Stavba ideálnej trailer plachetnice
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Stavba ideálnej trailer plachetnice
Presúvam sem diskusiu z Kevlaru a karbónu a skopíroval som časť Bertyho príspevku:
Tím, že postavíš velmi lehkou skořepinu je jen jedna strana mince na druhé je balast. U motoráků je to o malinko jiné Čím lehší trup a tím i celá loď, bude se to chovat jako štupl. Můžeš plavební vlastnosti ovlivnit tvaren dna a těžištěm.
Nechci Ti podsouvat to, že si já osobně myslím, že Tvé myšlenky isou ovlivněny tím, že na velikou a těžkou loď potřebuji veliké auto které nevyužiji celý rok. Plyne to také z myšlenky :dnes se rozhodnu zítra jedu kamkoliv loď mám doma a nemusím platit za marinu. Dále pak nízkou spotřebou během plavby u motoráků.
Vše se to odrazí v plavebních vlastnostech a následně v pohodlí členů posádky.
Tento myšlenkový pochod mám již já za sebou, proto jsem si dovoli o tom napsat.
Jestli jsem na omylu velmi rád se nechám poučit a svou chybu přiznám a opravím svůj pohled na problém.
Berty
Bavme sa teda o plachetnici. Myšlienka ako si ju popísal je ideálna, mám loď doma a keď sa rozhodnem tak loď zapriahnem za svoje auto a idem kam chcem. Od svojej lode očakávam že bude dostatočne velká a bezpečná.
Prečo sa také lode nestavajú? Odpoveď bude asi taká že o podobnú koncepciu medzi prevažujúcimi zákazníkmi nie je záujem a preto sa aj malé lode stavajú tak že na nejaké to kilečko sa nepozerá. Samozrejme sú aj výnimky a súčasná komerčne najznámejšia loď je pravdepodobne Mac Gregor motorsailer s vodným balastom. Z dôb minulých je to asi nemecký jollenkreuzer. Ale čo je najhoršie , tak ani projekty pre takúto koncepciu nie sú moc k dispozícii. Teda aká koncepcia-konštrukcia plachetnice by bola ideálna?
Samozrejme čo najnižšia váha, to sa dá bez straty kvality zaistiť sendvičovou konštrukciou obšívky a podobným spôsobom spraviť aj vnútorné výstuhy.
Odnímatelný kýlový olovený balast. Myslím to tak že na pevný kýl by sa pripevňovali olovené závažia, platne. Takéto riešenia sú známe.
Odnímatelný motor, mne sa javý ako najlepší 4-takt do cca 10k v šachte.
Kýl by bolo asi najlepšie mať longkeel. Ten zabezpečuje úžasnú tuhosť dna, dobrú smerovú stabilitu, nízky ponor, ochranu kormodla a vrtule.
Oplachtenie, trochu menej plachiet ako je obvyklé skráti sťažeň, zmenší sa klopný moment a netreba vela balastu.
Balast, možno by stálo za úvahu zaoberať sa vodným balastom.
Čo by sa od toho dalo očakávať? To, že plachetnica velkosti 800/250 by sa mala dať ťahať za autom nižšej strednej až strednej triedy, alebo dodávkou do 3,5 tony.
Tím, že postavíš velmi lehkou skořepinu je jen jedna strana mince na druhé je balast. U motoráků je to o malinko jiné Čím lehší trup a tím i celá loď, bude se to chovat jako štupl. Můžeš plavební vlastnosti ovlivnit tvaren dna a těžištěm.
Nechci Ti podsouvat to, že si já osobně myslím, že Tvé myšlenky isou ovlivněny tím, že na velikou a těžkou loď potřebuji veliké auto které nevyužiji celý rok. Plyne to také z myšlenky :dnes se rozhodnu zítra jedu kamkoliv loď mám doma a nemusím platit za marinu. Dále pak nízkou spotřebou během plavby u motoráků.
Vše se to odrazí v plavebních vlastnostech a následně v pohodlí členů posádky.
Tento myšlenkový pochod mám již já za sebou, proto jsem si dovoli o tom napsat.
Jestli jsem na omylu velmi rád se nechám poučit a svou chybu přiznám a opravím svůj pohled na problém.
Berty
Bavme sa teda o plachetnici. Myšlienka ako si ju popísal je ideálna, mám loď doma a keď sa rozhodnem tak loď zapriahnem za svoje auto a idem kam chcem. Od svojej lode očakávam že bude dostatočne velká a bezpečná.
Prečo sa také lode nestavajú? Odpoveď bude asi taká že o podobnú koncepciu medzi prevažujúcimi zákazníkmi nie je záujem a preto sa aj malé lode stavajú tak že na nejaké to kilečko sa nepozerá. Samozrejme sú aj výnimky a súčasná komerčne najznámejšia loď je pravdepodobne Mac Gregor motorsailer s vodným balastom. Z dôb minulých je to asi nemecký jollenkreuzer. Ale čo je najhoršie , tak ani projekty pre takúto koncepciu nie sú moc k dispozícii. Teda aká koncepcia-konštrukcia plachetnice by bola ideálna?
Samozrejme čo najnižšia váha, to sa dá bez straty kvality zaistiť sendvičovou konštrukciou obšívky a podobným spôsobom spraviť aj vnútorné výstuhy.
Odnímatelný kýlový olovený balast. Myslím to tak že na pevný kýl by sa pripevňovali olovené závažia, platne. Takéto riešenia sú známe.
Odnímatelný motor, mne sa javý ako najlepší 4-takt do cca 10k v šachte.
Kýl by bolo asi najlepšie mať longkeel. Ten zabezpečuje úžasnú tuhosť dna, dobrú smerovú stabilitu, nízky ponor, ochranu kormodla a vrtule.
Oplachtenie, trochu menej plachiet ako je obvyklé skráti sťažeň, zmenší sa klopný moment a netreba vela balastu.
Balast, možno by stálo za úvahu zaoberať sa vodným balastom.
Čo by sa od toho dalo očakávať? To, že plachetnica velkosti 800/250 by sa mala dať ťahať za autom nižšej strednej až strednej triedy, alebo dodávkou do 3,5 tony.
Ano Denisi odpověď a řešení zřejmě směřuje k motor - saileru Mac Gregor nebo Odin z hledika plavidla, plavebních vlastností a přepravy. S tím odnímatelným olovným balastem a motorem myslím si, že tama cesta nevede, protože to na místo vždy musíš dovézt.
Jak jsi řekl segment zájemců o tyto typy lodí je minimální. Řeší jej jen střední příjmová třída, extra dobrodružné povahy a ješte ze zemí které nemají moře, nebo mají k moři daleko, a také lidé, kteří chtějí mít svůj majetek pod přímým dohledem. (To je, ale souvětí uf)
Jak to bude s autem pro tahání a tu je potřeba se také zamyslet. Nové auto cca 800 tis., také může stačit ojetina. Kolikrát jej využiji po celý rok pokud jej používám jen k tahání lodě max 4x za rok? V mém případě nové nebo staré, je to krám který bude stát 10měsíců v garáži. Na výkon mé práce mi stačí 500 -ka Fiat (obrazně řečeno) a nemám, ale vůbez žádnou potřebu se prezentovat s velkým autem které má na kuli od 2500 do 3500 kg. Po 15- ti letech je auto do šrotu a 800 tis + náklady na jeho provoz v pryč. Pokud koupím ojetinu, tak ji asi za těch 15 let 3x vyměním , ale stále je to těch 800 + náklady.
O proti tomuto, z části pojmenovanému problému, stojí myšlenka lodi v marině a tím spojené náklady. Zde už by měli odpovědět lidé kteří s tím mají dlouholeté zkušenosti a začínali z mála, nebo jim není jedno kam tu vydělanou korunu vrazí.
O výhodách nevýhodách v maríně se dá také rozvést dialog. Jen tam dojedu 4x za rok tím "Fiatem" který využívám po celý rok. A nebo také řešní jiné: Mám velmi dobrého kamaráda chorvata který bývá u moře a má soukromé chráněné molo vč. břehové přípojky a vidí na něj oknem. To je také můj případ.
Kdysi jsem tu na foru chtěl založit topic :Jak má vypadat reálný sen, kde by si lidé uvědomili všechna pro a proti, ekonomické rozvahy, ale nějak se to neujalo. Byla by to asi velmi složitá debata a závěry, ale věřím, že by to spoustu lidem pomohlo.
Ekonomická stánka jachtigu jako taková se prolíná skoro všemy tématy. Jestli mám 20 mil. tak nemám asi velkou potřebu diskuze.
Berty.
Jak jsi řekl segment zájemců o tyto typy lodí je minimální. Řeší jej jen střední příjmová třída, extra dobrodružné povahy a ješte ze zemí které nemají moře, nebo mají k moři daleko, a také lidé, kteří chtějí mít svůj majetek pod přímým dohledem. (To je, ale souvětí uf)
Jak to bude s autem pro tahání a tu je potřeba se také zamyslet. Nové auto cca 800 tis., také může stačit ojetina. Kolikrát jej využiji po celý rok pokud jej používám jen k tahání lodě max 4x za rok? V mém případě nové nebo staré, je to krám který bude stát 10měsíců v garáži. Na výkon mé práce mi stačí 500 -ka Fiat (obrazně řečeno) a nemám, ale vůbez žádnou potřebu se prezentovat s velkým autem které má na kuli od 2500 do 3500 kg. Po 15- ti letech je auto do šrotu a 800 tis + náklady na jeho provoz v pryč. Pokud koupím ojetinu, tak ji asi za těch 15 let 3x vyměním , ale stále je to těch 800 + náklady.
O proti tomuto, z části pojmenovanému problému, stojí myšlenka lodi v marině a tím spojené náklady. Zde už by měli odpovědět lidé kteří s tím mají dlouholeté zkušenosti a začínali z mála, nebo jim není jedno kam tu vydělanou korunu vrazí.
O výhodách nevýhodách v maríně se dá také rozvést dialog. Jen tam dojedu 4x za rok tím "Fiatem" který využívám po celý rok. A nebo také řešní jiné: Mám velmi dobrého kamaráda chorvata který bývá u moře a má soukromé chráněné molo vč. břehové přípojky a vidí na něj oknem. To je také můj případ.
Kdysi jsem tu na foru chtěl založit topic :Jak má vypadat reálný sen, kde by si lidé uvědomili všechna pro a proti, ekonomické rozvahy, ale nějak se to neujalo. Byla by to asi velmi složitá debata a závěry, ale věřím, že by to spoustu lidem pomohlo.
Ekonomická stánka jachtigu jako taková se prolíná skoro všemy tématy. Jestli mám 20 mil. tak nemám asi velkou potřebu diskuze.
Berty.
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 670
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Koncepcia za osobným autom transportovateľnej plachetnice schopnej motorovej plavby v sklze je pre mňa zaujímavá.
Univerzálnosť koncepcie typu MacGregor prináša v mojom regióne (Bratislava) možnosti:
Nevýhody kompromisnej koncepcie takéhoto hybridu sú jasné z koncepcie - vodný balast nie je pri plachtení najideálnejší, treba refovať o niečo skôr, rýchlosť jazdy v sklze je limitovaná s maximálne povoleným 50HP motorom...
Pre mňa tie výhody jednoznačne prevažujú. ( http://www.macgregor26.com )
Mimochodom, MacGregor M26 si pravdepodobne bude možné pozrieť aj na marcovom Boat show v Bratislave.
MacGregor M26 má hmotnosť 1264 kg bez motora. Na ťahanie ešte postačí auto strednej+ triedy.
Univerzálnosť koncepcie typu MacGregor prináša v mojom regióne (Bratislava) možnosti:
- jazda po Dunaji, kotvenie v ramenách, zátokách, rybačka
jachting na priehradách, víkendové akcie - v kabíne je možnosť prespatia až pre 6 osôb
dovolenka na mori na vlastnej lodi
za bezvetria je možnosť alternatívnej zábavy, jazdy v sklze a (hlavne pre deti) ťahanie na lyžiach alebo na doske

žiadne starosti s dlhodobým mooringom v marine, využitie je aj vútrozemské.
Nevýhody kompromisnej koncepcie takéhoto hybridu sú jasné z koncepcie - vodný balast nie je pri plachtení najideálnejší, treba refovať o niečo skôr, rýchlosť jazdy v sklze je limitovaná s maximálne povoleným 50HP motorom...
Pre mňa tie výhody jednoznačne prevažujú. ( http://www.macgregor26.com )
Mimochodom, MacGregor M26 si pravdepodobne bude možné pozrieť aj na marcovom Boat show v Bratislave.
MacGregor M26 má hmotnosť 1264 kg bez motora. Na ťahanie ešte postačí auto strednej+ triedy.
Naposledy upravil(a) Milos dne ned led 27, 2008 9:35 pm, celkem upraveno 1 x.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Už je to tak, že všetci nejaké auto máme. Nižšia stredná trieda ťahá 1200kg, stredná trieda 1600. Cielom je teda postaviť takú loď, skrz ktorú si nemusím kupovať nové velké auto ktoré nevyužijem. Kategória takejto lode sa nedá porovnávať s velkou trvalo zakotvenou lodou na mori. Celá európa je plná krásnych plavebných revírov ktoré sú dosiahnutelné malou loďou. Tak načo kupovať velkú loď ktorú si v pohode čas od času prenajmem.
Pekné trailer plachetnice má Bruce Roberts. Jeho Roberts 19 má prepravnú váhu len 839 kg a ak by sme mali demontovatelný 159 kg balast, tak ťaháme už len 680 kg a to sa snaď dá už aj za Fábiou.
Ak by sme chceli niečo večšie tak je tam Spray 22,
http://www.bruceroberts.com/public/HTML ... iption.htm
trup má rozmery 6,5x 2,4m s ponorom len 76 cm a prepravnou váhou 1007 kg, ak by sme šli dôsledne po váhe pri stavbe a aspoň časť balastu dali do kufra, tak túto loď ťaháme napr. s Oplom Astra, alebo s Oktáviou.
A ak by som chcel už niečo slušne velké tak tam má Roberts 25 v prevedení motorsailer. Rozmery trupu 770 x243, ponor len 107 cm, transportná váha 1600 kg pri balaste 900 kg!!!
Teda zasa trochu špekulácie, ak by som trochu zmenšil oplachtenie, pomohol si čiastočne s vodným balastom a tým znížil váhu oloveného balastu tak dokážem takú loď ťahať už aj za Pasatom.
Všetky projekty má spracované aj ako sendvičové stavby, takže žiadne tápanie čo tam dať.
Pekné trailer plachetnice má Bruce Roberts. Jeho Roberts 19 má prepravnú váhu len 839 kg a ak by sme mali demontovatelný 159 kg balast, tak ťaháme už len 680 kg a to sa snaď dá už aj za Fábiou.
Ak by sme chceli niečo večšie tak je tam Spray 22,
http://www.bruceroberts.com/public/HTML ... iption.htm
trup má rozmery 6,5x 2,4m s ponorom len 76 cm a prepravnou váhou 1007 kg, ak by sme šli dôsledne po váhe pri stavbe a aspoň časť balastu dali do kufra, tak túto loď ťaháme napr. s Oplom Astra, alebo s Oktáviou.
A ak by som chcel už niečo slušne velké tak tam má Roberts 25 v prevedení motorsailer. Rozmery trupu 770 x243, ponor len 107 cm, transportná váha 1600 kg pri balaste 900 kg!!!
Teda zasa trochu špekulácie, ak by som trochu zmenšil oplachtenie, pomohol si čiastočne s vodným balastom a tým znížil váhu oloveného balastu tak dokážem takú loď ťahať už aj za Pasatom.
Všetky projekty má spracované aj ako sendvičové stavby, takže žiadne tápanie čo tam dať.
- Marty
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 94
- Registrován: ned bře 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 3
- Kontaktovat uživatele:
Malý příspěvek do vaší diskuze: odkaz na stránku s videem lodě MacGregor 26 M: http://www.amaredion.de/html/downloads.html
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2519
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Pokud má někdo zájem je stále na prodej (cca 375.000,-Kč) http://www.sailor.pl/index.cgi?oper=22& ... ng=1&id=75
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Jen několik postřehů k snadno transportovatelné lodi. Mám taky loď , která váží přesně 840 kg, 6x2,5m, Ponor při zataženém kýlu 30 cm. Vlek má 360 kg, tedy 1200 kg celkem. Tedy dalo by se říci lehce transportovatelná. Je pravda , že pokud už máš naloženo a jedeš po silnici utáhne to i Fábie. Pokud budeš skládat a nakládat pomocí jeřábu je také vše v pohodě. Za jeřáby ale zaplatíš víc než za kotviště.
Pokud to skládám do vody sám, nechám auto na suchu odpřáhnu vlek a s tím zajedu ručně do vody a pak jej pomocí navijáku vytáhnu prázdný vlek z vody zpět. Pokud nejsi na orig. vybetonované náplavce s dobrým sklonen , ale např na pláži už to není taková sranda. Sklon dna je většinou stejný jako sklon břehu, to znamená pozvolný břeh( dobré vyjetí a zajetí) = zajet s vlekem daleko do vody než loď z vleku vyplave. To mám ponor 30 cm a ten Roberts 76cm. Při vyndavání je to ještě složitější , protože ustavovat loď na vlek, který máš v metrové hloubce chce taky svoje. Je pravda, že na vleku nemám rolny a proto musím naplavat na místo. Pokud by tam bylo rolen dostatek, asi by šla loď natáhnou v menší hloubce na vlek navijákem. Každopádně bych poslední rolnu na kterou je největší nápor vyrobil např z bantamových koleček. Pak pomocí navijáku vytáhneš vlek i s lodí z vody a zapřáhneš za teréňáka, kterej ti to vytáhne na silnici, kde to přepřáhneš za Fabii. Na vybetonované náplavce bys to asi Fábií vytáhl, ale spojka dostane pěkně pokouřit. Já to tahám dlouhou dodávkou 2,5D a má taky co dělat. Při vyndavání i sundavání to neodpřahám, ale zajedu zadníma kolama do vody. Předek zůstává na suchu. Při transportu vyndavám z lodi akorát akumulátor a přívěsný motor. Pokud budeš mít na tahání např. Nissan Terano nebo Patrola všechno to co jsem napsal tě nemusí zajímat a vytáhneš a složíš skoro všude.
Další je takeláž. Mám ji velmi jednoduchou. Povoluji a sundavám pouze přední( stěh a bejby). Boční a zadní ani nepovoluji ani nesundavám. Stěžeň pouze sklopím a poponesu na příďový koš a dozadu dám dřevěnou roznožku. Vše přihaduju. Ráhno nesundavám, pouze jeho konec vytáhnu topenantou rovnoběžně se stěžňem a pak ho k němu rovněž přihaduju. Poutací kurty na vleku mám na míru. Taky to ušetří dost času.
I tak jsem rád, že to musím absolvovat jen při skládání na jaře a vyndavání na podzim. Samotný stěžeň pak skládáme ještě 2x při cestě Slapy Orlík a zpět. Mrtváka ani nepotřebuji, protože je stěžeň lehoučkej a hlavní plachta zústává na ráhnu a kosatka na rolfoku. Na zimu plachty samozřejmě sundavám. Dost dobře si nedovedu představit dělat toto každý víkend. V současné době je pro nás ideální stálé kotviště i když máme v plánu navštívit na týden nebo dva i jiné plachetní revíry. Na Baťův kanál nebo Dunaj se ale chystáme radši s motoráčkem 4,20 m.
Na ten velmi častý transport za Fábií bych asi volil plachetnici menší -lehčí ale každopádně s kajutou.
Pokud to skládám do vody sám, nechám auto na suchu odpřáhnu vlek a s tím zajedu ručně do vody a pak jej pomocí navijáku vytáhnu prázdný vlek z vody zpět. Pokud nejsi na orig. vybetonované náplavce s dobrým sklonen , ale např na pláži už to není taková sranda. Sklon dna je většinou stejný jako sklon břehu, to znamená pozvolný břeh( dobré vyjetí a zajetí) = zajet s vlekem daleko do vody než loď z vleku vyplave. To mám ponor 30 cm a ten Roberts 76cm. Při vyndavání je to ještě složitější , protože ustavovat loď na vlek, který máš v metrové hloubce chce taky svoje. Je pravda, že na vleku nemám rolny a proto musím naplavat na místo. Pokud by tam bylo rolen dostatek, asi by šla loď natáhnou v menší hloubce na vlek navijákem. Každopádně bych poslední rolnu na kterou je největší nápor vyrobil např z bantamových koleček. Pak pomocí navijáku vytáhneš vlek i s lodí z vody a zapřáhneš za teréňáka, kterej ti to vytáhne na silnici, kde to přepřáhneš za Fabii. Na vybetonované náplavce bys to asi Fábií vytáhl, ale spojka dostane pěkně pokouřit. Já to tahám dlouhou dodávkou 2,5D a má taky co dělat. Při vyndavání i sundavání to neodpřahám, ale zajedu zadníma kolama do vody. Předek zůstává na suchu. Při transportu vyndavám z lodi akorát akumulátor a přívěsný motor. Pokud budeš mít na tahání např. Nissan Terano nebo Patrola všechno to co jsem napsal tě nemusí zajímat a vytáhneš a složíš skoro všude.
Další je takeláž. Mám ji velmi jednoduchou. Povoluji a sundavám pouze přední( stěh a bejby). Boční a zadní ani nepovoluji ani nesundavám. Stěžeň pouze sklopím a poponesu na příďový koš a dozadu dám dřevěnou roznožku. Vše přihaduju. Ráhno nesundavám, pouze jeho konec vytáhnu topenantou rovnoběžně se stěžňem a pak ho k němu rovněž přihaduju. Poutací kurty na vleku mám na míru. Taky to ušetří dost času.
I tak jsem rád, že to musím absolvovat jen při skládání na jaře a vyndavání na podzim. Samotný stěžeň pak skládáme ještě 2x při cestě Slapy Orlík a zpět. Mrtváka ani nepotřebuji, protože je stěžeň lehoučkej a hlavní plachta zústává na ráhnu a kosatka na rolfoku. Na zimu plachty samozřejmě sundavám. Dost dobře si nedovedu představit dělat toto každý víkend. V současné době je pro nás ideální stálé kotviště i když máme v plánu navštívit na týden nebo dva i jiné plachetní revíry. Na Baťův kanál nebo Dunaj se ale chystáme radši s motoráčkem 4,20 m.
Na ten velmi častý transport za Fábií bych asi volil plachetnici menší -lehčí ale každopádně s kajutou.
Tak ještě jedno "videjo pro omaštění oka"
http://www.imexusyachts.com/ viz galerie.
Všimě te si vodní hladiny vlnky nic moc. Také je někde křivka stability.
Vždy je něco za něco.
Zdá se mě to kvalitnější jak Mac Gregor , nebo je to sen?
Berty
http://www.imexusyachts.com/ viz galerie.
Všimě te si vodní hladiny vlnky nic moc. Také je někde křivka stability.
Vždy je něco za něco.
Zdá se mě to kvalitnější jak Mac Gregor , nebo je to sen?
Berty
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Mac Gregora jsme tu už probírali před rokem http://jachting.info/modules.php?name=F ... opic&t=875
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Základná myšlienka trailer sailer je velmi pekná, odveziem si svoju loď na pekné miesto a tam si užívam svôjho volna. Ale je to určené len pre toho kto chce, to je jasné, nie je to pre každého. Vela ludí si kúpi gumený čln a potom sa im ho nechce fúkať.
Idú s ním raz do roka k moru a potom šup s ním do garáže. Ja ho fúkam za sezónu aj 10 x. Niekto než by sa trepal niekam s loďou, tak ju radšej nechá doma.
To je mimo moje chápanie. Niekto povie že si radšej loď prenajme, ale už som sa vzdal snahy zohnať v lete partiu na prenájom plachetnice v Holandsku. A ak sa podarí dať v lete dokopy pár ludí, tak max. na týždeň. Ale čo keď chcete byť na lodi sám resp. rodina a tri týždne v lete jednoducho finančne nezvládnete?
Ideálna plachetnica je samozrejme čo največšia, teda čo najpohodlnšia a ešte aby ju zvládlo aj vaše auto. S tohoto pohladu je Mac Gregor velmi slušná loď. Ale pevný kýl je predsa už o trochu bezpečnejší na plavbu. A žeriavovanie nemusí byť až tak strašné, viď Libor ktorý má plutvovku a keď môže, tak žeriav uprednostní. Ono je to okrem zvýšenej spotreby auta jeden z mála nákladov na dovolenku. Nebudem tu trapošiť s finančným prepočítavaním, ale je to podstatne lacnejšie ako hotel, žeriav ma nemôže zlomiť. A najme keď chceš ísť na 3-4 týždne.
Ja vidím problém práve v tej ideálnej lodi. Kde ju zohnať za pár korún? Alebo stavať? Ja vidím ideál v kýlovke s ponorom do 100cm, dľžkou pri 8 m s kokpitom dlhým 200 cm aby sa dalo vonku spať, stojná výška aspoň vo vchode, aby sa dalo v pohode variť, mal by tam byť večší záchod ak sa človek plaví cez kultúrnu krajinu, dve pohodlné ložka a prípadne ešte dve pre deti, alebo vnúčence. A transportná váha niekde tam ako je Mac Gregor.
Priznám sa že sa mi docela páči Nemecko. Viem si predstaviť že tam kus krajiny preplávam po riekach a kanáloch a na jazerách si zaplachtím. Motorák klzák je ti tam na figu, lebo povolená rýchlosť je na dlhých úsekoch okolo 5-6 míl. A ak by som sa chcel preplaviť napríklad zo Štetína do Štokhomu, tak by som sa na MacGregorovi aj bál.



Ideálna plachetnica je samozrejme čo največšia, teda čo najpohodlnšia a ešte aby ju zvládlo aj vaše auto. S tohoto pohladu je Mac Gregor velmi slušná loď. Ale pevný kýl je predsa už o trochu bezpečnejší na plavbu. A žeriavovanie nemusí byť až tak strašné, viď Libor ktorý má plutvovku a keď môže, tak žeriav uprednostní. Ono je to okrem zvýšenej spotreby auta jeden z mála nákladov na dovolenku. Nebudem tu trapošiť s finančným prepočítavaním, ale je to podstatne lacnejšie ako hotel, žeriav ma nemôže zlomiť. A najme keď chceš ísť na 3-4 týždne.
Ja vidím problém práve v tej ideálnej lodi. Kde ju zohnať za pár korún? Alebo stavať? Ja vidím ideál v kýlovke s ponorom do 100cm, dľžkou pri 8 m s kokpitom dlhým 200 cm aby sa dalo vonku spať, stojná výška aspoň vo vchode, aby sa dalo v pohode variť, mal by tam byť večší záchod ak sa človek plaví cez kultúrnu krajinu, dve pohodlné ložka a prípadne ešte dve pre deti, alebo vnúčence. A transportná váha niekde tam ako je Mac Gregor.
Priznám sa že sa mi docela páči Nemecko. Viem si predstaviť že tam kus krajiny preplávam po riekach a kanáloch a na jazerách si zaplachtím. Motorák klzák je ti tam na figu, lebo povolená rýchlosť je na dlhých úsekoch okolo 5-6 míl. A ak by som sa chcel preplaviť napríklad zo Štetína do Štokhomu, tak by som sa na MacGregorovi aj bál.
- Venca
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 42
- Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Plzeň
To Denis:
snažil jsem se podrobně prostudovat ten Tvůj odkaz na trailer plachetnice od Bruce Roberts. Jsou krásné, ale pro mojí maličkost moc pracné. Bude to více než 200 nebo 400 pracovních hodin. Weekender připadal, že jeho stavba nebude až tak náročná pro prvostavitele. Tak trošku větší jednoduší model lodičky, nebo letadélka kterých jsem pár jako malý kluk postavil. Teď stavím dřevodomky, taky takové modely.
Patrně bude jednoduší pořídit starší plachetnici, jak velkou to musím zvážit. Chtěl bych přivést svoje děti k jachtingu. Tak něco na takový sobotní trénink celé rodiny, možná i nedělní když je to bude bavit.
Já sám chci být v kondici jelikož bych chtěl příští rok s rodinou na moře už s plachtama. Auto není problém mám Hiluxe 3l 174 Ps a ten si s tím poradí hravě. No mám brouka v hlavě. Venca:)
snažil jsem se podrobně prostudovat ten Tvůj odkaz na trailer plachetnice od Bruce Roberts. Jsou krásné, ale pro mojí maličkost moc pracné. Bude to více než 200 nebo 400 pracovních hodin. Weekender připadal, že jeho stavba nebude až tak náročná pro prvostavitele. Tak trošku větší jednoduší model lodičky, nebo letadélka kterých jsem pár jako malý kluk postavil. Teď stavím dřevodomky, taky takové modely.


- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Stavať loď, pre človeka ktorý v tom nemá zálubu, je úplný nezmysel. Ak máš malé deti tak si kup hotovú loď a o stavbe ani neuvažuj. Otázka je kolko chceš do toho investovať. Libor kupoval novú 6,5m v Polsku a je to krásna loď. Jazdia v tom rodinka s dvomi deťmi a v pohode. S tvojím autom si môžeš dovoliť kupiť aj večšiu. Prešmejdi inzeráty,najme Nemecko, sem tam sú tam nádherné lode. A za slušné peniaze.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host