problém se závěsným motorem
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
Re: problém se závěsným motorem
Nemuze byt treba spatna ta civka pred svickou? Nebo nenapada te jeste neco?
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se závěsným motorem
Pro upřesnění: zhoupne jenom jednou, nebo se to při běhu opakuje? A zkoušel jsi, jestli existuje nějaká závislost mezi tím, jak rychle přidíš plan "do plnejch" a zhoupnutím?
Re: problém se závěsným motorem
Stale se to opakuje,je jedno kolik mam plynu. jediny kdy to jede tak nejak normalne, tak jen pri minimalnim plynu. Nejaky napad???
- pik
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 442
- Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Vysočina
Re: problém se závěsným motorem
Možná blbost, ale očividně seš zoufalej tak přidám zoufalou radu. Připadá mě, jako by tomu chyběl benzín, tzn. chudá směs. Tenhle motor neznám, ale měly by tam být dva šrouby na štelování. Jeden jako doraz pro volnoběh a druhej na bohatost směsi. Pokud už si vyloučil ucpaný filtry atd. tak můžeš zkusit tohle. Jinak doufám že to nezkoušíš startovat nasucho, ani na vteřinu !!!!! Jinak spálíš impeler a nebude ti to chladit. Pokud nenajdeš manuál, jak to nastavit, tak zkusím ofotit svůj od mercury. Akorát nevím jestli to při rozlišení fotek současné podoby fóra přečteš.
Re: problém se závěsným motorem
Startuji to v sudu. Ale tenhle motor je chlazenej vzduchem. Ano jsou tam dva sroubky, akorat mi prijde, ze s nima tocim a nema to na chod nejak moc vliv, je to mozne? Jeden je jako tryska a pod druhym je pruzinka.
- pik
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 442
- Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Vysočina
Re: problém se závěsným motorem
Trysky se měněj podle toho v jaké nadmořské výšce s tím jezdíš.Takže ten s pružinkou, když dáš třeba půl plynu a točíš tím šroubem s pružinkou, tak to pulzuje furt stejně? Divný, něco by to dělat mělo. Ta tryska je určitě čistá a dotažená?
Re: problém se závěsným motorem
Ten sroubek s pruzinkou neni asi tryska? Nema v sobe zadnou dirku jen spicku.
- pik
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 442
- Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Vysočina
Re: problém se závěsným motorem
Ne, tryska se uplně zašroubuje a hotovo. Je to buďto šroub na tu směs, nebo by to ještě mohl být doraz volnoběhu, to pokud bys tam měl šoupátko. Šoupátko bys viděl, když koukneš do sání, viz https://www.youtube.com/watch?v=A1vRMERs4RQ zhruba 30-35 sec. Když s ním točíš, tak se mění zdvih toho šoupátka a tím volnoběžný otáčky. Směs se potom obvykle seřizuje polohou (výškou) jehly v tom šoupátku. Když se zvedne šoupátko a s ním jehla, tak se otevře cesta do válce pro vzduch a přes tu jehlu pro benzín. Ta bohatost směsi je pak vlastně daná polohou (výškou) jehly v tom šoupátku. Vím já ale jestli tam máš šoupátko?
Pokud tam šoupátko není, tak tam na seřízení volnoběhu bude nějakej šroubek jako doraz nějaké páčky, ke které vede lanko od plynu. Potom tam bude tryska s nějakou dírou (dírka v té trysce nesmí být ucpaná nějakým bordelem - profukuje se nebo pročistí třeba chlupem z kartáčku, nečistí se tvrdým drátkem) a konečně ten šroubek s pružinkou, kterou se reguluje bohatost směsi.Já ten motor nikdy neviděl, takže těžko říct, jak to soudruzi v jugoslávii vymysleli.

Pokud tam šoupátko není, tak tam na seřízení volnoběhu bude nějakej šroubek jako doraz nějaké páčky, ke které vede lanko od plynu. Potom tam bude tryska s nějakou dírou (dírka v té trysce nesmí být ucpaná nějakým bordelem - profukuje se nebo pročistí třeba chlupem z kartáčku, nečistí se tvrdým drátkem) a konečně ten šroubek s pružinkou, kterou se reguluje bohatost směsi.Já ten motor nikdy neviděl, takže těžko říct, jak to soudruzi v jugoslávii vymysleli.
Re: problém se závěsným motorem
Soupatko tam neni, jsou tam dve klapky. Jedna je od sytice a druha je od plynu. Ten spicatej sroubek bez direk s pruzinkou vede k te klapce od sytice. Ten druhy sroubek je dlouhy a tenky je to neco jako jehla a ma v sobe nekolik direk. vsechny dirky jsem profoukl, nicim jsem je nestoural, ale vzduch jima prochazel. Zvlastni je ze se to stale opakuje, otacky nabehnou cca na 5s pak klesnou (skoro to chcipne) a zase se otacky po cca 10s zvednou a tak se to opakuje. Sjem myslel, ze kdyz by byl bordel v karburatoru, tak to bud jede a nebo ne 

- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se závěsným motorem
Pavel Š. píše:Stale se to opakuje,je jedno kolik mam plynu. jediny kdy to jede tak nejak normalne, tak jen pri minimalnim plynu. Nejaky napad???
Ano, přesně tutéž závadu jsem řešil vloni, příčiny byly dokonce dvě: jednak zasekávající se jehla. Po demontáži se ukázalo, že je dokonce až obroušená od toho, jak se zasekává. Ani po výměně za identickou z jiného motoru ale závada nezmizela úplně, byť se značně zmírnila. Tentokrát to nebylo zasekáváním jehly, ale kapičkou vody, která zůstávala v trysce. Pomohlo vyfoukání, jenže to bylo jen improvizované na vodě, takže motor "houpal" i potom, ale už jen velmi snesitelně.
- pik
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 442
- Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Vysočina
Re: problém se závěsným motorem
Uf, tak já už nevím. Stáhni si tady manuál http://www.mediafire.com/download/n3iqj ... board+.pdf
pokud je to podobný tomu tvýmu, tak je tam na str.14 základní údržba palivovýho systému. Když nic jinýho, tak se aspoň dozvíš co je co
pokud je to podobný tomu tvýmu, tak je tam na str.14 základní údržba palivovýho systému. Když nic jinýho, tak se aspoň dozvíš co je co
- pik
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 442
- Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Vysočina
Re: problém se závěsným motorem
No dávat sem obrázky nemá asi smysl, vzhledem k rozlišení a soubor nevím jak vložit. Tak ještě koukni tady https://www.scribd.com/doc/45761817/She ... -4-4-5-4-8
je tam ten motor včetně karbecu pěkně rozkreslenej
je tam ten motor včetně karbecu pěkně rozkreslenej
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
Re: problém se závěsným motorem
Ahoj Pavle , už je tu vlastně všechno napsaný , ale jen takovou malou připomínku od bývalého "ladiče" malých i větších kubatur . Kolikrát opravdu nestačilo trysku jen profouknout , u malých objemů jsou otvory v trysce opravdu malé a stačí opravdu jen malé zmenšení možného průtoku hlavní trysky aby ti motor při vyšších otáčkách houpal . Pročisti trysku mechanicky , my jsme používali měděné drátky z dvoulinkových kabelů , měděný drátek mosaznou trysku nepoškodí .
Re: problém se závěsným motorem
Po zimě ti motor houpe je to dvoutakt nejspíš v trysce zaschnul zbytek benzínu/oleje/ většinou jak napsal Karel se zůží průměr trysky/zaschlý olej z benzínu/nevim zda by pomohl ultrazvuk.Pročisti trysky jak radí Karel měděným drátkem jeto praxí vyzkoušené nic nepoškodíš.Jinak takle na dálku se spatně radí zkus někoho z okolí kdo dvoutakty zná.
Re: problém se závěsným motorem
Tak jsem to vsechno procistil a je to porad stejne. Jeste se mi zda , ze se ten motor dosti ohriva i svicka je dost tepla, je to mozne?
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se závěsným motorem
Je to vzducháč, ten bude vždycky teplejší, taky se udělalo i víc teplo venku, sáhni na odfuk vzduchu, ale vrtule chlazení je přímo klice, není tam nic co by bránilo jejímu točení.
Jo, a jaký používáš olej?

- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se závěsným motorem
Podle popisu to těžko může být co jiného než jehla v trysce. Zkus ji prohlédnout pod silnou lupou, jestli na ní není poznatelný otěr, v tom případě by byla - třeba minimálně, ale přece jen - ohnutá. Nalož karburátor na dva, tři dny do čistého benzínu, pod hladinou stříkni injekční stříkačkou benzín do trysky, abys měl jistotu, že se tam dostal, občas ho v tom benzínu převrať: jestli je v trsce naschlá nějaká usazenina, která nejde za sucha mechanicky odstranit, měl by ji benzín alespoň naleptat. Vyčisti potom trysku mědí, vypláchni karbec, jehlu a trysku lihem (absorbuje vodu) a vyfoukej ho a vysuš teplým vzduchem. Jestli nepomůže ani tohle, není to tryskou 

Re: problém se závěsným motorem
Ta jehla se mi zda trochu prohnuta, ale kdyz mi pan tvrdil, za mu to pred zimou normalne jezdilo, tak jsem tomu nevenoval tolik pozornost a snazil se ji procistit.
Re: problém se závěsným motorem
A kdyz by to nebylo tou tryskou, tak mas jeste nejaky napad? Je divne ,ze mu ti pred zimou normalne jezdilo a ted uz ne 

- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se závěsným motorem
Nápad, co s tím motorem, to bych jako měl, ale nebude se Ti líbit 
A vážně: my jsme se za karburátor (až na svíčky) nikdy nedostali, všechny závady byly před ním nebo v něm, takže dál to neznám. Závadu ale popisuješ přesně takovou, kterou nám způsobila jehla.

A vážně: my jsme se za karburátor (až na svíčky) nikdy nedostali, všechny závady byly před ním nebo v něm, takže dál to neznám. Závadu ale popisuješ přesně takovou, kterou nám způsobila jehla.
Re: problém se závěsným motorem
Myslis, ze je to spatny motor na gumak 2,6m pro zacatek?v teto cenove relaci asi neni z ceho vybyrat
a tech novejch motoru se docela bojim, tady sem si rikal, ze se nema co pokazit a ono...

- packa
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
Re: problém se závěsným motorem
Pavel Š. píše:A kdyz by to nebylo tou tryskou, tak mas jeste nejaky napad? Je divne ,ze mu ti pred zimou normalne jezdilo a ted uz ne
když se budu neceho chtit zbavit tak to taky vychvalim až do nebe

když sis to nevyzkoušel tak ted bych zkusil nejakej ten servis-treba zahradni techniky-a nebo nekoho kdo tomu hoví z okolí poprosit-bohužel nepises odkad jsi tak ti neporadim na koho se obratit
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se závěsným motorem
packa píše:Pavel Š. píše:A kdyz by to nebylo tou tryskou, tak mas jeste nejaky napad? Je divne ,ze mu ti pred zimou normalne jezdilo a ted uz ne
Čistě teoreticky by to mohlo být ještě zapalování. Magneto produkuje napětí, které se využívá v zapalovací cívce ( zvyšovací transformátor) ke generování vysokého napětí pro svíčku. Je možné , že s rostoucím napětím ( zvedající se otáčky ) dochází k nějakým mezizávitovým výbojům a klesá energie jiskry. Protože 2T motory tarokují, není takový stav hned patrný a zjistitelný poslechem jako u 4T motorů. Takže to při vyšších otáčkách možná špatně pálí, ale i to se dá vypozorovat poslechem.
Já měl podobnou závadu na motorové pile SOLO. Babral jsem se s tím po večerech týden, karbec jsem vyndaval x-krát. Při plném plynu se pila roztočila a pak zase skoro chcípla. A dokola. A když byla v záběru, chovalo se to trochu jinak - periody byly kratší. Až kolega udělal přípravek, kde jsme měli dvě svíčky v sérii za sebou. Jedna v motoru , druhá venku, ta měla malinkatou mezeru mezi kontakty.
A ve tmě bylo vidět, když šla pila do otáček, tak jiskra na kontrolní svíčce slábla, až se ztrácela. Pomohla výměna celého zapalování, nedalo se na tom nic vyměnit jednotlivě.
Ale u toho motoru bych ještě zkontoloval těsnění mezi karburátorem a válcem, jestli to někde nepřisává vzduch. Častým povolováním a utahováním se může příruba karburátoru prohnout a vznikne tam malá škvírka, která dělá divy. To same gufera na klice Unavené, netěsnící atd... . Možná je i preventivně vyměnit, když už to člověk má na stole.
Taky si vzpomínám na podobnou závadu na Š 105. Kladívka tam byly přidělané na otáčejícím se talířku vůči vačce. To kolečko se pootáčelo dle podtlaku v sání motoru. Mělo to měnit předstih podle otáček/ zatížení motoru. Ze vzduchového filtru vedla hadička a ta na kladívkách cvičila s takovou membránou.
A taky mi to jednou dělalo stejnou věc. Při přidání se to rozjelo a v zápětí se to zakuckalo až k volnoběhu.
No ten talířek se otáčel moc, když vzniknul podtlak, tak to přestalo přerušovat a tím pádem házet jiskru. Blbá závada, výhoda byla, že jsem mohl zkoušet věci z kamarádovo škodovky...
https://publi.cz/books/160/images/pics/103.jpg
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se závěsným motorem
Pavel Š. píše: žádná jehla na plovák tam není, ten plovák tam drží na takovém plíšku...
Tohodle popisu jsem si nevšimnul - ten "plíšek musí něco ovládat, ten povák tam není jen tak pro nic za nic ( aby vyplňoval prostor) Zkoušel jsi, jestli plovák funguje? Dá se odmontovat ta vanička pod ním, pustit benzín a pohybem plováku rukou směrem nahoru sledovat, jestli se benzín zavře - přestane téct.
To samé se dá vyzkoušet v průhledné nádobě, kterou nahradíš tu originální vaničku. Ten benzín bude pomalu stoupat ( hladina) a v jenom okamžiku se další přitékání zastaví. To musí fungovat spolehlivě. Někdy zůstane plovák zaseknutý, nebo vůbec nezavírá, nebo to zavření netěsní.
Ta hladina , kdy se další přitékání benzínu zastaví bývá přibližně v horní třetině až čtvrtině plovákové komory.
Taky jsem nenašel nikde zmínku, že bys měnil svíčku, fajfku, kabel k ní...
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: problém se závěsným motorem
tady máš rozkres celýho motoru, včetně karbeců. ten tvůj je ten druhej, bez šoupátka
https://www.scribd.com/doc/45761817/She ... -4-4-5-4-8
když vyndáš plovák, musí ti i vypadnout jehla. potom zkus pumpnout balonkem, musí z díry po ní volně vytékat benzín, bez velkého tlaku na balonek.
někdy bývá přívodní trubička a sedlo před jehlou přicpané sajrajtem
https://www.scribd.com/doc/45761817/She ... -4-4-5-4-8
když vyndáš plovák, musí ti i vypadnout jehla. potom zkus pumpnout balonkem, musí z díry po ní volně vytékat benzín, bez velkého tlaku na balonek.
někdy bývá přívodní trubička a sedlo před jehlou přicpané sajrajtem
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host