AA a AAA

Palubní instalace, zařízení a výbava lodě pro plavbu.

Moderátoři: vilma, Pepa, smike

Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob pro 31, 2011 6:04 pm

K samovybíjení baterií dochází chemickými postupy uvnitř hermeticky uzavřené baterie bez ohledu na prostředí ve kterém se nachází. Pokud vlivem vodivého
okolního prostředí dochází k propojení kontaktu + a -, jedná se o zkrat. A při něm dochází k poměrně silnějšímu vybíjení baterie než při samovybíjení.
Je třeba si ujasnit pojmy co to samovybíjení vlastně je.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » sob pro 31, 2011 6:27 pm

Dík Tatas za upřesnění v názvosloví, otázka přesto zústává otevřená. Při přeplavbě jsme jako záložní zdroj koupili balík nových baterií a z důvodů ochrany je nechali v origo balení. Podle zjištěných informací, by bylo jistější je přeměřit a tak jde o to zda a jak je znovu zabalit. Přeci jenom po jisté době je sůl a vlhko všude.
Uživatelský avatar
heavy
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 286
Registrován: čtv říj 08, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod heavy » sob pro 31, 2011 6:30 pm

marks píše:Dovolím si zopakovat dotaz na možný vliv slaného prostředí na samovybíjení baterií?


Osobně si myslím, že ne. Tedy si nepamatuji, že bych to někde četl. Co však zvyšuje určitě hodnotu samovybíjení je teplota. Třeba se baterky na moři vybíjejí jen těm co plujou v teple ;).
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » sob pro 31, 2011 7:54 pm

Ty tuzkove AKU jsou vodotesne, to same gelove a AGM. Ale pokud by na ne a do elektriky dostala voda, tak by se na tom usazovala sul a vybijelo by se to svodama. Tak to chce udelat tak aby se k tomu voda nedostala. Take by to napadala koroze a bylo by to samej vaklkontakt.
Uživatelský avatar
FordPerfect
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 130
Registrován: stř zář 24, 2008 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod FordPerfect » pon led 02, 2012 1:50 am

Dobre ste to tu zamotali. Tvrdy elektricky zdroj je taky, ktory dokaze dodat v kratkom case velku energiu bez velkeho poklesu napatia. Maximalny vybijaci prud akumulatora je dany jeho vnutornym odporom. Cim nizsi je vnutorny odpor, tym vyssi prud a akumulator mozete nazvat 'tvrdsi'. Vnutorny odpor akumulatora je dany jeho chemiou a konstrukciou. Nevhodnym vybijacim/nabyjacim rezimom sa okrem ineho zvysuje vnutorny odpor a tym padom sa zhorsuje schopnost dodavat vysoke prudy. Novy akumulator je potrebne prehnat 3-5 nabijacimi cyklami ale ziadnym voodoo neznizite konstrukcny vnutorny odpor, jedine co dokazate je dodrbat dobry akumulator. U NiMH akumulatorov schopnost dodavat vysoke prudy obvykle nejde ruka v ruke s kapacitou akumulatora.

Ak viete co chcete, netreba chodit do ziadnych specialnych predajni. Na internete najdete vsetky potrebne informacie: kapacita, vnutorny odpor, medzny vybijaci a nabijaci prud, nabijaciu vybijaciu krivku pre dva typy zatazi a rovnako parametre pre nabijaci proces. Napriklad GP NiMH AA - High Drain (13A).

'Hlupe' fast nabijacky nabijaju pomerne vysokym prudom po cca 80-85% kapacity, potom ten prud znizia az kym nedetekuju minimalny narast (alebo pokles napatia) a vtedy nabijanie skoncia. Problem je v tom ze castokrat nedobijaju do 100% kapacity, prechadzaju na trickle charging prilis skoro alebo na druhej strane akumulator prebijaju. Prebijanie prudom vyssim ako 0.1 x C (nie je to Coulomb ale kapacita akumulatora) moze skoncit exploziou clanku (mnozstvo uvolneneho vodika je prilis velke aby bolo zachytene v akumulatore).
Inteligentne nabijacky maju lepsi algoritmus, manualu volbu dobijacieho prudu, kontroluju aj teplotu akumulatora a adekvatne upravia vybijaci/nabijaci prud. Obvykle dobijaju AKU v kazdej sachte individualne. Zazracne nabijacky mavaju rozne nabijacie profily pre rozne typy, druhy a znacky AKU, vyrovnavanie AKU v sade a rozne pulzne mody. [s]Naviac aj umyvaju riad a vysavaju.[/s] Oops, nechal som sa uniest. :-)

Kupte si inteligentnu rychlonabijacku alebo obycajnu nabijacku ktora ma nabijaci prud 0.1C AKU s kapacitou ktore budete pouzivat najcastejsie. Nabije ich spolahlivo a castokrat lepsie ako hlupy fastcharger. Rovnako AKU neprebije a ani ho nebude extremne prehrievat. Akurat ze si pockate a ak vyznamne zvysite kapacitu pouzivanych akumulatorov nikdy ich nedobije naplno.

Samovybijanie je interny proces v AKU. Je to dosledok konstrukcie, je dany najma materialom separatora a sposobom (presnostou) vyroby. Cim vyssia teplota AKU, tym rychlejsie sa samovybija a obvykle plati aj ze, cim vyssia kapacita, tym rychlejsie sa samovybija. To ci je vzduch slany alebo nie je - je AKU uplne jedno.
Uživatelský avatar
heavy
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 286
Registrován: čtv říj 08, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod heavy » pon led 02, 2012 7:29 am

FordPerfect píše: Cim vyssia teplota AKU, tym rychlejsie sa samovybija ....

Tak jsem to až tak moc nezmotal :D
Co z toho plyne za ponaučení..... do lednice přidat k pivu i tužkovky (patřičně zabalené).
Doba pokročila, ještě nedávno by tam byl kinofilm ;).
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon led 02, 2012 7:43 am

Tak si myslím, že sis tímto teď již celkem zbytečným elaborátem zadělal na problém. Dá se čekat, že budeš žádán o sdělení konkrétních značek a tipů aku
a k tomu ty nejlepší nabíječky co tu jsou. Protože tak to tady chodí. Hlavně ti co z toho pochopí houbeles vždy vyžadují pouze super věci (čluny, motory atd.).
Ti co o tom něco ví, tak zachovají klid a budou dále používat běžné značky a až odejdou, tak zase něco koupí. V těch slušnějších nabíječkách, které jsou
běžně k dostání tak moc výběr není a zde bylo řečeno takřka vše již dříve. Pochybuji, že někdo sebelepším zacházením s aku se alespoň vzdáleně přiblížil
deklarovanému počtu cyklů uváděnému výrobci. (Chtěl bych vidět tu evidenci cca 1000 záznamů u běžného uživatele. Dříve si pořídí novější typ s větší kapacitou, nebo vymění Ni-Cd za Ni-Mh či Li-Pol.)
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon led 02, 2012 9:06 am

Elaborátů zde je přehršle a dle mého, pro běžného uživatele asi zbytečně. Jako osvěta a nějaké info které člověk může mít v podvědomí dobré, ale jinak opravdu stačí napsat dvěma třemi větami za a, za b, za c. Tyto baterie dobré, tyto výborné, tato nabíječka na nic, tato může být, tato je výborná.

Já to mám vyřešené. Moc tomu sice nerozumím, nic mimořádného jsem se nedozvěděl. Přístroje a zařízení mám většinou s originálními dobíjecími akumulátory (jestli se to tak dá říci), nebo používám normální kvalitní alkalické baterie. Svou nabíječku a jednou sadou dobíjecích baterií jsem popsal na začátku. No a pokud jsem něco nepřehlédl, žádná zde uváděná informace mě tuto volbu nezpochybnila. Ale ani nepotvrdila vhodnost (co se týká baterií), takže jsem se nic nedozvěděl.
Jinak řečeno tataSi, ten výčet by těm více i méně znalým pomohl daleko více, než složité teorie :lol:
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon led 02, 2012 9:09 am

Dyť to poudám. Ale pořád se k tomu nikdo nemá. místo toho tady blábolí rádoby vědecky a nic kloudnýho z nich nevypadne.
Uživatelský avatar
FordPerfect
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 130
Registrován: stř zář 24, 2008 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod FordPerfect » pon led 02, 2012 10:09 am

Nakresli mi vybijaci profil a ja ti vyberiem najvhodnejsi AKU. :-) Ziadne zazracne recepty neexistuju. Pre najlepsie vysledky musi byt bateria prisposobena zatazi. Specialne aplikacie, napr. modelari si ziadaju specialne riesenia. Modelar pozna svoj vybijaci profil (motory, serva), zalezi mu aj na par percentach kapacity, rychly pokles napatia mu vadi (motory, serva!) a navyse chce nabijat co najrychlejsie.

Bezne NiMH sa pomerne rychlo samovybijaju. Cim vyssia teplota tym rychlejsie a cim vyssia kapacita tym rychlejsie. Specialne NiMH (napr. bezne dostupny Eneloop) si podrzia energiu podstatne dlhsie. Cyklovanie u NiMH AKU (vybitie/nabitie) pri pravidelnom pouzivani nie je potrebne, pri dlhsom nepouzivani vyzaduju 2-3 cykly na plne obnovenie kapacity. Lacne rychlonabijacky obvykle nerobia AKU dobre. Nie koli tomu ze nemaju vysoky nabijaci prud ale koli tomu ze nedobijaju do plnej kapacity resp. AKU prebijaju. Pri nabijani/vybijani AKU je to s teplotou naopak ako pri ulozeni - nizka teplota je na skodu. Preto nabijacka s nizkym prudom nedokaze AKU nabit na plnu kapacitu (nezohreju sa) a preto fotak s NiMH AKU urobi v na lyzovacke 10 fotiek a zhasne. Vybijanie vysokym prudom znizuje zivotnost (pocet cyklov) AKU, to je fakt s ktorym sa treba zmierit.

Bezny clovek urobi najlepsie kupou NiMH s nizkym samovybijanim. Sanyo Eneloop (biely alebo cierny) a primerana nabijacka je dobra volba. Alternativ je dnes uz mnoho: GP Recyko+, Kodak Precharged, Ansmann Maxe, Maha Imedion, Duracell StayCharged a co ja viem co este. ENELOOP zatial stracal kapacitu najpomalsie a daval mi aj najvyssi prud.

U zariadeni kde su potrebne vysoke prudy je potrebne drzat sa informacii vyrobcu - obvykle to ma vyskusane a odporuca/dodava konkretne typy AKU. Takyto AKU ma zvycajne nizsiu kapacitu a laicka vymena za AKU s vyssou kapacitou vedie k nadavaniu na vyrobcu AKU/nabijacky pretoze takyto AKU je maksi ako odporucany a pri vyssom prudovom odbere dochadza k poklesu napatia a zariadenie zhasne resp. oznaci AKU za vybite.

Primarne zdroje (baterie - alkalicke clanky) su vhodne ako zaloha, resp. pre kazdeho kto baterie pouziva iba obcas. Specialne pripady ako fotaky/blesky, vykonne LED lampy, ale aj vysielacky s vyssim vykonom, ci napriklad Spot Messanger a zariadenia pouzivane v chlade urcite ziskaju pouzitim litiovych BAT ako Energizer Lithium Ultimate. Pozor, litiove alkaline maju vyssie napatie clanku - je dobre overit si ci to zariadenie znesie.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon led 02, 2012 10:48 am

A co takovéto srovnání. Jsou tam odkazy i na další testy. Ty Ansmanny se nějak vytrácejí z obchodů a při tom hodnocení zde se tomu moc nedivím.
Sanyo ve všech provedeních pořád vychází nejlépe. Jak se bude jmenovat po fůzi s Panasonicem se uvidí. http://www.ledmania.cz/aa/test-tuzkovych-baterii
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 02, 2012 11:16 am

Ďakujem všetkým čo sa zúčastňujú tejto diskusie a sú ochotní zverejniť svoje znalosti a poznatky. Pred odchodom na hory som sa vydal kúpiť Sanyo Eneloop 2000 a nejakú inteligentnú plnoautomatickú nabíjačku. Bohužial som sa nedostal do špeci obchodu, a tak informácie od personálu 0,00 nič, na návod som nevidel lebo sú tam supermalé písmená a v predajni príjemné nevtieravé osvetlenie, až šero.
Dospel som k záveru že najlepšie bude kúpiť to čo je tu osvedčené, teda Sanyo Eneloop 2000 a k tomu nabíjačku Sanyo. Predáva sa to v sete, tak predpokladám, že sa tie jednotlivé baterky nabíjajú samostatne, prípadne to majú ošetrené. Na stránkach predajcov informácie k tým nabíjačkam žiadne, idem do GMka a skúsim šťastie.
Dám prednosť Eneloop 2000 pred 2500 z dôvodu vyššieho počtu nabíjacích cyklov, pretože verím, že to čo uvádzajú je maximum možného a v praxi to nebude dosiahnutelné. A tiež sú skorej nabité, čo býva výhodou.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon led 02, 2012 11:46 am

Jo tataSi, kdysi jsem na tyto stránky také narazil. Mám dojem že právě pod vlivem těchto testů jsem opustil Duracell a začal používat Energizer Ultimate Lithium. Jen škoda, že to je z roku 2008. Doba letí dál...

Pokud bych si Deni dnes kupoval dobíjecí baterie, já bych šel určitě do těch co uváděl Heavy: http://www.alza.cz/sanyo-xx-eneloop-aa- ... 216925.htm , ty se mě líbí. Nebo možná ještě: http://www.alza.cz/tuzkove-akumulatory- ... d62661.htm Někdy je méně více, ale skoro vždy je více ještě více. Nedokáži odhadnout za kolik let provedu 500 nabíjecích cyklů, ale něco mě říká, že mě to nemá trápit.
Co se týká nabíječky, není to tak jisté jak píšeš. Která nabíjí 2/4 a která 1-4 je vidět v přehledu: http://www.alza.cz/baterie-a-nabijeni/n ... =1446&po=1 ,nebo poznáš zda nabíjí při vložení jednoho článku.
Uživatelský avatar
FordPerfect
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 130
Registrován: stř zář 24, 2008 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod FordPerfect » pon led 02, 2012 11:56 am

Eneloop 2000 su OK. Aj Eneloop sady s nabijackou su OK (tie co maju v GME). Maju nizsi trochu nizsi vykon (2 AKU im trvaju priblizne polovicny cas oproti 4 AKU) ale nabijaju kazdu sachtu oddelene. Nakoniec, ti chalani sa celkom vyznaju tak ti poradia.

V GME SK sa daju kupit rozumne nabijacky FK Technics uz od 14 Euro, inteligenta pomala (250mA) nabijacka BC-250. Ak budes vyberat medzi IPC-1 a IPC-1L tak pribalene veci k IPC-1 stoja za ten cenovy rozdiel 11 Euro. :-) Plus vyssi maximalny nabijaci prud.

PS: Do GME mozem ist s tebou, potrebujem reklamovat IPC-1, jedna sachta ma zle teplotne cidlo, okamzite po zacati nabijania zacne znizovat prud az na nulu. Ked ovsem najdem blocek. :-)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon led 02, 2012 11:59 am

Dyť je to jenom sranda. Myslím, že pro naše potřeby stačí prakticky jakékoliv Ni-Mh aku s kapacitou přez 2000mA. Stejně jich mám sebou více sad. Pořádné
značky foťáků je již dávno nepoužívají a do ostatní elektroniky je to fuk. Těch nabíječek s á 1 článkem moc není (ani ta od Enelope a hlavně jí to nabíjení
trvá dosti dlouho) a ta tady omílaná stačí. Sám to beru jako srandu k rozproudění nějaké zábavy i když to někteří berou strašně vážně. ( viz ty elaboráty)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 02, 2012 12:19 pm

FordPerfect, do GM chcem ísť na prieskum, ale už sedím asi 3 hod pred PC a robím si obraz a začína sa vyjasnievať. Dík za ponuku.

Tatasi, máš pravdu, je to sranda, ale len do doby keď to prestane byť sranda. Ja som starý zodpoveďák a tak ma naštve, ak sa dobre pripravím keď idem do hôr a GPS mi zhasne po dvoch hodinách a náhradné, tiež nabíjacie batérie zhasnú rovnako. Takže namiesto GPS môžem niesť v batohu radšej placačku rumu. Takže dobré batérie potrebujem, technický vývoj v tejto oblasti ide mimo mňa a tak čo neviem, na to sa opýtam. Lína huba, hotové neštestí.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » pon led 02, 2012 1:07 pm

>do ostatní elektroniky je to fuk

To plati jestli ta elektronika ja delana na AKU NiMh. Porad se prodavaji i veci ktere jsou napajeny uhlikozinkovejma clankama. Ty maji 1,5V a NiMh maji 1.2V. Takze pokud to ma i funkci ze to ukazuje stav baterek, muze to ukazovat ze jsou NiMh vybite....U kazdeho clanu je o 0.3V mene.
Aby si nekdo udelal kapacitni zkousku a dokazal si je dat do sad umi asi z tech tady dikutujicich asi malokdo. ja treba bych to dokazal...ale nedelam to. mam zkratka vic sad a voltmetr. Kdyz se to vybije, tak se vybije treba i jen jeden clanek, voltmetrem ho najdu a nahradim jinym. I tohle asi mozna polovina diskutujich nezvladne a tak si holt musi do batohu pridat nejakou sadu navic.
Protoze si trochu hlidam nabijeni a vybijeni, tak nepamatuju ze bych tak za poslednich 10 let vyhodil nejaky clanek jako vadny. samozrejme ze jim klesla kapacita, ale ten si dokazu voltmetrem zmerit a vymenim ho.
Pokud tady nekdo psal o jinych nez NiMh, tak ty jsou nachylnejsi k tomu jak se s nima zachazi Co jiny typ AKU, to potrebuje jiny typ nabijecky ( teda vetsinou ) Takove AKU jsou vetsinou v sadach zavarene v igelitu, tak cidlo teploty maji v sobe a samo to potom chce original nabijecku.

Jinak tech nelogickejch veci okolo AKU je vic...Koupim od rakosnika AKU svitilnu ( jakoukoliv ) a kdyz AKU odejde a chci koupit nove jsou v 99% i o 100% drazsi...

Vyvoj nabijecek jde rychle dopredu, co byla nejlepsi nabijecka pred mesicen, dnes uz je urcite nekde lepsi, jen vedet jaka a kde. Uz se kouma na tom jak k nabijeni vyuzit hluk okoli...teplotu tela, chveni nano vlaken.
Neni to utopie, treba tech elementu co budou brat elekriku ze zvuku jich na desku daji i nekolik stovek, tisicu.
jde jen o to jak zvladnout technologii, aby to bylo levnejsi jak treba solarka. Urcite si pamatujete na ruske filmy, kdyz nekde na Sibiri si svitil petrolejkou a cylindru byl prstenec a hralo mu radio. To uz meli nekdy v 60 letech. Co maji dnes mozna ani nevime. Treba vyrobu nejnovejsich solarnich clanku si hlidaji vic jak tajemstvi atomovek. Takze ty nejnovejsi technologije vojaci uvolni az kdyz najdou lepsi. Takze co si koupime je jiste uz davno zastarale a ty nejnovejsi veci bysme ani nezaplatili.

Jinak se nedivte modelarum ze hledaji to nejpepsi. Kdyz nekomu prestane jit GPS tak se zase tak nic zasadniho nestane kdyz treba dve hodiny nepujde. Jakmile vysadi u letadelka AKU, tak ztrati moznost ovladani a leptadlo uleti, nebo v lepsim pripadne se rozbije o zem, ale neco si pozbira. Tak tam ta cena AKU je zlomek ceny modelu.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon led 02, 2012 3:10 pm

Ten rozdíl v napětí u většiny elektroniky není na závadu, protože valná většina (možná všechna) zařízení běhají na o dost nižším napětí než je z baterek a rozdíl řeší stabilizátorem na vstupu. O speciálních aku pro modeláře tady nemá cenu hovořit. To je zvláštní kasta a ta ví co je třeba. Raději toho již nechme protože
ten, kdo tuto diskuzi vyvolal problém vyřešil.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte led 03, 2012 5:43 pm

Zdá se že už všechno bylo řečeno, ale já mám přesto ještě dotazeček.

Dal jsem vybít/nabít a podíval jsem se na to, co mě ta má moudrá krabička o článcích píše. Na pozici 1, 2 a 3, 4 mám dva páry, které stále používám spolu.
U voltů mě to ukazovalo zleva doprava: 1,44 | 1.44 | 1.43 | 1.43 |
U Ah (opravdu to jsou Ah?) pak 2,94 | 2,73 | 2,74 | 2,82 |

Čiliže na volty spolu užívat levý pár a pravý pár, na Ah 1+4 a 2+3. Já vím že to jsou rozdíly minimální, nechci se tu bavit o desetinkách. Ale z principu, později to mohou být rozdíly větší, co tedy prát v potas. Volty, nebo Ah?
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » úte led 03, 2012 5:46 pm

Ah
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte led 03, 2012 5:55 pm

To je krásná odpověď!!! Krátká, jednoduchá, tomu rozumím. :thmbup:
Moc dík.
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » úte led 03, 2012 6:00 pm

Myslel jsem si že to není třeba rozvíjet. :lol: Rozvinutých odpovědí je tu habakuk. :D
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte led 03, 2012 6:44 pm

Je až neuvěřitelné, jak si někteří site admini dokáží komplikovat život v dnešní vážné a pohnuté době, když nás opouští tolik osobností. A oni hloubají nad takovými nepodstatnými věcmi. (Stejně časem ty akum. odejdou) Asi mají ho... co na práci. Šťastní to lidé. (Nehodící smažte.)
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » úte led 03, 2012 6:59 pm

Ale no tak.Už zase rejpání?To to nestačilo? :gun: :x
Dodatek:Asi už jsem podrážděnej. :(
Naposledy upravil(a) fishmaster dne úte led 03, 2012 7:10 pm, celkem upraveno 1 x.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte led 03, 2012 7:05 pm

Dobrý tataSi :lol:
Ty si nedokážeš představit jaké to je psychické trauma, když ti jedna batérka ukazuje 2,94 Ah a druhá 2,73Ah. Bych neusnul, kdyby se mě nedostalo fundované odpovědi. :cry:

Ale je fakt, že mé myšlenky se začínají ubírat trochu jiným směrem...

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti