Prevodovka HURT - chladic, olej, ...

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » stř lis 23, 2011 10:11 am

maxik1958 píše:
dodo píše:To ja tam mam taky, ale to je pokud se nepletu chladic motorovyho oleje. Ja resim chladic oleje prevodovky.


Geus má asi pravdu,chladič převodovky bývá zapojen do stejného okruhu s motorem (myslím samozřejmě chladicího!!) :)


Jo, do stejnyho chladiciho okruhu jo ale chladice jsou to samostatny.

...alespon ja to mam takto - chladici voda jde :

1) chladic na prevodovky (to je ta krabicka)
2) chladic motoroveho oleje (to je ten valec)
3) vymenik chlazeni motoru
4) vyfuk
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř lis 23, 2011 10:25 am

kdybych si to dělal já, tak bych vzal Al kulatinu o průměru, co se akorát vleze mezi upevňovací šrouby, na soustruhu do ní vydloubal díru se silnější stěnou – 10mm a dnem tak 8mm.
navrtal díry a závity pro nerez nátrubky
vzniklý nočník bych zakryl přes gumové těsnění obdélníkovou přírubou Al nebo nerezu, v níž jsou díry pro upevňovací šrouby
:whist:
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » stř lis 23, 2011 11:01 am

Tak jsate mě donutili vlízt do strojovny ač tam nerad lezu i když je to nejhezčí místo na lodi. Tak ten válec chladí jak převodovku tak i motorový olej vedou do něj 4 hadice mě tento okrud nasává vodu z venku prochází tímto chladičem na oleje pak teče do vejfuku. a druhé chlazení motoru to mám šnekem pod lodí na kýlu. ten válec je z nějakého plastu vypadá to na origoš. je to průměr tam 100mm délky ta 50 cm je na vejšku někde v dalerii to mám vyfocené červený válec na boku strojovny tak se číhněte já tu fotku sem už zase neumím vložit
Uživatelský avatar
martin63
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 52
Registrován: pon lis 10, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod martin63 » stř lis 23, 2011 1:01 pm

to David: kombinace nerez - hliník - mořská voda není moc šťastné řešení. Elektrolytická koroze dovede dělat divy.
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » stř lis 23, 2011 1:12 pm

david píše:kdybych si to dělal já, tak bych vzal Al kulatinu o průměru, co se akorát vleze mezi upevňovací šrouby, na soustruhu do ní vydloubal díru se silnější stěnou – 10mm a dnem tak 8mm.
navrtal díry a závity pro nerez nátrubky
vzniklý nočník bych zakryl přes gumové těsnění obdélníkovou přírubou Al nebo nerezu, v níž jsou díry pro upevňovací šrouby
:whist:



To je celkem dobrej napad Davide, akorat nevim jak moc by to libilo tomu styku nerez natrubku v hlinikove dire a to cele ve slane vode. To by asi celkem rychle odeslo kvuli elektrolyticky korozi. Ale asi by se to dalo vyresit tim ze by se tam navarily hlinikove natrubky.

A nebo z toho silnostennyho jeklu jak psal Pepa.

diky vsem za vase rady :good:
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř lis 23, 2011 1:54 pm

vzhledem k tomu, že se na hliníkový lodě dávají
nerez díly i pod vodu, tak to snad tak hrozný el.korozí nebude?
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » stř lis 23, 2011 2:21 pm

to je sice pravda ze se davaji ale v tom pripade museji byt galvanicky oddeleny (napr. kusem polypropylenu nebo tak neco ). Jinak to ten hlinik odnese (protoze je na glavanicky stupnici niz nez nerez) fakt rychle :cry:

To plati nejen pod vodou ale i nad vodou - staci totiz vzdusna slana vlhkost ikdyz v tom pripade je ta koroze samozrejme pomalejsi nez kdyz to je ve slany vode primo ponoreny.

vim o cem mluvim - ta moje lod je totiz hlinikova :roll:
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř lis 23, 2011 2:51 pm

no jo, není nad zkušenost :)

já nejsem slanej, ale sladkej a železnej ;)
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř lis 23, 2011 10:44 pm

tak mně napadlo, že bys mohl dát nátrubky z PE vodovodní trubky. ta článek dělat nebude a úplně se vyhneš svařování Al
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » čtv lis 24, 2011 8:25 am

jo to by asi slo. Snad by to ten plast vydrzel, ty plastovy vodovodni trubky nejsou asi moc pocitany na mechanicky namahani.

Me taky napadlo jeste jedno reseni - svarit tu krabicku z nerezu jak jsme se bavili vyse, ale s tim rozdilem, ze vicko udelat z hliniku a tu krabicku tam prisroubovat obracene - tedy vickem k prevodovce. Tim by se mel z vetsi casti eliminovat problem s malou tepelnou vodivosti nerezu protoze hlavni prenost tepla by ptobihal hlinik-hlinik-voda.

Momentalne mi to prijde jako pro me nejlepsi variata protoze si to muzu svarit sam. Sice to asi bude mit o neco horsi chladici schopnosti nez kdyby to bylo cely z hliniku ale pocitam ze ten rozdil by zas nemel byt tak zasadni.

Akorat me prekvapilo kdyz jsem vcera na tu prevodovku koukal a hledal nejakej stitek co to je zac (mimochodem nic jsem nenasel, zadne stitek ci napis kterej by prozradil co je to typ) ze to misto kam je prisroubovanej chladic neni cely rovny jak bych cekal ale primej styk mezi chladicem a prevodovkou je jen pres ani ne centimetr sirokej pas po obvodu. Vnitrek ty plochy je mirne zapustenej a je jen tam embosovanym pismem napsano "Made in West Germany" :?

Zkratka neni to jako napr. tady

Obrázek

ale spis jako napr. tady

Obrázek


To mi prijde dost divny, protoze primej styk chladice s prevodovkou je pres o dost mensi plochu nez jsem myslel. :o :(

Holt to asi budu muset vyplnit tou teplovodnou vazelinou jak psal Davide. Snad casem nevytece :hmm:
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv lis 24, 2011 8:52 am

dodo píše:Me taky napadlo jeste jedno reseni - svarit tu krabicku z nerezu jak jsme se bavili vyse, ale s tim rozdilem, ze vicko udelat z hliniku a tu krabicku tam prisroubovat obracene - tedy vickem k prevodovce. Tim by se mel z vetsi casti eliminovat problem s malou tepelnou vodivosti nerezu protoze hlavni prenost tepla by ptobihal hlinik-hlinik-voda.

Momentalne mi to prijde jako pro me nejlepsi variata protoze si to muzu svarit sam. Sice to asi bude mit o neco horsi chladici schopnosti nez kdyby to bylo cely z hliniku ale pocitam ze ten rozdil by zas nemel byt tak zasadni.


a tady ti článek Al/nerez nevadí???

zrovna jsem tomu všemu tady přestal rozumět :mad:
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » čtv lis 24, 2011 9:40 am

A kde taky bude clanek nerez-hlinik?

Jestli myslis mezi vickem(hlinik) a krabickou(nerez) tak mezi nima bude samozrejme nejaky tesneni :whist: - jednak aby to neteklo a jednak prave kvuli tomu galvanickymu odizolovani.

To by tam muselo bejt stejne (tak jako doted) ikdyby byla i krabicka z hliniku. elektrolyticka koroze totiz probiha i mezi stejnymi materialy akorat podstatne pomalejc. Na rychlost koroze ma velky vliv jak hodne jsou ty dva materialy od sebe na galvanicky "daleko" (rozumnej jak velky rozdil jejich potencialu)
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv lis 24, 2011 9:58 am

no rozumím. jenže to bude přes šrouby a převodovku spojený tak jak tak.
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » čtv lis 24, 2011 12:04 pm

to uz neni takovej problem protoze ty srouby uz zase nejsou ponoreny v tom elektrolytu (slana voda). Nejhorsi je styk dvou ruznych materialu primo v elektrolytu.

...ale samozreme spravne se to resi tak, ze to der kteryma prochazej srouby se daji vlozky napr. s polyamidu nebo polypropylenu. Pak je to cely galvanicky oddeleny.

vice napr. tady.

Obrázek

Obrázek
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv lis 24, 2011 12:46 pm

pokud galvanicky neoddělíš šrouby, uděláš z toho zkratovanou baterii. na tom, jestli jsou šrouby ve vodě, nebo ne, v tomhle případu nezáleží
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » čtv lis 24, 2011 1:51 pm

ano, kompletne spravne reseni je samozrejme kompletni galvanicke oddeleni. ...ale ikdyz to v pripade toho chladice neudelam tak si myslim, ze ten problem bude pouze zlomkovy oproti tomu kdyz se ty dva kovy budou dotykat primo ve slane vode. Protoze teoreticky se somzrejme bude o zkrat jednat jak pises, prakticky uz tolik ne protoze ty srouby a prechody mezi nimi, spina, vazelina atd. budou tvorit celkem velkem odpor takze vlastne o zkrat nepujde, tim padem ty korozivni proudy budou daleko mensi a tedy ta glavanicka koroze se bude projevovat v daleko mensi mire a zivotnost bude tedy daleko vyssi.

Ale uplne spravne reseni je samozrejme pouze kompletni galvanicke oddeleni.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti