Petice za odstranění omezení v průkazech MVRP - ICC

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
jakubsipek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř říj 22, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Petice za odstranění omezení v průkazech MVRP - ICC

Příspěvekod jakubsipek » čtv srp 26, 2010 5:13 am

Ahoj, pročetl jsem tohle i jeho "sesterské" :) vlákno a poslední příspěvky
jsou z ledna letošního roku. Chtěl bych se zeptat jestli dohoda skončila na
anglickém modelu a jestli se něco v jeho prosazení podniká.

Podpořím téměř jakoukoliv variantu rekreačních průkazů, která odstraní z průkazů
omezení podle stupňe beauforta a výšky vlny, nutnost
dělat po nějaké době obnovení průkazu s nutností naplout
určité míle a dělat opakované lékařské prohlídky jen u určených lékařů.

----------------
Je nutné odělit rekreační a komerční jachting?
ANO - z hlediska platby daní, zdravotních prohlídek,
přezkušování a zodpovědnosti za převážené osoby či náklad

----------------
- Je ale nutné oddělit kapitánské průkazy od rekreačních?
1. ANO - nebudou-li průkazy pro rekreační plavbu povinné
(UK model); chtěl bych, aby pro komerční plavbu průkazy povinné byly

2.NE - pokud budou povinné průkazy i pro rekreační plavbu,
protože kapitání budou potřebovat stejné znalosti; aby se
ale ošetřilo to, že pro řízení 20m plachetnice je třeba jiných znalostí
než pro řízení 300m tankeru, musí být zavedeny průkazy
podle jednotlivý typů lodí - tyto typy je nutné v zákoně definovat
například třeba takto (pozor je to jen a jen příklad:) ):

typ A - plachetnice a motorové lodi do 24m délky
tyb B - plachetnice a motorové lodi nad 24m délky,
které nejsou určeny k přepravě osob
typ C - plachetnice a motorové lodi nad 24m délky
určené k přepravě osob
atd.

na typ A by pak platily stejné průkazy jak pro rekreační tak pro
komerční použití, ale pro komerční použití by mohly být stanoveny další
požadavky jako pravidelné prohlídky lékařem, pravidelné naplutí nám. mil,
pravidelné přezkušování atd.

na typ B a C atd. by už se mohly udělat jen komerční průkazy nikoliv rekreační

----------------
Pokud bude, nebo už je hotový návrh změn nebo zákona,
myslim si, že by bylo dobrý sepsat prosbu o změnu formou petice
(už to tu někdo psal) a poslat ji na ministerstvo. ČANY měla problém,
že zastupuje jen několik málo členů, takže pomocí té petice, kterou by mohli
podepsat všichni jachtaři z ČR, ať už organizovaní nebo né, by se dalo ukázat
kolik lidí si přeje změnu současného stavu.
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 431
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 20
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » čtv srp 26, 2010 10:35 am

tak že nový návrh, nové varianty. Proč kolego vymýšlíš už vymyšlené? A jestli tedy vymýšlíš tak naformuluj návrh zákona, sepiš petici a dej sem k diskusi a následně k podpisům. Pro tvou informaci, ČANY má momentálně přes 1000 registrovaných členů.
Uživatelský avatar
jakubsipek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř říj 22, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jakubsipek » čtv srp 26, 2010 10:30 pm

No vlastně impulzem proč jsem sem napsal svuj příspěvek, je že bych se rád ujal sepsání petice
a zapojení se do shánění podpisu pod ní. Dal bych její znění na internet kde by si ji
moh každý stáhnout a nechat podepsat jachtaři ve svém okolí a potom by mi každej
svuj kousek poslal a až by se schromáždilo dostatek podpisů, tak bych ji poslal na ministerstvo.

Proto můj hlavní dotaz je jestli se tu už nějaké znění zákona, nebo změn, dohodlo.
A kde ho případně najdu. V těch dvou vláknech diskuzí jsem zatím konečnou dohodu nenašel.

Mé návrhy jsou jen dalším názorem do diskuze, zda je nutné rozdělit rekrační a profesionální jachting.

O té ČANY a členech tu někdo psal, že se jich ptali na ministrestvu kolik jachtařů zastupují a z příspěvku vyplynulo,
že se jim to zdálo málo. Je to popsaný někde tady nebo spíš v tomhle "sesterskym" vlákně: Kapitánske preukazy v ČR po novom?. Počty členů tam byly
taky zmíněny.
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 431
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 20
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » pát srp 27, 2010 7:49 am

Jestli jsi četl pozorně, tak jsi narazil na zmínky o ICC. Taky o tom jak si to podnikavci zMDCR dokázali upravit. Opravdu by stačilo vydávat ICC tak jak je doporučeno. On je teď asi správný čas, ukazuje se ze na MDCR se trošinku nestandardně utrácelo a to že na odboru nám. plavby sedí tolik lidí, kteří vlastně řídí jenom rekreační jachting (blbě) protože námořní lodě už CR žádné nemá, by mohlo být zajímavým námětem pro člověka hledajícího kde ušetřit.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8459
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pát srp 27, 2010 8:40 am

Jen by se toho někdo musel znovu ujmout a kopat do toho.

Podpora jachtařů zde i jinde by neměl být problém.
Uživatelský avatar
jakubsipek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř říj 22, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jakubsipek » pát srp 27, 2010 3:18 pm

OK, i mě se to s tím ICC líbí. Přečtu si tu rezoluci a náš zákon (vyhlášku?) kde jsou vloženy ty omezení
a zkusim udělat nějakej návrh petice a dát to sem - někdy příští tejden.
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 456
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 8

Příspěvekod TRIM » sob srp 28, 2010 8:49 am

Třeba by teď stačilo napsat otevřený dopis jachtařů ministrovi dopravy na téma zbytečně moc úředníků pro jachtaře . Stručně jej seznámit se základními fakty, jako že nemáme moře a ti co mají moře průkaz v řadě případů nevyžadují . Zmínit se o ve světě takřka ojedinělém institutu neustálém opakování zkoušek na rekreační jachtu a dalším viz tato vlákna.
Zmínit se o belgickém způsobu vydávaní "technických průkazů" na rekreační loď po internetu. Doložit počty z lodního rejtříku (je veřejný) - kolik lodí je komerčních a kolik rekreačních .Zkrátka ukázat na to, jak si úředník pod hlavičkou MD zprivatizoval rekreační jachtaře a zajistil si živnost.


A hlavně informovat že řešení pro oblast rekreačních průkazů je vymyšlené a jednoduché - použít ICC .

Má někdo čas a energii toto realizovat ?
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 745
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 1
Bydliště: Brighton,UK

Příspěvekod dan » pon srp 30, 2010 11:19 pm

...Má někdo čas a energii toto realizovat ?...

na tuto otazku uz odpovedel Jakub o prispevek vyse,toz bych se radeji neptal dvakrat nebot by si mohl myslet ze jsme to prehlidli a jeste z toho vycouvat...kul bych zelezo dokud je zhave... :D
Jakube pokud to das nejak dohromady tak slibuju ze to podepise i moje petaosumdesatileta babicka co na lodi v zivote nesedela.. :)
Uživatelský avatar
JoeDoe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 63
Registrován: ned srp 29, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod JoeDoe » pon srp 30, 2010 11:28 pm

Já nevím, s veškerou úctou k panu Bártovi, myslím si, že je třeba na tuhle bitvu připravit mediální prostředí. Bez pozitivní mediální podpory si myslím, že tato iniciativa zapadne. Nemáme na to někdo z nás nějaké páky? Chce to pozitivní prezentaci do médií. Pak je šance...
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 745
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 1
Bydliště: Brighton,UK

Příspěvekod dan » úte srp 31, 2010 12:23 am

pokud mate nekdo nejake " paky " tak to hlavne nepiste sem... 8) Asi by stalo za to oslovit redaktory prednich jachtarskych magazinu v CR a pozadat je o podporu... :? treba by jim to zvysilo naklad... :)
Uživatelský avatar
jakubsipek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř říj 22, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jakubsipek » úte srp 31, 2010 1:17 am

Ahoj,
přečetl jsem tu rezoluci 40 a vypadá opravdu dobře.

Otevřený dopis: mohli bychom napsat k petici krátký průvodní dopis co nás vedlo k jejímu sepsání, dobrej nápad.
Ty jachtařský časopisy bych určitě oslovil (taky dobrý nápad), pokud by chtěly, mohly by o petici napsat krátký info.

Text petice zatím ještě nemám, do konce tejdne bych ho ale mít už měl :)
Uživatelský avatar
jakubsipek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř říj 22, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jakubsipek » úte zář 07, 2010 12:02 am

Tak jsem, sice trochu pozdějc :) , dal dohromady text té petice:

[hr]
PETICE
za vznik lepšího průkazu pro rekreační jachting.
Dle zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním a čl. 18 Listiny základních práv
a svobod.

My níže podepsaní občané České republiky prosíme o vznik lepšího průkazu pro
rekreační jachting zrušením následujících omezení české verze Mezinárodního
průkazu vůdce rekreačního plavidla (ICC):

1. omezení vzdálenosti do 0,75 námořní míle od pevniny nebo pobřežních ostrovů

2. omezení síly větru do 4 stupňů Beaufortovy stupnice

3. omezení výšky vlny do 1,2 m

4. omezení jen na denní plavbu

Po zrušení výše uvedených omezení vznikne průkaz pro rekreační jachting,
který bude umožňovat vést plavidlo v jakoukoliv dobu za jakýchkoliv
povětrnostních podmínek jak na vnitrozemských tak i v pobřežních vodách
(ve všech jejich částech) a bude mít časově neomezenou platnost. Takový
průkaz zatím v České republice chybí.

Děkujeme.

Za petiční výbor:
...

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:
kterýkoliv člen petičního výboru
[hr]

Více o psaní petice na http://www.sezimovousti.cz/articlepage.php?id_article=49.

Měli bychom se také dohodnout, zda budeme mít petiční výbor (je nepovinný)
a kdo bude oprávněn jednat ohledně petice s úřady,
zda všichni z petičního výboru nebo jen vybraný zástupce (zástupci).

Do petice jsem nezahrnul požadavky ohledně registrace plavidel, neboť o tom vím jen málo.
Také si nejsem jist, jestli to není spíše na samostatnou petici.

Pokud vám text petice vyhovuje, můžu udělat šablony a můžeme začít sbírat podpisy.
Uživatelský avatar
mboban
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 93
Registrován: stř črc 04, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod mboban » úte zář 07, 2010 8:39 am

Dobrý, jen malou připomínku k textu petice: úřady neprosíme, úřady žádáme. ;)
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 431
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 20
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » úte zář 07, 2010 9:26 am

chybí mi tam odvolání na rezoluci č.40. Chceme přeci jenom aby se dodržovala bez dalších omezení které se tam objevily v CR. Takhle to vypadá že vymýšlíme něco nového a to přeci není pravda.
Uživatelský avatar
TashonkaWitko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 822
Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Kurim u Brna CR

Příspěvekod TashonkaWitko » úte zář 07, 2010 9:40 am

1) nejsem si jisty zda termin "prukaz" je spravny - zda se spise nejedna o "opravneni"
2) pokud jsem to pochopil spravne, tato petice resi "Ceske C-ecko" . Co ale s ostatnimi - tedy B a A ?
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 431
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 20
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » úte zář 07, 2010 11:40 am

na průkazech ICC vydávaných v zahraničí se píše že je to oprávnění pro Coastal waters, žádná přesně definovaná vzdálenost tam není a ani nemůže být, protože na moři jsi v mezinárodních vodách a když nejsi prchající zločinec tak tě nikdo nesmí stavět ani kontrolovat. Když se podíváš do nějakého pilota (třeba Imray) tak v kapitole věnované potřebným dokumentům najdeš že je požadováno ICC (které pro angličany vystavuje RYA )
Uživatelský avatar
TashonkaWitko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 822
Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Kurim u Brna CR

Příspěvekod TashonkaWitko » úte zář 07, 2010 11:59 am

Stanislav - pokud to byla odpoved na muj prispevek - ja to, co pises, chapu a nemam s tim problem, nicmene pak by se text petice mel zminit i o tom, ze tento novy prukaz(opravneni) nahradi vsechny stavajici kategorie - tedy v soucasnosti A,B,C. Protoze v soucasne podobe ten text vyvolava dojem, ze se zabyva jen kategorii C - tedy aspon na me to takovy dojem dela.
Uživatelský avatar
jakubsipek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř říj 22, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jakubsipek » úte zář 07, 2010 1:33 pm

Tato petice se zabývá pouze ICC a tedy jen plavbou na vnitrozemských a v pobřežních vodách.
Tedy dá se zjednodušeně říct, že tento průkaz by nahradil stávající námořní průkaz C, který je vlastně
taky pro pobřežní vody.

Myslim, že by šlo petici rozšířit i o požadavky na rekreační průkaz B (přibližně mořská plavba)
a A (přibližně oceánská plavba).

Potom bychom mohli požadovat následující:
1. udělat rekreační ekvivalenty nynějších průkazů MD A,B,C
2. tyto rekreační A,B,C by měly vše stejné jako stávající "komerční" A,B,C
s rozdílem, že by se nemusela obnovovat platnost a byly by tedy na doživotí
3. dále také zrušit u "komerčního" i rekreačního C omezení na 4˚B a vzdálenost
od pobřeží definovat jen na pobřežní vody stejně jako by to bylo definováno u ICC

Vznikl by zde sice překryv platnosti jednotlivých průkazů, ale to mi nepřijde jako
problém protože nyní platné průkazy se také překrývají např: české ICC, "komerční" C MD
a průkaz pro vedení rekreační jachty MD.

(MD = ministerstvo dopravy :) )

[hr]
- 'prosíme' změním na 'žádáme'
- odkaz na rezoluci 40 tam přidám
-'prukaz' x 'opravneni' - v této petici je vlastně průkaz a oprávnění víceméně to samé; průkaz vidím jako papír, který potvrzuje, že má někdo k něčemu oprávnění; klidně se to dá napsat i s oprávněním, ale průkaz mi přijde srozumitelnější;
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2810
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 186
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » úte zář 07, 2010 1:49 pm

Ahoj,
petice se mi libi.
Doplnil/zmenil bych to, co uz zaznelo (prosit – zadat, rezoluce c. 40, prukaz – opravneni).
Mozna ze by neskodilo kratke zduvodneni ve smyslu, ze stavajici omezeni realne neumoznuji morsky jachting. (Zvlaste 0,75 mile – to je spis vysmech. :-()
Kapitan/skipper je svepravna osoba, ktera dokaze posoudit, jestli se napriklad v petce Bft muze pri dvoumetrovych vlnach pustit k ostrovu, ktery je deset mil od brehu.
(Presne takhle to ve zduvodneni byt nemusi. :-))
Az se vratim do republiky jsem v ramci moznosti ochoten se v teto veci angazovat.

Je na zvazeni, jestli nejdriv zkusit "prorazit" jen s opravnenim nahrazujicim C nebo vzit vsechny tri prukazy najednou.

Petr
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 431
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 20
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » úte zář 07, 2010 2:06 pm

pánové tady asi dochází k nějakému informačnímu šumu tak se to pokusím shrnout.
V CR jsou vydávány 3 druhy průkazů - MDCR námořní jachta A, B, C,, MDCR rekreační jachta A, B, C, a SPS vydává ICC. Ty ministerské jsou vztaženy na lodě registrované v CR v námořním rejstříku, což je totální ptákovina nemající ve světě obdoby. (Ale nějakou činnost si soudruzi najít museli aby nepřišli o dobře placený job.) To je také důvod proč hodně lidí registruje lodi v zahraničí.
Pro plavbu na lodi pod jinou vlajkou by stačil bohatě ICC, kdyby tam nevpašovali ta omezení.
Tak že když máte ICC bez omezení (získané v jiném státě) plujete si kde chcete a nějaké ministerské ABC máte v ....
ICC je také mezi průkazy které MDCR nahlásilo Chorvatům jako platné pro vedení lodi.
Tak že ICC rozhodně nenahrazuje ministerské průkazy, je to samostatný průkaz který měl sloužit k sjednocení výcvikových standardů a k zjednodušení toho bordelu, který v tom takové námořní velmoci jako je CR nadělali. (ukažte mi přímořský stát kde se vydáváním průkazů pro rekreační plavbu zabývá ministerstvo a vydává 6 různých stupňů průkazů)
Na závěr - cílem by nemělo být měnit námořní zákon (toho by jsme asi stejně nedosáhli), ale změna prováděcího předpisu pro vydávání ICC tak, aby odpovídal a naplňoval rezoluci č 40.
Snad jsem to napsal srozumitelně, jestli ne tak pokračujme v diskusi.
Neadresuji to nikomu konkrétně, je to ke všeobecné debatě.
Uživatelský avatar
TashonkaWitko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 822
Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Kurim u Brna CR

Příspěvekod TashonkaWitko » úte zář 07, 2010 2:07 pm

osobne si myslim, ze kdyz uz budeme zkouset prosadit neco v nas prospech, mely by se do toho zahrnout i prukazy typu B a A. Protoze pak budeme mit trvale C ale casove omezene B a A ??? Ja mam Becko. Nevadi mi zkousky. Nemam problem se dostavit ke zkousce na vyssi stupen a zvladnout ji. Teda doufam :-) Kdybych moc chtel A (jakoze nechci a asi ani chtit nebudu) myslim ze to nejak zvladnu, Ale to, co me nebetycne ser* je to obnovovani - jednak se na to musi myslet a jednak stavajici stav je naprosto stupidni - napr prokazovani praxe.

Na druhou stranu - bude trosku matouci kdyz se v "nove" kategorii C objevi pouze termin ale "Coastal Waters" bez udani dosahu a v nasledujici kategorii B uz se o dosahu mluvi. COz je ponekud zmatecne.

ad prukaz a opravneni - :-) sice jsem stale presvedcen ze od MD ziskavam opravneni a "prukaz" jako takovy je pouze fyzickym vyjadrenim tohoto opravneni. Kdyz mluvime o vylepseni prukazu, dela to na me dojem, ze spis apeluji na to, aby zmensili jeho nap velikost nebo povrchovou upravu .... Ale to byla moje soukroma vyhrada - spis pocit. V realu je mi to putna :-)

Edit - psal jsem to jeste kdyz zde nebyl prispevek od Stanislava
Uživatelský avatar
TashonkaWitko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 822
Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Kurim u Brna CR

Příspěvekod TashonkaWitko » úte zář 07, 2010 2:19 pm

Po precteni prispevku od STanislava jsem zmateny snad jeste vic nez predtim 8)
a napada me jina otazka - kdyz uz petice, nebylo by lepsi se pokusit vyresit ten bordel jako celek ? 2x3 opravneni + jedno extra. Tedy 7 .. Protoze pokud se ted opravdu bavime o jednom prukazu ze 7 pak (imho) zbytecne tristime sily a plytvame energii .... proste apelovat na stat at udela jedno max dve opravneni vhodne pro rekreacni jachting a hotovo. Pokud melu blbosti z duvodu ze to stale nechapu, pak se omlouvam .. :cry:
Uživatelský avatar
13paja
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 111
Registrován: pon črc 30, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Rosice

Příspěvekod 13paja » úte zář 07, 2010 2:54 pm

Jednoduchý lék je bojkotovat české průkazy :( a dělat "KVALITNÍ" zkoušky venku ;)
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8459
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte zář 07, 2010 3:19 pm

Standa popsal skutečnost...
Přidávám, že na ministerstvech vládnou neskutečné síly ...a nyní bych se do boje s nimi rozhodně nepouštěl, škoda plýtvat energií...

Správné je dát do souladu alespoň to málo k čemu se ČR zavázala...

A pokud bude oprávnění vydáváné SPS (mimochodem se většina shodne, že tam jsou kompetentní lidé na rozdíl od ministrerstva ) v souladu s rezolucí č. 40...co víc si přát? Ministerské zajdou pomalu na úbytě...co bude s nimi nemusí pak většinu z nás vůbec zajímat.

Proto jsem pro petici v původním duchu, tedy aby se týkala dnešního VMP vydávaného SPS, aby byl v souladu ....

Na tom legislativním bordelu má podíl také vztah MD versus SPS....a dělení kompetencí....atd.

Tedy věnujme se tomu co přesně napsal Standa: Na závěr - cílem by nemělo být měnit námořní zákon (toho by jsme asi stejně nedosáhli), ale změna prováděcího předpisu pro vydávání ICC tak, aby odpovídal a naplňoval rezoluci č 40.
A neplýtvejme tím málem co máme střelbou na .....
Raději menší krůčky, ale reálné. ;)
PS: Jedna s pouček...cíl musí být reálný....
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1002
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 40
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » úte zář 07, 2010 4:50 pm

ČR se vstupem do EU zavázala, že sladí legislativu s EU a bude se řídit směrnicemi EU, dalo by se říct.
Proto by mělo být relativně snadné se po "státu" dožadovat dodržování směrnic EU a je poměrně velká naděje změny dosáhnout jen tím, že náš stát bude činit to k čemu se zavázal. A je i legitimní se dodržování směrnic dožadovat. To se ale týká jen ICC vydavané SPS.

Bojovat za změnu českého námořního zákona je dle mého názoru neprůchozí, nemáme oporu v žádné rezoluci, není na co se odvolat, jen na svoje názory, staneme se nátlakovou skupinou která bojuje za své osobní zájmy. Když se to sečte, výsledkem bude nula. Pokud by byla ochota zkusit i tohle, určitě nespojovat s ICC neboť to shodí ze stolu společně a ještě budou mít radost jak se "toho" snadno zbavili.

Mějte se

Martin

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů