Dunajská Delta 2010
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Ruské mapy
Začal jsem stahovat mapy na níže uvedeném serveru, odkaz pochází z této diskuze:
http://poehali.org/maps
Česko je na něm zastoupeno mapami generálního štábu ČSLA, tedy v čestině. Teď ale stahuji moje zájmové oblasti Rumunska, deltu Dunaje a některé lokality podél jeho toku. Většinou stovky, ale dvoustovka delty je skoro stejně podrobná jako rumunská turistická 1:70 000. Po vytistění na formát A3 jsou dost čitelné aby je mohl člověk používat. V únoru je vyzkouším okolo Calarasi. Uvidíme jak se podle nich bude bloudit, ale mimo dálnice to nevypadá na žádnou jinou podstanější změnu.
Zájemci obalík map si o něj mohou napsat. Jeden list má okolo jednoho mega.
Franta
Pro uživatele OziExploreru jsou tam i verze map ve formátu pro Ozi.
http://poehali.org/maps
Česko je na něm zastoupeno mapami generálního štábu ČSLA, tedy v čestině. Teď ale stahuji moje zájmové oblasti Rumunska, deltu Dunaje a některé lokality podél jeho toku. Většinou stovky, ale dvoustovka delty je skoro stejně podrobná jako rumunská turistická 1:70 000. Po vytistění na formát A3 jsou dost čitelné aby je mohl člověk používat. V únoru je vyzkouším okolo Calarasi. Uvidíme jak se podle nich bude bloudit, ale mimo dálnice to nevypadá na žádnou jinou podstanější změnu.
Zájemci obalík map si o něj mohou napsat. Jeden list má okolo jednoho mega.
Franta
Pro uživatele OziExploreru jsou tam i verze map ve formátu pro Ozi.
- ditri
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 59
- Registrován: čtv črc 12, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Zdarec - jak to tedy mate vykoumano s tou deltou? Jedete? odkud a kdy? Mam kluzaka 5m a vazne zvazuji ze budto sjedu dunaj do delty
anebo se pridam k plavbe kamarada co to chce jet na hausbotu a pak take vidim ze tady se neco planuje.... Takze shanim info. A pokud muzu dovolim si dotazy
1) Benzin - nekde se tady psalo ze palivo neni problem - ale kdyz vemu v potaz spotrebu lode tak mi vychazi ze je to kazdy den minimalne jedno tankovani pokud posypu 10hodin denne- nevite nekdo zdali je hustota benzinek opravdu takova ze se na to da spolehnout?
2) Videl jsem tady info o komorach atd. Nema nekod nejlepe primo osobni zkusenost jak je to pri plavbe dunajem dolu - kolik je tam komor a jinych "cekcacich" prekazek. Aby si clovek mohl udelat predstavu kolik kilometru je denne schopny ujet?
Diky za pripadne info a silu zdar!
anebo se pridam k plavbe kamarada co to chce jet na hausbotu a pak take vidim ze tady se neco planuje.... Takze shanim info. A pokud muzu dovolim si dotazy
1) Benzin - nekde se tady psalo ze palivo neni problem - ale kdyz vemu v potaz spotrebu lode tak mi vychazi ze je to kazdy den minimalne jedno tankovani pokud posypu 10hodin denne- nevite nekdo zdali je hustota benzinek opravdu takova ze se na to da spolehnout?
2) Videl jsem tady info o komorach atd. Nema nekod nejlepe primo osobni zkusenost jak je to pri plavbe dunajem dolu - kolik je tam komor a jinych "cekcacich" prekazek. Aby si clovek mohl udelat predstavu kolik kilometru je denne schopny ujet?
Diky za pripadne info a silu zdar!
- teista
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
Ahoj, od Gabčíkova je na celém toku Dunaje jediná komora a sice na Džerdžapské přehradě. Má převýšení 30m. Není nejmenší problém se proplavit (zadarmo), Jaké jsou intervaly na proplouvání nevím, ale dlouho se nezdržíš. Pod touto komorou je po pár km ještě jedna malá, taky bez problémů a pak nic až do moře.
Co se benzínu týče, není problém, chce to ale trošku zásobu v kanystru kvůli pohodlí.
Tady je ke stažení plavební mapa Dunaje, benzínky o kterých vím, Ti můžu poslat.
Na Dunaji nás tady z tohoto fóra bylo víc, takže informací co je libo.
F.
Co se benzínu týče, není problém, chce to ale trošku zásobu v kanystru kvůli pohodlí.
Tady je ke stažení plavební mapa Dunaje, benzínky o kterých vím, Ti můžu poslat.
Na Dunaji nás tady z tohoto fóra bylo víc, takže informací co je libo.
F.
- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
Ditri, pri plavbe "až dole" s klzákom je benzín problémom. Ale nie v tom zmysle že by v dunajských štátoch bol benzínu nedostatok, alebo že tam nie sú benzínky. Tie tam sú a pomerne husto, ale vo všeobecnosti ďaleko od vody. Dôležité je kolko ti to papká a kolko dokážeš uviesť benzínu v lodi. Možnosti načerpania priamo na vode je málo a ako tak to stačí na bezproblémový prejazd Maďarska. Benzínka na vode je v Budapešti, v Baji a potom v Srbsku v Apatine a vraj vo Futogu pred Novým Sadom, ale to nemôžem potvrdiť. A potom už je benzínka na vode až v delte Dunaja. V tesnej blízkosti vody je v Novom Sade, v Beograde a v Golubaci. Potom sme čerpali až v Bulharskom Vidine. Tam ti palivo dovezie majitel maríny, samozrejme za malý poplatok, alebo treba ísť do mesta asi 2 km. Ďalšia možnosť je až v Ruse, tam sme nosili v bandaskách a blízko to nebolo. Vidin a Ruse sú od seba asi 300 km. Ideálne je ak máš reálny dojazd 500 km, čo sa pri zlom počasí zredukuje na 400 a potom je to ako tak v pohode. Ja som mal dojazd 300 km a bolo to naknap. V ďalších Bulharských mestách, v Tutrakane sa benzínka asi 3 km od vody a v Silistre kde sa preclieva je benzínka v meste. Je to na 375 km a ďalšia možnosť je až v Braile na 175 km, alebo v Galati na 150 km. V Galati je benzínka vraj na vode na začiatku mesta pri prievoze, ale nenašli sme ju a tankoval som do kanistry z autobenzínky, je asi 100 m od brehu. V pohode sa dá čerpať v Tulčei asi na 117 km, tam boli benzinky na vode až dve. Potom sú tankovacie lode na Sulinskom kanáli a pokial si dobre pametám aj priamo v Suline kde je riečny km 0. V centre Dunajskej delty v mestečku Sv. Georghe /sfintu džordžu/ prichádza občasne tankovacia loď.
Ak sa budeš plaviť vo výtlačnom režime, tak benzín je ďaleko menší problém, pretože loď ho uvezie viac. To čo som napísal platí ak ideš aj cez Bulharsko. Dá sa plaviť aj tak že sa preclíš zo Srbska priamo do Rumunska.
Priehrad je tam len jedna, Džerdap, ale má dva stupne, prvý je pred Turnu Severin a druhá Džerdap II ktorá je podstatne menšia je pri Prahove. Prejazd bezproblémový, preplavia ťa s nákladnou, alebo výletnou loďou a tie chodia pomerne často. Ale aj tak treba počítať na komorovanie cca 1-2 hod.
Ak sa budeš plaviť vo výtlačnom režime, tak benzín je ďaleko menší problém, pretože loď ho uvezie viac. To čo som napísal platí ak ideš aj cez Bulharsko. Dá sa plaviť aj tak že sa preclíš zo Srbska priamo do Rumunska.
Priehrad je tam len jedna, Džerdap, ale má dva stupne, prvý je pred Turnu Severin a druhá Džerdap II ktorá je podstatne menšia je pri Prahove. Prejazd bezproblémový, preplavia ťa s nákladnou, alebo výletnou loďou a tie chodia pomerne často. Ale aj tak treba počítať na komorovanie cca 1-2 hod.
- ditri
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 59
- Registrován: čtv črc 12, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Denisi diky moc za info. Vzhledem k tomu ze muj clunen neni konstruovan na tak dlouhy dojezd a ani nevim jak to ve finale bude s dovolenou tak jeste zvazuji jednodussi moznost (alespon zdanlive) a to vzit auto a lod a sjet primo do delty autem a tam se pak asi tyden ruzne plavit a pockat na prijzed kolegy "divokana" viz vyse ktery se tam tez chysta. Je mi jasne ze tak prijdu o hlavni cast zazitku a to cestu dolu, ale i tak me laka. Jen bych se zeptal pokud mas cas - je podle tebe schudne dorazit do delty autem, nekam jej tam pomerne bezpecne ubytovat tak aby jej nikdo neocesal (je to stara oktavka) a pak si planovat na kazdy den nejaky vylet po delte? Muj kluzak je dost bidne vyresen - ma nadrz na 40L a spotreba je tam cca 10L na hodinu pri plavbe v kluzu cca 33Kmh - holt je to pobrezni lod na chorvatsko a spol
i kdyz zrejme by pro nej nebylo 80Kg navic v kanystrech problem. Uvitam nazor na tento typ akce a jeho rizika. diky!
i kdyz zrejme by pro nej nebylo 80Kg navic v kanystrech problem. Uvitam nazor na tento typ akce a jeho rizika. diky!Re: ditri
Od května 2010 platí nová vyhláška o poplatcích v deltě. Vypadá to, že se mírně zvýšil poplatek za vstup do biosférické rezervace (ORDIN nr.954 din 6 iulie 2009).
Na prvním odkazu jsou obecnější informace o deltě, druhý je vyhláška, dá se to přegůglit do částečné srozumitelnosti:
http://www.info-delta.ro/blog/ce-am-mai ... i-in-2010/
http://www.info-delta.ro/ordin-nr-954-d ... -p199.html
Taxy se rozpadly na poplatek za jednodenní návštěvu 5RON, za týden 15 RON a na roční poplatek 30 Ron. U lodí to vypadá na slevu, zmizelo rozdělení podle výkonu motoru, platit by se mělo za pobyt a loď 20 RON nebo za celý rok 100 RON. Nově přibyl poplatek za vjezd autem do delty. Ten mi je trochu nejasný, doufám, že nebude plati pro vesnice na svatojiřském břehu ale pro vjezd na druhou stranu kanálu. Běžně se jezdí až do vesnice Gorgova přes přívoz v Nufaru, V Mahmudii se poptom jezdí na druhou stranu na břehy starého meandru, kde v létě spousta lidí stanuje a chytá ryby. Movitější rekreanti našli také nový způsom jak se zviditelnit - nešchajíé si odvést svého teréňáka nebo čtyřkolku do Sf.George a tam s ním jezdí na pláž a zpět, přitom si trochu zařádí na pláži, před loni byla mezi pláží a mořem vyježděná frekventovaná cesta. Teď to vypadá na 10 RON za den nebo 100 RON na celý rok.
Poplatky za fotografování a filmování se vztahují na profesionály. Pokud se nemýlím, ČT loni musela zaplatit za natočení dokumentu o deltě ( dříve zde už zmiňovaného) několik stovek eur.
Doporučuji v Tulcei vyhledat paní Iacobescu, už jsem ji také zmiňoval ( turistická agentura Deltarom, naproi hotelu Delta), která mluví česky a může vám poradit. Dříve jsme u ní vyřizovali formality a polatky, teď už si je stáhla správa rezervece pod sebe. Ještě upozorňuji, že se poplatky lze uhradit a potvrzení získat pour v Tulcei a to jen v pracovní dny do 16,00 hod.na správě rezervace. (www.ddbra.ro). Kdy využije služeb místního turistického průmyslu tak platí poplatky za pobyt a auto tam kde se ubytuje. Jak to je v tokovém případě s lodí nevím, aly myslím, že vlastní loď se nepředpokládá. Nornální je přece najmout si loď na čtyřhodinovou projížďku za 120 eur.
Pokud budeš potřebovat mapy tak se ozvi. Už tady někde kolují, ale mohu ti poslat sken turistické mapy 1:75 000 a případně i něco z ruských vojenských map.
Plovoucí benzinky v deltě jsou V Crisanu, Mile 23, Sf.George a v Sulině. Možná ( a určitě tam něco musí být) v Chilii nebo Peripravě. Ty prrvní čtyři jsem ale viděl na vlastní oči a v Crisanu jsme loni i tankovali.
Parkování by neměl být problém sehnat. My parkuje v Mahmudii, ale kymarádi třeba sehnali člověka v Nufaru s oplocenou zahrdoua dvorem u domu. V Murighiolu kde z turismu žijí by to mělo být s parkováním jednoduší, ale dražší. Jak říká fotograf Libor Votoček - Murighiol je Špindl delty.
Metodou pokusů a omylů se mi povedlo vložit první obrázek. Plovoucí pumpa Star 2000 v Sulině.
Na prvním odkazu jsou obecnější informace o deltě, druhý je vyhláška, dá se to přegůglit do částečné srozumitelnosti:
http://www.info-delta.ro/blog/ce-am-mai ... i-in-2010/
http://www.info-delta.ro/ordin-nr-954-d ... -p199.html
Taxy se rozpadly na poplatek za jednodenní návštěvu 5RON, za týden 15 RON a na roční poplatek 30 Ron. U lodí to vypadá na slevu, zmizelo rozdělení podle výkonu motoru, platit by se mělo za pobyt a loď 20 RON nebo za celý rok 100 RON. Nově přibyl poplatek za vjezd autem do delty. Ten mi je trochu nejasný, doufám, že nebude plati pro vesnice na svatojiřském břehu ale pro vjezd na druhou stranu kanálu. Běžně se jezdí až do vesnice Gorgova přes přívoz v Nufaru, V Mahmudii se poptom jezdí na druhou stranu na břehy starého meandru, kde v létě spousta lidí stanuje a chytá ryby. Movitější rekreanti našli také nový způsom jak se zviditelnit - nešchajíé si odvést svého teréňáka nebo čtyřkolku do Sf.George a tam s ním jezdí na pláž a zpět, přitom si trochu zařádí na pláži, před loni byla mezi pláží a mořem vyježděná frekventovaná cesta. Teď to vypadá na 10 RON za den nebo 100 RON na celý rok.
Poplatky za fotografování a filmování se vztahují na profesionály. Pokud se nemýlím, ČT loni musela zaplatit za natočení dokumentu o deltě ( dříve zde už zmiňovaného) několik stovek eur.
Doporučuji v Tulcei vyhledat paní Iacobescu, už jsem ji také zmiňoval ( turistická agentura Deltarom, naproi hotelu Delta), která mluví česky a může vám poradit. Dříve jsme u ní vyřizovali formality a polatky, teď už si je stáhla správa rezervece pod sebe. Ještě upozorňuji, že se poplatky lze uhradit a potvrzení získat pour v Tulcei a to jen v pracovní dny do 16,00 hod.na správě rezervace. (www.ddbra.ro). Kdy využije služeb místního turistického průmyslu tak platí poplatky za pobyt a auto tam kde se ubytuje. Jak to je v tokovém případě s lodí nevím, aly myslím, že vlastní loď se nepředpokládá. Nornální je přece najmout si loď na čtyřhodinovou projížďku za 120 eur.
Pokud budeš potřebovat mapy tak se ozvi. Už tady někde kolují, ale mohu ti poslat sken turistické mapy 1:75 000 a případně i něco z ruských vojenských map.
Plovoucí benzinky v deltě jsou V Crisanu, Mile 23, Sf.George a v Sulině. Možná ( a určitě tam něco musí být) v Chilii nebo Peripravě. Ty prrvní čtyři jsem ale viděl na vlastní oči a v Crisanu jsme loni i tankovali.
Parkování by neměl být problém sehnat. My parkuje v Mahmudii, ale kymarádi třeba sehnali člověka v Nufaru s oplocenou zahrdoua dvorem u domu. V Murighiolu kde z turismu žijí by to mělo být s parkováním jednoduší, ale dražší. Jak říká fotograf Libor Votoček - Murighiol je Špindl delty.
Metodou pokusů a omylů se mi povedlo vložit první obrázek. Plovoucí pumpa Star 2000 v Sulině.
- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
Ditri, počítaj s tým že cesta s loďou na prívese bude trvať minimálne 2 dni únavnej jazdy tam a rovnako speť. Podla môjho názoru s motorákom moc po delte nenajazdíš, pustiť sa krížom cez deltu po kanáloch a jazerách je dosť nereálne. Takže to bude o hlavných splavných trasách, nejaké odbočky do jazier a možno trochu niektoré jazerá. ale na týždeň je tam toho až až. Ja osobne by som v delte uprednostnil veslový čln, kánoe, kajak, prípadne niečo menšie s malým prívesným motorom. Týždeň je rozhodne málo, ale keď sa ináč nedá, tak čo narobíš. V každom prípade si to musíš dobre naplánovať skrz benzín, aby si nechodil s prosíkom po rybároch.
Benzinka v Sf. George je podla mňa pojazdná, alebo bola práve vtedy keď som tam bol niekde natankovať zásoby. O dva dni keď sme odchádzali som ju videl vyviazanú pri brehu.
Benzinka v Sf. George je podla mňa pojazdná, alebo bola práve vtedy keď som tam bol niekde natankovať zásoby. O dva dni keď sme odchádzali som ju videl vyviazanú pri brehu.
- teista
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
Ahoj, taky je stabilní benzinka ve slepém rameni do Murighiolu. To je na Svatojiřském kanále. V Murighiolu se taky dá nechat auto. A je tam skluz do vody. Předloni gratis. Za hlídání na oplocených parkovištích se ale platí dost peněz. My jsme je nechali 10 dní (taky oktávka) u jednoho rybáře ve vesnici za symbolický slušnostní peníz.
F.
F.
Cesta s lodí
Loni jsme jeli do delty skoro tři dny, trasa po dálnici přes Slovensko, Maďarsko, přes přechod Nagylak, dále okolo Aradu na Sibiu, potom údolím Oltu směrem na Rimnicu Vilcea a dál na Pitesi kde začíná dálnice. Po dálnici okolo Bucuresti (s adrenalínovou vložkou nazývanou Centrula Bukuresti - obchvat Bukurešti), dál po dálnici, potom jsme odbočili na Sloboziu a jeli dál po silnici přes most u Harsové. S vlekem je to varinta po lepší silnici. První noc jsme spali za Nagylakem, kvůli nějakému technickému problému jsme měli pár hodin zpoždění, druhou noc jsme spali u benzínky před odbočkou na Sloboziu. Nahnat se to dá jedině střídáním řidičů a nonstop jízdou. Jinak je třeba počítat se třemi dny.
Jinak při plavbě v deltě moc nepočítej s plavbou po kanálech v kluzu. Kanály jsou dost frekventované, i když někteří Rumuni tam jezdí jako prasata, ale na zamávání zpomalují. Fungují tam složky které mohou prasata postihnout.
Jezera bývají, obzvlášť při okrajích, dost zarostlá, je dobré držet se vyježděné trasy. Později trochu popíšu kudy se dá plout mezi svatojižřským a sulinským ramenem a kde se do nich dá vplout.
Jinak při plavbě v deltě moc nepočítej s plavbou po kanálech v kluzu. Kanály jsou dost frekventované, i když někteří Rumuni tam jezdí jako prasata, ale na zamávání zpomalují. Fungují tam složky které mohou prasata postihnout.
Jezera bývají, obzvlášť při okrajích, dost zarostlá, je dobré držet se vyježděné trasy. Později trochu popíšu kudy se dá plout mezi svatojižřským a sulinským ramenem a kde se do nich dá vplout.
- ditri
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 59
- Registrován: čtv črc 12, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Zdravim panove. Diky moc za echo. Cestu tri dny plus minus jsem pocital i s podminkama v delte tez zhruba jak popisujete (zrejme bych si jeste pujcil k lodi 5konacek na pojizdeni). No uvidime - kdyby tak dnesni clovek mel cas na cestu po rece
ale to je cca 1700Km takze pri nejvyssim vypeti sil 7dni na lodi dolu + zase cesta na odtahovem vozu. No uvidime -panove jeste jednou diky za tipy a pokud cokoliv kohokoliv jeste napadne tak sem s tim urcite nejsem sam kdo se zajima.
ale to je cca 1700Km takze pri nejvyssim vypeti sil 7dni na lodi dolu + zase cesta na odtahovem vozu. No uvidime -panove jeste jednou diky za tipy a pokud cokoliv kohokoliv jeste napadne tak sem s tim urcite nejsem sam kdo se zajima.- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
Ditri, týždeň na deltu je zúfalo málo a ešte sa k tomu trepať v aute 6 dní to by bola síla. Dávam na zváženie či neísť radšej do Maďarska na Tisza tó. To je niečo ako delta v malom, taký deltový dysneiland
V blízkosti je Hortobáďska pusta a Tokajská vinárska oblasť, v kúsok je historické mesto Szolnok s termálnymi kúpelmi.
FrantaH, na ten popis ako a kade s motorom sa teším, nie že by som sa tam chystal z nejakou obludou, ale aj s malou loďou môže byť problém, ak sa ide úplne na slepo.
V blízkosti je Hortobáďska pusta a Tokajská vinárska oblasť, v kúsok je historické mesto Szolnok s termálnymi kúpelmi.
FrantaH, na ten popis ako a kade s motorom sa teším, nie že by som sa tam chystal z nejakou obludou, ale aj s malou loďou môže byť problém, ak sa ide úplne na slepo.
- Milos
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 670
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
skúsenosti z delty Dunaja
FrantoH, pridávam sa k Denisovi. Na jeseň sa chystám do delty s kamarátmi rybármi a informácie sa zídu. Chcem tam dotiahnúť loď MacGregor26.
Vďaka za info a teším sa na dalšie!
Vďaka za info a teším sa na dalšie!
- Milos
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 670
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Určite sa niekedy splavím aj ja po Dunaji a možno vyrazím aj Čiernym morom dole na juh.
Zatiaľ však mám ešte do dôchodku ďaleko, takže splaviť Dunaj aj explorovať deltu nemám čas ja ani posádka.
Preto plánujem do delty loď ťahať autom, tam stráviť cca 10 dní a ťahať zase domov. Bude to hlavne rybárska a spoznávacia akcia.
Nie som akurát rozhodnutý či brať alebo nebrať sťažeň a plachty - v ramenách delty je to asi iba o motorovaní a neviem či prípadný deň/dva možno strávený na mori stoja za to sa s tým ťahať (aj tak zrovna vtedy fúkať nemusí).
Bol v delte niekto s plachetnicou?
Zatiaľ však mám ešte do dôchodku ďaleko, takže splaviť Dunaj aj explorovať deltu nemám čas ja ani posádka.
Preto plánujem do delty loď ťahať autom, tam stráviť cca 10 dní a ťahať zase domov. Bude to hlavne rybárska a spoznávacia akcia.
Nie som akurát rozhodnutý či brať alebo nebrať sťažeň a plachty - v ramenách delty je to asi iba o motorovaní a neviem či prípadný deň/dva možno strávený na mori stoja za to sa s tým ťahať (aj tak zrovna vtedy fúkať nemusí).
Bol v delte niekto s plachetnicou?
- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
Čakal som túto reakciu a popravde povedané som sa aj bál, že nikto nezareaguje
takže Pepo,neberiem to ako podpásovku, naopak potešilo ma to.
V sobotu sme mali stretnutie starých Dunajských vlkov, v duchu velkopanských uhorských tradícií samozrejme v kúpeloch v Gyory / v Ďéri / a v reštauráciách na oboch stranách Dunaja. Večer sme plánovali plavbu v roku 2011 a samozrejme sme spomínali na staré časy, mimo iné aj na plavbu do Čierneho mora. Presne v duchu tradícií "vela zážitkov a málo spomienok" Tak som si uvedomil že je najvyšší čas posledné fragmenty spomienok zapísať. Včera som začal sústreďovať poznámky a pozerať fotoalbum. Čas je ideálny, zima a mám množstvo práce, tak sa aspoň odreagujem. Netrúfam si však písať on line, tak najprv to zosmolým vo woorde. Idem na to.
takže Pepo,neberiem to ako podpásovku, naopak potešilo ma to.
V sobotu sme mali stretnutie starých Dunajských vlkov, v duchu velkopanských uhorských tradícií samozrejme v kúpeloch v Gyory / v Ďéri / a v reštauráciách na oboch stranách Dunaja. Večer sme plánovali plavbu v roku 2011 a samozrejme sme spomínali na staré časy, mimo iné aj na plavbu do Čierneho mora. Presne v duchu tradícií "vela zážitkov a málo spomienok" Tak som si uvedomil že je najvyšší čas posledné fragmenty spomienok zapísať. Včera som začal sústreďovať poznámky a pozerať fotoalbum. Čas je ideálny, zima a mám množstvo práce, tak sa aspoň odreagujem. Netrúfam si však písať on line, tak najprv to zosmolým vo woorde. Idem na to.
- Milos
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 670
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Denis píše:Toto je verejná výzva pre Miloša, začni už písať o tom ako si bol rybárčiť s mekáčom na jeseň v delte.
No tak dobre. Najhoršie je začať ... začnem teda najprv tým, čo expedícii predchádzalo, jej príprava, plánovanie a vybavenie.
Základným účelom (hlavne pre mňa, čo som rybársky lístok nikdy nemal) bolo spoznať Dunajskú deltu a pre mojich 3 kamarátov - rybárov hlavne spoznať jej šupinatých obyvateľov. Nikto z nás tam predtým nebol, takže už mesiace pred expedíciou rybári usilovne lovili - zatial iba informácie z netu o revíroch, trasách a lokalitách, pravidlách, technikách lovu a hlavne o potencionálnych kapitálnych úlovkoch. ><(((((((((((((((((((((((((((*>
A na základe vyhodnotenia týchto úžasných informácií sa pripravovala výbava na expedíciu.
Do tejto fázy príprav som sa necítil kompetentný zasahovať, akceptoval som energetické požiadavky na nevyhnutnú chladiarenskú a spracovatelskú technológiu, nepochybne potrebnú na serióznu rybársku expedíciu do Delty. Konzultoval som iba plánovanú trasu, oficialnu byrokraciu pre legálnu plavbu a pobyt s loďou, dostupnosť PHM ... pri čom som čerpal hlavne zo skúseností zhromaždených cestovateľmi predskokanmi, ktorí si nenechali skúsenosti pre seba, ale zverili ich láskavo tomuto skvelému portálu jachting.info ktorý je prosto jedinečný! Vďaka vám všetkým, obvzlášť Denisovi, ktorý neváhal tesne pred naším odchodom zastaviť na chvíľu organizovanie zakladania stavby, a usilovne mi značil priamo do mapy užitočné informácie a ziskané skúsenosti !
Takže keď nastal víkend V a na dvore vedľa lode sa zhromaždil nevyhnutne potrebný expedičný materiál, spústa udíc, proviant pevný aj tekutý, byboat s elektromotorom, energetické zdroje, palivové bandasky a expedičná posádka so svojimi báglami - tak 8 metrovú loď MacGregor26M, nebolo za tou hromadou skoro ani vidieť.
Ak to náhodou niektorý z čitateľov nevie, MacGregor26M je hybridná plachetnica aj motorák jazdiaci v sklze v jednom. Do delty brať plachtovú výbavu, sťažeň, rahno a takeláž asi nemá zmysel (a ani by sa nám nezmestila), čo sa aj potvrdilo ako dobré rozhodnutie - fúkalo málo, plavba v kanáloch medzi stromami by vyžadovala mať sťažeň stále sklopený, stále by zavadzal.
Loď je pri plachtení balastovaná vodnou záťažou, má vysúvateľný kýl a dve výklopné kormidlá. Pre potreby expedície som ľavé kormidlo odmontoval a na jeho miesto osadil nástavec s doskou na uchytenie pomocného závesného motora. Okrem možnosti využitia ako núdzového pohonu v prípade poruchy hlavného pohonu (závesná štvortaktná Yamaha 60HP s elektronickým vstrekovaním benzínu), slúžiť bude hlavne na vláčenie návnad v režime lovu - preto na túto úlohu berieme 1kW/24V elektromotor.
Další elektromotor 600W/12V berieme na pohon ľahkého čínskeho nafukovacieho byboatu INTEX.
Chemický záchod som demontoval z WC kabínky aj s dvierkami, na uprázdnené miesto sa presne zmestila 120l absorbčná chladnička, daľšia 45l kompresorová autochladnička prišla na svoje obvyklé miesto vedľa stôla v saloone. Záchod však berieme tiež (je to aj nová povinnosť pre kajutové lode kotviace na noc v delte).
O energetické zásobovanie chladničiek a lodných elektromotorov sa postarajú AGM akumlátory 3x150AH/12V a 4x40AH/12V, 2x360W nabíjačky accu, benzínový generátor KIPOR 1kW, 2x17W kufríkový rozkladací solárny panel.
Daľším zariadením na spracovanie úlovkov bola skladacia plechová udiareň na ryby, k nej nevyhnutné palivo, vrece špeciálnych pilín. Avšak skutočne užitočnou výbavou sa ukázal byť lodný gril namontovaný na zábradlie zvonku. Vznikol z nerezovej obdľžníkovej panvice (Ikea 10€). Samozrejme, zopár vreciek dreveného uhlia k tomu.
K tomu všetkému les rybárskych prútov, podberákov, šnúr, vedier s návnadami, krabíc s háčikmi olovkami a plavákmi, skladacími stoličkami.
Nakladanie a hlavne Ukladanie spomenutej hromady zabralo neočakávane dlhý čas ... tak ako tento úvod - večer už dávno nahradila noc, takže pokračovanie zase na budúce, dobrú noc!

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host





. Vonku zima ako v Rusku a budem môcť čítať s mojou M ( to je moja stará ) pekné žážitky!!!!!!!