Stáří kupované lodi

Rady pro začínající jachtaře

Moderátoři: vilma, windward, Pepa

PodPetr
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 251
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod PodPetr » sob úno 01, 2014 9:25 pm

Josef píše:Můj favorit je MacGregor 26S. Je to starší (r.v. 91 až 95) poměrně prostorná ploutvová loď s vodním balastem a zvedací střechou pro stojnou výšku na kotvě. Je tam i oddělené WC, spaní v přídi a druhé pod celým kokpitem a k tomu salon s kuchyňkou, kde se také někdo vyspí. Váha i s originál Al vlekem je do 1000kg. Bohužel jich v Evropě moc není. V USA se dá pořídit do 150 000Kč velmi pěkná. Zbývá "jen", jak jí dopravit sem :? .


Zajímavá loďka.
"Jak jí dostat sem?" No, je to loď, takže asi nepoletí,ne? :lol:
Uživatelský avatar
martin64
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: stř lis 02, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod martin64 » sob úno 01, 2014 9:51 pm

Nazdar.
Ja som šiel do staršej(5 ročná corveette 600 od Sulkowského) a neľutujem. Výborná. Ale veľmi dlho som brúsil po internete. So staršou je to podobne ako s autom - pri kúpe musíš mať aj trochu šťastia.
Nový 1,5 t príves tiež s Poľska, cena veľmi dobrá.
Maťo
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » sob úno 01, 2014 11:00 pm

PodPetr píše: Určitě bych si udělal řidičák na Ečko. Hmotnost soupravy pak může být tuším 4250 kg.

Tohle je samozřejmě nesmysl. :) Tohle se tu už řešilo milionkrát.

PodPetr píše: Když vezmu třeba VW Sharan, co váží přibližně 1,8t, tak pak koupim,nebo postavím, takový přívěs, který má maximální hmotnost, tak aby se to vlezlo do celkového váhového limitu soupravy. To, že na něm povezeš loď, která váží třeba 2.5t, už nikdo zkoumat nebude. (Respektive, bylo by vhodné aby i v papírech lodi bylo, že váží míň než skutečně váží. Ale i to se dá zajistit) Důležité je co je v papírech, a jestli to přívěs uveze.

Tohle jsi určitě myslel tak, že nosnost přívěsu nebude překročená. Pro případ převážení.

PodPetr píše: Pak jde ještě šířku. 2,55m nebo 2,8m. To už se zde na fóru hodně diskutovalo. Záléží na tvých prostorový představách o interiéru a jak jseš ochoten riskovat na silnicích. Nicméně i to povolení se dá zajistit.

To povolení se vyběhává na každou konkrétní cestu, nebo to lze vyběhat paušálně?
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » sob úno 01, 2014 11:03 pm

PodPetr píše:
Josef píše:Můj favorit je MacGregor 26S. Je to starší (r.v. 91 až 95) poměrně prostorná ploutvová loď s vodním balastem a zvedací střechou pro stojnou výšku na kotvě. Je tam i oddělené WC, spaní v přídi a druhé pod celým kokpitem a k tomu salon s kuchyňkou, kde se také někdo vyspí. Váha i s originál Al vlekem je do 1000kg. Bohužel jich v Evropě moc není. V USA se dá pořídit do 150 000Kč velmi pěkná. Zbývá "jen", jak jí dopravit sem :? .


Zajímavá loďka.
"Jak jí dostat sem?" No, je to loď, takže asi nepoletí,ne? :lol:


Ty bys jí sem přeplavil? To máš teda odvahu.
A vlek bys zapřáhnul za loď? :)
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » sob úno 01, 2014 11:59 pm

Ten Mc Gregor by se vzhledem k sirce dal nacpat do kontejneru a poslat za cca 80 tisic Kc,ale vzhledem k ceske legislative a naslednym nutnym upravam by se to nevyplatilo.Taky je to celkem nic moc lod,vnitrek je mnohem mensi nez novy McGregory 26 (mam na mysli ty hybridy),predni dvojluzko strasne kratke,neni stojna vyska atd,priblizne stejny obytny prostor nacpou dneska polaci do sestimetrovky .Vaha lode ve spec. je 1200 kg,takze s hlinikovym vlekem tak 1800 kg spis vice.Na rybnik OK.
Co se stari laminatu tyce,mam 78 epoxy a dobry,sila laminatu daleko vetsi nez u dnesnich lodi ale taky to znamena vetsi vahu lode,coz pri transportu muze byt problem.Stejne jako vestaveny motor. Pokud trefis na kvalitni lod z toho obdobi tak bude nesmrtelna.
Takze zbyvaji uz zminene lode okolo 23 stop,s ploutvi a mobilnim nebo vodnim balastem.Ovsem zapomen na dve slusne kajuty atd,max to bude pro 4 lidi a i tak si budou slapat po hlavach,na odpoledni vylet na prehrade ok,na vikendovy a delsi pobyt uz tak spise ve dvou,jeste tak rodina s detmi.
Katamaran versus trimaran-jsou katamarany s vodnim balastem v plovacich,ktere se daji zkompletovat az na vode.Taky se nektere kolem 9-10 m daji nacpat do kontejneru a poslat treba na druhou stranu zemekoule ;),jen pro zajimavost quota z Antigua do Southampton 3000 EUR...
Petre,dovolim si pochybovat ze 9.5 dlouhy trimaran nabizi vice obytneho prostoru nez cca 8 m catamaran.jakou sirku ma hlavni trup Michelle?
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » ned úno 02, 2014 7:54 am

no moc nechápu proč podpetr označil můj příspěvek za pěknou blbost, kterou může říct jen někdo, kdo loď nikdy nestavěl. A zároveň neuvést ani jeden argument, proč to tak je. Ale být takhle kontroverzní mi vlastně nevadí.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned úno 02, 2014 8:34 am

PodPetr píše:1) doprava
Když vezmu třeba VW Sharan, co váží přibližně 1,8t, tak pak koupim,nebo postavím, takový přívěs, který má maximální hmotnost, tak aby se to vlezlo do celkového váhového limitu soupravy. To, že na něm povezeš loď, která váží třeba 2.5t, už nikdo zkoumat nebude. (Respektive, bylo by vhodné aby i v papírech lodi bylo, že váží míň než skutečně váží.


Sharan bude mít na tažným max. 2,3t, většina jich bude mít jen do 2t. Když za to zapřahneš 2,5t loď+vlek tak jsi min na 3tunách a s tím bude mít sharan sakra práci, do prudšího kopce se možná ani nerozjede. A až tě někde zváží, tak z toho bude celkem velkej problém. (V čechách tě zřejmě nikdy vážit nebudou, ale při cestách do zahraničí to není nic neobvyklého). Nehledě na to, že se někde cestou může stát nehoda, byť nezaviněná a pak se budou 100% zajímat, jestli taková souprava směla být na silnici nebo ne. Zásadní je, aby skutečné váhy souhlasili - aby nebyl přetíženej vlek, ani překročená váha co může auto táhnout.

A k tomu Ečku už snad nemá ani cenu se tu vyjadřovat, to je tu psaný mockrát. Každopádně Ečko značně rozšiřuje možnosti, pak můžeš vybírat loď do 3,5T s vlekem, ale samozřejmě musíš na to mít i vhodný auto.

Epoxydový lodě pokud vím tak stavěl Dehler někdy do 80tých let.
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » ned úno 02, 2014 9:20 am

Sharem jsem tahal loď s vlekem 2000Kg a absolutně v pohodě. VR6 2,8l 200 koní. žádný problémy. Ale dřív jsme měli Caravellu a tam byl rozdíl v tom. Že když byla koule od výrobce tak měla 2,5t a když dodatečně tak 2t. Nevím jak je to dnes. A ještě si myslím pamatuju, že Avaryacht měl nějakou vyjímku snad na 3t, ale nějak pracně to řešili přímo s německem. Při častým tahání odcházejí homokinetický klouby.

zádrhel bych viděl v některých spoušťácích, který jsou prudky, tak tam není trakce. Pak to chce jen dát vlek na lano a auto předtím trošku rozjet. Ale 4x4 patrol byl jiná kává, zvlášť třeba v brně u přístaviště, kde je to kopec jako prase a před ním ještě zatáčka.
PodPetr
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 251
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod PodPetr » ned úno 02, 2014 10:08 am

To: Zdenda12345 S tou celkovou váhou 4250 kg jsem četl, že je nějaká výjimka od EU od 19.1 2013. Každopádně, Ečko bych si udělal.
Kdo to chce študovat, tak zde:

http://www.adamek.cz/pick-up/pravo/tazeni-privesu-ridicak/
http://www.asociaceautoskol.cz/admin/files/File/Navrhy-zakonu/1_Vymezeni_ridicskeho_opravneni_skupiny__B___po_datu_19_01_2013.pdf


Hmotnost soupravy jsem myslel jsem to tak, že bude táhnout přívěs pouze o takové celkové hmotnosti, že v součtu s autem nepřekročí hmotnost soupravy. Protože kontrola papírů od policie je vysoce pravděpodobnější než převážení. Já mám přívěs do 3T. tudíž abych se vešel do 4250 kg tak bych to musel tahat Fábií :lol: Přitom by mi v pohodě stačil přívěs do 2T. :?

Sharan 1,9 TDI má na tažném 2T. Neměl by stím mít problém. 2T jsem jako mladý pako tahal starou Omegou dvoulitrem. Na sněhu a ve velkých stoupáních. (Samozřejmě bez papírů atd.) Jako starý pako jsem tahal 2T VW Passat 4x4 a úplně bez problémů. Pokud by to tahal opravdu často, tak bych šel do 4x4. Sice o něco větší spotřeba, ale ta jistota, že vyjedu téměř odkudkoliv je k nezaplacení :D . Haldex na VW funguje celkem bez problémů. Aspoň mě fungoval...

Povolení pro šířku se u nás dává na 3 měsíce. (nebo možná na 6m, už si nepamatuju) Říkal mi to člověk co pro má přepravovat nadrozměrný náklad.

To: martinptacek To neměl být útok na tvou osobu, ale skutečnost, že koupě starší lodě vyjde násobně levněji než stavba nové mi přijde tak zřejmá, že nevím od kud začít.
1) výrobce má lepší ceny za matroš
2) výrobce má postupy, prostory, zkušenosti, zaměstnance atd.
Nic z toho amatér nemá a proto staví dlouho a draze. Tzn. amatér se nedostane ani na cenu NOVÉ srovnatelné plachetnice. Natož aby se dostal na cenu starší!
Viděl jsem už hodně amatérských staveb lodí (a lodě stavím) tak snad vím o čem mluvím ;)
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » ned úno 02, 2014 10:29 am

To PodPetr
dík za vysvětlení s tim povolením pro nadrozměrnej náklad. Až později mi došlo, že by se to nejspíš muselo vyběhávat pro každou zemi samostatně. A to je pro mě nesmysl.

S těmi papíry je to tak, že s B se může tahat souprava do 3,5t. Po rozšíření na B96 (jen praktická zkouška) můžeš tahat 4,25t. S BE (teď si nejsem úplně jistej) můžeš tahat max. 3,5t + 3,5t. Všechno samozřejmě za předpokladu, že se dodrží hmotnosti psaný v TP. Takže rozhodně nelze táhnout fabií 2t vlek. Vim, že jsi to uvedl jen jako příklad s úsměvem.

Jinak souhlas s tou stavbou. Opravdu nelze postavit loď (ve stejný kvalitě) levnějš, než stojí rozumně použitá. Platí to i když by člověk nepočítal cenu svý práce. :lol:
PodPetr
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 251
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod PodPetr » ned úno 02, 2014 10:34 am

Zdenda12345 píše:To PodPetr
dík za vysvětlení s tim povolením pro nadrozměrnej náklad. Až později mi došlo, že by se to nejspíš muselo vyběhávat pro každou zemi samostatně. A to je pro mě nesmysl.


To povolení na nadrozměr, jsem myslel pouze pro území Čr! Jak je to jinde, to nevím. Tam už je to asi o risknutí.
Já bych to označil jako nadrozměrný náklad - tzn. odrazné cedule a majáček a jel bych v noci. Ale je to samozřejmě risk...
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » ned úno 02, 2014 10:40 am

Padlo tu už několik návrhů na vhodnou loď podle zadání. Jsem Rudesi zvědavej co nakonec vybereš.

S požadavky na vnitřní prostor je to subjektivní. Někdo kolem sebe potřebuje hromadu prostoru a někdo zase ne. Jestli to tvé zadání chápu dobře, tak na lodi budeš s rodinou a výjimečně vás můžou navštívit třeba přátelé.
V tom bych vůbec neviděl problém. I u takhle malých lodí bývá oddělená přední kajuta. Tam bych dal přátele. V salonu děti a pod kokpitem ty s manželkou.
Jak už tu psali jiní.... dobrých lidí se vejde. :)
S hmotností to bude asi špatný. Kýlový verze se do zadání asi nevejdou. Spíš bych se poohlídnul po ploutvovce s vodním balastem. Záleží na tom čim to taháš. Občas se u novějších lodí dá vejít do limitu i s ploutvovkou s vestavěnym balastem.

Zbytek už je jen věcí tvýho vkusu, co se ti líbí.

Přeju hodně štěstí při vybírání. Doufam, že se pak pochlubíš.
PodPetr
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 251
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod PodPetr » ned úno 02, 2014 11:11 am

dan píše: Petre,dovolim si pochybovat ze 9.5 dlouhy trimaran nabizi vice obytneho prostoru nez cca 8 m catamaran.jakou sirku ma hlavni trup Michelle?


Pokud se bavíme o převozitelném katamaranu, tak i 8m trimaran nabízí víc obytného prostoru než 8m katamaran. Já už katamaranů a trimaranů prolezl snad stovky...
Michelle má šířku 2,56 cm. No ten cenťák tam nějak ulít :D

Bavme se dále o transportovatelné lodi, protože o tom je vlákno.

Největší vnitřní prostor poskytne jednotrupka. Prostě to vyplývá z tvaru trupu. Převozitelný katamaran je nudle o maximální šíři 1,2m. Pokud se má opravdu často převážet, tak si v trupu maixmálně sednete a lehnete. O nějakém vnitřním prostoru nemůže být řeč. Dokonce i pokud bude 8m katamaran nepřevozitelný, tak 9,5m trimaran vychází lépe, protože má stojnou výšku. Repektive, pokud ten 8m katamaran má být opravdu katamaran, a ne houseboat na dvou plovácích.

Pokud někdo vážně uvažuje o pořízení lodi, tak doporučuji jet na Boatshow do Dusseldorfu nebo Francie. Budete mít prostorovou představu z první ruky.

Už jsem to tu napsal. Nejlepší kombinaci prostoru, transportovatelnosti a snadné kompletace lodě představuje právě trimaran. Ale ta cena a náročnost stavby je prostě šílená. Nejlevnější trimaran okolo 8,5m pod 1,5 mio neseženete. To je cena za starý, ne nový.
V Evropě se kvůli dostupnější ceně staví F82. Prostoru je tam méně, ale přijatelně. Pokud by se někdo o F82 chtěl dozvědět více, jsem na mailu. F82 na výstavách nikde neuvidíte, protože se staví pouze na zakázku. Tím, že se staví na zakázku se dá trochu ušetřit na tom, že je možné si některé věci dodělat. U F82 je složení plováků otázka několika minut a může se táhnout i za osobákem. No a udělá i 18 uzlů :)

Moje loď, poskytuje pro mě nutné minimum pro příjemnou dovolenou. Když se podíváte na fotku interiéru http://www.multihulls.cz/michelle/, tak uvidíte že v přídi je oddělené spaní, za ním oddělená průchozí koupelna pak salón s velkou kuchyní, stolem a sedačkou a pod kokpitem je další dvoukóje. Kdyby to byla jednotrupka, tak koupelna nemusí být průchozí a poslete vyjdou širší.

Máme prostě smůlu, že nemáme moře :x

Ještě bych varoval před tím, dělat z malé lodě velkou. Ono to opravdu nefunguje. Výrobce sice naslibuje, že se do 22 stop vejde 6 lidí ale trávit tak dovolenou bych rozhodně nechtěl...
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » ned úno 02, 2014 11:12 am

PodPetr: mě to vychází jinak. V podstatě každou loď postavím za polovinu pořizovací ceny lodě nové. Obecně to plus mínus vychází. S tím, že na takové lodi je vše nové. Když si koupíš starou loď, dáš do ní novej motor a plachty, tak ti to vyjde stejně nebo dráž než loď nová. Navíc takhle vylepšená stará loď nemá takovou hodnotu při pozdějším prodeji jako loď nová po pár letech. Samozřejmě, že se do toho nedá počítat cena vlastní práce. Na druhou stranu je loď přesně podle představ toho kdo ji platí.

Samozřejmě, že to chce mít určitý zázemí a zkušenosti, který každej nemá.
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » ned úno 02, 2014 11:45 am

Dane, nevím kde jsi přišel na to, že MacGregor 26S váží 1200kg a s vlekem 1800kg.
Podívej se na obrázek 2. tady:

http://macgregor.sailboatowners.com/ind ... =Macgregor

Hmotnost i s vlekem je tady udávaná 2200 librer - to je nějakejch 998 kg!!! :good:
Možná sis to spletl s motorsailerem MacGregor 26X nebo nový MacGregor 26M. Ten je větší - má stojnou výšku. To 26S se už nevyrábí a stojnou výšku nemělo, pouze se dala zvednout při kotvení střecha a tak se tam dalo i stát. Na Lipně jí mají jedni rakušáci a vozí jí za Citroenem Berlingo.
Ten určitě nemá na tažným výc jak 1200kg(bržděnýho).
PodPetr
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 251
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod PodPetr » ned úno 02, 2014 12:39 pm

martinptacek píše:PodPetr: mě to vychází jinak. V podstatě každou loď postavím za polovinu pořizovací ceny lodě nové. Obecně to plus mínus vychází. S tím, že na takové lodi je vše nové. Když si koupíš starou loď, dáš do ní novej motor a plachty, tak ti to vyjde stejně nebo dráž než loď nová. Navíc takhle vylepšená stará loď nemá takovou hodnotu při pozdějším prodeji jako loď nová po pár letech. Samozřejmě, že se do toho nedá počítat cena vlastní práce. Na druhou stranu je loď přesně podle představ toho kdo ji platí.

Samozřejmě, že to chce mít určitý zázemí a zkušenosti, který každej nemá.


Přiznám se, že tomu moc nerozumím, protože v minulém příspěvku si psal že bys stavěl hned, ale neni za co. A nyní píšeš, že každou loď postavíš za polovinu...
Takže jestli to chápu správně, tak už si jich pár postavil a pak je asi prodal. Nevím v jakém "standard of finish". Ale prijde mi, že srovnáváš ceny né úplně srovnatelných lodí.
Uzavřel bych to tak, že se na to přijedu podívat. :)

Já tedy cenu své práce počítám. Nebo počítám cenu prace toho kdo staví.

Vlákno se rozjelo bez tazatele. Tak mu ještě jednou přeji hodně štěstí při výběru a ať mu loď působí hlavně radost a né starost, protože to se může také snadno zvrtnout...
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned úno 02, 2014 12:53 pm

Josef píše:Dane, nevím kde jsi přišel na to, že MacGregor 26S váží 1200kg a s vlekem 1800kg.
Podívej se na obrázek 2. tady:

http://macgregor.sailboatowners.com/ind ... =Macgregor

Hmotnost i s vlekem je tady udávaná 2200 librer - to je nějakejch 998 kg!!! :good:
Možná sis to spletl s motorsailerem MacGregor 26X nebo nový MacGregor 26M. Ten je větší - má stojnou výšku. To 26S se už nevyrábí a stojnou výšku nemělo, pouze se dala zvednout při kotvení střecha a tak se tam dalo i stát. Na Lipně jí mají jedni rakušáci a vozí jí za Citroenem Berlingo.
Ten určitě nemá na tažným výc jak 1200kg(bržděnýho).


Tady je ale nutný počítat, že to je váha holý lodě, každý vybavení navyšuje váhu, Když pak doplníš motor, nádrže (voda, palivo), baterie, solár pro dobíjení, kotvy, atd a váha stoupá.
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 493
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » ned úno 02, 2014 2:15 pm

Felix tu již na jiném místě zmiňoval HABER 660 - je to velmi zajímavé řešení - ale nebude asi levné, ani v ojetinách.

viz: http://haber-yachts.com/
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » ned úno 02, 2014 2:36 pm

Charlie píše:Tady je ale nutný počítat, že to je váha holý lodě, každý vybavení navyšuje váhu, Když pak doplníš motor, nádrže (voda, palivo), baterie, solár pro dobíjení, kotvy, atd a váha stoupá.


Vybavení snad nezvedne váhu z 1t na 1,8 ne?
Motor závěsnej cca 50kg (já vozim v kufru), PHM 20kg (taky se dá v kufru). Voda se v lodi samozřejmě nevozí. Už vůbec ne, když se honí váha. :)
Baterie cca 50kg, kotva 15+5kg (na delší cesty taky vozim v kufru), solár snad ani nestojí za řeč. :)

Jestli je původní váha i s vlekem 950kg, to přece pořád nepřeleze přes 1,1 - 1,2t
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned úno 02, 2014 2:50 pm

Nepsal jsem, že se zvedne na 1,8t, ale 200 až 300kg klidně na výbavě naženeš. Ono se to nezdá, ale pokud chceš na lodi fungovat delší dobu než třeba týden, a ta váha pak roste. Ono obecně váha lodě udaná v katalogu většinou moc nesedí se skutečnou váhou lodi, když ji zvážíš.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » ned úno 02, 2014 3:14 pm

Vyšlo mi to z tvýho příspěvku z "ne 02. únor, 2014 12:53". Ale to bych nepitval. Nejspíš jsem to jen špatně pochopil.
Pravda je, že loď po dovybavení ztěžkne. Někdy i dost podstatně. :)

S tou katalogovou váhou úplně nevim. Tak trochu doufam, že u "novějších" lodí to bude +- sedět. Mam na mysli tak do 10% rozdílu. Přecejen ty současný technologie dovolujou jakousi přesnost výroby.
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » ned úno 02, 2014 3:15 pm

Pro mě to je favorit z několika důvodů. Za osobákem střední třidy (tedy celkem běžným) se dá tahat vlek o celkové váze okolo 1200 kg, což tato loď i s vlekem a nějakým vybavení splňuje. Motor u této lodi je přívěsný (originál myslím 8 koní) - ten bych samozřejmě s ostatním vybavením vezl v autě. Tudíš odpadá nákup velkého a drahého teréňáku, který bych jinak během roku stejně nevyužil. Loď chci převážně na jezera a přehrady (zátokovou plavbu na moři také zvládne). Nechci se upoutat na jedné přehradě. Chci poznávat nové jachtařské lokality. Snadná přeprava je tedy zásadní. V této velikosti , váze a velikostí vnitřního prostoru je to z mého hlediska velmi dobrá volba.
PodPetr
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 251
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod PodPetr » ned úno 02, 2014 3:54 pm

Charlie píše:
PodPetr píše:1) doprava
Když vezmu třeba VW Sharan, co váží přibližně 1,8t, tak pak koupim,nebo postavím, takový přívěs, který má maximální hmotnost, tak aby se to vlezlo do celkového váhového limitu soupravy. To, že na něm povezeš loď, která váží třeba 2.5t, už nikdo zkoumat nebude. (Respektive, bylo by vhodné aby i v papírech lodi bylo, že váží míň než skutečně váží.


Sharan bude mít na tažným max. 2,3t, většina jich bude mít jen do 2t. Když za to zapřahneš 2,5t loď+vlek tak jsi min na 3tunách a s tím bude mít sharan sakra práci, do prudšího kopce se možná ani nerozjede. ....


S tím Sharanem a přívěsem jsem to myslel tak, aby neudělal takovou chybu jako já, že si pořídí přívěs, který má zbytečně vysokou celkovou hmotnost a pak s ním nebude moct oficiálně jet ani s prázdným. Což je samozřejmě pěkná kokotina našich zákonu.
Samozřejmě, pokud má Sharan na kouli 2T, tak ho nebudu dlouhodobě přetěžovat třema tunama. Ale pár set kg navíc se asi vsákne.

Obecně bych právě viděl zásadnější pohon 4x4, než celkový výkon auta. Protože už se mi párkrát stalo, že jsem od někud nemohl vyjet. tzn. vždy jsem měl větší problém s adhezí, než s výkonem... A proto si myslím, že právě Sharan nebo Passat 4x4 s haldexem je dobrá volba. Auto se dá používát i v běžném životě a žere tak o litr navíc...
PodPetr
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 251
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod PodPetr » ned úno 02, 2014 4:04 pm

Josef píše:Pro mě to je favorit z několika důvodů. Za osobákem střední třidy (tedy celkem běžným) se dá tahat vlek o celkové váze okolo 1200 kg, což tato loď i s vlekem a nějakým vybavení splňuje. Motor u této lodi je přívěsný (originál myslím 8 koní) - ten bych samozřejmě s ostatním vybavením vezl v autě. Tudíš odpadá nákup velkého a drahého teréňáku, který bych jinak během roku stejně nevyužil. Loď chci převážně na jezera a přehrady (zátokovou plavbu na moři také zvládne). Nechci se upoutat na jedné přehradě. Chci poznávat nové jachtařské lokality. Snadná přeprava je tedy zásadní. V této velikosti , váze a velikostí vnitřního prostoru je to z mého hlediska velmi dobrá volba.

Teďka jsem si vzpoměl, že jsem jí viděl v Dusseldorfu, kde mě zaujala.
Ale ta loď nemá žádný kýl, ani ploutev a vodní balast je na dně.
Takže plachetní výkony asi nebudou nic moc...
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » ned úno 02, 2014 5:23 pm

S tou vahou McGregora se omlouvam,spatne jsem se podival.Nicmene na becko ridicak to furt nestaci,tam je limit 750 kilo myslim...

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti