nerozumieme, jednak trasu cez MLK (na mojom obrazku zelena v prispevkoch vyssie) som aktualne zavrhol ako prilis casovo dlhu a ako naj trasu zvolil trasu ciastocne po mori (modra), jednak aby som to uviedol na pravu mieru tu hovorime o obmedzeni rychlosti danom nejakymi predpismi/zakonom, ktoru teda nemozem prekrocit (vypisem, co som zatial pozistoval, doma si to sumarizujem vsetko, ked budem mat hodim to tu raz cele)
pre zaciatok tebou spominanych 8 knots je 14,8km/h (aby sa to dalo porovnat s nizsie uvedenymi udajmi)
MLK - v novo rekonštruovaných častiach 15km/h, v starých 10km/h
Labe - rychlost neobmedzena (moja lod "nepodporuje" jazdu o rychlosti 8 uzlov, proste je to niekde medzi vytlakom a sklzom uplne ten najhorsi stav, celkovo som to s tym, "viac ako 8 po Labe nechod teda nepochopil", ospravedlnujem sa)
Ryn - rychlost neobmedzena
DEK - povolená rýchlosť: 12km/h
WDK - povolená rýchlosť: 12km/h
(rychlost v holandskych kanaloch som pisal o zopar prispevkom pred tymto)
Takze 8 uzlov urcite nie je moznych vsade.
V noci sa vobec neplanujem plavit. Tie komory su vacsina len na tych 186km kanalov, tam sa to ako tak naplanovat da.
No a k tej dodavke, hned prvy prispevok som pisal, ze existuje aj takato moznost, ale fakt ako posledna. Sme predsa na jachting.info a nie dodavka.info a ta cesta nie je len o cieli, ale aj o tej ceste (vodnej ceste).
V kazdom pripade dik za zapojenie do debaty.
Naposledy upravil(a) dracik dne ned pro 20, 2009 11:19 pm, celkem upraveno 2 x.
- dracik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 128
- Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Zemplínska Šírava
david:
tak som si tie tvoje lokality pozeral v Google Earth, v Kosiciach je aktualne minus 17, tak taketo virtualne cestovanie s nohami pri ohrievaci a obkukovanie v monitore ma nieco do seba...
...ale to podstatne k tvojmu citujem "jak to vypadá, jen tak se tam zase nepodívám". Treba snivat, to je prvy krok k realizacii Ja sa aktualne vobec nezaoberam financnou strankou tejto cesty, to kto so mnou vobec pojde, ci sa vobec najde niekto vhodny, ako sa ja uvolnim na tak dlhy cas (pocitam aj cestu spat), ani tym, ze v mnohom je pre mna tato cesta velkou neznamou... Len si snivam a tesim sa na leto a viem, ze to zrealizujem... Virtualne v mojej hlave som uz tam
tak som si tie tvoje lokality pozeral v Google Earth, v Kosiciach je aktualne minus 17, tak taketo virtualne cestovanie s nohami pri ohrievaci a obkukovanie v monitore ma nieco do seba...
...ale to podstatne k tvojmu citujem "jak to vypadá, jen tak se tam zase nepodívám". Treba snivat, to je prvy krok k realizacii Ja sa aktualne vobec nezaoberam financnou strankou tejto cesty, to kto so mnou vobec pojde, ci sa vobec najde niekto vhodny, ako sa ja uvolnim na tak dlhy cas (pocitam aj cestu spat), ani tym, ze v mnohom je pre mna tato cesta velkou neznamou... Len si snivam a tesim sa na leto a viem, ze to zrealizujem... Virtualne v mojej hlave som uz tam
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
david píše:dračíku, každopádně ti upřímně závidím, je to parádní plavba. Já tím směrem ( Hollandsko ) z Labe neplul, ale právě na druhou stranu -Lubeck, Travemunde, Fehmarn, Heiligenhafen.
No a jak to vypadá, jen tak se tam zase nepodívám.
Tuším sa bojíš že ti niekdo obsadí flek Máš pravdu, bola by to parádna plavba, mať tak ten môj preglejáč o meter dlhší, tak by som asi vyrazil.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti