Že od otěžového vozíku vede JEDNO lano na stěžeň, je normální, někudy (v daném případě skrzevá stěžeň) se do kokpitu, resp. k vinšnám, dostat musí.

Vzdálenost kladky ve stěžni odpovídá poloměru kružnice, jejíž výsečí je ta kolejnice pro otěžový vozík samopřehazovací kosy, takže to pěkně, se stejným napětím a bez zbytečného odporu, běhá sem a tam. Jde to sice celé realizovat i jinak, ale tohle je ten jednodušší způsob.
Jinak se obávám, že moc na výběr mít nebudeš. O tom, kterou kolejnici použiješ, rozhodne spíš plachta než tvá vůle, i když snaha nenechat posádku lenošit je nepochybně chvályhodná. Ale jde o to, že nafasuješ-li samopřehazovací kosu, tak jí pravděpodobně při použití kolejnice pro genu správně nevytrimuješ, protože budeš mít vozík příliš vzadu = přehnaně vyšponovaný spodní a naopak volný zadní lík. Zejména, budou-li skutečné poměry rozměrů odpovídat obrázku, ale to samo pravda být nemusí...
Rolfok ovládaný popruhem jsem v životě neviděl, takže s tím ti neporadím. Ale jednu radu ti jako místnímu skoro nováčkovi dát přeci jenom mohu. Na tomto místě se snahou refovat přes vinšnu moc nechlub, jelikož budeš za vyvrhele. Ale neboj, já to praktikuju taky

, takže až nějaké zkušenosti nasbíráš, tak se prosím poděl. Nebo se třeba najde někdo zkušenější a poučíme se včas oba.
Wlady