
Prosím o radu - výběr plachetnice
Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Já si myslím ,že na trvalé bydlení má být 20 na 5 metrů. pak je komfotr. a to nejsem náročnej. Mám 12,5 na 3,6 jsem tam od jara do zimy,ale nastálo bych to nechtěl. je pravda mám tam moc schodů a dvě hluboký studny. Pokud je loď placatá jako jsou Luxemotor tak je to také jiné. Pokud jsem celej den někde včudu a dojdu se tam jed vyspat je to jiné. Možná jiný má nároky jiný a těsný prostor mu nevadí. něco jiného je v létě a v zimě v létě můžu spát i na palubě je to zase něco jinýho. A jestli je to levné všechno možná do jisté doby než se loď vybydlí a začne rekonstrukce. Ale pokud koupíš plachetnici 9metrů tak tam moc pohodlí nebude nastálo. Budeš mít místa asi jako můj čokl kajutu 

- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
20 na 5 to si kapku prehnal. Tiež sú ludia čo si stavajú baráky 300 m2 a potom plačú.
Každý ma iné predstavy, ale ja by som na more viac ako 10 m nebral, teda ak by som sa chcel motať pri brehu. Aj s ohladom na vývoj v Európe, teda budúce poplatky pre majitelov lodí, na ktorých sa budú prímorské štáty hojiť. Najprúserovejšie štáty ležia na juhu v mediteráne, Chorvatsko je drahé, Taliani tomu už osolili, a ešte Grécko a Španielsko. Uvidíme ako sa to vyvinie, ale lode do 10m nebývajú považované za luxus. Potom zostáva už len sever a s tým zas nie som stotožnený ja.
Každý ma iné predstavy, ale ja by som na more viac ako 10 m nebral, teda ak by som sa chcel motať pri brehu. Aj s ohladom na vývoj v Európe, teda budúce poplatky pre majitelov lodí, na ktorých sa budú prímorské štáty hojiť. Najprúserovejšie štáty ležia na juhu v mediteráne, Chorvatsko je drahé, Taliani tomu už osolili, a ešte Grécko a Španielsko. Uvidíme ako sa to vyvinie, ale lode do 10m nebývajú považované za luxus. Potom zostáva už len sever a s tým zas nie som stotožnený ja.
geus píše:Já si myslím ,že na trvalé bydlení má být 20 na 5 metrů. pak je komfotr. a to nejsem náročnej. Mám 12,5 na 3,6 jsem tam od jara do zimy,ale nastálo bych to nechtěl. je pravda mám tam moc schodů a dvě hluboký studny. Pokud je loď placatá jako jsou Luxemotor tak je to také jiné. Pokud jsem celej den někde včudu a dojdu se tam jed vyspat je to jiné. Možná jiný má nároky jiný a těsný prostor mu nevadí. něco jiného je v létě a v zimě v létě můžu spát i na palubě je to zase něco jinýho. A jestli je to levné všechno možná do jisté doby než se loď vybydlí a začne rekonstrukce. Ale pokud koupíš plachetnici 9metrů tak tam moc pohodlí nebude nastálo. Budeš mít místa asi jako můj čokl kajutu
No podle mne, a asi se to tady taky probíralo, je teda 20x5 strašně moc, vždyť je to 100m2 (samo trochu méně) a já se ptám, kdo z Vás to má? Ne podle mne je pro mojí osobu dostačující 9x3 to bude něco pod 27m2. Nicméně každému podle gusta.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Jednoducho paráda. Kuknem do bazáru a hneď dve super lodičky na bývanie pre nenáročného za dobrú cenu a schopné plavby.
http://www.boatshop24.com/de/segelboote ... 10-3337780
http://www.boatshop24.com/de/segelboote ... 10-3337780
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Tu je ta druhá http://www.boatshop24.com/de/segelboote ... 00-3137168
má vynovený sťažeň aj s takelážou a plachty k tomu, plachetnica je z polovice sedemdesiatych rokov a substancia -material je v dobrom stave, vyžaduje prácu ako nátery a pod.
má vynovený sťažeň aj s takelážou a plachty k tomu, plachetnica je z polovice sedemdesiatych rokov a substancia -material je v dobrom stave, vyžaduje prácu ako nátery a pod.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
S konstrukčními kategoriemi lodí je to o něco složitější, než zde bylo řečeno:
- právní podklad pro rozdělení lodí podle konstrukčních kategorií má, pokud je mi známo, jen Evropská unie. Je to směrnice 94/25/ES a závazná je pouze pro plavidla uváděná na trh nebo do provozu v EU;
- některé země EU považují tuto směrnici za "přímo vykonatelnou," jiné ji harmonizovaly do svých právních předpisů. ČR patří mezi země, které ji harmonizovaly, a to způsobem, který není zcela kompatibilní se směrnicí, takže konstrukční kategorie plavidel dle českého nařízení vlády 174/2005 Sb. se liší od konstrukčních kategorií dle směrnice;
- tzv. "prohlášení o shodě" (myšlena shoda s technickými normami) a označení (tzv. certifikát) CE nedává zkušebna nebo nadnárodní instituce, nýbrž výrobce nebo dovozce v souladu s postupem, popsaným ve směrnici, resp. v nařízení vlády;
- někteří konstruktéři (viděl jsem to např. u Skrzata) projektují své konstrukce tak, aby trup vyhovoval kategorii A. Konkrétní výrobci mohou tuto kategorii snížit osazením lodě slabší výbavou nebo změnami vnitřní dispozice (většinou přidáním lůžek na úkor úložných prostorů nebo vzduchových komor. Dají se proto vidět projekty, u nichž je uvedeno např. A - 2 osoby / B - 4 osoby.
Odkazy: směrnice v konsolidované verzi 2008-12-11, nařízení vlády 174/21005 Sb.
- právní podklad pro rozdělení lodí podle konstrukčních kategorií má, pokud je mi známo, jen Evropská unie. Je to směrnice 94/25/ES a závazná je pouze pro plavidla uváděná na trh nebo do provozu v EU;
- některé země EU považují tuto směrnici za "přímo vykonatelnou," jiné ji harmonizovaly do svých právních předpisů. ČR patří mezi země, které ji harmonizovaly, a to způsobem, který není zcela kompatibilní se směrnicí, takže konstrukční kategorie plavidel dle českého nařízení vlády 174/2005 Sb. se liší od konstrukčních kategorií dle směrnice;
- tzv. "prohlášení o shodě" (myšlena shoda s technickými normami) a označení (tzv. certifikát) CE nedává zkušebna nebo nadnárodní instituce, nýbrž výrobce nebo dovozce v souladu s postupem, popsaným ve směrnici, resp. v nařízení vlády;
- někteří konstruktéři (viděl jsem to např. u Skrzata) projektují své konstrukce tak, aby trup vyhovoval kategorii A. Konkrétní výrobci mohou tuto kategorii snížit osazením lodě slabší výbavou nebo změnami vnitřní dispozice (většinou přidáním lůžek na úkor úložných prostorů nebo vzduchových komor. Dají se proto vidět projekty, u nichž je uvedeno např. A - 2 osoby / B - 4 osoby.
Odkazy: směrnice v konsolidované verzi 2008-12-11, nařízení vlády 174/21005 Sb.
Ahoj lidi,
protože jsem nepolevil, našel jsem si další potenciální loď, už jsem se na ní byl podívat a v celku mi vyhovuje. Pokud byste měl někdo zájem komentovat, byl bych vděčen.
Jedná se o loď, která připlula z N.Zélandu (výstavba 1996), teď byla 3 roky na Orlíku, takže ji možná znáte. Je to slušně vybavený, nicméně pár věcí potřeba bude (hlavně plachty a motor je slabý-má to závěšák), ale s tím počítám. Píšu hlavně proto, že na zadním zrcadle je pár trhlin, ale vypadá to, že je porušen pouze tmel a není to hluboké, tj. překližka je OK. Trup je laminát, vypadá bez vady, paluba a zrcadlo je námořní překližka, váha 3.5 t, balast 1.7t-litina , d 9,6, š 2,9, ploutev ponor 0.4 - 1.6??.
Pár fotek, včetně těch trhlin:
celá plachetka
Malá trhlina vpředu u výpustě
1.trhlina zrcadlo
2.trhlina zrcadlo
3.trhlina zrcadlo
4.trhlina zrcadlo
5.trhlina zrcadlo
Mimo výše uvedeného jsem více neobjevil, tak mi to připadá docela zdravé.
Díky za názory
David
P.S. Plánované využít - kanály, pobřežní plavba občas i středozemní moře, stálé bydlení.
protože jsem nepolevil, našel jsem si další potenciální loď, už jsem se na ní byl podívat a v celku mi vyhovuje. Pokud byste měl někdo zájem komentovat, byl bych vděčen.
Jedná se o loď, která připlula z N.Zélandu (výstavba 1996), teď byla 3 roky na Orlíku, takže ji možná znáte. Je to slušně vybavený, nicméně pár věcí potřeba bude (hlavně plachty a motor je slabý-má to závěšák), ale s tím počítám. Píšu hlavně proto, že na zadním zrcadle je pár trhlin, ale vypadá to, že je porušen pouze tmel a není to hluboké, tj. překližka je OK. Trup je laminát, vypadá bez vady, paluba a zrcadlo je námořní překližka, váha 3.5 t, balast 1.7t-litina , d 9,6, š 2,9, ploutev ponor 0.4 - 1.6??.
Pár fotek, včetně těch trhlin:
celá plachetka
Malá trhlina vpředu u výpustě
1.trhlina zrcadlo
2.trhlina zrcadlo
3.trhlina zrcadlo
4.trhlina zrcadlo
5.trhlina zrcadlo
Mimo výše uvedeného jsem více neobjevil, tak mi to připadá docela zdravé.
Díky za názory
David
P.S. Plánované využít - kanály, pobřežní plavba občas i středozemní moře, stálé bydlení.
bozakafka píše:co se týče toho zrcadla tak by to chtělo mačky a cepín![]()
![]()
Ahoj, myslím, že jsem nepolevil, jen jsem hledal - přípravná fáze a tam Vás neotravuji - a možná i našel, samozřejmě jsem si vytipoval i další, něco v UK, Holand. Jinak zima je dnes fakt strašná, skoro nešla otevřít lukna a dveře do lodi šly otevřít jen na půl, tak to byl kaskaderský kousek se dostat dovnitř.
D
bobes píše:Zapoměl jsi uvést asi to nejpodstatnější a to je cena lodě. Jinak se dá těžko radit. Opravit se dá všechno, ale pokud to prasklo jednou ........ Ta překližka pracuje a spoj s laminátem je vždy problém.
Mno cena není zas tak důležitá, mne jde hlavně o opravitelnost a názor, zda to nevypadá spíš na katastrofu. Jinak cena cca 200tis. což považuji za slušnou cenu.
Denis píše:Dôležité je vedieť prečo to prasklo. Od nárazu? Zateká a preglejka je nacucaná, alebo v štádiu rozkladu? Alebo praskol len nevhodne zvolený tmal na povrchovú úpravu?
No podle to nebude nějaká katastrofa, současný majitel tam předělával zadní část, byly tam dříve schůdky, ostatní vypaddalo zdravě, ale mohu se ho zeptat, nicméně je fakt, že na tom mrazu to musí dostat zabrat, když se tam někam dostane voda.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Když se podívám, za kolik se teď v zimě prodává sice o třídu menší, ale zato fabrická plachetnice s vestavěným motorem (a jaká o ni byla "rvačka"), tak mi 8000 euro za laminát s dobastlenou zádí přijde jako docela zbytečně moc peněz.
Felix píše:Když se podívám, za kolik se teď v zimě prodává sice o třídu menší, ale zato fabrická plachetnice s vestavěným motorem (a jaká o ni byla "rvačka"), tak mi 8000 euro za laminát s dobastlenou zádí přijde jako docela zbytečně moc peněz.
No tady asi nebudu úplně souhlasit, ona cena lodě roste trochu víc s velikostí, dal jsem si podmínku 9m (lépe a něco k tomu) a myslím, že za tyhle peníze se to docela dá. Ono jde ještě o jednu věc, když jí koupím venku, musím jí sem dostat a to tak něco stojí. Ještě k cenám venku, pár jsem si i předvyral a pod 10tis. € to teda nevidím.
Mimochodem si uvědomuji i další můj problém, že chci loď na všechno, kanály, moře, bydlení, nakonce stejně někde musím udělat kompromis.
Na druhou stranu nejsem žádnej střelec, jedu se na ní podívat ještě s člověkem, který lodě staví a já mu důvěřuji, pak se rozhodnu.
D
- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Mám podobný nazor jako Felix. Navíc to, že je loď o metr delší ještě neznamená, že je v ní o tolik více místa. Některé lodě jsou uvnitř tak " divně" řešené, že opak je někdy pravdou. Se šířkou už je jiné, ta je zpravidla znát v každé lodi. Navíc připočítej cenu opravy a motoru a jsi s cenou ještě výš.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů