Nova vyhlaska o zakazu plavby se spalovacim motorem

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: vilma, windward, Pepa

david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » sob kvě 02, 2015 9:25 am

Pavel63 píše:To David_ :

No jo, to bys pak ale nemohl jít s posádkou ani na oběd , nebo na prohlídku zámku Orlík nebo hradu Zvíkov, když vyvážeš loď pod Orlíkem, resp. Zvíkovem, protože od stolu v hospodě a z prohlídkových tras těžko budeš mít celou dobu loď pod dohledem. To by prostě pořád někdo musel být buď na lodi nebo poblíž, aby na ni viděl. Proto jsem se zamslel nad možností formulace o dohledu tak, aby to neznamenalo nepřetržitý dohled. Prostě zformulovat dohled tak, aby krátkodobé vzdálení od lodě, odchod na oběd či na večeři a nebo návštěva třeba zámku nebyly porušením dohledu nad lodí. Třeba ponechat formulaci "stálý dohled" a doplnit "nejméně však jednou za 2 hodiny" a nebo tak něco. Zamyslete se a dejte sem návrhy. Když už se (snad) třeba bude ve vyhlášce něco měnit, tak navrhnout takovou změnu, aby postihla i to, co je běžné a současně stále odpovídá zásadám bezpečnosti. Pokud vím, tak se běžně pluje, zakotví (vyváže) třeba u Žďákovského mostu (nebo který to je) a jde se na oběd do hospody. V tom momentě je loď bez dozoru. Ale je jasné, že za běžných podmínek za tu hodinku určitě třeba neklesne hladinia o metr a podobně.

Pavel.


co máš kde nepřetržitýho? tenhle termín není ani v současným, a ani v novém řbp, tedy dnes PPP, pro nás platí jen tohle:

(3) Nad všemi ostatními stojícími plavidly je nezbytné zajistit dohled osoby, která je schopna v případě potřeby rychle učinit nezbytná opatření.


dohled, tedy dohlížet, tedy občas se kouknout - četnost podle např. meteorologické situace, a proč by ta osoba nemohl být třeba rybář sedící vedle, kterého poprosím, ať mi brnkne, kdyby něco, nebo že já občas vykouknu z hospody, apod.
Naposledy upravil(a) david dne sob kvě 02, 2015 12:05 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
gardaplavec
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: pon dub 13, 2015 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod gardaplavec » sob kvě 02, 2015 9:51 am

Nechápu, proč se řeší stání přesně 24 hodin a ani o 5 minut déle, když jde o to aby se tam nestálo trvale. Je to taková česká povaha. Vždyt opravdu stačí projet jednou za den a pokud tam lod uvidí po třetí, tak tam je víc jak 24 hodin. Jezdím často obytným autem po Evropě. Jedno přespání "někde" se vetšinou toleruje. Jak mě tam najdou po další noci na stejném místě, tak už upozorní, že tam nemohu být a ať odjedu. Pokud odjedu nic neřeší a svět stojí dál.
Uživatelský avatar
Crazymen
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 308
Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: furt někde v luftu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Crazymen » sob kvě 02, 2015 11:22 am

Semo tamo tu zazní ŘPB , tak ať nepleteme kolemjdoucí.... ŘPB už neexistuje, od 15.4. je v platnosti PPP - pravidla plavebního provozu, tudíž s jeho přípravou si hlavu lámat nemusíme a soustřeďme se na boj s "vyhláškou" :gun:
Uživatelský avatar
Pavel63
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 754
Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
Reputace: 44
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvekod Pavel63 » sob kvě 02, 2015 12:38 pm

To David_:

V pohodě, tvoje poznámky beru jako technické připomínky. Já neznám zase tak dalece všechny předpisy a je pravda, že teď máme všcichni asi největší problém s tím zákazem nočního kotvení, který je ve vyhlášce.

Ohledně toho dohledu by si kontrolující museli dělat poznámky (konec konců digitální foto dnes celkem nic nestojí), když projedou zátoky třeba po ránu, pak po poledni a pak buď večer nebo další ráno. Já třeba mám ve zvyku jezdit na Orlík na 3 dny a tím pádem mi vychází, že jeden den někam dojedu, zakotvím v "mé" zátoce u oblíbeného pařezu (dobře se přes něj leze na břeh, loď se neodírá o dno, ale maximálně o kořen, současně nemusím zatloukat kolík ...), pak dojedu do Podolska, dojdeme na oběd a na noc doplujeme opět do "mé" oblíbené zátoky k pařezu. Kdyby mne někdo kontroloval jeden večer a pak druhý večer a nebyl tam přes den, tak řekne, že tam stojím furt. Ale už tam asi nebudu kotvit třetí večer ...

Je to o přístupu a kdo chce psa bíti, hůl si vždycky najde.

Pavel.
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » pon kvě 04, 2015 9:09 am

Koukal jsem, kdyz je letos nejdelsi den a to spada na Sobotu 20.6. kdy je vychod slunce ve 4:50 a zapad ve 21:13.
Ma opodstatneni nechat lod zakotvenou 16h a pak ji na 8h "tmy" presunout jinam?

Urednik na MD si proste jen ulehcil mozkovou cinnost a vytvoril podminky pro jednoduche pravidlo na kontrolu onoho zakazu. Otazka je, zda-li vubec SPS nebo oddil poricni policie ma takto dlouhou pracovni dobu? :?
Uživatelský avatar
topper
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 121
Registrován: sob čer 20, 2009 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Orlík

Příspěvekod topper » pon kvě 04, 2015 6:18 pm

Je tomu už fůra stránek zpátky co jsem prohlašoval, že vlastní iniciativy státních organizací bych se v tomto případě neobával, problém vidím jen v iniciativě poučených žalobníčků. Nejdůležitější bude nikoho nerozvášnit tak, aby měl důvod oznamovat.
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » úte kvě 05, 2015 10:54 am

Přístavní karta - http://www.rvccr.cz/karta
Uživatelský avatar
Crazymen
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 308
Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: furt někde v luftu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Crazymen » úte kvě 05, 2015 7:28 pm

No a je to tady...žádné vyčkávání, je potřeba neustále nahlas protestovat - samo, že jednání probíhají jinde a dlouhodoběji. Pro příklad se zkuste podívat na zákon o lesních školkách, jak by to asi dopadlo, kdyby kolem toho asociace nerozvířila (a neustále nevířila) pozornost. V konečném důsledku se dosáhlo toho, že nejen zákonodárci novelizovali zákon, ale de facto přiznali, že tu původní verzi sami zvrtali :whist:
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » úte kvě 05, 2015 8:18 pm

Za sebe muzu rict, ze to urcite nespi... dokonce se zacinaji ozyvat media :-)

Stale mi chodi podepsane archy, za coz moc dekuju, ale pristi tyden uz bych to rad uzavrel a poslal.

UPDATE: Pro velky zajem posouvam uzaverku do cca 24.5. Podpisu se seslo uz 1020 :)
Naposledy upravil(a) tkruska dne čtv kvě 07, 2015 9:47 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » čtv kvě 07, 2015 9:36 am

Jak jsem cekal... uz se nejedna jen o Slapy a Orlik, nove i Hracholusky!!!! Nebojte, ostatni vodni plochy budou nasledovat :x

"Na výstavě Lodě na vodě jsme se mimo jiné také bavili o pozdvižení, které v jachtařské obci vyvolala úprava stání plavidel na některých povrchových vodách, uvedená nyní ve vyhlášce 46/2015 sb.

V souvislosti s touto úpravou se vyrojilo množství ne zcela přesných informací, v různých diskusích jsou naznačovány lobistické tlaky a jsou napadány a obviňovány z prosazování partikulárních zájmů osoby, které vůbec do této úpravy nezasahovaly (představitelé APL, provozovatelé marin apod.) V přiloženém příspěvku jsem se snažil některé zavádějící informace uvést na pravou míru a vysvětlit souvislosti, ktré vedly k úpravě stání plavidel provedené ve vyhlášce.

Myslím, že situace nebude tak katastrofální, jak se to někteří petenti snaží prezentovat.

V současné době již probíhají například jednání mezi SPS a Povodím Vltavy o stanovení nových míst pro stání plavidel na Slapech, Orlíku či Hracholuskách."

Tomáš Häckl

Užívání povrchových pro stání plavidel mimo vymezená a vyznačená místa.
Na uživatele některých rekreačních plavidel jako muleta zapůsobilo ustanovení vyhlášky č. 46/2015 Sb., o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě (dále jen „vyhláška č. 46/2015 Sb.“). Podle § 2 odst. 5 této vyhlášky mohou na stanovených povrchových vodách evidovaná plavidla stát mimo vyznačená místa pouze v době od východu do západu slunce. Jak a proč se toto ustanovení do vyhlášky dostalo? Pokusím se uvést některé skutečnosti, které širší plavecké veřejnosti nejsou asi zcela známé a objasnit, či vyvrátit některé nepřesné informace týkající se uvedeného ustanovení vyhlášky č. 46/2015 Sb.
Při přípravě novely zákona č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, byla na Ministerstvu dopravy (dále jen „MD“) přijata zásada, že plavba plavidel má být upravena především tímto zákonem a na něj navazujícími předpisy, například pravidly plavebního provozu. Byla proto navržena také úprava vyhlášky č. 241/2002 Sb., o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě (dále jen „vyhláška č. 241/2002 Sb.“), která však není prováděcím předpisem k zákonu o vnitrozemské plavbě, ale k zákonu č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon). Vyhláška č. 241/2002 Sb. měla upravovat užívání vod k plavbě, přesto však významně regulovala samotný provoz plavidel, zejména plavidel rekreačních. K vydání vyhlášky navazující na vodní zákon je sice podle tohoto zákona zmocněno MD, ale musí tak učinit v dohodě s Ministerstvem životního prostředí (dále jen „MŽP“) ve spolupráci s Ministerstvem zemědělství (dále jen „MZe“). Rozsah uvažovaných úprav nakonec na konec vedl k návrhu nové vyhlášky.
Snahou MD při návrhu nové vyhlášky bylo upravit podmínky týkající se vlastního provozování plavidel jen v zákoně o vnitrozemské plavbě a pravidlech plavebního provozu. Týkalo se to rychlosti plutí plavidel, provozování vodního lyžování, vodních skútrů apod. V této souvislosti MD také nezapracovalo do navrhované vyhlášky ustanovení § 5 z vyhlášky č. 241/2002 Sb.ve znění. „Malá plavidla podléhající evidenci mohou stát mimo vyznačená vývaziště a kotviště, pokud je plavidlo pod trvalým dohledem, nejvýše však 24 hodin vcelku.“ Uvedené ustanovení MD nezapracovalo do návrhu nové vyhlášky proto, že se jedná o povinnost, jejíž dodržování není možné prakticky kontrolovat a vymáhat. Nelze u konkrétního plavidla reálně jednoznačně prokázat počátek a konec stání ve 24 hodinového intervalu a jeho nepřetržité trvání, nelze tedy ani zkontrolovat, zda je stanovená povinnost dodržena či nikoli. Povinnosti či omezení uložené právním předpisem, které nelze reálně kontrolovat a vymáhat, zbytečně zaplevelují právní předpis, lze je snadno obcházet a jsou proto naprosto nefunkční a tudíž i zbytečné. Toto je zásada, která jednoznačně vyplývá z Legislativních pravidel vlády upravující tvorbu právních předpisů. Podmínka „trvalého dohledu“ je navíc duplicitní k ustanovením o hlídce a dohledu uvedeným v zákoně o vnitrozemské plavbě a v pravidlech plavebního provozu. Takováto duplicita není z hlediska legislativních pravidel vhodná a přípustná. V žádné variantě návrhu nové vyhlášky předkládané MD k diskusi odborné veřejnosti proto nebylo ustanovení o stání plavidel uvedeno, a to až do září minulého roku, tj. do prvního jednání s MZe a MŽP před meziresortním připomínkovým řízením.
Na zmíněném jednání k návrhu vyhlášky zástupci podniků Povodí i MZe vznesli, jednoznačný požadavek zapracovat do nové vyhlášky ustanovení o stání malých plavidel jak bylo uvedeno v § 5 vyhlášky č. 241/2002 Sb. Výše zmíněné argumenty MD o nefunkčnosti a zbytečnosti takového ustanovení zástupci podniků Povodí a MZe odmítli přijmout a dále trvali na svém požadavku. Přidalo se k nim též MŽP. Návrh MD, aby se omezení stání vztahovalo pouze na účelové a nesledované vodní cesty, nikoli na vodní cesty dopravně významné, odmítli zástupci Povodí Vltavy a požadovali, aby omezení stání mimo vyznačená stanoviště platilo i pro nádrže vltavské kaskády. Argumentovali například tím, že jsou ponechávána stojící plavidla na nádržích bez hlídky a dohledu. MZe argumentovalo například ohrožením plavidel stojících mimo určená stanoviště ledem a manipulacemi na nádržích v zimním období. Námitka MD, že je toto dostatečně ošetřeno v § 23a odst. 3 a 4 a v § 29b odst. 1 písm. j) zákona o vnitrozemské plavbě, nebyla akceptována a podniky Povodí, MZe i MŽP nadále prosazovaly zachování omezení stání plavidel mimo určená stanoviště i v nové vyhlášce. Ve snaze dosáhnout kompromisu mezi vlastním stanoviskem a stanoviskem podniků Povodí, MZe a MŽP navrhlo MD po konzultaci s Povodími úpravu stání mimo vyznačená stanoviště, která je nyní po dalších legislativních úpravách uvedena ve vyhlášce č. 46/2015 Sb.
Tato úprava umožňuje kontrolovat dodržování stanoveného omezení pro stání plavidel vzhledem k jednoznačnému stanovení jeho počátku a konce. Omezené stání se uplatní pouze na těch povrchových vodách, na kterých jejich správci místa pro stání plavidel vymezí a vyznačí. Správce, který situaci na konkrétní nádrži či úseku vodního toku podrobně zná, má tak možnost, aby kvalifikovaně a odpovědně rozhodl, zda je zde potřebná a nutná regulace stání plavidel. Na rozdíl od předchozí právní úpravy se regulace stání podle vyhlášky č. 46/2015 Sb., nyní nevztahuje na dopravně významné vodní cesty Labe, Vltavu od Ttřebenic po Mělník a Baťuv kanál, včetně navazujících částí Moravy. Ve shodě s předchozí právní úpravou se regulace stání nadále vztahuje na evidovaná malá plavidla, byla však rozšířena i na evidovaná plavidla, která nejsou malými plavidly. Stejně jako podle dřívější právní úpravy se regulace stání podle vyhlášky 46/2015 Sb. nevztahuje na neevidovaná malá plavidla, například rybářské pramičky, některé plachetnice, kajaky, kanoe, rafty a podobně.
Zastával jsem a nadále zastávám názor, že plavba plavidel by měla být regulována pouze předpisy v gesci MD, tedy zákonem o vnitrozemské plavbě a na něj navazujícími prováděcími předpisy. Předpisy v gesci MZe a MŽP by měly řešit obecné podmínky pro užívání povrchových vod k plavbě, jako jednoho z mnoha způsobů jejich užívání, ochranu struktury vodních cest a životního prostředí a tyto předpisy by měly být odůvodněné a přiměřené. Avšak jak vědí jachtaři, proti větru se prostě někdy plout nedá a je třeba využít křižování i když to je obtížnější a delší.

Tomáš. Häckl
5.5.2015


Nemel by nekdo chut se obratit na legislativni radu vlady, zda-li to MD opravdu konzultovalo, resp. co by legislativni rada navrhovala za zmenu oproti puvodnimu zneni vyhlasky (24 hodin v kuse) ?
Netusim jestli je to organ pristupny verejnosti? http://www.vlada.cz/cz/ppov/lrv/legisla ... ady-25264/
Uživatelský avatar
Janch
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 85
Registrován: pát kvě 03, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Posázaví

vyjádření pana Häckla

Příspěvekod Janch » čtv kvě 07, 2015 11:44 pm

Tkr. díky za postnutí toho vyjádření. Je to tam pěkně pohormadě, takové shrnutí těch "oficiálních" důvodů, které nám postupně pracovníci MD servírovali. Neoficiálně stranou ještě dodávají "náký omezení tam bejt muší, neprošlo by to přes legislativce..." Takže podle vypsání pana Häckla i podle výmluv dalších pracovníků MD (ex-odboru plavby) jsou zástupci ministerstva zemědělství, životního prostředí a povodí Vltavy idioti neschopní pochopit (bývalý) ŘPB, fixovaní na nebezpečí ledových jevů, škody způsobené plavidly ponechanými bez dohledu (a že jich za ta léta bylo)...
Jo a taky aby se dalo pohodlně kasírovat, to je důležitý, zlepšit tudlenctu ekonomiku, doteď to bylo moc vo pohodě. :gun:
Tedy MD dalo do legislativní rady vlády nějaký návrh-nenávrh a tam ho ještě "vhodně" upravili. Naznačuje se nám, že větřík fouká odsud. Zatím těžko říci, jestli je to mlžení nebo někdo bráchovi od legislativců najel jachtou na kuří oko /přetrhl vlasec /obsadil zátoku.
Mně to přijde jako kotejl zástupných důvodů + neochoty zamyslet se a udělat něco pro ovčany + ochoty podpořit podnikavce. :cry:
Zjevně byl tvůrce vyhlášky motivován k jiným prioritám (podnikavci z AMSP se už projevili), ergo aby zemědělci-vodohospodáři a ochránci ŽP skousli ty vodní skůtry, plavbu v kluzu, motory na Lipně-Mácháči-Hracholuskách atd., tak se jim předhodil ban na noční kotvení (s bonusem pro budovatele přístavišť) ?
Ach jo.
Tak jedeme dál.
:x Nepolevujme. :x
Uživatelský avatar
jakubsipek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 198
Registrován: stř říj 22, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jakubsipek » pát kvě 08, 2015 8:05 am

Pokusim se o víkendu napsat ten dopis na tu legis. radu vl.
Pak ti to Tome a dalším pošlu na zkouknutí.

Jinak je fakt, že to "pod trvalým dozorem" by tam bejt nemělo, duplikovalo by to zbytečně paragraf novýho plavebního řádu.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pát kvě 08, 2015 8:49 am

Já myslim, že by ta vyhláška kotvení vůbec řešit neměla! Od toho je tu ŘPB. To je prostě ten náš bordel v legislativě. Jednu věc řeší hromada různých předpisů a mnohdy si i odporujou.
Uživatelský avatar
Viper01
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 30
Registrován: ned pro 14, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Viper01 » ned kvě 10, 2015 1:47 pm

Zdar,
taky jsem o tomto problému přečetl, co se dalo. Je to celé totální nesmysl. Pokud čtete článek na ´Cany´ tak tam je psáno, že legislatvní rada vlády tuto vyhlášku vůbec neviděla - byla udělena výjjímka, jelikož se domnívali, že byla prozkoumána už loni při novele zákona o vnitrozemské plavbě. Ale to tam nic ohledně nočního kotvení nebylo.
A ty věci dále - diskriminace registrovaných lodí, omezení práv osob...a v nejposlední řadě i fakt, že vyhláška odporuje podmínkám EU pro poskytnutí dotací na splavnění Vltavy, atd...to vše dle mého dělá z vyhlášku tak děravou, že kdyby to někdo dal k soudu, tak nemůže prohrát....i když u nás....

Osobně dělám asi to, co každý. Poslal jsem to všem známým společně s odkazem na petici. Napsal jsem na MD s otázkou na vysvětlení...samozřejmě houby z toho. A poslal jsem to kamarádovi, co dělá (snad ještě) pro ČT, jestli nezná někoho, kdo by se na to podíval. No uvidíme, jestli z toho něco bude.

Samozřejmě že mi to dost vadí. Vlastní loď nemám, půjčuju si ...abych nedělal reklamu...od jisté rodinné společnosti sídlící v Marině Orlík. Samozřejmě se dá zaplachtit a vrátit se. Ale pokud udělám třeba (pro příklad) odpolední zastávku ve zvíkovském pivovaru - dosti oblíbenou, tak si nebudu moct moc přihnout a večer až lehne vítr budu muset motorovat 10km do maríny s nalitou posádkou...velice bezpečné. Krom toho se mi nechce být v pivovaru na limonádě, o penězích za zbytečně propálenou naftu ani nemluvě.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » ned kvě 10, 2015 4:54 pm

ČT už se na to podívala a natočila opravdu "nezávislou" reportáž. Je mi z toho na :puke:
Uživatelský avatar
Viper01
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 30
Registrován: ned pro 14, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Viper01 » ned kvě 10, 2015 8:51 pm

Aha...už jsem to viděl...bohužel. Taky se mi to zdá trochu zaujaté. Krom toho o vyselektování jenom registrovaných lodí nikdo nemluvil. Ty menší asi těm majitelům pozemků nevadí.
Nemůžu si pomoct...poslal jsem to na Novu - snad taky nevysílali nějaký paskvil. Musíme se snažit najít spojence, nebo se nic nezmění a nakonec budeme muset opustit české vody. Pro mě je to jednoduché, prostě si budu půjčovat na Mazurách, nebo v Holandsku. Ale jako majitel lodi nevím, co bych dělal. Asi bych ji také hodil do Polska....kdybych měl na dojíždění. Jinak bych si asi koupil nějaké menší necky a kotvil vesele dál.
Uživatelský avatar
pawlik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 142
Registrován: úte kvě 05, 2009 2:00 am
Reputace: 8

Příspěvekod pawlik » pon kvě 11, 2015 8:25 am

Jsou to už dva víkendy, kdy vyhláška platí. Chtěl bych se zeptat, jestli byl někdo na Orlíku nebo na Slapech v situaci, kdy by se ho vyhláška týkala, jak to řešil a jak to dopadlo? Mně čeká Orlík tento víkend a rád bych tušil, do čeho jdu...
Uživatelský avatar
David_
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: pon dub 23, 2012 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha

Příspěvekod David_ » pon kvě 11, 2015 8:34 am

Mám informaci od několika lidí, že už na Orlíku přespávali mimo povolená místa a k žádné kontrole nedošlo. Myslím, že se to (zatím) nehlídá a že by přijeli až na udání...
Uživatelský avatar
MilanR
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 77
Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MilanR » pon kvě 11, 2015 8:38 am

O víkendu jsem byl na Orlíku, kotvili jsme pod hospodou na Radavě, jako vždycky, v zátoce přímo pod hospodou, ale slušně, mimo oblast pláže vyznačené žlutou bójkou.
Z pátku na sobotu tam přijely tři hausboty, dvě plachetnice a dva motorové čluny. Provoz jako kdykoli před existencí vyhlášky. Z orgánů se nikdo neobjevil a vzhledem k obvyklé konzumaci posilujících nápojů bych se tam na jejich místě neodvažoval vůbec, nebo "pouze na koních, a minimálně ve dvou" (obecná škola)
Uživatelský avatar
Viper01
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 30
Registrován: ned pro 14, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Viper01 » pon kvě 11, 2015 8:49 am

Ano to mě také zajímalo. Psal jsem do půjčovny, jestli nemají nějaké ohlasy, ale zatím je začátek sezóny a moc brzo na nějaká zjištění. Osobně jsem si také myslel, že pokud to budou lidé, co mají na starosti kontrolu, také považovat za blbost, budou na to kašlat jak se dá.

Ale pořád je to jen na osobní odvaze. Byl bych radši za změnu zákona.
Uživatelský avatar
MilanR
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 77
Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MilanR » pon kvě 11, 2015 8:56 am

Bylo to poučné také pro mé malé děti. Doteď myslely, že zákony se prostě musí dodržovat.
Po opatrné diskuzi došly vlastní úvahou k tomu, že pitomé zákony se dodržovat nemusí.
:puke:
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pon kvě 11, 2015 9:39 am

Nepříjemná je ta sankce až 200 tis. To se pak blbě spoléhá na to, že je to pitomej zákon a že to nejspíš dotčený orgány nebudou vymáhat. Dokonce v tom našem bordelu je risk se i jít soudit.
Uživatelský avatar
MacHine
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: pát dub 17, 2015 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod MacHine » pon kvě 11, 2015 10:53 am

Byl jsem na Orlíku tenhle víkend, vyhlášku ignoroval a jen v mém dohledu ji ignorovalo z pátka na sobotu dalších asi 6 lodí a ze soboty na neděli 4.
V zátoce, kde mám legální kotviště s Pčkem roky kotví asi 2 evidované lodě dle mého "nadivoko" (Pčko na břehu žádný) a ty tam jsou v klídku opět.
Ze sankcí moc obav nemám, viz odkaz na zde již diskutované technické a bezpečnostní důvody.
Krom toho si reálně nedovedu představit, jak orgán v noci brázdí Orlík, baterkou ochmatává lodě, jestli mají číslo a následně cosi "koná".
Taky na to musí mít PHM a prostředky na příplatky za práci v noci ... to se budou spíš hádat, který resort vlastně to má zaplatit.
Uživatelský avatar
ondra
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 392
Registrován: stř zář 12, 2007 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: soutok Labe s Vltavou

Příspěvekod ondra » pon kvě 11, 2015 11:11 am

Na Radiožurnálu právě skončil rozhovor se šéfem Ředitelství vodních cest ČR Lubomírem Fojtů.
Mimo jiné jsou tam dotazy i "na noční kotvení"

Zatím to není v archivu, snad to tam během dne dají.

http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/host
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » pon kvě 11, 2015 11:20 am

Tento patek odvysilalo neco i TV Barrandov viz http://www.barrandov.tv/video/32644-nas ... y-8-5-2015 (cas od 17:39).
Vypada to i na odliv zakazniku z pujcoven lodi.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host