Topení na lodi
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Topení na lodi
Co ho tak nejdřív vyzkoušet?
- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3537
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 418
- Bydliště: Praha
Re: Topení na lodi
Představa, že začně někde hořet, mě fakt nepřiváděla v nadšení. A zatím mi nebyla taková zima, abych ho nutně potřeboval. V maríně používám elektrické, za plavby mi uvnitř lodi zima není.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Topení na lodi
Ono se taky dá vyndat a vyzkoušet na frajplace. Ale to je moc práce, že jo.?
Re: Topení na lodi
lynx píše:Představa, že začně někde hořet, mě fakt nepřiváděla v nadšení. A zatím mi nebyla taková zima, abych ho nutně potřeboval. V maríně používám elektrické, za plavby mi uvnitř lodi zima není.
Neni nic lepsiho nez tiche naftove topeni. Na elektrinu rozhodne nespolehej.To asi uvidis uz pri prvni rozmarnosti pocasi i v marine (pokud voda stoupne > 1m a zatopi napajeci sloupky

- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3537
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 418
- Bydliště: Praha
Re: Topení na lodi
Ano, právě kvůli stání mimo možnost připojení k „shore power“ se o topení zajímám. Ale většinou se plavím v přílivových oblastech, kde voda stoupá i o mnohem více než 1 metr, takže jsou na to připraveni – málokdy se dostanu do míst, kde nejsou pontony. A na nich sloupky…
Re: Topení na lodi
Stalo se, začátkem prosince při jugu Marina vypnula přívod elektřiny do sloupků kvůli možnému zaplavení, takže naftové topení to spolehlivě jistilo
.
K zaplavení mola naštěstí nedošlo, ale bylo to o fous.

K zaplavení mola naštěstí nedošlo, ale bylo to o fous.
Re: Topení na lodi
lynx píše:Ano, právě kvůli stání mimo možnost připojení k „shore power“ se o topení zajímám. Ale většinou se plavím v přílivových oblastech, kde voda stoupá i o mnohem více než 1 metr, takže jsou na to připraveni – málokdy se dostanu do míst, kde nejsou pontony. A na nich sloupky…
Jj, ale prestoze musis uz vstat, kvuli prevazani, je fakt super vstat do +16 misto do -5 uvnitr zateplene lode


-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Topení na lodi
Pokud by někdo zamýšlel koupit topení co nabízí třeba Wish, tak pozor. Píší výkon pět a osm kW. Je to zřejmě podvod, protože udávají spotřebu 0,1-0, 24 l/hod, což odpovídá výkonu pouze cca 2,2 kW.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Topení na lodi
Tak bud to opravdu nema ten vykon a nebo udavaji mensi spotrebu ale to je proste cina ale jeden si to koupil do auta a chvali to spotrebu ale nepozna bere si to naftu z nadrze.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Topení na lodi
Kde máte umístěný vstup ohřívaného vzduchu k bufíku - z venku nebo uvnitř vytápěných prostor? Je to větrání, ale s ohříváním stále studeného vzduchu vs. cirkulace stejného vzduchu (kondenzace vlhkosti, hlučnost sání atd.).
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Topení na lodi
Doteraz som mal sanie z vonku.
Prerobil som to na vnútornú cirkuláciu.Zatial asi tak nocí som kúril teraz v decembri.
Nejaký rozdiel v hluku som nepostrehol.Rozdiel je v tom že predtým mi šiel bufík na plný výkon asi tak - minut a následne na 75% tak hodinku a potom na 50% celú noc.
Teraz ked mám vnútornú cirkuláciu sa mi zdá že vlhkosť je o niečo nižšia.
Ale je rozdiel vo výkone lebo teraz mi ide kúrenie na plný výkon tak 15 minut,následne nejakú pol hodinku na 50% a zbytok noci zvyčajne len na 25% a to je už dosť velký rozdiel v hlučnosti ked ide len na tak slabý výkon....
Samozrejme je o to nižšia spotreba nafty a hlavne elektriny....
Prerobil som to na vnútornú cirkuláciu.Zatial asi tak nocí som kúril teraz v decembri.
Nejaký rozdiel v hluku som nepostrehol.Rozdiel je v tom že predtým mi šiel bufík na plný výkon asi tak - minut a následne na 75% tak hodinku a potom na 50% celú noc.
Teraz ked mám vnútornú cirkuláciu sa mi zdá že vlhkosť je o niečo nižšia.
Ale je rozdiel vo výkone lebo teraz mi ide kúrenie na plný výkon tak 15 minut,následne nejakú pol hodinku na 50% a zbytok noci zvyčajne len na 25% a to je už dosť velký rozdiel v hlučnosti ked ide len na tak slabý výkon....
Samozrejme je o to nižšia spotreba nafty a hlavne elektriny....
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 670
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Re: Topení na lodi
Objednal som si čínsky bufík SXT 2kW cca 150€, na naftu. Keď dorazí, vyskúšam zatiaľ mimo loď, a napíšem správu...
Zatiaľ ale špekulujem, ako to do MacGregora implementovať. Nemám veľmi kam, postrádam niečo ako motorový priestor (loď ma vonkajší závesný motor), a pod sedačky či lôžko sa mi to nezdá.
Nerád by som hneď vrtal do lode prechodky na výfuk a sanie vzduchu, preto uvažujem vyhotoviť aspoň spočiatku alternatívne zakladacie dvierka do kajuty, na ktorých by zvonku bol namontovaný bufík. Dvierka dvojdielne, tak aby horný diel (plexi) išiel ľahko vybrať a spodný diel s bufíkom sa dal ľahko prekročiť...
Čiže akási bufíková krabica ako menší spodný diel zasúvacích dvierok. Dovnútra by išiel výduch ohriateho vzduchu a znútra vzduch na ohrev. Nádržka na naftu pod sedadlom v kokpite.
Na echt leto sa bufíkové poldvierka odložia aj mimo loď, nech to nezavadzia.
Určite už podobný problém niekto na podobnej loďke riešil ;{-)}
Zatiaľ ale špekulujem, ako to do MacGregora implementovať. Nemám veľmi kam, postrádam niečo ako motorový priestor (loď ma vonkajší závesný motor), a pod sedačky či lôžko sa mi to nezdá.
Nerád by som hneď vrtal do lode prechodky na výfuk a sanie vzduchu, preto uvažujem vyhotoviť aspoň spočiatku alternatívne zakladacie dvierka do kajuty, na ktorých by zvonku bol namontovaný bufík. Dvierka dvojdielne, tak aby horný diel (plexi) išiel ľahko vybrať a spodný diel s bufíkom sa dal ľahko prekročiť...
Čiže akási bufíková krabica ako menší spodný diel zasúvacích dvierok. Dovnútra by išiel výduch ohriateho vzduchu a znútra vzduch na ohrev. Nádržka na naftu pod sedadlom v kokpite.
Na echt leto sa bufíkové poldvierka odložia aj mimo loď, nech to nezavadzia.
Určite už podobný problém niekto na podobnej loďke riešil ;{-)}
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Topení na lodi
Donedávna som to mal v takejto bedničke a bolo to prenosné a používal som to v aute,bivaku a aj na čln..
Možno trochu inšpiruje
Možno trochu inšpiruje

- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Topení na lodi
Milos píše:Objednal som si čínsky bufík SXT 2kW cca 150€, na naftu. Keď dorazí, vyskúšam zatiaľ mimo loď, a napíšem správu...
Zatiaľ ale špekulujem, ako to do MacGregora implementovať. Nemám veľmi kam, postrádam niečo ako motorový priestor (loď ma vonkajší závesný motor), a pod sedačky či lôžko sa mi to nezdá.
Nerád by som hneď vrtal do lode prechodky na výfuk a sanie vzduchu, preto uvažujem vyhotoviť aspoň spočiatku alternatívne zakladacie dvierka do kajuty, na ktorých by zvonku bol namontovaný bufík. Dvierka dvojdielne, tak aby horný diel (plexi) išiel ľahko vybrať a spodný diel s bufíkom sa dal ľahko prekročiť...
Čiže akási bufíková krabica ako menší spodný diel zasúvacích dvierok. Dovnútra by išiel výduch ohriateho vzduchu a znútra vzduch na ohrev. Nádržka na naftu pod sedadlom v kokpite.
Na echt leto sa bufíkové poldvierka odložia aj mimo loď, nech to nezavadzia.
Určite už podobný problém niekto na podobnej loďke riešil ;{-)}
Už som videl že ten číňan cca po 500 hodinách mal už komutátor na statore v KO stave...
A po dalšie zasa nieje to tak jednoznačné či bude bufík vonku alebo dnu.Záleží aký má ovládač..Ci sa dá regulovať výkon alebo sa výkon reguluje podla teploty nasávaného vzduchu.Ked bude tá druhá varianta, tak kúrenie pôjde vždy len na plné gule...
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Topení na lodi
A výfuk plánuješ vyvést kudy? To teplo a saze se musí nějak vyřešit.
Při hledání inspirace na montáž jsem narazil i na zprávu komise vyšetřující tragickou nehodu právě z nezávislého topení na lodi. Příčinou otravy CO byla netěsnost tlumiče výfuku (takový ten malý promáčklý "kvádřík") spolu s umístěním bufíku pod konzolou v salonu. Doporučení použít lépe utěsněný tlumič (tvar válce, od pohledu festovnější výrobek, někde ho označují jako marine, ale v karavanu to bude nemlich to samé) a volit umístění jednotky mimo obývaný prostor (což se na malé lodi lépe řekne, než udělá). Nechci nikoho strašit, ale minimálně bych si pohlídal kvalitu provedení takových komponent. Zvláště u extra levných kopií.
Při hledání inspirace na montáž jsem narazil i na zprávu komise vyšetřující tragickou nehodu právě z nezávislého topení na lodi. Příčinou otravy CO byla netěsnost tlumiče výfuku (takový ten malý promáčklý "kvádřík") spolu s umístěním bufíku pod konzolou v salonu. Doporučení použít lépe utěsněný tlumič (tvar válce, od pohledu festovnější výrobek, někde ho označují jako marine, ale v karavanu to bude nemlich to samé) a volit umístění jednotky mimo obývaný prostor (což se na malé lodi lépe řekne, než udělá). Nechci nikoho strašit, ale minimálně bych si pohlídal kvalitu provedení takových komponent. Zvláště u extra levných kopií.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení na lodi
Ahoj Milos, syn má McGregor a instaloval Webasto airtop 2000 vzadu na pravoboku. Obrázek je z probíhající instalace.
Topení je ovládané termostatem. Když mi je zima chci zapnout a je teplo a ne hladat bednu atd. Moc nechápu smysl přenosného topení.
Bedna s accu bude asi dost těžká. Na topení z Číny tady jsou positivní názory majitelů.
Vpravo na obrázku na zrcadle je hydrulický válec řízení a čerpadlo autopilota.
My máme 40 let Eperspächer 4000 a funguje bez problémů.
Topení je ovládané termostatem. Když mi je zima chci zapnout a je teplo a ne hladat bednu atd. Moc nechápu smysl přenosného topení.
Bedna s accu bude asi dost těžká. Na topení z Číny tady jsou positivní názory majitelů.
Vpravo na obrázku na zrcadle je hydrulický válec řízení a čerpadlo autopilota.
My máme 40 let Eperspächer 4000 a funguje bez problémů.
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Topení na lodi
LadaM píše:A výfuk plánuješ vyvést kudy? To teplo a saze se musí nějak vyřešit.
Při hledání inspirace na montáž jsem narazil i na zprávu komise vyšetřující tragickou nehodu právě z nezávislého topení na lodi. Příčinou otravy CO byla netěsnost tlumiče výfuku (takový ten malý promáčklý "kvádřík") spolu s umístěním bufíku pod konzolou v salonu. Doporučení použít lépe utěsněný tlumič (tvar válce, od pohledu festovnější výrobek, někde ho označují jako marine, ale v karavanu to bude nemlich to samé) a volit umístění jednotky mimo obývaný prostor (což se na malé lodi lépe řekne, než udělá). Nechci nikoho strašit, ale minimálně bych si pohlídal kvalitu provedení takových komponent. Zvláště u extra levných kopií.
Pár príspevkov späť som presne o tomto písal.
Každému sa to zvyčajne stalen len jedenkrát že povolí spona alebo s aprepálu váfuk/tlmič.
Ja mám priamo na plášti z vnútornej strany kúrenie a cez plášť a z druhej strany plášťa mám tlmič a kúsok plechovej hadice...Aj ked sa hocičo stane, tak splodiny sa dnu nedostanú.
No a že to trošku blbo na boku lodi vypadá ??Nevadí- život a zdravie máme len jedno

- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Topení na lodi
Pavel-Sulc píše:Ahoj Milos, syn má McGregor a instaloval Webasto airtop 2000 vzadu na pravoboku. Obrázek je z probíhající instalace.
Topení je ovládané termostatem. Když mi je zima chci zapnout a je teplo a ne hladat bednu atd. Moc nechápu smysl přenosného topení.
Bedna s accu bude asi dost těžká. Na topení z Číny tady jsou positivní názory majitelů.
Vpravo na obrázku na zrcadle je hydrulický válec řízení a čerpadlo autopilota.
My máme 40 let Eperspächer 4000 a funguje bez problémů.
Värmare.jpg
Aký je rozdiel medzi pevnou linkou a mobilom?? Tak asi taký je zmysel prenosneho kúrenia...V bedni boli dve 34AH baterie Ktoré vydržali prekúriť dve noci aj tá 5litorvá bandaska bola akurát tiež na dve noci.
A treba si lepšie pozrieť foto- dialkové ovládanie je na kábli dlhom 3 metre- čiže ovládač je po ruke

- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení na lodi
Pepo to už je hoooodně dávno kdy mobil byl velikosti Tvé bedny a vážil 30 kg.
Taky jsem takový měl.
Jistě přenosný topení je skvělý nápad pokud jako Ty ho máš na loď, obytňák a jinde. Je to věc názoru.
Běžné je topení na pevno montované, napojené na nádrž a baterie lodě.
Taky jsem takový měl.
Jistě přenosný topení je skvělý nápad pokud jako Ty ho máš na loď, obytňák a jinde. Je to věc názoru.
Běžné je topení na pevno montované, napojené na nádrž a baterie lodě.
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 670
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Re: Topení na lodi
Ďakujem za promptné a inšpirujúce reakcie!
Pavle, Tvôj poctivý a festovný prístup k všetkým detailom je naozaj obdivuhodný. Žiješ pri studenom mori, s krátkym letom a aj detail ako kurenie na lodi zaiste nepripúšťa nejaké provizórne či polovičné riešenie.
Jedna či obe lôžka pod kokpitom ale asi museli byť zrušené?
Pre veľkú časť z nás, čo žijeme vo vnútrozemí, plavíme naše sladkovodné toky a plochy, a iba občas sa zahráme aj na rekreačných príležitostných námorníkov, je kúrenie na malej lodi iba doplnkom s potenciálom mierneho predľženia sezóny a občasného zvýšenia komfortu v horšom počasí.
MacGregora máme už dosť vyše 10 rokov a na prstoch jedinej ruky spočítam prípady keď sme úmyselne prikurovali Origo varičom na alkohol.
Čo sa týka moreplavby, iba dve sezóny sme v prvotnom nadšení na dvojtýždňovú dovolenku vytiahli mekáča do Chorvátska. Na tak krátky čas sa to neopláca, hlavne keď odvtedy pretlak ponuky výrazne znížil ceny charterovania. Obvykle sa na morský charter vyberieme 2-3 x ročne (iba minulý rok 2020 sa nám medzi covid vlnami podarilo vyplávať iba raz) a kúrenie sme reálne použili iba výnimočne, napr. keď nám v októbri viac dní pršalo, alebo keď po mokrej búrkovej plavbe bolo potrebné vysušenie lode aj oblečenia.
Ale stárneme a komfort spania v teplej a suchej lodi budeme zrejme stále viac oceňovať. A tak ako asi časom chemický toaletný doplnok nahradí festovný marine WC aj s mini waste tankom, tak aj kúrenie možno pribudne do interiéru kajuty.
Zatiaľ ale sa čínsky zázrak do kabíny pustiť (a vŕtať niekam prechodky do trupu) bojím. Veľmi inšpiratívna je Pepova bednička kúrenia, akurát by sa zmestila pod sedák v kokpite. Elektriku od servisnej baterky vyvediem na konektor (zíde sa aj na iné účely) a na vzduchové hadice prechod zatiaľ cez provizórne vyrobené dvojdielne zašupovacie dvierka. Ak sa to osvedčí, prechodky z kokpitu do kajuty spravím pod sedadlom.
Pepo, ako máš vyvedený výfuk? Kde máš tú bedňu na lodi v aktívnom prevádzkovom stave?
Pozdravuje Miloš ;{-)}
PS: tesne než by som odoslal príspevok, zazvonil zvoniec, a - kuriér mi doručil čínsky heater!
Hmmm, obrázky ...
ako si založiť priečinok v galérii ???
Určo by sa našli u mňa zaujímavé historické obrázky z rôznych akcii JI, regatky či hodoníny...

Pavle, Tvôj poctivý a festovný prístup k všetkým detailom je naozaj obdivuhodný. Žiješ pri studenom mori, s krátkym letom a aj detail ako kurenie na lodi zaiste nepripúšťa nejaké provizórne či polovičné riešenie.

Pre veľkú časť z nás, čo žijeme vo vnútrozemí, plavíme naše sladkovodné toky a plochy, a iba občas sa zahráme aj na rekreačných príležitostných námorníkov, je kúrenie na malej lodi iba doplnkom s potenciálom mierneho predľženia sezóny a občasného zvýšenia komfortu v horšom počasí.
MacGregora máme už dosť vyše 10 rokov a na prstoch jedinej ruky spočítam prípady keď sme úmyselne prikurovali Origo varičom na alkohol.
Čo sa týka moreplavby, iba dve sezóny sme v prvotnom nadšení na dvojtýždňovú dovolenku vytiahli mekáča do Chorvátska. Na tak krátky čas sa to neopláca, hlavne keď odvtedy pretlak ponuky výrazne znížil ceny charterovania. Obvykle sa na morský charter vyberieme 2-3 x ročne (iba minulý rok 2020 sa nám medzi covid vlnami podarilo vyplávať iba raz) a kúrenie sme reálne použili iba výnimočne, napr. keď nám v októbri viac dní pršalo, alebo keď po mokrej búrkovej plavbe bolo potrebné vysušenie lode aj oblečenia.
Ale stárneme a komfort spania v teplej a suchej lodi budeme zrejme stále viac oceňovať. A tak ako asi časom chemický toaletný doplnok nahradí festovný marine WC aj s mini waste tankom, tak aj kúrenie možno pribudne do interiéru kajuty.
Zatiaľ ale sa čínsky zázrak do kabíny pustiť (a vŕtať niekam prechodky do trupu) bojím. Veľmi inšpiratívna je Pepova bednička kúrenia, akurát by sa zmestila pod sedák v kokpite. Elektriku od servisnej baterky vyvediem na konektor (zíde sa aj na iné účely) a na vzduchové hadice prechod zatiaľ cez provizórne vyrobené dvojdielne zašupovacie dvierka. Ak sa to osvedčí, prechodky z kokpitu do kajuty spravím pod sedadlom.
Pepo, ako máš vyvedený výfuk? Kde máš tú bedňu na lodi v aktívnom prevádzkovom stave?
Pozdravuje Miloš ;{-)}
PS: tesne než by som odoslal príspevok, zazvonil zvoniec, a - kuriér mi doručil čínsky heater!
Hmmm, obrázky ...


- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení na lodi
Ahoj Milos, syn žádné lůžko nerušil, topení je malý a krásně se vešlo.
Pozor, výfuk je velmi horký a je třeba ho vézt z lodě co nejvíc vzadu, aby jsi při nejlepším jen spálil fendr nebo barvu na vedlejší lodi.
Leto a sezona je tady 5 měsíců, příjemná teplota a hlavně suchý vzduch. Světlé noci jsou úžasné.
Pozor, výfuk je velmi horký a je třeba ho vézt z lodě co nejvíc vzadu, aby jsi při nejlepším jen spálil fendr nebo barvu na vedlejší lodi.
Leto a sezona je tady 5 měsíců, příjemná teplota a hlavně suchý vzduch. Světlé noci jsou úžasné.
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Topení na lodi
Ja mám kajutový čln.A bedniča bola za kajutou v otvorenom priestore-proste len tak vonku.
A na tej foto je vidieť aj tú plechovú hadicu a nej bol aj tlmič a šmitec.
Sánie do kúrenia bolo riešené asi tak, že som tam mal z bedničky novodurové kolienko a cca 70cm novodurová rúra a zakončené tiež kolienkom.Rúra z dôvodu ak by sa náhodou v noci otočil vietor,aby ni nenasalo náhodou spaliny z výfuku.A ukončené kolienkom- že ak by v noci náhodou začalo pršať aby sa tam nedostala voda.Do kajuty mi to šlo cez zasúvacie dvere z plexiskla kde mám počas leta vetraciu mriežku ktorú cez zimu mám nahradenú plastovou prechodkou a z bedničky mi ide 50mm hliníková hadica ktorú som na noc len nasunul na prechodku a kúrilo sa.Ráno som vždy hadice poodpájal- kúrenie hodil do auta a chytali sa ryby dalej.
Samozrejme sa to dá spraviť aj na zdroj z auta-alebo člnu.Ale kedže ja som s tým kúril aj bivak, tak preto baterie boli v jednej bedni spolu s kúrením.
Tiež som všeliak rozmýšlal vždy som to oddialoval- a to len z dôvodu vrtania akýchkolvek dier do plášťa člnu.
Teraz ho už mám na pevno.
Mám ho uschovaný v pod umývadlom kde je hodne miesta- a nevyužitého, tak tam ho dal.
Základ je-aby bol na výfuku prvý spoj v oddelenej komore .Najideálnejšie vonku.
Aj na autá sa to montuje v 95% na podlahu.Dôvod.Prvý spoj je pod podlahou-a tak ak aj ked sa hocičo stane, zdravie a život to to neohrozí...
A na tej foto je vidieť aj tú plechovú hadicu a nej bol aj tlmič a šmitec.
Sánie do kúrenia bolo riešené asi tak, že som tam mal z bedničky novodurové kolienko a cca 70cm novodurová rúra a zakončené tiež kolienkom.Rúra z dôvodu ak by sa náhodou v noci otočil vietor,aby ni nenasalo náhodou spaliny z výfuku.A ukončené kolienkom- že ak by v noci náhodou začalo pršať aby sa tam nedostala voda.Do kajuty mi to šlo cez zasúvacie dvere z plexiskla kde mám počas leta vetraciu mriežku ktorú cez zimu mám nahradenú plastovou prechodkou a z bedničky mi ide 50mm hliníková hadica ktorú som na noc len nasunul na prechodku a kúrilo sa.Ráno som vždy hadice poodpájal- kúrenie hodil do auta a chytali sa ryby dalej.
Samozrejme sa to dá spraviť aj na zdroj z auta-alebo člnu.Ale kedže ja som s tým kúril aj bivak, tak preto baterie boli v jednej bedni spolu s kúrením.
Tiež som všeliak rozmýšlal vždy som to oddialoval- a to len z dôvodu vrtania akýchkolvek dier do plášťa člnu.
Teraz ho už mám na pevno.
Mám ho uschovaný v pod umývadlom kde je hodne miesta- a nevyužitého, tak tam ho dal.
Základ je-aby bol na výfuku prvý spoj v oddelenej komore .Najideálnejšie vonku.
Aj na autá sa to montuje v 95% na podlahu.Dôvod.Prvý spoj je pod podlahou-a tak ak aj ked sa hocičo stane, zdravie a život to to neohrozí...
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Topení na lodi
Pavel-Sulc píše:Pepo to už je hoooodně dávno kdy mobil byl velikosti Tvé bedny a vážil 30 kg.
Taky jsem takový měl.
Jistě přenosný topení je skvělý nápad pokud jako Ty ho máš na loď, obytňák a jinde. Je to věc názoru.
Běžné je topení na pevno montované, napojené na nádrž a baterie lodě.
Ja ho už mám tiež na stálo v člnku.
Ale píšem ako tomu bolo doteraz.A vyhovovalo mi to.
Ved to kúrenie stojí cez 800 eur a vedel som ho použiť hocikde.
Takto by som potreboval aspon 3-4 kúrenia, čo je už dosť cez čiaru

- maximilian
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 175
- Registrován: ned led 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Bratislava
Re: Topení na lodi
LadaM píše: ... Při hledání inspirace na montáž jsem narazil i na zprávu komise vyšetřující tragickou nehodu právě z nezávislého topení na lodi. Příčinou otravy CO byla netěsnost tlumiče výfuku (takový ten malý promáčklý "kvádřík") spolu s umístěním bufíku pod konzolou v salonu. ...
Odporúčam v podpalubí (ale aj na chatách/chalupách, kde sa kúri fosílnymi palivami) zavesiť spoľahlivý detektor CO. Neuškodí ani detektor dymu. Nie je to vôbec drahé a zachráni to životy.
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Topení na lodi
To som ti tiež za pár eur tiež zabezpečil z alíku...
Bez toho sa spať nejde.
Aj doma do miestnosti kde sa kúry v krbe, som dal tiež senzor CO2....To beriem aspon ja ako samozrejmosť...
Len čakám na kolegu čo zistil po vybalení toho zázraku.....Som velmi netrpezlivý
Bez toho sa spať nejde.
Aj doma do miestnosti kde sa kúry v krbe, som dal tiež senzor CO2....To beriem aspon ja ako samozrejmosť...
Len čakám na kolegu čo zistil po vybalení toho zázraku.....Som velmi netrpezlivý

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů