Mikrohausbot
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Felix: tvůj předešlý post jsem před odesláním mého nečetl. Tedy jsem se znovu k tomu vrátil.
Nevím jak dalece je tento text autentický?
Pokud připustíme že je a přijmeme tento výklad.
Potom jez zbytečná veškerá snaha desítek uživatelů shánět motor do 4 kw.
stačí, když budou mít váhu do 1000 kg a mohou mít plachty třeba 30 m2 a motor 50 kw.
Stejně tak, pokud budou mít motor do 4 kw, mohou mít loď třeba 15m a s výtlakem 13 tun - což cca odpovídá.
Táži se /nikoliv řečnicky/, odpovídá toto smyslu předmětné právní mormy?
Pepa
Nevím jak dalece je tento text autentický?
Pokud připustíme že je a přijmeme tento výklad.
Potom jez zbytečná veškerá snaha desítek uživatelů shánět motor do 4 kw.
stačí, když budou mít váhu do 1000 kg a mohou mít plachty třeba 30 m2 a motor 50 kw.
Stejně tak, pokud budou mít motor do 4 kw, mohou mít loď třeba 15m a s výtlakem 13 tun - což cca odpovídá.
Táži se /nikoliv řečnicky/, odpovídá toto smyslu předmětné právní mormy?
Pepa
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
A co mu bude platné monstrum s větší váhou s těmi 4kw, které mu nebudou moc hýbat (pokud vůbec) ani s tou 1 tunou. Je to celé tady spíše
duševní cvičení pro ukrácení zimy. Osobně pochybuji, že s tím vůbec začne (pokud má trochu rozumnou manželku), maximálně to skončí po několika
létech (z 1000+1 důvodu) jako zahradní domek, králíkárna nebo kurník. A to ještě bude moc mluvit o velkém štěstí, že to nedostane na vodu.
Jinak mu přeji: Práci zdar!
duševní cvičení pro ukrácení zimy. Osobně pochybuji, že s tím vůbec začne (pokud má trochu rozumnou manželku), maximálně to skončí po několika
létech (z 1000+1 důvodu) jako zahradní domek, králíkárna nebo kurník. A to ještě bude moc mluvit o velkém štěstí, že to nedostane na vodu.
Jinak mu přeji: Práci zdar!
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
TataSi, Ty dovedeš tak vlídným způsobem vdechnout do člověka optimismus
Pepo, zdá se, že pachatel zákona se na to skutečně díval, tak, že loď do nějaké velikosti, dané buď vahou nebo poměrně malou silou potřebnou k ovládání, nepotřebuje ýti evidována. Myslím, že podcenil český oblíbený sport "vochcávání předpisů", takže mu uniklo, že stačí na velkomotorák dát pidistěžeň s 10 m2 plachet, prohlásit to za "motorsailer" a vesele se smát... Na druhou stranu je otázka, zda zrovna tohle je špatně, protože důvod k tomu, aby jakákoliv malá plavidla byla evidována, stejně moc nechápu.

Pepo, zdá se, že pachatel zákona se na to skutečně díval, tak, že loď do nějaké velikosti, dané buď vahou nebo poměrně malou silou potřebnou k ovládání, nepotřebuje ýti evidována. Myslím, že podcenil český oblíbený sport "vochcávání předpisů", takže mu uniklo, že stačí na velkomotorák dát pidistěžeň s 10 m2 plachet, prohlásit to za "motorsailer" a vesele se smát... Na druhou stranu je otázka, zda zrovna tohle je špatně, protože důvod k tomu, aby jakákoliv malá plavidla byla evidována, stejně moc nechápu.
No jeden důvod k evidenci je. Bez evidence nebude technického průkaz a bez TP je s plavidlem v zahraničí přeci jen trochu problém. Na druhou stranu, zákonodárce asi předpokládal, že tyto plavidla omezená /všemi třemi body/ se v zahraničí budou využívat jen minimálně. Dnešní realita je jiná, viz gumáky. Novým výkladem potom tento okruh bude zvětšen a budeme svědci toho, jak se budou vymýšlet fígle pro získání TP.
Dle výše uvedeného majitelé gumáků nemají šanci TP získat, nedostanou se přes 1000 kg.
Nicméně, pokud to tak je, bahno má eliminovám jediný podmiňující prvek a nic mu nebrání v hmotnostní nešetrnosti jeho projektu a zavěšení patřičných kw, neboť dle vašeho výkaldu, nemaje plachty přes 12m2, není ničím limitován.
Předtím bych ale uvažoval o ověření stanoviska SPS.
Pepa
Dle výše uvedeného majitelé gumáků nemají šanci TP získat, nedostanou se přes 1000 kg.
Nicméně, pokud to tak je, bahno má eliminovám jediný podmiňující prvek a nic mu nebrání v hmotnostní nešetrnosti jeho projektu a zavěšení patřičných kw, neboť dle vašeho výkaldu, nemaje plachty přes 12m2, není ničím limitován.
Předtím bych ale uvažoval o ověření stanoviska SPS.
Pepa
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Teď jsem to zkopíroval ze stránek SPS.
[align=center]Evidence plavidel - Plavební rejstřík České republiky[/align]
Podle zákona o vnitrozemské plavbě podléhají evidenci plavidla, jejichž provozovatelem je osoba s trvalým bydlištěm nebo sídlem na území České republiky. Evidenci nepodléhá pouze malé plavidlo o celkové hmotnosti včetně povoleného zatížení do 1000 kg, s výkonem pohonného zařízení do 4 kW a plochou plachet do 12 m2, plovoucí zařízení do celkové hmotnosti 10 000 kg, pokud žádný z jeho rozměrů nepřesahuje 10 m, a plovoucí těleso, k jehož provozování je však třeba povolení Státní plavební správy. Evidenci v plavebním rejstříku České republiky také nepodléhá plavidlo zapsané v plavebním rejstříku cizího státu. Evidence plavidel se provádí zápisem do plavebního rejstříku.
Žádné slůvko "nebo", tam nevidím.
Tak co sakra platí
[align=center]Evidence plavidel - Plavební rejstřík České republiky[/align]
Podle zákona o vnitrozemské plavbě podléhají evidenci plavidla, jejichž provozovatelem je osoba s trvalým bydlištěm nebo sídlem na území České republiky. Evidenci nepodléhá pouze malé plavidlo o celkové hmotnosti včetně povoleného zatížení do 1000 kg, s výkonem pohonného zařízení do 4 kW a plochou plachet do 12 m2, plovoucí zařízení do celkové hmotnosti 10 000 kg, pokud žádný z jeho rozměrů nepřesahuje 10 m, a plovoucí těleso, k jehož provozování je však třeba povolení Státní plavební správy. Evidenci v plavebním rejstříku České republiky také nepodléhá plavidlo zapsané v plavebním rejstříku cizího státu. Evidence plavidel se provádí zápisem do plavebního rejstříku.
Žádné slůvko "nebo", tam nevidím.

Tak co sakra platí

- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Platí zákon. Na stránkách SPS je uvedena jejich interpretace zákona, která je pouze jejich a nemusí být pravdivá (ten jejich text tam visí, pokud se pamatuji, už více let a novela zákona platí teprve rok). On nejspíš i zákonodárce to měl právě tímto způsobem v úmyslu definovat, ale nějak se mu to vymklo z rukou...
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Z druhé strany,pokud tam není NEBO, musí plavidlo nepodléhající evidenci vždy mít plachtu do 12m,motor do 4kw,a vážit do tuny!to znamená,že evidenci potom podléhá každá pramice-nemá plachu,třeba Optík, pokud nemá motor,a tak podobně..........Takhle děláme pitomce ze sebe,
a ne z těch co to vytvořili! Ať vítězí zdravý rozum,a ne nějaký ochcávání




- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Je tam NEBO. Zákon č. 114/1995 Sb., § 14, odst. 5, pís. a)
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Tento zákon měl být již v roce 2008 novelizován. Jinak dle zákona 174/2005 sb o stavbě rekreačních plavidel, jsou tato od 2,5 do 12 a 24m.
Je otázka nakolik by se tento zákon vztahoval na stavbu takového monstra, pokud by jej majitel chtěl prodat dříve než za 5 let a jestli by
potřeboval na stavbu schválení SPS. Ne že bych mu to přál.
Je otázka nakolik by se tento zákon vztahoval na stavbu takového monstra, pokud by jej majitel chtěl prodat dříve než za 5 let a jestli by
potřeboval na stavbu schválení SPS. Ne že bych mu to přál.
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
ech, koukam ze diskuze je bourliva: nicmene situace je takova ze je tu chlapik, kterej nabizi ke komercnimu pronajmu plavidlo, ktery a) ma 4kw motor(nebo to alespon tvrdi a neni duvod mu neverit) b) vazi pres tunu(to sice netvrdi, ale ja si nedovedu predstavit 2,5x8,5m houseboat s 200l vody, nadrzi na odpadni vodu a 4 lidma do tyhle hmotnosti) c) tvrdi ze se s tim da plout po Vltave a Labi, dle jeho doporucenyho itinerare docela rozume.
Naproti tomu tu mam tuhle diskuzi a jeji zaver je pro me asi takovejhle: pokud nahodou nepostavis plavidlo mimoradnych plavebnich vlastnosti a nesmiris se s tim, ze se do nej pohodlne nevejdes se 4clenou posadkou tak mas smulu, porid si radsi papirovou hotovou lod. To co tu malujes je nesmysl a vykasli se na to, maximalne postav minicamper vod Olsena.
Pro me je momentalne zaver asi takovej, ze zainvestuju 3kKc a nekdy v breznu si tu jeho lod pujcim na vikend, do ty doby si budu malovat. Pokud se ukaze, ze ta jeho lod funguje, pustim se do temer kopie - dva valcovy plovaky s mizerne sesikmenejma koncema a na tom "chatka", to neni nic extra, to se da vymyslet, pevnostne overit a vyrobit - tu chatku uz sem vyrabel. Prace na tejden dovoleny, kdyz to clovek bude mit rozmysleny a material nakoupenej. Pokud se ukaze ze to nefunguje a za den se nedostanu z Holesovic pod Slapy, tak je to spatne a musim to lip rozmyslet.
Co se legislativniho bordelu tyce, ja z toho nehodlam nic tezit ani na to hresit. Mam pocit ze 4kW/1tuna je rozumnej propocet(na prakticky hranici jak ja ji chapu) a nehodlam z tohodle ustupovat. Fajn, muze to bejt hezka obrzlicka, kdyby SPS opruzovala kdyz s plnou lodi vezmu na projizku po Praze jeste 4 lidi, je na cem se tocit, ale to se asi nestane a nechci stavet neco, co mi, az si toho nekdo vsimne, pri nejblizsi prilezitosti zatrhnou. Ale pokud vas to bavi, reste dal.
Edit pro zajimavost: vyhlaska MD 224/1995 stanovuje, mj. kdy je nutno mit VMP. Trosku to komplikuje, nad 1t s plachtama nad 12m^2 je VMP nutny(co nektery windsurfy,kitesurfy a rafty a draci lode?) Pro vykon nad 4kW je VMP taky nutny, pokud to neni plavidlo 20kW/20kmh na vodni ceste dopravne vyuzivane tridy 0(akorat batak),nebo bez omezeni vykonu ale do 12km/h a z pujcovny tamtez. Na plavidlo vic nez tuna a min nez 4kW(ovsem s vlastnim strojnim pohonem) se povinost mit VMP nevstahuje. Ten citovany zakon vicemene rika jen neco o evidenci, takze spis nez moznou ulevu mnou videna dira opravdu znamena problem. Sorry.
Naproti tomu tu mam tuhle diskuzi a jeji zaver je pro me asi takovejhle: pokud nahodou nepostavis plavidlo mimoradnych plavebnich vlastnosti a nesmiris se s tim, ze se do nej pohodlne nevejdes se 4clenou posadkou tak mas smulu, porid si radsi papirovou hotovou lod. To co tu malujes je nesmysl a vykasli se na to, maximalne postav minicamper vod Olsena.
Pro me je momentalne zaver asi takovej, ze zainvestuju 3kKc a nekdy v breznu si tu jeho lod pujcim na vikend, do ty doby si budu malovat. Pokud se ukaze, ze ta jeho lod funguje, pustim se do temer kopie - dva valcovy plovaky s mizerne sesikmenejma koncema a na tom "chatka", to neni nic extra, to se da vymyslet, pevnostne overit a vyrobit - tu chatku uz sem vyrabel. Prace na tejden dovoleny, kdyz to clovek bude mit rozmysleny a material nakoupenej. Pokud se ukaze ze to nefunguje a za den se nedostanu z Holesovic pod Slapy, tak je to spatne a musim to lip rozmyslet.
Co se legislativniho bordelu tyce, ja z toho nehodlam nic tezit ani na to hresit. Mam pocit ze 4kW/1tuna je rozumnej propocet(na prakticky hranici jak ja ji chapu) a nehodlam z tohodle ustupovat. Fajn, muze to bejt hezka obrzlicka, kdyby SPS opruzovala kdyz s plnou lodi vezmu na projizku po Praze jeste 4 lidi, je na cem se tocit, ale to se asi nestane a nechci stavet neco, co mi, az si toho nekdo vsimne, pri nejblizsi prilezitosti zatrhnou. Ale pokud vas to bavi, reste dal.
Edit pro zajimavost: vyhlaska MD 224/1995 stanovuje, mj. kdy je nutno mit VMP. Trosku to komplikuje, nad 1t s plachtama nad 12m^2 je VMP nutny(co nektery windsurfy,kitesurfy a rafty a draci lode?) Pro vykon nad 4kW je VMP taky nutny, pokud to neni plavidlo 20kW/20kmh na vodni ceste dopravne vyuzivane tridy 0(akorat batak),nebo bez omezeni vykonu ale do 12km/h a z pujcovny tamtez. Na plavidlo vic nez tuna a min nez 4kW(ovsem s vlastnim strojnim pohonem) se povinost mit VMP nevstahuje. Ten citovany zakon vicemene rika jen neco o evidenci, takze spis nez moznou ulevu mnou videna dira opravdu znamena problem. Sorry.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
4kw na 1.000 kg je pro Vltavskou kaskádu asi dostačující. Pokud nemele elektrárna na Kamýku nebo Orlíku. Pak se posunuješ hlemýždím tempem, ale jezdili jsme takhle 5let. Měl jsem to ale na plachetnici,tedy na vítr méně citlivém plavidle. ( myslím při jízdě na motor bez plachet). Přesto jsme se 2x dostali do situace kdy tento motor nebyl schopen s lodí vyjet ze zátoky kvůli větru při přicházející bouřce.
O manévrování takového malého lehkého hausbotku za větru i mírného ani nemluvím. Letos půjčovali něco podobného ( malý hausbotek s 5k Hondou) na Slapech a posádky většinou kotvili na 100m vzdálené opuštěné pláži, přestože máme molo pro hosty. Prostě se stím k molu zajet nedalo pokud si nechtěl rozbít lodě okolo. Našel se i odborník ( vlastník Penta,který má s těmito plavidly zkušenosti) s tím, že jim s jejich lodí přikotví. Při tomto zlámal jenom jedno prkno na molu a ohnul zábradlí na hausbotu.
Pokud bys chtěl pro inspiraci fotky opravdu vychytaného, funkčního a hezkého Penta něco bych vyštrachal.
O manévrování takového malého lehkého hausbotku za větru i mírného ani nemluvím. Letos půjčovali něco podobného ( malý hausbotek s 5k Hondou) na Slapech a posádky většinou kotvili na 100m vzdálené opuštěné pláži, přestože máme molo pro hosty. Prostě se stím k molu zajet nedalo pokud si nechtěl rozbít lodě okolo. Našel se i odborník ( vlastník Penta,který má s těmito plavidly zkušenosti) s tím, že jim s jejich lodí přikotví. Při tomto zlámal jenom jedno prkno na molu a ohnul zábradlí na hausbotu.
Pokud bys chtěl pro inspiraci fotky opravdu vychytaného, funkčního a hezkého Penta něco bych vyštrachal.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Ech Bahno, diskuse se ti zdá bouřlivá, ale asi s tvojho pohladu
, ako moderátor si myslím že je to tu kludné a kultivované. Uhol pohladu.
Mimoriadne vtipná sa mi zdá tvoja poznámka: "Ale pokud vas to bavi, reste dal. " Ono to bude naopak, riešiť budeš ty.
Ludia ktorý chodia na vodu desiatky rokov a niektorý celý svoj dlhý život ti dali kopu svojich životných poznaní. Ako s nimi naložíš je tvoja vec. Téma loď do 1000 kg s 5HP motorom je všeobecne velmi zaujímavá a už viac krát sa tu preberala v rôznych obmenách. A tak našu debatu neber tak že týka len striktne teba, ale aj ďalších ktorých priveje čas o pár dní, týždňov, alebo mesiacov. Tiež zmena v zákone na ktorú si upozornil je zaujímavá, nie každý má totiž predstavu že chce jazdiť bez VMP. A tak možnosť mať hausboot, čln, do 1000kg s 10 HP motorom, alebo silnejším, je určite pre mnohých nové poznanie k zamysleniu. Ak ten zákon rýchlo nezmenia.

Mimoriadne vtipná sa mi zdá tvoja poznámka: "Ale pokud vas to bavi, reste dal. " Ono to bude naopak, riešiť budeš ty.
Ludia ktorý chodia na vodu desiatky rokov a niektorý celý svoj dlhý život ti dali kopu svojich životných poznaní. Ako s nimi naložíš je tvoja vec. Téma loď do 1000 kg s 5HP motorom je všeobecne velmi zaujímavá a už viac krát sa tu preberala v rôznych obmenách. A tak našu debatu neber tak že týka len striktne teba, ale aj ďalších ktorých priveje čas o pár dní, týždňov, alebo mesiacov. Tiež zmena v zákone na ktorú si upozornil je zaujímavá, nie každý má totiž predstavu že chce jazdiť bez VMP. A tak možnosť mať hausboot, čln, do 1000kg s 10 HP motorom, alebo silnejším, je určite pre mnohých nové poznanie k zamysleniu. Ak ten zákon rýchlo nezmenia.
Felix píše:Je tam NEBO. Zákon č. 114/1995 Sb., § 14, odst. 5, pís. a)
toto je znění Zákon č. 114/1995 Sb., § 14, odst. 5, pís. a), zkopírovaného přímo ze stránek MD
(5) Evidenci v plavebním rejstříku nepodléhá
a) malé plavidlo o celkové hmotnosti včetně povoleného zatížení do 1000 kg nebo s vlastním strojním pohonem o výkonu do 4 kW nebo s celkovou plochou plachet do 12 m 2 (dále jen „vybrané malé plavidlo“),
Zdá se tedy, že SPS jako státní orgán vědomě /vypuštění 3x nebo v jedné větě není náhoda či tisková chyba/ a zásadním způsoben změnila znění platného zákona, konkrétně předmětného paragrafu. Takto změněný zákon používala k veřejné informovanosti občanů a léta vyžadovala a dokonce sankcionovala osoby zato, že neoprávněně pozměněný text zákona nedodržovali.
Nějak se mi tomu ani nechce věřit.....
Bahno promine, možná jsme s tímto v jeho vlákně už trochu OT, ale vše vyšlo z jeho podnětu.
Pepa
edit.: jména
Naposledy upravil(a) Pepa dne sob led 30, 2010 12:01 pm, celkem upraveno 1 x.
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Denisi, diskuze je bourliva kvuli mnozstvi prispevku, ne kvuli ostrosti, a i to lze kultivovane. Chvalabohu je na netu dost moderovanych for, eliminujicich "svebytne uzivatele", s pomerne hodnotnym obsahem a toto mezi ne patri. Diky za ne.
"Pokud vas to bavi, reste dal" bylo mysleno tak, ze me je to skoro putna, ja se chci vejit do parametru bez magickeho "nebo". K reseni toho mam dost a dost.Chapu ale, ze pro spoustu lidi to je docela zasadni, protoze i kdyz to nepousti lidi bez VMP na vodu v silnech a velkejch lodich(chvalabohu), muze to vyznamne zmenit povinosti registrace, zrusit reseni na SPS a buhvico jeste. Nakouslo se to tu tak at se to tu i doji, neni to uplne OT, patri to k tomu.
Hur se ale budu tvarit na Bahono
.
No a fotka hezkyho penta urcite potesi, i kdyz nejvic by me zajimal z vody venku, ten tvar toho trupu.
"Pokud vas to bavi, reste dal" bylo mysleno tak, ze me je to skoro putna, ja se chci vejit do parametru bez magickeho "nebo". K reseni toho mam dost a dost.Chapu ale, ze pro spoustu lidi to je docela zasadni, protoze i kdyz to nepousti lidi bez VMP na vodu v silnech a velkejch lodich(chvalabohu), muze to vyznamne zmenit povinosti registrace, zrusit reseni na SPS a buhvico jeste. Nakouslo se to tu tak at se to tu i doji, neni to uplne OT, patri to k tomu.
Hur se ale budu tvarit na Bahono

No a fotka hezkyho penta urcite potesi, i kdyz nejvic by me zajimal z vody venku, ten tvar toho trupu.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Já si myslí,že rad bylo dost a poaučení se z toho dá vzít.Teda pokud nědko chce jinak ať si klidně postaví co chce je to jeho věc možná nakonec spokojen nebude tak bude řešit dál co s tím.V začátku je každej nadšenej a nakonci to stejně pozná. Já osobně nikdy nic nestavím vidím to jako zbytečnost a ztráta času vždyť je taková nabídka lodí,že je z čeho vybírat teda u nás moc né,ale Holandsko Belgie Francie tam je toho jak sraček.Pokud nechci šrot a nějakou hrpůzu tak musím investovat a vklidu jezdit nebo se pak v tom jen vrtat a vrtat. A pokud na to nenám koupím si kánoj a sjíždím Sázavu.
Nemyslím to nějak ve zlém,ale vidím slyším a znám. Nebo přestavovat jinou loď na něco velkého zase nesmysl vyleze z toho paskvil.Fabrika to má dávno vše mymyšlené a zkušeností hafo 


- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
No a fotka hezkyho penta urcite potesi, i kdyz nejvic by me zajimal z vody venku, ten tvar toho trupu.
U penta je tvar trupu v podstatě danej,jde spíš o rozměry! Mám (jako asi víc lidí tady) přímo návod na stavbu penta-myslím v knize,,jak si postavím plachetnice a motorové čluny,,?Jedná se v podstatě o pramici s kajutou,tedy trup s jedním,případě dvěma podhony.Plavební vastnosti překvapivě dobré,náročnost stavby,překvapivě malá
U penta je tvar trupu v podstatě danej,jde spíš o rozměry! Mám (jako asi víc lidí tady) přímo návod na stavbu penta-myslím v knize,,jak si postavím plachetnice a motorové čluny,,?Jedná se v podstatě o pramici s kajutou,tedy trup s jedním,případě dvěma podhony.Plavební vastnosti překvapivě dobré,náročnost stavby,překvapivě malá

- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Tvar trupu je klasický pro pent. Přední a zadní podhon, šikmé boky,jen rovinné plochy. Spodek ocelový plech, pozinkovaný, natřený, vršek dřevo. Vnitřek gabonová překližka. Motor má myslím 25 koní 4T, v šachtě pod tím stolem v kokpitu. To kormidlo vypadá takhle venku divně ale po pár předělávkách má vyzkoušeno, že takhle funguje. Loď dobře manévruje v přístavu a naopak se s tím dá jet i rovně. Rozměry přesně nevím,každopádně má 2,5 metru šířku do klece, délka nevím ale mezi 7-8m, přes nástavbu-kajutu při řízení vidí, uvnitř má stojnou výšku , kuchyňský kout, kabinku WC, lůžka atd. Velké úložné prostory pod lavicemi v kokpitu i pod podlahou.
Když jsem sedoval při plabě např. ten pent z půjovny( řízený natáčením motoru), tak furt kličkuje jak zajíc.
Když jsem sedoval při plabě např. ten pent z půjovny( řízený natáčením motoru), tak furt kličkuje jak zajíc.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host