Monty a Loefsteker.

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: vilma, Pepa, smike

Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » stř bře 06, 2013 5:06 pm

http://www.grancanariaforum.cz/clanky/a ... -obet.html :shock:

Vypluji asi zítra,ale i to je více méně nejisté,bo budu tady asi řešit tu zachráněnou Maďarskou loď...Se uvidí.Jdu podat Seaprotest na Kapitanát.

howk
Monty
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » úte bře 12, 2013 12:28 pm

Vážení účastníci zájezdu,
z důvodu nechuti k jiné práci,páč jsu zase línej jak vandrák v červencu,chcu poprosit,zdali z Vás někdo neví,na kterého Krista mám nad motorovým světlem ještě dva lampáše barvy zelené a červené,s rozptylem světla jako lampáš motorový?Cca metr nad světlem motorovým je lampáš zelený a nad ním další metre lampáš červený.Protože na poziční lampy,soudě tak dle úhlu vyzařovaného světla to nevypadá,budou pravděpodobně sloužit k jíným,speciálním a Bohulibým účelům....jenom za Boha svatého nevím k jakému.

Nicméně...Vyplout bychom měli do Gibu ve čtvrtek ráno,což musíme učiniti hned ze dvou důvodů.První je zdání dobrého větru a druhý ten,že kotviště se tady,mně z neznámých důvodů zavírá 15.3.Nadávat a pídit se po důvodu moc nemůžu,bo pořád probíhá snaha ze strany mariny a i policie o to,mně zkásnout.Prdlajs.Co se týče zachráněné Maďarské lodě Jeanneau First 47.7,tak nikdo neměl ani tolik vděku,aby přinesl lahev něčeho opojného,no a z důvodů,že jsem SeaProtest nepodal do 24 hodin jsem si více méně znemožnil i vymáhání odměny za záchranu,na což bych se,tak jako už sto krát předtím vysral,nebyť toho,že jsem si u toho trochu utopil motor na dingy a človíček řekl,že volal s majiteli a že maximálně mi dají lahev whisky,kterou jsem, ale jenom tak mimochodem taky nedostal.... a mezitím Maďárek zmiznul domů a loď nechali v suchém doku,bo si trochu pochroumala kormidlo o šutry.

Takže ponaučaní....Od teď ať už nikdo nečeká ode mně na moři nezjištnou pomoc.Kdybych měl jenom 500 euro,z každé lodi,kterou jsem už na moři vytáhnul ze sra..k,nemusel bych asi pracovat.Kdybych po každým chtěl to,co mně náleží dle práva,jsu bohatej,hodně bohatej člověk.Vždy jsem to viděl tak,že i já možná někdy budu potřebovat helpnout,ale jak jsem viděl,tak tady se v tom marasu každej jenom díval,jak loď mlátí o šutry na břehu a na pomoc jsem doplul jenom já a dva angláni v jednom člunu.Ti ale cca po 15 minutách museli jít ratovat svoji loď,bo ta se taky utrhla s kotvy a driftovala na šutry.

No a nakonec....Plujeme do Gibu,dá li Bůh,doplujem tam do konce března.Pak se vyplouvá směr Mallorca a pak Sicílie a nebo Sardínie a pak Malta.Chce li někdo trochu jarního jachtingu,vesměs více sportovního,ať se přihlásí u soudruha na personálním.Ceny jsou příznivé,jenom ROH nic nepřispěje.Zato prčy bude hafo.Jo a taky posílejte přihlášky na další poflakování se ve středomoří až do podzimu.Destinace a čas je libovolný....prozatím.Do Líbie ale nepluju.

howk
Monty

P.S.:Slovo V y s r a l bylo v příspěvku přeloženo jako "censored"...No není to prča.... :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9348
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte bře 12, 2013 1:18 pm

Umíš rozesmát.... :D

Světla tipuji(neznám vyzařovací úhel): nepovinná (pod 20m délky) světla lodě plující pod plachtami. Někdy taky bývá uvedeno - plachetnice pod plachtami se speciálními odlišovacími světly.

Nepoužívá se s motorovým, pokud je použit s plachtami i motor, má svítit jen motorové (i když prádlo máš venku).

Ale ten rozestup nevím, nevím. Když se podívám jinde, většinou jsou blíže k sobě. A hlavně vyzařovací úhel má být 360°. Pokud nemáš, tak je něco špatně a nemá to tam co dělat.

Toto osvětlení se uvádí u délky nad 20m. U menších pod 20m, toto není, nebo často je vrcholové sdružené tříbarevné.

Asi se děláš větší než jsi.... :lol:
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » úte bře 12, 2013 1:59 pm

čtvrtek ráno už je za pár, nechť Neptunova přízeň provází Vaše počínání ;).
dedko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 869
Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Hrušovská Zdrž

Příspěvekod dedko » úte bře 12, 2013 2:28 pm

Monty píše:Co se týče zachráněné Maďarské lodě Jeanneau First 47.7,tak nikdo neměl ani tolik vděku,aby přinesl lahev něčeho opojného




Monty, dnes som telefonoval s tým Maďarským kapitánom lode, ktorému si pomohol (ze šutrů)
Kapitán maďarskej lode, sa Ťa jasne po maďarsky opýtal čo je dlžný. Lenže keď Ty
( nemaďar) maďarčinu neovládaš a stále si kýval hlavou , že je to OK a za pomoc nič nechceš.
Tak teraz nerozumiem prečo tu nariekaš..... :P

No aby si nepovedal, tak som Ti u kapitána vybavil za tvoju ochotu aspoň dve fľašky.....
Ak sa Ti to zdá veľa tak mi jednu fľašu pošli naspäť cez SZ... :lol:


ObrázekObrázek

No a teraz mi prezraď túto rybičku si kde a ako chytil ?
Vieš zvažujem že ak budeš niekde na blýzku, tak sa vyberiem za Tebou na nejakú plavbu a si zarybárčim...
Obrázek
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » úte bře 12, 2013 4:34 pm

Stran světel.

Podívej se do COLREGu včetně Přílohy 1

Mohly by to být světla pro rybáře nebo pro omezení manévrovacích schopností, eventuálně neovladatelnou loď. Měly být 360 stupňů. Nemá to zelené náhodou vyměnitelné stínítko na červené?
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » úte bře 12, 2013 5:10 pm

Červené a zelené poziční světlo má každé výseč 22,5° za traverz. tedy každé 112,5°.....součet obou 225°
zbytek do 360 °....135°je zadní bílé
motorové světlo u plachetnice je stejná výseč jako poziční zelené a červené ....tedy dvakrát 112,5°....celkem 225°
Když jej rozsvítíš, navazuje na něj výseč zadní poziční bílé.
Uživatelský avatar
radar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 136
Registrován: čtv bře 22, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: New York
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod radar » úte bře 12, 2013 6:14 pm

Plachetnice na vrcholu stezne cervene 360' pod nim zelene 360'
http://www.google.com/search?q=navigati ... 5gP6zuM%3A
Uživatelský avatar
bedrich
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 517
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod bedrich » úte bře 12, 2013 7:10 pm

Colreg, pravidlo 25,odst. C. (píšu z veř.int.stanice a nejde mi CTRL C) Volně řečeno: Plachetnice za plavby může mít ta tvá světla - zelené a nad ním červené, 360st.) pokud nemá sdružené poziční svetlo na stěžni, ale standartní (levé, pravé, zadní)
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » stř bře 13, 2013 12:19 pm

Dědko, Dědko...Ono to je všechno trochu jinak...Já po něm nic nechtěl po záchraně,mimochodem se ani neptal a to jsme mluvili po Americku,ne po Hungarsku...to jsem ale ještě nevěděl,že to s dingy vypadá tak zle.Lahev whisky je projev dobré vůle a vděku.Koupil jsem lahev Jacka Danielsa Anglánovi jenom za to,že mně převázal člun u mola,kdy se otočil vítr a hrozilo,že člun zajede pod molo,kde by ho příliv nejspíš roztrhal.a tady to nebylo dingy,ale loď za čtvrt mega...ne korun,euro.Dvacet minut a nebylo co zachraňovat,tak zavolat jeřáb na vytažení vraku.Je to bakelit a na těch šutrech by asi dlouho neustál,že... :D
Nicméně,druhej motor po tomhle už potřebovat budu a osmiponíka za lahev whisky nekoupím.No a taky jsu spíše na skotskou děvečku než na bourbon.Z bourbonu opravdu jenom Jacka :D .Á propos... si to přičtu zase ke strátě a slovy klasika"každej dobrej skutek bude po zásluze potrestán" si to už dořeším po svém.
A na ryby přijeď kdykoliv...Přemýšlím,že letos udělám nějaké plavby čistě tématické,jednou z nich bude rybařina na moři.Ale na to,aby se i něco chytlo musíš vědět kde a kdy a abych byl upřímnej,tak dobrý loviště nejsou moc po ruce kousek za majákem...Jsou to místa i dva dny plavby od břehu.Atlantik je o něčem jiném,ale i plavby jsou o něčem jiném.Na pelagické ryby se musí jinam,u břehů to je zase trochu jiná rybařina.A když ryby stávkují,pořád se dá aspoň chlemtat skotská :lol: :lol: :lol: .

Ty lampáše....hmmm...Jsou úplně stejné jako motorové světlo,jenom jedno zelené(metr nad motorovým) a metr nad zeleným červené,čili rozptyl světla těch 225°.dopředu...Pozičky mám jinak standartní,tohle je tady asi jako bonus a je to tady s největší pravděpodobností už z fabriky.Toš jsu trochu s toho blbej,bo jsem přesně tohle nikde nenašel...A to mám tady soft ze svetelnou signalizací a snad všechny lampáše,co se na lodi může použít,včetně karnevalu :D .Já s nima asi blikat nebudu,nemám proč a třeba je sundám a prodám na blešáku.....nebo vyměním za lahev skotké :D

howk
Monty
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » stř bře 13, 2013 1:27 pm

Dědko,abys neřekl,že je pes hovado,posílám ti základní koncept Seaprotestu,kterej byl pak doplněn a přeložen do Američtiny.

"Dne 3.3 2013 jsem já xxxxxxx,narozen 5.10 1970 trvalím bydlištěm v xxxxx,Slovensko kotvil s lodí Loefsteker uvnitř Přístavu Las Palmas v kotvišti na pozici N 28°07.843´,W 015°25.620´.Dle meteorologický předpovědi se k nám blížila cyklona s větrem do 40 uzlu v nárazech.V severozápadní rohu kotviště kotvila Maďarská plachetnice jménem Femme Fatale délky 47.7 stop.Přibližně v 15.30 přišli z jihu nárazy větru o síle cca 35 uzlů.Přístav je z jihu otevřený a vlny se během několika minut v nekryté části kotviště zvedly na 1 metr.Přibližně v 16.00 jsem zaregistroval problém s Maďarskou lodí,které pravděpodobně kotva neudržela nápor větru a vln a sneslo ji na ochrané molo z velkých kamenů na severní straně kotviště.K lodi jsem vyjel s člunem Bombard 3 metry dlouhým s motorem Johnson 8HP jenž slouží jako manipulační člun na plachetnici Loefsteker.Po příjezdu k lodi v silném větru a vlnobití jsem viděl dva Anglicky mluvící muže na člunu a člun z mariny snažící se odtáhnout příď lodi od ochranné zdi,ve chvíli,kdy už loď udírala o kameny na mole.Na lodi byl jeden muž Maďarské národnosti jménem Arpád,který nedokázal s lodí manévrovat.Zeptal jsem se ho,jestli chce pomoc,odpověděl že ano.Příď lodě odtahovali dva čluny a já jsem ze svým člunem začal tlačit příď lodi od ochranné zdi,čímž jsem se dostal do situace,že kdyby čluny táhnoucí příď lodi nebyli schopné v náporu větru udržet loď,tak by zachraňovaná plachetnice pravděpodobně můj člun přirazila ke kamenům na břehu,což jsem si byl vědom a věděl jsem,že je to možnost,jak nepustit zachraňovanou loď spět na kameny a můj člun by sloužil jako nárazník.Loď se nám povedlo odtáhnou a odtlačit od kamenů,dva čluny drželi příď lodi směrem na jih a já jsem se snažil odtlačit člunem záď lodi,a celou loď směrem na jih zpět na kotviště.Křičel jsem na muže na palubě,jestli může zařadit přední chod a odplout s lodí od ochranné zdi.Ten odpověděl,že neumí řídit loď požádal mně,abych to udělal já.Uvázal jsem svůj člun k zádi lodě a vylez na loď,což jsem musel učinit velmi rychle,bo v náporu větru a vln loď začalo opět snášet směrem k ochranné zdi .V tu chvíli loď už byla na volné vodě a hrozilo,že ji snese opět na kameny.Poté jsem zjistil,že motor je již nastartovaný ,ale měl zařazený neutrál.Muž na palubě mně požádal,jestli bych mohl s lodí odplout,což nešlo,bo bylo předtím třeba vyprostit kotevní řetěz a kotvu.Zařadil jsem přední chod a držel loď přídí protivětru asi 20-30 metrů od Ochranné zdi a dva anglicky mluvící muži se snažili uvolnit a vytáhnou kotevní řetěz a kotvu na palubu.Bylo nutno využít sílu motoru,bo vítr v nárazech sílel.Pak na mně muž Maďarské národnosti zakřičel,že se povedlo vytáhnou kotvu na palubu a že můžu odplout dál od břehu.Viditelnost byla nízká a přes sprayhood jsem na příď lodě neviděl,bo voda,kterou zvedal vítr z hladiny moře zastříkala průhledný části.S lodí jsem odplul na otevřenou vodu .Anglicky mluvící muži museli rychle opustit loď,bo jednému s nich taky povolila kotva na jeho lodi a museli jít loď ukotvit nanovo.Na lodi jsem zůstal sám s mužem jenž jak on sám řekl není ani majitel lodě a ani velitel plavidla a na lodi v době,kdy loď utrhlo z kotvy byl jenom on sám,jako člen posádky.Složil sprayhood,takže jsem viděl na příď lodě a snažil se najít dobré a bezpečné kotevní místo. Viditelnost byla omezená rozstřikami vody z hladiny,jenž zvedal vítr.Muž mně požádal,zda můžu odplout s lodí do mariny,což jsem odmítl,nebo manévrovat s lodí v marině by nebylo bezpečné kvůli silným nárazům větru a taky z důvodu,že se nedalo rychle zjistit,není li loď poškozená pod čárou ponoru způsobem,jenž by mohl omezit manevrovací schopnosti lodě.Dva pokusy o opětovné ukotvení lodi byli neúspěšné,bo loď snášelo na jiné lodě,z důvodů krátkého kotevního řetězu a chybějícímu GPS přístroje bylo nutno odkotvit a opět zakotvit,jenž se mi povedlo udělat na třetí pokus přibližně na pozici N 28°07,860, W 015°25,633 a.Bylo nutno zabezpečit kotevní řetěz dvouma lanama,neboť kotevní vrátek byl poškozen.Nna tom místě loď stála až do 6.3 2013,kdy kolem 9.00 hod. s vlastním pohonem a bez asistence jiného plavidla odplula do mariny v Las Palmas a byla vyvázána k molu.Počas záchrané akce jsem nechal plachetnici Loefsteker pod dohledem mé přítelkyně,která měla hlásit případné odtržení lodi z kotvy,což mělo za následek zamotání kotevního řetězu plachetnice Loefsteker do lan a pozůstatků potopených lodí na dně kotviště,jenž jsem musel pak za dva dny tři hodiny za pomocí potápění vyprošťovat a loď překotvit na jiné místo."


Seaprotest byl pak doplněn o registrační čísla lodi,jména majitelů a jiné náležitosti,jenž k Seaprotestu patří.Nicméně,Seaprotest nebyl podán do 24 hodin.Při konzultaci s právníkem mi však bylo zděleno,že to není zase tak důležité a že jestli se on do toho pustí,bude po majitelích požadovat 70.000,- euro(uff,uff),z čehož jeho provize bude činit 30%.Za těchhle okolností řekl jeden z Anglánů,že se k tomu možná přidá.No nekup to :lol:

Měl jsem snahu vyřešit tohle velice skromně a kamarádsky,to ale majitelé,jak mi Arpád zdělil odmítli,pravděpodobně si neuvědomujíc možných následků.Právník teď může udělat předběžné opatření soudu(do 24h) a zablokovat pohyb lodi v suchém doku,pokud se tenhle problém nevyřeší u soudu.Jinak mám teď dosti času(3 roky)nad tím uvažovat. :lol: .Svinstvá(dá li se tak říct o odměně za záchranu majetku a na moři) se mně dělat nechtějí,nehledě k tomu,že by to asi delší čas vyžadovalo tady moji přítomnost.Nicméně jsu s právníkem v kontaktu a pokud se mně neozvou majitelé,stačí mu poslat email a jde do toho.A to jsem chtě po nich jenom příspěvek na druhej motor ve výši cca 500-600 juro,což je cca polovina ceny motoru,jenž je tady k dispozici z druhé ruky.Tak a kdo je teď prase????

Klidně jim zavolej dej na mně mail montysail(uzenáč)gmail.com. Pak můžeme o tom mluvit,bo tady teď,kromě právníka není s kým.

howk
Monty

P.S.:Akorát tady zase byl típek z mariny a že kešuj,kešuj kešuj a já opět prdlajs,prdlajs,prdlajs.To mně řekněte,co ti lidi s toho mají mně furt otravovat s placením za nic...??? :lol: :lol:
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv bře 14, 2013 12:18 am

radar píše:Plachetnice na vrcholu stezne cervene 360' pod nim zelene 360'
http://www.google.com/search?q=navigati ... 5gP6zuM%3A


tohle má snad jen plachetnice, co není malé plavidlo, ne??
Uživatelský avatar
bedrich
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 517
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Hradec Králové

i

Příspěvekod bedrich » čtv bře 14, 2013 7:34 pm

Ano, plachetnice nad 20 metrů, (co není malým plavidlem). Jiná plachetnice za plavby muze mit tato svetla.
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 563
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » čtv bře 14, 2013 10:00 pm

Monty, není ti to divné? Kam připluješ, tam jde něco ke dnu? :whist:
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » sob bře 23, 2013 4:11 am

Mamo....jsu doma,upeč koblížky. :jupi:

howk
Monty
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » ned bře 24, 2013 11:34 am

Tak jsme v Gibu.Plavba trvala devět dní,naplulo se 780 Nm(17hodin motoru) a až na jeden den a dvě noci to byla plavba jako v Jáderkovém moři na podzim.Prvních pět dní to bylo jako na výletu,pak se to přip o s r a l o,funělo do 30 kn,vlny 3-3.5m, krátké,jedovaté a ze dvou stran.Pak den bezvětří,pak do rypáku,ale jenom mírně a 40 mil před Gibem nás chytá bouřka a ta je tady doposud.Kromě dvou natržených kosatek to vypadá,že loď to prošla bez úhony.Celkově jsme od 8.11 2012,co jsme vypluli ze Sete směr Kanáry napluli 3200 Nm.


Obrázek


Stojíme na kotvě,je kosa jako v Ruském filmu(ráno na teploměru 16°c),fouká jako prase,slunko nevidět a chčie každou chvilku.Zlaté Kanáry.Včera povolila kotva v nárazech 35kn a zjistil jsem to až jak člun,zavěšený na jeřábech bouchal sousedovi Anglánovi o bok jeho lodi.Ještě minutu a sestřelím ho z kotvy.Další dva pokusy o zakotvení neúspěšné,foukalo tak,že i příď držet proti větru byl little bit problém.Na břeh se nikomu nechce v tom nečasu,došli cigárá,a člun pořád ještě visí na jeřábech. Budeme tady tak týden,1.4 má přijet Víťa a pak se asi zase pohneme směr E. Mallorca, Sardinie,Sicílie,Malta....Bóžo,už se řítím.... :D .Místa a rumu je dost,plavby budou veselé,takže kdo bude chtít,může frčet s námi.

To Dědko: Nahodili jsme jednou, druhej den po vyplutí,vytáhli tohle,a pak už jsme raději nechytali,bo to nemá kdo jíst.Je už celej v konzervách. :D

Obrázek

howk
Monty
Naposledy upravil(a) Monty dne ned bře 24, 2013 12:15 pm, celkem upraveno 1 x.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » ned bře 24, 2013 11:46 am

Kurňa Monty, to máš nějaké nafukovací atrapy, aby jsi ježil místní rybáře, ne? :lol:

A kde prosím tě stojíte, ať si to dokáži vybavit podle toho jak si to dle naší jediné návštěvy Gibu pamatuji (to víš, byl to pro nás zážitek).
My teda stáli dvě noci v maríně La Linea N36° 09' 29.5'' W5° 21' 23.4''
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » ned bře 24, 2013 12:14 pm

Severně od té mariny.Kdysi to celé bylo kotviště,ale co postavili Marinu Alcaidesa,zakázali tady v tom krytém prostoru kotvit.Kdoví asi proč.???

Obrázek

howk
Monty
dedko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 869
Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Hrušovská Zdrž

Příspěvekod dedko » ned bře 24, 2013 1:12 pm

Monty píše:
To Dědko: Nahodili jsme jednou, druhej den po vyplutí,vytáhli tohle,a pak už jsme raději nechytali,bo to nemá kdo jíst.Je už celej v konzervách. :D

Obrázek

howk
Monty


Monty, normálne provokuješ :cry: Sliny mi tečú až na podlahu...
Už som sa chystal doma na ryby, ale počasie nepraje a Slovenský rybársky zákon taktiež...
Tento rok nemôžem, ale takú rybačku určite chcem zažiť !
Takže sa staraj o svoju loď, (nepotop ju ) ja to nejak zariadim a ak budeš nablízku, tak Ťa navštívim.. :)
Uživatelský avatar
Stanislav
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 593
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 50
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » ned bře 24, 2013 5:08 pm

Ahoj Monty,
Jak to konzervuješ? Do čeho? Jak dlouho to vydrží? Musí to být v lednici?
Dík.
Standa
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » ned bře 24, 2013 8:51 pm

Hele Monty jedu z Malagy do Gibu za 14 dni tak mi tam prosim te par tech potvor ve vode nech :)
Mimochodem rybarske chartery v Cadizu nabizeji taky lov mecounu a "whales watching",co myslis ma to smysl nebo si jen tak honi triko pro turisty...?Nerad bych zbytecne vyhazoval penize,noale pokud by se dala zhlidnout nejaka ta velryba pripadne dvestekilovy mecoun tak to dam rad... :?
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » pon bře 25, 2013 10:16 am

Jak to konzervuju...???No,nějak to neškrábu.Nakrájím syrového tuňáka tak akorát velikosti do sklínky,trochu nasolím(opravdu trochu),naliju do sklínky přiměřeně olivovej olej,nacpu tuňáka do sklínky,co ho tam vejde doliju olej po vrch,zašroubuju víčko a pichnu do hrnce s vodou a pak to nechám na sporáku asi hoďku...Je to asi zbytečně moc,bo tuňák je rychle hotovej,ale botulin je sviňa,proto raději víc,jak míň. Vydrží to i pár let jako konzerva,ale asi to bude hlavně o tom,jak dobře je to zavařené. Jde to třeba i upéct a udělat s toho klasického utopence(cibule,koření,bobek a ocet 1-1 s vodou).To vydrží měsíc i více,ale v lednici....mimo lednice to nemám prublé,ale Petr říkal,že mu to dva-tři tejdny drželo v pohodě.On to dělá buď klasicky s octem a nebo s citrónovou šťávou.

To Dan: Já nevím,velryby teď táhnou na sever se krmit po zimě, tuňáci táhnou na trdliště do středozemí,na mečouny je teď ještě studená voda,ale začíná jarní bujení planktonu, tak snad by se dal zahlídnout.Jenom nevím či na dostřel od Cádizu??? Jinak ty výlety jsou tak na to vidět delfíny.Čluny,jenž se zabývají big game fisching to ale můžou mít vymakanější,ale stejně je to o štěstí a taky hlavně o tom kdy,kde a jak....a na to asi není všeobecná receptura :D .
Á propos,co jedeš z Malagy do Gibu??? ....s lodí,autem???....charter???? :?

howk
Monty
Uživatelský avatar
Stanislav
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 593
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 50
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » pon bře 25, 2013 12:43 pm

Monty díky za cenné informace.
Standa
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » pon bře 25, 2013 6:40 pm

Ty Dedko....hádaj,kdo to prifáral do mariny....Náš Magyarország kamarát s lodiškou...To ale prchal z Las Mamlas ako žeravý... :lol: :lol: :lol:
Zajtra idem tiež do mariny a určite ma postavia vedľa neho...Bude fúkať ale silno,dúfam,že ma naňho neznesie... :D :D :D ...Ty Dedko.....ako priplávali do mariny,mal som dojem,že namotali lano na vrtuľu...Možno sa mi to iba zdalo,ale jeden nikdy nevie.... :lol: :lol: :lol: ...Tak pozdravuj.... :lol:

howk
Monty

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů