Opačný problém - potápanie gumáku
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
Pokud se nechceš člunu zbavit budeš muset podélně vyztužit podlahu.
- kocur
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 23
- Registrován: úte zář 13, 2016 12:54 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Rakúsko
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
skiliner píše:Pokud se nechceš člunu zbavit budeš muset podélně vyztužit podlahu.
vystuzit ? a ako? jednoduchsie by bolo vyrobit podlahu novu - henta aj tak vyzera nejako divne s tymi uzkymi lamelami. ale aj tak je to ho....vadina sa s tym paprat. jednoduchsie je zmierit sa so stratou, predat a kupit poriadnu lod. henta je uz od pohladu divna. skoro to vyzera, ze vyrobca si chcel doplnit sortiment a tak "natiahol" lod do dlzky bez toho, aby prisposobil material a konstrukciu.
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
skiliner píše:knoki píše:
Mimochodem palec nahoru, že jsi se zbavil toho 1. motoru, ale palec dolů za volbu toho 2. motoru.
Proč palec dolů za druhý motor? Selva 25 je přestříknutá YAMAHA.
I Kolibri je přestříknutý Zodiac (to je samozřejmě žert).
Nic ve zlém, ale stejně, jako Selva se i Hidea pyšní tím, že je to přestříknutá Yamaha.
Kulové - jedná se o ŠPATNĚ okopírované zastaralé typy Yamah, ale co je ještě důležitější = jsou vyrobeny z bláta a je na nich problematičtější servis atd.
A to, že ani v samotné Itálii se to nehemží Selvami, ale více originály , o něčem vypovídá.
To, že si zákazník koupí okopírovaný originál a myslí si, že má motor stejný, jako jeho předloha, je jen jeho zbožné přání.
A v žádném případě tyto motory nemají cenu 50 - 80% ceny originálu !
Stejně jsou na tom i tzv. motory: Design by.......
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
Jedine 4 takty Suzuki byli prestrikany na bilo a byl z toho Johnson a to jen proto je johson 4 takty nedelal ale potreobovat doplnit sortiment tak to od suzuki takto nakoupil.
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
Pánové jste trochu mimo.Čtyřtaktní selvy jsou originální Yamahy. Přestříknutý je pouze kryt motoru.
Je to uděláno z důvodu ojebání cla. Potom může být motor levnější než originál.
Je to uděláno z důvodu ojebání cla. Potom může být motor levnější než originál.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
skiliner píše:Pokud se nechceš člunu zbavit budeš muset podélně vyztužit podlahu.
kocur píše:vystuzit ? a ako?
Dva podelny nosníky na krajích kolem plovaku, at neprekazeji. Vzadu svázat s celem tak, aby to s podlahou tvorilo pevny celek. Pod sedatkama ty nosníky o ne zaprit, aby sila od motoru mela protivahu v posádce. Tim se zminimalizuje efekt tahu motoru na deformaci clunu. Delam podobne výztuhy v preklizkacich a myslim ze všichni kdo v tom sedeli muzou potvrdit, ze to je ku*va pevna konstrukce.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
Ten člun se prohejbá sáním, podtlakem, a ne tahem motoru, nebo jen minimálně. Dokonce u hliníkových lodí se u zrcadla dokázalo dno prohnout a trvale deformovat.
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
Ozzie píše:A ešte otázka: Keď chceš takto vybavenú loď, ktorú ťaháš na prívese prečo skladací gumák a prečo vôbec gumák?? Pevný čln podobných rozmerov disponuje oveľa väčším vnútorným priestorom
Souhlasim, ale gumak ma oproti laminátce, nebo celohliníku i nejake vyhody - hmotnosti ( ne všude jde najet na vodu s vlekem ) a treba pri kotveni/uvazani, neni treba fendry, teoreticky nepotopitelny ( prakticky by clovek musel propichat vsetky komory a i tak by to plavalo) ...
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
david píše:Ten člun se prohejbá sáním, podtlakem, a ne tahem motoru, nebo jen minimálně. Dokonce u hliníkových lodí se u zrcadla dokázalo dno prohnout a trvale deformovat.
Vychazim z predpokladu (muzu se mylit), ze na to, aby se vytvořilo sani, musí se nejdriv dno zacit prohýbat ... a teda ještě za predpokladu, ze to dno na tom clunu není udelany az tak dementne, aby se prisavalo i nezdeformovany (to by bylo hodne blby). Cili cilem popsane výztuhy je tomu primarnimu prohnuti zabranit. Myslim ze zhorsit se tim chovani clunu neda a pravdepodobnost ze se to zlepsi by jista byt mohla. Koneckoncu par metru hliníkových jeklu, aby se to dalo zkusit, nestoji majlant.
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
kocur píše:Predat nejakemu rybarovi, co si na to zavesi 5 koni a potrebuje vela miesta...
Nojo, prodej, to se řekne dobře, majitel na tom ale hodně tratí, za původní cenu to neprodá ani náhodou.
Já bych to reklamoval . Špatné jízdní vlastnosti, u člunu, který je ve sv značce/řadě jako TOP je to špatně. Natočit video - aby bylo vidět jak se to lepí a kopíruje vodu . Jde o to, jak se k tomu postaví prodej V každém případě ten model člunu bude shit, kterej se opravdu hodí jen pro rybáře, co potřebují hodně místa a jezdit jen ve výtlaku s pětkou a pomalu.
Nebo je problém jen v tvém kousku, při výrobě použili špatnej postup, chyběl origoš materiál, tak použili jiný s jinými vlastnostmi, nebo jiná závada technologická - atd....
Na videu zde: https://www.youtube.com/watch?v=mXF9gVKvRaU ze zdá, že je vše OK. I když třeba v zadní část je vidět opravdu ponořená do poloviny - 35 sec. ....a porovnej třeba s Bushem: https://www.youtube.com/watch?v=7Dhw3bJRAzQ - od 25 a 45 sec. videa, ten se hladiny je "dotýká" .
Prostě reklamací bych začal....
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
Jen tak mimochodem, jakej máš odklon motoru?
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
Najskôr by som začal s vysvetlením - som v podstate úplný začiatočník. Mal som 330Kolibri a 5HP Hidea - nebol problem - spokojnosť. Čln bol bez kýlu, a kedže som potreboval večší, tak som objednal takú istú značku, veď prečo nie, keď som bol snou doteraz spokojný, ale už som objednal s hliníkovou podlahou a kýlom. Odpoveď prečo gumák ak mám vlek je jednoduchá - zámer nebol kupovať vlek - to sa ukázalo až potom, čo som čln nafúkal a zistil, že toto na strechu auta nedám. Kedže som kúpil vlek, tak som sa rozhodol, že keď už to rozoberať nebudem, tak kúpim aj silnejší motor. Volba padla na Hidea 15 z diaľkovým ovládaním, kedže predtým spokojnosť, nepozeral som niečo iné. Začal som riešiť konzoly, bovdeny, sedačky, zapojenia a pod. Po mesiaci sa nám podarilo (nikdy som to predtým nevidel ani o tom nečítal) zapojiť a spojazdniť. Teda spojazdniť po funkčnej stránke, nie po stránke motora. Ten proste nešiel, tak sme ho vrátili a zobrali SELVU - tá beží na 110%, ale zasa je problém z člnom.
Už teraz viem, že som mal ísť do niečoho čo má pevné dno (laminát, alebo hliník) lenže toto nebol pôvodný zámer.
Radíte mi predať čln a kúpiť nový - popravde po skúsenostiach si nemyslím, že niektorý gumák pri tejto dĺžke, bez pevného dna, zvládne stabilnú jazdu bez lámania. Čiže aj keď ho predám, tak nemám čo kúpiť - všetko na 4 metre s pevnou podlahou je na dlhú nohu - ja mám krátku
a predať aj motor ktorý má ani nie 1MH pod cenu, mi tiež spraví ešte väčšiu stratu.
Pôvodný motor mi síce p. z okolia prahy vyreklamoval, ale náklady na dopravu mi nevrátil, ani za olej, ani za prihlásenie na dopravnom úrade (čiže na motore som mínus 300eur) Teraz stratím tak 300 eur na člne(ak sa ho podarí predať) + nové prihlásenie na DU - 200eur + konzoly ktoré asi nepoužijem 500eur a asi mesiac roboty a v konečnom dôsledku bude musieť predať aj vlek, lebo tento má malú nosnosť a čln z pevným dnom neodvezie.
Ak si to v sumáre zrátam, tak ak všetko predám a začnem odznova - tak budem v strate tak 1500eur a asi 2 mesiace času na člne, ktorý som mohol využiť na jazdenie - toto je asi hlavný dôvod, prečo hľadám riešenie ako dať do normálneho stavu tento čln a túto sezónu ešte pojazdiť
Ešte spomeniem HIDEA vs SELVA vs YAMAHA
HIDEA - je to kopia Yamahy - tvrdenie, že sa robí na tej istej linke nie je však pravda - podľa dizajnu predpokladám že je to stará linka lebo je konštrukčne rovnaká ako Yamaha r.v.2000-2004 avšak, je to kopia podľa fotiek, veľa vecí nesedelo, nefungovalo, bolo opačne. niektoré diely riadenia sa museli prevtať aby sedeli. Ovládanie na plyn dali tažný namiesto tlačného, manuál žiadny, informácie ktoré dávali boli tak 10 rokov staré a nepoužiteľné. Motor pretlačil benzín do oleja, pri štarte obrovský kúdel bieleho dymu (ako ked do pioniera dáte veľa oleja) dym isišl cez úplne všetky otvory motora. Štarter po 2 pokuse začal klepotať. Čerpadlo tlaku oleja nefungovalo, kontrolka svietila - tuto bolo najlepšie riešenie servisu predajcu z prahy - u nás to funguje, motor posielame spať - a ozaj sa to po ceste opravilo, kontrolka nesvietila - v servise odletovali kábel od čidla, takže naozaj nesviatila
dieli v motore označené podivnými čínskymi znakmi.
SELVA - už na prvý pohľad a aj vôňu - niečo úplne iné. na krabci made in JApan , motor chytil na prvý pokus, bez dymu, bez klepania, ide kultivovane a ticho. Diely v motore majú len značky YAMAHA a Mistsubishy. Jediné čo je tam selva, tak je kryt motora.A cena nebola 30-50% nižšia ako tu niekto písal, ale len neaký 10% čo je práve ušetrené CLO, ktoré tým, že sa to "kompletizuje" v taliansku sa neplatí. Všetko pasuje presne tak ako má, nič netreba upravovať, všetko ide na 100%
david:
odklon mám na 3 z 5- vtedy ide najlepšie do sklzu. skúšal som aj ostatné, na lámanie to nemalo vplyv (resp. minimálny) jedine čo sa zhoršilo, bol prechod do sklzu.
Lemon:
Ten Kolibri na videu, je inak konštruovaný, resp aj fotky u výrobcu sú iné ako je čln v reále. na videu aj na obrázku je zadné zkadlo umiestnené medzi posledný a predposledným úchytom lana. Ja mám na člne zrkadlo umiestnené až za posledným úchytom. rozdiel v presahu balónov je cca 30-40cm - na videu je honda 30HP - je kúsok dlhšia ako SELVA, ale napriek tomu nepresahuje za balóny - u mna motor presahuje za čln cca 25-30cm. tu si myslím, že môže byť problém - zadný presah podľa mňa robí oporu pre váhu motora. a tým, že je prash dlhší, tak je aj vnútorný priestor kratší, a tým pádom pevnejší. Myslím, že ak by bol konštrukčne tak ako je na videu, tak by to bolo určite lepšie.
Viki_CZ: - dala by sa takáto výstuha u Teba objednať? prípadne, vieš poskytnúť nejaké foto?
A to čo písal dávid o saní - myslím, že toto môže byť druhý problém - čln je v sklze ohnutý do U, odtrh vody, je v strede člnu ( na videách som videl, že odtrh býva v zadnej časti tak do 1m od konca člna) - pri vyššej rýchlosti, tak robí, táto časť veľký odpor vode, a tým pádom ho tlak vody prehne opačne.
všimol som si že problém nastáva po prekročení 15uzlov (merané GPS v sonare)
Už teraz viem, že som mal ísť do niečoho čo má pevné dno (laminát, alebo hliník) lenže toto nebol pôvodný zámer.
Radíte mi predať čln a kúpiť nový - popravde po skúsenostiach si nemyslím, že niektorý gumák pri tejto dĺžke, bez pevného dna, zvládne stabilnú jazdu bez lámania. Čiže aj keď ho predám, tak nemám čo kúpiť - všetko na 4 metre s pevnou podlahou je na dlhú nohu - ja mám krátku
a predať aj motor ktorý má ani nie 1MH pod cenu, mi tiež spraví ešte väčšiu stratu.
Pôvodný motor mi síce p. z okolia prahy vyreklamoval, ale náklady na dopravu mi nevrátil, ani za olej, ani za prihlásenie na dopravnom úrade (čiže na motore som mínus 300eur) Teraz stratím tak 300 eur na člne(ak sa ho podarí predať) + nové prihlásenie na DU - 200eur + konzoly ktoré asi nepoužijem 500eur a asi mesiac roboty a v konečnom dôsledku bude musieť predať aj vlek, lebo tento má malú nosnosť a čln z pevným dnom neodvezie.
Ak si to v sumáre zrátam, tak ak všetko predám a začnem odznova - tak budem v strate tak 1500eur a asi 2 mesiace času na člne, ktorý som mohol využiť na jazdenie - toto je asi hlavný dôvod, prečo hľadám riešenie ako dať do normálneho stavu tento čln a túto sezónu ešte pojazdiť
Ešte spomeniem HIDEA vs SELVA vs YAMAHA
HIDEA - je to kopia Yamahy - tvrdenie, že sa robí na tej istej linke nie je však pravda - podľa dizajnu predpokladám že je to stará linka lebo je konštrukčne rovnaká ako Yamaha r.v.2000-2004 avšak, je to kopia podľa fotiek, veľa vecí nesedelo, nefungovalo, bolo opačne. niektoré diely riadenia sa museli prevtať aby sedeli. Ovládanie na plyn dali tažný namiesto tlačného, manuál žiadny, informácie ktoré dávali boli tak 10 rokov staré a nepoužiteľné. Motor pretlačil benzín do oleja, pri štarte obrovský kúdel bieleho dymu (ako ked do pioniera dáte veľa oleja) dym isišl cez úplne všetky otvory motora. Štarter po 2 pokuse začal klepotať. Čerpadlo tlaku oleja nefungovalo, kontrolka svietila - tuto bolo najlepšie riešenie servisu predajcu z prahy - u nás to funguje, motor posielame spať - a ozaj sa to po ceste opravilo, kontrolka nesvietila - v servise odletovali kábel od čidla, takže naozaj nesviatila

SELVA - už na prvý pohľad a aj vôňu - niečo úplne iné. na krabci made in JApan , motor chytil na prvý pokus, bez dymu, bez klepania, ide kultivovane a ticho. Diely v motore majú len značky YAMAHA a Mistsubishy. Jediné čo je tam selva, tak je kryt motora.A cena nebola 30-50% nižšia ako tu niekto písal, ale len neaký 10% čo je práve ušetrené CLO, ktoré tým, že sa to "kompletizuje" v taliansku sa neplatí. Všetko pasuje presne tak ako má, nič netreba upravovať, všetko ide na 100%
david:
odklon mám na 3 z 5- vtedy ide najlepšie do sklzu. skúšal som aj ostatné, na lámanie to nemalo vplyv (resp. minimálny) jedine čo sa zhoršilo, bol prechod do sklzu.
Lemon:
Ten Kolibri na videu, je inak konštruovaný, resp aj fotky u výrobcu sú iné ako je čln v reále. na videu aj na obrázku je zadné zkadlo umiestnené medzi posledný a predposledným úchytom lana. Ja mám na člne zrkadlo umiestnené až za posledným úchytom. rozdiel v presahu balónov je cca 30-40cm - na videu je honda 30HP - je kúsok dlhšia ako SELVA, ale napriek tomu nepresahuje za balóny - u mna motor presahuje za čln cca 25-30cm. tu si myslím, že môže byť problém - zadný presah podľa mňa robí oporu pre váhu motora. a tým, že je prash dlhší, tak je aj vnútorný priestor kratší, a tým pádom pevnejší. Myslím, že ak by bol konštrukčne tak ako je na videu, tak by to bolo určite lepšie.
Viki_CZ: - dala by sa takáto výstuha u Teba objednať? prípadne, vieš poskytnúť nejaké foto?
A to čo písal dávid o saní - myslím, že toto môže byť druhý problém - čln je v sklze ohnutý do U, odtrh vody, je v strede člnu ( na videách som videl, že odtrh býva v zadnej časti tak do 1m od konca člna) - pri vyššej rýchlosti, tak robí, táto časť veľký odpor vode, a tým pádom ho tlak vody prehne opačne.
všimol som si že problém nastáva po prekročení 15uzlov (merané GPS v sonare)
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
Objednat se to fakt neda, nezivim se vyrobou lodi a ten tvůj clun jsem nikdy nevidel, ale v principu si myslim ze by to mohlo jit vyrobit i na zkousku, bez vrtani do clunu. Poslu ti SZ.
- Zahajskej
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 171
- Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Zahájí, okr.Mělník
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
Opravdu se tubusy foukají na 0,15? Vždyť to musí být měkké jak holínka. Neseknul se někdo v popisu? Zavolej raději prodejci a ověř. Lépe přímo u výrobce.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
A možno že sa našla chyba
Môj zodiac sa fúkal na 0,24 bar. Je sranda, že si tento údaj nikto nevšimol 


- Michal1
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 111
- Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Nové Zámky
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
ale všimol a písal som hodnoty fúkania môjho člna..... 

- Zahajskej
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 171
- Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Zahájí, okr.Mělník
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
Ať jsem viděl, měl jsem či mám, tak se člun foukal vždy na 0,25, kýl 0,25 a výše. Nezdá se to, ale je to tlak dost velký. Poučku, kterou jsem dostal kdysi od jednoho prodejce na foukání člunu je, že člun je dostatečně nafouknutý, pokud se člověk s 85kg postaví na žábu a ta se s ním nezmáčkne. Při mých lehce přes 100kg se mnou žába ještě pomalu splaskne. Když poměřím pak manometrem, plus mínus chloupek to sedí na těch 0,25. Buřty při poklepu zvoní. Takže podle mě je člun měkký a pak se takhle vlní.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
Příznaky mi připomínají můjvýlet s Finnem na Dalešicích, kdy jsem až na místě zjistil, že jsem nevzal sebou ty boční výztuhy, co spojují dohromady hliníkové panely dna gumáku 

Re: Opačný problém - potápanie gumáku
Zahajskej píše:Ať jsem viděl, měl jsem či mám, tak se člun foukal vždy na 0,25, kýl 0,25 a výše. Nezdá se to, ale je to tlak dost velký. Poučku, kterou jsem dostal kdysi od jednoho prodejce na foukání člunu je, že člun je dostatečně nafouknutý, pokud se člověk s 85kg postaví na žábu a ta se s ním nezmáčkne. Při mých lehce přes 100kg se mnou žába ještě pomalu splaskne. Když poměřím pak manometrem, plus mínus chloupek to sedí na těch 0,25. Buřty při poklepu zvoní. Takže podle mě je člun měkký a pak se takhle vlní.
Skúšali sme aj nafúknutie úplne do tvrda. Presne ako zo žabou. a robilo sa to priamo na člne. čiže už ochladené od vody
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
PROBLÉM VYRIEŠENÝ
Dovozca člnu sa ospravedlnil, kedže zmenili výrobný postup, o čom ani on nevedel, tak čln už nemal vlastnosti aké by mal mať. Tým že posunuli zrkadlo o cca 35 cm dozadu, síce zvečšili vnútorný priestor, a obmedzili max. výkon a váhu motora, o čom však nikomu nepovedali. Dovozca sa zachoval veľmi férovo - vrátil peniaze za čln, dokonca za všetky doplnky(bimini, lavičky, sedačky,...) a ako kompenzáciu, za stratené peniaze pri prihlasovaný na DU - mi dal zdarma jeden 2m nafukovací čln (na malé jazerá na ryby ideál)
Z jeho prístupu som fakt prekvapený (hlavne po prístupe CZ predajcu motora HIDEA, ktorý síce za nefunkčný motor peniaze vrátil, ale za dopravu, olej a pod som už peniaze nevidel)
Po tom čo sme teda čln rozobrali a vrátili, tak som objednal RIB od SELVY 4m - je to max. dĺžka na krátku nohu - síce kratšia ako kolibri, ale je širšia, takže vnútorný priestor v pohode.
Takže v tomto roku sme sa dali na skladanie tretieho člna, pred pár dňami sme ho dokončili, zobrali na vodu a konečne! to jazdí tak ako má
Rada pre začínajúcich na záver - predtým ako kúpite motor a čln - poradte sa s niekým, nie je to také jednoduché ako si človek myslí (ako som si myslel aj ja) aby ste nedopadli ako ja - zložiť čln, rozobrať, vymeniť motor, zložiť 2 krát, rozobrať, vymeniť čln, a zložiť tretí krát. Začal som v marci, a reálne na vodu s funkčným člnom som sa dostal koncom augusta
PS: aj na tento by som na ďaľší krát urobil trocha inak
PS 2: dajú sa do Lowrance HDS gen1 zohnať mapy Slovenska?
A tu je výsledok:




Dovozca člnu sa ospravedlnil, kedže zmenili výrobný postup, o čom ani on nevedel, tak čln už nemal vlastnosti aké by mal mať. Tým že posunuli zrkadlo o cca 35 cm dozadu, síce zvečšili vnútorný priestor, a obmedzili max. výkon a váhu motora, o čom však nikomu nepovedali. Dovozca sa zachoval veľmi férovo - vrátil peniaze za čln, dokonca za všetky doplnky(bimini, lavičky, sedačky,...) a ako kompenzáciu, za stratené peniaze pri prihlasovaný na DU - mi dal zdarma jeden 2m nafukovací čln (na malé jazerá na ryby ideál)
Z jeho prístupu som fakt prekvapený (hlavne po prístupe CZ predajcu motora HIDEA, ktorý síce za nefunkčný motor peniaze vrátil, ale za dopravu, olej a pod som už peniaze nevidel)
Po tom čo sme teda čln rozobrali a vrátili, tak som objednal RIB od SELVY 4m - je to max. dĺžka na krátku nohu - síce kratšia ako kolibri, ale je širšia, takže vnútorný priestor v pohode.
Takže v tomto roku sme sa dali na skladanie tretieho člna, pred pár dňami sme ho dokončili, zobrali na vodu a konečne! to jazdí tak ako má

Rada pre začínajúcich na záver - predtým ako kúpite motor a čln - poradte sa s niekým, nie je to také jednoduché ako si človek myslí (ako som si myslel aj ja) aby ste nedopadli ako ja - zložiť čln, rozobrať, vymeniť motor, zložiť 2 krát, rozobrať, vymeniť čln, a zložiť tretí krát. Začal som v marci, a reálne na vodu s funkčným člnom som sa dostal koncom augusta

PS: aj na tento by som na ďaľší krát urobil trocha inak

PS 2: dajú sa do Lowrance HDS gen1 zohnať mapy Slovenska?
A tu je výsledok:




- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opačný problém - potápanie gumáku
Gratulace, člun vypadá pěkně... !
Je fajn si přečíst, že prodejce se k tomu neotočil zády, komunikuje, ba co víc, celé to vyřešil ku tvojí spokojenosti.
Takových moc není, myslím obecně i v jiných oblastech, než je jachting.
Dobrá vizitka prodejce , slovy klasika " zřejmě dobrej oddíl, no "
Je fajn si přečíst, že prodejce se k tomu neotočil zády, komunikuje, ba co víc, celé to vyřešil ku tvojí spokojenosti.
Takových moc není, myslím obecně i v jiných oblastech, než je jachting.
Dobrá vizitka prodejce , slovy klasika " zřejmě dobrej oddíl, no "

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti