Výběr lodě pro rodinnou plavbu většího počtu lidí
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Ahoj Greg.
Akurát som sa vrátil z rodinnej plavby, kde na bavaria 50 sme boli: 7 dosplelý a 4 Deti (10,8,6,5) ročné. Je to síce loď pre 8+2 ale aj na kapitaniáte nám bez problémov potvrdili crew list o 11 luďoch dokopy.
Čo sa týka tlačenice, na lodi bolo fajnovo. Deti hlavne tie menšie občas vyšli do kokpitu ale inak mali svoje hry v podpalubí. hlavne v Saloniku, prípadne v prednej kajute. Riešili sme doobeda max 2-3 hodiny plavba potom obed, a voda. znova 2-3 hod. plavba a kotvenie a večerné kúpanie (väčšinou o 16 sme už boli niekde vyviazaný. Čo sa týka marín, využívali sme ich len 2x (ak nepočítam prvú a poslednú sobotu). vody na lodi bolo dosť a hlavne sa plachtilo.
Pôvodne som si mysle že im bude vadiť napr. kotvenie alebo bojky. Ale opak je pravdou. Napr v zátoke na ostrove Kakan - sever- kde sú bojky, boli tak unesení, že deti nechceli odtial ísť.
Odporúčam napr. záliv pri Zdielac-u, kde sme gumákom vyšli na breh a nazbierali mušlí od výmyslu sveta. To detí zaujíma.....
Netreba sa báť jednej lode.
Akurát som sa vrátil z rodinnej plavby, kde na bavaria 50 sme boli: 7 dosplelý a 4 Deti (10,8,6,5) ročné. Je to síce loď pre 8+2 ale aj na kapitaniáte nám bez problémov potvrdili crew list o 11 luďoch dokopy.
Čo sa týka tlačenice, na lodi bolo fajnovo. Deti hlavne tie menšie občas vyšli do kokpitu ale inak mali svoje hry v podpalubí. hlavne v Saloniku, prípadne v prednej kajute. Riešili sme doobeda max 2-3 hodiny plavba potom obed, a voda. znova 2-3 hod. plavba a kotvenie a večerné kúpanie (väčšinou o 16 sme už boli niekde vyviazaný. Čo sa týka marín, využívali sme ich len 2x (ak nepočítam prvú a poslednú sobotu). vody na lodi bolo dosť a hlavne sa plachtilo.
Pôvodne som si mysle že im bude vadiť napr. kotvenie alebo bojky. Ale opak je pravdou. Napr v zátoke na ostrove Kakan - sever- kde sú bojky, boli tak unesení, že deti nechceli odtial ísť.
Odporúčam napr. záliv pri Zdielac-u, kde sme gumákom vyšli na breh a nazbierali mušlí od výmyslu sveta. To detí zaujíma.....
Netreba sa báť jednej lode.
Nemienim sa hádať, ale mali sme štvrokajutovu 50. len na spresnenie.
Inak sme ju tesne vopchali aj do maríny Piškera. krásna príroda, len to malo jednu veľkú chybu. elektrina a voda je len v presne stanovenom čase a keď nebola elektrina nasťahovali sa do kajút komáre, ktoré sme po ťažkom boji síce porazili, ale utŕžili sme aj "poriadne" rany... Nakoniec zapli elektrinu a my sme použili elektrické repelenty.
Preto skôr Piškeru neodporúčam, neviem či len my sme mali to šťastie na komáre, alebo je to tam normálne... Totiž prvý krát som vyskúšal uvedenú marínu.
Inak sme ju tesne vopchali aj do maríny Piškera. krásna príroda, len to malo jednu veľkú chybu. elektrina a voda je len v presne stanovenom čase a keď nebola elektrina nasťahovali sa do kajút komáre, ktoré sme po ťažkom boji síce porazili, ale utŕžili sme aj "poriadne" rany... Nakoniec zapli elektrinu a my sme použili elektrické repelenty.
Preto skôr Piškeru neodporúčam, neviem či len my sme mali to šťastie na komáre, alebo je to tam normálne... Totiž prvý krát som vyskúšal uvedenú marínu.
- Jarda885
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Rozhodnutí osvobozuje.
Doporučuji projít
http://www.theyachtweek.com/croatia/
Plánoval bych cestu tak, abych se vyhnul. Pokud na ně narazíš, budeš spát v rachotu diskotéky celou noc.
Dobrý vítr a vždy aspoň stopu vody pod kýlem.

Doporučuji projít
http://www.theyachtweek.com/croatia/
Plánoval bych cestu tak, abych se vyhnul. Pokud na ně narazíš, budeš spát v rachotu diskotéky celou noc.
Dobrý vítr a vždy aspoň stopu vody pod kýlem.

yacht week
.....pokud máš rád techno a podaří se ti u nich zůstat tak si to užiješ. Jinak souhlas určitě se nevyspíš....
- Pavel63
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
V jednom příspěvku výše (Jarda885) je odkaz na maríny:
http://www.theyachtweek.com/croatia/
Jen tak ze zájmu jsem se na to podíval a nějak mi uniká způsob kotvení na fotografii pod názvem maríny "Komiza". Je tam totiž "tak nějak na place" k sobě vyvázaných asi 25 lodí vedle sebe, ale nejsou u mola. Zeptám se zkušenějších - to je tam běžné takto se na kotvě vyvazovat k sobě? Nebo to byla nějaká regata?
Pokud je toto OT, prosím o přesun příspěvku do "Kotvení a vyvazování lodí".
Pavel.
http://www.theyachtweek.com/croatia/
Jen tak ze zájmu jsem se na to podíval a nějak mi uniká způsob kotvení na fotografii pod názvem maríny "Komiza". Je tam totiž "tak nějak na place" k sobě vyvázaných asi 25 lodí vedle sebe, ale nejsou u mola. Zeptám se zkušenějších - to je tam běžné takto se na kotvě vyvazovat k sobě? Nebo to byla nějaká regata?
Pokud je toto OT, prosím o přesun příspěvku do "Kotvení a vyvazování lodí".
Pavel.
- kaptn
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 261
- Registrován: sob led 07, 2012 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: OLOMOUC,BRNO,MURTER
- Kontaktovat uživatele:
Pavel63 píše:V jednom příspěvku výše (Jarda885) je odkaz na maríny:
http://www.theyachtweek.com/croatia/
Jen tak ze zájmu jsem se na to podíval a nějak mi uniká způsob kotvení na fotografii pod názvem maríny "Komiza". Je tam totiž "tak nějak na place" k sobě vyvázaných asi 25 lodí vedle sebe, ale nejsou u mola. Zeptám se zkušenějších - to je tam běžné takto se na kotvě vyvazovat k sobě? Nebo to byla nějaká regata?
Pokud je toto OT, prosím o přesun příspěvku do "Kotvení a vyvazování lodí".
Pavel.
vypadá to,jako hromadná regatka , ale na jedné boji
nesmí funět bóra z kopce naproti,.....přes přístavní zed na 2-3 hodině je disotéka do 4-6 rána,naštěstí v 2012 to nebylo techno- Jarda885
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
To je zřejmě fotka přímo z yacht week.
U prvních dvou lodí zprava je vidět kotevní řetěz ze špiček lodí.
Pokud jde o denní kotvení na pár hodin, nemusí být problém.
Pokud takto zůstanou lodě přes noc, může být ráno masakr zamotaných kotevních řetězů.
Yacht week, to nejsou sportovní jachtaři, ale diskotéková párty. Raní rozplétání kotevních řetězů může patřit k nestandardním zážitků diskotéky na moři.
Nikdy jsem tam nebyl a věřím, že se tomu vždy vyhnu.
U prvních dvou lodí zprava je vidět kotevní řetěz ze špiček lodí.
Pokud jde o denní kotvení na pár hodin, nemusí být problém.
Pokud takto zůstanou lodě přes noc, může být ráno masakr zamotaných kotevních řetězů.
Yacht week, to nejsou sportovní jachtaři, ale diskotéková párty. Raní rozplétání kotevních řetězů může patřit k nestandardním zážitků diskotéky na moři.
Nikdy jsem tam nebyl a věřím, že se tomu vždy vyhnu.
Jarda885 píše:Yacht week, to nejsou sportovní jachtaři, ale diskotéková párty. Raní rozplétání kotevních řetězů může patřit k nestandardním zážitků diskotéky na moři.
Posádky nejsou jachtaři ale profesionální skippeři ano, plují víc týdnů se stejnou lodí mění posádky a kotví s velkým přehledem, viděl jsem je loni na na Šoltě v Šešule. Kotvení je pouze záležitostí skippera, posádky yacht weeku pomáhají skipperovi s lodí jen v případě svého zájmu. Skippeři mají extra firemní zkoušky, podmínky práce skippera jsou někde na netu. Mimo jiné tam píšou žádné drogy žádný alkohol (na rozdíl od posádek).
- Pavel63
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Jardo díky,
videl jsem takto kotvit na Tijatu na noc 5 lodí:
Ale tohle mi vyrazilo dech - napočítal jsem 24 lodí v řadě vedle sebe. Kotevní řetěz z první nebo prvních lodí jsem viděl, ale jen z přídě. Očekával bych, že bude třeba každá třetí mít hozenou kotvu ze zádě, aby se stabilizovalo celé soulodí.
Ale vraťme se k rodinne lodi - jezdím nekolik let na Bavaria 36, klasicky 3 kajuty + 2 místa na lavicích v salonu. Pro 6 lidí bez problémů, pro 8 lidí je trochu nepříjemné, že dva v salonu nemají přes den "svoje místo". Kolem stolu v salonu se hůř prochází, pokud je rozložený.
Loni jsem byl na Hunter 36 (přední a zadní kajuta + 2 místa v salonu), je trochu jinak řešená a kajuty jsou podle mne prostornější. Byl pro mne jen trochu nezvyk, že lůžka v zadní kajutě jsou napříč, což při kolébání lodě je trochu nepříjemné. Jinak vnímám kolébání zleva doprava a zpět (jako v houpací síti), jinak střídavé zvedání nohou a hlavy.
Pavel.
videl jsem takto kotvit na Tijatu na noc 5 lodí:
Ale tohle mi vyrazilo dech - napočítal jsem 24 lodí v řadě vedle sebe. Kotevní řetěz z první nebo prvních lodí jsem viděl, ale jen z přídě. Očekával bych, že bude třeba každá třetí mít hozenou kotvu ze zádě, aby se stabilizovalo celé soulodí.
Ale vraťme se k rodinne lodi - jezdím nekolik let na Bavaria 36, klasicky 3 kajuty + 2 místa na lavicích v salonu. Pro 6 lidí bez problémů, pro 8 lidí je trochu nepříjemné, že dva v salonu nemají přes den "svoje místo". Kolem stolu v salonu se hůř prochází, pokud je rozložený.
Loni jsem byl na Hunter 36 (přední a zadní kajuta + 2 místa v salonu), je trochu jinak řešená a kajuty jsou podle mne prostornější. Byl pro mne jen trochu nezvyk, že lůžka v zadní kajutě jsou napříč, což při kolébání lodě je trochu nepříjemné. Jinak vnímám kolébání zleva doprava a zpět (jako v houpací síti), jinak střídavé zvedání nohou a hlavy.
Pavel.
Naposledy upravil(a) Pavel63 dne ned led 27, 2013 3:56 pm, celkem upraveno 1 x.
- Jarda885
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
pes píše:....
Posádky nejsou jachtaři ale profesionální skippeři ano, plují víc týdnů se stejnou lodí mění posádky a kotví s velkým přehledem, viděl jsem je loni na na Šoltě v Šešule.......
V tom případě to dává logiku. S pár chorvatskými profesionálama jsem měl možnost si popovídat. Bylo to poučné. Na jejich zkušenosti a praxi my rekreační kapitáni nikdy nebudeme mít.
Tihle profesionálové přesně vědí, kdy si mohou dovolit věci, které my považujeme za nepřijatelné. Mají perfektní přehled o předpovědi počasí. Kotevní řetězy umějí položit vedle sebe, aby se nepřekřížily. V daném případě asi vědí, že se vítr neotočí a nezamotá jim kotevní řetězy do sebe.
- Jarda885
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Pavel63 píše:
...... Očekával bych, že bude třeba každá třetí mít hozenou kotvu ze zádě, aby se stabilizovalo celé soulodí.
........
Když se podívám na ten obrázek na celou obrazovku, jeví se mi, že uprostřed soulodí ( v levé části obrázku) jsou vedena dvě dlouhá lana, která zádě fixují k něčemu, co už je na hranici obrázku, spíše mimo obrázek.
Pavle, asi uvažuješ dobře.
Já bych se do zadní kotvy moc nehrnul. Nemám s tím dobré zkušenosti. Připadá mi to, že ty kotvy hádají a časem se uvolní obě. I když uvázat záď ke břehu (proti příďové kotvě), se používá běžně. To už je off topic.
- Pavel63
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Ještě k výběru lodě - jeden rok nebyla volná Bavarie 36 a nabídli nám Bavarii 34. Na první pohled žádný velký rozdíl, ale v praxi několik nepříjemností.
Jednak je o něco kratší salon a hlavně prostor pro kapitánský stolek a naproti pro kuchyňku, je zkrácený kokpit a kormidelní kolo je posazené víc do kokpitu, ale jelikož je poměrně velké, tak musí být vykrojeny sedačky, aby se tam vešlo kormidelní kolo, a tím pádem se kolo blbě obchází. Mám pocit, že byl i jinak řešený vstup ze zádě do vody (níže komentář a foto). Na B-36 je pod deklem výklopný teleskopický řebřík a jsou tam madla.
Srovnání řešení kokpitu a zádě uvedených lodí:
Bavaria 34:
Kormidelní kolo víc zasunuté do kokpitu, hůř se obchází, zadní plato je užší. Ale do vody se dá poměrně dobře a jsou tam madla, i když poněkud bokem od řebříku.
Bavarie 36:
Kokpit je o něco delší, kolem kormidelního kola se lépe prochází, zadní plato je o něco níž, teleskopický žebřík je pod sklopným deklem (dobře se zde meje nádobí), nevýhodou pro výstup z vody jsou madla umístěná mimo dosah z žebříku.
Díky tomu, že po sklopení krytu žebříku na zadním platu zde vznikne souvislá plocha s dostatečným soukromím, dá se zde krásně opalovat.
Hunter 36:
Výhodou jsou úložné schránky na zdaním platu, kam se dají ukládat zejména potřeby na plavání a šnorchlování (ploutve, brýle), aniž by se s nimi muselo chodit až do kokpitu a zvedat posádka sedící na víku úložného prostoru v kokpitu (a třeba mi pocákat 808 přístavů nebo lodní deník ...). Výhodou pro výstup z vody jsou také madla přístupná z teleskopického žebříku, nevýhodou naopak je díky schránkám po obou stranách žebříku to, že plochy jsou výš nad vodou a blbě se zde myje nádobí.
Pod levou zadní sedačkou v kokpitu je opravdu neskutečně veliký úložný prostor (protože na zádi je jen jedna kajuta), zato si do něj člověk musí pomalu celý vlézt, aby z něj něco vyndal. Jinak mne trochu zmátlo označení lodě - když mi nabídli Hunter 36, čekal jsem loď kolem 11,5 m, ale ona je jen asi 10,5 m.

Jednak je o něco kratší salon a hlavně prostor pro kapitánský stolek a naproti pro kuchyňku, je zkrácený kokpit a kormidelní kolo je posazené víc do kokpitu, ale jelikož je poměrně velké, tak musí být vykrojeny sedačky, aby se tam vešlo kormidelní kolo, a tím pádem se kolo blbě obchází. Mám pocit, že byl i jinak řešený vstup ze zádě do vody (níže komentář a foto). Na B-36 je pod deklem výklopný teleskopický řebřík a jsou tam madla.
Srovnání řešení kokpitu a zádě uvedených lodí:
Bavaria 34:
Kormidelní kolo víc zasunuté do kokpitu, hůř se obchází, zadní plato je užší. Ale do vody se dá poměrně dobře a jsou tam madla, i když poněkud bokem od řebříku.
Bavarie 36:
Kokpit je o něco delší, kolem kormidelního kola se lépe prochází, zadní plato je o něco níž, teleskopický žebřík je pod sklopným deklem (dobře se zde meje nádobí), nevýhodou pro výstup z vody jsou madla umístěná mimo dosah z žebříku.
Díky tomu, že po sklopení krytu žebříku na zadním platu zde vznikne souvislá plocha s dostatečným soukromím, dá se zde krásně opalovat.
Hunter 36:
Výhodou jsou úložné schránky na zdaním platu, kam se dají ukládat zejména potřeby na plavání a šnorchlování (ploutve, brýle), aniž by se s nimi muselo chodit až do kokpitu a zvedat posádka sedící na víku úložného prostoru v kokpitu (a třeba mi pocákat 808 přístavů nebo lodní deník ...). Výhodou pro výstup z vody jsou také madla přístupná z teleskopického žebříku, nevýhodou naopak je díky schránkám po obou stranách žebříku to, že plochy jsou výš nad vodou a blbě se zde myje nádobí.
Pod levou zadní sedačkou v kokpitu je opravdu neskutečně veliký úložný prostor (protože na zádi je jen jedna kajuta), zato si do něj člověk musí pomalu celý vlézt, aby z něj něco vyndal. Jinak mne trochu zmátlo označení lodě - když mi nabídli Hunter 36, čekal jsem loď kolem 11,5 m, ale ona je jen asi 10,5 m.

- Pavel63
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Ještě pár poznámek k výběru lodě pro více lidí.
Ano, je to věc názoru a dostupnosti fin. prostředků. Ale je třeba respektovat to, na co máme papíry. Dále je třeba brát v potaz lidi, kteří se na lodi sejdou, zda je to typ spíš večerních večeří v restauraci (= kotvení u restaurací nebo v marínách - opět o penězích), nebo je to spíš o romantice, večerní kotvení v zátokách a výšlapech na vrcholky ostrovů (mimochodem - lehce vpravo dole od slunce je Toreta na Kornatu).
Jakmile začneme počítat peníze a k tomu vezmeme v úvahu rozdílnost názorů, tak dle zkušeností někdy je problém se domluvit doma s manželkou (na lodi mám výhodu, tam velím já - po konzultaci s ní ...), takže ukočírovat program pro 8 lidí s vlastním názorem není vždy jednoduché. Pak mi vychází lépe raději 2 lodě po 6 - 8 lidech. Lze plout společně, ale jak už bylo uvedeno výše, dohodnout společnou trasu, ale jedni třeba půjdou na prohlídku města či ostrova, druhá loď si může užít jachtění. S dětmi je asi zajímavější spoluplavba, využít PMR pro komunikaci, atd.
Ohledně peněz nejlépe vychází 8 lidí na loď pro 6 + 2 (např. Bavaria 36). Jednak vychází optimálně doprava (dvě auta kombi po 4 lidech + náklad, málokdo má auto pro 6 lidí) a např. v Bavaria 36 se skutečně na lavicích v salonu po zvednutí opěradla spí velice pohodlně. Taky jsem tam coby skiper spával, protože se stejně v noci občas vzbudím a jdu zkontrolovat polohu lodě.
Spoluplavba dvou lodí je o něčem jiném, než plavba jedné větší. Při rozumné dohodě se i užije kopec srandy a stejně jsme spolu ráno před vyplutím, pak někde kotvíme po poledni na oběd a větší koupačku a pak samozřejmě večer v zátoce na noc (bohužel jich je čím dál tím méně).
Pavel.
Ano, je to věc názoru a dostupnosti fin. prostředků. Ale je třeba respektovat to, na co máme papíry. Dále je třeba brát v potaz lidi, kteří se na lodi sejdou, zda je to typ spíš večerních večeří v restauraci (= kotvení u restaurací nebo v marínách - opět o penězích), nebo je to spíš o romantice, večerní kotvení v zátokách a výšlapech na vrcholky ostrovů (mimochodem - lehce vpravo dole od slunce je Toreta na Kornatu).
Jakmile začneme počítat peníze a k tomu vezmeme v úvahu rozdílnost názorů, tak dle zkušeností někdy je problém se domluvit doma s manželkou (na lodi mám výhodu, tam velím já - po konzultaci s ní ...), takže ukočírovat program pro 8 lidí s vlastním názorem není vždy jednoduché. Pak mi vychází lépe raději 2 lodě po 6 - 8 lidech. Lze plout společně, ale jak už bylo uvedeno výše, dohodnout společnou trasu, ale jedni třeba půjdou na prohlídku města či ostrova, druhá loď si může užít jachtění. S dětmi je asi zajímavější spoluplavba, využít PMR pro komunikaci, atd.
Ohledně peněz nejlépe vychází 8 lidí na loď pro 6 + 2 (např. Bavaria 36). Jednak vychází optimálně doprava (dvě auta kombi po 4 lidech + náklad, málokdo má auto pro 6 lidí) a např. v Bavaria 36 se skutečně na lavicích v salonu po zvednutí opěradla spí velice pohodlně. Taky jsem tam coby skiper spával, protože se stejně v noci občas vzbudím a jdu zkontrolovat polohu lodě.
Spoluplavba dvou lodí je o něčem jiném, než plavba jedné větší. Při rozumné dohodě se i užije kopec srandy a stejně jsme spolu ráno před vyplutím, pak někde kotvíme po poledni na oběd a větší koupačku a pak samozřejmě večer v zátoce na noc (bohužel jich je čím dál tím méně).
Pavel.
Naposledy upravil(a) Pavel63 dne ned led 27, 2013 6:52 pm, celkem upraveno 1 x.
Ahoj.
To kotvení na ty krajní kotvy je za normálních podmínek ůplně v pohodě,je lepší než když by si dal každej svojí,protože se blbě seřizuje délka kotevního lana.dvě kotvy se mezi sebou neperou a v normélních podmínkách drží dobře.samozřejmě musí lodě svázat bočně k sobě,dává se přední vazák a vinšna přes fendry.vyzkoušejte to,ma se takhle vážeme na Lipně.
To kotvení na ty krajní kotvy je za normálních podmínek ůplně v pohodě,je lepší než když by si dal každej svojí,protože se blbě seřizuje délka kotevního lana.dvě kotvy se mezi sebou neperou a v normélních podmínkách drží dobře.samozřejmě musí lodě svázat bočně k sobě,dává se přední vazák a vinšna přes fendry.vyzkoušejte to,ma se takhle vážeme na Lipně.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů





to museli zaplatit sakra hodně,....