Nova vyhlaska o zakazu plavby se spalovacim motorem
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
No, rozhodně nechci kritizovat Povodí, mluvčí má asi v tomto momentě pravdu, že kovtvišť je několik desítek. Ano, ale jestli je jako kotviště označený rovný a ničím nechráněný úsek břehu Vltavy, kde na noc za horšího počasí zakotví jen blázen, nebo naopak zátoka se strmýmy skalnatými břehy, kde je sráz do vody, kde za zádí mám hloubku třeba 12 m, tak kdo a hlavně jak tam vyváže loď, když do skály si díru třeba na horolezeckou skobu asi nevyvrtá (nevím jak kdo, já sebou na loď kango běžně nevozím ...) a kotvu házet někam do hloubky je dost risk, tak nevím. A přitom jsou zátoky nebo místa vhodná ke kotvení, ale není tam cedule "P". Viz můj příspěvek o něco výš na předchozí stránce.
Jinak bych jen měl poznámku k reportérům ČT - před odvysíláním by měli dávat svůj příspěvek zkontrolovat někým, kdo v daný obor aspoň trochu zná. Když v reportáži uvedl, že doteď se lodě mohly po vodě spíš jen klouzat a teď se mohou pohybovat rychleji, tak přemýšlím, co je za vyšší rychlost pohybu lodě. Domníval jsem se, že je stání, plavba ve výtlaku a pak plavba v kluzu. Že by už někdo objevil let?
To se taky před pár lety při povodních objevilo v jedné reportáži z Ústí n/L., že "rychlost toku je 200 m3 za vteřinu" ...
Pavel.
Jinak bych jen měl poznámku k reportérům ČT - před odvysíláním by měli dávat svůj příspěvek zkontrolovat někým, kdo v daný obor aspoň trochu zná. Když v reportáži uvedl, že doteď se lodě mohly po vodě spíš jen klouzat a teď se mohou pohybovat rychleji, tak přemýšlím, co je za vyšší rychlost pohybu lodě. Domníval jsem se, že je stání, plavba ve výtlaku a pak plavba v kluzu. Že by už někdo objevil let?
To se taky před pár lety při povodních objevilo v jedné reportáži z Ústí n/L., že "rychlost toku je 200 m3 za vteřinu" ...
Pavel.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Pavel63 píše:No, rozhodně nechci kritizovat Povodí, mluvčí má asi v tomto momentě pravdu, že kovtvišť je několik desítek. Ano, ale jestli je jako kotviště označený rovný a ničím nechráněný úsek břehu Vltavy, kde na noc za horšího počasí zakotví jen blázen, nebo naopak zátoka se strmýmy skalnatými břehy, kde je sráz do vody, kde za zádí mám hloubku třeba 12 m, tak kdo a hlavně jak tam vyváže loď, když do skály si díru třeba na horolezeckou skobu asi nevyvrtá (nevím jak kdo, já sebou na loď kango běžně nevozím ...) a kotvu házet někam do hloubky je dost risk, tak nevím. A přitom jsou zátoky nebo místa vhodná ke kotvení, ale není tam cedule "P". Viz můj příspěvek o něco výš na předchozí stránce.
Jinak bych jen měl poznámku k reportérům ČT - před odvysíláním by měli dávat svůj příspěvek zkontrolovat někým, kdo v daný obor aspoň trochu zná. Když v reportáži uvedl, že doteď se lodě mohly po vodě spíš jen klouzat a teď se mohou pohybovat rychleji, tak přemýšlím, co je za vyšší rychlost pohybu lodě. Domníval jsem se, že je stání, plavba ve výtlaku a pak plavba v kluzu. Že by už někdo objevil let?
To se taky před pár lety při povodních objevilo v jedné reportáži z Ústí n/L., že "rychlost toku je 200 m3 za vteřinu" ...
Pavel.
Taky mi přijde toho človíčka z povodí skoro líto.
Obhlížel jsem o víkendu na Orlíku povolené kotviště u Žďákáče:
No bezvadný místo, každý auto co přejede dilatační mezeru na mostě = rána jako z děla, příjemnou noc
Nějaký kulich tam zaparkoval bokem ke břehu, čímž poněkud zabral celé kotviště
Výhodné umístění přesně ve větrné dýze
Další povolené kotviště u Nevězic
Opět absolutně nechráněné
Břeh skalní stěna - tam bych kotvu hodil, jedině když bych se jí chtěl zbavit
Ještě několik postřehů z víkendu :
- mezi Žďákáčem a Nevězicema se klidně promenují vodní lyžaři
- parníky kličkují mezi plavidly, jejichž posádka se rozhodla, že se vykoupe uprostřed přehrady
- poměrně dost plachetnic co jedou "pouze" na plachty a ty jim hrozně vrčí
- na břehu stojí koupáníchtiví a zvažují zda vlízt do tý špíny, způsobené vlnami
- frajírek na gumáku, který se mu chvílemi zcela vymyká zpod kontroly
Docházím k závěru, že hlavním výsledkem nové vyhlášky je to, že si každý dělá co chce ať už z pocidu,
že teď je všechno povolené nebo naopak, že nesmyslné zákazy není třeba dodržovat.
- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Již tu byla zmíněna statistika nehod dle SPS, ale nenašel jsem tam tuto nehodu:
Potopení lodi Isabella
na Slapské přehradě proběhla v sobotu 16.3.2013 záchranná akce, při které byla vyzdvižena ze dna plachetnice Isabella. K zatopení lodě došlo na kotvišti u přehrady při poklesu hladiny, sednutí lodě na dno a po rychlém vzestupu hladiny. Na hladině byly vidět pouze fendry a kozlík pro stěžeň. Záchraný tým pomocí potápěčů umístil pod loď a do lodě nafukovací vaky, které zvedly loď do úrovně hladiny a následně byla voda z vnitřku lodi vyčerpána. Isabella je ocelová plachetnice typu ketch, délky asi 12 m, s hmotností přes 7 tun.
Foto zde http://yachtmen.rajce.idnes.cz/2013_03_ ... _Isabella/
Mohlo se stát, že se tato událost "přehlédla" nebo se do statistik SPS vůbec nedostala s největší pravděpodobností pro to, že se odehrála v "bezpečném" přístavu http://www.cld.cz/servis-lodi-slapy , který patří současně místopředsedovi ALP Vladimíru Tomanovi?
Potopení lodi Isabella
na Slapské přehradě proběhla v sobotu 16.3.2013 záchranná akce, při které byla vyzdvižena ze dna plachetnice Isabella. K zatopení lodě došlo na kotvišti u přehrady při poklesu hladiny, sednutí lodě na dno a po rychlém vzestupu hladiny. Na hladině byly vidět pouze fendry a kozlík pro stěžeň. Záchraný tým pomocí potápěčů umístil pod loď a do lodě nafukovací vaky, které zvedly loď do úrovně hladiny a následně byla voda z vnitřku lodi vyčerpána. Isabella je ocelová plachetnice typu ketch, délky asi 12 m, s hmotností přes 7 tun.
Foto zde http://yachtmen.rajce.idnes.cz/2013_03_ ... _Isabella/
Mohlo se stát, že se tato událost "přehlédla" nebo se do statistik SPS vůbec nedostala s největší pravděpodobností pro to, že se odehrála v "bezpečném" přístavu http://www.cld.cz/servis-lodi-slapy , který patří současně místopředsedovi ALP Vladimíru Tomanovi?
- josef62
- nováček na fóru
- Příspěvky: 3
- Registrován: pát úno 22, 2013 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Sezimovo Ústí
Už to tu někdo nadhazoval, a je to tu.
http://www.novinky.cz/domaci/371820-za- ... cesko.html
http://www.novinky.cz/domaci/371820-za- ... cesko.html
josef62 píše:Už to tu někdo nadhazoval, a je to tu.
http://www.novinky.cz/domaci/371820-za- ... cesko.html
Takže milióny utraceny , u profesionální plavby bez výsledku , a rekreační plavba dle 4000 plavců (viz petice) utrpěla významné zhoršení podmínek . Takový management by v soukromém sektoru byl vyhozen.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
marks píše:Asi jsem to blbě odeslal tak ještě jednou. Ahoj Felixi, možná jsem to prošvihl, ale nezaregistroval jsem nikde výsledek jednání vyjednavačů, tedy nevím kam a taky na co poslat nějaký příspěvek. Osobně bych rád viděl směr právních rozborů a napadnutí, ale něco ve formátu členského příspěvku s radostí oželím i na ostatní činnost, času se mi na výpomoc bohužel nedostává.
Rozbory, stanoviska atd., buď přetištěná nebo v odkazu jsou tu volně roztroušena po 71 stránkách vlákna. Aktivitou nebo penězi můžeš přispívat té organizaci, která se připojí k platformě "Svobodná plavba."
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
T.Zdechovský je další člověk, kterého bychom měli informovat o nastalé situaci. Jako europoslanec má přímou linku na evropský účetní dvůr (který jsem již v úvodu informoval já).
tomas.zdechovsky@europarl.europa.eu.
tomas.zdechovsky@europarl.europa.eu.
- banjoales
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 18
- Registrován: pát dub 23, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Nupaky City
- Kontaktovat uživatele:
46
VYHLÁŠKA
ze dne 12. března 2015
o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě
Ministerstvo dopravy podle § 7 odst. 5 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění zákona č. 20/2004 Sb., zákona č. 150/2010 Sb. a zákona č. 187/2014 Sb., a k jeho provedení, stanoví:
§2
(5) Na povrchových vodách, na kterých jsou vymezena a vyznačena místa pro dlouhodobé stání plavidel, může plavidlo podléhající evidenci stát přímo či nepřímo vyvázáno ke břehu nebo zakotveno mimo tato vyznačená místa pouze v době od východu do západu slunce, jedná-li se o
a) nesledovanou vodní cestu,
b) vodní cestu účelovou, nebo
c) vodní tok Vltavy od říčního km 239,6 (České Budějovice) po říční km 91,5 (Třebenice).
VYHLÁŠKA
ze dne 12. března 2015
o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě
Ministerstvo dopravy podle § 7 odst. 5 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění zákona č. 20/2004 Sb., zákona č. 150/2010 Sb. a zákona č. 187/2014 Sb., a k jeho provedení, stanoví:
§2
(5) Na povrchových vodách, na kterých jsou vymezena a vyznačena místa pro dlouhodobé stání plavidel, může plavidlo podléhající evidenci stát přímo či nepřímo vyvázáno ke břehu nebo zakotveno mimo tato vyznačená místa pouze v době od východu do západu slunce, jedná-li se o
a) nesledovanou vodní cestu,
b) vodní cestu účelovou, nebo
c) vodní tok Vltavy od říčního km 239,6 (České Budějovice) po říční km 91,5 (Třebenice).
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
No, jestli Lipno není "nesledovaná vodní cesta" nebo kam to patří, samozřejmě to není na úseku mezi Č. Budějovicemi a Slapy, ale mám dojem, že se na něj ta vyhláška vztahuje. Já jsem to před časem studoval, protože jezdím na moře a nikdy mne pojmy jako "účelová", "sledovaná", "dopravně významná" a nevím ještě jaké názvy vodních cest nezajímaly. Je to někde v zákonech, dá se to najít na MDČR v části Vodní doprava.
Ale z hlavy to teď nevím.
Pavel.
Ale z hlavy to teď nevím.
Pavel.
- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Lipno je ucelova vodni cesta. Tedy staci jedna cedule P (i s casovym omezenim) a plati ten zakaz nocniho kotveni i tam.... dale pak se to pak muze tykat ostatnich vodnich ploch jako Hracholusky, Machac, Nove mlyny, Vranov atd.
To ze tam ted treba nejsou cedule je jen otazkou casu. Jelikoz ma spravce toku vyslapanou cesticku v one vyhlasce, je osazeni byt jedine cedule P hracka.
Jiz napr. pan Hackl (tvurce te vety o slunce zapadu) zminoval ve sve "obhajobe" napr. Hracholusky.
To ze tam ted treba nejsou cedule je jen otazkou casu. Jelikoz ma spravce toku vyslapanou cesticku v one vyhlasce, je osazeni byt jedine cedule P hracka.
Jiz napr. pan Hackl (tvurce te vety o slunce zapadu) zminoval ve sve "obhajobe" napr. Hracholusky.
Na výstavě Lodě na vodě jsme se mimo jiné také bavili o pozdvižení, které v jachtařské obci vyvolala úprava stání plavidel na některých povrchových vodách, uvedená nyní ve vyhlášce 46/2015 sb.
V souvislosti s touto úpravou se vyrojilo množství ne zcela přesných informací, v různých diskusích jsou naznačovány lobistické tlaky a jsou napadány a obviňovány z prosazování partikulárních zájmů osoby, které vůbec do této úpravy nezasahovaly (představitelé APL, provozovatelé marin apod.) V přiloženém příspěvku jsem se snažil některé zavádějící informace uvést na pravou míru a vysvětlit souvislosti, ktré vedly k úpravě stání plavidel provedené ve vyhlášce.
Myslím, že situace nebude tak katastrofální, jak se to někteří petenti snaží prezentovat.
V současné době již probíhají například jednání mezi SPS a Povodím Vltavy o stanovení nových míst pro stání plavidel na Slapech, Orlíku či Hracholuskách.
Tomáš Häckl - 5.5.2015
Protože jezdím v tuzemsku na Lipně, tak se pokusím trochu podrobněji. Lipno I - tedy horní nádrž, je definováno jako účelová vodní cesta (vodní cesty účelové jsou vodní cesty, na kterých je provozována pouze rekreační plavba a vodní doprava místního významu- viz. vyhl. 222/1995 a zákon 114/1995 MD ČR- ust. § 3 písm. a)), takže nová vyhláška se na Lipmo I vztahuje. Je tu několik stávajících marin - Landalmarina u obce Lipno - kotvení u plovoucích mol, dál proti proudu Přední Výtoň - bojky a kotva, následuje Frymburk - plovoucí molo, Hrdoňov- plovoucí molo, Kovářov - pevné molo a bojky, a konečně Černá v Pošumaví - pevné i plovoucí molo. U všech jsou návštěvnická místa. Volné kotvení se praktikuje tak na 4 zátokách na pravém břehu, jinak to nemá cenu. Je více než pravděpodobné, že cedula s "P" se v průběhu sezony objeví. Jinak, jak už jsem psal, od začátku sezony bylo několikero kotvení v noci mimo, a bez problémů.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů