laminovani pro zacatecnika

Věčné téma - opravy lodí všeho druhy a všemi dostupnými prostředky. Materiály, postupy. Dobré rady atd.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
orion
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 74
Registrován: pát úno 22, 2013 1:00 am
Reputace: 4

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod orion » čtv led 18, 2018 2:17 pm

zhruba 1:1, sklo : pryskyřice/ té spíše více/
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7280
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 123
Bydliště: Bratislava

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod Denis » pát led 19, 2018 5:42 pm

Asi 1,5 až dvojnásobok hmotnosti tkaniny. 350 g je dosť hrubá, lepšie je dať dve tenšie, potom je spotreba epoxidu nižšia, potom by si sa mal dostať pod 1,5 násobok hmotnosti tkaniny.
Uživatelský avatar
Dědek2
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 33
Registrován: pát zář 02, 2016 5:54 am
Reputace: 0
Bydliště: Slezsko

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod Dědek2 » sob led 20, 2018 5:22 am

Pevnost laminátu nedělá pryskyřice, ale počet vrstwv tkaniny. 3x 125 bude pevnější a lehčí než 1x 360
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1336
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Velký Osek

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod packa » sob led 20, 2018 6:13 am

glenr píše:Vážení potřebuji poradit mám skelnou tkaninu 350g a potřebuji olaminovat překližku a chtěl jsem se zeptat kolik epoxidu padne na cca 1m2 při laminování tkaninou 350g ?
(ano pročetl jsem forum a asi jsem slepej) - to říkám předem jde mi o hrubou představu.
Předem dík za odpověď.


jestli ti to bude stačit: http://czett.webnode.cz/products/jak-na-laminovani/
Uživatelský avatar
glenr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 77
Registrován: úte kvě 02, 2017 1:02 pm
Reputace: 1

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod glenr » sob led 20, 2018 10:15 am

Moc dik
Ironie osudu tehle karavan by manželka chtela (tedy abych ho postavil)
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1336
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Velký Osek

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod packa » sob led 20, 2018 4:13 pm

glenr píše:Moc dik
Ironie osudu tehle karavan by manželka chtela (tedy abych ho postavil)


me zas drželo(no ještě drží-až bude čas) tohle http://www.duckworksbbs.com/product-p/ks-minicc-id.htm
mam to nakreslene,model 1:5 ze sololitu-no doma je stop stav až se doděla rozdělané :) tak snad pristi zimu
Uživatelský avatar
bvp1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 28, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod bvp1 » stř čer 05, 2019 6:40 pm

Dobrý den, ahoj. Chci požádat o radu. Laminuji plátno 140 g/m2, takové pásy plátna o šířce cca 10 cm, kterými zpevňuji překližkové spoje. Potřebuju docílit, aby olaminované okraje byly rovné, bez otřepů a volných vláken. Není možné v tomto případě plátno přehnout přes okraj a po zatvrdnutí rovně ořezat. Čtu si i toto forum, ale zatím jsem použitelnou radu nenašel. Můžete mi někdo prosím poradit, jak na rovné okraje při laminování? Předem děkuji. BVP1
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 756
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 68

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod olin » stř čer 05, 2019 8:24 pm

Posichruj si plátno igelitem, aby se pod něj nedostal vzduch a zabránilo se odfouknutí. Po zatvrdnutí igelit strhni a okraje plátna vem opatrně lamelákem do stracena.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1248
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 191
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod Pavel-Sulc » čtv čer 06, 2019 8:24 am

Forma za 9000 czk na loďku
https://www.blocket.se/sodermanland/For ... ?ca=11&w=3
Loďka je 275 cm dlouhá a 124 cm široká
Forma je v dobrém stavu.
Uživatelský avatar
jajarin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 402
Registrován: pon srp 15, 2011 2:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Nymburk

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod jajarin » sob čer 08, 2019 3:32 pm

Dobrý den, ahoj. Chci požádat o radu. Laminuji plátno 140 g/m2, takové pásy plátna o šířce cca 10 cm, kterými zpevňuji překližkové spoje. Potřebuju docílit, aby olaminované okraje byly rovné, bez otřepů a volných vláken. Není možné v tomto případě plátno přehnout přes okraj a po zatvrdnutí rovně ořezat. Čtu si i toto forum, ale zatím jsem použitelnou radu nenašel. Můžete mi někdo prosím poradit, jak na rovné okraje při laminování? Předem děkuji. BVP1

Požadovaný prostor oblep izolepou, olaminuj, až priskyríce začne tuhnout a je ješte měká , ale už se nemaže a nelepí, ořízni to asi tak 1mm vedle izolepy a hned ji strhni a špachlí přimáčkni
pan.fotograf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 240
Registrován: úte črc 18, 2017 10:32 pm
Reputace: 8
Bydliště: Dobříš

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod pan.fotograf » sob čer 08, 2019 4:21 pm

Jajarin, DOBRÝ TIP ! Tohle všdět, ušetřil jsem si spoustu řezání, broušení, tmelení...
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 756
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 68

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod olin » sob čer 08, 2019 6:06 pm

pan.fotograf píše:Jajarin, DOBRÝ TIP ! Tohle všdět, ušetřil jsem si spoustu řezání, broušení, tmelení...

Ty jsi někdy něco laminoval?
pan.fotograf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 240
Registrován: úte črc 18, 2017 10:32 pm
Reputace: 8
Bydliště: Dobříš

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod pan.fotograf » sob čer 08, 2019 8:12 pm

1x v životě s prachbídným výsledkem - oplácané jako zlomená noha a otřepy na obě strany. A ještě k tomu to nevytuhlo
http://www.jachting.info/viewtopic.php?f=65&t=10435&start=25

Proč ? Chceš abych Ti něco přelaminoval ? :P
Uživatelský avatar
jajarin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 402
Registrován: pon srp 15, 2011 2:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Nymburk

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod jajarin » sob čer 08, 2019 10:45 pm

To Olin. Něco mám za sebou , asi20 surfů a jiné drobnosti :-))
Uživatelský avatar
bvp1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 28, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod bvp1 » ned čer 09, 2019 8:19 pm

Jajarine díky moc za radu, zkoušel jsem a ono to funguje i bez té izolepy, ale izolepa je lepší, není pak pryskyřicí zapatlaný zbytečně to, co nemusí být a taky je izolepa takové vodítko, aby byl řez rovný.

Děkuji taky Olinovi, se kterým jsem rovněž konzultoval.

Na nějakém modelářském foru řešili podobný problém a radili tam tuto vychytávku. Tkaninu v místě budoucího řezu/střihu nalakovat lakem na vlasy, nechat zatuhnout a poté stříhat. Nic se netřepí, taky jsem to zkoušel, řez je pěkně rovný a vlákna drží. Ale ta nalakovaná tkanina nechce moc přilnout při laminaci k povrchu, trochu jsem jí pomáhal, ale pak už to šlo. Asi jak se lak na vlasy rozpustil.

BVP1
Uživatelský avatar
bvp1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 28, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod bvp1 » pát čer 21, 2019 10:28 am

Dobrý den pánové, chci se zeptat, zda je normální, aby vytvrzená pryskyřice (laminát) i po několika dnech mírně lepila, resp. byla na povrchu taková mastná? Laminoval jsem před několika dny (tři dny) a povrch je stále takový jakoby mastný. Sice vyloženě nelepí, ale není to pořád ono.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2182
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod Viky_CZ » pát čer 21, 2019 1:32 pm

Uplne normalni to není ale stava se to.

Mam dojem, ze to je nejakej vyseparovanej zbytek urychlovace nebo tak něco... no uprimne... mne se občas povedlo laminat tak dojebat, ze mi clun lepil ještě 3 mesice. Taky to nakonec funguje. :D
Uživatelský avatar
bvp1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 28, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod bvp1 » pát čer 21, 2019 2:26 pm

No právě že já si nejsem vědom, že bych něco "dojebal", to bych se neptal :-)
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2182
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod Viky_CZ » pát čer 21, 2019 2:37 pm

Jednou se mi omylem povedlo michat aktivator v pomeru 1:7 místo pomeru 7:100. Prisel jsem na to az když mi aktivator dosel ve 2/3 plechovky pryskyrice. :lol: Stava se leccos. Mel pak takovej mastnej film, před dalším laminovanim jsem to strhnul flexou se smirglovym kotoucem a jelo se dal.

Zajimavy je, ze se pak ten epoxid choval skoro jako polyester (za 10 minut to tuhlo).
david
moderátor
Příspěvky: 5445
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 162
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod david » pát čer 21, 2019 3:11 pm

U polyesteru to je normální. Zbytky oxidovaného styrenu.
Uživatelský avatar
bvp1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 28, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod bvp1 » pát čer 21, 2019 5:20 pm

Neřekl jsem, že laminuju epoxidovou pryskyřicí. No a když laminát lehce přebrousím, tak ta mastnosta docela zmizí.
asasek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 74
Registrován: sob říj 22, 2016 10:54 pm
Reputace: 11

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod asasek » pon čer 24, 2019 5:06 pm

Dal bych si pozor na výběr tužidla - když kouknu do technického listu pro Epoxy 1200, tak třeba hned u prvního tvrdidla P11 avizují, že "se vyznačuje povrchovým dolepem po vytvrzení". Vůbec tužidla jsou magie, já vybíral u Havla a dalo to zabrat :)
https://www.stachema.cz/files/files/TL- ... y-1200.pdf
Uživatelský avatar
bvp1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 28, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod bvp1 » stř čer 26, 2019 9:00 am

Ahoj, pryskyřice i tužidlo jsou na doporučení výrobce, takže nevhodnou kombinací to nebude. Zkusím dát dotaz přímo na výrobce.
asasek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 74
Registrován: sob říj 22, 2016 10:54 pm
Reputace: 11

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod asasek » stř čer 26, 2019 5:07 pm

Psal jsem že je to v technickém listu, tzn. není to nevhodná kombinace. Je tam prostě konstatováno, že je to vlastnost - a taky jak se potom toho dolepu zbavit. Jinými slovy: v závislosti na kombinaci pryskyřice+tvrdidlo ten výsledek klidně může být očekávaný, tj. nemusí se jednat se o vadu nebo o to, že bys něco pokazil.
david
moderátor
Příspěvky: 5445
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 162
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: laminovani pro zacatecnika

Příspěvekod david » stř čer 26, 2019 5:12 pm

Jenže to je potřeba si ten techlist přečíst... :mad:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti