La Grace-školní loď a replika pirátské lodi z 18.století
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Kratas, povedané slovami Jardy, asi bolo uvaleno informačí embargo. Ale ber to tak, že teraz asi nikto nemá chuť sa týmto zaoberať, nie je to aktuálne.Prebiehajú záchranné npráce a majitelia lode mobiluzujú všetko čo je k dispozícii. Predpokladám, že bude snaha držať to pod pokličkou čo najdlhšie. Možno časom, keď to prebolí, tak niekto niečo vypustí do éteru. A možno bude mať sám kapitán nutkavú potrebu zverejniť čo sa tam stalo. Jachting.info je k dispozícii. Hlavne nech sa majitelom podarí záchranná operácia a jednanie s poisťovňou nech je úspešné.
Mišáku, nič proti tebe, ani tvojim názorom. Len som chcel aby to bolo vyvcážené. Nie každý to pociťuje ako ty a nie je nutné aby sem písali protinázory. Tak som si dovolil ako moderátor niečo jemne napísať a dúfam že som tým neurazil váš jemnocit. Jednoducho nepripustíme, aby sa tu strhla taká mela, akú svojho času vyvolala Luciferka svojim príspevkom pri zosnutí pana Havla. Každý nech sa páči od srdca kolko chce, ale bez hystérie, vypätých emócií a obviňovania z nedostatku vlastenectva.
Toho času anonymovi, ver mi že vážim svoje slová, už mnoho rokov od doby, čo sme z Liborom tento web zakladali. Vždy pre prospech tejto komunity. Mám dojem že Ty si sa ale pozabudol hodne, posielať tu uživatelov tohoto fóra do řite, to si prehnal hodne a to ti trpieť nebudeme.
Mišáku, nič proti tebe, ani tvojim názorom. Len som chcel aby to bolo vyvcážené. Nie každý to pociťuje ako ty a nie je nutné aby sem písali protinázory. Tak som si dovolil ako moderátor niečo jemne napísať a dúfam že som tým neurazil váš jemnocit. Jednoducho nepripustíme, aby sa tu strhla taká mela, akú svojho času vyvolala Luciferka svojim príspevkom pri zosnutí pana Havla. Každý nech sa páči od srdca kolko chce, ale bez hystérie, vypätých emócií a obviňovania z nedostatku vlastenectva.
Toho času anonymovi, ver mi že vážim svoje slová, už mnoho rokov od doby, čo sme z Liborom tento web zakladali. Vždy pre prospech tejto komunity. Mám dojem že Ty si sa ale pozabudol hodne, posielať tu uživatelov tohoto fóra do řite, to si prehnal hodne a to ti trpieť nebudeme.
Kratas píše:Nevím , jestli jsem to nepřehlédl, ale už se někde psalo, co se vlastně stalo. a jak to celé probíhalo? Myslím tím, co foukalo a kolik, hloubka, jakou použili kotvu, proč nehodili další, co ten motor, kotevní hlídky atd. Chápu, že kontejner je teď důležitější a na rozbor bude času dost, ale každého jachtaře bude určitě zajímat průběh celé té nešťastné události. Jinak držím palce, každá poškozená (nechci psát potápějící se) loď vypadá smutně.
Připojuji se k tomuto, rozbor ztroskotání ničemu neuškodí byť se někdo může cítiti dotčen.
- bozakafka
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 823
- Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
- Reputace: 2
- Kontaktovat uživatele:
Asi nejlepsi reseni jako za stara
Opravit co se da zatesnit a odtahnout do doku. Ukaze se jak jsou spanelske urady tolerantni. Mam pocit, ale jen to je technicka domenka, ze ten kyl egyptani neudelali moc pevne. Chtelo by to nejakeho dobreho lodniho tesare, kterej by to vse usnadnil. Obcas si kupuju casopis Wooden Boats a tam je spoustu kontaktu. Mam jednoho kamose brita Colina a je lodni tesar. Zkusim se ho zeptat a urazit jestli nezna nejakeho starsiho barda ze skusenostmi s timto. Nakonec i sikovny cesky tesar dokaze ledascos.

- pepek namornik
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 305
- Registrován: pát bře 03, 2006 11:53 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Ctu si tu casto co pisete.....
Bohuzel nemam cas se poustet do spekulaci uz proto, ze jsem u toho nebyl. Vse je predmetem vysetrovani a tak si i ja pockam na vysledky oborniku. Nebojte se, ze nikdo nefoti a ze i ja sam se k tomu na spriznenych informacnich serverech podrobne nevyjadrim. Ted fakt neni cas na nic vic nez cist prizpevky od lidi, co mi radi a prechazet ty ostatni. Diky vsem co nam drzi palce, o nic vic jsem nezadal....
Bohuzel nemam cas se poustet do spekulaci uz proto, ze jsem u toho nebyl. Vse je predmetem vysetrovani a tak si i ja pockam na vysledky oborniku. Nebojte se, ze nikdo nefoti a ze i ja sam se k tomu na spriznenych informacnich serverech podrobne nevyjadrim. Ted fakt neni cas na nic vic nez cist prizpevky od lidi, co mi radi a prechazet ty ostatni. Diky vsem co nam drzi palce, o nic vic jsem nezadal....
http://tn.nova.cz/zpravy/galeriela-grac ... ge=1397644 - děsivé až neskutečné - tohle přece neudělají vlny ani písek:(
- bozakafka
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 823
- Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
- Reputace: 2
- Kontaktovat uživatele:
Podle zetim dostupnych fotek vypada za je lod seslapnuta k jedne strane coz je asi vzhledem tlaku co trup zazil normalni. Dalsi problem je zatim vysoke teziste. K tomu tlaku asi i napomahaji stezne. Stale si myslim ze bu byla potreba konstrukce zajistit kurtama a nebo lanama a roubikama. Proste aby LG drzela pohromade. Krizem za zebra a treba ob tri zebra. To znamena od od horni ctvrtiny zebra k dolni ctvrtine protilehleho zebra. Lana by byli snazsi protoze dira se vyvrta snadno a treba i rucne. Pokud jsou to konopny lana tak by meli byt podle mne predem namocene do sladke vody aby se schnutim napinaly. Dale lana od polovin zeber vodorovne proti sobe. Tema by se mnelo zacit protoze pritazenim krizovych lan se zebra udrzi ve stejnem profilu. Tim by se mnela konstrukce pokud se nemylim zpevnit. Hupcuk bu pomohl lano predepnot pres prusikuv uzel. Mozna by stacil kladkostroj.
Bozo, pokud by neco potrebovali ponapinat, staci pouzit obycejne nakladni kurty. V E stoji okolo 15 e osmimetrovka, ma racnu, na pevnem i pohyblivem konci hak a vyvine tah pres dve tuny. Navic se da snadno upravovat, ale se mi zda, ze by bylo potreba spis rozeprit klacek od nasedle casti do protilehleho rohu zebra a rozlkinovat. nevim, nejsem tam..........verim ze kluci delaji v ramci moznosti vse mozne.
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1171
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Většinu fotek přebíráme z Foro Naval. Snad to budete vidět i bez přihlášení.
- JardaF
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1379
- Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tady jsou poslední zprávy, La Grace přišla o kýl.
kpt. Pepa Dvorský píše:
Zlepšilo se počasí – i tak je tu zima jak – třeba u vás. Věci neschnou a záchranný tým se celý den brodí v ledové vodě (cca 18°C). Vzduch má ve dne přes 15°C, ale v noci kolem 8°C. Okolní počasí výrazně ovlivňují vysoké hory – tuším, že Siera Nevada a na nich je již poprašek sněhu. Práce dále komplikuje vysoký příliv. Voda stoupla o 0,5metrů. Dále stojí v cestě pohyblivým pískům.
Když jsem přijel, sháněl jsem bagr, abych loď vykopal. Teď už ale nemusím – loď je volná, což je dobrá zpráva. Ta špatná je, že jsem se musel smířit s tím, že tu nechám kýl. Zůstal zakopaný v písku a pod náporem vln se utrhl. Odplout bez pomoci ovšem stejně nemůžu – po kýlu zůstala ve dne díra. Nejbližsi loděnice schopna mi pomoct je 31NM a čerpadlama ani plovákama to na takovou vzdálenost nevyřeším. A to ani se svým odhodláním plout na čemkoliv i za cenu, že zemřu s ní.
Zbývá mi tedy další možnost – vytáhnu loď tady na pláž – tak, jako se to dělalo dřív. Vím jak, jen potřebuju dát to schválit. Marbella je luxusní letovisko pro velmi bohaté a doufám, že se loď stane atrakcí a ne hrozbou pro zde odpočívající pro boháče. Vše potřebné je prakticky zachráněno – pokud dorazí kontejner, bude to i kam uložit. Držíme 24hodinové hlídky u věcí, protože boháči tu přitahují pozornost darebáků. O nás se nebojte, máme již zázemí věnované úplně cizím člověkem, co nám na pláži vrazil do ruky klíče od jeho letního bytu. Vše tady zvládáme i díky podpoře vás doma – ještě jednou díky…. Pepa.
Ještě závěrečná prohlášení:
Opět se omlouvám – můj telefon je zahlcen zprávami, na které nestíhám odpovídat. Zřídil jsem si krizový telefon, který používám pro nejdůležitější lidí a věci. Přesto vaše zprávy po večerech na mém telefonu čtu a i když na ně nestíhám z časových ani finančních důvodů odpovídat, jsem za ně vděčný. I po této lince vzniklo pár nápadů, které jsem již realizoval. Pokud se s vámi nebavím, je to zároveň i tím, že vše zde je předmětem vyšetřování a já se snažím neudělat chybu. Možná vám časem pošlu fotky, ale není to pěkný pohled pro lidí z citovým vztahem k lodi
Co dodat? Jsme v duchu s vámi kluci, a děláme tu co můžeme…. Držte se.
Další aktuální info a fotky najdete na faceboku, a pokud facebook nemusíte, tak tam, co sem nesmím napsat, začíná to na K a na J, když tak mi písněte SZ.
kpt. Pepa Dvorský píše:
Zlepšilo se počasí – i tak je tu zima jak – třeba u vás. Věci neschnou a záchranný tým se celý den brodí v ledové vodě (cca 18°C). Vzduch má ve dne přes 15°C, ale v noci kolem 8°C. Okolní počasí výrazně ovlivňují vysoké hory – tuším, že Siera Nevada a na nich je již poprašek sněhu. Práce dále komplikuje vysoký příliv. Voda stoupla o 0,5metrů. Dále stojí v cestě pohyblivým pískům.
Když jsem přijel, sháněl jsem bagr, abych loď vykopal. Teď už ale nemusím – loď je volná, což je dobrá zpráva. Ta špatná je, že jsem se musel smířit s tím, že tu nechám kýl. Zůstal zakopaný v písku a pod náporem vln se utrhl. Odplout bez pomoci ovšem stejně nemůžu – po kýlu zůstala ve dne díra. Nejbližsi loděnice schopna mi pomoct je 31NM a čerpadlama ani plovákama to na takovou vzdálenost nevyřeším. A to ani se svým odhodláním plout na čemkoliv i za cenu, že zemřu s ní.
Zbývá mi tedy další možnost – vytáhnu loď tady na pláž – tak, jako se to dělalo dřív. Vím jak, jen potřebuju dát to schválit. Marbella je luxusní letovisko pro velmi bohaté a doufám, že se loď stane atrakcí a ne hrozbou pro zde odpočívající pro boháče. Vše potřebné je prakticky zachráněno – pokud dorazí kontejner, bude to i kam uložit. Držíme 24hodinové hlídky u věcí, protože boháči tu přitahují pozornost darebáků. O nás se nebojte, máme již zázemí věnované úplně cizím člověkem, co nám na pláži vrazil do ruky klíče od jeho letního bytu. Vše tady zvládáme i díky podpoře vás doma – ještě jednou díky…. Pepa.
Ještě závěrečná prohlášení:
Opět se omlouvám – můj telefon je zahlcen zprávami, na které nestíhám odpovídat. Zřídil jsem si krizový telefon, který používám pro nejdůležitější lidí a věci. Přesto vaše zprávy po večerech na mém telefonu čtu a i když na ně nestíhám z časových ani finančních důvodů odpovídat, jsem za ně vděčný. I po této lince vzniklo pár nápadů, které jsem již realizoval. Pokud se s vámi nebavím, je to zároveň i tím, že vše zde je předmětem vyšetřování a já se snažím neudělat chybu. Možná vám časem pošlu fotky, ale není to pěkný pohled pro lidí z citovým vztahem k lodi
Co dodat? Jsme v duchu s vámi kluci, a děláme tu co můžeme…. Držte se.
Další aktuální info a fotky najdete na faceboku, a pokud facebook nemusíte, tak tam, co sem nesmím napsat, začíná to na K a na J, když tak mi písněte SZ.
- bozakafka
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 823
- Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
- Reputace: 2
- Kontaktovat uživatele:
dalak píše:Bozo, pokud by neco potrebovali ponapinat, staci pouzit obycejne nakladni kurty. V E stoji okolo 15 e osmimetrovka, ma racnu, na pevnem i pohyblivem konci hak a vyvine tah pres dve tuny. Navic se da snadno upravovat, ale se mi zda, ze by bylo potreba spis rozeprit klacek od nasedle casti do protilehleho rohu zebra a rozlkinovat. nevim, nejsem tam..........verim ze kluci delaji v ramci moznosti vse mozne.
Myslel jsem tyhle kurty. Predesilam ze nejsem lodni tesar ale trik je v tom ze kdyz lod rozepres tak se stane krehka. Kdyz ji zacnou vlny nabijet na dno tak rozepreni zpusobuje protitlak na obsivku. naopak kdyz zebra pritahnes k sobe tak bude jak fotbalovej mic a o zakladni rozepreni se postara paluba po cele delce lodi. Drevene lodi se totiz rozpadaji smerem ven pokud sedi na dne a nemlati se vo utes. To je jako kdyz slapnes na mic. Vlny nasedlou lod na pisek nabijeji v podstate ruznou silou ze vsech stran. Rozpery se pouzivaji napriklad pri rozbourenym mori kdyz trup zacne projevovat staticke zmeny. Rozhodne kdyby ztratily paluby pevny kontakt s obsivkou a zebry tak jde vse smerem ven. Naopak si myslim ze by ji mohli kurty dostat do pevnejsiho tvaru.
Díval jsem se na předpověď a do půlky příštího týdne má být ještě teplo 19-20°C / 16-20°C a foukat do osmi uzlů z jižních směrů.
Pak se to otočí na severní směry, jeden až osm uzlů, ale teplota půjde dolů 16-17°C / 9-10°C
Na těch fotkách jsou cca tři, kdy LG ještě stojí den před událostí na kotvě...
Řekl bych také že Bóža má pravdu, obzvláště pokud přišla o kýl. Asi bude potřeba ji stáhnout, aby vydržela pohromadě. To jsem nikdy nevěřil, že tady může být bolavá noha.
Pak se to otočí na severní směry, jeden až osm uzlů, ale teplota půjde dolů 16-17°C / 9-10°C
Na těch fotkách jsou cca tři, kdy LG ještě stojí den před událostí na kotvě...
Řekl bych také že Bóža má pravdu, obzvláště pokud přišla o kýl. Asi bude potřeba ji stáhnout, aby vydržela pohromadě. To jsem nikdy nevěřil, že tady může být bolavá noha.
- Kratas
- nováček na fóru
- Příspěvky: 12
- Registrován: úte pro 12, 2006 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Svitavy
Je mi jasné, že žádné podrobnosti se teď hned nedovíme. Šlo mi spíše o to, průběžně sesbírat nějaké ty střípky (počasí, dno, názor těch co něco viděli ..). Chápu, že každý psaný projev přímého účastníka je momentálně záležitost velice ošemetná. Bohužel, žijeme v době právníků, ne v době zdravého selského rozumu. Nicméně, pro nás všechny bude jakákoliv informace o tom co se stalo poučením pro naše další plavby. P.S. Ta poslední zpráva od Pepy o tom, že loď nemá kýl je opravdu velmi vážná. Le Grace jsem od začátku obdivoval, ale vůbec Pepovi nezáviděl ty starosti s provozem, teď mu přeju pevné nervy, bo to co se stalo je na infarkt ( a to mě napadla spouta výstižnějších slov, ale ty se ve slušné jachtařské společnosti běžně nepoužívají).
- modrymax
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 165
- Registrován: ned úno 28, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Hranice

Na účtu LA GRACE přistálo během jediného dne 190 000 korun


http://cestovani.idnes.cz/plachetnice-l ... zpravy_kvi
Jardo ty jsi to teda rozjel

- bozakafka
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 823
- Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
- Reputace: 2
- Kontaktovat uživatele:
Napadla mne dnes dalsi varianta. Pokud by se podarilo lod stahnout a zamezit vetsimu pohybu konstrukce tak by se dala dira provizorne zalejt betonem. Pro lidi neznali veci to vypada silene, ale toto je normalni prvni pomoc, ktera se bezne u lodi aplikuje. My jsme beton pouzili letos na jare kdyz se lod na ktere slouzim zacala diky vyrezlemu pruchodu sani vody potapet v marine. Nicmene v kotevne mame pro jistotu par pytlu do dneska.
Teprve v suchym doku jsme diru opravili, ale ten betonovy blok tam mame do dnes. Diru pro sani jsme udelali jinde. Jsou specialni druhy betonu ktery se daji aplikovat i pod vodou. Beton by se dal zajistit armaturou nasroubovanou do obsivky. My jsme dirou prostrcili zavytovou tyc s navarenou plotnou a ze zhora zalily, beton vodu vytlacil a za par minut byl skoro tvrdej a ani kapka. Tady to tak jednoduche nebude, ale drevena obsivka umoznuje instalaci armatury bez vetsich obtizi.
Teprve v suchym doku jsme diru opravili, ale ten betonovy blok tam mame do dnes. Diru pro sani jsme udelali jinde. Jsou specialni druhy betonu ktery se daji aplikovat i pod vodou. Beton by se dal zajistit armaturou nasroubovanou do obsivky. My jsme dirou prostrcili zavytovou tyc s navarenou plotnou a ze zhora zalily, beton vodu vytlacil a za par minut byl skoro tvrdej a ani kapka. Tady to tak jednoduche nebude, ale drevena obsivka umoznuje instalaci armatury bez vetsich obtizi.
- pepek namornik
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 305
- Registrován: pát bře 03, 2006 11:53 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
bozakafka píše:Napadla mne dnes dalsi varianta. Pokud by se podarilo lod stahnout a zamezit vetsimu pohybu konstrukce tak by se dala dira provizorne zalejt betonem. Pro lidi neznali veci to vypada silene, ale toto je normalni prvni pomoc, ktera se bezne u lodi aplikuje. My jsme beton pouzili letos na jare kdyz se lod na ktere slouzim zacala diky vyrezlemu pruchodu sani vody potapet v marine. Nicmene v kotevne mame pro jistotu par pytlu do dneska.
Teprve v suchym doku jsme diru opravili, ale ten betonovy blok tam mame do dnes. Diru pro sani jsme udelali jinde. Jsou specialni druhy betonu ktery se daji aplikovat i pod vodou. Beton by se dal zajistit armaturou nasroubovanou do obsivky. My jsme dirou prostrcili zavytovou tyc s navarenou plotnou a ze zhora zalily, beton vodu vytlacil a za par minut byl skoro tvrdej a ani kapka. Tady to tak jednoduche nebude, ale drevena obsivka umoznuje instalaci armatury bez vetsich obtizi.
1. I ja jsem to uz kdysi videl pouzit a taky me to hned napadlo. Problem je, ze spodek je v pisku a z vrchu je 25tun zateze, pres kterou se tam clovek nedostane

2. Jeste k spekulaci o ztrate kylu vyse - podle me je neuveritelne, ze lod stale mnoho dni drzi a ve 30kn vetru a vlnach pres metr prisla jen o kyl. To by nejaky laminatova lod nikdy nevydrzela. Zlomeni kylu je bohuzel pochopitelne - vaha lodi, rameno paky atd. No, chtelo ji to zachranit drive

- bozakafka
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 823
- Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
- Reputace: 2
- Kontaktovat uživatele:
Pepo to preci nevadi. Pisek poslouzi jako forma. Jenom rychle vyber co je vevnitr, myslim ti pisek ha hod tam jutovy pytle ze suchou smesi betonu aby tam vic nepronikal pisek a na ne malej beton. A cement zajistis ohromnyma vrutama navrtanejma zevnitr do obsivky. Vubec nemusis pod lod a ten blok zpevni okoli kylu. Vim ze se mne to lehce keca, ale podle mne by to fungovalo. Na velikansky tesarsky vrut by se mnela navarit velka podlozka a pak vrut bude drzet v nalytem bloku. klidne bych ten vrut prosrouboval durch obsivkou. Videl jsem tesare jak pouzilali vruty jako krava kolem 40 cm. To kurrr musi jit!!!!
Ty pytle muzes zajistit nejakou rozporkou. Drevo je na to super do obsivky muzes navrtat a natloct co chces.
Jsem si jisty ze pod lod nemusis.
Drzte se a premyslejte o tom blok se da vylejt hodne rychle. Pokud se vam to podari zkombynavat s vytazenim do vody tak jste s toho venku. Jen bych to drive zkusil mimo lod abych si byl jisty dobou reakce betonu.
Blok se da pak zaprit i o horni palubu.
Ty pytle muzes zajistit nejakou rozporkou. Drevo je na to super do obsivky muzes navrtat a natloct co chces.
Jsem si jisty ze pod lod nemusis.
Drzte se a premyslejte o tom blok se da vylejt hodne rychle. Pokud se vam to podari zkombynavat s vytazenim do vody tak jste s toho venku. Jen bych to drive zkusil mimo lod abych si byl jisty dobou reakce betonu.
Blok se da pak zaprit i o horni palubu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host