zajimavý člun ALLPA ???????? kdo ví kdo zná ????????

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
pepos
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: pát pro 26, 2008 1:00 am
Reputace: 0

zajimavý člun ALLPA ???????? kdo ví kdo zná ????????

Příspěvekod pepos » ned říj 04, 2009 8:49 pm

http://www.boatshop24.com/web/de/haendl ... VAL=_ALLPA

zdravím všechny , tak už nám skončilo léto a začalo bilancování :D no já se rozhodl po zkušenostech na moři o změně komletního vybavení a to 5hp mariner za 9,9 yamahu což se už stalo a včera ji hned na Moravě vyzkoušel no mazec nevídaný :shock: ten motor je zvíře no co to se mnou provádělo :oops: budu muset vyměnit i člun podle mě je krátký mám SUN-MARINE délka 2,90 ve skluzu jsem se v něm třepal jako sulc :D ,a tak jsem hledal a přišel na německého prodejce člunu ALLPA a ten mě svým provedením a cenou uchvátil , ještě nevím co je to za výrobce a jaké je jeho zpraccování a tak se ptám zda s touto ALLPAKOU nemá někdo zkušenost ??? ještě takový postřech já mám zájem o délku 3.3m a nebo 3.5m spíše bych šel do delšího avšak s tou váhou jsem na rozpacích ,na 20cm délky která od sebe liší oba čluny je rozdíl váhy 19kg to se mi zdá tedy dost no co tam je tak těžkýho :? díky Pepa
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Výběr člunu.

Příspěvekod samoliter » ned říj 04, 2009 10:46 pm

Ahoj Peposi. Jestli je takový rozdíl ve váze na 20 cm délky, tak se podívej, jestli není větší šířka lodi, větší průměr bočních vzduchových válců, komor. Nebo jiný druh dna. Třeba nafukovací, laminátové, nebo hliníkové. Nebo se v reklamních materiálech mohl seknout výrobce, prodejce.
Pro další výběr, inspiraci, se koukni třeba tady:
http://www.bootshandel-magazin.de/boote_finden/ .Jak se stránka otevře, dej SCHLAUSCHBOOTE, Je to asi šestá loď seshora. Délka 330, cena 500 EUR, z r. 2007.
-------------------------------------------
Další stránky, je to Holandsko: http://www.marktplaats.nl/ . Na liště vlevo si pak vyber Watersport en Boten, a po otevření pak před tebou napravo tohle: Rubberboten( . Jsou tam nafukovací lodě za dobrou cenu.
Přímé odkazy mi na těchto stránkách nemakají, proto to musím psát postupně. samoliter.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned říj 04, 2009 11:16 pm

Ten člun silně připomíná Suzumar (tvarem, Al podlahou, rozměry). Také k němu dávají motory Suzuki. Ten rozdíl ve váze
bude tím, že ten kratší má nafukovací dno. Odpovídá to člunům Suzumar. Ovšem ty katalogové ceny jsou vyšší nežli u nás.
http://www.nautikpro.de/allpa_schlauchboote.html
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned říj 04, 2009 11:23 pm

U té 350 je na firemních stránkách správný součet hmotností dokonce 82kg a proti 330 rozdíl váhy malý.
Uživatelský avatar
pepos
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: pát pro 26, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pepos » pon říj 05, 2009 4:45 pm

díky za typy ale já bych raději nový kus ;) s tou váhou to bude šířkou člunu podlahu mají oba hliníkovou tak raději půjdu do té 3.30 nechce se mi kotvit 120kg člun+motor u plážičky kterou právě objevím :D raději to vytáhnu přímo na pláž tak jak jsem to prováděl letos to bylo super stačilo zvolat,, mamko zaber,, a člun byl venku :lol: jezdím dolů Monte negro žádné skaliska, díky TataS za info, opravdu je to tam levnější máš nějakou zkušenost s touto firmou ? ta ALLPA mi vlezla pod kůži jen jestli to je kvalita no uvidíme ,nejlépe kdyby ji tady někdo vlastnil a podělil se o zkušenosti :)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon říj 05, 2009 7:56 pm

Tento takřka identický typ člunu se objevuje pod různými názvy a vždy je to vyrobeno v Číně. Již se tady nedávno o takovém
psalo a tak pouze opakuji svoji domněnku, že je dělá jedna firma pro různé odběratele pod různými značkami. U tohoto je
ale váha samotného člunu trochu větší. Nenašel jsem z jakého materiálu je zhotoven, tak se to těžko posuzuje. Pokud s ním
nechceš hned jezdit, tak bych počkal asi tak do února, to bývají největší slevy a porozhlédl se po ostatních e-shopech na netu.
U nás ty Suzumari vede Czech marine v Č. B. , jak se již tady uvádělo. Kontejnery s novým zbožím pro sezonu chodí z Asie
většinou až v březnu- dubnu a tak máš dost času na nové zboží. Jinak Suzumari zvedli letos cenu o 10%.
Uživatelský avatar
pepos
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: pát pro 26, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pepos » pon říj 05, 2009 9:54 pm

no jsem teda pěkně TataSem nahlodán ono je to krásně barevný sladěný prostě pastva pro oči ale nikdo ho nezná asi to bude jak říkáš tak jsem se začal dívat kolem sebe co třeba BUSCH CRAB 330 ,kvalitní material svařovaný s 5 letou zárukou sice je to taková německá strohost ,no tak nevím :?
Uživatelský avatar
formik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: stř srp 26, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod formik » úte říj 06, 2009 10:07 pm

Asi byli Litevci v Německu na školení :D
Uživatelský avatar
pepos
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: pát pro 26, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pepos » stř říj 07, 2009 4:49 pm

jako myslíš že ten BUSH je litevský ?má ho tady někdo ? zajimavý test jsem našel http://www.itest.cz/lode/test-clunu.htm
Uživatelský avatar
pepos
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: pát pro 26, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pepos » stř říj 07, 2009 5:08 pm

ještě když se vrátím k tomu člunu ALLPA může mi někdo osvětlit z jakého materialu se je vyroben a jajá je jeho kvalita odkaz výše nevládnu tímto jazykem :) díky
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř říj 07, 2009 5:40 pm

Celé ty testy v novinách silně zavánějí reklamou na určité výrobky a dle mého názoru jsou zcela neobjektivní. Většinou je dělá někdo, kdo dostane k propagaci něco zdarma a chce se odvděčit. Tady použili asi tak polovinu značek, které jsou na trhu.
Mimo jednoho, kde uvedli, že měl 1 člověk váhu 100kg a jel cca 25km/hod, chybí jakékoliv konkrétní údaje pro nějaké srovnání.
Celý test je postaven na subjektivních pocitech člověka, který pravděpodobně nemá žádné zkušenosti (nebo pouze velmi malé)
s těmito čluny. Porovnávat čluny s různými délkami, dnem, podlahami a motory bez nějaké srovnávací tabulky je na nic.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř říj 07, 2009 6:01 pm

Nejlépe je se na ten materiál zeptat výrobce, nebo prodejce. Většinou se to neuvádí. U auta také nemáš uvedeno z jakého
plechu je co uděláno a je o dost dražší. V dnešní době se používá asi 4-6 druhů materiálu, které se zase tak moc neliší.
Při slušném zacházení vydrží člun 15-20let. Něco jiného jsou profesionální velké čluny. Ty hlášky o svařování je taky hlavně
reklama, protože všechny čluny jsou lepené a některé značky používají k urychlení vytvrzení spoje vysokofrekvenční
ohřev, což vydávají za super. Myslím, že je kvalita člunů hlavně závislá od toho jak kvalitně je připevněno zrcadlo a tam se
žádný ohřev použít nedá. Kvalita tohoto spojení bude taky určující pro velikost motoru, který výrobce povolí na něj pověsit.
Uživatelský avatar
formik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: stř srp 26, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod formik » stř říj 07, 2009 8:06 pm

pepos píše:jako myslíš že ten BUSH je litevský ?má ho tady někdo ?


nemyslim - čtu :) [url=http://www.bushboats.com]

Jinak brácha si koupil na fishing K300R, (ještě jsem v něm nejel), ale za ty prachy (kupoval někde v německu) proč ne.
Uživatelský avatar
formik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: stř srp 26, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod formik » stř říj 07, 2009 8:19 pm

Tak znova, když to nejde opravit :roll: http://www.bushboats.com
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř říj 07, 2009 9:02 pm

Jak to vypadá, tak to dělají v Litvě z německého materiálu. Čluny Brig dělají zase na Ukrajině. Jako se řada aut podobá
koncepčně jiným až do detailů, tak je to i tady. Ono se toho již asi moc změnit nedá a něco převratně jiného v brzké
době nepřijde. Pro hodně lidí bude rohodující hlavně cena. Otázku kvality materiálu a výroby nemá asi cenu moc řešit.
I tak kvalitní značka jako Toyota občas svolává na bezplatné opravy svoje vozy Toyota a Lexus, protože způsobují
smrtelné nehody a přesto je jejich kvalita považovaná za nadprůměrnou. Když se lodní motory a čluny začali dělat v Číně,
na Taiwanu, Filipínách, Malajsii, Indonesii a jinde, tak se také hodně lidí ošklíbalo a teď to již nikoho nevzrušuje.
Hlavní je aby si člověk na vodě pěkně zajezdil. Není to tak dlouho, co jsme po tom jenom vzdychali.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř říj 07, 2009 9:03 pm

Jo a podle seznamu prodejců to vede u nás Booat007.cz v Praze.
Uživatelský avatar
formik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: stř srp 26, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod formik » stř říj 07, 2009 9:23 pm

No, není zase úplně pravda, že všechny gumáky jsou dneska +- to samé. Rozdíly jsou pořád a to i dost značné. Bohužel jsou doprovázeny i podobně dost značným rozdílem cenovým. Stačí si prohlédnout např. "robustnost zpracování" u QS HD - ta je i proti Bushi "trochu" někde jinde (stejně jako cena).
Boat007 na české poměry dobrý, v porovnání se zahraničím (PL, D) jsou pořád znatelně dražší. :?

"Hlavní je aby si člověk na vodě pěkně zajezdil." a vvvvo tom to je :D
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř říj 07, 2009 9:40 pm

On ten Bush dělá taky různé kategorie, které jsou váhově (asi použitým materiálem) i cenově a tvarově odlišné viz tabulka:
http://www.boat007.cz/nafukovaci-cluny-bus.html
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř říj 07, 2009 9:43 pm

Mě by se nejvíce zamlouval ten 300RIB. tech 46000 Kč je pěkná cena. Bohužel jej nemám kam dát na zimu.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř říj 07, 2009 9:47 pm

Ovšem Suzumar 310RIB za 1135EUR je zajímavější. (Czechmarine)
Uživatelský avatar
formik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: stř srp 26, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod formik » stř říj 07, 2009 9:59 pm

Pravda. Já měl "v ruce" jen to K300R (Kaiman) a konstatoval rozdíl. Určitě to nemělo vyznít tak, že by byl nějak kvalitativně húře (aspoň na první pohled) zpracován, ale rozdíl v materiálu je nezpochybnitelný (z čehož se logicky musí odvíjet nakonec i ta cena).
Ale jinak jak jsem řekl, za ty prachy...musím s bráchou domluvit společný fish, pak řeknu víc. Na tom Kčku je dobrý (teda aspoň mi to tak přijde), že lze sedačky libovolně umísťovat/přesouvat.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř říj 07, 2009 10:49 pm

tataS píše:Mě by se nejvíce zamlouval ten 300RIB. tech 46000 Kč je pěkná cena. Bohužel jej nemám kam dát na zimu.


řeknu ti, že než bych šel do RIBsu, kterej už nejde složit ( krom buřtů ), to bych už radši pevnou loď. možná nerozumím tomu rozdílu, proč RIBs, když na pevné lodi o stejných vnějších rozměrech mám uvnitř daleko víc místa. váhově žádný zásadní rozdíl (3O- 4O kg?)
a pevná loď bude rychlejší, s menší spotřebou. ovšem ne tak stabilní. jestli už musím mít vlek, tak si myslím, že je buřt, co na něm táhnu. není mi to úplně jasný
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv říj 08, 2009 7:31 am

Ten RIBs bych viděl jako kompromis mezi pevným člunem a nafukovačkou. Pevné dno má své výhody ale výška boků
je sice dobrá do vln ale hůře se nastupuje, více se to houpe, rychlost s motorem 5-6HP se podstatně nezvedne, většinou
mají povoleno slabší motor, tu hromadu krámů co tahám u moře dám i do gumáku a tak větší prostor nepotřebuji, složený
310 RIB má cca 210x100x30 a 50kg a to se dá vést na střeše i Škodovky místo uvnitř při stejné váze a nemusím tahat
vozík 80km/hod, který nemohu nechat stát na ulici, když pro něj nemám použití. Nafouknuté válce jsou za chvíli a sedí
se na nich lépe než na lodních bocích. Složený RIB se dá odnést i do sklepa ale člun tam nedostaneš. atd atd atd.
Něco jiného by byl člun cca 350-400cm, ten by již ten vozík potřeboval. Těch nafukovaček s pevným dnem ve větších
délkách je více (snad všechny) a přesto se prodávají více nežli pevné čluny těchto rozměrů, tak to má asi nějaký
vyzkoušený a praxí podložený význam. Používají je vojáci i záchranáři a spousta jiných složek přesto, že jsou dražší než
ty pevné. (Nemusíš hned vytahovat ten plasťák co má NUN. Ten má taky své výhody a ten již bych na vozíku tahal.)
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » čtv říj 08, 2009 9:28 pm

Zdravím pánové, myslím že mohu objektivněji posoudit gumák klasika,gumák RIB a laminát, bo jsem všechny vlastnil a laminát ještě vlasním. Gumák je paráda pro toho kdo nemá mnoho místa na uskladnění nerozebíratelné lodi, prostě vyfouknu složím do auta a frčím. RIB to už je trošičku jiný svezení, stabylita na 1, ve vlnách se nekroutí a nechrastí jeho podlaha tak jako u hliníkových a dřevěných ale pořád vám ještě celkem dost stříká voda dovnitř. Celolaminát je už úplně jinej level a to nejen finančně, sice míň stabylní než gumák ale pohodlíčko na sedadlech, nádrž má taky své místo,pocit většího bezpečí i ve větších vlnách,i ve vlnách to jede líp protože je líp prořezává těžší a ostřejší kýl než RIB ale oproti gumáku má 1 obrovskou nevýhodu v tom že jej lze při špatném najetí na vlnu převrátit a to u gumáku nehrozí. Ale jinak bych už laminát neměnil za gumák. Místo na zaparkování nerozebyratelného člunu se dá vždy najít, já to řeším tak že tady ve vesnici jsem se domlouval se skoro sousedem a za nějaký to pivko si u něj můžu člun zazimovat u něj ve stodole.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv říj 08, 2009 9:49 pm

Bohužel v Praze těch sousedů s prázdnou stodolou moc není a platit si na to safebox mě ani nenapadne.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů