Vzduchem chlazený lodní motor II.

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
brtnik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 40
Registrován: stř črc 15, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vysočina

Vzduchem chlazený lodní motor II.

Příspěvekod brtnik » stř čer 24, 2015 12:22 pm

Vážení a milé,
doufám, že jsem nepřehlédl vhodné vlákno, ale nedá mi to, abych neporeferoval.
Ve vláknu modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6464&highlight=vodou+chlazen%FD+motor se řešil vzduchem chlazený motor coby pohon lodě. Narazilo se na několik problémů, které není snadné překonat, ale myšlenka to není špatná. Neuběhlo mnoho vody a objevilo se řešení: Vzduchem chlazený motor ano, ale jako závěšák. Tato koncepce se jeví jako bezvadná a uživatelsky (a pro kapsu) značně výhodná. Velmi mne láká vyhnout se nucenému oběhu vody pro chlazení výfuku a všeho, co s tím souvisí. „Sekačkové“ motory mají obvykle docela velký krouťák, co pro těžší loď také není k zahození a nebude-li po nich majitel chtít neustálé zrychlování (mnozí se tím baví), či jinak jim ubližovat, je to dlouhodobé řešení postrku.
A včil prakticky. Před nějakou dobou jsem tuto koncepci zaznamenal od CZ Marine http://www.czmarine.cz/vzduchove-lodni-motory.html . Má motor od B&S, čili (zvláště u montovaného typu) opravdu profi včetně ceny.
Nedávno mi padlo do oka stejný, ale o poznání hezčí od B&S http://www.novabizz.com/NovaIntertrade/ ... lamour.php , cena div se světe velmi rozumná (1/2 CZ ceny), ale daleko a jistě bez „CE“.
Poté obdoba v Bazoši nepoužitý (tedy na kšeft) za 17kKč a nakonec toto: http://aukro.cz/spalovaci-privesny-lodn ... 39574.html za neuvěřitelných necelých 12kKč! Za 200Kč pošle až domů.
Věru nemít můj prehistorický – z evidence vyřazený, statečný 2*slabší motůrek, neváhal bych. Bude to nejspíš číňan (to je Parsun také), ale nemyslím, že by si dovolili vyrobit něco evidentně špatného. Čili, jak zde někdo moudře napsal, nebude-li mu majitel ubližovat, dá mu co je třeba a nebude se v něm šťourat, musí (při rekreačním užívání) vydržet věky a odvést dost práce.
Se zájmem očekávám, co se stane, až tyto motory vejdou v obecnější povědomí a lidé si je začnou pořizovat (existují i 3 a 5HP – kůň za 1kKč) a hlavně, co to udělá s cenami luxusního zboží, jakým se lodní motory v CZ jeví být.
Jo, abych nezapomněl, dle informace prodejce motor má "CE".
Edit:
http://www.youtube.com/watch?v=-qVHHfy64Jgurl Silnik MADOX 6,5 KM + ponton PRO MARINE FORSAGE 320 (na gumáku, start),
http://www.youtube.com/watch?v=kurndI3ws5Aurl silnik madox 6.5 km maník-volnoběh,
http://www.youtube.com/watch?v=5FEA8s-DGksurl řeka xicht a
http://www.youtube.com/watch?v=ok_E6vxEUZYurl SILNIK ZABURTOWY SPALINOWY GERMAN 6,5 KM co (home)video vlastně zachycuje?!
Motor je od Fy. DAYEE POWER zapsané u Úřadu průmyslového vlastnictví v ČR.
Naposledy upravil(a) brtnik dne ned čer 28, 2015 7:36 am, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1391
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » stř čer 24, 2015 1:36 pm

ani to nevyzerá byť nejaké extra hlučné
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JfMvh3Nq_UI[/youtube]
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » stř čer 24, 2015 1:39 pm

Akorat blby kecy vo propagaci pry 18tis a ted akce 12tis.na 14dnu na jejich strankach ho maji x mesicu stale za 12tis.to jsou ty jejich zasr... Y nabidky kup ted a mas slevu. :mad:
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » stř čer 24, 2015 1:49 pm

Už se tešim jak se na tebe sesypou všichni ti co maji motory věhlasnych značek a ti co ho sice nemají ale chteli by ho a budou tě přesvedčovat že jedině ta jejich značka je to prave a nic jineho :) -trochu mi to pripomelo kdyz jsem pred 5-6 lety tady zacal psat o Parsunu (Sea King)-debata utichla a ja pořad jezdím
vyzkoušej a uvidíš-asi to bude o kapanek hlučnější ale proč ne-sekačkou sekam taky 2-3 hodiny v kuse (mimo dolevaní benzinu ) a když by byl trochu odstinenej treba zrcadlem tak by to nemuselo byt tak hrozny-prostě to chce aby to nekdo vyzkoušel a pak poreferoval-vzlašt na nejake to postrkovaní ve vytlaku
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » stř čer 24, 2015 2:20 pm

Pojud si jeste pamatuji ta motor briks sttraton mel psano ze centrala smi bezet max 6 hodin pak 24hodin stat. V te vode bude asi vetsi odpor nez v centrale ta bezi na 3000tis.otacek. Parsun se mi ted dostal do rukou tak ho o vikendu zkusim co je to za zazrak.. Navic ted tam cpou jen cinu do tech sekacek. Kdyz motor ze sekacky tak hondu.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1391
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » stř čer 24, 2015 2:21 pm

asi toto bude ten "German"
Obrázek
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 36
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod ferdas » stř čer 24, 2015 2:39 pm

Ten Polák na Aukru nabízí za 12 tisíc "German" . Na nálepce je 6,5 Hp, v tech. datech 4 kW - něco je špatně..
Uživatelský avatar
brtnik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 40
Registrován: stř črc 15, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod brtnik » stř čer 24, 2015 3:41 pm

ferdas píše:Ten Polák na Aukru nabízí za 12 tisíc "German" . Na nálepce je 6,5 Hp, v tech. datech 4 kW - něco je špatně..

Jasně, papír, jak známo, snese všechno, manuál praví: 4,5 kW 6,5KM.
Dle přepočtů:
koňská síla HP 4,5 kilowattů = 6,035 koňských sil
kůň ks 4,5 kilowattů = 6,118 koní
Uživatelský avatar
brtnik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 40
Registrován: stř črc 15, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod brtnik » stř čer 24, 2015 4:11 pm

packa píše:Už se tešim jak se na tebe sesypou všichni ti co maji motory věhlasnych značek

No jo, něco musím vydržet, v diskusích je to obvyklé riziko. Každý přilne ke svému stroji, ostatně koho by neštvalo, že koupil draze?
(Parsun (Sea King) - pořad jezdím) To se ví, ale nápodoba opravdového motoru je těžší, ale na tomto větráku není moc co zkazit.
(bude to o kapanek hlučnější) Ono vzduchem chlazený dvojtakt také ječí. Ono těch 6HP je dost a tak by bylo možné udělat normální tlumič (motorky i střelci to mají zmáklé) a oželet pár HP. Stejně jezdím na 1/4 plynu a 4takt by si v tomto režimu jen vrněl.
Uživatelský avatar
Finn
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 545
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 16
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » stř čer 24, 2015 4:31 pm

Od toho poláka jsem nedávno kupoval karburátor na hondu křovinořez, měl to za mín jak poloviční cenu než u nás. Jsem spokojen funguje jak originál. Dokonce to není ani čína ale dle krabičky to je italskej výrobek.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » stř čer 24, 2015 5:42 pm

U toho B&S je jen riziko přehřátí, kdybys to hnal trvale na plnej výkon. Jinak bych se toho nebál. Já dávam většinou 1/4, - 1/2 plynu. Naprosto výjimečně dam 3/4. Plnej ještě nikdy.

Otázkou je, jak mají nastavený převodový poměr, průměr a stoupání vrtule. No a taky to bude hlučnější. Na delší výlety to nebude. Pro rybáře na pramici, nebo na manévry v maríně určitě OK. :)
Uživatelský avatar
brtnik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 40
Registrován: stř črc 15, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod brtnik » čtv čer 25, 2015 8:06 am

Zdenda12345 píše:U B&S je jen riziko přehřátí, kdybys to hnal trvale na plnej výkon

Proč myslíš, že by B&S měl problém? Mám za to, že právě tato značka (a ještě Kubota) by něco vydržet měla.
Nemám žádných latifundií, ale vím, že sekačky či elektrocentrály pracují standardně na vyšších (netvrdím, že maximálních) otáčkách, aby motor dodal vše, co dovede. Občas se zde ozvou servisáci zahradní techniky, čili vysvětlení se jistě dočkáme.
Zdenda12345 píše:většinou dávám 1/4, - 1/2 plynu, plnej ještě nikdy

Moje řeč! Na plachetnici určitě víc netřeba a těch 6 (6,5)HP je až moc. Vždyť na přehradách to strkákme pomocí 2,5; 3,5HP, jen někteří mají 5HP. Jiné to bude na moři proti odlivu a v protivětru, ale to je jako sám jezdit do práce vozem pro 8 lidí, který užíváme jednou ročně na dovolenou...
Zdenda12345 píše:jak mají nastavený převodový poměr, průměr a stoupání vrtule

Przełożenie 27/13, Śruba napędowa 3-7 1/4”x5”
Zdenda12345 píše:a taky to bude hlučnější

No jo, sekačka!...
Zdenda12345 píše:Pro rybáře na pramici, nebo na manévry v maríně určitě OK.

Jako první mne napadl pohon haubótu, čili klasický výtlačný režim.
Uživatelský avatar
Finn
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 545
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 16
Bydliště: Penčice

h

Příspěvekod Finn » čtv čer 25, 2015 11:57 am

Mě zase napadlo, že jako záložák, abych se v nouzi někam dostrkal by to mohlo stačit i nějakej ten slabší - levnější. Jednou jsem jej již potřeboval, naštěstí mě jeden hodný Denis odtáhl.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv čer 25, 2015 12:43 pm

Przełożenie 27/13, Śruba napędowa 3-7 1/4”x5”


Hmm.... tak to je hodne do pomala. Maximalka je tak nekde kolem 20km/h pri 6000ot. Pripomina to vrtuli od 2HP motoru.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » čtv čer 25, 2015 8:02 pm

na ten hausbot je ten převod do pomala výhoda.

To přehřátí jsem myslel tak, že to původně není stavěný na trvalej chod na plnej výkon. Zkušenosti s tim ale nemam. Mam podobnej (12Hp) v traktůrku. Když sekam v letních pařákách přerostlou trávu, tak se to umí pěkně rozpálit. Občas ho raději nechávam i vydechnout. Nicméně jak píšeš.... trvale na plno stejně asi nikdy nepojede, takže proč to řešit. :)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv čer 25, 2015 10:38 pm

Ten úhlový převod 27x13 (t.j. cca 2:1) je klasický převod u většiny malých závěsných motorů. Račte se podívat co tam mají. Ono by se tam těch zubů ani více nevešlo.
A otáčky 6000 jsou větší, než u běžných 5 HP motorů. Např Suzuky 6HP točí max 5600ot/min. Reálně se s ní dá jet na 5000-5250ot/min s naloženým člunem.
Výhoda je, že nejde výfuk do nohy a ta může být slabší. Rozhodně ta cena je víc než zajímavá i vzhledem k podstatně menší ztrátě v případě zcizení a meších nákladů
na dosti předražené servisní služby (značkových) servisů.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pát čer 26, 2015 2:43 pm

tataS píše:Rozhodně ta cena je víc než zajímavá i vzhledem k podstatně menší ztrátě v případě zcizení ...


Nedá mi to v dobrém si nerejpnout. :) Ztráta při zcizení = pořizovací cena - tržní cena. Ztráta při odcizení = tržní cena.

Zrovna minulý týden jsem zcizil svý milovaný BMW. :(. No ale pořád lepší, než kdyby mi ho někdo odcizil.
Uživatelský avatar
brtnik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 40
Registrován: stř črc 15, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod brtnik » pát čer 26, 2015 3:41 pm

Do 1.ho příspěvku jsem doplnil 4 odkazy na motor v provozu.
Uživatelský avatar
Bord
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 101
Registrován: sob čer 27, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Bord » sob čer 27, 2015 2:01 pm

Zdenda12345 píše:U toho B&S je jen riziko přehřátí, kdybys to hnal trvale na plnej výkon. Jinak bych se toho nebál. Já dávam většinou 1/4, - 1/2 plynu. Naprosto výjimečně dam 3/4. Plnej ještě nikdy.

Otázkou je, jak mají nastavený převodový poměr, průměr a stoupání vrtule. No a taky to bude hlučnější. Na delší výlety to nebude. Pro rybáře na pramici, nebo na manévry v maríně určitě OK. :)

V sekačce mám B&S Jedu naplno minimálně 3hod.v kuse nikdy se nepřehřál.Je to 6hp a záběr sekačky asi 53cm sekal jsem s ním i vzrostlou buřeň ve výsatbě lesních stromků a to teprve dostal záhul.
Uživatelský avatar
bedrich
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 517
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod bedrich » sob čer 27, 2015 3:17 pm

V předchozích příspěvcích uvažované teoretické otáčky až 6000 jsou u motorů Briggs and Stratton naprosté scifi, většina modelů má konstrukční maximum 3600 ot-min. Mívají většinou zátěžový regulátor nastavovaný do 3000 ot-min. (při zvětšeném odporu, který způsobí pokles otáček, si motor sám přidá a snaží se otáčky dorovnat na původní hodnotu, pokud koníky stačí). Dalším problémem bude olejová náplň v motoru ( 0,6 - 1,5 l ), takže podle ekopředpisů by měl být vybaven záchytnou vanou pod motorem, schopnou pojmout celou olejovou nápň. Naopak toho přehřátí při nepřetěžování bych se ažtak nebál. Hluk do 96 dB, přímo úměrný otáčkám a zatížení.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » sob čer 27, 2015 10:09 pm

bedrich píše:V předchozích příspěvcích uvažované teoretické otáčky až 6000 jsou u motorů Briggs and Stratton naprosté scifi, většina modelů má konstrukční maximum 3600 ot-min. Mívají většinou zátěžový regulátor nastavovaný do 3000 ot-min. (při zvětšeném odporu, který způsobí pokles otáček, si motor sám přidá a snaží se otáčky dorovnat na původní hodnotu, pokud koníky stačí). Dalším problémem bude olejová náplň v motoru ( 0,6 - 1,5 l ), takže podle ekopředpisů by měl být vybaven záchytnou vanou pod motorem, schopnou pojmout celou olejovou nápň. Naopak toho přehřátí při nepřetěžování bych se ažtak nebál. Hluk do 96 dB, přímo úměrný otáčkám a zatížení.


jo-v těch otackach maš úplnou pravdu-zrejme o tom něco víš :)
musel by se asi-urcitě- dat jiny karburator-teda pokud by se meli regulovat otačkya zmenit prevodovy pomer v noze-a melo by to fungovat
olejovou zachyt. vanu na zavesnem motoru bych snad ani neřesil- :D
jsem zvedav jestli nekdo vytahne starou nohu z nejake Moskvy a za dlouhejch zimních veceru se do toho pustí-co zvladnou v Cíně to snad Cech taky :)
jo a schvalne-zkusil jste nekdo nastartovat sekačku s demontovanym nožem? bez zatěže? docela adrenalin :D
Uživatelský avatar
bedrich
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 517
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod bedrich » ned čer 28, 2015 8:05 am

Hmotnost nože u sekačky se započítává k setrvačníku motoru - proto bez nože nestartovat. (platí pro malé motory BS s vertikální klikou)
Uživatelský avatar
brtnik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 40
Registrován: stř črc 15, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod brtnik » ned čer 28, 2015 8:44 am

bedrich píše: problémem bude olejová náplň v motoru ( 0,6 - 1,5 l ), takže podle ekopředpisů by měl být vybaven záchytnou vanou pod motorem, schopnou pojmout celou olejovou nápň

Ano, ten motor od CZ Marine tu vanu má, fascinují mne ty otvory ve stěně, byť jsou lehce nad teoretickou hladinou uniklého oleje. Tipuji to na úřednický sichr při procesu schvalování. U jiných motorů této konstrukce jsem si něčeho takového nevšiml. Že bychom v CZ měli tak přísné předpisy?! No jo, ale jak zabezpečit převodovku u vrtule? Tam je také nebezpečný olej. Celé je to trochu na hlavičku, copak pod autem vozíme nějakou záchytnou vanu. Myslím, že jak má motor „CZ“ vana být nemusí (není-li s ní povolen).
packa píše:nohu z nejake Moskvy a za dlouhejch zimních veceru se do toho pustí-co zvladnou v Cíně
To by jistě šlo, ale nejtěžší bude vymalovat to „CE“.
Jarda@
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: pon črc 31, 2017 6:13 pm
Reputace: 0

Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.

Příspěvekod Jarda@ » pon črc 31, 2017 6:53 pm

Ahoj borci, zaujaly mne vaše příspěvky na toto téma tak několik postřehů. Je to týden co jsem vyrazil s rodinkou a bývalou laminátovou veslicí popravenou a vybavenou mimo jiné motorem German 6,5Hp. Délka lodi 3,7m šířka 130cm, výtlak/nosnost do 0,5t max 5 osob. Jezdili jsme po Baťově kanále od Otrokovic po Hodonín. Dosahovaná max rychlost propočtem 14 km/h, spotřeba max. 2l/hod., hlučnost úplně v normálu pokud to nervete stále na plný plyn (zatížený motor práská), když to srovnám s dvoutakty tak má velmi kultivovaný chod, neznatelné vibrace, provozně velmi spolehlivý,chytal na první škubnutí (za studena samozřejmě sytič). Dle mého soudu výborná koupě za tu cenu i s dopravou, prostě poměr výkon/cena dle mne velmi dobrý a mohu doporučit. Pouze čas ukáže kvalitu dílů a náročnost údržby vzhledem k peněžence. Vzhledem k tomu, že při tomto způsobu lodní turistiky jsme nikdy nejeli etapu delší jako 1 hod., nebylo na obtíž občasné dolití provozní nádrže (2 l), samozřejmě spojeno s návštěvou přístavní restaurace nebo bufetu atd... Rodinka, žena a dvě dcery totální spokojenost, objevili jsme nový způsob dovolenkové zábavy. Takže vzduchem chlazený 4takt bude určitě směle konkurovat zavedeným značkám a to zejména cenou kvůli jednoduchosti a ekologičnosti, provozní náplň mot. oleje je 0,6l a přímo v konstrukci nohy je záchytná vana. V jednoduchosti je genialita jak praví klasik.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.

Příspěvekod geus » pon črc 31, 2017 7:20 pm

Si delal z nas prcu.pises ze na plnej vykon po delsi dobe motor praska. Tak to je kvalita. Lodno motor je delany na plny vykon i dlouhodobe. Kdyz poplujes ve vlnach potrebujes plnej kotel nebo kdy vypoustej a voda se vali u komory. A bat se dat plnej tak to radeji vesla a dva kulturisty.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů