Příspěvekod Ismael » pát bře 27, 2015 4:01 pm
[quote]
Ministerstvo zemědělství:
Je třeba definovat pojem „stání plavidel“, případně uvést odkaz na právní předpis, který tento pojem definuje (např. v § 1 odst. 1 písm. q) návrhu vyhlášky o pravidlech plavebního provozu je definováno stojící plavidlo).
Bez uvedené definice nelze v praxi posoudit, zda došlo k porušení ustanovení vyhlášky. Možnost stání plavidel mimo vymezená a vyznačená místa je třeba omezit tak, aby nebylo umožněno stání plavidel v době existence ledových jevů na povrchových vodách.
Stání plavidel mimo vymezená a vyznačená, tedy například na nechráněných místech, by mohlo způsobit škody na plavidlech a znemožňovalo by nebo velmi omezovalo možnosti vlastníků vodních děl manipulovat s vodními díly podle potřeby, a to včetně manipulací směřujících k ochraně obyvatel před povodněmi, resp. by takové manipulace mohly vést k soudním sporům s vlastníky plavidel.
Vypořádání:
Připomínka akceptována částečně.
Text nově upraven dle výsledků jednání se zástupci resortu zemědělství.
Přidána byla do § 2 definice pojmu „stání plavidla“.
Stání mimo vymezená a vyznačená místa je omezeno časově pouze na denní dobu. Nelze zcela vyloučit z praktických důvodů stání plavidel na povrchových vodách v době ledových jevů. Zákon č. 114/1995 Sb. o vnitrozemské plavbě, v platném znění, v § 23a odst. 4 přímo stanoví povinnost provozovatele nebo vlastníka plavidla umístěného na vodní nádrži před zimním obdobím vytáhnout plavidlo na břeh nebo přemístit na vhodné místo, kde je možné převazovat plavidlo podle manipulace s hladinou. Takovým místem nepochybně je vymezené a vyznačené místo pro stání plavidel.quote]
Všimněte si, prosím, že ten zhnisaný bod ve vyhlášce, který nám tak leží v krku, vzniknul evidentně během zapracovávání připomínek Min.zemědělství, které mělo obavy , co že se to stane s našimi lodičkami během odchodu ledových ker. (Zapomněli na hurikány a tzunami, na tuzemských vodách časté to jevy). A ejhle po zapracování je to šalamounsky vyřešeno. Stání bude povoleno jen ve dne a basta fidli. Ledy přece hrozí hlavně v noci. UFFFF to to dalo práce a jak elegantně jsme to vyřešili. Jaký byl průběh této zajisté obtížné argumentační bitvy už nezjistíme. Bylo to nedorozumění? Mikrospánek? Došlo jim kafe? Nebo jen nebetyčná tupost a ochablost přetížené mysli. To se asi nedozvíme, musel by být k dispozici stenografický záznam diskuse.
A následně kolem toho všichni mlží. Spousta řečí o obtížných jednáních, při kterých šlo div ne o bytí a nebytí rekreační plavby v Česku. A svalují to jeden na druhého. Jedině státní podnik PVL se postavil čelem a bez frází odpověděl, že dal požadavek na stání plavidel ve stejném znění, jako v minulé vyhlášce. Jenže nově vytvořený paskvil prošel a následně s ním už nikdo standardní cestou nic neudělá...............................................................................
Tak snad nějak nestandardně. Nechce se mi vozit s sebou neregistrovanou lodičku, abych se mohl vyvázat k ní. Co takhle vlastní přenosnou bójčičku?
Stejně se pomalu smiřuji s myšlenkou, že mi ve flotile přibude druhý katík. Selbstverständlich do 1000 kg ,4KWh a 12m.
I.