Alternator a dobíjení různých typů akumulátorů

Palubní instalace, zařízení a výbava lodě pro plavbu.

Moderátoři: vilma, Pepa, smike

Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon bře 12, 2012 9:09 pm

Baharisi, to schéma je moje, jak by to asi mělo být zapojeno
jak to někdo Pitrsovi ve skutečnosti zapojil, je otázka

Pitrsi,
zkus nakreslit, jak to máš zapojeno a zkusíme najít chybu
Naposledy upravil(a) bokal dne pon bře 12, 2012 9:18 pm, celkem upraveno 1 x.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon bře 12, 2012 9:12 pm

já taky chybu nevidím, necourá se ti něco přes nějakej spotřebič?
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pon bře 12, 2012 9:17 pm

Asi bych s tím nehnul nevím fakt el.neni můj obor. Já to myslel tak ,že ani někdo s papírama na odbornost neznamená že něco opraví. Ale mám zkušenos ,že i amatér opravdu dost poradí nebo se s tím setkal někde a pamatoval. To je asi jako s tou mou vodou co je tak jednoduché čumím na to vše vcajku a stejne tam víc vody nedostanu . Ale budu to řešit až ude lépe. Ale na to dobíjení se zeptám a uvidím
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » pon bře 12, 2012 9:18 pm

Pozor.To stěmi odpojovači nepsal Geus,ale já.Nabíjení obou najednou mě nezajímá.Jde mi o vybíjení.Tam musím zařídit alespoň ampéry pro startér.Takže mám na lodi odpojovač 1,2,1 a 2 dohromady.To mi stačí. :)
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon bře 12, 2012 9:20 pm

Já proti tomu schéma Bokale nic nemám. Máš pravdu, je to jednoduché a myslím si že i účinné. Určitě bych to na vlastní lodi také použil.

Jen v něm hledám cestičku, jak by se ten proud ze spínačky na oddělovač dostal. Ta možnost tam podle mě je, ale je naprosto bezvýznamná. Protože slaboproudým kabelem toho průřezu co se tam používá, nemůže dojít během startování k žádnému úbytku na baterii č.1
Uživatelský avatar
Pitrs
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 116
Registrován: ned úno 12, 2006 9:06 am
Reputace: 0

Příspěvekod Pitrs » pon bře 12, 2012 9:36 pm

Naskenoval jsem to své schéma,ale nedaří se ho sem vložit.Koukal jsem na to vzorové schéma a tam je mi to celkem jasné,u mě má ten alternátor těch konektorů víc a proto je to asi komplikovanější.Třeba je opravdu ten proud,který tam po zapnutí klíčku teče ze startovací baterie na oddělovač nepodstatný,ale určitě tam nějaký Amper proteče, každopádně je to divné.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon bře 12, 2012 9:55 pm

Měděným drátem o průřezu 1mm protéká normálně 6A, nad cca 10A se už zahřívá. Při startování bereš předpokládám víc jak 300A. Proto jsem psal, že pokud se tam něco dostane (přelije), je to zanedbatelné.
Uživatelský avatar
Pitrs
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 116
Registrován: ned úno 12, 2006 9:06 am
Reputace: 0

Příspěvekod Pitrs » pon bře 12, 2012 10:10 pm

Tak jsem to dal alespoň sem,nevím,jak to tam dlouho zůstane:
http://www.ulozto.cz/xcf6Anv/obrazek00007-jpg
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon bře 12, 2012 10:11 pm

Ten obrázek můžeš uložit někam jinam a sem dát jen odkaz

byl jsi o pár sekund rachlejší,

tam ta dioda navíc, to nechápu, nemá to smysl,
pokud je správně oddělovač (vstup-výstupy)
a ty tři kontakty na altíku ? (tady může být problém, pokud nejsou správně identifikované jednotlivé kontakty)

mělo by ta takhle fungovat
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon bře 12, 2012 10:46 pm

Prosím tě a máš to altík s regulátorem, nebo bez něj?
Si myslím, že pokud by byl "s", tak by z něj měly vést jen tři káble. Schéma zapojení, nebo alespoň označení vývodů by nebylo?
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon bře 12, 2012 10:58 pm

už to tu dříve uváděl, má atyp altík se třemi kontakty v konektoru + hlavní plus
jak by to asi mělo být jsme už řešili pár příspěvků zpátky, ale neví se ani typ altíku ani typ auta, z něhož to pochází, tak to je složitější zjistit
ale nevím jak přišli na to, co kam zapojit, takže tam předpokládám chybu
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon bře 12, 2012 11:21 pm

Omlouvám se, nečetl jsem každé slovo. Ale už jsem to napravil. Mitsubichi neznám :oops:

Takže ta klema s diodou je navíc, nebo jen ta dioda - na kterou jsi psal že nemá smysl? Když sepne klíček, tak se vlastně přes ni a altík dostává proud na přívod do oddělovače...

EDIT: Podle mě by mělo být u každého výstupu kódové označení. Asi tak nějak:
B+ Silový kabel k baterii
L+ Kontrolka dobíjení
S+ Přívod stálého napětí
W+ Výstup pro otáčkoměr (diesel)
Vědět co tam má napsané, určitě by se dalo poznat víc, případně zagooglit.
Naposledy upravil(a) Anonym dne pon bře 12, 2012 11:32 pm, celkem upraveno 1 x.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon bře 12, 2012 11:32 pm

diody v oddělovači proražený nejsou?
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon bře 12, 2012 11:34 pm

I na to jsem myslel. Ale to by naměřil proud i v klidovém stavu, si myslím

Jinak, já to už balím. Jsem zvědavý, na co dojdete :)
Uživatelský avatar
Pitrs
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 116
Registrován: ned úno 12, 2006 9:06 am
Reputace: 0

Příspěvekod Pitrs » úte bře 13, 2012 7:33 am

Jak jsem psal,původně to byl "jednodrátový" systém,tudíž na alternátoru bylo jen B+,ten kulatý konektor vzadu tam sice byl,ale nebyl nijak zapojený,proto tam nebylo nic napsané.Ten autoelektrikář koupil jiný regulátor,kde již zapojený ten konektor byl,alternátor mi dal zpátky s již napíchanýma kabelama a udělal tam i to pomocné propojení s tou diodkou,s tím,že tam je kvůli regulaci,dal mi na papíře vypsané,kam která barva drátu přijde,byl si jistý,že to tak je správně.A s jiným elektrikářem jsme to napáchali do lodi a výsledek jsem psal už výš.To,že tam ten proud leze přes to proklemování je celkem jisté,ale bez toho by to prý přebíjelo.Tak nevím.A další problém asi pak bude ve velikosti řemenic,na klice je 70mm,na altiku 41mm,chtěl jsem tu na klice zvětšit,ale ono je na ní vyvažovací závaží,tak to prý nejde.A na tom altíku se také už moc zmenšit nedá,je tam klasický zubatý klínový řemen 10mm,tak s tím asi nic neudělám.

Ten typ toho altiku jsem už psal,je to tenhle: http://www.ebay.com/itm/CHEVY-MINI-ALTE ... %26ps%3D54 ,na stránce dole je popis.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » úte bře 13, 2012 9:37 am

Ta dioda navíc je asi omyl, nějaké přebíjení taky, spíše se řeší úbytek 0,7V na oddělovači a tedy nedostateční nabíjení.

Na tom regulátoru by mělo být typové číslo výrobce, to by taky pomohlo zjistit, do jakého auta je to určeno. Z obrázku se to nepozná. Nebo ten elektrikář, co kupoval ten regulátor by mohl vědět, do čeho to je určeno.

Tou přidanou diodou poteče proud přes oddělovač do nějakých spotřebičů, za situace, že máš provozní baterii vypnutou odpojovačem.
Tahle dioda tem jednoznačně nepatří, pokud v lodi zapneš nějaký větší spotřebič při vypnutém odpojovači provozní baterky, tak ta dioda shoří. (pokud je to malá, diody v oddělovači jsou dimenzované na velké proudy nad 50A)

malá řemenice na klikovce způsobí, že ten altík asi bude dávat malý proud nebo nic na volnoběhu, až při vyšších otáčkách

Pitrsi - odkud jsi?

to Baharis - to označení vývodů B+, D+, L, W atd bývalo dříve zvykem. dnes už na to kašlou , ať se potrápíme.
Uživatelský avatar
Pitrs
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 116
Registrován: ned úno 12, 2006 9:06 am
Reputace: 0

Příspěvekod Pitrs » úte bře 13, 2012 8:41 pm

To Bokal: Jsem přímo od soutoku Labe s Vltavou,Mělník
Mně ta dioda byla taky divná,ale bez ní by to údajně neregulovalo.Na tom altiku vážně není vůbec nic,ani vyražená písmenka,ani štítek.Přitom píšou,že je nový,a použití racingový.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » stř bře 14, 2012 11:00 am

To je jasné ,že tam není ani čárka je to Replika nejspíš čína ta cena i odpovídá origo by stál 4krát víc. Kvalita nic moc startér do chevyho také za ty peníze běžel měsíc a bylo poněm zde se nevyplatí šetřit
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » stř bře 14, 2012 11:01 am

To je jasné ,že tam není ani čárka je to Replika nejspíš čína ta cena i odpovídá origo by stál 4krát víc. Kvalita nic moc startér do chevyho také za ty peníze běžel měsíc a bylo poněm zde se nevyplatí šetřit
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » stř bře 14, 2012 1:01 pm

A hlavně je "racingový" to fakt dělají z lidí blbce

V každém případě ta dioda patří pryč, otázka je na zapojení těch tří vývodů z altíku.
Co to dělá když zapneš klíč? svítí kontrolka nabíjení?
Měřili jste napětí na alternátoru za chodu?

napiš, jak jste to zkoušeli.
Ale pozor na jednu věc, pokud se motor točí, nesmíš vypnout odpojovače, minimálně jeden musí zůstat zapnutý. Altík bez připojené baterky se nesmí nechat točit, hrozí zničení diod usměrňovače a regulátoru. Snadno tam kmitne napětí na 100V a na to není dělaný !!!
Uživatelský avatar
Pitrs
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 116
Registrován: ned úno 12, 2006 9:06 am
Reputace: 0

Příspěvekod Pitrs » stř bře 14, 2012 5:42 pm

Při zapnutí klíčku svítí kontrolka dobíjení tak,jak má,za chodu jsem to ještě neměl možnost zkusit,měl jsem vyndanou vodní pumpu a motor ještě zazimovaný,ale po neděli bych to chtěl zkusit natočit,mrazy už ,doufám,hrozit nebudou.Takže všechna měření proběhla za klidu.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » stř bře 14, 2012 7:14 pm

V tom případě to vlastně může být funkční.
odstranil bych tu diodu a zkusil to, co to bude dělat za chodu motoru.
Je možné, že při tom převodu , co tam máš to začne nabíjet až zvýšíš otáčky.
Uživatelský avatar
Pitrs
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 116
Registrován: ned úno 12, 2006 9:06 am
Reputace: 0

Příspěvekod Pitrs » sob bře 24, 2012 9:48 pm

Dneska proběhla zkouška motoru,alternátor na volnoběh dává cca 13V,přibližně od čtvrtinových otáček jsem na svorkách baterií naměřil 14,3V,při dalším zvyšování otáček bylo napětí konstantní,což si myslím,že by bylo slušné,tak uvidím,co to bude dělat na vodě v provozu.Ještě jednou bych chtěl poděkovat všem,kteří přispěli svou radou či názorem. :thankyou:
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 752
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » pon bře 26, 2012 12:46 pm

Tak už jenom vyměň tu řemenici. Ja to měl taky tak, vyměnil jsem řemenici a teď mi laduje už při volnoběhu...¨
Myšák
Uživatelský avatar
Pitrs
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 116
Registrován: ned úno 12, 2006 9:06 am
Reputace: 0

Příspěvekod Pitrs » pon bře 26, 2012 7:52 pm

To jsem psal výše,na klice je na řemenici vyvažovací závaží pro kliku,tak by bylo problematické to nějak měnit a na altiku je průměr řemenice 40mm,to už moc asi nezmenším,možná tak o cm,ale to nevím,jestli by stálo za to do toho investovat,jestli by ten efekt stál za to

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů