plyn a voda u Corveette 650
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
Troska do mlyna
K oziveni diskuze na tema plyn: na Holandance mam jejich "original", v nerez kasliku, vytok ven s venkovni striskou smerem dolu (kvuli vetru), rozvod trubkama, 2 hlasice - jeden pod motorem, jeden pod lednici. I kdyz hadice jsou relativne novy a udajne to melo revizi (udajne), tak nejak se mi nelibi dve veci: 1. prehazovani bomb dvoucestnym ventilem (vyrazeno z provozu, druhou bombu jsem zavrel) 2. vysokotlaka hadice pred regulatorem.
Premyslim 1) nechat (slovo nechat znamena, ze ja to delat nebudu
) tam primontovat za regulator, ktery pujde k bombe pokud mozno sroubenim bez hadice, elmag. ventil - tady. Udajne to zere 2A jenom pri sepnuti, pak je pridrzny proud 40mA (alespon jsem si to takhle prelozil z manualu). Ma s timhle nekdo zkusenosti? Jaky to snese tlak (=kdyz odejde regulator), to je otazka. Jenom jestli radsi neporidit nejaky cesky ventil, co snese vic jak 16bar, delaji se i pres 100kPa, vsechno zona 2, vybusne prostredi.. Ad "revizni technik SPS", ma nekdo na nej kontakt nebo tip na "slusneho plynare"? Plynar, co nam dela doma plyn, ma tak maximalne razitko a vubec bych ho do toho sahat nenechal
Michal
Premyslim 1) nechat (slovo nechat znamena, ze ja to delat nebudu


Michal
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Troska do mlyna
máš krapet bordel v jednotkách. 100kPa = 1 bar
Re: Troska do mlyna
david píše:máš krapet bordel v jednotkách. 100kPa = 1 bar
Tahle informace ma pro me cenu zlata


-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Troska do mlyna
[quote="MJvonVDFVidel sem do 0.5Mpa takze 0.5bar,
[/quote]
opět špatně, 1MPa = 10 bar, tedy 0,5 MPa = 5 bar = cca 5atmosfér
spotřebiče na PB jsou na 30 nebo 50 mbar,tedy 0,03 nebo 0,05 bar, to si musíš přečíst na štítku onoho spotřebiče a podle toho koupit regler.

opět špatně, 1MPa = 10 bar, tedy 0,5 MPa = 5 bar = cca 5atmosfér
spotřebiče na PB jsou na 30 nebo 50 mbar,tedy 0,03 nebo 0,05 bar, to si musíš přečíst na štítku onoho spotřebiče a podle toho koupit regler.
Re: Troska do mlyna
david píše:opět špatně, 1MPa = 10 bar, tedy 0,5 MPa = 5 bar = cca 5atmosfér
spotřebiče na PB jsou na 30 nebo 50 mbar,tedy 0,03 nebo 0,05 bar, to si musíš přečíst na štítku onoho spotřebiče a podle toho koupit regler.
jestli to nebude tim, ze mi to po ranu nemysli... chyby v radech jsou v nekterych oborech typicky


mimo diskuzi o jednotkach: O regler mi nejde, spis o ten ventil... regulator tam je na 0.03.. to kazdej ventil utahne, ale aby ten ventil fungoval jako spolehlivej "kohout", tak by to melo utahnout i naplno druk z flasky..kdyz se na regleru neco.. tento. Kdyz je ale normalne zavrenej, pocitam, ze ho jen tak neco neotevre, spis teda ze nepude pri velkym tlaku otevrit vubec, leda by jeden pustil do civky misto 12 24V


- dodo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
- Reputace: 8
- Kontaktovat uživatele:
ja chci taky davat ten elektromagneticky ventil a taky mi prislo ze by bylo lepsi, kdyby byl hned na lahvi a teprve za nim az redukcni ventil, jenze podle manualu
http://www.truma.com/downloadcenter/gas_remote_switch_installation_operating_de_gb_fr_nl_se.pdf
je maximalni tlak 150 mbar takze musi byt az za regulatorem.
...co trochu nechapu, proc k tomu nedavaj delsi kabel - je tam jen 1.5 metru coz je hodne malo. Ale pocitam ze kdyz ho nastavim tak to nebude delat zadny problemy.
http://www.truma.com/downloadcenter/gas_remote_switch_installation_operating_de_gb_fr_nl_se.pdf
je maximalni tlak 150 mbar takze musi byt az za regulatorem.
...co trochu nechapu, proc k tomu nedavaj delsi kabel - je tam jen 1.5 metru coz je hodne malo. Ale pocitam ze kdyz ho nastavim tak to nebude delat zadny problemy.
Jo, to jsou ty "cesky ventily" co se mi libi o neco vic. Ale max. tlak 400kPa je teda 4bar, nebejva za (otevrenym


Me se libil tenhle
EVPE 1006.*2 http://www.peveko.cz/data/evpe_1050.pdf - v podstate obyc ventil.
Jen teda nevim, jak se lisi trida A a B ...
Takovejhle obyc ventil pres jednoduchou logiku vypnu bud rucne, nebo prave od hlasice, v pripade opusteni lodi na par dnu je jisty, ze je to vyply i kdyz treba odpojim komplet odpojovakem stavu. Zapnuty to je, jenom kdyz je proud a chci (varit, lednickovat)... S tim predchozim systemem to sice shodim, ale nahodit to zas musim rucne, to uz rovnou muzu v bedne zavirat a otevirat kohout

Jen prave spotreba 20W u techle ceskejch ventilu me trosku desi, jestli je konstantni (tj. spinaci i pridrznej proud je stejnej), tak to potes baterku v pripade par dnu na vode pod mrakem:-) Trumatici se prave chlubi 40mA pridrznym a 2A pri (aktu) otevreni.
david píše:Vybral sis blbej ventil.![]()
Ten, co jsem dal do odkazu, nepotřebuje šťávu za provozu,pouze k vypnutí. A pokud tě sere manuální nahození v případě vypnutí alarmem, když se posere regler, tak jednou za 20 let, tak holt máš problém.
"Ten system furt on, prusvih=off je peknej, ale je to trosku jina filozofie - clovek s timhle systemem musi spolihat na to, ze mu to zahlasi (=bude fungovat) cidlo, vypadne proud, nezavre.."
v prekladu: a kdyz se po***e alarm? upadne drat? nebo vypnes proud? menis pravidelne cidlo u detektoru, zkousis ho zapalovacem? ze zkusenosti ze svyho fochu bych vubec naopak neveril elektrice, ze nejakej puls nekam prijde, kdyz to clovek zrovna potrebuje


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti