kajutový motoráček bez VMP

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike

Guwy
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 38
Registrován: pát říj 19, 2018 4:29 pm
Reputace: 0

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod Guwy » pát říj 19, 2018 6:33 pm

Zdravim,damy a panove
jsem tu novacek a pokusim se zde oprasit toto stare vlakno,urcite jsem forum neprecet cele a mozna je nekde podobna diskuze mladsiho data.
Chtel bych si postavit lodku z neceho jako je otevrena plachetnice tipu vaurien .
Idea je asi takova ,umistit malou designove vyvedenou kajutku pro dva lidi do zadni casi lodi tak 6m delky a 160cm sirky,v predu pohodlne sedet a kochat se jizdou ,motor vzadu na dalkove ovladani
Ptedevsim me zajima uprava kylu,chtel bych z lodky take chytat ryby,vratkost pri takove sirce trupu ,dale kolik asi podle vas budou vazit lode ktere jsem doufam uspesne vlozil na fotkach .
S tim spojene vsechny ty veci s plavbou ktere jsem cetl kokretne v tomto vlaknu
Přílohy
B_vaurien-free-bee-1966_3.jpg
94311411.jpg
94311411.jpg (68.5 KiB) Zobrazeno 12008 x
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 96

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod olin » pát říj 19, 2018 8:03 pm

Kajutu vzadu bych nedoporučoval. Jednak je špatnej přístup k motoru a jednak pokud budeš sedět před kajutou a trochu se zvedne vítr a následně vlny, tak budeš od rozstřiku z přídě mokrej až na pr**li. U lodě týhle velikosti taky nemůžeš dělat kajutku víc jak 1,2m od dna, jinak to bude jak pěst na oko. Při takhle nízký kajutce vždy uvidíš krásně před sebe, pokud nebudeš zrovna ležet. Dále pokud koupíš starší trup, tak se nejspíš nevyhneš opravám a laminaci. Kolikrát starší trup vypadá pěkně, pak najdeš jedno špatné místečko a čím víc odkrýváš, tím jsi zděšenější. Pokud jde o opravu a přestavbu starého, nebo stavbu nového, tak jsem si obojím prošel. Za mě jasná volba. Raději postavit nové. Pokud by jsi postavil třeba něco takhle jednoduchýho:
http://www.duckworksbbs.com/category-s/130.htm , tak ušetříš čas, nervy a ve finále i finance. Sám chci stavět z těhle lodiček AF4, na kterou už mám nějakou dobu plány. Je to loďka tak jednoduchá, že když ji budu dělat po večerech a víkendech, tak za měsíc musí být na vodě.
Guwy
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 38
Registrován: pát říj 19, 2018 4:29 pm
Reputace: 0

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod Guwy » pát říj 19, 2018 10:05 pm

Jo je pravda ze kajuta musi byt simetricka s lodi ,tudiz ne tak vysoka,ja to spis taky myslel kvuli rozlozeni zateze,mozna bych radeji el motor a potom budu resit asi kazdy kilo.
Umim pracovat se drevam,postavil jsem si drevoslameny dum,ale lod ....?
Myslim ze bych mel troch problem s tema planama a navic se mi libi stary veci
Kdyz se neunahlim a nekoupim prvni co mi brnkne do nosu, tak se da snad vybrat neco co stoji za to zrenovovat.
Spis vubec nerozumim tem vecem co se tyce tvaru a jizdnich vlastnosti .Po tom co jsem tady cetl,myslim ze v tomle pripade je dulezite trochu upravit kyl,kdyz je to trup plachetnice.
Ale mas pravdu v tom ,ze kdyz si neco udelas sam od piky,tak je to lepsi ve vsech ohledech.
A asi by to vyresi i tu praci na tom kylu
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7512
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 154
Bydliště: Bratislava

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod Denis » sob říj 20, 2018 12:37 am

Taká koncepcia ako popisuješ, teda kajutka vzadu je samozrejme možná. Ideálne by by bolo použiť plutvovú loď, úprava by bola pomerne jednoduchá, vysekáš kýlovú skriňu a otvor v dne trupu zalaminuješ z vonkajšej strany. Vzadu musíš nechať dostatočný priestor na manipuláciu s motorom, /asi tak 80 cm/, teda vytvoriť zadnú palubu, po bokoch by si mal nechať 15 cm široké ochozy, teda bočné paluby aby si sa mal ako dostať k motoru / ak nebudeš mať priechodnú kajutu/ . Predné sedenie by muselo byť chránené veterným štítom z plexiskla / lexanu/ a prípadne vymyslieť sklápaciu plátenú striešku, ak by pršalo. Motor by musel mať dialkové ovládanie a problém by bolo rýchlo reagovať zdvihnutím motora v prípade malej hĺbky vody /plytčina, pristávanie pri brehu/. To by chcelo chrániť motor /vrtulu/ nalepením ostrohy na dne trupu pred motorom. Tiež by si nevidel na chladenie. Šírku 60 cm potrebuješ na lôžko, dve vedla seba je 120, teda š. lode 160-170 pri všetkej skromnosti vyhovuje. Samozrejme treba počítať pri dimenzovaní sedenia, že loď sa dopredu výrazne zužuje. Loďka by mala mať 300 cm od zrkadla /zadku lode/ šírku aspoň 120 cm.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod Viky_CZ » sob říj 20, 2018 6:18 am

Upozornil bych rad na dve uskali takove koncepce:
1) trup plachetnice je obly a jeho stabilita je naprosto nevhodna k rybareni, protože se naklani při sebemensim pohybu.
2) pokud je lehka lod pohanena spalovacim motorem, pridavne zatizeni na zadi ji vyrazne zvysuje hydrodynamicky odpor, tzn. snizuje rychlost a zvysuje spotřebu.

Osobne bych si hooodne takovou koncepci rozmyslel. Na rybareni se mnohem vic hodi loďka se sirokym plochym dnem a pomerne sirokou zadi (a pridi), aby mela i stabilitu při prenaseni vahy dopředu-dozadu. Nikdo nechce letet po hube do vody, když mu zabere poradna ryba.

Takovou "krabici" lze i snadno vyrobit třeba i z obalove překližky.

Edit: Tedka jsem si uvedomil, ze pokud budou lidi na pridi vazit vic nez kajuta, nemusi to byt az tak uplne spatne. Ale i tak bude problém to vyrobit tak, aby to k necemu vypadalo.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod Ozzie » sob říj 20, 2018 8:21 am

Tiež by som sa prikláňal k úprave pramice. Dôvodom je malý ponor, ploché dno=stabilita a na pohon nepotrebuješ silný motor.
Kým som nemal VMP som špekuloval, že si kúpím ca 4-5m dlhú laminátovú pramicu s 5 HP motorom a spravím na ňu z tenkej preglejky nadstavbu. Kabínu som chcel mať v predu a priechodnú. V zadu priestranný kokpit a sedenie pre ovládanie motoru. Chcel som tú lodičku na Malý Dunaj a aby som podplával peší most v Jahodnej, tá kabína by musela byť demontovateľná a mala by plávať ako prázdný čln. Takto by som sa dostal až do Komárna na Dunaj a samozrejme aj späť. Potom som sa pohol iným smerom, ale táto myšlienka stále ma zamestnáva. Keby povolili aj u nás motory do 10-15 HP bez VMP, tak asi by som si niečo zadovážil. 5 HP motor ma neláka kvôli hlučnosti a vibráciám. Celý deň to počúvať ma neláka. Nejakou dvojvalcovou desinkou by to bolo iné cestovanie.
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 96

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod olin » sob říj 20, 2018 9:51 am

Také jde o jak ji chceš používat. Pokud i na několk dní, třeba ve dvou lidech, tak tohle je jednoduchý, prostorný, stabilní, lehký, jen to vypadá trochu divně...
Obrázek
Ale i ta pětka si s tím snadno poradí...
Za tři výkendy by to mohlo bejt postavený s nákladem do 15 000,-
Je to vlastně téměř to, o čem mluví Ozzie...
Pohodlně se v tom vyspěj dva, má to prostor i na toaletu, hodně úložných prostor na nějaké zásoby a průchozí kajutu.
Guwy
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 38
Registrován: pát říj 19, 2018 4:29 pm
Reputace: 0

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod Guwy » sob říj 20, 2018 10:09 am

konstrukce kajuty vzadu sebou nese vic uskali ,nez jsem si byl schopen predstavit.
To proc jsem volil trup plachetnice,je z duvodu ze se se mi libi ,ty co jsou na fotkach ktere jsem vkladal .
Z predchozi diskuze jsem nabral dojem, ze odpor jejich tvaru je pro maly motor dobry.Samozrejme asi na ukor te stability.
Ozzie pise o hlucnosti a vybracich,to jsou veci ktere me urcite take bavit nebudou,ted otazka co je reseni,vmp nebo el motor.
Jeste jsem nezjistoval jak jsi el motory stoji,co solarni panely a dobijeni atd
Muze nekdo dhadnout vahu te plachetnice,ktera je na fotce za autem na prives voziku
Guwy
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 38
Registrován: pát říj 19, 2018 4:29 pm
Reputace: 0

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod Guwy » sob říj 20, 2018 10:18 am

Oline jj to je krabice,moc mee to nerajcuje.Predstava je takova dat lod na vodu a byt tam klidne tyden
ja, pritelka a dva psi
Uživatelský avatar
Jardasu
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 730
Registrován: pát bře 30, 2007 2:00 am
Reputace: 81

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod Jardasu » sob říj 20, 2018 10:31 am

Ahoj,
postavil jsem dvě lodě podle představy Tvého zadání.
Něco jsem popsal tady na fóru, něco na My Boat
http://www.myboat.cz/homepage/show/738
http://www.myboat.cz/homepage/show/764
a něco zde
http://smalltrimarans.com/blog/from-fin ... more-15769
http://smalltrimarans.com/blog/old-finn ... chipelago/
Pokud bys měl zájem, pošli přes SZ (soukromou zprávu) kontakt na mail a telefon, mohu Ti říci nějaké praktické zkušenosti a poznatky.
Z hlediska stability bych se vůbec nebál nějaké verze vahadlové lodi, nepletu-li se, tak v Indonésii to mají na všech lodích.
Zdraví a úspěch ve stavbě přeje Jarda
Uživatelský avatar
Jardasu
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 730
Registrován: pát bře 30, 2007 2:00 am
Reputace: 81

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod Jardasu » sob říj 20, 2018 11:30 am

Jo a ty hmotnosti, okruhovka plachetnice (jako je na Tvé fotce) minimum 140 -160 kg, s nástavbou kajutky a celkovým zvýšením lodi počítej tak 400 - 500 kg .
Nemůžeš nechat původní výšku, pokud by v kajutce měla být minimální výška 120cm, aby si tam bylo možno sednout na lůžko, vypadalo by to hrozně. Také by bylo dobré udělat samovylévací kokpit, to je moc užitečná věc.

Taky nesmíš nic dělat fórově, na lodi přijde vlna, zhoupneš se a nějaké fórové díly okamžitě ulomíš. Takže hmotnost narůstá. Určitě nesmíš jít přes 750 kg i s vlekem, to jsou jenom další problémy.

Jo a na soláry pro pohon elektromotorem zapomeň, to je nereálné.
Uživatelský avatar
michalmi1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 64
Registrován: ned úno 09, 2014 1:00 am
Reputace: 3

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod michalmi1 » sob říj 20, 2018 12:07 pm

Ahoj, předesílám, že vlastní zkušenost se stavbou lodi nemám, ale domnívám se, že jolový trup bez kýlu je na Darwinovu cenu. Navíc ještě s nástavbou, která zvedne těžiště. V roce 2015 se na Slapech podobná "loď" převrhla s tragickým koncem. Článek co jsem našel je hodně bulvární, ale popisuje podstatu tragédie. http://www.slapyreport.cz/content/desiv ... e-bez-kylu
Michal
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 96

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod olin » sob říj 20, 2018 12:20 pm

Guwy píše:Oline jj to je krabice,moc mee to nerajcuje.Predstava je takova dat lod na vodu a byt tam klidne tyden
ja, pritelka a dva psi

Ta krabice by mi co do užitných vlastností vyhovovala víc, ale taky se mi moc nelíbí. AF4 jsem zvolil proto, že nevypadá zrovna nejhůř, je jednoduchá na stavbu, nevyjde draho, vejde se do 200kg a 5hp si s ní poradí líp, než s jinou lodí podobné velikosti.
Obrázek
Chci něco hlavně na jednodenní výlety s rodinkou, ale taky něco, v čem se dá pohodlně strávit i několik dní. Taky mi jde o snadnou manipulaci na vodě i na suchu, možnost to tahat za malinkým autem typu corsa a podobně a nezabejvat se papírama.
Tady jen pro představu, jak vypdá celej trup:
https://youtu.be/Xbm3OvqRfQw
Uživatelský avatar
Jardasu
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 730
Registrován: pát bře 30, 2007 2:00 am
Reputace: 81

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod Jardasu » sob říj 20, 2018 12:49 pm

michalmi1 píše:Ahoj, předesílám, že vlastní zkušenost se stavbou lodi nemám, ale domnívám se, že jolový trup bez kýlu je na Darwinovu cenu. Navíc ještě s nástavbou, která zvedne těžiště. Michal


To byl u mne také důvod přídavných plováků do formy trimaránu. Ale dle mých zkušeností by stačily ke zvýšení stability zcela jednoduchá vahadla, či malé plováky.

Na vlnách se to chová dobře a trup je rychlý. A pozor třeba takový Finn nemá kýl, má ploutev o hmotnosti cca 15 kg, což asi platí pro všechny okruhovky. Nicméně nástavba a zvýšená pata stěžně nepochybně stabilitu zhoršuje. V první verzi trimaránku jsem ploutev vůbec neměl a zažili jsme celkem slušné vlny.

Já třeba se cítím bezpečně při jízdě na motor s plováky vysunutými pouze o 10-20cm. Na plachtu to chce plováky vysunout na plnou celkovou šíři cca 350 cm.

Myslím, že ploché motoráky také vyžadují ve vlnách jistou dávku opatrnosti.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod packa » sob říj 20, 2018 7:18 pm

podobny trup jako maš v planu a kajutka se stojnou vyškou-akorat ryby chytam vzadu a v přídi je spaní to abys mel predstavu o pomeru trupu a nastavby

url=https://ibb.co/ekc9Vf]Obrázek[/url]
Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7512
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 154
Bydliště: Bratislava

Re:

Příspěvekod Denis » sob říj 20, 2018 7:46 pm

Podla môjho názoru si treba prečítať starú diskusiu v tomto vlákne , všetko podstatné bolo povedané, napr. v tomto vynikajúcom príspevku.
bokal píše:Přidám vlastní názor na typ lodi dle uvažovaných prametrů - motor do 5 koní, lehká.
S malým motorem se dá předpokládat pouze výtlačná plavba.

Motoráky, které mají trup tvarovaný pro jízdu ve skluzu, mají pro jízdu ve výtlaku horší parametry
- větší odpor, rovná ponořená záď tzv. tahá vodu.

Naopak plachetnice jsou tvarovány tak, aby měly co nejmenší odpor, nejsou určeny k jízdě ve skluzu.
Proto si myslím, že je lepší použít trup z plachetnice s malými úpravami
- místo kormidla namontovat držák závěsného motoru
- místo výklopné ploutve vlepit a zalaminovat nízký kýl 5-8cm, délky min. 1,5m - to pro zlepšení stability
- v kajutě je možné zrušit ploutvovou komoru a získat více místa.

Měl jsem plachetnici orion 5,9x2 metry, vážila cca 500kg i s ploutví a stěžněm
používali jsme ji s motorem 4 koně (Suzuki 2T), plula tak na 2/3 otáček 5,5 knotu.
Měla velmi malý odpor trupu - při 4 knotech nedělala skoro žádnou vlnu.
Z těchto důvodů zastávám názor, že podobné trupy jsou velmi vhodný základ.
Navíc, jsou dostupné za nízkou cenu, mají často samovylévací kokpit, laminátový trup lze snadno opravit i upravit podle svých potřeb.


Kajuta vzadu, kormidelník vpredu, takéto lode jazdia v Benátkach. Nemyslím že všetky trupy plachetníc majú nízku stabilitu. Keď má motorák hlboké V dno, tak to neznamená že je nestabilný! Vyžadovať ploché dno na motoráku nemá zmysel. Treba rozlišovať počiatočnú stabilitu a koncovú stabilitu. Malá kajutka nezvýši ťažisko lode zásadným spôsobom, povedal by som že minimálne a mal by to byť motorák a nie plachetnica. Výhoda kajuty vzadu by bolo že nebude počuť motor tak intenzívne, nevýhody som popísal.
Uživatelský avatar
michalmi1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 64
Registrován: ned úno 09, 2014 1:00 am
Reputace: 3

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod michalmi1 » sob říj 20, 2018 7:57 pm

Jardasu: Však myslím, že Tvůj příspěvek potvrzuje, co jsem psal. Trup plachetnice musí být příčně stabilizovaný - třeba plováky. Pouhé odstranění kýlu považuji za nebezpečné. S okruhovkou ani rybařením zkušenost nemám, ale asi to dohromady moc nepůjde :) .
Možná však má předělávaná loďka dostatečný balast.
Michal
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod packa » sob říj 20, 2018 8:17 pm

kdybych to delal znovu místo dlouheho kylu v ose bych dal 2 po stranach jako jsou dvoukylove plachetnice-i když ho mam asi 12 cm vysoky a koncí 20cm pred zrcadlem tak se mi tak divne mele voda u motoru......
Uživatelský avatar
Jardasu
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 730
Registrován: pát bře 30, 2007 2:00 am
Reputace: 81

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod Jardasu » sob říj 20, 2018 8:49 pm

michalmi1 píše: Trup plachetnice musí být příčně stabilizovaný - třeba plováky. Pouhé odstranění kýlu považuji za nebezpečné. S okruhovkou ani rybařením zkušenost nemám, ale asi to dohromady moc nepůjde :) .
Možná však má předělávaná loďka dostatečný balast.
Michal

V tom je problém, okruhovky vyvažuje živá hmota, nikoli balast, když tam dáš balast, tak už to nebude lehká lodička. V reálu to ale funguje tak, že závodní okruhovka veze pouze vyvažující posádku a nic víc, ale na turistické lodi je "balastu" více než dost, zejména když vyrážíš na několika týdenní cestu.
Ale na tu příčnou stabilitu je třeba myslet, s tím souhlasím.
Ony ani ty ploutvové lodě třeba na Mazurech nejsou imunní vůči převrhnutí, jak se o tom přesvědčilo dost obětí vichřice 21.8.2007.
Naposledy upravil(a) Jardasu dne sob říj 20, 2018 8:51 pm, celkem upraveno 1 x.
Guwy
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 38
Registrován: pát říj 19, 2018 4:29 pm
Reputace: 0

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod Guwy » sob říj 20, 2018 8:50 pm

Ted jsem tady neco cmarnul,jeke by meli byt rozmery k pomeru lodi ,treba lod 170x600?
Přílohy
20181021084527.jpg
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7512
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 154
Bydliště: Bratislava

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod Denis » sob říj 20, 2018 10:47 pm

Neviem čo máte všetci s tým kýlom? Ten má predsa zmysel pri plachetniciach a to je v prvom rade zabrániť v znose, teda aby plachetnica plávajúca na vietor bola schopná plávať vytýčeným smerom a neodfúklo ju do strany a ak má ťažký kýl, tak zasa slúži len na vyrovnanie síl pôsobiacich vetrom. Ak je v plachetnici plutva, tak tá nebráni nijako, alebo len minimálne prevrhnutiu. Motorák takéto technické opatrenie nemusí mať, veď načo? Nepôsobia naň sily vyvolané vetrom. Jednoducho treba nájsť vhodný trup, podla mňa plutvovú loď, vytiahnuť plutvu a odskúšať stabilitu in natura.
Vysoká počiatočná stabilita znamená nízku koncovú stabilitu, to je pri plochom dne, napr. pramica. Oblé dná majú nízku počiatočnú stabilitu, teda viac sa kolíšu a čím viac sa naklonia, tým majú väčšiu stabilitu, Môj prvý motoráčik čo som postavil mal ploché dno a nakláňal sa úplne hrozne keď som sa postavil na bort, teraz mám pomerne hlboké V dno a stabilita je velmi dobrá. Takže opakujem, ploché dno nie je úplne najlepšie, žiadny kýl na motoráku netreba, trup plachetnice je na výkon motora 5 koní ideálny a jednoducho len treba hladať.
Guwy, ty žiadny kýl nepotrebuješ, nalepenie kýlu na motorák má dva významy, spevní dno a drží smer, teda zníži sa točivosť lode, / možno ešte ochrana trupu pri najetí na breh/. Kýlmi žiadnu stabilitu nezískaš. Dôležitý je tvar trupu a ten treba odskúšať. S večšou šírkou lode sa zvýši aj jej stabilita.
Ak sa rozhodneš že kajuta v zadu nie, tak si nekomplikuj život a kúp si malu kajutovú plachetnicu, daj dolu sťažeň a máš loď hotovú.
Guwy
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 38
Registrován: pát říj 19, 2018 4:29 pm
Reputace: 0

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod Guwy » sob říj 20, 2018 11:15 pm

Denis diky,
ja myslim ze uz na to pomalu prichazim ,Mozna dost resim ten celkovej vzhled lodky . neco jako trub lodi KARAVELA ,to by se mi asi libilo nejvic.
Proste snazit se postavit lod, ktera splnuje vise napsane veci,s co nejmensi odporem pro motor 4hp.Nechat si vyrobit lod (sam se do toho asi poustet nebudu)a potom si dodelat kajutku.

Mozna otazka jestli by se zde nenasel nekdo kdo by mi na zakazku lod postavil ,nebo jestli nemate nejaky typ na stavitele
Guwy
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 38
Registrován: pát říj 19, 2018 4:29 pm
Reputace: 0

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod Guwy » sob říj 20, 2018 11:31 pm

Treba tohle je moc hezky,to bych bral
Mozna kdyz se tu tak probiraly ty kyly,neni tole nejaky extrem .?
Pozor nemam zadne zkusenosti z plachtenim ,jen se ptam
Jestli to ale je tak ,jak psal denis,odstranit stezen a je hotovo ,tohle by asi byla taky cesta
Přílohy
717150d57595ec1d1916d3209757852d.jpg
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7512
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 154
Bydliště: Bratislava

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod Denis » sob říj 20, 2018 11:39 pm

Aj tak sa volakedy stavalo. Na naše vnútrozemské vodné cesty a jazerá by som povedal že nevhodné. Ten kýl sa nedá odstrániť, hladaj plutvovú loď, plutva je to čo sa dá zatiahnuť dovnútra lode, ponor je teda premenný.
Uživatelský avatar
Finn
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 545
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 16
Bydliště: Penčice

Re: kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod Finn » ned říj 21, 2018 10:38 am

Ale dá se poměrně jednoduše zkrátit, tak aby vzadu chránil vrtuli, tak to mám teď já a plně vyhovuje.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti