Záložní motor pro motorák

Různá témata kolem ovládání lodě a bezpečnosti plavby

Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod Zdenda12345 » ned čer 26, 2016 10:56 am

Křoviňák? no nevim. Ty motory nejsou stavěný na trvalou zátěž. Kamarád z městských služeb říkal, že jim svého času dost odcházely křoviňáky. Pak zjistili, že když se lidem nechtělo dělat, tak dali plnej plyn a sekali pořád na plnej plyn. Do hodiny spolehlivě utavili motor i u těch nejkvalitnějších mašin.
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 360
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Stará Boleslav

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod sedivak » ned čer 26, 2016 1:00 pm

Já bych se spíš bál toho co se stane, když na motor cákne voda, nedej bože slaná.
A to je v případě krizové situace : např. příchod prudšího větru při bouřce dost pravděpodobné.
Originál lodní motory mají kapotáže.
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 360
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Stará Boleslav

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod sedivak » ned čer 26, 2016 2:03 pm

Jo a pokud jsem správně četl, tak v inzerátu prodejce píše lodní motor do 5 hp - a to je jistě pravda :P
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1391
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod copy » ned čer 26, 2016 4:53 pm

Marek, niekto toho do Poľska dovliekol zopár kontajnerov, tak sa to už druhý alebo tretí rok predáva všelijako cez Allegro a rozličné poľské bazoše. Videl som to v jednom hobby obchode za 400 zlotých, čo je +/- 100 eur. Dôveru to vo mne ale nevzbudilo - ten prevod k vrtuli vyzerá, ako keby bol celý z plastu.. A hlavne si myslím, že to s tvojou loďou ani nepohne.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod Zdenda12345 » ned čer 26, 2016 6:49 pm

sedivak píše:Já bych se spíš bál toho co se stane, když na motor cákne voda, nedej bože slaná.


No já myslim, že na tom dunaji slaná voda nehrozí, ale jinak máš pravdu.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1391
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod copy » ned čer 26, 2016 7:37 pm

celý náhradný motor (komplet až po prírubu) stojí 50 eur, náhradný karburátor 10 eur...
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 360
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Stará Boleslav

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod sedivak » ned čer 26, 2016 7:47 pm

to: Zdenda12345
pravda, pokud nepopluje až do delty, tak ne. :)
Marek-Amater
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 90
Registrován: ned bře 24, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod Marek-Amater » pon bře 06, 2017 9:35 pm

Ahojte vsetci-po chvíli odmlky sa hlásim a chcem sa spýtať na váš názor ze čo si myslite o tomto motorceku-vzduchom chladený 2.3 Hp Honda,preco to vlastne Honda tak urobila - ze vzduchom chladený - aby človek mal nad čím rozmýšľať?
IMG_9277.PNG
juro
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 170
Registrován: pon srp 19, 2013 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Bratislava,DUNAJ,Chaparral 238xlc,5,7V8 ELDO

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod juro » pon bře 06, 2017 9:42 pm

Záleží na tom,na čo ho budeš používať.
Malý,ĺahký,hlučný,spoĺahlivý.
Marek-Amater
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 90
Registrován: ned bře 24, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod Marek-Amater » pon bře 06, 2017 9:51 pm

Chcem to ako dojazdový motor ale nevidim ten zmysel ze preco je vzduchom chladený - pokus o odlíšenie sa od yamahay alebo Suzuki - ze mame iny ako ostatní?
juro
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 170
Registrován: pon srp 19, 2013 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Bratislava,DUNAJ,Chaparral 238xlc,5,7V8 ELDO

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod juro » pon bře 06, 2017 9:55 pm

Suzuki 2,5 mali v yachteri ešte pred dvoma týždňami za 690e,vodník-tichší.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1391
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod copy » pon bře 06, 2017 10:17 pm

Hondu 2,3 už zlacnili na 699, ale aj tak by som ho nebral. Jediná výhoda, že je ľahký, ale jeho hluk je nepríjemný. A tuším to má odstredivú spojku.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod Ozzie » úte bře 07, 2017 6:56 am

Vzduchom chladený je kvôli jednoduchosti. Nepotrebuješ sa starať o impeler. Motor je dobrý, ale je hlučný a má mizernú protikoróznú úpravu. Ako záložný motor na tvoju loď by som bral Suzuki 5 HP alebo 2,5 HP. V tomto poradí. Keď ho chceš používať aj na pomalú plavbu, tak jednoznačne dvojvalec. Napr. Suzuki 8 HP.
Marek-Amater
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 90
Registrován: ned bře 24, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod Marek-Amater » úte bře 07, 2017 7:15 am

Cez leto som mal pri mori Suzuki 2,5 Hp aj som odskúšal vedel som ist na kludnej vode cca 6km/h s tym motorom-mal som to zavesené na pantografe na to určenom-hmotnosť ked pozerám údaje na stránkach tak 13 kg ma vzduchová Honda a 13,5 kg ma Suzuki takze to nie je ani vela
Marek-Amater
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 90
Registrován: ned bře 24, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod Marek-Amater » úte bře 07, 2017 7:17 am

IMG_6842.JPG
IMG_6804.JPG
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1813
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod Charlie » úte bře 07, 2017 8:30 am

Je opravdu pouze vzduchem chlazený? Já mám starší Hondu BF2 a ta má agregát opravdu vzduchem chlazený, ale.noha, potažmo výfuk je chlazený vodou, takže má impeler. Nemůžu si na něj stěžovat, maximálně spolehlivý, lehoučký - 12kg, jediné co mi štve že nejde použít externí nádrž což budu řešit elektrickým čerpadlem, ale u záložáku je to jedno. Já ho mám na 15ft motoráčku ovládanej od volantu.

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod bobes » úte bře 07, 2017 8:45 am

Ta Honda je opravdu blbuvzdorná. Ne nadarmo jí mají ve většině půjčoven co znám. Je hlučnější, ale jako záložní motor to až tak nevadí. Ta odstředivá spojka má něco do sebe. Já mám záložní motor Suzuki 2,5, ale také není nijak zvlášť tichý.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod david » úte bře 07, 2017 9:11 am

Charlie píše:Je opravdu pouze vzduchem chlazený? Já mám starší Hondu BF2 a ta má agregát opravdu vzduchem chlazený, ale.noha, potažmo výfuk je chlazený vodou, takže má impeler. Nemůžu si na něj stěžovat, maximálně spolehlivý, lehoučký - 12kg, jediné co mi štve že nejde použít externí nádrž což budu řešit elektrickým čerpadlem, ale u záložáku je to jedno. Já ho mám na 15ft motoráčku ovládanej od volantu.

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk



tak to bylo do 1998, od 1999 je 2 i 2,3 HP bez vodní pumpy
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1813
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod Charlie » úte bře 07, 2017 9:14 am

Mám 1999, asi doběh ještě. Tak ty novější už jsou tedy jednodužší.

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 281
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvekod Lemon » úte bře 07, 2017 10:05 am

david píše:
Wlady píše:
PS: V létě jsem potkal takové asi dvanáctimetrové italské torpédo, na zádi TŘI přívěsáky, úhrnem něco přes 1000 HP. Otázka pro Lukyho a ostatní kamnáře : na kterou stranu se točila ta třetí vrtule? :whist:

Wlady


pravá a levá stejně, prostřední opačně


Nebo je to JET pohon :-)

Mimochodem ta podmínka , že u dvou motorů se jeden musí točit opačně je nesmysl. Mám to vyzkoušené na modelu, kde jsou mnohem větší poměry váha / výkon motorů a vliv "stejnotočivosti" na směr modelu je nepozorovatelný. Minimálně pozorovatelný v malých rychlostech a eliminovatelný kormidlem.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod bobes » stř bře 08, 2017 9:34 am

Poznáš to při manévrech např. v komoře nebo v přístavu. Při zařazení chodu záď lodi nejprve udělá úkrok stranou a poté se teprve rozjede. Pokud se točí motory proti sobě tak úkrok nedělá.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1566
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 235
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod Pavel-Sulc » stř bře 08, 2017 10:42 am

Ano Bobes máš pravdu u dvou motorů.
Při přistávání s jedním motorem a těžkou lodí musíš počítat na kterou stranu se bude záď točit. Točí se vždy na stejnou u stejné lodi. Je to závislé na kterou stranu se propeller točí při zpátečce. A na kterou stranu se točí loď?????????? Kdo ví odpoví..
Loď se točí hlavně při zpátečce, kdy není proud vody na kormidlo. Dopředu loď kormidlem udržíš kam jí chceš.
Loď s jedním motorem se točí na místě, zvláště loď bez volnoběhu a s otočnými listy jako to měly rybářské lodě s jednoválcem.
Propeller se točí s nulovým stoupáním, i když to je dost těžké nastavit, většinou se loď tochu pohybuje dopředu nebo dozadu.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re:

Příspěvekod Anonym » stř bře 08, 2017 10:58 am

Wlady píše:V létě jsem potkal takové asi dvanáctimetrové italské torpédo, na zádi TŘI přívěsáky, úhrnem něco přes 1000 HP.
Pokud to byl gumák s plastovým dnem, řekl bych že to mohl být ten z Castiglioncella. Vídávám jej tam kotvit už několik let. Jednou jsem jej potkal i v zátoce, jak byl vyjetý na koupání. Zátoka Barbatoia - Elba
Obrázek

Modely jsou Lemone krásná věc, ale jak píše Bobeš, při manévrech poznáš vliv pravo/levo točivého propelleru víc než dost. A pokud jsou dva, je určitě příhodné, pokud jsou protiběžné. To je z praxe a mohu ubezpečit že zažívám každý kurz 30 - 40 manévrů couvání k molu.
Teorii lze najít kdekoliv na netu, třeba TADY
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1813
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod Charlie » stř bře 08, 2017 11:05 am

Jo, já mám u plachetnice propeller až vzadu těsně před kormidlem a při zpátečce jde záď hodně stranou. Blbě se někam zacouvává, ale.celkem jsem se s tím naučil pracovat a je to v pohodě. Na druhou stranu se to dá dobře využít při potřebě otočit loď na malém prostoru.

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 281
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Záložní motor pro motorák

Příspěvekod Lemon » čtv bře 09, 2017 10:26 am

Charlie píše: ale.celkem jsem se s tím naučil pracovat a je to v pohodě. Na druhou stranu se to dá dobře využít při potřebě otočit loď na malém prostoru.

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk


Jo, já s tím nemám zkušenosti na velké lodi, ale na modelech. Malé modely lodí do délky 1 metru a s rychlostmi dosahující dospelých člunů.
Pokud jsou dva rotory protiběžné , je celkově o něco menší účinnost pohonu ( a menší rychlost ) a to ještě záleží na kterou stranu se rotory točí. Přesněji, pokud jsou blízko u sebe tak jestli vytváří proud který mezi oběma propelery loď nadlehčuje, nebo naopak tam dělá podtlak a mírně potápí záď.
Byť jsou u modelů poměry velikostí , výkonů a dosažených rychlostí úplně jiné než u dospělách lodí, zákonitosti dané pohonem s dvěma motory se dají velmi dobře vypozorovat a vysvětlit.

Včetně toho, že je může člověk využít. Se dvěma motory lze například udělat otočka "na místě" , když je u jednoho z nich zpětný chod. Vypadá to velmi efektně, jakoby byl na plavidle příďový "manipulační" motor s velikým výkonem.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host