Vltava
Moderátoři: vilma, Pepa, david
-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Vltava
Nějak nevím, čemuže se divíte, je to tak každý rok koncem září.
Re: Vltava
kdyby jsi tam kotvil, nelíbilo by se ti to taky, není to jen koncem zari a jedna se o celkovy splavneni reky a ty prachy do toho vlozeny, není to nic o diveni se
-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Vltava
Je. Zvedaj to pravidelně kvůli zimování housbotů.
Re: Vltava
to ze to zvedaji kvůli zimovani hausbotu na Slapech jsem pochopil, jako každý rok a i v Davli je vody dost, ale na Orliku jsou taky lode a nejenom to, je tu vybudovana vodni cesta do CB a tim, ze se stále vypousti jen Orlik tuhle cestu za 2miliardy to uzavira, je to uz od cervence a ne koncem zari, to ze je malo vody vim, jen nechapu jenom to snizovani na Orliku,
nechci nijak vyvolávat vasne, ale tohle jednani Povodi nechapu
nechci nijak vyvolávat vasne, ale tohle jednani Povodi nechapu
-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Vltava
Mimo to, že v Davli lítá voda až o metr, zcela nevyzpytatelné, tak že třeba jet do Pikovic je zcela o držku, se tu problém Orlíku probíral mnohokrát. Zariď víc sněhu na Šumavě a bude po problému. Tak tři metry by asi stačily. Prosím ale pomalé tání, jinak bych mohl mít vodu v baráku a loď v Hamburku.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vltava
Tohle mi prijde zajimavy: https://budejovice.rozhlas.cz/dovolena- ... na-7584506
Re: Vltava
utopeny clun v zatoce hotelu U Jezera u Klucenic
vpoledne ještě plaval a odpoledne se uz topil
vpoledne ještě plaval a odpoledne se uz topil
-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Vltava
Trochu nechápu, že jste jí nikdo nevzal ke břehu.
Re: Vltava
mozna pochopíš to ze jsem volal mistni hasice 

-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Vltava
Pochopil jsem, že zřejmě pozdě.
- packa
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
Re: Vltava
možna jsem hajzl ale pokud bych aspon trochu neznal majitele zachoval bych se stejne-doba kdy u vody vládlo kamaradství a slušnost je nenavratně v prdeli a někteří jsou schopni tě za takovouhle zachranu tahat i po soudech
- Clouseau
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 416
- Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
- Reputace: 34
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Vltava
Neviděl bych to tak černě packo...lidi od vody si vždy pomáhali, pomáhají a pomáhat budou...
Naposledy jsme před týdnem, když šla voda hodně rychle dolu, dávali naproti v zátoce tři lodě už nasedlé zpět na vodu.
Majitele dvou neznám, ale věřím, že by i oni takhle nezjištně pomohli...
Jsme přece jachtaři, ne?
Naposledy jsme před týdnem, když šla voda hodně rychle dolu, dávali naproti v zátoce tři lodě už nasedlé zpět na vodu.
Majitele dvou neznám, ale věřím, že by i oni takhle nezjištně pomohli...
Jsme přece jachtaři, ne?

- Clouseau
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 416
- Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
- Reputace: 34
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Vltava
tove píše:utopeny clun v zatoce hotelu U Jezera u Klucenic
vpoledne ještě plaval a odpoledne se uz topil
Předpokládám, že když ještě plaval, tak na něm nebylo vidět, že nabírá, jinak by jste asi zakročili, ne?
Tušíš co se stalo? Nějaký defekt? Nebo kolize? Nebo co?
Btw. tenhle tvůj příspěvek spíš patří pod Orlík na ne pod Vltavu..
Re: Vltava
jojo mělo to jit na Orlik, ale snad se najde majitel, uz ho hledali i ve vsi, v poledne kdy jsem tam vezl auto s vlekem jsem delal jen tu první ilustracni fotku zátoky a je videt, ze normalne plaval, odesel jsem po brehu pro clun, ze ho tady vytahnu a ta druha fotka ukazuje situaci v 15,11 a to uz byl pod vodu, co se stalo nevim, ani jsem to dopředu netusil, ze bych na radu davida asi hlidal na brehu, potom jsem se snazil hledat majitele všude pozne i na plavebce, shodou okolnosti tam byli i policajti / vykradena chata / a nejak to resili, sam bych to nevytahnul a ani bych do toho nesel, nebylo to nic o nepochopeni situace ani nechut pomoct, v dany situaci jsem nemohl delat nic jiného, lidi tam bylo vic, tak ja udelal alespoň tohle
Re: Vltava
před chvili me volali z Povodi, ze ji ještě vecer vytahli hasici
-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Vltava
Tak to zatím vypadá, že Hořínský kanál bude příští rok od 1.7. do 15.8. vypuštěnej.
Re: Vltava
Dobry, aspon usetrim za stani na Smichove a budu se pres leto poflakovat na Labi
- sawfish
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 46
- Registrován: úte říj 01, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Tvarožná
Re: Vltava
Ahoj,
Davide, kde jsi prosím čerpal info o tom, že Hořínský kanál bude v červenci mimo provoz? V tomto měsíci plánuji plout z Labe na Slapy a nikde na oficiálních stránkách povodí jsem nenanšel přesný termín uzavření.
Davide, kde jsi prosím čerpal info o tom, že Hořínský kanál bude v červenci mimo provoz? V tomto měsíci plánuji plout z Labe na Slapy a nikde na oficiálních stránkách povodí jsem nenanšel přesný termín uzavření.
-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Vltava
Neofic zpráva z jednání SPS, PVL a ČSVM.
- sawfish
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 46
- Registrován: úte říj 01, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Tvarožná
Re: Vltava
Dík. Buď chceme jet z Českých Budějovic na Slapy, nebo pokud by bylo méně vody, tak bych to otočil a jeli bychom např. z Mělníka na Slapy. Mám plachetnici kýlovku s ponorem 115cm.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9363
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Plavební dráha pro lodě na Vltavě bude hlubší
TISKOVÁ ZPRÁVA
Plavební dráha pro lodě na Vltavě bude hlubší
Praha, 21. ledna 2019 – Speciální stavební stroje začaly v Praze prohlubovat koryto Vltavy, aby bylo možné lodě nakládat na vyšší ponor. Jedná se o další projekt komplexního zvýšení plavebních parametrů Vltavské vodní cesty z Mělníka do Prahy. Větší naložení lodí vede nejen k lepší šanci vodní dopravy uspět na dopravním trhu oproti těžké silniční dopravě, ale také ke snížení dopadů na životní prostředí.
„Na přelomu let 2018 a 2019 Ředitelství vodních cest ČR jako státní investor na vodních cestách zahajuje v krátké době již druhou stavbu zvyšující parametry Vltavské vodní cesty. Dnes se jedná o stavbu zaměřenou na podporu nákladní vodní dopravy na Vltavě, aby opět tak jako v minulosti sloužila hospodářství země,“ uvedl Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR. „S ponorem zvýšeným ze současných 1,80 m na 2,20 m loď uveze při stejných nákladech o 30 % více nákladu. Je to cesta, jak dostat část těžké kamionové dopravy dostat ze silnic na lodě a snížit zatížení historických center měst těžkými auty s odpadem a stavebním materiálem,“ dodal.
Stavbu Zvýšení ponorů na Vltavské vodní cestě – říční část, realizují dodavatelé Labská, strojní a stavební společnost s.r.o., ATH STAV, s.r.o., HYDROSERVIS CZ s.r.o. a Evropská vodní doprava – Sped, s.r.o., jako „Společnost Zvýšení ponorů na Vltavské vodní cestě“ se stavebními náklady 127 mil. Kč bez DPH a práce budou dokončeny do konce roku 2019. Stavba je financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.
Na 43 km vodní cesty z Mělníka do přístavu Praha – Radotín v místech, kde dnes není k dispozici plavební hloubka 2,50 m, bude koryto na tuto hloubku prohloubeno. Práce budou probíhat ve zdržích všech jezů, a to vždy jen v dílčích úsecích, kde je dnes nižší hloubka. Vytěženo bude celkově asi 130 tis. m3 materiálu, z toho nejvíce 43 tis. m3 ve zdrži zdymadla Klecany (plavební komora Roztoky).
„Sedimenty na dně řeky shrnujeme dálkově ovládaným podvodním dozerem a pak je nakládáme na lodě. Veškerý materiál se tak dopravuje nejekologičtějším a zároveň nejekonomičtějším způsobem,“ uvedl Václav Růžička, jednatel firmy Labská, strojní a stavební společnost s.r.o.
„Od zahájení prací probíhá v rámci ekodozoru kontrola dodržování povolovacích podmínek a platné legislativy v oblasti životního prostředí. Zhotovitel v této oblasti přijal veškerá nezbytná opatření pro ochranu životního prostředí,“ říká Radomír Mužík, který provádí na stavbě ekologický dozor. „Jednou z podmínek umožňující realizaci záměru je i kontrola odtěžených nánosů na výskyt mlžů, především pak se zaměřením na zvláště chráněné druhy. Z monitoringu mlžů vyplývá, že v dosud odtěžených úsecích nebyl zjištěn žádný zvláště chráněný druh a ani početnosti ostatních druhů nejsou příliš vysoké," dodal.
Aby nebyly práce jednoduché, je Vltava svou tisíciletou historií významným archeologickým nalezištěm. „Na dosud realizované části probíhal archeologický výzkum "standardní formou" odborného dohledu terénních prací - tj. především prohlídkou vytěženého materiálu na deponiích. V archeologicky více exponovaných úsecích však bude třeba realizovat v předstihu nedestruktivní prospekci (prostřednictvím ponorného dronu, potápěčů apod.) a podle získaných výsledků operativně upravit konkrétní postupy vlastního archeologického výzkumu,“ uvedl Petr Juřina, vedoucí archeolog společnosti ARCHAIA o.p.s..
„Jako jeden z provozovatelů nákladní vodní dopravy vítám, že se resortu dopravy podařilo začít zlepšovat podmínky pro provoz nákladních lodí na Vltavě a přibližovat se tak podmínkám běžným v západní Evropě, kde vodní doprava dopravuje podstatně víc zboží než v Čechách,“ uvedl Lukáš Hradský z firmy Evropská vodní doprava – Sped, s.r.o., provozující nákladní vodní dopravu v České republice i na evropských vodních cestách. „Více naložené lodě na stejné parametry jako na Labi nabídnou zákazníkům lepší podmínky pro přepravu zboží a věřím, že vodní doprava po Vltavě uspěje jak v zásobování města, tak do budoucna i pro mezinárodní přepravu,“ dodal.
Projekt zvýšení parametrů Vltavy z Mělníka do Prahy včetně rekonstrukce 10 mostů, modernizace rejd plavební komory Praha - Štvanice a dalších úprav na ponor 2,20 m s celkovými náklady kolem 2 mld. Kč bude dokončen v roce 2021 a kromě EU bude financován Státním fondem dopravní infrastruktury.
O Ředitelství vodních cest ČR
ŘVC ČR je organizační složkou státu, zřízenou Ministerstvem dopravy k zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace dopravně významných využívaných vodních cest a dalších staveb nutných pro provoz na vodních cestách.
Ředitelství vodních cest ČR rovněž provozuje veřejné přístavy a přístaviště.
Kontakt:
Ředitelství vodních cest ČR
Ing. Jan Bukovský, Ph.D.
vedoucí oddělení správy a provozu majetku a evropských agend, tiskový mluvčí
E: bukovsky@rvccr.cz T: 225 131 741 M: 602 772 631
Plavební dráha pro lodě na Vltavě bude hlubší
Praha, 21. ledna 2019 – Speciální stavební stroje začaly v Praze prohlubovat koryto Vltavy, aby bylo možné lodě nakládat na vyšší ponor. Jedná se o další projekt komplexního zvýšení plavebních parametrů Vltavské vodní cesty z Mělníka do Prahy. Větší naložení lodí vede nejen k lepší šanci vodní dopravy uspět na dopravním trhu oproti těžké silniční dopravě, ale také ke snížení dopadů na životní prostředí.
„Na přelomu let 2018 a 2019 Ředitelství vodních cest ČR jako státní investor na vodních cestách zahajuje v krátké době již druhou stavbu zvyšující parametry Vltavské vodní cesty. Dnes se jedná o stavbu zaměřenou na podporu nákladní vodní dopravy na Vltavě, aby opět tak jako v minulosti sloužila hospodářství země,“ uvedl Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR. „S ponorem zvýšeným ze současných 1,80 m na 2,20 m loď uveze při stejných nákladech o 30 % více nákladu. Je to cesta, jak dostat část těžké kamionové dopravy dostat ze silnic na lodě a snížit zatížení historických center měst těžkými auty s odpadem a stavebním materiálem,“ dodal.
Stavbu Zvýšení ponorů na Vltavské vodní cestě – říční část, realizují dodavatelé Labská, strojní a stavební společnost s.r.o., ATH STAV, s.r.o., HYDROSERVIS CZ s.r.o. a Evropská vodní doprava – Sped, s.r.o., jako „Společnost Zvýšení ponorů na Vltavské vodní cestě“ se stavebními náklady 127 mil. Kč bez DPH a práce budou dokončeny do konce roku 2019. Stavba je financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.
Na 43 km vodní cesty z Mělníka do přístavu Praha – Radotín v místech, kde dnes není k dispozici plavební hloubka 2,50 m, bude koryto na tuto hloubku prohloubeno. Práce budou probíhat ve zdržích všech jezů, a to vždy jen v dílčích úsecích, kde je dnes nižší hloubka. Vytěženo bude celkově asi 130 tis. m3 materiálu, z toho nejvíce 43 tis. m3 ve zdrži zdymadla Klecany (plavební komora Roztoky).
„Sedimenty na dně řeky shrnujeme dálkově ovládaným podvodním dozerem a pak je nakládáme na lodě. Veškerý materiál se tak dopravuje nejekologičtějším a zároveň nejekonomičtějším způsobem,“ uvedl Václav Růžička, jednatel firmy Labská, strojní a stavební společnost s.r.o.
„Od zahájení prací probíhá v rámci ekodozoru kontrola dodržování povolovacích podmínek a platné legislativy v oblasti životního prostředí. Zhotovitel v této oblasti přijal veškerá nezbytná opatření pro ochranu životního prostředí,“ říká Radomír Mužík, který provádí na stavbě ekologický dozor. „Jednou z podmínek umožňující realizaci záměru je i kontrola odtěžených nánosů na výskyt mlžů, především pak se zaměřením na zvláště chráněné druhy. Z monitoringu mlžů vyplývá, že v dosud odtěžených úsecích nebyl zjištěn žádný zvláště chráněný druh a ani početnosti ostatních druhů nejsou příliš vysoké," dodal.
Aby nebyly práce jednoduché, je Vltava svou tisíciletou historií významným archeologickým nalezištěm. „Na dosud realizované části probíhal archeologický výzkum "standardní formou" odborného dohledu terénních prací - tj. především prohlídkou vytěženého materiálu na deponiích. V archeologicky více exponovaných úsecích však bude třeba realizovat v předstihu nedestruktivní prospekci (prostřednictvím ponorného dronu, potápěčů apod.) a podle získaných výsledků operativně upravit konkrétní postupy vlastního archeologického výzkumu,“ uvedl Petr Juřina, vedoucí archeolog společnosti ARCHAIA o.p.s..
„Jako jeden z provozovatelů nákladní vodní dopravy vítám, že se resortu dopravy podařilo začít zlepšovat podmínky pro provoz nákladních lodí na Vltavě a přibližovat se tak podmínkám běžným v západní Evropě, kde vodní doprava dopravuje podstatně víc zboží než v Čechách,“ uvedl Lukáš Hradský z firmy Evropská vodní doprava – Sped, s.r.o., provozující nákladní vodní dopravu v České republice i na evropských vodních cestách. „Více naložené lodě na stejné parametry jako na Labi nabídnou zákazníkům lepší podmínky pro přepravu zboží a věřím, že vodní doprava po Vltavě uspěje jak v zásobování města, tak do budoucna i pro mezinárodní přepravu,“ dodal.
Projekt zvýšení parametrů Vltavy z Mělníka do Prahy včetně rekonstrukce 10 mostů, modernizace rejd plavební komory Praha - Štvanice a dalších úprav na ponor 2,20 m s celkovými náklady kolem 2 mld. Kč bude dokončen v roce 2021 a kromě EU bude financován Státním fondem dopravní infrastruktury.
O Ředitelství vodních cest ČR
ŘVC ČR je organizační složkou státu, zřízenou Ministerstvem dopravy k zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace dopravně významných využívaných vodních cest a dalších staveb nutných pro provoz na vodních cestách.
Ředitelství vodních cest ČR rovněž provozuje veřejné přístavy a přístaviště.
Kontakt:
Ředitelství vodních cest ČR
Ing. Jan Bukovský, Ph.D.
vedoucí oddělení správy a provozu majetku a evropských agend, tiskový mluvčí
E: bukovsky@rvccr.cz T: 225 131 741 M: 602 772 631
Re: Vltava
Nebylo by dobré začít dolním tokem Labe a pak pokračovat proti proudu? Přijde mi to jako stavba domu od střechy.
-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Vltava
A je to ofic: jak jsem ondyno zmiňoval, od 1.7. do 15. srpna je mimo provoz zdymadlo Hořín, včetně vypuštění kanálu.
Labský budou muset na Slapy dřív.
Labský budou muset na Slapy dřív.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9363
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Začaly práce na proměně historického zdymadla Hořín na Vltavě
Začaly práce na proměně historického zdymadla Hořín na Vltavě
Praha, 18. června 2019 – Symbolickým poklepáním na ocelové pachole pro vyvazování lodí dnes byla zahájena velká proměna památkově chráněného zdymadla Hořín na Vltavě u Mělníka. Kameníci začali rozebírat zdivo z roku 1905, aby se vjezd do plavební komory rozšířil a nově jim propluly i moderní vysoké lodě. Za rok se tyto kameny vrátí zpět na unikátní novou konstrukci zdvižného mostu, který zachová původní památkově chráněný vzhled zdymadla. Tento projekt spolufinancovaný Nástrojem Evropské unie pro propojení Evropy CEF zajistí zvýšení plavebních parametrů Vltavské vodní cesty do Prahy.
„Modernizace Vltavské vodní cesty z Mělníka do Prahy se dnes dostává do své vrcholné fáze, kdy začínáme odstraňovat úzký profil dolního ohlaví na plavební komoře Hořín. Je pozoruhodné, že mimořádně zdařilé zdymadlo nadčasově navržené architektem Františkem Sanderem i po 114 letech odpovídá potřebám současné transevropské dopravní sítě TEN-T. Jediným limitem omezujícím proplouvání lodí je nízká podjezdná výška, která často zabrání lodím dosáhnout Prahy. Na lodích se musí demontovat nástavby i kormidelny a plavba je tak velmi obtížná,“ uvedl ing. Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR jako investora projektu. „Jsem rád, že se podařilo s architekty a památkáři nalézt přijatelné stavební řešení a po řadě let diskuzí se dnes rozbíhají stavební práce. Společně s probíhající přestavbou dalších mostů na plavebním kanále do Vraňan bude úzké místo podjezdné výšky v roce 2021 odstraněno a provozovatelé vodní dopravy se tak dočkají moderní Vltavské vodní cesty,“ dodal.
Stavbu Úprava ohlaví Plavební komory Hořín realizuje dodavatel Metrostav a.s. se stavebními náklady 378 mil. Kč včetně DPH a práce budou dokončeny do března 2021.
„Podjezdná výška na dolním ohlaví plavební komory, která dnes často klesá i pod 4,5 m, bude novým pohyblivým mostem zvýšena na 7,0 m. Moderní osobní lodě s více palubami i nákladní lodě s kontejnery tak budou moci bezpečně plout z Labe až do Prahy. Zároveň bude ohlaví plavební komory rozšířeno z 11 m na 12 m, což je druhý parametr evropských vodních cest. Tímto naplníme cíl dobrého plavebního stavu vodních cest. Věřím, že se pak podaří část těžké kamionové dopravy dostat ze silnic na lodě a snížit zatížení měst těžkými auty s odpadem a stavebním materiálem,“ upřesnil ing. Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR.
Projekt společně s modernizací rejd plavební komory Praha - Štvanice svým cílem dosáhnout dobrý plavební stav hlavní transevropské dopravní sítě TEN-T na Vltavské vodní cestě uspěl v roce 2017 u Evropské komise a získal financování z grantu Nástroje Evropské Unie pro propojení Evropy, který dosáhne 10,7 mil. EUR.
„Těší nás, že můžeme svými znalostmi, zkušenostmi a technologickým vybavením přispět ke zlepšení užitných parametrů plavební komory Hořín pro uživatele lodní dopravy. Při úpravě horní a dolní rejdy plavební komory budeme stavební práce provádět s maximálním ohledem na životní prostředí, obyvatele a skutečnost, že plavební komora je technickou památkou,“ říká ing. Milan Veselský, ředitel šesté divize Metrostavu, která se specializuje na vodní díla.
Práce budou probíhat jen v rámci velké plavební komory, kdy stávající dolní ohlaví bude rozebráno a most bude nahrazen unikátním zdvižným ocelovým mostem obloženým původním kamenem. Pro proplutí vysokých lodí se bude celý most pomocí hydraulických válců až o 4 m zdvihat. V normálním stavu pak bude zdymadlo vypadat jako dnes a charakter technické památky nebude narušen, naopak bude sloužit i nadále. Pro rozšíření vjezdu z 11 m na 12 m bude v tzv. dolní rejdě vybudována svislá stěna obložená kamenem a rozšíří se i stávající horní vrata plavební komory.
Po celou dobu provádění stavebních prací bude zachováno propojení pro pěší a cyklisty přes zdymadlo. Od včerejšího dne je v provozu přívoz, který nahrazuje právě rozebíraný most. Plavební provoz velkou plavební komorou pak bude přerušen od 1. července 2019 do března 2020.
Projekt zvýšení parametrů Vltavy z Mělníka do Prahy včetně rekonstrukce 10 mostů a prohloubení koryta na ponor 2,20 m s celkovými náklady kolem 2 mld. Kč bude dokončen v roce 2021 a kromě EU je financován Státním fondem dopravní infrastruktury.
Vizualizace stavby:
O Ředitelství vodních cest ČR
ŘVC ČR je organizační složkou státu, zřízenou Ministerstvem dopravy k zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace dopravně významných využívaných vodních cest a dalších staveb nutných pro provoz na vodních cestách.
Ředitelství vodních cest ČR rovněž provozuje veřejné přístavy a přístaviště.
Kontakt:
Ředitelství vodních cest ČR
Ing. Jan Bukovský, Ph.D.
vedoucí oddělení správy a provozu majetku a evropských agend, tiskový mluvčí
E: bukovsky@rvccr.cz T: 225 131 741 M: 602 772 631
Praha, 18. června 2019 – Symbolickým poklepáním na ocelové pachole pro vyvazování lodí dnes byla zahájena velká proměna památkově chráněného zdymadla Hořín na Vltavě u Mělníka. Kameníci začali rozebírat zdivo z roku 1905, aby se vjezd do plavební komory rozšířil a nově jim propluly i moderní vysoké lodě. Za rok se tyto kameny vrátí zpět na unikátní novou konstrukci zdvižného mostu, který zachová původní památkově chráněný vzhled zdymadla. Tento projekt spolufinancovaný Nástrojem Evropské unie pro propojení Evropy CEF zajistí zvýšení plavebních parametrů Vltavské vodní cesty do Prahy.
„Modernizace Vltavské vodní cesty z Mělníka do Prahy se dnes dostává do své vrcholné fáze, kdy začínáme odstraňovat úzký profil dolního ohlaví na plavební komoře Hořín. Je pozoruhodné, že mimořádně zdařilé zdymadlo nadčasově navržené architektem Františkem Sanderem i po 114 letech odpovídá potřebám současné transevropské dopravní sítě TEN-T. Jediným limitem omezujícím proplouvání lodí je nízká podjezdná výška, která často zabrání lodím dosáhnout Prahy. Na lodích se musí demontovat nástavby i kormidelny a plavba je tak velmi obtížná,“ uvedl ing. Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR jako investora projektu. „Jsem rád, že se podařilo s architekty a památkáři nalézt přijatelné stavební řešení a po řadě let diskuzí se dnes rozbíhají stavební práce. Společně s probíhající přestavbou dalších mostů na plavebním kanále do Vraňan bude úzké místo podjezdné výšky v roce 2021 odstraněno a provozovatelé vodní dopravy se tak dočkají moderní Vltavské vodní cesty,“ dodal.
Stavbu Úprava ohlaví Plavební komory Hořín realizuje dodavatel Metrostav a.s. se stavebními náklady 378 mil. Kč včetně DPH a práce budou dokončeny do března 2021.
„Podjezdná výška na dolním ohlaví plavební komory, která dnes často klesá i pod 4,5 m, bude novým pohyblivým mostem zvýšena na 7,0 m. Moderní osobní lodě s více palubami i nákladní lodě s kontejnery tak budou moci bezpečně plout z Labe až do Prahy. Zároveň bude ohlaví plavební komory rozšířeno z 11 m na 12 m, což je druhý parametr evropských vodních cest. Tímto naplníme cíl dobrého plavebního stavu vodních cest. Věřím, že se pak podaří část těžké kamionové dopravy dostat ze silnic na lodě a snížit zatížení měst těžkými auty s odpadem a stavebním materiálem,“ upřesnil ing. Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR.
Projekt společně s modernizací rejd plavební komory Praha - Štvanice svým cílem dosáhnout dobrý plavební stav hlavní transevropské dopravní sítě TEN-T na Vltavské vodní cestě uspěl v roce 2017 u Evropské komise a získal financování z grantu Nástroje Evropské Unie pro propojení Evropy, který dosáhne 10,7 mil. EUR.
„Těší nás, že můžeme svými znalostmi, zkušenostmi a technologickým vybavením přispět ke zlepšení užitných parametrů plavební komory Hořín pro uživatele lodní dopravy. Při úpravě horní a dolní rejdy plavební komory budeme stavební práce provádět s maximálním ohledem na životní prostředí, obyvatele a skutečnost, že plavební komora je technickou památkou,“ říká ing. Milan Veselský, ředitel šesté divize Metrostavu, která se specializuje na vodní díla.
Práce budou probíhat jen v rámci velké plavební komory, kdy stávající dolní ohlaví bude rozebráno a most bude nahrazen unikátním zdvižným ocelovým mostem obloženým původním kamenem. Pro proplutí vysokých lodí se bude celý most pomocí hydraulických válců až o 4 m zdvihat. V normálním stavu pak bude zdymadlo vypadat jako dnes a charakter technické památky nebude narušen, naopak bude sloužit i nadále. Pro rozšíření vjezdu z 11 m na 12 m bude v tzv. dolní rejdě vybudována svislá stěna obložená kamenem a rozšíří se i stávající horní vrata plavební komory.
Po celou dobu provádění stavebních prací bude zachováno propojení pro pěší a cyklisty přes zdymadlo. Od včerejšího dne je v provozu přívoz, který nahrazuje právě rozebíraný most. Plavební provoz velkou plavební komorou pak bude přerušen od 1. července 2019 do března 2020.
Projekt zvýšení parametrů Vltavy z Mělníka do Prahy včetně rekonstrukce 10 mostů a prohloubení koryta na ponor 2,20 m s celkovými náklady kolem 2 mld. Kč bude dokončen v roce 2021 a kromě EU je financován Státním fondem dopravní infrastruktury.
Vizualizace stavby:
O Ředitelství vodních cest ČR
ŘVC ČR je organizační složkou státu, zřízenou Ministerstvem dopravy k zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace dopravně významných využívaných vodních cest a dalších staveb nutných pro provoz na vodních cestách.
Ředitelství vodních cest ČR rovněž provozuje veřejné přístavy a přístaviště.
Kontakt:
Ředitelství vodních cest ČR
Ing. Jan Bukovský, Ph.D.
vedoucí oddělení správy a provozu majetku a evropských agend, tiskový mluvčí
E: bukovsky@rvccr.cz T: 225 131 741 M: 602 772 631
Re: Vltava
dobry den,
snazil jsem se to dohledat,ale nejak se me nedaří.kdyz je plavebni kanal se zdymadlem Hořín neprujezdny,da se projet přimo po Vltavě?začínam,mam gumak bush 400 s hondou motorem.díky
snazil jsem se to dohledat,ale nejak se me nedaří.kdyz je plavebni kanal se zdymadlem Hořín neprujezdny,da se projet přimo po Vltavě?začínam,mam gumak bush 400 s hondou motorem.díky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů


