plavba na SAIL Amstedam 2010

"Jachtaři sobě"
Vše kolem výstav lodí a lodní techniky. Tuzemské, zahraniční i zámořské. Hodnocení, recenze, doporučení, zkušenosti atd.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
dracik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Zemplínska Šírava

plavba na SAIL Amstedam 2010

Příspěvekod dracik » pon pro 07, 2009 3:28 pm

19.8.-23.8. 2010 sa v Amsterdame koná jeden z najväčších námorných festivalov na svete "SAIL Amsterdam 2010" ( http://www.sail2010.nl/en ).
Jedná sa o unikátne stretnutie rôznych typov lodí (Tall ships, Replicas, Sailing Heritage, Modern ships, Navy ships) s bohatým doprovodným programom na veľmi zaujímavom mieste.
Keďže sa tento festival koná len raz za päť rokov, nebude sa šanca navštíviť takúto akciu tak skoro opakovať.


Zaujímavo vyznieva fakt, že pomedzi všetky tie lode je možné preplaviť sa priamo na svojom vlastnom plavidielku.

Vytvoril som túto tému z dôvodu, že ma láka možnosť doplaviť sa na túto akciu a začínam zbierať informácie rôzneho druhu s týmto súvisiace.
Ak sa nájdu ľudia, ktorých to zaujme je možné dokonca hovoriť o nejakej spoluplavbe. V túto chvíľu však nechávam čokoľvek otvorené a skôr vytváram túto tému pre nejaký brainstorming zameraný týmto smerom:)

Osobne rozmýšľam o plavbe:

alt. 1. Praha - Amsterdam - Praha (Labe, MLK, DEK, WDK kanál v Nemecku, Rýn, Amsterdam a späť loďou, príp. autom...)
alt. 2. Praha - Amsterdam - Bratislava (tam to isté, čo alt.1, späť Rýn, Main, MDK kanál, Dunaj, t.j. celá plavba loďou)
alt. 3. autom tam aj späť, ale predsa :(

Uvítam akékoľvek skúsenosti, pripomienky, rady súvisiace s jednotlivými úsekmi plavby (prípadne linky na témy týmto sa zaoberajúce na jachting.info, nech sa to v tejto téme zosumarizuje, nakoľko sa jedná o obsiahlu oblasť a množstvo riek a kanálov). Budem rád, ak ktokoľvek, kto má k tejto téme čo povedať sa vyjadrí.

Pre viac informácii a skvelé obrázky, ktoré vás určite nažhavia zadajte do Google "Amsterdam Sail 2005".
Naposledy upravil(a) dracik dne sob pro 12, 2009 2:22 am, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon pro 07, 2009 6:09 pm

Na akej lodi chceš ísť? Praha-Amsterdam-Praha je reálne. Praha-Amsterdam-Bratislava je časovo velmi náročné.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pon pro 07, 2009 6:32 pm

Denis píše:Na akej lodi chceš ísť? Praha-Amsterdam-Bratislava je časovo velmi náročné.

Také si říkám. Hlavně ten Amsterdam-Bratislava.
Je to skoro celé proti proudu Rýna (velkému proudu). :hmm:
Uživatelský avatar
dracik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Zemplínska Šírava

Příspěvekod dracik » pon pro 07, 2009 7:17 pm

Chcem ist na 8m dlhej lodi (standard cruiser, predna kajuta a zadna kajuta) cestovnu rychlost to ma cca 35km/h, skumam ako je to s rychlostou hlavne v Nemecku a Holandsku a to hlavne za ucelom casovej narocnosti plavby. Zatial mam info, ze rychlost by sa mala znizit v mestach, pripadne, ak je nieco na brehu vyviazane. Inde sa moze ist asi plnou? Neviem presne pravidla a neviem to ani nikde najst.

V sucasnosti si prioritne rozoberam hlavne trasu Praha - Amsterdam, lebo Amsterdam - Bratislava vidim ako velmi casovo narocnu (v com ako vidim sme sa zhodli) a predpokladam, ze bude problem najst spolucestujucich. Mojim cielom je zistit mozne rychlosti plavby, pocet plavebnych komor a pod. a dojst k pribliznemu casu plavby. Z toho vypocitat realnu dlzku plavby a teda potrebny cas, ktory si treba vyhradit. Zatial mam uplne spracovane nemecke kanaly. Celkovo 468km, t.j. od vystupu z Labe cez MDK kanal, potom DEK kanal a WDK kanal az do vstupu do Ryna, co je asi 40km pred vstupom do Holandska. Zatial je to 11 plavebnych komor. Ked to budem mat trosku viac zosumarizovane, tak to hodim aj tu (pre buduce generacie :).

Zistenie priblizneho casu plavby je aktualne prioritna uloha, potom budem samozrejme skumat dalsie veci suvisiace s plavbou.

K tomu prudu Ryna - je to pravda, ale zase po prude Dunaja :)
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » pon pro 07, 2009 7:23 pm

Dracik, budu rád za informace, které zjistíš. Rád bych napřesrok projel na lodi Německo, takže každá informace, kterou zveřejníš mi bude dobrá.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pon pro 07, 2009 7:23 pm

Ty rychlosti najdeš tady na webu. Dále vyčteš z map.
Nikde na kanálech se nepluje na plnej céres. Na to zapomeň.
Nějaké mapy jsou ke stažení i zde. ;)
Ahoj, alffa
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon pro 07, 2009 10:32 pm

Úsek Praha, alebo niekde spod Prahy do Hamburgu išla jedna partia na rýchlom gumáku, bolo to tu niekde publikované, alebo bol odkaz. Neviem kolko to je km, ale povedal by som 700-800. Ak pôjdeš v sklze 35 km/hod s nejakými prestávkami a tankovaním by sa to dalo za 4 dni spraviť. Ale bola by to rychlovka. Z Hamburgu do Amsterdamu to bude 300, možno o niečo viac, ale na kanáloch je večšinou rýchlosť cca 10 km/hod a výnimočne je povolená jazda v sklze. Tento úsek by som hodnotil tiež na 4 dni. Speť to bude trvať o 1-2 dni dlhšie. K tomu časová rezerva pre zlé počasie 2 dni. V Amsterdame 2-3dni a je to honička na 3 týždne, v lepšom prípade na tri týždne v pohode. Dalo by sa ísť aj inou cestou, ale išlo by sa dlhšie vo výtlaku.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte pro 08, 2009 2:02 am

Co se rychlostí týče, je bezproblémové snad jen Labe. Němci po něm plují svižně (pokud chtějí), ovšem VELMI důsledně dodržují jak předpisy, tak obecnou slušnost.
Na kanálech v Německu byla ještě před třemi roky povolená nejvyšší rychlost 15 km/h. Rekreační plavidla v tomto směru wasserpolizei nekontrolovala tak důsledně jako velký šífort.
Na holandských kanálech - s výjimkou kanálů s opevněnými břehy, ale těch je tam jen pár - platí striktně vymáhaný zákaz vytváření vln kvůli ochraně přírodních břehů. Kromě toho je cestu po Holandsku třeba plánovat s ohledem na výšku lodě a obplavba (podle vzoru objížďka :-) jednoho nízkého mostu může znamenat den plavby navíc.
Uživatelský avatar
dracik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Zemplínska Šírava

Příspěvekod dracik » úte pro 08, 2009 11:16 am

Ten gumak som cital, ist vsak az do Hamburgu je zbytocna obchadzka, clovek to vidi, ked sa pozrie na mapu celej Europy. Z Hamburgu do Amsterdamu je po ceste az 466km. Do Hamburgu ma to Labe tiez viac km, ono sa ta rieka v kuse vlni. Zaroven stadial ziadne vhodne kanaly smerom na Amsterdam i tak nejdu (teda som neobjavil bez toho, aby to zas nebola strasna obchadzka) to tak mozno po mori, ale i tak je to obchadzka...
Z Labe sa odbocuje uz pri Magdeburgu (je tam vodny most ponad Labe a zaroven sa tam odbocuje smerom na Berlin), to je najkratsia a najvhodnejsia cesta, co som zatial zistil. Vyzera to potom takto (vcera som na tom robil snad 5 hodin :)

LABE 604km + MLK 326km + DEK 83km + WDK 60km + RYN 99km + ARK 72km = 1244km

LABE = od Melniku po Magdeburg (odbocka na MDK kanal)
MLK = Mittellandkanal cca od Magdeburg po Bervergern
DEK = Dortmund-Ems-Kanal cca od Bervergern po Datteln
WDK = Wesel-Datteln-Kanal cca od Datteln po Friedrichsfeld
Ryn = od Friedrichsfeld po hlavnom ramene Waal, Rynu v Rynskej delte az po mesto Tiel
ARK = Amsterdam-Rhein-Kanal (Amsterdam-Rijnkanaal) cca od mesta Tiel po Amsterdam

Vsetko su to najvacsie vodne cesty (vidno to aj na prisl. mapach) a aj kanaly su stavane pre obrovske lode, takze nie je problem s podjazdnou vyskou a pod.

Obrazovo to vidno napr. tu:
http://www.elwis.de/gewaesserkunde/Wass ... index.html
potom sipka vlavo a pozriet dalej
pripadne tu:
data/Downloads/mapy/reky/%28kanaly.info%29carte_europe_200604041921%5B1%5D.pdf

To, ze je nevhodna plavba cez Hamburg, ze je to obchadzka vidno krasne tu:
http://www.wsv.de/wasserstrassen/images/KarteDBWK1.jpg

Pracujem este na podrobnostiach, avsak uz teraz je jasne, ze 541km vedie po kanaloch a to pri rychlosti na kanaloch asi zaberie neskutocny cas. Zatial viem, len ze na MDK je povolena rychlost 15km/h, ale to mi je i tak nic platne, to sa mi uz lod vzprieca (predok hore, zadok dole) zbytocny velikansky odpor vody a velka spotreba. Pocitam real tak 10km/h. Na tych kanaloch je celkovo 14 plavebnych komor.
Zacinam sa priklanat k moznosti spravit len jeden smer (Praha - Amsterdam, alebo naopak) a druhym to proste odtianut autom (cas i peniaze), ale neviem, stale skumam, priadne lod nechat v Holandsku povegetit a po case, po vymene posadky ist predsa spat Dunajom (ale to bude casovo tiez narocne, takze na jeden sup to asi nepojde)... V kazdom pripade teraz prioritne rozoberam tu trasu Praha - Amsterdam.

Vyvolava to jednu otazku pre kanaloplavcov:
Kolko hodin cca denne sa plavite, aby to este bol pozitok, dalo sa nieco pozriet a nie mucenie? Kolko hodin plavby asi pocitat na den? Kolko hodin si cca pripocitat za kazdu plavebnu komoru? (priemerny cas strateny cakanim pred, preplavenim atd.?)
Naposledy upravil(a) dracik dne sob pro 12, 2009 2:22 am, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte pro 08, 2009 2:05 pm

Labe má od Střekova do centra Hamurku cca 756 km. Sám bych na to neměl trpělivost, ale pokud ji máš Ty, zkus počítat spíše časy nutné k plavbě než samotné kilometry, ty - právě kvůli rychlostním omezením na kanálech - mnoho nevypovídají. Pokud bereš v úvahu i spotřebu, je samozřejmě výhodnější plout po proudu než po stojaté vodě v kanálech.
Pro mne je při plánování důležitá ještě úvaha, co chci vidět cestou, kde budu přistávat, abych si něco prohlédl, kolik času strávím ochutnáváním místního piva atd :-) Velké průmyslové kanály jsou obvykle velice hnusné a s okolím turisticky nevlídným.

Edit: poučný je "průlet" nad kanálem pomocí GoogleEarth.

Co se doby plavby týče: pokud se jenom přesunuji a pluji alespoň ve dvou, počítám plavbu "od tmy do tmy", což v červnu je cca 18 hodin. Jeden kormidluje, druhý podřimuje, vaří, dolévá benzín... Střekov - Magdeburg se dá zvládnout za dva dny při průměrné rychlosti 13 km/h (10 pluje loď na poloviční plyn, 3 dá proud) i se zastávkami na pivo.

V Německu na komoru je rozumné počítat v průměru hodinu: samotné proplavení trvá cca 15 minut, naplutí a vyplutí dohromady také, 30 minut je rezerva na čekání. Komorníci často nemluví jinak než německy a "blafáky" pro komunikaci bez vysílačky používá tak málo lidí, že jsou leckde vtipně ukryté v neprošlapaných kopřivách. Domlouvat se přes chrčící amplion s někým, kdo místo němčiny používá ke komunikaci bavorštinu s berlínským přízvukem je zážitek, který by sis neměl nechat ujít :-)
V Holandsku na malých, víceméně turistických kanálech a komorách se počítá komorování v minutách, je ale dobré vědět, že všichni komorníci předpokládají, že kapitán loď dokonale ovládá a nezdržuje přehnanou opatrností :-) Totéž ostatně předpokládají také němečtí převozníci na Labi.
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Amsterdam.

Příspěvekod samoliter » úte pro 08, 2009 5:45 pm

Ahoj draciku. Pokud chceš do Amsterdamu Tvou lodí a nechceš se courat asi 10 dní po kanálech přes Německo a Holandsko, máš ještě tuto možnost. Plout po Labi do Hamburku, Cuxhavenu. Pak příbřežní plavbou kolem Východofríských a Západofríských ostrovů směrem na západ a pak stočit kolem pobřeží na jih, k Amsterdamu. Pozor, mezi pobřežím a ostrovy je mělko a při odlivu moře ustupuje i mnoho km od pobřeží v některých místech. Takže ostrovy asi obeplout ze strany od moře. Píšeš, že cestovní rychlost máš 35 km/hod. Jem přibližním odečtem z mapy je to asi z Cuxhavenu asi 350 km po moři kolem ostrovů a pak asi 40 km kanálem, řekou do Amsterdamu. Jak bys to zvládl, to už si uváž a naplánuj sám. Taky jaké máš papíry na plavbu Ty a loď. samoliter.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte pro 08, 2009 8:04 pm

Felix píše že do Hamburku je to 756 km, to je pre teba 22 hodín v podstate bezproblémovej a pohodlnej plavby. To sú 4 dni plavby vrátane tankovania paliva a s rýchloprehliadkou nejakého mesta po ceste. Samozrejme že potom z Hamburku do Cuxhavenu a odtial pár míl po mori do Wilhelmshavenu. Je to cca 150km, asi 5 hodín jazdy pri pokojnom mori a ak dáš pozor na príliv a odliv. To je na jeden deň a tam pri Wilhelmshavene sa rozhodnúť či do Amsterdamu po mori, alebo po kanáloch. Po kanáloch to je na tri dni, cca 250 km t.j. 25 hod. Po mori by som to odhadol tiež na tri dni a ak by bolo pekné počasie, tak by to stálo istotne za to. Spolu celá plavba je 52 hodín vrátane času na tankovanie paliva a denne približne 8 hodín jazdy. Ak k tomu dáš trochu času na prehlidku miest a okolia, tak je to na 8 dní, ak pridáš dva dni na časovú rezervu, teda 10 dní, tak pri dobrom počasí a bezporuchovej jazde to je v úplnej pohode.

Ak pôjdeš cez Mitellandkanal a ďalšie ako píšeš, tak je to 650 km kanálovej plavby, teda asi 65 hodín jazdy, už len to máš 8 dní a nie je v tom čas na komorovanie. Teda ak by si to prešiel za 8 dní aj s komorovaním, tak si za kormidlom od rána do večera, prší, neprší. Teda počítaj radšej 10 dní, Pripočítaj 2-3 dni po Labe, 604 km je 17 hod, 2 dni časovú rezervu a máš to na 14-15dní.

Kolko času sa dá stráviť za kormidlom? Môžeš to zobrať velmi športovo a potom je to ako písal Felix od svitu do mrku. Normálne sa človek vykotúla s postele o 7,30 a o 9,00 umytý, napapkaný a po kávičke vyrazí. Po 3-4 hodinách toho máš plné zuby, chce to prestávku a po ďalších 3-4 hodinách začínaš hladať kotvisko. Vyviažeš loď, preskúmaš okolie a vyrazíš na pivko a niečo pred polnocou hupneš do perín. Ja si myslím že pri dovolenkovej plavbe 10 hodín denne za kormidlom, vrátanie komorovania, manévrov a tankovania je dosť až moc.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte pro 08, 2009 10:02 pm

Drobná upřesnění:

- 756 km to je ze Střekova do centra HBG, k tomu nutno připočítat případnou plavbu po Vltavě a českém Labi, zkušenost říká, že přes komory se to z Prahy do Střekova dá za jeden den stihnout jen s velkým štěstím na komorách - obvykle počítám dny dva;

- z HBG dolů k moři jsem nikdy neplul a co vím, vím z doslechu, ale od Landungsbrucke (nebo jak se to píše, prostě od sporthafenu v HBG) by měla pro sportovní plavbu platit mořská pravidla včetně požadovaného vybavení, tj včetně rádia, záchranného ostrůvku atd. On to téměř určitě nikdo nebude kontrolovat, přesto je dobré na to myslet a zvláště v hamburském provozu se chovat velmi mravně a zbytečně na sebe neupozornit;

- samozřejmě je na každém, jak si nastaví režim na lodi, ovšem pokud je loď tak velká a vybavená, že v ní celá posádka může spát, vařit a konat alespoň životně nezbytnou hygienu, dá se plavba od tmy do tmy v pohodě zvládat. Vstávají dva, jeden hned startuje, druhý ho obslouží se snídaní. V šest se třídají u kormidla, na osmou se dělá druhá snídaně. Při střídání v deset se pije káva a začíná vyhlížení příjemné biergarten. Wurst un bier (Halbe, bitte, wir sind aus Boehmen ... un noch ein mal - to je tak všechno, co člověk potřebuje německy umět :-) trvá do dvou a zase za kormidlo. Odladili jsme, že režim musí být cca po dvou hodinách rozdělený mlsotami, aby bylo se na co těšit a nevyplula ponorka. Se stmíváním je třeba vyhlížet tu správnou bunu, ve které nejsou komáří louže, krávy, rybáři, milenci... Joj, už aby bylo léto!
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte pro 08, 2009 10:12 pm

V Nemecku treba na príbrežnú plavbu záchranný ostrovček?
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte pro 08, 2009 11:25 pm

Nevím, Denisi, je to jen informace z doslechu a moje němčina nestačí na její ověření. Fakt je, že přeplout ten kousek do WHH po moři se zdá být nejrychlejší cesta, ale jak je to s předpisy a jaká je realita s vymáháním jejich dodržování, to jsem zatím znát nepotřeboval.
Uživatelský avatar
dracik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Zemplínska Šírava

Příspěvekod dracik » stř pro 09, 2009 9:07 pm

Dakujem vam vsetkym za odpovede.

Mate pravdu ist cez Hamburg a po mori je kilometricky dobry napad a casovo uplne vyborny. Podvedome som vsak tuto moznost hned na zaciatku vylucil, nakolko mam mnohorocne skusenosti s plavbou po riekach, ale uplne chabe s plavbou po mori a na lodi budem podla vsetkeho jedina osoba s papiermi. Proste pred morom mam respekt, navyse severnym... Jednak mam informacie, ze tam su uz dost prisne pravidla, hlasenie sa do vysielacky pobreznym staniciam, v pripade porusenia velmi velke sankcie a pod. tazsia navigacia (plytcina, priliv/odliv trochu iny ako v HR, kto vie ake velke vlny) a v pripade akehokolvek problemu s lodou na rieke k brehu doveslujem, na mori si nie som isty :)
Musel by som nazbierat mnozstvo informacii o plavbe tymto regionom a hlavne vela odvahy. Ak ma niekto skusenosti z plavby v tomto regione, moze napisat. Budem povdacny. Aktualne tuto moznost uplne nezavrhujem. Preto som sa aj zacal bavit na tuto temu v dostatocnom predstihu, aby som si mohol dokonale premysliet a naplanovat finalny plan :)

Felix: Google Earth je moj hlavny planovaci program :)
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » stř pro 09, 2009 11:29 pm

Dračíku, virtuálně Ti potřásám končetinou. Mé pocity, jakmile opustím řeku, jsou zcela totožné :-)

Existuje ještě jedna cesta, odhadem by měla být zhruba stejně dlouhá a zcela jistě je stejně hezká, většinou po proudu: hodit loď na Dunaj někde mezi Pasovem a Řeznem a pak MDK, Mohan a Rýn až do Amstru.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř pro 09, 2009 11:45 pm

Keď sme minulý rok doplávali po Dunaji do Čierneho mora, tak sme tam vošli Sulinským kanálom a speť do delty sme sa vrátili ramenom Sv. George /Svintu Ďžorďžu/. Takže sme sa museli plaviť po mori, nebolo to vela, ak sa dobre pametám tak asi 40 km. Ale bol som na 390 cm dlhom gumáku s 15 k motorom. Preto som si myslel že s 8m motorákom oboplávať jeden poloostrov, tedy vyplávať z ústia rieky a vplávať do vedlajšieho zálivu by nemal byť problém. A ani nebude. Na navigáciu velmi jednoduché, príliv a odliv tu niekto zistí, sú na to tabulky. Chce to jeden list nautickej mapy. V Cuxhavene bude istotne marína a pri peknom počasí to bude nádherná príbrežná plavba. Predpoveď počasia vysielajú každú chvílu a na 24 hodín je spolahlivá. V maríne budú mať predpoveď istotne, alebo ju zistia. Tiež si nemyslím že sú tam nejako ináč a zvlášť prísne plavebné predpisy, alebo nutnosť špecialneho vybavenia lode. Možno treba dokúpiť pár svetlíc, vysielačku predpokladám že máš. Plytčiny s odlivom sú extra nebezpečné pre plachetnice s kýlom, ale motorák s ponorom možno pol metra nebude zásadným spôsobom obmedzovaný.
Pri rešpektovaní počasia takúto príbrežnú plavbu motorákom nepovažujem za žiadne riziko ani keď sa jedná o severné more. Ale nechcem nejako zvlášť presviečať na túto alternatívu, aj jazda po Mitelland kanále a ďalších bude zaujímavá. Ale ak je človek sám za kormidlom a ide slimačím tempom, tak je tá plavba dlhá, velmi dlhá. :D
Uživatelský avatar
dracik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Zemplínska Šírava

Příspěvekod dracik » pát pro 11, 2009 4:15 am

Tak som to cele zhrnul a nanovo prepocital km a vytvoril 3 alternativy (CZ-Amsterdam). Pre jednoduchost pocitam Labe od hranice CZ. Prikladam aj nazorny obrazok. Labe je vyznacene cervenou.

ALTERNATIVA 1 (ZELENA):
Po MLK a dalsich kanaloch krizom cez Nemecko:
Labe (od CZ hranice) 333km + MLK 326km + DEK 83km + WDK 60km + Rhein 99 + ARK 72
= 973km (z toho 541km po kanaloch, spolu 14 plavebnych komor)

MLK = Mittellandkanal cca od Magdeburg po Bervergern
DEK = Dortmund-Ems-Kanal cca od Bervergern po Datteln
WDK = Wesel-Datteln-Kanal cca od Datteln po Friedrichsfeld
Ryn = od Friedrichsfeld po hlavnom ramene Waal, Rynu v Rynskej delte az po mesto Tiel
ARK = Amsterdam-Rhein-Kanal (Amsterdam-Rijnkanaal) cca od mesta Tiel po Amsterdam

ALTERNATIVA 2 (MODRA):
Po severnych kanaloch (vyhnutie sa plnemu moru) a ciastocne po mori (avsak po tych vnutornych zalivoch, vyhnutie sa priamemu vonkajsiemu moru):
Labe (od CZ hranice) 724km + preplavba more (Cuxhaven-Vilhelmshaven) 85km + EJK 67km + more (Emden-Delfzijl) 18km + EEK 27km + SBK 27km + PMK 65km + more Ijsselmeer, Markermeer (Lemmer-Amsterdam) 104km
= 1117km (z toho 186km po kanaloch, 15 plavebnych komor)

EJK = Ems Jade canal
EEK = Eems kanaal
SBK = Van Starkenborgh kanaal
PMK = Prinses Margriet kanaal

ALTERNATIVA 3 (ZLTA):
Po severnom mori okolo ostrovov:
Labe (od CZ hranice) 724km + more (Cuxhaven-Amsterdam okolo ostrovov) 427km
= 1151km (teoreticky neobmedzena rychlost po celu plavbu, 3 plavebne komory)

OBRAZKOVY NAHLAD (kliknut na obrazok pre detail):
Obrázek

Tu alternativu c.2 vidim ako celkom dobru. Clovek si uzije rieku, more, kanaly a s tymi kanalmi to nie je kilometricky prehnane ako v alternative 1 a usetri to aj nejaky cas. Aj ked tych komor je tam stale dost a to cas zaberie. Navyse na tej trase je aj kopa dvihacich mostov. Alternativa 3, vyse 400km po mori to sa mi nezda az taka sranda.
Co myslite?
Napada vas este nejaka ina alternativa? (okrem trasy zdola, t.j. Dunaj, Ryn, to budem rozoberat neskor)

Dufam, ze to raz niekomu pomoze, ked to tu uz vypisujem a takto nahlas sumarizujem, uvazujem :)
Naposledy upravil(a) dracik dne ned pro 13, 2009 5:30 pm, celkem upraveno 4 x.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pát pro 11, 2009 7:59 am

Ahoj,

ano, jsou to tímto směrem všechny logické možnosti. Na obrázku je máš správně (s drobnou výhradou, že ve žluté variantě - po moři - lze plout mezi pevninou a frískými ostrovy, netřeba je obeplouvat zvenčí), ve verbálním popisu je trochu guláš, řekl bych:

možnost 1 - zelená - vede po trase
Labe do MDB - MTL - DEK - WDK - Rýn a dále


Sám bych si vybral také druhou možnost včetně závěrečné přeplavby přes Ijselmeer, tam ale počítej nejméně s půldenním zdržením v každém pobřežním městečku, to je taková nádhera, že to prostě žádný lodičkář nevydrží :-)
Uživatelský avatar
dracik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Zemplínska Šírava

Příspěvekod dracik » pát pro 11, 2009 12:18 pm

felix: myslene a pocitane spravne (Mittellandkanal), pisane zle (MDK miesto MTL), idem to hned opravit, dakujem za upozornenie;
s tym oboplavanim ostrovov som vychadzal z citujem: "Pozor, mezi pobřežím a ostrovy je mělko a při odlivu moře ustupuje i mnoho km od pobřeží v některých místech. Takže ostrovy asi obeplout ze strany od moře.". V kazdom pripade kilometricky (to bolo aktualne dolezite) to velmi cestu neskrati.
Pozeral som v Google Earth nejake obrazky z cesty z Panoramia a je to uuuuuzasneeee, co vsetko sa tam da vidiet/zazit...
david
moderátor
Příspěvky: 5880
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » sob pro 12, 2009 12:02 am

zle je to tak jak tak, páč je to MittelLandKanal - MLK
tady jsou pro jistotu všechny zkratky, by v tom nebyl hokej. návdavkem i s komorovacímy časy:

http://www.elwis.de/NfB/Schleusenbetrie ... index.html


Aller (Al)
Müritz-Havel-Wasserstraße (MHW)
Berlin-Spandauer-Schifffahrtskanal (BSK)
Neckar (Ne)
Dahme-Wasserstraße (DaW)
Niegripper Verbindungskanal (NVK)
Dahme-Wasserstraße (DaW)
(Storkower Gewässer (SkG))
Obere Havel-Wasserstraße (OHW)
Datteln-Hamm-Kanal (DHK)
Oranienburger Kanal (OrK)
Donau (Do)
Pareyer Verbindungskanal (PVK)
Dortmund-Ems-Kanal (DEK)
Rhein (Rh)
Elbe (El) Rhein-Herne-Kanal (RHK)
Elbe-Havel-Kanal (EHK)
Rheinsberger Gewässer (RbG)
Elbe-Lübeck-Kanal (ELK)
Rothenseer Verbindungskanal (RVK)
Elbe-Seitenkanal (ESK)
Rüdersdorfer Gewässer (RüG)
Finowkanal (FiK)
Ruhr (Ru)
Fulda (Fu)
Saale (Sl)
Havelkanal (HvK)
Saar (Sa)
Havel-Oder-Wasserstraße (HOW)
Schifffahrtsweg Rhein-Kleve (SRK)
Ilmenau (Im)
Schwedter Querfahrt (SQF)
Küstenkanal (KüK)
Spree-Oder-Wasserstraße (SOW)
Lahn (La)
Stör-Wasserstraße (StW)
Landwehrkanal (LWK)
Teltowkanal (TeK)
Lychener Gewässer (LyG)
Templiner Gewässer (TlG)
Main (Ma)
Untere Havel-Wasserstraße (UHW)
Main-Donau-Kanal (MDK)
Wentow-Gewässer (WtG)
Mittellandkanal (MLK) mit Stich- und Verbindungskanälen Werbelliner Gewässer (WbG)
Mosel (Mo)
Wesel-Datteln-Kanal (WDK)
Müritz-Elde-Wasserstraße (MEW)
Weser (We)

--------------------------------------------------------------------------------
Uživatelský avatar
dracik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Zemplínska Šírava

Příspěvekod dracik » sob pro 12, 2009 2:33 am

opravene, dakujem, uz som sa pekne domotal
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » sob pro 12, 2009 5:17 am

Jen neco k plavbe v noci na kanalech v Nemecku, Holandsku atd. Velky sif musi mit radar. Vcera jsme meli setkani v hospode a vzpominalo se na radary Tesla ( delali i ricni ). Byl o ne zajem ohledne ceny.....Kapitani chteli hlavne glejt ze ma namontovany radar a tim muze plout v noci, jestli fungoval a nebo ne nikdo nekontroloval....Dokonce kdyz se montoval novy nha lod, tak je zajimalo aby byl namontovany a funkcnost je moc nezajimala...Ta moznost nocni plavby asi radar rychle zaplatila.
Tak treba to plati i pro male lode, ze bez radaru v noci a za mlhy ne? Vite nekdo jak to je?
Uživatelský avatar
dracik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Zemplínska Šírava

Příspěvekod dracik » sob pro 19, 2009 2:18 pm

Pomaly postupujem v ziskavani dalsich informacii, chcem sa vsak spytat, ako je to s jazdou po kanaloch (Nemecko, Holandsko) bez akehokolvek preukazu (teda, aby som to vsetko aspon na kanaloch nemusel odjazdit ja, ale aj niekto, kto ma skusenosti, ale nema papiere)

Mam rozporuplne informacie. Niekde pisu (hlavne charterove spolocnosti), ze to nie je potrebne, niekde, ze na niektorych kanaloch (ale ktorych?) to je potrebne... Potreboval by som jasnu informaciu, alebo poriadny zdroj. Ma v tom niekto jasno?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti