SELVA PIRANHA 9,9 HP
Moderátoři: vilma, Pepa, david
SELVA PIRANHA 9,9 HP
Nemáte někdo zkušenost s tímto motorem?Dá se srovnat s renomovanými značkami nebo je to motor ve stylu Parsunu?
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Určite by som selvu neporovnával s čískými motormi. Piranha 9,9 je staršia ešte talianská konštrukcia, neviem kde sa vyrába. Tie nové selvy vyrába yamaha.
V porovnaní s renomovanými značkami bude ten motor určite hlučnejší a menej kultivovaný, lebo je jedenvalec. Má ale jednu veľkú výhodu: Dá sa kúpiť v prevedení 5 XS, čo znamená, že nepotrebuješ papiere!
V porovnaní s renomovanými značkami bude ten motor určite hlučnejší a menej kultivovaný, lebo je jedenvalec. Má ale jednu veľkú výhodu: Dá sa kúpiť v prevedení 5 XS, čo znamená, že nepotrebuješ papiere!
- belkom
- nováček na fóru
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte pro 25, 2012 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Košice
Tak som tu OZZIE.Ako som písal na TISZA 2011 ja mám na svojej lodi motor Selva Piranha 5xs.Ked som ho prvýkrát išiel vyskúšať na Zemplínsku Šíravu tiež ma zaskočilo,že nechcel naštartovať.Už ma bolela ruka od štartovania ked asi na 15x naskočil.Bol nový tak som ho pekne pomaly zabehol-3okruhy.Ked bol teplý štartoval na šupu.Po príjazde do prístavu som tiež zpozoroval po zastavení motora asi 30cm olejovú škvrnu-nič dramatické.Pripisujem to faktu že predajca mi radil pri prvom naplnaní oleja do motora dať oleja asi o 1dcl viac-už nepemätám prečo.Možno som to neodhadol a pri chode motora ten olej odnekial vytrepalo.Ale o chvílu ked motor trochu postál a voda sa okolo neho odplavila už flek nerobil.Následoval telefonát predajcovi ohladom štartovania,nevedel prečo to robí,že vraj tie motory sú vyrábané v inej nadmorskej výške a je tam iný tlak vzduchu,zmes benzínu ja nejak ináč nastavená a pod.Další telefonát pánovi Milanovi-bodrog.sk a praktická rada bola na svete,kedže tiež vlastní takýto motor.Ak je motor studený,2-3x ho pretočím naprázdno,vytiahnem sýtič a rukou zároven pridám plyn na karburátore.Naskočí niekedy na prvýkrát,na druhý pokus vždy.Neriešim prečo to tak je,hlavne že už viem ako na to a funguje to.Spotreba motora na mojej lodi 6x2,2m-pramicový trup,aj z posádkou a zásobami do 1000kg max 2 litre na hodinu plavby pri 3/4 plynu.Je o poznanie silnejší než môj Parsun 5hp.Plavím sa výlučne v režime výtlačnej plavby a som rád,že som sa rozhodol pre tento motor.Hlučný je asi stejne ako ostatné jednoválce akurát pri nižších otáčkach trošku cítiť vybrácie-pre mna prijatelné.Viem že už je na trhu aj Parsun 5xs-HU,je to dvojválec 4-takt.Možno má kultivovanejší chod ale cena je myslím oproti Selve o čosi vyššia.
- trosecnik
- nováček na fóru
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon dub 29, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
Mám nový motor Selva Naxos 5xs ( 15HP ) a úplně stejné problémy se startováním. Při zkoušce v sudu jsem si málem od tahání urval rameno. Taky měl motor ze začítku tendenci po čase chcípat. Našel jsem netěsnost u přívodu paliva i když si nejsem jistý že to bylo tím. Na vodě se to pak ale srovnalo a motor běžel bez problémů. Dej Bůh, že mu to zůstane a nečekají mne větší problémy na velké vodě. Největší problém mám ale s pínou, která je u tohoto motoru vyosena o nějakých 10-15stupňů do boku. Po nasazení prodloužení píny je pak člun téměř neovladatelný, nebo by musel mít člověk teleskopickou ruku. Uvítal bych případně SZ od někoho, kdo podobný problém řešil. ( napadlo mne jedině předělat přenos pohybu od píny který je v tuto chvíli čtyřhranem, na přenos pohybu bovdenem a podložením uchycení píny klínem pro srovnání vyosení ).
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Je tedy skutečně zajímavé, že motor Piranha 9,9 xs5 (která má 10HP) je o poznání silnější než Parsun 5HP. To je tedy objev.
Jinak s tím startováním je to u těch slušných značek (možná i u Selvy a pod) označeno na rukojeti plynu, že má být při startování pootevřen
plyn o cca 1cm. Alespoň Suzuki má cca 1cm od dorazu zavřeno namalovanou klapku karburátoru lehce pootevřenou. A kupodivu to funguje.
Bylo to i u starých karburátorových motorů v autech, že se před startováním několikrát sešlápl plyn, tím akcelerační pumpička vstříkla do
sacího potrubí benzín a díky bohatší směsi motor lépe nastartoval. Přívěsné motory (hlavně tyto slabší) akcelerační pumpičku nemají a tak
není čím tam benzín vstříknout. To s tím protočením bez zapnutého zapalování je běžná praxe u stabiláků a pod. Také se tím obohatí směs
ve válci pro lepší start. U dvoutaktů (Trabant, Wartburg apod) se před vypnutím zapalování motor vytočil do vyšších otáček aby ve válcích
zbyl nějaký nespálený benzín, kterým se obohatila směs při startu (pokud člověk nepoužíval karburátor Jikov (pro Š1203) s akcelerační pumpičkou).
Dvoutakty mají dopravní čerpadlo benzínu poháněné podtlakem (podobně jako menší 2T přívěsné motory) a tak to chvíli trvá, než membránová pumpa
benzín načerpá do karburátoru. Jelikož není nikde vidět jestli je v plovákové komoře již dost benzínu aby mohl motor naskočit, záleží na osobních
zkušenostech každého voditela brodice, kolikrát musí bez zapnutého zapalování zatahat za šňůru, potom vytáhnout sytič pootočit trochu plynovou
rukojetí, zapnout zapalování trhačkou a rázným tahem uvést motor do chodu.
Jelikož dnes jsou řidiči zdegerovaní samou elektronikou a tísícem věcmi co myslí za ně, tak si neumí poradit s tak jednoduchým problémem.
Nedej bože aby skončili bez mobilu, internetu a manželky někde sami v pustině, protože do Skautu nechodili a komouši je nenaučili samostatně
myslet.
Jinak s tím startováním je to u těch slušných značek (možná i u Selvy a pod) označeno na rukojeti plynu, že má být při startování pootevřen
plyn o cca 1cm. Alespoň Suzuki má cca 1cm od dorazu zavřeno namalovanou klapku karburátoru lehce pootevřenou. A kupodivu to funguje.
Bylo to i u starých karburátorových motorů v autech, že se před startováním několikrát sešlápl plyn, tím akcelerační pumpička vstříkla do
sacího potrubí benzín a díky bohatší směsi motor lépe nastartoval. Přívěsné motory (hlavně tyto slabší) akcelerační pumpičku nemají a tak
není čím tam benzín vstříknout. To s tím protočením bez zapnutého zapalování je běžná praxe u stabiláků a pod. Také se tím obohatí směs
ve válci pro lepší start. U dvoutaktů (Trabant, Wartburg apod) se před vypnutím zapalování motor vytočil do vyšších otáček aby ve válcích
zbyl nějaký nespálený benzín, kterým se obohatila směs při startu (pokud člověk nepoužíval karburátor Jikov (pro Š1203) s akcelerační pumpičkou).
Dvoutakty mají dopravní čerpadlo benzínu poháněné podtlakem (podobně jako menší 2T přívěsné motory) a tak to chvíli trvá, než membránová pumpa
benzín načerpá do karburátoru. Jelikož není nikde vidět jestli je v plovákové komoře již dost benzínu aby mohl motor naskočit, záleží na osobních
zkušenostech každého voditela brodice, kolikrát musí bez zapnutého zapalování zatahat za šňůru, potom vytáhnout sytič pootočit trochu plynovou
rukojetí, zapnout zapalování trhačkou a rázným tahem uvést motor do chodu.
Jelikož dnes jsou řidiči zdegerovaní samou elektronikou a tísícem věcmi co myslí za ně, tak si neumí poradit s tak jednoduchým problémem.
Nedej bože aby skončili bez mobilu, internetu a manželky někde sami v pustině, protože do Skautu nechodili a komouši je nenaučili samostatně
myslet.
- MatMates
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř bře 20, 2013 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Kongeriket Norge
Som na vode novacik. Minuly rok som zacinal s 5hp Parsunom na gumaku - Kupoval som ho novy v Norsku, bol bezproblemovy a od zaciatku nebolo co riesit. Akurat mi zacal casom chybat vykon, 5hp nieje nic moc aj v Oslofjorde (i ked da sa...). Tak som si na tento rok naplanoval Selvu 5xs. Plany vysli a teraz v nedelu som ju bol prebehnut. Kupil som ju na Slovensku a "radosti" sa zacali. Chytila na prvy sup. Naozaj "drnci" o trochu viac, ale je to vec zvyku. Aj rozdiel vo vykone bol zrejmy hned od zaciatku, i ked vzhladom na zabeh ju musim chvilu setrit. Asi po dvoch kilometroch opatrnej jazdy s novym motorom mi pri pristavani na ostrove upadla vrtula...
Ako som neskoro ale predsa zistil, mechanik co pripravoval motor u predajcu vsetko premazaval a dal dole aj vrtulu a premazal hriadel vrtule. On ju tam potom aj nasadil nazad, a aj tu nestastnu skrutku co to tam drzi pokope, ale zabudol ju dotiahnut...... Mna samozrejme nenapadlo na novom motore kontrolovat dotiahnutie kazdej skrutky a tak som stroskotal hned na prvej tohtorocnej plavbe. Skrutka sa uvolnila a vrtula odpadla, nastastie uz iba v polmetrovej hlbke. Co ma prekvapuje nieje ani tak spolahlivost slovenskeho "mechanika" ale ze na hriadeli vrtule nieje zaistovacia zavlacka. Takze teraz rozmyslam ci tam dam kontramatku alebo budem vrtat hriadel..??... Mimochodom, vozi niekto z vas so sebou aj nahradnu vrtulu ??? Zatial tolko, prajem vsetkym dobry vietor do plachiet 


- MatMates
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř bře 20, 2013 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Kongeriket Norge
Mam clny dva, nizsie je link. Rychlost je zavisla na obsadenosti a velkosti clnu. V dvojke aj ten vacsi cln ide krasne do sklzu. Spotrebu neriesim, ale nieje vysoka. Popri nakladoch na clny, motor, prives, parkovne (zijem v Norsku a jazdim najma po Oslofjorde a tu sa da parkovat iba na platenom parkovisku) je polozka spotreba bezvyznamna. Okrem toho nikdy sa neplavim nejak dlho, tak 20 - 30 min. Akurat v Chorvatsku som s tym siel cca 1,5 hod v kuse a tahal som aj druhy cln, dohromady 6 ludi. Boli celkom riadne vlny a to sa potom prejavilo aj na spotrebe. Ale nikdy nevyplavam ak nemam doplnenu nadrz doplna co je cca 12 litrov.
http://www.eclny.sk/svk/detail/lode---c ... ad-image-0
http://www.eclny.sk/svk/detail/lode---c ... ad-image-2
http://www.eclny.sk/svk/detail/lode---c ... ad-image-0
http://www.eclny.sk/svk/detail/lode---c ... ad-image-2
- Michal1
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 111
- Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Nové Zámky
dík za info,
prave riešim otazku člana v inom fore, ale napriek tomu sa spytam ( a zaroveň ostatnym ospravedlňujem)
ako si spokojny s uvedenými člnmi, pretože sa mi celkom pozdávajú (aj keď viem, že na to by som sa asi nemal zamerať vôbec).
a tiež rozmýšlam o kombinácii Selva piranha 9,9 alebo selva naxos 5xs a člnom 360 s AL podlahou
prave riešim otazku člana v inom fore, ale napriek tomu sa spytam ( a zaroveň ostatnym ospravedlňujem)
ako si spokojny s uvedenými člnmi, pretože sa mi celkom pozdávajú (aj keď viem, že na to by som sa asi nemal zamerať vôbec).
a tiež rozmýšlam o kombinácii Selva piranha 9,9 alebo selva naxos 5xs a člnom 360 s AL podlahou
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Ten člun Spec editon je takřka do detailu Suzumar (používá stejný materiál). Rozhodně s Al podlahou. Ty lamino se časem oštípou při montáži a demontáži. Pokud máš kde jej skladovat, tak je lepší jej nechat nafouknutý a vozit třeba na vozíku, než se s ním vždy skládat, protože to je
práce, kdy jde o zdravé prsty a pod. Ještě to chce manometr a el. vzduchovou pumpu jak již tady bylo uvedeno.
práce, kdy jde o zdravé prsty a pod. Ještě to chce manometr a el. vzduchovou pumpu jak již tady bylo uvedeno.
- MatMates
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř bře 20, 2013 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Kongeriket Norge
Viac som spokojny s clnom Proscan. Je vacsi = viac miesta a ked su vlny neprelieva sa mi do neho tolko vody ako do do toho Spec edit. Ta Piranha na neho celkom v pohode staci. Ako pise tataS, clny mam nafuknute stale na voziku http://www.jula.no/bathenger-dinghy-trailer-326003 dokonca aj v zime.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Těch 1100gr/m2 PVC je nejpoužívanější materiál prakticky u všech výrobců. Kdo používá- jestli vůbec někdo-ten 1300gr/m2 nevím. jinak
pěkný popis materiálů je tady akorád se mě jej bohužel nepodařilo přeložit: http://www.hotribs.com/02articles/059-t ... erials.asp
pěkný popis materiálů je tady akorád se mě jej bohužel nepodařilo přeložit: http://www.hotribs.com/02articles/059-t ... erials.asp
- MatMates
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř bře 20, 2013 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Kongeriket Norge
ČLUNY SUZUMAR
Čluny Suzumar slučuji v sobě, ty vlastnosti, které činí vaši rekreaci na vodě opravdu pohodlnou a zcela bezpečnou: spolehlivá konstrukce, rychlost, dobrou nosnost, a přiměřena váha. Modelové řady vytvořené pro přívěsné lodní motory s výkonem do 25 koňských sil, obsahují čluny v délce od 2,3 do 3,9 metru v bílém a zelenem barevném provedení. Válce člunu jsou vyrobené z vysoce kvalitního materiálu Duratex 1100 (5 vrstevní materiál na bází PVC). Tento materiál s hustotou 1100 g/m2, se považuje za jeden z nejlepších, díky vysoké pevnosti a odolnosti vůči řezům a probodnutým. Nemůžeme vynechat jednoduchou skládaní člunu. Na rozdíl od konkurenčních nafukovacích člunu, Suzumar s rigidním sběrným dnem muže jednoduše složit jeden člověk bez postranní pomoci, díky většímu prostoru pro fixaci komponentu podélní tvrdosti – stringerum. Ty, kteří si váží kompaktnost a jednoduché složení, určitě ocení čluny s nafukovacím dnem Air Deck, tvrdost dna je zajištěná technologii Aerotech(dvě vrstvy syntetického materiálu jsou spojené tisíci kapronových nití). Modely se dnem z duralové slitiny, se budou hodit těm, kteří požadují vysokou spolehlivost a dlouhou životnost člunu
Více zde: http://www.cluny-levne.cz/nafukovaci-cluny-suzumar/
Čluny Suzumar slučuji v sobě, ty vlastnosti, které činí vaši rekreaci na vodě opravdu pohodlnou a zcela bezpečnou: spolehlivá konstrukce, rychlost, dobrou nosnost, a přiměřena váha. Modelové řady vytvořené pro přívěsné lodní motory s výkonem do 25 koňských sil, obsahují čluny v délce od 2,3 do 3,9 metru v bílém a zelenem barevném provedení. Válce člunu jsou vyrobené z vysoce kvalitního materiálu Duratex 1100 (5 vrstevní materiál na bází PVC). Tento materiál s hustotou 1100 g/m2, se považuje za jeden z nejlepších, díky vysoké pevnosti a odolnosti vůči řezům a probodnutým. Nemůžeme vynechat jednoduchou skládaní člunu. Na rozdíl od konkurenčních nafukovacích člunu, Suzumar s rigidním sběrným dnem muže jednoduše složit jeden člověk bez postranní pomoci, díky většímu prostoru pro fixaci komponentu podélní tvrdosti – stringerum. Ty, kteří si váží kompaktnost a jednoduché složení, určitě ocení čluny s nafukovacím dnem Air Deck, tvrdost dna je zajištěná technologii Aerotech(dvě vrstvy syntetického materiálu jsou spojené tisíci kapronových nití). Modely se dnem z duralové slitiny, se budou hodit těm, kteří požadují vysokou spolehlivost a dlouhou životnost člunu
Více zde: http://www.cluny-levne.cz/nafukovaci-cluny-suzumar/
- MatMates
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř bře 20, 2013 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Kongeriket Norge
Niesom odbornik a ani som nemal cln ako je Zodiak, Suzmar, Selva ci cosi podobne. Proscan je moj treti gumak v priebehu 2,5 roka. a Piranha je moj druhy motor ak neratam elektriku. Postupoval som od 2,9 - 3,2 az po sucasnych 3,6m co je myslim si na gumak optimalne. S vacsim clnom uz je tazsia manipulacia, je tazsi a aj na vozik co mam je 3,6m tak akurat. Co sa tyka materialu, no neviem, nemam ziadnu negativnu skusenost. Mam ho iba rok a nic som zatial nemusel riest. Vsetko drzi a funguje tak ako ma. A ci by som ho kupil nabuduce?
nie. Moje plany uz siahaju sem: http://www.kupimauto.sk/sportyacht-flam ... 05907.html Ja ti ten cln ale aj obchod "Milan Orto BOATS Slovakia" mozem iba doporucit. Pan Orto je velmi sikovny a myslim si ze aj slusny clovek. A nezabudni si dokupit aj kolieska, je to velka pomoc pri manipulacii s clnom.

- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Prepáč, že zas píšem ja.
Viziálne ohodnotiť a porovnať materiál je skoro nemožné. Pri obhliadke gumáka sa treba zamerať na ceľkovú kvalitu, či sú spoje lepené, alebo zvárané? Aké sú tie spoje? Krásne rovnomerné, neprepálené, či tam nie sú zvyšky lepidla ktoré potom na slnku sčernajú a vstrebávajú špinu? Aká je podlaha, ako sú uchytené lavice?
Na Budapest Boate na jednom stánku mali vystavené gumáky Wave. V Maďarsku sú dosť rozšírené pre "dobrú cenu" a hliníkovú podlahu. Spracovanie je hrozné, nerovnomerné spoje, stopy po prehriatí materiálu, nezvládnuté kruhové spoje na ukončení tubusov. A čerešnička na torte bolo, že ten sprostý vystavovateľ ich vycapil vedľa Zodoacov a Bombardov, aby každý videl ten rozdiel.
Gumák Pro Scan 360 Spcial Edition stojí 999.- EURO
Zodiac Cadet Solid 340 stojí v Mníchove u Marinawassersport 1099.- EURO
Bombard Typhoon 360 S u Wohlera stojí tiež 1099.- EURO
Suzumar DS 360 AL stojí u Wohlera 1.260.- EURO
Adventure sú tiež vyskúšané a osvedčené člny
Netrvdím, že sú najlepšie na Svte ale už niečo dokázali a sú vyskúšané aj u nás.

Na Budapest Boate na jednom stánku mali vystavené gumáky Wave. V Maďarsku sú dosť rozšírené pre "dobrú cenu" a hliníkovú podlahu. Spracovanie je hrozné, nerovnomerné spoje, stopy po prehriatí materiálu, nezvládnuté kruhové spoje na ukončení tubusov. A čerešnička na torte bolo, že ten sprostý vystavovateľ ich vycapil vedľa Zodoacov a Bombardov, aby každý videl ten rozdiel.
Gumák Pro Scan 360 Spcial Edition stojí 999.- EURO
Zodiac Cadet Solid 340 stojí v Mníchove u Marinawassersport 1099.- EURO
Bombard Typhoon 360 S u Wohlera stojí tiež 1099.- EURO
Suzumar DS 360 AL stojí u Wohlera 1.260.- EURO
Adventure sú tiež vyskúšané a osvedčené člny
Netrvdím, že sú najlepšie na Svte ale už niečo dokázali a sú vyskúšané aj u nás.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host