Dunajská Delta 2010
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Kanál Constanta - Cernavoda.
Tak dva - tři roky nazad nějaký mládenec pádloval po Dunaji z Čech do moře a podél pobřeží. Tím kanálem si chtěl zkrátit cestu. Ale když mu rumuni řekli, kolik je poplatek za kanál, tak radši to dal přes deltu a podél pobřeží. Najděte někde, jaké jsou poplatky za plavbu po kanále. Aby z Vás valaši nestáhli i košili. samoliter.
- cervik
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 264
- Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
Skúsim to zhrnúť naraz :
-s plachetnicou úsek mora určite hej , fúka tam pravidelný vietor e je to známa oblasť Čiernomorských jachtárov.
- vnútro jazier ? - tráva, možné bezvetrie a trasu si vyberieš málo . Proste musíš ísť tam kde sa ti otvorý plocha ,ale vietor nemusí poslúchať. Ale v kombinácii s vhodným motorom , ja to len na odvahe kapitána.
- tá alternatíva ísť do Constanci je na uváženie. Pôvodne som chcel ísť Sulinským ramenom dole a Svetojurským hore. Len to už máme vlastne s pred dvoch rokou za sebou , chcel som skúsit niečo ,kde som nebol. Ale pokial sa niekto pridá, tak dám na väčšinu
Olivero tebe sa omlúvam myslel som , že to bolo v 2006.
Mapy sú OK Rumunsko poskytlo pre Germin seriózne podklady / aj s Deltou / s cca rozlíšením na 50 - 80 m. takže už sa nestratíme.
Horšie je časť Ukrajiny / Izmajl / , ale tam sa moc nechystám . Možno tak po 42 Mílu./ tam je dobré pivo ..
/
Dostupnosť paliva a vody je pomerne dobrá, poznám 2 miesta v Delte , kde sa dá pohodlne doplniť všetky zásoby . / komplet
/
Koľko by sa platilo za preplavbu do Constanci som nezistoval, ak by som tam išiel ,a musel by som zaplatiť , tak by som zaplatil .../ P.S. V Srbsku sme museli zaplatit za preplavbu komorou cez ktorú v roku 2009 sme prešli asi len mi !
/ veď ktorý iný blbec by ešte šiel do Kaniže ..../
-s plachetnicou úsek mora určite hej , fúka tam pravidelný vietor e je to známa oblasť Čiernomorských jachtárov.
- vnútro jazier ? - tráva, možné bezvetrie a trasu si vyberieš málo . Proste musíš ísť tam kde sa ti otvorý plocha ,ale vietor nemusí poslúchať. Ale v kombinácii s vhodným motorom , ja to len na odvahe kapitána.
- tá alternatíva ísť do Constanci je na uváženie. Pôvodne som chcel ísť Sulinským ramenom dole a Svetojurským hore. Len to už máme vlastne s pred dvoch rokou za sebou , chcel som skúsit niečo ,kde som nebol. Ale pokial sa niekto pridá, tak dám na väčšinu
Olivero tebe sa omlúvam myslel som , že to bolo v 2006.
Mapy sú OK Rumunsko poskytlo pre Germin seriózne podklady / aj s Deltou / s cca rozlíšením na 50 - 80 m. takže už sa nestratíme.
/
Dostupnosť paliva a vody je pomerne dobrá, poznám 2 miesta v Delte , kde sa dá pohodlne doplniť všetky zásoby . / komplet
/
Koľko by sa platilo za preplavbu do Constanci som nezistoval, ak by som tam išiel ,a musel by som zaplatiť , tak by som zaplatil .../ P.S. V Srbsku sme museli zaplatit za preplavbu komorou cez ktorú v roku 2009 sme prešli asi len mi !
/ veď ktorý iný blbec by ešte šiel do Kaniže ..../- Milos
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 670
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Nad deltou som s MacGregorom 26M uvažoval už pri vašej minuloročnej plavbe - bohužiaľ, mal som vtedy čas vás iba odprevadiť cez Madarsko.
Budúci rok by sa mi to mohlo s vami podariť.
Mekáč sa do delty hodí - ponor cca 30 cm (prípadne pod plachtami až 175 cm s vysunutým kýlom) podľa potreby a možností, určite by došlo aj na plachtenie - keď nie priamo v delte, tak na mori.
Ináč, podobný scenár mi odporúčal aj jeden rumununský jachtár - netráviť čas dlhým splavovaním Dunaja, ale dotiahnúť loď do delty a venovať sa iba delte a moru.
Budúci rok by sa mi to mohlo s vami podariť.
Mekáč sa do delty hodí - ponor cca 30 cm (prípadne pod plachtami až 175 cm s vysunutým kýlom) podľa potreby a možností, určite by došlo aj na plachtenie - keď nie priamo v delte, tak na mori.
Ináč, podobný scenár mi odporúčal aj jeden rumununský jachtár - netráviť čas dlhým splavovaním Dunaja, ale dotiahnúť loď do delty a venovať sa iba delte a moru.
Dunajská delta
Zájemcům o aktuální mapy deltu 1 : 75 000 ji mohu poslat majlem. Verze v menším rozlišení má cca 3 mega, na 300 DPi v JPG má asi 21 mega, to posílám přes úschovnu. Pokud budete potřebovat konkrétní údaje k dunajské deltě tak se ptejta, pokut budu znát odpověď tak odpovím.
Článek o tom klukovi který jel Dunaj na kajaku byl v otištěn v časopisu Dobrodruh, ten rozdávají v Hudy sportu, možná ho někdo má schovaný.
Ve větších sídle v deltě jsou plovoucí benzinky ( STAR 2000 se jmenuje firma), cena benzinu je nich normální, navíc prodávají studený pivo bomby s propanem. Určitě kotví v Crisanu, Mile 23, Sf.George a Sulině.
Zásoby se dají dokupovat bez problémů, pitnou vodu si lze vyrobit desinfekcí a následnou filtrací.
Článek o tom klukovi který jel Dunaj na kajaku byl v otištěn v časopisu Dobrodruh, ten rozdávají v Hudy sportu, možná ho někdo má schovaný.
Ve větších sídle v deltě jsou plovoucí benzinky ( STAR 2000 se jmenuje firma), cena benzinu je nich normální, navíc prodávají studený pivo bomby s propanem. Určitě kotví v Crisanu, Mile 23, Sf.George a Sulině.
Zásoby se dají dokupovat bez problémů, pitnou vodu si lze vyrobit desinfekcí a následnou filtrací.
Jezdím tam každý rok, znám spíš oblast od Sulinského ramene na západ, na druhé straně jsem byl jenom v Mile 23 a okolí.
Naposledy upravil(a) FrantaH dne úte lis 10, 2009 9:32 am, celkem upraveno 1 x.
- cervik
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 264
- Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
pre Frantu H : mám prejdenú deltu s Tulče cez Sulinské rameno do Č M. pobrežím č.m. do St. jurdju, a ramenom naspäť do Tulče . T. Z. Dunajský trojuholník.. (Výprava Dunajská delta 2008
. a predtým ,,Expedícia prežitia "v roku 1989 ramenamy, 23míle , vrakovište lodí, ostrov malomocných , jazero plameniakov ... Plavba na gumákoch , 3 týždne žitia len zo zásob ,,čo najdeš , chytíš.." ale to už je niekde spomenuté...
pozri Info
. a predtým ,,Expedícia prežitia "v roku 1989 ramenamy, 23míle , vrakovište lodí, ostrov malomocných , jazero plameniakov ... Plavba na gumákoch , 3 týždne žitia len zo zásob ,,čo najdeš , chytíš.." ale to už je niekde spomenuté...
pozri Info- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
FrantaH píše:Jezdím tam každý rok, ynám spíš oblast od Sulinského ramene na západ, na druhé straně jsem byl jenom v Mile 23 a okolí.
Trochu som ostal zaskočený, myslel som že od Sulinského ramena je to buď na sever, alebo na juh? Chodíš tam každoročne na ryby, alebo biológia? Alebo "len" do divočiny?
Pro denise: teď jsem ti napsal delší odpověď a při opravě překlepů ji hned beznadějně smazal. Děkuji za upozornění, turistická mapa se prodává v nelogickém provedení kdy okraj mapy nesměřuje k severu, vybavil jsem si ji jenom po paměti a pláck nesmysl.Od sulinského ramene k ukrajinské hranici je to na sever.
Ozvu se odpoledne a rozešlu při tom i mapy.
Ozvu se odpoledne a rozešlu při tom i mapy.
- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
S autorom toho článku s Dušanom Arsenjevom som si písal. V ďalšom vývoji svojej kajakárskej odysey si vytýčil náročný ciel, chcel doplávať do Indie
Pri plavbe pozdĺž Tureckého pobrežia ho zadržala polícia a vyhostila ho s krajiny. Dôvodom bolo pytliactvo, Dušan ulovil králika a v najlepšom pri opekaní ho čapli. Nakoniec skončil v Španielsku, počas miestneho stavebného boomu pracoval na stavbe a plánoval kúpiť plachetnicu a oboplávať na nej Južnú Ameriku, kríza mu zkrížila plány, spravil si teda kurz na lov rýb na volnom mori a strojníka rybárskej lode. Asi potom odplával, od tej doby sa mi neozval.
Pri plavbe pozdĺž Tureckého pobrežia ho zadržala polícia a vyhostila ho s krajiny. Dôvodom bolo pytliactvo, Dušan ulovil králika a v najlepšom pri opekaní ho čapli. Nakoniec skončil v Španielsku, počas miestneho stavebného boomu pracoval na stavbe a plánoval kúpiť plachetnicu a oboplávať na nej Južnú Ameriku, kríza mu zkrížila plány, spravil si teda kurz na lov rýb na volnom mori a strojníka rybárskej lode. Asi potom odplával, od tej doby sa mi neozval.Kajakář ze Suliny
V Sulině občas potkávám mladého Lipovana jménem Seržu, v létě provází turisty a po sezóně jezdí za prací do ciziny. Vykládal mi jak před několika lety, když mu skončila zimní sezona v Německu, koupil z vydělaných peněz staší kajak a vyrazil domů po vodě. Myslím, že říkal něco o měsíci cesty. Přes dav tisíce kilometrů je velmi slušný výkon. Seržu vyprávěl jak ho jako malého kluka bral dědeček, asi k velké radosti maminky a babičky, s rybářskou bárkou na rozbouřené moře. Od té doby prý má rád adrenalin.
Piráti na Dunaji
Podle tohoto článku to nemusí být vždycky piráti, lodníci na ně svádějí ztráty zboží a pohonných hmot, která sami prošustrovali:
http://www.balkantravellers.com/en/read/article/917
http://www.balkantravellers.com/en/read/article/917
Dunaj má spoustu zajímavých míst která stojí za povšimnutí. K nejzajímavějším patří vnitrozemské delty, kterých vytváří na svém toku několik. Pod Železnými vraty jimi přímo překypuje. Podle mapy vypadá zajímavě úsek pod bulharským Lomem, níže je Kozloduj a na rumunské straně Goicea. Podle gůglu to vypadá, že Balta Bistret a Balta Nedeia jsou s Dunajem propojeny kanály. Tam může být docela hezká džungle. Pod Silistrou začíná asi největší vnitrozemské větvení Dunaje, to už znám alespoň pohledem z vlaku nebo z auta, Mezi Feteši a Černou vodou je Dunaj přemostěný několika mosty. Nejstarší z nich, most krále Carola I. byl v době svého postavení povážovám za jeden z moderních divů světa, spolu a tehdy novou Eifelovou věží v Paříži. Tenhle úsek konči mezi městečky Giurgeni a Haršová. Tam se ramena sbíhají, Dunaj v tom místě skálu masívu který se zdvihá hned kousek vedle jako pohoří Macin. V tomhle místě je Dunaj přemostěný posledním silničním, mostem na svém toku. Most byl do nedávna střežený vojáky a byl problém z něho fotit. Přitom nabízí docela impozantní pohledy na Dunaj v plné síle, nad mostem sílící spojením dvou ramen a pod mostem se opět dělí do třech ramen své poslední vnitrozemské delty, která v podstatě končí nad Tulceou první bifurkací (Kilijské rameno) dunajské delty.
Delta Dunaje stojí opravdu za poznání.Byl jsem tam před lety a byl to nádherný zážitek.Propluli jme to samozřejmě klasicky z Tulči Sulinským kanlem s odbočkami na sever i jih ,mila 23 atd.,přes jezero Isacul do kanalu Sv.Jiří a přez jezero Razelm, až do Jurilovky na mořské kose.To byla fakt paráda.Bratr tam jezdí dosud na ryby a říká ,že se to moc od té doby nezměniio.Pamatuju,že mezi Isaculem a kanalem Sv.Jiří byl značný protiproud.Jinak to byla taková evropská variace na tema "Cesta do pravěku".Jel bych tam znovu hned.
- teista
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
Ahoj, do delty Dunaje bych jel hned. Nestíhám, tak aspoň vložím pár obrázků z loňské cesty. Třeba někoho trošku navnadím na červíkovu expedici (červíku zdravím)
řekněme, že je branou do delty třeba město Galati. Přístav, překladiště a loděnice. Levý břeh tak trochu jak od Verna.
A když otočíte zraky na břeh protější, všechno je jinak.
Nad deltou samotnou se Dunaj dělí na tři splavná ramena. Delta tvoří cca rovnostranný trojúhelník o straně asi 100km. Vydali jsme se středním, tzv. sulinským kanálem. Tvoří jej vlastně kamenný násep. V létě docela provoz, krajina nic moc. Je to cesta pro námořní lodě do Galati. Ze sulinského kanálu už se dá na několika místech vplout do delty, a sice jak do severní ukrajinské části, tak do jižní rumunské.
Když odbočíte, ráz prostředí se zcela změní.
Malé memento a taky naše první nocoviště v deltě, asi 100 metrů od hlavního toku. Ještě vysoko nad Sulinou.
Pokud se do delty nevypravíte, sulinský kanál Vás vyplivne do Černého moře.
Cestou ještě minete starý maják, dnes už ve vnitrozemí.
Protože se pevnina delty stále posouvá neustálým naplavováním, protáhli zdejší matadoři kamenný násep asi 3km do moře. Takže plujete pěkně podle břehu, nevidíte nic, jen rozšiřující se prostor a další, daleko vyšší maják na obzoru..... potom pár metrů a jste na otevřeném moři. Pěkná chvilka.
řekněme, že je branou do delty třeba město Galati. Přístav, překladiště a loděnice. Levý břeh tak trochu jak od Verna.
A když otočíte zraky na břeh protější, všechno je jinak.
Nad deltou samotnou se Dunaj dělí na tři splavná ramena. Delta tvoří cca rovnostranný trojúhelník o straně asi 100km. Vydali jsme se středním, tzv. sulinským kanálem. Tvoří jej vlastně kamenný násep. V létě docela provoz, krajina nic moc. Je to cesta pro námořní lodě do Galati. Ze sulinského kanálu už se dá na několika místech vplout do delty, a sice jak do severní ukrajinské části, tak do jižní rumunské.
Když odbočíte, ráz prostředí se zcela změní.
Malé memento a taky naše první nocoviště v deltě, asi 100 metrů od hlavního toku. Ještě vysoko nad Sulinou.
Pokud se do delty nevypravíte, sulinský kanál Vás vyplivne do Černého moře.
Cestou ještě minete starý maják, dnes už ve vnitrozemí.
Protože se pevnina delty stále posouvá neustálým naplavováním, protáhli zdejší matadoři kamenný násep asi 3km do moře. Takže plujete pěkně podle břehu, nevidíte nic, jen rozšiřující se prostor a další, daleko vyšší maják na obzoru..... potom pár metrů a jste na otevřeném moři. Pěkná chvilka.
Naposledy upravil(a) teista dne ned pro 06, 2009 4:51 pm, celkem upraveno 2 x.
- teista
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
Když se vrátíte proti proudu přes městečko Sulina a hnedle první odbočkou vlevo (pozor nepřehlédnout), vplujete do tiché lužní krajiny.
Tady už se křižují splavné kanály delty
S mapou si nemusíte dělat starosti. Teda když máte motor
. Stačí každá, kterou koupíte v trafice.
Dobrým vodítkem při hledání stálých kanálů jsou pevné břehy, ty poznáte podle stromů. To ví přece každej
. Tam, kde jsou mokřady, nejsou stabilní cesty a mapa není k ničemu. navíc si místní domorodci úzké splavné kanály schovávají. Je to jednoduché - dvě otočky v rákosí a nenajdete nic.
Na hořejším obrázku je vidět jedna z hranic mezi "pevninou" a mokřadem.
Tady už se křižují splavné kanály delty
S mapou si nemusíte dělat starosti. Teda když máte motor
. Stačí každá, kterou koupíte v trafice.
Dobrým vodítkem při hledání stálých kanálů jsou pevné břehy, ty poznáte podle stromů. To ví přece každej
. Tam, kde jsou mokřady, nejsou stabilní cesty a mapa není k ničemu. navíc si místní domorodci úzké splavné kanály schovávají. Je to jednoduché - dvě otočky v rákosí a nenajdete nic.
Na hořejším obrázku je vidět jedna z hranic mezi "pevninou" a mokřadem.
Naposledy upravil(a) teista dne ned pro 06, 2009 5:03 pm, celkem upraveno 1 x.
- teista
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
I na stálých kanálech je co k vidění. Na mě v deltě nejvíc působila plochá, doširoka otevřená krajina bez vertikál.
Tento obraz nás doslova zaskočil. Večer, už nikde nikdo, vyjedete z rákosí ......
Hodili jsme kotvu v božské krajině. Po téměř měsíci úplně klidný spánek. Sice na vodě, ale už ne na Dunaji, kde jeden nikdy neví.
Ptáci jsou tady všude. Tito se nedají přehlídnout, někteří ale vypadají jako cokoliv. třeba klacek co čouhá z vody. Příjemné je pozorovat hlavně pelikány. Fotku nemám
.
O překvapující obrazy není pro vnitrozemce nouze.
Tady zřejmě kdysi kdosi cosi střežil.
Tento obraz nás doslova zaskočil. Večer, už nikde nikdo, vyjedete z rákosí ......
Hodili jsme kotvu v božské krajině. Po téměř měsíci úplně klidný spánek. Sice na vodě, ale už ne na Dunaji, kde jeden nikdy neví.
Ptáci jsou tady všude. Tito se nedají přehlídnout, někteří ale vypadají jako cokoliv. třeba klacek co čouhá z vody. Příjemné je pozorovat hlavně pelikány. Fotku nemám
.
O překvapující obrazy není pro vnitrozemce nouze.
Tady zřejmě kdysi kdosi cosi střežil.
Naposledy upravil(a) teista dne ned pro 06, 2009 5:30 pm, celkem upraveno 1 x.
- teista
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
Krajina delty má i smutná zákoutí.
Na obzoru je torzo obří sklárny. Měla zpracovávat písek z písečných dun.
Nikdy nebyla v provozu. Zůstal jenom kanál zajišťující přístup k moři a rozkradená fabrika a přilehlé sídliště.
Na fotografiích z 80tých let jsou písečné duny ještě zcela bílé, dneska už takto.
Naše "káče" Loira s 5hp Johnsonem má za sebou silně přes 2000km po Dunaji, na moři a v deltě.
Hladina jezera. Jeden večer jsem nachystal vesla, na motor se rozjel do plovoucího pole rostlin, motor zvedl a vypnul a pár desítek metrů vesloval. Do večerního ticha řekl slavnostně ženě: ustlal jsem Ti na leknínech
. Chvilku se jí to líbilo. Den utichal.... sami v pustině....škoda jen, že soumrak nepřišel dřív.
Všude se totiž "něco" hýbalo a ona si toho samože všimla.Všelijaké žáby, užovky a jiná havěť. Bála se. Nechápu to. Byl jsem tam přece s ní
.
Ale uznávám. Trochu bizarní prostředí pro romantický večer. Není přece rusalka
.
Čistota vody v deltě kontrastuje, ze zcela kalného kanálu vplujete do průzračně čiré vody. Část vodních ploch tvoří tzv. deprese, odkud voda jen odtéká. Je zcela čistá a proti temnému bahnitému dnu úplně černá! Pohled do ní není nejpříjemnější.
Na obzoru je torzo obří sklárny. Měla zpracovávat písek z písečných dun.
Nikdy nebyla v provozu. Zůstal jenom kanál zajišťující přístup k moři a rozkradená fabrika a přilehlé sídliště.
Na fotografiích z 80tých let jsou písečné duny ještě zcela bílé, dneska už takto.
Naše "káče" Loira s 5hp Johnsonem má za sebou silně přes 2000km po Dunaji, na moři a v deltě.
Hladina jezera. Jeden večer jsem nachystal vesla, na motor se rozjel do plovoucího pole rostlin, motor zvedl a vypnul a pár desítek metrů vesloval. Do večerního ticha řekl slavnostně ženě: ustlal jsem Ti na leknínech
. Chvilku se jí to líbilo. Den utichal.... sami v pustině....škoda jen, že soumrak nepřišel dřív.
Všude se totiž "něco" hýbalo a ona si toho samože všimla.Všelijaké žáby, užovky a jiná havěť. Bála se. Nechápu to. Byl jsem tam přece s ní
.
Ale uznávám. Trochu bizarní prostředí pro romantický večer. Není přece rusalka
.
Čistota vody v deltě kontrastuje, ze zcela kalného kanálu vplujete do průzračně čiré vody. Část vodních ploch tvoří tzv. deprese, odkud voda jen odtéká. Je zcela čistá a proti temnému bahnitému dnu úplně černá! Pohled do ní není nejpříjemnější.
Naposledy upravil(a) teista dne ned pro 06, 2009 5:45 pm, celkem upraveno 2 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů


J.


