2 takt Yamaha - na co jezdíte?

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
pavelt
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: ned srp 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0

2 takt Yamaha - na co jezdíte?

Příspěvekod pavelt » stř dub 29, 2009 11:16 am

Ahoj,
vím, že olej do nohy se tu už probíral, ale co olej do benzínu dvoutaktu?
Jezdil jsem vloni chvíli s půjčeným 4-taktem, teď jsem pořídil starší jetý 2 takt Yamaha 2A
2 ps, a vůbec nevím, čím ho krmit. Olej nějaký přírodně odbouratelný pro lodní motory -
v Navycentru v Radotíně mají

olej motorový 2-takt TC-W3 pro ředění 1:50 1L za 290kč
olej motorový Nautilus BIO TC-W3 1L pro ředění 1:100 1L za 500kč

Yamaha má myslím, 1:100.
JE v těch olejích opravdu rozdíl, nebo můžu použít i ten první?
Případně kde v Praze takové věci za rozumnou cenu kupujete?
Vzhledem ke stáří a opotřebení motoru bych mu
možná radši přilepšil - 1:75 má to význam?
A jaký benzín k tomu - oktanové číslo, bezolovnatý...?
Manuál k motoru nemám.
Díky předem za Vaše odpovědi a rady.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř dub 29, 2009 12:12 pm

Ty oleje jsou stejné, což ti říká to označení (TC-W3). Zvyšováním množství oleje si budeš akorát zasízat svíčky. Benzín je normální.
U dvoutaktu stačí i 91 oktanů a je jedno jestli bude Naturál nebo ne, zvláště u oběhaného motoru. Ten Nautilus Ti mohu nějaký
nechat. Již nemám 2takt a celý mě zbyl, tak mě pošli na SZ spojení. Při spotřebě 0,1l na 10l benzínu jej budeš mít nejmíň na rok.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: 2 takt Yamaha - na co jezdíte?

Příspěvekod david » stř dub 29, 2009 12:16 pm

můj evinrude 9,9 sežere vše co teče a ještě nezvracel. asi je to tím že už to je starej mazák. ;)
o mazání 100:1 si myslím své, zvláště když se to žbryndá v malých množstvích. to se sekneš o pár ml a můžeš mít namazáno 130:1 jako nic a je konečník. taky při trvalé plné zátěži se doporučuje namazat víc.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9349
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř dub 29, 2009 12:43 pm

Mám nový Yamaha 8PS 2T, leju natural co je u pumpy k mání, většinou koupím až na místě a je 95.
Olej je psaný rovněž 1 :100, ale jak říká David, radši trochu víc než méně ;)
Ale nesmíš to přehnat. Loni jsem si namíchal a zapomněl na to a namíhal do něj znovu. Bylo to více než 1: 50.
A to už se mu moc nelíbilo, kouřil a vůbec se nechtěl nechat vytočit, spíš se dusil. Ještě je v záběhu, tak jsem si říkal, že kromě svíček mu to nemohlo zase až tak moc ublížit.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř dub 29, 2009 8:37 pm

Ja mažem výhradne 1:100, ale nejazdím na plný knedlík. Takto som prešiel napríklad minulý rok asi 3000 km. Večšinou používam full syntetik, ak je mineral, tak tam maličko šprcnem navyše. Boli časy keď som to hnal dosť často na plný a vtedy som dával 1:75.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv dub 30, 2009 12:18 am

Denis píše:Ja mažem výhradne 1:100, ale nejazdím na plný knedlík. Takto som prešiel napríklad minulý rok asi 3000 km. Večšinou používam full syntetik, ak je mineral, tak tam maličko šprcnem navyše. Boli časy keď som to hnal dosť často na plný a vtedy som dával 1:75.


byly časy kdy se jezdilo na M6A a jezdilo to taky. vono je to trochu dost o reklamě. tyhle přívěsný plečky do tak 6O koní nejsou nijak nadupaný ani otáčkový motory, na rozdíl od motorek a pil. taky jsou dobře chlazený.

to tatas - když jsou oba oleje stejný, proč rozdíl v poměru? reklama nebo "pro sichr" ?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv dub 30, 2009 8:54 am

Souhlasím, že ty menší motory nejsou na kvalitu oleje a mísící poměr tak háklivé.
Všeobecně uvádějí manuály 2t motorů mísící poměry 1:50 pro polosyntetické oleje a 1:100 pro plněsyntetické. Hlavně mají
splňovat certifikaci n.m.m.a. tj. to TC-W3, která určuje jak se mají chovat ve vodě.(Plněsyntetiské se z 90% nemají smísit
s vodou.) Benzín má mít od 86 oktanů. Těch olejů je spousta a většinou neuvádějí ani jak moc syntetické jsou a opisují to
-dle předpisu výrobce. Např: http://www.thefind.com/sports/info-2-cy ... =2&local=0
Většinou to bio znamená plně syntetické. Rozdíl v ceně je značný a je otázka jestli u menších motorů se nevyplatí mísení 1:50
(když už tak většina uživatelů používá menší poměr), než kupovat podstatně dražší. Ta plná syntetika je nutná u motorů
se vstřikováním a vysokým výkonem (otáčkami).
V původním dotazu u poměru 1:50 není uveden typ oleje a tak se v tom poměru může použít kterýkoliv.
Uživatelský avatar
123-corfu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 57
Registrován: úte pro 23, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Skotsko

Příspěvekod 123-corfu » čtv dub 30, 2009 2:07 pm

ja mam 30 lety Yamaha 5 HP 2 takt, pouzivam nejlevnejsi 2 taktni olej pro motorky, micham 1 ku 100[hodne volnym odhadem] a pridavam do toho pripravek na zoolovnateni, motor maka jako blazen, ani moc nekouri pouze revu je z nej jak z cirkularky. Jinak v original navodu pisou, ze pri zabehu a po vetsim servisu se po kratsi dobu ma misit v pomeru 1:50.Servisuji jednou rocne [ v navodu radi po 100 hodinach, to bych musel kazdy mesic] a tak jednou do mesice vycistim svicku. Stejne tak bych mnel proplachovat sladkou vodou po kazdem pouziti, to taky nechavam na zimni servis. Uplne stejne se o nej staral puvodni majitel od noveho a uz beha 30 sezonu.
Stare dvoutakty vetsinou spolknou lecos a ani s pomerem bych si tezkou hlavu nedelal.
Ja kdysi lil, omylem ,do prastareho 2 taktniko skutru Honda benzin ktery jsem michal misto olejem cervenou barvou a jezdil jsem naprosto nic netuse po nekolik dni bez sebemensich nasledku. Prisel jsem na to , az kdyz jsem tu samou dobrotu naserviroval fungl novemu korejskemu skutru Sym, ten zastavil asi po sto metrech .
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 371
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mirus » čtv dub 30, 2009 2:17 pm

Je lepší oleje mezi sebou nemýchat(držet se jedné značky )nebo je to jedno(pokud nemám předepsaný od výrobce)?Aby ve výsledku nebyl v tom poměru guláš.
Uživatelský avatar
123-corfu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 57
Registrován: úte pro 23, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Skotsko

Příspěvekod 123-corfu » čtv dub 30, 2009 2:28 pm

To bych rekl , ze je uplne jedno. Sest let jsem pracoval v Recku v pujcovne clunu a motorek, meli jsme cca 350 dvoutaktu ruznych typu, obsahu a stari a lili jsme do toho cokoliv, co bylo zrovna nejlevnejsi a o nasich zakaznicich uz vubec nemluvim. Vzpominam si na chlapika co si vypujcil skutr s odelenym mazanim, ktery mnel hrdlo plneni chladice atipycky[stupidne] vyvedene pod sedlem, tak ten dobrak doleval olej misto do nadrzky na olej do chladice na vodu a divil se , ze mu porad sviti kontrolka oleje, kdyz nadrz je plna.
Uživatelský avatar
123-corfu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 57
Registrován: úte pro 23, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Skotsko

Příspěvekod 123-corfu » čtv dub 30, 2009 2:35 pm

Jeste mam 2.3 Hp 2 takt Mercury[asi desetilety] , ktery pouzivam pro dinghy. Ten ma miseni 1:50 , a mam u nej obcas problemy se zaolejovanou svickou[nechce pak startovat] , tak sem mu ted ubral, odhadem na 1;75 a zda se to byt podstatne lepsi.
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

oleje

Příspěvekod pecho » čtv dub 30, 2009 2:53 pm

Tady býval dobrý olej do dvoutaktů M2T, snad je pořád k dostání, ale jestli je ještě stále tak kvalitní jako býval nevím. Vím, že když sundali kluci hlavy motoru a tak písty byly čisté nezakarbonované, sice se za dvoutakty blbě jelo smrdělo to, ale nebyl s tím olejem problém. Zdraví Pecho :?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv dub 30, 2009 8:15 pm

Ten přípravek na zolovnatění nemá u 2taktu smysl. Ten je určen pro staré typy 4t motorů, které potřebují olovnatý benzín.
Do 2t se do oleje přidává kondicioner proti usazování karbonu v motoru (neplatí pro výfuk). Staré vyběhané motory nejsou
na ten poměr tak háklivé, protože již mají vše promaštěné a písty mají vůli. U nových neoběhaných motorů bych si ten poměr hlídal.
Větší problém je méně oleje. Ty motocyklové oleje se hůře mísí za nižších teplot a protože přívěsné motory pracují při nižších
provozních teplotách, tak se také hůř spaluje a tím pádem více kouří a smrdí. Podstata ekologie je omezit co nejvíce zamoření
životního prostředí ropnými produkty, jelikož jejich nedokonalým spalováním vznikají karcinogenní látky, které se v těle usazují a
oleje zamořují vodu. A tak mě lidé, kteří se vytahují jak to tady vědomě zamořují více než je vhodné nejsou vůbec sympatičtí
ať to dělají kdekoliv. Proto je mě velmi sympatická snaha omezit předpisy provoz neekologických dvoutaktů (ne těch se vstřikováním
a pod). Automobilové motory musejí splňovat emisní limity pokud chtějí jezdit, tak proč by to nemohlo platit i pro tyto motory.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv dub 30, 2009 9:18 pm

TataS, tak to si pichol do osieho hniezda :o :D
Teraz som kupoval olej do dvojtaktu a liter minerálu bol za 11,50 eura. Minulý rok som kupoval v inej predajni syntetiku, biodegradovatelnú za cca 15 eur. Takže si nájdem čas a idem si objednať syntetiku. Jej največšia výhoda pre mňa je v tom, že olej je samorozpustný v benzíne a nesadá ku dnu. A dobrý pocit k tomu. S tým znečisťovaním by som to videl podla samočistiacich schopností prostredia. Inak si s tým poradí príroda na jazere, inak na rieke a inak na mori. Vlny a UV žiarenie zničia skoro všetko. Ak toho nie je moc.
Uživatelský avatar
123-corfu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 57
Registrován: úte pro 23, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Skotsko

Příspěvekod 123-corfu » čtv dub 30, 2009 11:37 pm

to Tatas
s tim pripravkem na zooloveni mas asi pravdu, ja si to taky myslim, ze je to u dvoutaktu k nicemu, ale delal to predchozi majitel cele roky, k motoru jsem dostal dve flasky[ to je taky na roky] a tak to delam taky, nic mne to nestoji a motoru neublizi. S tou ekologii, se priznam, nikdy mne nenapadlo , ze by muj motocyklovy olej pachal takovou neplechu. No tady u nas
u usti prumyslove Clyde mezi tankery, prastarymi dieselovymi rybarskymi lodemi a pod, toho moc nezachranim, ale zamyslim se nad tim. Jo a muj motor mi za provozu nepride o moc studenejsi, nez motor u vodou chlazeneho skutru. Jestli plati , ze motocyklove oleje hur spaluji pri nizich teplotach, tak by jsme je i v motorkach mneli pouzivat az po zahrati, a rozhodne ne v zime. Tak ze vlastne ekologicky myslici motocyklista, by mnel pouzivat olej pro lodni motory,
do sveho motocyklu za studena. Ale to je blbost,ze . Taky tim, ze pouzivam nejlevnejsi olej do motorky, nemyslim M2T ale polosyntetiku, mineraly tady uz snad ani neprodavaji.
Uživatelský avatar
pavelt
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: ned srp 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0

další info o motoru

Příspěvekod pavelt » pon kvě 04, 2009 7:59 am

Díky za všechny info. Olej jsem koupil lodní do 2T v Yamaha prodejně (je to Motul), motoru dal k obědu natural a kupodivu po pročištění uzavíracího kohoutu benzínu a výměně svíčky za svíčku z mot. pily motor v sudu naskočil.
Teď další otázky - jaká svíčka tam patří-teplota, atd.?
Vzduchový filtr-jaký tam má být-já v sání karburátoru nic nemám-sání končí v plastovém předním čele motoru-pod tím panelem s ovládacími prvky, a nic filtrovacího jsem v tam nenašel.
Voda z chlazení teče, olej v noze nějaký je, vyměním až po sezóně, ale to fakt asi nemá být motor bez vzduchového filtru....
Dále provoz - snažil jsem se najít na Yamaha-motors manuál, jsou tam nějaké 2hp dvoutakty,ale ne přímo 2A. Co jsem pochopil, má se motor po startu 3min zahřívat, než smím dát "plný knedlík"?
Zahřívací otáčky jsou startovací, nebo volnoběh? Ta plynová páka funguje jak - od volnoběhu do startovacích otáček otáčí zapalováním - mění předstih, a až dalším přidáváním plynu tahá za táhlo na karburátoru-je to tak správně?Moje znalosti motoru končí u Jawa 20 pionýr... :-)
Při přepravě v kombíku můžu motor položit na bok?Když zavřu přívod benzínu a odvzdušňovák, nic z nádrže nevyteče?
Dá se z výrobního čísla těchto motorů poznat stáří-mám štítek radši zahodit (povolených 20 let stáří)?
Díky moc za všechny rady a podporu.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon kvě 04, 2009 8:45 am

Stáří se dá určit z čísla motoru. Již to zde bylo myslím že od kuse uvedeno. Jediný 2t od Yamehy uvádí katalog do roku 1999 a to
F2MHX se svíčkou NGK-B5HS viz katalog dílů na: http://parts.yamaha-motor.com/?ls=outboard 2takty nejsou háklivé na položení při dopravě akorát ti může vytéci nespotřebovaný benzín z plovákové komory. Žádný filtr tyto malé motory nemají- viz katalog.
Na to jak malý motor máš, tak je těch dotazů dosti a opět se opakuje, že někdo něco koupí a vyžaduje informace, které jsou
volně dostupné na netu bez vlastní námahy. To A by mohlo být označení továrny mimo základní závod.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon kvě 04, 2009 8:56 am

Filtry jako takové se u malých lodních motorů nepoužívají, předpokládá se , že se na vodě moc nepráší. To co vypadá jako těleso filtru je vlastně jen tlumič sání. Měl by zůstat origo, protože spolu s výfukem tvoří u dvouktaktu důležitou součást motoru a motor je na ně "naladěn". Svíčku dávám Brisk podle dnešního značení myslím 17 a není problém.
Co se týče zahřívání motoru je to každého trochu jiné. Některý potřebuje sytič jen na nastartování, některý se na něj musí nechat běžet delší dobu. Já zahřívám na mírně zvýšený volnoběh ( přidaný plyn otoč. rukojetí) a vyjíždím (odvazuji loď) až se motor udrží v chodu v normálním volnoběhu (bez přidávání rukojetí). V létě pokud není příliš chladno je to pár sekund. Mám pár starších malých motorů, ale regulaci předstihu nemá ani jeden.
Nový motor pokud uzavřeš odvzdušnění většinou nevyteče, u staršího je to otázka vyzkoušení. Yamahy mívají ještě ventilek na spodku plovákové komory. Tím s ní vypustíš benzín před zimou a přepravou.
Yamaha má ve značení motoru rok výroby až u novějších motorů. I při objednávání dílů chtějí spíš typ motoru než výrobní číslo. Mají tak udělanou databázi ND. Pokud je starší podle typu a čísla poznáš, že se vyráběl např. 1972-1979. Přesný rok většinou nezjištíš. Odkaz na ty tabulky stáří motoru tu někde je, ale musíš hledat.
Uživatelský avatar
123-corfu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 57
Registrován: úte pro 23, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Skotsko

Příspěvekod 123-corfu » stř kvě 06, 2009 4:48 pm

to Pavelt
Skladovat a prepravovat muzes jak chces [dvoutakt], a ptat se tady muzes taky na co chces. Myslim , ze od toho tady to forum je. A kdyz nejaky majitel vysoce sofistikovanych, ekologickych a nesmirne vykonych motoru nechce odpovidat, tak nemusi ,ze?
Uživatelský avatar
123-corfu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 57
Registrován: úte pro 23, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Skotsko

Příspěvekod 123-corfu » stř kvě 06, 2009 5:02 pm

t Pavelt
Svicky NGK B-5HS, doporucovane Yamahou, jsou zamenitelne [ podle Yamaha SPARK PLUG CONVERSION TABLE] za : Champion L10,L90 , AC 45 FF,45F , Bosch W145 TI, KLG F50, Lodge 2H, C14.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř kvě 06, 2009 9:01 pm

To je ovšem z bláta do louže. Na takové záměně nic neušetříš. Zajímavější by byli od Brisku, ten má také výběr i pro 2takty.
Ty NGK B-5HS se již nevyrábí. Teplotně odpovídá třídě: Bosch -8, Champion -11,12, Denso -16, dle tabulky NGK a byla bez odporu.
Takovou teplou svíčku Brisk nemá, nejbližší je N17C. Otázka je, jestli odpor nebude jiskru zmenšovat. NGK uvádí kontakty 0,9mm.
NGK B-5HS= Champion L86C=AC 45F, F9, F10 dle této tabulky: http://www.gsparkplug.com/products/spark_plug/ngk/b5hs
Uživatelský avatar
MIKE001
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: ned dub 11, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Rozdíl - olej do 2T

Příspěvekod MIKE001 » ned dub 11, 2010 8:35 pm

Ahoj,
rád bych poprosil o radu při výběru oleje do Tohatsu 30 HP 2T. Při ředění 1:50 a "pár" najetých kilometrech už nějaký litr oleje spálím. Zajímalo by mě, jestli mezi následujícími typy olejů vidíte jiný rozdíl než finanční. Určitě nechci motoru ubližovat, na druhou stranu je "zbytečné platit zbytečně moc" :)

Díky za radu.
1. http://www.oleje-total.cz/oleje-pro-lod ... e-5w-30-1l .... za 225 Kč
2. http://www.sklad-pneu.cz/motorove-oleje ... -s65794757 ... 174 Kč

Oba dva mají odpovídající specifikaci.

Ještě jednou díky.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9349
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned dub 11, 2010 8:42 pm

To jsou ale dobré odkazy a ceny, díky :good:
Yamahu mám sice slabší a na plachetnici, moc toho nespálím, tak 1/2 litru za rok, ale i tak.

Oba jsou dobré a vhodné. Mě je svoji značkou bližší Castrol, ten prostě "dělá" oleje a nic jiného...

Pokud neliješ Mogul, je to jedno, který si vybereš.. ;)
Uživatelský avatar
Luboson
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 31
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luboson » ned dub 18, 2010 10:50 pm

Používám Mobil marine, plná syntetika a cena 190,-/litr, což je bomba. Když neseženu, cokoliv se specifikací TCW3. S výjimkou Castrolu. Mám s ním špatné zkušenosti v dvoudobých sekačkách, zadíraly se mě trvale motory a nevěděl jsem proč. Až jeden servisman mě upozornil na problematickou kvalitu olejů Castrol, které jsem používal. Přestal jsem Castrol používat a od té doby žádný zadřený motor..Takže klidně i Mogul ( s tím mám dobré zkušenosti), jen ne Castrol.
Uživatelský avatar
MIKE001
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: ned dub 11, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod MIKE001 » pát dub 23, 2010 2:05 pm

Ahoj,

rád bych tě poprosil o info, kde ten Mobil Marine kupuješ? Zrovna mám 4 litry Castrolu, tak ho asi vyjezdím. Snad to nepřidřu, vzhledem k ředění 1:50 ;)

Díky za radu.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů