• zkontrolovat, zda je na lodi
– posádka
– kabel od přípojky 220V
– hadice na doplňování vody
– lávka
• podívat se jak vedou okolní můringy, aby nedošlo k jejich „nabrání“ kýlem, nebo kormidlem, popř. vrtulí
Pozor také na můringy od lodí z protějšího mola. Pokud je molo oboustranně obsazeno, vzniká tak nepříliš
široká ulička, do které je třeba se vlézt
• zkontrolovat zda je kormidlo v poloze „rovno“ (označení středu kormidla úplně nahoře)
Obecná pravidla
1. a 2. člen posádky – převázání vyvazovacích lan „nakrátko“ pro jejich rychlé vytažení do lodě
3. člen posádky odvazuje můring, hází jej do vody a hlásí , že klesá ...
1. a 2. člen na pokyn kapitána rychle vytahují přes pachole na břehu vyvazovací lano do lodě
Ostatní členové posádky hlídají na obou stranách přiblížení lodi k ostatním lodím
(NIKDY nestrkat ruce nebo nohy MEZI LODĚ – závažná zranění !!!)
Ihned po výjezdu od mola vytáhnout a uklidit fendry
Při stání kolmo k molu mohou nastat tři základní případy ...
téměř bezvětří, vítr fouká proti přídi nebo od zádi, vítr fouká z boku
... výsledek mé snahy z různých zkušeností nalezených na netu sestavit stručnej návod jak na to,
kterej chci dát na své osobní stránky o jachtingu, kterej mě doufám jen tak nepustí, páč jsem mu
v posledních dvou tří letech dost propadl ...
Uvítám tipy, náměty, připomínky, rady, doporučení, diskuze kolem čehokoli, co se toho týká ...
Pokračování cobydup ...
