Stáří kupované lodi
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
PodPetr: Stavěl jsem 4 plachetnice. A po 5 letech se vždy prodali za cenu materialu. Jednu z nich mám už 10 let a mám ji pořád rád. Ale jako každej by chtěl větší. Takže sním o nějaké 11.5m ocelové/hliníkové stavbě. Celkově bych to viděl na 1,5MKč. To jen tak od boku. Leda, že bych prodal byt a bydlel v trupu, ale to by se té mojí asi moc nezdálo.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1814
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
PodPetr píše:S tím Sharanem a přívěsem jsem to myslel tak, aby neudělal takovou chybu jako já, že si pořídí přívěs, který má zbytečně vysokou celkovou hmotnost a pak s ním nebude moct oficiálně jet ani s prázdným. Což je samozřejmě pěkná kokotina našich zákonu.
Samozřejmě, pokud má Sharan na kouli 2T, tak ho nebudu dlouhodobě přetěžovat třema tunama. Ale pár set kg navíc se asi vsákne.
Obecně bych právě viděl zásadnější pohon 4x4, než celkový výkon auta. Protože už se mi párkrát stalo, že jsem od někud nemohl vyjet. tzn. vždy jsem měl větší problém s adhezí, než s výkonem... A proto si myslím, že právě Sharan nebo Passat 4x4 s haldexem je dobrá volba. Auto se dá používát i v běžném životě a žere tak o litr navíc...
Tak to jo. To je pravda, na to je potřeba dát pozor. S 4x4 taky souhlas, škoda jen, že dneska se staví i poměrně velký auta na platformách určenejch pro menší a pak to má na kouli dost málo.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Ono to s tim taháním neni tak jednoduchý. Jedna věc je, kolik má auto napsáno v papírech a druhá, kolik v reálu zvládne. Bohužel je hromada aut, který maji psáno celkem dost, ale reálně se při tažení takovýho vleku roztrhaji. Je potřeba vybírat hlavně auta se silnějšim motorem a ideálně auta do kterých se montovaly extrémně výkonný jednotky. Takový auta maji jednak dostatečně dimenzovanou spojku a převodovku, ale hlavně brzdy!!
Úplně na pováženou jsou některý SUV. Ono je to postavený na platformě osobáku, ale podle legislativy to může táhnout 1,5 násobek svý celkový hmotnosti. Přitom třeba některý modely maji místo brzdových kotoučů víčka od jogurtů. Spojka jak v traboši apod. Převodovka tak našponovaná, že se tak tak neroztrhá.
Prostě jestli někdo chce tahaj těžkej přívěs na delší vzdálenosti, tak na to musí mít auto. Nestačí jen koukat na to co je v papírech.
Úplně na pováženou jsou některý SUV. Ono je to postavený na platformě osobáku, ale podle legislativy to může táhnout 1,5 násobek svý celkový hmotnosti. Přitom třeba některý modely maji místo brzdových kotoučů víčka od jogurtů. Spojka jak v traboši apod. Převodovka tak našponovaná, že se tak tak neroztrhá.
Prostě jestli někdo chce tahaj těžkej přívěs na delší vzdálenosti, tak na to musí mít auto. Nestačí jen koukat na to co je v papírech.

- Viktor_V
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 23
- Registrován: úte čer 11, 2013 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
Je nutno vzít v potaz věk plavce, kolem 60-ky se dostaví únava - člověk už nemusí být ochoten se trápit s větší lodí - odvézt, ustrojit, provozovat, odstrojit, odvézt a taky chce víc pohodlí - stojnou výšku. Jeden takový mi prodal sprint 600 a druhý prodává miton 23 a zvažuje stavbu motorsayloru. další zvedá kajutu svého ploutvového mitonu. Další po 10 letech stavby a pár odplutých týdnech loď prodal, stěží za náklady. Je to strategické rozhodnutí.
Díky za odpovědi, dva dny jsem sem nemrkl a jsem rád, že se to tu docela rozjelo s názory, určitě mi to pomůže. Budu teď cca měsíc pracovně mimo, ale dělám si už představu o konkrétních loďkách a začínám brouzdat po inzerátech. Těším se na konkrétní vybírání pak, rád bych byl s kocábkou v létě už pěkně na vlnách 

- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
PodPetr píše:Charlie píše:PodPetr píše:1) doprava
Když vezmu třeba VW Sharan, co váží přibližně 1,8t, tak pak koupim,nebo postavím, takový přívěs, který má maximální hmotnost, tak aby se to vlezlo do celkového váhového limitu soupravy. To, že na něm povezeš loď, která váží třeba 2.5t, už nikdo zkoumat nebude. (Respektive, bylo by vhodné aby i v papírech lodi bylo, že váží míň než skutečně váží.
Sharan bude mít na tažným max. 2,3t, většina jich bude mít jen do 2t. Když za to zapřahneš 2,5t loď+vlek tak jsi min na 3tunách a s tím bude mít sharan sakra práci, do prudšího kopce se možná ani nerozjede. ....
S tím Sharanem a přívěsem jsem to myslel tak, aby neudělal takovou chybu jako já, že si pořídí přívěs, který má zbytečně vysokou celkovou hmotnost a pak s ním nebude moct oficiálně jet ani s prázdným. Což je samozřejmě pěkná kokotina našich zákonu. Máš mylné informace když má vlek maximálku třeba 3000kg tak ho v klidu můžeš táhnout za autem co má povoleno na kouli 1500kg Zde se počítá pouze OKAMŽITÁ váha vleku a nákladu a ta nesmí být víc jak těch 1500kg. a práznej ho klidně můžeš táhnout za Trabantem kdyř se vedeš do váhy !!!!!!!!!
Samozřejmě, pokud má Sharan na kouli 2T, tak ho nebudu dlouhodobě přetěžovat třema tunama. Ale pár set kg navíc se asi vsákne.
Obecně bych právě viděl zásadnější pohon 4x4, než celkový výkon auta. Protože už se mi párkrát stalo, že jsem od někud nemohl vyjet. tzn. vždy jsem měl větší problém s adhezí, než s výkonem... A proto si myslím, že právě Sharan nebo Passat 4x4 s haldexem je dobrá volba. Auto se dá používát i v běžném životě a žere tak o litr navíc...
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2519
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Josef píše:Můj favorit je MacGregor 26S. Je to starší (r.v. 91 až 95) poměrně prostorná ploutvová loď s vodním balastem a zvedací střechou pro stojnou výšku na kotvě. Je tam i oddělené WC, spaní v přídi a druhé pod celým kokpitem a k tomu salon s kuchyňkou, kde se také někdo vyspí. Váha i s originál Al vlekem je do 1000kg. Bohužel jich v Evropě moc není. V USA se dá pořídit do 150 000Kč velmi pěkná. Zbývá "jen", jak jí dopravit sem.
Tady máš jednu i s vlekem na Mazury.info

Jacht dł.7,87m sz.2,38m, zan. 0,38/1,93m (miecz uchylny) ciężar ok.1,3t, balast wodny napełniany na wodzie, wysokość w kabinie ok.1,35m + podnoszaony dach ok.0,5m. żągle: grot fok gennaker stan dobry. Silnik 8 KM 2-suw Yamaha 1998 stan dobry. Przyczepa Omega 2012, DMC 2t zarejestrowana i ubezpieczona, stan idealny. Cena za komplet. Czaplinek.
cena: 35000zł
Kontakt: Waldek, Gorzów, tel. 693343912, e-mail: waldi.mw@gmail.com.
- Josef
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 397
- Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Chomutov,ČR
Jo Geromino to je ona, ale za 232.000,- Kč je to docela dost. Skoro o 100.000,-Kč víc než v USA. U nás jí někdo v loni prodával v Českých Budějovicích za 150.000,-Kč, ale byla hned pryč.
Na plavidlech.cz se ohřála asi půl dne a byla i s originál vlekem - jednoosém, který je asi o půlku lehčí něž ten z Polska.

-
- nováček na fóru
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát čer 14, 2019 5:03 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Stuttgart
Re: Stáří kupované lodi
Kdysi tu nekdo zminoval lode VIKO. Ma s nimi na mori nekdo z vas nejake zkusenosti?
Da se to povazovat jako bezpecna lod?
Da se to povazovat jako bezpecna lod?
- seemann
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 305
- Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Pardubicko
Re: Stáří kupované lodi
Viko je dnes již renomovaná loděnice a vyrábějí plachetnice do 50ti stop. Kýlové a ploutvokýlové verze patří na moře, viz http://www.vikoyachts.com/index1/pl/jachty
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti