Totálně ke dnu

Jak jsem vyrobil/a průšvih na lodi , jak jsme se dostali do velkých potíží.
Prostě příběhy, události a zažitky pro ponaučení,

Moderátoři: vilma, Pepa

Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pát říj 12, 2012 5:24 pm

Hmmm. :?
Po bitvě asi každý generál. Co asi každého napadne (teď a v teple) je, vrátit se nazpátek po stejné trase a nabrat rychlost na réčko a druhý pokus na vyplutí ven.

EDIT: Ještě jedna věc. Jestliže směr větru odpovídá, bylo asi zbytečné rvát se s dotáhlou hlavaskou co nejostřeji. Stejně to splouvalo. Možná (NEVÍM) by šlo hlavasku trochu vypustit, s lodí odpadnout, získat rychlost a větší kontrolu nad lodí...
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » pát říj 12, 2012 5:40 pm

Baharis píše:Hmmm. :?
Po bitvě asi každý generál. Co asi každého napadne (teď a v teple) je, vrátit se nazpátek po stejné trase a nabrat rychlost na réčko a druhý pokus na vyplutí ven.

EDIT: Ještě jedna věc. Jestliže směr větru odpovídá, bylo asi zbytečné rvát se s dotáhlou hlavaskou co nejostřeji. Stejně to splouvalo. Možná (NEVÍM) by šlo hlavasku trochu vypustit, s lodí odpadnout, získat rychlost a větší kontrolu nad lodí...


Jo to je fakt. Ono se to lehce keca v teple. Ve 40 uzlech s plnou plachtou a v tisni nevim, nevim. Pravdu mas v tom ze by mohla byt lod stabilnejsi, ale to je teorie a v tech vlnach a bez zkuseneho trimera hlavatky :? :? Tady asi moc casu na experimenty nebyli. Pokud by to byla jina lod a jina posadka tak by asi situaci mozna vyresilo bourkove oplachteni, ale to uz jsou keci v kleci.

jeste jedna poznamka. postavit lod v tomto vetru znovu na stoupani......ruku na srdce to uz je vyssi divci.
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » pát říj 12, 2012 5:46 pm

Vis co by se asi stalo kdybi jsi odpadl. Nasledovalo by vypousteni plachty vic vic a pote nekontrolovany jibe a pote stezen ve vode. :? :?
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pát říj 12, 2012 6:12 pm

Beru to jako teoretizování, prostě si o tom pokecat, trochu poučit a říct si, když mě to příště potká, co asi tak dělat....

Ono to ale Bóžo zpátky je na zadobok. Kdyby (KDYBY) se postupně vypouštěla hlavaska, vítr bere více příď jak záď, stočila by se loď sama do směru odkud se vyplula. Pak ostřit, dotahovat hlavasku a udělat ré zase ven.

Já vím, velký vítr, nezrefovaná plachta, nezkušená posádka. :smash: Tedy až na kapitána. ;) No ale člověk má snahu do poslední chvíle se rvát, zachránit si krk.

No ale v konečné fázi je nejdůležitější to co napsali výše. Hlavně že se nikomu nic vážnému nestalo.
Uživatelský avatar
Crazymen
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 308
Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: furt někde v luftu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Crazymen » pát říj 12, 2012 6:15 pm

Když si prohlížím tu mapku, pokoušel bych se úplně o totéž, jen si nejsem jistý, že bych se s posádkou vyhrabal vůbec tak daleko..
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » pát říj 12, 2012 6:24 pm

Jedine souhlas.

Pockej , ono to sice zpatky na zadobok je, pak na zadak a zpatky proti vetru pres jibe, plachta musi prelitnout na druhou stranu aby jsi mohl stoupat. Jsem volako zmateny, Aha uz vim co myslis. trochu odpadnout nabrat rychlost a jit do toho znova. Asi jo, ale pro zkusenou posadku, jakmile se lod s plnou plachtou v tomhle vetru zastavi tak je to asi maler. Mne spis furt nejde do hlavy ten roll. Proc to sakra udelalo co to udelalo. U bavarie-havarie bych asi tusil, ale u jinych systemu :?
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » pát říj 12, 2012 6:25 pm

Aha sorry ja nevidel mapu :o :o
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » pát říj 12, 2012 6:39 pm

Kdyz vidim tu mapku tak mi jezdi mraz po zadech je to tam tesny jak pana. Da se tim kanalem dolu vubec projet a treba se nekam schovat? Tady se toho bez motoru moc delat nedalo to by byl spek i pro halenu mek arturovou :shock: :shock: :shock:
Uživatelský avatar
Standa83
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 113
Registrován: ned pro 28, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Standa83 » pát říj 12, 2012 7:16 pm

Dejamle666, jsem rád, že se to obešlo ve zdraví..

Napadá mě dotaz, jak to šlo s kormidlem? Podle fotek vypadá, že by se s ním díky vypnutému lanu nemělo jít skoro hnout..

A ještě jestli si můžu dovolit jeden osobnější dotaz.. Co ty a další kariéra skippera? Nezanevřel jsi na lodě? Co tvá posádka na jachting?
Přece jen takováhle zkušenost může otřást kýmkoliv.. Já si to zatím nedokážu představit..
Uživatelský avatar
deko
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 268
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod deko » pát říj 12, 2012 7:47 pm

klobuk dole ze niekto dokaze ist takto s pravdou von.

nechcem nijako mudrovat - pri zapalenom ohni v krbe je to uplne ine ako za kormidlom v hnusnom pocasi. ale - preco si isiel priamo proti vetru a nezobral si to na zadak cez kanal medzi Tovarnjakom a Zutom?

myslel si, ze je tam prilis mala hlbka? alebo by hlavna plachta nezvladla napor toho vetra? alebo to bol jednoducho stres a zblbol si?

mimochodom, tento typ kotvy z celeho srdca nenavidim. uz som tu popisoval, ako mi doslova skazila jednu plavbu :gun:

v ziadnom pripade to ale neber, ze ta sudime alebo nieco podobne. to by bolo uplne zbytocne, svoje si si uz uzil v dostatocnej miere. ale neda sa casto stretnut s takymto pripadom, moct ho rozobrat domrte a tym sa (snad) aj poucit, aby sme v buducnosti nespravili podobnu chybu a nemuseli si to odskakat ako ty...

este raz dakujem :good:
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » pát říj 12, 2012 8:13 pm

Kruci,nechte toho plácání...Tady všechno jiné,než co se udělalo,by bylo lepší...Se pořádně koukněte na tu mapu.Něco málo jsem už naplul,ale kdyby jsem se chtěl v driftu strefit na ten šutr,tak se mi to asi nepovede.Nechte toho. :x Šlo udělat mnoho věcí,ale udělali tu nejhorší...Budiš ponaučení pro ně i ostatní.Tím nechcu někoho znevažovat,kopec lidí se muselo učit na vlastních chybách,mně nevyjímaje,ale tohle je... řekněme jako z učebnice.Než sem došla ta mapa,tak jsem měl zhruba představu,jak a kde,ale prostě se mně tomu nechtělo věřit.Proto jsem to dlouho nechápal.Nicméně,40 kn i jenom v nárazech je dost,proti tomu vlny dva metry by pro lehkej a ostrej bakelit neměli být nějakej problém.Jenom s gibem možná,ale s hlavaskou spíše ne.Na druhou stranu,co jsem od začátku nechápal,(ale to jsem si myslel,že to nechápu,že to muselo být jinak i když mi to nijak jinak nevycházelo) je,proč se někdo snažil prát to ze zaseklou hlavaskou proti větru,když nebylo více méně proč.Se opravdu lépe podívejte na tu mapu.Docela to tam znám z dřívějších dob...Místa a hloubka je tam i pro tanker.Prostě špatná volba.

howk
Monty
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát říj 12, 2012 8:49 pm

Podobne ako Deko, keď vidím kotvu CQR na čártrovej lodi, na ktorej ja budem, tak je mi z nej na vracanie. Osobne som zažil, že ma s ňou viackrát vyfúklo s kotviska, ktoré som do tej doby považoval za pomerne bezpečné. Jugo, sila vetra 35 uzlov, posraný som bol až za ušami a jediné čo ma zachránilo bolo, že som jedného člena posádky poveril ako pri MOB, aby mi stále ukazoval rukou na orientačný bod. Za ním bola plytčina a totálny prúser. Celý čas som sa bál, aby som si nenamotal vlastnú reťaz na vrtulu. Nepochopím jednu vec, po tolkých testoch prestížnych spoločností, že tu poondiatu CQRku ešte predávajú a vrchol je, že je na čártrových lodiach. Mne úplne stačilo, keď sme robili prvú našu jachting.info "regatku" , a šéfovia čártrovej spoločnosti nám kládli na srdce, aby sme nekotvili v zátokách, že kotvy na to nie sú stavané. A divím sa majitelom lodí, že ju tam majú.

Tiež som Dejaml666 vďačný že sa prihlásil zo svojou výpoveďou a dal sem solídnu informáciu, pretože napriek tomu, že chodím plachtiť na more asi tak 15 rokov, stále sa cítim pri frekvencii 2-3 x do roka neustáli začiatočník. Popíjajúc rampáš :) , aj ja by som upaloval na zadobočák :lol: .
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2767
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 62

Příspěvekod windward » pát říj 12, 2012 9:02 pm

Ahoj, Dejaml666,

diky za vypraveni. Zaujalo mne lakonicke a neemotivni podani pribehu. Podle jeho stylu a z uvedenych faktu je videt, ze v kriticke chvili jsi se snazil jednat s rozvahou a udrzet situaci pokud mozno pod kontrolou. Urcite to byl faktor, ktery pozitivnim zpusobem ovlivnil prubeh udalosti. To urcite zaslouzi oceneni.
Naposledy upravil(a) windward dne sob říj 13, 2012 12:37 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » pát říj 12, 2012 9:15 pm

Monty píše:Kruci,nechte toho plácání...Tady všechno jiné,než co se udělalo,by bylo lepší...Se pořádně koukněte na tu mapu.Něco málo jsem už naplul,ale kdyby jsem se chtěl v driftu strefit na ten šutr,tak se mi to asi nepovede.Nechte toho. :x Šlo udělat mnoho věcí,ale udělali tu nejhorší...Budiš ponaučení pro ně i ostatní.Tím nechcu někoho znevažovat,kopec lidí se muselo učit na vlastních chybách,mně nevyjímaje,ale tohle je... řekněme jako z učebnice.Než sem došla ta mapa,tak jsem měl zhruba představu,jak a kde,ale prostě se mně tomu nechtělo věřit.Proto jsem to dlouho nechápal.Nicméně,40 kn i jenom v nárazech je dost,proti tomu vlny dva metry by pro lehkej a ostrej bakelit neměli být nějakej problém.Jenom s gibem možná,ale s hlavaskou spíše ne.Na druhou stranu,co jsem od začátku nechápal,(ale to jsem si myslel,že to nechápu,že to muselo být jinak i když mi to nijak jinak nevycházelo) je,proč se někdo snažil prát to ze zaseklou hlavaskou proti větru,když nebylo více méně proč.Se opravdu lépe podívejte na tu mapu.Docela to tam znám z dřívějších dob...Místa a hloubka je tam i pro tanker.Prostě špatná volba.

howk
Monty


Vubec to tam neznam,proto jsem se ptal na hloubku v kanale. Pokud se tam dalo project tak pak je to jinak. ale predesilam ze nikdo tam z nas nebyl. pripada mi varianta to cpat proti vetro dost obtizna. jemze je jenze. po boji je kazdy general. nicmene volil bych pokus se z toho dostat po vetru. pokud se tudy da plout, Vypliva z toho jednou ponauceni.......celi ten pokus o zachranu dovedl plachetnici na navetrnou stranu pevniny coz je asi spatny. Stara zasada na sever na jih na vychod na zapad jen ne k pevnine. ;)

Monty bakelitky zas tak vostry nejsou protoze maji soft takelaz. jenom s genou s toho nevyjedes to ti mohu zarucit. nezapomen ze meli venku plnou hlavatku, to je pruser. zbalit ji po vetru je temer v techto podminkach nemozne. urcite ne do stezne. mozna by sla stahnout dolu, ale kdo to umi.

Pral bych si aby tato diskuze nevyznela tak ze jsme vsichni mudrochove a vime co mame delat. Spis aby se dalo dobrou radou predejit podobnym prusvihum. Co se stalo se stalo vitr na mori fouka a foukat bude a v tomto zivlu jsme vzdy jen na navsteve. Kdyz jsem lezl po horach tak jsme meli porekadlo "kdyz to dobre prezijeme bude alespon co vypravet detem" a vo tom to je.
Uživatelský avatar
mozeg
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 312
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod mozeg » pát říj 12, 2012 9:17 pm

Myslim ze zaklad je ze sa nikomu nic nestalo a ze sa vsetci z tohto mozme poucit. Okrem toho co som mal moznost zatial vidiet moc jachtarov co chodia na jadran to s plachtami moc nevie. Jednoducho to vytiahnu a volajako to ide. Sam sa venujem jachtingu 5 rokov a snazim sa aj pretekat kedy sa da na kajutovke ale stale sa mam co ucit aby som to v tom vetre vytrimoval ako najlepsie viem. V tom vetre a v tych vlnach iba s hlavnou plachtou a este bez refu to musel byt mazec. Sam som zazil narazy kedy ma polozilo a vyzvrtalo 2x okolo vlastnej osi. Podla mna sa v danej situacii moc iba s hlavnou plachtou bez tahu kosatky moc stupat nedalo. Podla mapy jednoznacne zadak potom zadobocak pomedzi ostrovy. Urcite by sa lod ukludnila a s tym aj posadka. Sam som na jadrane zazil 2 dnove jugo 25-30uzlov a 1,5-2,5m vlny, na zadak sa to dalo :-) (moja prva plavba ako skipper, vlas by ste mi do zadku nestrcili). Pred skipperom davam klobuk dole, vsetci su zdravi na nicom inom nezalezi.
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » pát říj 12, 2012 9:22 pm

windward píše:Ahoj, Dejaml666,

diky za vypraveni. Zaujalo mne lakonicke a neemotivni podani pribehu. Podle jeho stylu a z uvedenych faktu je videt, ze v kriticke chvili jsi se snazil jednat s rozvahou a udrzet situaci pokud mozno pod kontrolou. Urcite to byl faktor, ktery ovlivnil prubeh udalosti v pozitivnim smeru. To urcite zaslouzi oceneni.



Romane promin, ale vysvetli co je podle tebe pozitivni prubeh udalosti. Bud jako dobrej skiper trochu realista. Rad bych slysel tvuj opravdovej nazor. Mas dost najeto tak sem s tim.
Uživatelský avatar
t0m
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 260
Registrován: pát srp 29, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod t0m » pát říj 12, 2012 11:18 pm

Díky moc, Dejaml666, za zveřejnění případu. Je to dost poučné.

Měl bych také jeden dotaz. Po přehození vlnou na pravoboční vítr jste podle nákresu už jenom splouvali. Bylo to zablokovaným kormidlem nebo pokusy o "re" zpět do původního směru?
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 563
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » pát říj 12, 2012 11:47 pm

A je vůbec nutné v takovém větru vytahovat plachty? Nestačí plocha trupu, lan a stěžně?
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2767
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 62

Příspěvekod windward » sob říj 13, 2012 12:36 am

windward píše:Urcite to byl faktor, ktery ovlivnil prubeh udalosti v pozitivnim smeru.


bozakafka píše:Romane promin, ale vysvetli co je podle tebe pozitivni prubeh udalosti.


Uvedenou vetu cti takto: Urcite to byl faktor, ktery pozitivnim zpusobem ovlivnil prubeh udalosti.
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » sob říj 13, 2012 6:31 am

Michal123 píše:A je vůbec nutné v takovém větru vytahovat plachty? Nestačí plocha trupu, lan a stěžně?


To bohuzel v teto situaci neztaci hlavne nebyla moznost pouzit motor. Pokud by lod splouvala na volne more tak ano.
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 846
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » sob říj 13, 2012 7:17 am

Hlavně byli v nesprávnou dobu na nesprávném místě.
Na Žutu písková kotva nedrží, bo jsou tam kamenné desky. Letos jsme byli na Žutu v Hijači středem pozornosti sousedních čechů, když jsem navečer měnil Danforthku za Admirálku.
V severní zátoce - menší pravděpodobnost v HR je, že bude foukat jugo.
Člun dole - to je na kapitánovi, jestli je s posádkou na plavbě, nebo živelné atrakci.
Taky asi nikdo nic nenamítne, když si na čártr v autě jeden přiveze mimo kartónů piva pěknou admirálku v měkkém futrálu.

Jinak je to pech. Nelze nic vyčíst, nebyl jsem tam.

V téhle bouřce stála naše loď na zimovišti v marině. Stačilo, že se na vedlejší návětrné místo, které patří Rollami vetřel cizí rakušák.
Pak už jenom avízo z maríny o tom, že máme potlučenou loď, 2x výjezd do HR a opravovat zbídačenou loď.
Vždy se pohybujeme mezi 2 živly a jsme kandidáti na poražence.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » sob říj 13, 2012 8:24 am

To Kanic: Dvěma??? :roll:

howk
Monty
Uživatelský avatar
Dejaml666
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: pát říj 12, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Dejaml666 » sob říj 13, 2012 8:45 am

odpověď na pár otázek které jsem tu viděl.

- Zadobok je teď taky jasná volba, v dané chvíli jsem volil protivítr ve snaze o refovani
- kormidlo šlo celkem ovládat, ale ve velkých vlnách jsme neměli dost rychlosti na druhé ré zpět na levoboční vítr
- v poslední fázy na pravoboční vítr jsme téměř pořád "leželi" a na Tovarnjak nás hnaly vlny vic než vítr
- rozhodně jsem na skipperství nezanevřel, ale asi budu do budoucna volit spíše menší posádky
- členi posádky jsou všichni OK a kupodivu mají dost odvahy vyrazit znovu, dokonce i se mnou :D (šílenci), akorat ten jeden co měl šok už nevleze asi ani na pramici :(
Uživatelský avatar
Pavel63
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 754
Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
Reputace: 44
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvekod Pavel63 » sob říj 13, 2012 9:12 am

Chlapi, jedna věc pro poučení. Sám jsem s tím bojoval asi 10 minut, než jsem našel to správné lano, kterým se dala spustit hlavní plachta, A to za klidu (nervového) - s funkčním motorem a za rozumného větru.
My, co jezdíme jen rekreačně 1x - 2x za rok na Jadran na rodinné dovolené, rozhodně nikdy nebudeme ostřílení námořníci schopní se prát se živly, byť jsem taky se 6m kajutovkou zažil Bóru asi 40 - 45 Knt.
Obvykle se totiž na charterové lodi seznámíme s tím NEJNUTĚJŠÍM pro plavbu a ovládání lodi a máme-li štěstí, nic dalšího nepotřebujeme. Proto doslova hltám informace o průs***ch jiných a zejména mne zajímají příčiny toho, proč ta či ona událost dopadla tak či onak. Takže tímto chci poděkovat všem, kdo tady dokážou zveřejnit průběh svého nepříjemného zážitku, i těm, kteří fundovaně dokáží odpovědět, co bylo špatně a co dobře.

Pro mne je s každou plavbou vždy něco nového, co mne dokáže trochu zaskočit (nefunkční chlazení motoru, vysílačka, kde kromě kanálu 16 nic neslyším, špatné vedení lana od kikingu a pod.). A tady se několikrát dotýkáte toho, že v silném větru je plná hlavní plachta problém, těžko by šla srolovat jinak, než při vyvlátí proti větru (nefunkční motor to neumožní) - máte někdo zkušenosti, jestli by šla z rolfoku (ve stěžni) po povolení hlavního výtahu stáhnout dolů na palubu (vytažením z drážky rolfoku)? Samozřejmě by to pak snížilo rychlost driftu, ale jestli by se vůbec plachta dala stahovat dolů, když by se sise nepodařilo vyostřit, ale povolit ji po větru, loď bokem a dole ji vytahovat ven. Nafouknutá plachta samozřejmě ne, to bude takový odpor v drážce rolfoku, že by ji nevytáhla asi ani vinšna.

Zkrátka jak řešíte problém vytažené hlavní plachty v silném větru, když nejde zrefovat do stěžně třeba pro poruchu rolfoku?

Tady a z osobních zkušeností mi vyplývá, že je vždy dobré si při přebírání ujasnit i funkci lan, která za normálních okolností vůbec nepotřebujeme. Až je "horko", není čas.

Jinak ještě jednou díky Dejamlovi za věcné popsání průběhu události.

Pavel.
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 846
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » sob říj 13, 2012 9:27 am

To Monty : vítr, moře :roll:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti