Džunka s/y Nereid pluje kolem Evropy

Kdo kde koho potkal, kam kdo pluje. Kdo se dlouho nehlásí.
Nehody a úspěchy, i neověřené.
ŽÁDOSTI O POMOC.
POZOR ! Tato sekce není vhodná pro žerty !!!

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Džunka s/y Nereid pluje kolem Evropy

Příspěvekod Renda » ned čer 10, 2012 10:34 am

Obrázek
Zajímavá kombinace - evropská resp. severská plachetnice - ovšem s džunkovým oplachtěním se vydala na cestu z Finska okolo celé Evropy do Turecka.

Reportáž publikujeme průběžně na webu České asociace námořního yachtingu www.CANY.cz
ve speciálním vláknu
http://cany.cz/index.php/o-lodich-a-plavbach/informace-o-plavbach/nereid-pluje-kolem-evropy

Jde o obsáhlou reportáž. Přehledový úvodní článek najdete na:
http://cany.cz/index.php/o-lodich-a-plavbach/informace-o-plavbach/nereid-pluje-kolem-evropy/299-dzunkou-okolo-evropy

Diskuzi bychom ovšem mohli realizovat zde.. :-)
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 448
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lachtan » ned čer 10, 2012 8:44 pm

Koukám Medardovský monzun, jedna níže za druhou a tím časté SW. Kdy vyplout a jakým směrem? Po přesunuti L směrem NE lze konečně očekávat NW. Musí se to stihnout ke Cape Finisterre, než se přiblíží další níže. Jak s těmito plachtami plout na přední kurzy, co vydrží ty prkýnka, masivní stěžně myslím na stabilitě nepřidají. Tak nové posádce držím palce ke krásné plavbě a nezamotejte se do těk špagátků...
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » ned čer 10, 2012 10:00 pm

Tak s krizkem po funuse...Lady Bee marinu v Shorehamu mam kilometr od baraku.Skoda ze jsem o nich nevedel,myslim ze bych jim mohl znacne usnadnit zivot...a hlavne ty opravy :mad: :hmm:
Asi by to chtelo vytvorit nejakou evropskou mapku lidi z JI. jeden nikdy nevi kdy se to muze hodit a nekdy i pouha informace muze mit cenu zlata...anebo alespon usetrit par liber.. :D
Uživatelský avatar
marky32
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 47
Registrován: pon srp 30, 2010 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod marky32 » ned čer 10, 2012 11:15 pm

dan píše:Tak s krizkem po funuse...Lady Bee marinu v Shorehamu mam kilometr od baraku.Skoda ze jsem o nich nevedel,myslim ze bych jim mohl znacne usnadnit zivot...a hlavne ty opravy :mad: :hmm:
Asi by to chtelo vytvorit nejakou evropskou mapku lidi z JI. jeden nikdy nevi kdy se to muze hodit a nekdy i pouha informace muze mit cenu zlata...anebo alespon usetrit par liber.. :D


Tak to je opravdu škoda. :( Zvláště pokud bys měl možnost zajistit přistup do nějaký truhlářský a zámečnický dílny, tak Tvoje pomoc by nám hodně usnadnila pobyt v Shorehamu.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » pon čer 11, 2012 1:09 am

...radeji ani nebudu psat ze se tady truhlarinou zivim,teda konkretne rekonstrukcemi kuchyni.Lod mam o ctyri majle vedle v brightonske marine a taky si na ni delam vsechno sam.No co uz... :roll:
Uživatelský avatar
marky32
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 47
Registrován: pon srp 30, 2010 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod marky32 » pon čer 11, 2012 8:23 am

dan píše:...radeji ani nebudu psat ze se tady truhlarinou zivim,teda konkretne rekonstrukcemi kuchyni.Lod mam o ctyri majle vedle v brightonske marine a taky si na ni delam vsechno sam.No co uz... :roll:


je to škoda, ale hlavně že jsme všechny opravy co jsme chtěli zvládli a loď znovu vyplula. :) A jak píšeš, teď už je to pasé.
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 448
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lachtan » úte čer 12, 2012 8:00 am

Vidím vyplutí asi až na pondělí a předpověď neukazuje co dál. Lákavé skulinka tady je zrovna dnes, ale dá se to dát za dva dny? Viděl bych ideální níži, která nejde moc na sever, spíše přímo na východ /Tady hraje roli i tlaková situace v ČR!/ Plavba do slabší tlakové níže je výhodná, je to plavba na bočák bez obratů, rychlá. V závěru plavby by to možná bylo i na zadní kurz. Záludnost tohoto rázu počasí vidím v tom, že vlny jdou někdy podstatně odjinud než vítr, což je nepřijemné v noci, kdy občas udeří a vzbudí odpočívající. Toto období je na přeplavbu nejvhodnější, ale hoši mají zatím smůlu, že se ta údajně relativně častá výše nejspíš neobjeví. Věřím, že Nerejdy se nakonec postarají o vaši spokojenost. Mimochodem, nabyly to právě Nerejdy, které Vám umožnily ochutnání dobrého francozkého vína? Zaplutí do nitra zálivu nedoporučují, proto Vám tuto možnost poskytly již v Bretani.
Naposledy upravil(a) Lachtan dne úte čer 12, 2012 8:39 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 448
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lachtan » úte čer 12, 2012 8:38 am

Koukám, že hoši to již natáhli a zrovna si užívají. Další posádka nemůže být v nejistotě, flákání v maríně se nekonalo, navíc nadrženost posádky na tento úsek plavby bych odhadoval č. 5. Ve čtvrtek dostanou přímo do čumáku, ale nejspíš vše v pohodě stihnou.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

plavba na mapě

Příspěvekod Renda » úte čer 12, 2012 11:14 pm

Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 448
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lachtan » úte čer 12, 2012 11:36 pm

Zítra snad opravdu výborné víno v La Corune, spánek a vyčkávání na již skutečný džunkozadák podél Portugalska. Již teď závidím. Je zde nejstarší činný maják Torre de Hercules.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř čer 13, 2012 9:45 am

To sa asi nedozvieme ako to džunkové oplachtenie jazdí ostro na vietor.
Ako som tak pozeral fotky lode, tak je to klasická loď európskej konštrukcie, ale s džunkovým oplachtením, nie?
Uživatelský avatar
jirkaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: stř črc 25, 2007 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod jirkaM » stř čer 13, 2012 9:53 pm

To Denis: ano, trup je z fabriky, jestli se nepletu, tak že Švédska. Majitel koupil trup, ten pak upravil, zpevnil a udělal komplet vnitřek.
Pokud jde o plavbu proti větru - není to vůbec špatne. V zásadě se dá říci, že se da jet 40 stupňů na vítr. Na jednu stranu to jde lepe na jednu hůře, ale ten rozdíl není veliký. Je to tím umístěním plachet pouze na jedne straně steznu.

Za mne - k tomuhle systému oplachteni jsem byl dost skepticky, ale vrátil jsem se nadšený. Trimovani je velice snadné a stačí na nej kormidelník sám. Vytažení a spuštění plachet je triviální. Maličko cviku vyžaduje refovani, zde je zejména nevýhoda, že musíš dojit ke steznum. Což při hrubšim moři a ceste k předními stěžni muže byt adrenalin. My refovali vždy dostatečně včas.

Co se rychlosti na vítr týká, tak to je az neuveritelne. Za vse jedna příhoda - v komoře na konci kielskeho kanálu za nami stala 45 s kevlarovymi plachtami a 5 elegany v jednotném luxusním jachtarskem oblečeni, rukavickach a slunečních brylich. My měli také jednotne oblečeni, modre laclove monterky ( teda kromě mne, zapomněl jsem je doma ). Po vypluti z komory jsme vytáhli plachty. Foukal zadobok a pluli jsme s odlivem. Závodníci s 45 vytáhli plachty tak 200 m za nami, možná méně. No a pak všech 5 dělalo s plachtama co mohlo, behali po palubě, dotahovali a povolovali plachty s každým poryvem. My si uvarili kafe a Vyprávěli životní příhody. Plachet jsme se nemuseli dotknout. Nakonec nás predjeli, ale trvalo jim to jistě hodinku. A připomínám, že jejich lod byla o 10 stop delší, stezen vysoký az do oblak. Byli z toho pekne zaskočeni a mohli si ukroutit krky.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

severská loď resp. trup

Příspěvekod Renda » stř čer 13, 2012 9:59 pm

Ano Denisi. Je to originál trup finské loděnice.
Více se o tom dočtete tady: 2012-05-01 Jak to začalo - s/y Nereid
a taky technická data tady:
Džunkou s/y Nereid okolo Evropy

O stoupavosti psali kluci již na Baltu - liší se na jednu i druhou stranu, protože oplachtění není symetrické vzhledem ke stěžni.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř čer 13, 2012 11:01 pm

Čítam to už druhý krát a vždy na preskáčku. Tak mi asi niečo uniká z tých informácií. Standa píše jak správny dopisovatel :) . K tomu džunkovému oplachteniu som aj ja skeptický, vyliečený nemám byť čím, lebo sa tie výztuhy dolámali a to sa mi zdá dosť zlé. Zlepil by som ich epoxidom a olaminoval. Číňania tam dávali istotne bambus, takže problém bude asi v ovládaní tých plachiet, alebo v materialy. Otázka je či sa to nestane znova. Ak sa to nestane, tak len preto že málo fúkalo a to by bolo dosť zlé. S toho čo Standa píše nemám dojem, že by fúkalo nejako zvlášť silno, takže ak sa to doláme pri normálnom vetre, čo to spraví za búrky?
Inak nádherná loď, hlavne interier, ale zároveň je to smutný príbeh toho stavitela lode. Memento more nie je totiž pametaj na more, ale pametaj na smrť. Toto by sme mali mať my amatérsky stavitelia lodí stále na pameti :( .
Uživatelský avatar
jirkaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: stř črc 25, 2007 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod jirkaM » stř čer 13, 2012 11:17 pm

Polamalo se to, to je pravda. Otázka je možná i volby dřeva. Zádné extrémní podminky jsme nezažili. Je pravda, že ve větších vlnách jsem vždycky koukal na ty stezne a představoval si co by bylo, kdyby se vylomily. Přeci jen nejsou nejlehčí a nejsou ukotveny jinak nez v nastavbe. Při vylomeni by skoda byla extrémní.

Jinak mas pravdu, ta lod je krásná. Vnitrky jsou hezky udělané. Pár věci nebylo úplne ok, ale nic s čím by si Standa či kluci neporadili.
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 448
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lachtan » čtv čer 14, 2012 9:28 am

Portosin marina. Po konečně klidném spánku se nejspíš něco dozvíme. Chytila se cestou rybička?
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Nereid v Portosin

Příspěvekod Renda » sob čer 16, 2012 12:34 am

Obrázek
Včera přišla depeše z paluby, kterou jsem ještě v noci publikoval.
Dnes dorazily fotky, takže jsem mohl obohatit několik posledních článků..

Kontrolní otázka: Kdo je kdo?
Naposledy upravil(a) Renda dne sob čer 16, 2012 11:55 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 448
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lachtan » sob čer 16, 2012 5:08 am

Registruji přítomnost kapitána Morgana a ještě někoho z Vizovic. Pan Božkov?
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Chronologické řazení článků

Příspěvekod Renda » ned čer 17, 2012 2:23 pm

Vzhledem k době zadání předešlého příspěvku se není čemu divit.. :? :drunk:
Třeba ostatní rozpoznají více.. :whist:

Právě přišla další depeše z paluby, tak se těšte - doufám, že to v noci vypublikuji. ;)

Pokud máte dojem, že články nejsou chronologicky, vysvětlím:
V panelu Nejnovější jsou články podle toho, kdy byly naposled editovány, proto třeba i starší články vyplouvají na povrch, když do nich kupříkladu doplňujeme fotky, text, diakritiku, interpunkci atp.

Pokud chcete mít články chronologicky seřazené, zvolte v levém MENU:
O lodích a plavbách
- Informace o plavbách
-- Nereid pluje kolem Evropy

Případně ZDE máte přímý odkaz
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pon čer 18, 2012 8:07 am

Když tam čtu, kolik dali za trochu dřeva, nemůžu se zbavit dojmu, že lacinější a rychlejší by býval byl telefonát do českého truhlářství, ať mu to vyrobí a přivezou...
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 448
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lachtan » čtv čer 21, 2012 6:56 pm

To je luxus, právě koukám na OK4ETE v shiptraku. Proplouvají okolo Gibraltaru, 15 uzlů v zádech a 3 uzlíky proud zdarma. Vítejte v domovském rybníku! Měl bych jeden dotaz, je lepší nechat loď přes zimu V Melille nebo v Ceutě /Španělská Afrika/?
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Nereid doplula do Malagy

Příspěvekod Renda » pon čer 25, 2012 9:50 pm

Právě jsem publikoval zprávu, že Nereid doplula do Malagy.
Ze Španělska kolem Portugalska do Španělska

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů