Proplouvání plavebními komorami
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
- Johna
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 207
- Registrován: pon bře 05, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Čelákovice - Roztoky - Liberec
Proplouvání plavebními komorami
Zdravím. Mám dotaz, na který jsem nikde nenašel odpověď. Jde mě o systém proplavání plavební komorou.
Stání před a povolení k veplutí je jasné, také pořadí a kdy je povoleno z komory vyplout. ale nevím jak se mám chovat v samotné komoře, kam se vyvázat, systém převazování při změně hladiny, na co dát pozor atd... Můžete mě sepsat nějaký postup/rady co a jak? Moc děkuji.
Johna
Stání před a povolení k veplutí je jasné, také pořadí a kdy je povoleno z komory vyplout. ale nevím jak se mám chovat v samotné komoře, kam se vyvázat, systém převazování při změně hladiny, na co dát pozor atd... Můžete mě sepsat nějaký postup/rady co a jak? Moc děkuji.
Johna
- velkejtom
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 165
- Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: u Velké řeky
určitě tady bude daleko víc zkušenějších, ale dle toho co sem na vlastní kůži zažil a viděl v některejch komorách co jsou hluboký jsou po stranách takový plováky který jdou zároveň s hladinou takže tam je to jednoduchý vyvážeš se k plováku a jupíí nahoru nebo dolu
tam kde nejsou je nejlepší se "vyvázat" třeba za žebřík, teda protahnout lano za šprycli a pak jak klesáš nebo stoupáš povolovat nebo dobírat anebo což jsem taky absolvoval se nevázat vůbec a jen kontrolovat aby sis neotlouk loď o stěny komory asi to neni uplně košer ale nikdy obsluha komory neprotestovala. štastnou plavbu vT
PS: pokud podávám zkřivenou informaci netlučte mně prodávám jak jsem zažil splutí z Orlíka na Císařskou louku
tam kde nejsou je nejlepší se "vyvázat" třeba za žebřík, teda protahnout lano za šprycli a pak jak klesáš nebo stoupáš povolovat nebo dobírat anebo což jsem taky absolvoval se nevázat vůbec a jen kontrolovat aby sis neotlouk loď o stěny komory asi to neni uplně košer ale nikdy obsluha komory neprotestovala. štastnou plavbu vT
PS: pokud podávám zkřivenou informaci netlučte mně prodávám jak jsem zažil splutí z Orlíka na Císařskou louku

- Plano
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 67
- Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Záleží jak velká je komora a na tom jak rychle napouští, někdy když mají blbou náladu tak to je fičák (Štěchovice). V menších komorách se vyvazuje na žebřík a jak stoupá hladina tak se přehazuje lano ze šprucle na šprucli. , ve velkých jsou většinou plováky, ale pozor některé nefungují a zůstanou zaseklé dole. Tak že před vyvazováním "pohoupat" a nevyvazovat napevno. Taky záleží kolik lidí s Vámi popluje. Já jezdím většinou ve dvou tak stojím uprostřed a lana mám na příď a na záď. Druhý háčkem odráží loď od stěny to co neudržím na lanech, většinou vír odtlačuje příď. Samozřejmostí a povinností jsou fendry ( osobně doporučuji na obě strany).
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Tohle se už tu probíralo
http://jachting.info/modules.php?name=F ... pic&t=1376
http://jachting.info/modules.php?name=F ... pic&t=1376
-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Johna píše:Hmm, tak techniku proplavání komorou bych v topicu "Dunaj" nehledal. Díky za rady, příští víkend se nejspíš budou hodit.
taky tam nic podstatnýho nenajdeš. Téměř vůbec nezáleží na rozměru komory, ani náladě komorníka, tedy pokud opravdu není svině, protože komoru řídí většinou komp. Na Štěchovicích, od doby kdy před lety vyměnili motory na stavítkách za pomalejší a stavítka jdou 6 minut místo bývalých jen 5, už taky žádnej cirkus nezažiješ, protože rychlejc to prostě nejde. Stavítka jedou po celou dobu napouštění komory. Vraný se dá pustit najednou ruční manipulací( normálně se stavítka automaticky otevírají postupně ), pak to je teda fofr a dá se přidat vody i přes horní vrata přepadem. Jenže tam je super obsluha a tak ti to neudělaj.
Takže tedy daleko víc záleží na tom, kam si v komoře stoupneš - máš li možnost výběru. Komory mají různé způsoby plnění a podle toho je potřeba si stoupnout. Blbý je, že to ne vždy jde poznat dopředu.
Důležitý je dodržovat základní a současně zásadní pravidla a postupy:
0) při vplouvání pozdravit komorníka - stačí zvednout ruku a pokud to jde, prohodit sušné slovo. Komorníci nejsou nepřátelé a taky někdy tudy pojedete zase zpět. Nelítat po komoře, nevypouštět psy a děti.
1. nikdy se v komoře nevázat na nějakej uzel, pokud možno ani při čekání v komoře. zaručeně nepůje rozvázat jak se hne voda.
2. mít po ruce ostrej nůž až se někde kousne lano a loď půjdě pod vodu nebo zůstane viset. Nestává se to často, ale pak to stojí zato.
3. v komorách s plněním kanály po celé délce komory je při napouštění věšinou klid úplně vepředu, až pod vraty - záporníkem.
4.podle toho, jak jsou kanály umístěné, děla jí se boule uprostřed - což je lepší, tlačí to loď ke zdi, nebo jsou boule u zdi a táhne to od zdí - to je dřina.
5. plnění horními vraty - stát aspoň v 1/3 délky komory od vrat. Táhne to od vrat - mít dobře zajištěnou příď, jinak se otočíš napříč komorou.
6. při napouštění koukat, aby loď nezůstala za něco viset - svislá dřeva ve Vraném a Štěchovicích občas různě přečuhují.
7. při proplavování dolů obvykle o nic nejde, jen stát dost daleko od horních vrat, aby jste nezůstali na záporníku nebo retardérech. od Prahy dolů je to označeno červeným pruhem na ochozu komory.
8. dolů u komor vypouštěných vraty nebo krátkým obtokem ( např. Modřany ) vázat dobře záď a nestát blíž jak 1/3 komory od dolních vrat - táhne to na dolní vrata, případně houpe tam a zpět.
9)Plováky jsou jen na Kamýku a Štěchovicích (vodní cesta Labe a Vltava). Kamýk nevím, Štěchovice momentálně fungují dobře.
10) při vyplouvání opět pozdravit a nekoukat jako vůl.
Jen co budu mít chvilku volnou, doplním přehled komor Ústí n/L - Štěchovice a jak se v nich plavit

-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
[quote="Johna"]Moc děkuji, určitě se to bude moc hodit nejen mě.
[/quote]
A tady to je:
Před vjezdem připravit lano, nezamotané, bez uzlů, neroztřepané. Přivázané jedním koncem k lodi.
Do komory vplouvat pomalu a neumlátit sebe ani ostatní na vlastních vlnách.
Při proplavování nahoru nejlépe dát lano z přídě i zádě na co možná nejvyšší vázací prvek, případně až na ochoz komory. Jinak šplhat po žebříku pomocí prohazování lana přes příčky, jedním koncem uvázaného na lodi. Že se udržíte jen rukou pusťte z hlavy. Obvykle to , k potěšení okolí, končí koupelí. Malou loď lze držet přes jedno lano upevněné zhruba uprostřed. Je-li dost místa, tak i jen přes příď a nechat vyvlát záď ke středu komory. Když to nejde udržet, lépe se pustit a nechat splavat doprostřed komory, tam podržet na motor, necky pádlem. Kousne-li se lano, uzel apod. neváhat a řezat!!! I kdyby se komorník postavil na hlavu, vodu okamžitě zastavit nejde. Může to trvat řádově i minuty, než se hladina zastaví.
Dolní Labe
Ústí n/L - Střekov – klasická komora plněná kanály, táhne mírně od zdi
Lovosice – malá i velká plněná horními sklopnými vraty- není problém
Kopisty, Roudnice, Beřkovice – malá komora plněná přes sklopná horní vrata a současně kanály. Plnění je pozvolné, mírně táhne od horních vrat a od zdi. Velká komora bez problému.[highlight=yellow] Roudnická malá komora byla při rekonstrukci prodloužena směrem po proudu. V prodloužené části zůstaly původní vypouštěcí kanály a tedy při napouštění to tam táhna hodně hodně. Tam nestát i když tu jsou krásné nové vázací prvky. Pozná se to snadno, tahle část komory nemá stěny z kamene, ale z betonu, začíná u dolních vrat a je dlouhá cca 20m? Malá Beřkovická byla prodloužená od shora a platí totéž [/highlight]
Štětí – plnění kanály, táhne mírně od zdi
Střední Labe
Obříství – plnění přes sklopná vrata, celkem klid
Všechny ostatní komory až do Kolína jsou plněné kanály, mírně táhnou od zdi, bez problému.
Veletov a Týnec mají sklopná vrata a trochu šplejchají dozadu dopředu.
Pod všemi komorami se na začátku dolního vjezdového kanálu dělají písčité nánosy, kde může být mělko. Povodí je bagruje, ale stejně.
Před vjezdem do kanálu komory Brandýs je dlouhá mělká kosa napojení kanálu s řekou, označená bójí. Pokud např. při odjezdu místního klubu na řece bóji přehlédnete a cestu si zkrátíte, byla to cesta poslední.
Vltava
Mělník – Hořín – plnění kanály, táhne od zdi poměrně dost, nestát pod horním záporníkem, občas přeteče voda vrchem z odvětrání plnicího kanálu a šplejchne do komory. Často plní jen jednou stranou ( porucha, ucpaný vtok ), je to poznat hned jak pustí vodu a ještě se mi nestalo, že to komorník řekl – zásadně s tím proudem nebojovat a nechat se spláchnout naproti.[highlight=yellow]Při komorování nahoru je poslední dobou je výhodnější stát vlevo ve směru plavby. Táhne to tam výrazně míň.[/highlight]
Miřejovice – plnění kanály, malá táhne ke zdi ( boule uprostřed ) - pohoda, velká mírně od zdi. Při vypouštění velké komory táhne na dolní vrata ( rychlovypouštění vraty )
Dolánky, Roztoky – plnění přes horní vrata( klapku ) a kanály ( nemusí být současně ), malá táhne od klapky a[highlight=yellow]silně na zeď[/highlight]. Dolů ve velké komoře jako Miřejovice
|Podbaba – malá táhne silně ke zdi ( dobré fendry ),u horních vrat přetéká jako Hořín. Velká plnění pod horními vraty ( klapkou ), v pohodě.
Štvanice – malá táhne ke zdi ( boule středem), velká mírně od zdi, v pohodě.
Při plavbě nad komorou táhne voda na elektrárnu – označeno.
Smíchov – vjíždět po posledním parníku na zelenou, parníky vjíždí na červenou!!! Táhne od zdi, poměrně dost. Necpat se vedle parníků, zvlášť ne u jejich zádě, často si pomáhají motorem. Nejlépe zůstat hned za dolními vraty. Pozor na lávku na vratech. Při plavbě táhne voda u vjezdu do horního plavebního kanálu na jez!
Modřany - plaví jen do 17,00. Plnění horem přes klapku, plnění dolní půlky středovými vraty – docela šrumec. Stát aspoň 20 m od vrat nebo klapky. Táhne od vrat, případně šplejchá tam a zpět. Vázat dobře příď, trochu záď nebo jen za střed lodě, máte-li za co. Dolů vypouštění vraty - táhne na vrata, vázat záď! Nad komorou táhne voda na levé vjezdové svodidlo ( na jez ), při vyšším stavu dost silně – držet se při břehu.
Vrané – plaví v sezoně do 22,00. Plnění kanály, táhne od zdi, po úpravě programu plnění jen trochu. Pokud možno stát zádí až u prvního žebříku pod horními vraty a příď – lano přes vazáky ve zdi. S malou loďkou, gumákem, lze taky šplhat po prvním svislém trámu. První plnicí kanál je u prvního žebříku, dopředu k vratům - záporníku už není nic a tedy klid. [highlight=yellow]Od 2017 předělali automat a komora se napouští tak pomalu, až je to k nevíře. Absolutní klid, teda pokud to neveme na manuální ovl.[/highlight] Dolů klid.
Pod komorou dole je pod vodou kamenná hráz – původní svodidlo, co je od postavení Modřanského jezu většinou pod vodou. Je někdy je označená, někdy ne, a není nad ní voda k přeplutí. Už tam zůstal i parník! Minulý týden zelený kamarád. Na přehradním jezeře kolísá hladina cca 90 cm a to zcela nevyzpytatelně.
Štěchovice - plaví sudá nahoru, lichá dolů do 21,00. Komora stejně jako Vrané, zádí k prvnímu plováku, příď na první žebřík – ca 6m od sebe, nebo lézt jen po prvním žebříku. U prvního plováku je první kanál. Klidnější je pravobřežní strana, tedy vlevo směrem nahoru. Dolů klid.
Vedle dolní vjezdové zdi - hráze, vpravo proti proudu, směrem pod přehradu, jsou velký šutry a žádná voda!!!!!!!!!!!!! Nejezdit ani k bóji, ani vedle hráze!!!
Na přehradním jezeře kolísá hladina až 3,5m, nejnižší je kolem 6-7 hod. ráno, přes den stoupá, ale není to pravidlo!!!!!!!!! Může klesnout i kolem poledne- l4 hod.. Nevázat se nakrátko u břehu, ne napevno u dalb pod Slapy. Každý rok tam někdo utopí loď.
Když Slapy melou, je i dost silný proud cca do 8OO m od Slapské přehrady.
Ještě k Sázavě. Dá se opatrně ( nánosy ) doplout 3km až k Pikovickému ostrovu a dojít do Pikovických hospod. Je tam ale celou cestu kvantum rybářů jak na břehu, tak na vodě. Pokud tam jedete pomalu, tedy opravdu pomalu, není problém a loď vám i ohlídají. V opačném případě se jednou vzbouří a budeme všichni jezdit víte kam. Už ty tlaky byly a Sázava je region chráněný EU.
Vidě jsem tam hovada kličkující mezi rybáři na plný plyn, včetně pánů hasičů na projížďce.
Co jsem večer slyšel v hospodě si jistě umíte představit. A tak prosím POMALU. Dík.
[/quote]A tady to je:
Před vjezdem připravit lano, nezamotané, bez uzlů, neroztřepané. Přivázané jedním koncem k lodi.
Do komory vplouvat pomalu a neumlátit sebe ani ostatní na vlastních vlnách.
Při proplavování nahoru nejlépe dát lano z přídě i zádě na co možná nejvyšší vázací prvek, případně až na ochoz komory. Jinak šplhat po žebříku pomocí prohazování lana přes příčky, jedním koncem uvázaného na lodi. Že se udržíte jen rukou pusťte z hlavy. Obvykle to , k potěšení okolí, končí koupelí. Malou loď lze držet přes jedno lano upevněné zhruba uprostřed. Je-li dost místa, tak i jen přes příď a nechat vyvlát záď ke středu komory. Když to nejde udržet, lépe se pustit a nechat splavat doprostřed komory, tam podržet na motor, necky pádlem. Kousne-li se lano, uzel apod. neváhat a řezat!!! I kdyby se komorník postavil na hlavu, vodu okamžitě zastavit nejde. Může to trvat řádově i minuty, než se hladina zastaví.
Dolní Labe
Ústí n/L - Střekov – klasická komora plněná kanály, táhne mírně od zdi
Lovosice – malá i velká plněná horními sklopnými vraty- není problém
Kopisty, Roudnice, Beřkovice – malá komora plněná přes sklopná horní vrata a současně kanály. Plnění je pozvolné, mírně táhne od horních vrat a od zdi. Velká komora bez problému.[highlight=yellow] Roudnická malá komora byla při rekonstrukci prodloužena směrem po proudu. V prodloužené části zůstaly původní vypouštěcí kanály a tedy při napouštění to tam táhna hodně hodně. Tam nestát i když tu jsou krásné nové vázací prvky. Pozná se to snadno, tahle část komory nemá stěny z kamene, ale z betonu, začíná u dolních vrat a je dlouhá cca 20m? Malá Beřkovická byla prodloužená od shora a platí totéž [/highlight]
Štětí – plnění kanály, táhne mírně od zdi
Střední Labe
Obříství – plnění přes sklopná vrata, celkem klid
Všechny ostatní komory až do Kolína jsou plněné kanály, mírně táhnou od zdi, bez problému.
Veletov a Týnec mají sklopná vrata a trochu šplejchají dozadu dopředu.
Pod všemi komorami se na začátku dolního vjezdového kanálu dělají písčité nánosy, kde může být mělko. Povodí je bagruje, ale stejně.
Před vjezdem do kanálu komory Brandýs je dlouhá mělká kosa napojení kanálu s řekou, označená bójí. Pokud např. při odjezdu místního klubu na řece bóji přehlédnete a cestu si zkrátíte, byla to cesta poslední.
Vltava
Mělník – Hořín – plnění kanály, táhne od zdi poměrně dost, nestát pod horním záporníkem, občas přeteče voda vrchem z odvětrání plnicího kanálu a šplejchne do komory. Často plní jen jednou stranou ( porucha, ucpaný vtok ), je to poznat hned jak pustí vodu a ještě se mi nestalo, že to komorník řekl – zásadně s tím proudem nebojovat a nechat se spláchnout naproti.[highlight=yellow]Při komorování nahoru je poslední dobou je výhodnější stát vlevo ve směru plavby. Táhne to tam výrazně míň.[/highlight]
Miřejovice – plnění kanály, malá táhne ke zdi ( boule uprostřed ) - pohoda, velká mírně od zdi. Při vypouštění velké komory táhne na dolní vrata ( rychlovypouštění vraty )
Dolánky, Roztoky – plnění přes horní vrata( klapku ) a kanály ( nemusí být současně ), malá táhne od klapky a[highlight=yellow]silně na zeď[/highlight]. Dolů ve velké komoře jako Miřejovice
|Podbaba – malá táhne silně ke zdi ( dobré fendry ),u horních vrat přetéká jako Hořín. Velká plnění pod horními vraty ( klapkou ), v pohodě.
Štvanice – malá táhne ke zdi ( boule středem), velká mírně od zdi, v pohodě.
Při plavbě nad komorou táhne voda na elektrárnu – označeno.
Smíchov – vjíždět po posledním parníku na zelenou, parníky vjíždí na červenou!!! Táhne od zdi, poměrně dost. Necpat se vedle parníků, zvlášť ne u jejich zádě, často si pomáhají motorem. Nejlépe zůstat hned za dolními vraty. Pozor na lávku na vratech. Při plavbě táhne voda u vjezdu do horního plavebního kanálu na jez!
Modřany - plaví jen do 17,00. Plnění horem přes klapku, plnění dolní půlky středovými vraty – docela šrumec. Stát aspoň 20 m od vrat nebo klapky. Táhne od vrat, případně šplejchá tam a zpět. Vázat dobře příď, trochu záď nebo jen za střed lodě, máte-li za co. Dolů vypouštění vraty - táhne na vrata, vázat záď! Nad komorou táhne voda na levé vjezdové svodidlo ( na jez ), při vyšším stavu dost silně – držet se při břehu.
Vrané – plaví v sezoně do 22,00. Plnění kanály, táhne od zdi, po úpravě programu plnění jen trochu. Pokud možno stát zádí až u prvního žebříku pod horními vraty a příď – lano přes vazáky ve zdi. S malou loďkou, gumákem, lze taky šplhat po prvním svislém trámu. První plnicí kanál je u prvního žebříku, dopředu k vratům - záporníku už není nic a tedy klid. [highlight=yellow]Od 2017 předělali automat a komora se napouští tak pomalu, až je to k nevíře. Absolutní klid, teda pokud to neveme na manuální ovl.[/highlight] Dolů klid.
Pod komorou dole je pod vodou kamenná hráz – původní svodidlo, co je od postavení Modřanského jezu většinou pod vodou. Je někdy je označená, někdy ne, a není nad ní voda k přeplutí. Už tam zůstal i parník! Minulý týden zelený kamarád. Na přehradním jezeře kolísá hladina cca 90 cm a to zcela nevyzpytatelně.
Štěchovice - plaví sudá nahoru, lichá dolů do 21,00. Komora stejně jako Vrané, zádí k prvnímu plováku, příď na první žebřík – ca 6m od sebe, nebo lézt jen po prvním žebříku. U prvního plováku je první kanál. Klidnější je pravobřežní strana, tedy vlevo směrem nahoru. Dolů klid.
Vedle dolní vjezdové zdi - hráze, vpravo proti proudu, směrem pod přehradu, jsou velký šutry a žádná voda!!!!!!!!!!!!! Nejezdit ani k bóji, ani vedle hráze!!!
Na přehradním jezeře kolísá hladina až 3,5m, nejnižší je kolem 6-7 hod. ráno, přes den stoupá, ale není to pravidlo!!!!!!!!! Může klesnout i kolem poledne- l4 hod.. Nevázat se nakrátko u břehu, ne napevno u dalb pod Slapy. Každý rok tam někdo utopí loď.
Když Slapy melou, je i dost silný proud cca do 8OO m od Slapské přehrady.
Ještě k Sázavě. Dá se opatrně ( nánosy ) doplout 3km až k Pikovickému ostrovu a dojít do Pikovických hospod. Je tam ale celou cestu kvantum rybářů jak na břehu, tak na vodě. Pokud tam jedete pomalu, tedy opravdu pomalu, není problém a loď vám i ohlídají. V opačném případě se jednou vzbouří a budeme všichni jezdit víte kam. Už ty tlaky byly a Sázava je region chráněný EU.
Vidě jsem tam hovada kličkující mezi rybáři na plný plyn, včetně pánů hasičů na projížďce.
Co jsem večer slyšel v hospodě si jistě umíte představit. A tak prosím POMALU. Dík.
Naposledy upravil(a) david dne sob pro 01, 2012 5:53 pm, celkem upraveno 1 x.
- Fulda
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 229
- Registrován: pon lis 20, 2006 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Plzeň, Hracholusky,
- Kontaktovat uživatele:
Davide díky za vyčerpávající info, je to supr. Dan tu píše, že ve CHvaleticích v přístavním bazénu je jenom 50 cm vody. Jak je to s průplavností, vždyť Povodí by mělo zajišťovat minimální 150 cm průplavnost. Ptám se na to proto, že bych si chtě jednou projet Labe i Vltavu s kýlovou sasankou. Ponor min.110cm. Zdraví Fulda.
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
- bobes
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Na Kamýku plováky jsou, ale některé nechodí až dolů. Jsou u nich cedulky. Jelikož přes něj jezdíme jen jednou ročně a ženský se v komoře bojí dáváme při cestě nahoru ze slušnosti lahev rumu ( za tři lodě). Obsluha si spustí kýbl na laně a pak napouští opravdu pomalu. Příď jistíme lanem( za plovák), záď háčkem( za žebřík). Háček se musí včas přendavat ( hlavně při proplavování nahoru), aby nedošlo k jeho šprajcnutí.
Za to Labe Davide díky, chystáme se tam letos.
Za to Labe Davide díky, chystáme se tam letos.
- libor.janko
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 526
- Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Johna píše:Ještě mě napadly dva dotazy. Předpokládám že přívěsný motor po vplutí do komory nevypínat, může být potřeba. A dále jestli mám zatáhnout ploutev. Pokud je proud směřující od stěny, byl by na ní zbytečný tlak.
ploutev určitě zatáhnout, kormidlo po směru proudu. motor vypínáme, aby z komory nebyla plynová komora. Např. Štěchovice trvají od zavření do otevření vrat l2 minut a to bylo smradu až dost.
PS. jsem rád že jste rádi
Naposledy upravil(a) david dne sob čer 07, 2008 10:16 am, celkem upraveno 1 x.
-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
ještě doplnění: na http://csvm.cstv.cz
v oddíle dokumenty - důležitá telef. čísla - najdete telefonní čísla na všechny komory Labe a Vltava a dále je v dokumentech vyhláška o proplavování komorami, včetně proplavovacích, provozních a převozních časů
v oddíle dokumenty - důležitá telef. čísla - najdete telefonní čísla na všechny komory Labe a Vltava a dále je v dokumentech vyhláška o proplavování komorami, včetně proplavovacích, provozních a převozních časů
- orko
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 135
- Registrován: čtv bře 29, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
Ahoj, zde je úplně aktuální stav hladiny na Slapech a cesty od Davle přes štěchovickou přehradu až po sjezd do vody na Slapech traktorem, natočeno nově v neděli 2.5.2010.
http://www.youtube.com/watch?v=6Yf_Zwed1JE
http://www.youtube.com/watch?v=6Yf_Zwed1JE
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host



vT
