Costa Concordia.

Kdo kde koho potkal, kam kdo pluje. Kdo se dlouho nehlásí.
Nehody a úspěchy, i neověřené.
ŽÁDOSTI O POMOC.
POZOR ! Tato sekce není vhodná pro žerty !!!

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Sajri
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 242
Registrován: úte zář 30, 2008 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Ondřejov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sajri » ned led 15, 2012 1:00 pm

Pepa píše:Stojí za to se podívat na detail mapy. kudy tu loď protáhli.


A kudy teda tu loď protáhli? Na leteckých záběrech jsou vidět dva poloostrovy, veliké zhruba jako polovina délky lodi, tj. nějakých 100 až 150 metrů. Na té mapě ale nikde nic takového nevidím.

Obrázek
Uživatelský avatar
Sajri
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 242
Registrován: úte zář 30, 2008 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Ondřejov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sajri » ned led 15, 2012 1:16 pm

Tak jsem se na to podíval pořádně, a podle těch leteckých záběrů loď (plula ze severu na jih) narazila už v oblasti A, a ne v oblasti B, kterou ukazuje výše uvedený odkaz na SeaNews Turkey.

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » ned led 15, 2012 1:20 pm

Samozřejmě operuji jen s tím, co je na netu, nic jiného nevím. Tedy všechno to je jen - údajně

Obrázek
Naposledy upravil(a) Pepa dne ned led 15, 2012 1:23 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned led 15, 2012 1:20 pm

V odkazu u michal123 je to na živé mapě přesně vidět.
Uživatelský avatar
Bubo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 107
Registrován: úte lis 23, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Bubo » ned led 15, 2012 1:22 pm

No, podle zpráv meleží tam,kde narazila, ale pokusili se s ní dostat blíž k přístavu. Takže klidně se nehoda mohla stát v oblasti B a tam, kde nyní leží (A) se ještě doplazili. Ale je pravda, že to vše už jsou jen spekulace.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » ned led 15, 2012 1:31 pm

Ano, spekulovat můžeme donekonečna. Kdybych věděl, že jdu ke dnu, majíc na palubě 4000 lidí a měl bych možnost najet na mnělčínu u břehu, neváhám ani vteřinu a jdu tam.
Uživatelský avatar
bedrich
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 517
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod bedrich » ned led 15, 2012 5:28 pm

To su z toho jelen: Podle Novinky.cz jela loď ze Savony do Civitavecchia, BBC News to píšou přesně obráceně, celý okruh. Tomu odpovídá i Živá mapa AIS. Díru má na levoboku a konečné "zaparkování" je nosem směrem přibližně k jihu.
No, a pak si jednu nedej, říkával dědeček. :?
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » ned led 15, 2012 7:35 pm

ono to kluci asi zřejmě opravdu vypadá na technickou závadu. no uvidíme jak se to dál vyvine. jsem na to fakt zvědav. jeden malí případ. na lodi na které pracuji operujeme s jet tryskama a s 6000 hp. pokud selže elektronika tak musím trysky se pokusit ovládat manuálně. to znamená vzít si do ruky páku a selenoidy ventilů odpojit a pak pumpovat. to trvá v nejlepším případě než dostaneme loď pod kontrolu deset minut. v tomto časovém rozmezí se může stát rozhodující okamžik. operujeme 15 tunami paliva a náš dolet je v ekonomickém režimu max 420 mil. občas nás managment nutí si vybírat opravdu ty nejkratší cesty kde se spoléháme na přesnou navigaci a na techniku. opravdu kolaps techniky je ta nejčernější můra každého inženýra, který to má na triku. opravdu si nemyslím že na mostě costy byli diletanti o prali to hurá jak to jen jde, ale uvidí se. costa není filipínská džunka
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » ned led 15, 2012 7:47 pm

. TADY je rok starý rozhovor s kapitánem. Člověk se neubrání mrazení v zádech a nemůžu než s kapitánem a s pozůstalými soucítit. Jako asi každý, kdo vyplul s lodí na moře jako skipper nebo kapitán, lhostejno na jak velké lodi.
Naposledy upravil(a) JardaF dne ned led 15, 2012 7:49 pm, celkem upraveno 1 x.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned led 15, 2012 7:49 pm

řekl bych, že tvoje teorie o tech závadě je blbost. to by totiž bylo to první, s čím by se kapitán vytasil. chcípla mašina, upadl kormidelní stroj a pod. a neříkal by, ža narazil na skálu co nebyla na mapě.

vidím to tak, že lezli po břehu a posrali to

a ten rozhovor s kapitánem, to jsou jen propagační kecy o tom, jak by to mělo vypadat. praxe je zřejmě jiná. prchnul mezi prvními.
Uživatelský avatar
nohal
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 84
Registrován: stř zář 30, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod nohal » ned led 15, 2012 8:10 pm

Kluci, nez se uplne poperete, tak se podivejte na http://www.cruisersforum.com/forums/f13 ... post861376 Velice silne pochybuju, ze z tech AIS pozic se da vydedukovat vic... Mimochodem, prvni prispevek v tomtez vlakne je taky zajimavej.
Uživatelský avatar
kyknos
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: stř zář 02, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod kyknos » ned led 15, 2012 8:42 pm

Ono taky věřte novinářům.
Uživatelský avatar
pavel99
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: ned lis 08, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod pavel99 » pon led 16, 2012 12:20 am

Před dvěmi lety jsme na podobné kocábce ale s Carnivalem cestovali dva týdny po Karibiku. Nácvik evakuace byl ještě před vyplutím z Miami. Vyžaduje to legislativa a místní úřady mohou poslat kontrolu. Nechápu proč Costa v Evropě má jiné zvyklosti. Asi bylo potřeba aby se něco stalo, než se to změní. Ne že by lidé prošlí cvičením nepanikařili, nebylo by ale asi tolik chaosu.
I u Carnivalu je stejná praxe s posádkou. Kapitán a oficíři jsou většinou Italové, ostatní Asie, střední a jižní Amerika s mizerným platem i když vyšším než doma.
Uživatelský avatar
Kratas
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 12
Registrován: úte pro 12, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy

Být to v sezóně

Příspěvekod Kratas » pon led 16, 2012 3:31 am

Dělat závěry z informací které jsou dostupné je blbost. Budeme si muset počkat na vyšetření. Spíš si zkuste představit, jak by jste, páni kapitáni, zareagovali, kdyby jste tam stáli na kotvě. Ten přístav je docela malý, v létě plný, ostatně jako většina v Itálii, a tak se kotví právě v té zátoce na sever od přístavu. Dopíjíte poslední skleničku a najednou se na vás žene taková almara s dvěma červenýma světlama nad sebou.
Asi bych rychle ověřoval hloubku vody pod kýlem a přemýšlel, kolik může mít tak velká loď ponor, mezitím nastartoval a rychle tahal kotvu z vody, a koukal kam případně uhnout.
Je dobré dělat si pro různé situace plán B, ale s něším takovým při kotvení nepočítám.
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Být to v sezóně

Příspěvekod bozakafka » pon led 16, 2012 9:07 am

Kratas píše:Dělat závěry z informací které jsou dostupné je blbost. Budeme si muset počkat na vyšetření. Spíš si zkuste představit, jak by jste, páni kapitáni, zareagovali, kdyby jste tam stáli na kotvě. Ten přístav je docela malý, v létě plný, ostatně jako většina v Itálii, a tak se kotví právě v té zátoce na sever od přístavu. Dopíjíte poslední skleničku a najednou se na vás žene taková almara s dvěma červenýma světlama nad sebou.
Asi bych rychle ověřoval hloubku vody pod kýlem a přemýšlel, kolik může mít tak velká loď ponor, mezitím nastartoval a rychle tahal kotvu z vody, a koukal kam případně uhnout.
Je dobré dělat si pro různé situace plán B, ale s něším takovým při kotvení nepočítám.


mám obavy že při této situaci asi plán b není. to by bylo strašné. vůbec si to nedokážu v žádném snu představit. je to asi tak dva měsíce co se stal mému kamarádovy Australanovy velký malér. měnil jsem mu tady na maltě převodovku a poté co se mu nepodařilo najít zde v přeplněných marínách zimní kotvení odplul do Ragusi. dvacet šest mil od malty se střetnuj s největším tankerem v MED. byla tma a on plul na zaďák pod plachtami. tan kluk s 44ft ocelovkou obeplul kouli kolem mysů a tak to nebyl žádný zelenáč. první co mne napadlo a hned mi polil pot hrůzou že byl problém s motorem. tady se to v novinách strašně řešilo. za dva dny jsme spolu mluvili. tanker převzal veškerou zodpovědnost. jeff situaci popsal jednoduše. snažil jsem se uhnout ale ta krabice byla rychlá a můj manévr pomalí. naštěstí došlo jen k mírnému poškození přídě a ztrátě kotvy. proč ho tanker neviděl se zjistilo po vyšetřování incidentu. hlídka na mostě ho vůbec nezaregistrovala. k poplachu došlo až po střetu když konečně radista zareagoval na volání Pan Pan z jachty. fakt je ten že při rychlosti prázdného tankeru asi moc prostoru k uhybným manévrům nebylo. fakt je ten že složité mechanismy kde se spojuje technika s lidským faktorem asi nikdy nebudou fungovat perfektně a vždy se neco stane. proto je lepší si držet vždy od těchto kolosů odstup a nemotat se jim do cesty..
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 16, 2012 9:58 am

Božo, absolútne súhlasím s tvojou poslednou vetou:" proto je lepší si držet vždy od těchto kolosů odstup a nemotat se jim do cesty..", ale ako sa to dá pri nočnej plavbe? Aké technické zariadenie použiť aby ťa s tankeru videli. Je radar nevyhnutnosťou? Existujú lacnejšie technické zariadenia, signalizácie, ako vidieť nebezpečnú loď v tme? Alebo aby ONI videli mňa? Samozrejme opkrem radarového odrážača?
Uživatelský avatar
DarkDruid
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 85
Registrován: pon črc 26, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod DarkDruid » pon led 16, 2012 11:05 am

Tak to zatím opravdu vypadá na chybu kapitána, i když je otázkou, nakolik důvěryhodné ty zprávy v médiích zatím jsou :hmm:

Novinky.cz - Kapitán havarované lodi plul těsně u břehu, aby pozdravil kolegu
Uživatelský avatar
Jezura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: ned bře 30, 2008 1:00 am
Reputace: 9

Příspěvekod Jezura » pon led 16, 2012 11:20 am

Zní to šíleně, na druhou stranu mě to nějak nepřekvapuje...když nám to přepne na spodní mozek, máme divný nápady


Před deseti lety nás málem utopil kamarád, kterej vedl 44ku tak těsně kolem kardinálního znaku, až jsme o ten šutr brkli...a to vše proto, že nechtěl připustit, že ta ženská, co stála vedle něj by mohla mít pravdu, když mu opakovala, aby uhnul doleva.....

po tom, co čtu tady, jsem mu odpustil
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » pon led 16, 2012 11:28 am

Denis píše:Božo, absolútne súhlasím s tvojou poslednou vetou:" proto je lepší si držet vždy od těchto kolosů odstup a nemotat se jim do cesty..", ale ako sa to dá pri nočnej plavbe? Aké technické zariadenie použiť aby ťa s tankeru videli. Je radar nevyhnutnosťou? Existujú lacnejšie technické zariadenia, signalizácie, ako vidieť nebezpečnú loď v tme? Alebo aby ONI videli mňa? Samozrejme opkrem radarového odrážača?

Při noční plavbě na plachty messinskou úžinou jsme se modlili, aby na těch lodích okolo měli zapnutý kolizní radar a nespali u něj. Z plavby okolo itálie jsem si odnesl jednu zkušenost. Uhýbat s plachetnicí na plachty nebo na motor je strašně obtížné, protože ty velké lodě jsou oproti plachetnici (byť s motorem) strašně rychlé a prostě se jim nedá nějak slušně uhnout. Jediná možnost je volat ho na 13. kanále.
Uživatelský avatar
muflonek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 91
Registrován: sob pro 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Pernikov/Praha

Příspěvekod muflonek » pon led 16, 2012 11:31 am

Tady jsou podvodní fotky: oe24.at

A tady animovaný záznam AIS
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon led 16, 2012 12:01 pm

oni plavali dost svižně ( 15,4 kn )na to, na jaké hloubce, spíš mělčině, byli a tak si taky hodně vody odsáli a něco se propadli, případně přisáli
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon led 16, 2012 12:03 pm



oni plavali dost svižně ( 15,4 kn )na to, na jaké hloubce, spíš mělčině, byli a tak si taky hodně vody odsáli a něco se propadli, případně přisáli
Uživatelský avatar
deko
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 268
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod deko » pon led 16, 2012 12:12 pm

bozakafka píše:Vykašlete se publikovat vy hlupáci takové hlouposti na tomto vebu.


...maminka mi rikala: Pro hloupeho kazdy hloupy...
Uživatelský avatar
karaya2
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 239
Registrován: pon zář 24, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

re:

Příspěvekod karaya2 » pon led 16, 2012 12:18 pm

JardaF píše:Při noční plavbě na plachty messinskou úžinou jsme se modlili, aby na těch lodích okolo měli zapnutý kolizní radar a nespali u něj. Z plavby okolo itálie jsem si odnesl jednu zkušenost. Uhýbat s plachetnicí na plachty nebo na motor je strašně obtížné, protože ty velké lodě jsou oproti plachetnici (byť s motorem) strašně rychlé a prostě se jim nedá nějak slušně uhnout. Jediná možnost je volat ho na 13. kanále.

Máš pravdu JardoF , on by člověk i uhýbal kdyby věděl kam . Tyto lodě v noci svítí jak vánoční stromek , takže najít v té změti navigační světla je téměř nemožné.
Uživatelský avatar
bedrich
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 517
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod bedrich » pon led 16, 2012 12:23 pm

Na původní AIS mapě od michal123 je taky čarkovaně naznačena standartní trasa z Civitavecchia do Savony, a to tak, že ostrov Giglio měli míjet pravobokem. Po nárazu a zpomalení se pravděpodobně stihli otočit téměř o 180 stupnů k mělčině u přístavu.Aspoň se uplně nepotopili.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host