Moc pekna a za hubicku

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike

Uživatelský avatar
Gargi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 199
Registrován: pon bře 08, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Gargi » ned led 30, 2011 7:55 pm

Protože sem zažíval něco podobného, tak bych poradil toto: Sledovat podobné inzeráty a bazary i u nás a jezdit se na lodě nezávazně dívat! Člověk si udělá brzo představu o tom, co se dá sehnat za 1000Eur, co za 2000 atd...
Taky chodit do restaurací jachtklubů, navštěvovat jachtařské závody, tam člověk hodně vidí a zjistí (třeba ceny marín)

Je asi pravda, že v zahraničí se dá sehnat loď levněji, ale zase jsou problémy s přihlašováním a dopravou, tak to chce dobře počítat. Tady na foru je několik lidí, kteří by určitě pomohli s nákupem lodě z Polska!
Problem ebay a jiných inzerátu je ale to, že něco koupíš a teprve pak vidíš a může se stát, že skutečnost se od fotek dost liší :(

Já sem takto nezávazně hledal, pročítal, sledoval, prohlížel ... najednou sem viděl něco, no láska na první pohled, okamžitě záloha, shánění peněz, dopravy, parkování atd... už to jelo... :lol:
Uživatelský avatar
Jirka_TEC_Tce
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka_TEC_Tce » ned led 30, 2011 9:47 pm

Dnes jsem objevil novou (možná jen pro mě) stránku se slušnou nabídkou plachetnic z Polska. Jsou tam i s fotodokumentací v cenácod 95 000.- Kč až po asi půl milionu, ale ta je ze srpna 2010. Nechci dělat reklamu, případným zájemcům pošlu odkaz na SZ.
Jirka
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7512
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 154
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 31, 2011 9:38 am

Jirka_TEC_Tce píše:Dnes jsem objevil novou (možná jen pro mě) stránku se slušnou nabídkou plachetnic z Polska. Jsou tam i s fotodokumentací v cenácod 95 000.- Kč až po asi půl milionu, ale ta je ze srpna 2010. Nechci dělat reklamu, případným zájemcům pošlu odkaz na SZ.
Jirka


Jirko, kludne im rob reklamu :), niečo vydržíme ;)
Uživatelský avatar
Jirka_TEC_Tce
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka_TEC_Tce » pon led 31, 2011 10:32 am

:D Tak je to tady: www.lode24.cz Já koupil loď na podzim a zatím jinou nechci a ani jinak nejsem s provozující firmou v žádném spojení. Čégro.
Zdravím Jirka
Uživatelský avatar
hansgruber
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 41
Registrován: sob úno 20, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: pecka okr. jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod hansgruber » pon led 31, 2011 10:58 am

Gargi píše:Protože sem zažíval něco podobného, tak bych poradil toto: Sledovat podobné inzeráty a bazary i u nás a jezdit se na lodě nezávazně dívat! Člověk si udělá brzo představu o tom, co se dá sehnat za 1000Eur, co za 2000 atd...
Taky chodit do restaurací jachtklubů, navštěvovat jachtařské závody, tam člověk hodně vidí a zjistí (třeba ceny marín)

Je asi pravda, že v zahraničí se dá sehnat loď levněji, ale zase jsou problémy s přihlašováním a dopravou, tak to chce dobře počítat. Tady na foru je několik lidí, kteří by určitě pomohli s nákupem lodě z Polska!
Problem ebay a jiných inzerátu je ale to, že něco koupíš a teprve pak vidíš a může se stát, že skutečnost se od fotek dost liší :(

Já sem takto nezávazně hledal, pročítal, sledoval, prohlížel ... najednou sem viděl něco, no láska na první pohled, okamžitě záloha, shánění peněz, dopravy, parkování atd... už to jelo... :lol:


Chystám se na to stejně tak, budu halt sjjíždět weby a porovnávat ceny co se týče ebay, tak je jasné že to může být mnohdy nemilé překvapení ale taky tam člověk může díky neúčasti přihazujícíh nakoupit třeba i za polovinu, což třeba dle odhadu Bobese mohl být zrovínka tento můj případ. Bohužel se o jachting zajímám oopravdu krátce takže jsem nebyl schopen rychle posoudit racionálnost takové koupě. Nicméně polsko je asi dobrej nápad. Takže pilně prostuduju všechny stránky tady na foru a doufám, že co nejdřív mě taky padne nějaká do oka :mad: H.
Uživatelský avatar
miras
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte říj 13, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kamenný Újezdec

Příspěvekod miras » pon led 31, 2011 12:36 pm

Já jsem byl ve stejné situaci předloni v létě. Z vlastní skušenosti bych ti poradil, než skočíš do nějaké koupě si rozmyslet, co vše s lodí chceš provozovat. Jestli budeš chtít jachtit na více vodních plochách je nezbytné mít loď s vlekem, nejlépe ploutvovou, aby jsi při každé nakládce nepotřeboval jeřáb. Pokud ji chceš na jaře nastěhovat na vodu a na podzim ven, tak si vystačíš s transportní kozou nebo manipulákem a klidně kýlovku. Atd. Já jsem také pokukoval po lodi v polsku, nakonec jsem koupil loď tady v čechách, dovoz z holandska. Sice starší, ale pro rodinku ideální. Hlavně až budeš prohlížet nějakou lodičku zvaž co je a co není v tvých silách, možnostech a schopnostech udělat na ní sám.
Mirek
Uživatelský avatar
hansgruber
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 41
Registrován: sob úno 20, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: pecka okr. jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod hansgruber » pon úno 07, 2011 11:43 am

ahoj tak jsem serfoval a koukal po lodičkách a pročítal forum od zhora dolu a každopadně bych rád lodku do 6m tak aby se dala tahat za os autem bez nutnosti r.p.E. cenově je určitě zajimavé polsko, ale nejvíc zajímavé mi zatím přišlo německo. (ebay.de) sledoval jsem ted několik aukcí a daj se tam dost levně koupit jolové křižníky. Mohl by někdo poradit jaké mají nevýhody takto staré lodě? Popř. i nějaké výhody :hmm: ?
pro přdstavu dám odkaz na jednu která byla za 1000 eur
a další v horším stavu ale ta je za kup teď 800.
Název stránky

tu jest ta druhá



ebay
Za každý názor o těchto lodích budu rád.
H.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pon úno 07, 2011 1:11 pm

Jollenkreuzer je určitě dobrá volba a nejen pro začátečníka. Loď je to typicky jezerní a turistická, nicméně ani na závodech neudělá hanbu, přestože jde o konstrukci starou pomalu století. Označení (15er, 16er, 20er, 30er, 35er) vychází z plochy plachet, třídové předpisy dovolují mírné rozpětí rozměrů trupu k jednotlivým oplachtěním. Obecně jsou za nejlepší považovány 20er jak svým poměrem pohodlí/velikost, tak plavebními vlastnosti. Informace se dají snadno dohledat na netu, v němčině je o JK spousta stránek, včetně oficiálních informací třídových asociací.
15er bývají většinou dřevěné, 20er existují také s ocelovým trupem. Značná část těchto ocelových trupů pochází z Brandenburku, kde býval jachtařský klub při velké loděnici, stavějící mořsko-říční nákladní lodě. Klub měl v loděnici zázemí a kovové trupy JK vyráběl plně profesionálními postupy.
Anžto se mi JK líbí, sleduji nabídku a ceny. Loď v přijatelném stavu začíná tak na 2500 euro a nabídka je největší z prostoru bývalého NDR (Berlin, Brandenburg...) Většinou jde o nechtěné dědictví, na jehož údržbu a skladování nemá současný majitel peníze.
Rozhodně doporučuji před prvním příhozem osobní prohlídku, zvlášť u nabídek z ebay (osobně jsem viděl vrak, nabízený na ebay tak lákavým popisem a fotografiemi, že jsem do Berlína vyrazil. Kromě tragického stavu na té lodi vázly nezaplacené poplatky za skladování za posledních pět let).
Velmi výhodný také může být výlet po zimovištích a marínách na berlínských jezerech. Hafenmajstři obvykle přesně vědí, která loď je na prodej a kdo uvažuje o "obnově lodního parku". Často se jedná o lodě vyžadující pouze "revitalizaci" (umýt, uklidit, přelakovat, dotáhnout, namazat...), ovšem majitel to neumí a ruční práce je v Německu tak drahá, že si to ani nechce objednat.
Uživatelský avatar
hansgruber
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 41
Registrován: sob úno 20, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: pecka okr. jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod hansgruber » pon úno 07, 2011 2:44 pm

Moc děkuji Felixi, tak to je přesně to co sháním.Doufal jsem, že zareaguje někdo s osobní zkušeností. Bohužel němčině moc nevládnu, takže serfing na německejch stránkách bude vela zajímavej. Pokud pojedu nějakou okouknout tak si raději přiberu kamaráda se znalostí jazyka.
Píšeš, že se jedná o klasiku na jezera. Co moře ? (př. chorvatsko) dá se nebo je to nesmysl?
Jak hodně špatný stav je ještě opravitelný? Např. pokud by bylo pár prken obšívky v horším stavu dají se vyměnit? ještě poslední dotaz. Jak je to s váhou? Mám na mysli častější dřevěnou verzi. Někde jsem našel okolo 500 kg, ale to mi přijde na dřevěnou 6m nějaká málo.
Ještě jednou díky, H
Uživatelský avatar
Gargi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 199
Registrován: pon bře 08, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Gargi » pon úno 07, 2011 3:45 pm

takže osobní zkušenosti zatím za pár měsíců:
Přesně jak píšeš, sháněl sem lod okolo 6m kvůli přepravě. Inzeráty jsou užitečné pro přehled trhu(to už sem tu psal), ale pro mne nic moc, dost se lišily fotky a pak osobní zkušenost!! No a tak ebay a zahraniční servery jsem zbaběle vzdal a rozhodl se koupit loď v Čechách. Trochu sem si nakonec připlatil a šel do hotové lodě, kde stačilo nasednout a plout!
Takže mám dřevěnou Belugu. Moc se v historii nevyznám, ale těm Jolám je hodně podobná.

Je to prostě dřevěná loď, to je pocit, to se nedá popsat. Říká se, že dřevěná lod má duši a je to pravda! Plavební schopnosti v pohodě, na motor jede, pohodlí v kajutě dostatečné... Plachtí jako závodník (už se těšim na závody a určo nebudu nejpomalejší)
Taky oproti běžné "bílé konfekci" laminátových lodí budím větší zájem okolí 8)
Lod má ofiko i s vlekem 750kg, takže žádné problémy s řidičákem a autem!! (i když ve skutečnosti asi váží o něco víc). Dřevo v pohodě, předchozí majitel se o ní supr staral, takže zatím v podstatě minimální udržba.

No přestanu tu básnit jako zamilovanej student... a skusim zápory: Neni tam pevně zabudované WC, to mi vadí! Velikost kajuty neni na dlouhý pobyt. Na moře bych si určo netroufnul i když papíry na to myslím má.
Samozřejmě největší vopruz budou udržovací práce: Tady je dřevo velká nevýhoda, broušení lakování, na to ted ani raději nemyslím. Pokud bych chtěl bezpracnou loď, tak bych do dřeva nešel a koupil levnou laminátku z Polska, ale tohle sem prostě musel :oops: i když toho budu nejspíš chvílema litovat. Ale to je Život.....
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pon úno 07, 2011 4:37 pm

Hansgruber:
- jollenkreuzery samozřejmě pluly a plují i na moři, jenom nejsou projektované do vysokých vln. Vyplývá to z celého souboru vlastností, od ploutve přes výšku volného boku až po tvar trupu, který dobře odolává náklonu vůči hladině, hůře snáší náklon hladiny (stabilní ve větru, nestabilní na boku velké vlny)
- opravit se dá cokoliv, rozhoduje, jaké máš možnosti, zda můžeš mít loď pod střechou, nakolik jsi zručný a jak rychle chceš vyplout... obecně ovšem platí jednoznačné pravidlo: první loď nepříteli, druhou kamarádovi a až třetí pro sebe. Z toho se nevylžeš, tak to prostě je :-)
- 500 kg u 15erJK je opravdu hodně málo, tipoval bych tak 800, měl bys to najít ve třídových pravidlech

Gargi:
ano, Beluga je podobná tvarem, vlastnostmi i určením. I na závodech občas jezdívaly v jedné třídě.


Už jsme ale asi trochu mimo mísu, tahle diskuse spíše patří někam k "lodi mých snů".
Uživatelský avatar
hansgruber
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 41
Registrován: sob úno 20, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: pecka okr. jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod hansgruber » pon úno 07, 2011 6:28 pm

Jsem z vesnice,tedy místo pro rekonstrukci nejni problém jako třeba v praze.
Dřevo jsem studoval, takže je to nakonec i ten nejlepší druh lodi, který jsem si mohl vybrat, jak říká Gargi, tak holt dřevo je dřevo. Pravda, že když jsem pod Vyšehradem okukoval lodě,tak tam byla jedno moc pěkně udělaná dřevěnka a na tý sem mohl oči nechat, ale tehdy mě ani nenapdlo, že bych někdy něco podobnýho mohl mít. Po tom, co jsem pročetl forum, tak už to nevidím jako neuskutečnitelnou věc. Přesněji řečeno to vidím jako hotovou věc. :D Hmotnost jsem dohledal a je to min. 730 v případě dvacítky(7,75m) a patnácka (6,5m)má 550 kg.
Tedy to jsou technické informace z německých webů příslušných tříd, ale to budou asi ty nejidealičtější parametry, realita bude trochu víc :) ale i tak mám při 15er naději že to dám obyč. autem a nebržděným vlekem.
jo a na moře bych to viděl max. chráněná místa jadranu žádný velký přeplavby :whist:
turistika s rodinou A pro tyto účely bych se dovybavil větší ploutví, to by snad mohlo částečně pomoct.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pon úno 07, 2011 6:51 pm

Zdejší uživatel Elan3 se taky kdysi chytil na dřevěný 15erJK. Od té doby mu to pod rukama trochu nakynulo :-)
http://www.plachetnice.estranky.cz/foto ... iku-biene/
Uživatelský avatar
Ismael
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pát zář 10, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Ismael » pon úno 07, 2011 10:33 pm

Zdravím všechny přítomné plavce i ty zatím virtuální.
Také já jsem se chytil na "jollenkreuzera". Má fantastické parametry (alespoň tedy pro mne) - ocelový trup, dřevěná nástavba, 8,40 délka x 2,40 m šířka a váha údajně (podle mailu majitele) 1400,-kg max. prý 1600,- kg. To z něj dělá trailersailer a já dosud vůbec nedoufal, že najdu převozuschopnou ocelovku v této délce. Navíc Oldtimera, které se mi velmi ,velmi, velmi líbí.
Felixi, prosím, co ty na to??? Něco jsem přehlédnul? Cena má být 7000,-EUR s 10% slevou - pokud na jaře odvezu. Zatím čekám na fotky, které slíbil dodat, ale na těch dvou, které jsou zatím k dispozici, vypadá vymazleně.
Samozřejmě dík za názory všem, kteří napíší. Petr.
Uživatelský avatar
WOODEN
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: úte lis 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0

BIENE

Příspěvekod WOODEN » pon úno 07, 2011 10:50 pm

Felix píše:Zdejší uživatel Elan3 se taky kdysi chytil na dřevěný 15erJK. Od té doby mu to pod rukama trochu nakynulo :-)
http://www.plachetnice.estranky.cz/foto ... iku-biene/


Biene je 20er, 15er je třeba Racek na stejnách stránkách v sekci různé http://www.plachetnice.estranky.cz/foto ... zne/ruzne/
Obecně dvacítkový joláč byla nejpovedenější loď v jolenkrojcr klas. 15 je bezva ale malá, 25 je už veliká (tuším Svatá Magdalena).
Každopádně bych šel do dřevěného joláče jen pokud bude v dobrém stavu. Shnilá šverkisna (ploutvová skříň) je asi pravidlo a není na závadu. Musí se opravit.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pon úno 07, 2011 10:58 pm

Určitě bych se na něj jel podívat, ta cena není zas až taková lidovka, váha odpovídá mým zkušenostem, podle délky by to mělo být větší než 20er (ten má max LOA 7.75 m). Možná bych si na prohlídku zkusil vzít i magnetometr a cvičně s ním proměřil tloušťku obšívky. JK je rozhodně dobrá volba, gratuluji.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pon úno 07, 2011 11:07 pm

Wooden: máš pravdu, Biene je 20er, nevím, proč jsem si do paměti uložil 15er. S tím, že dvacítka je nejpovedenější, naprosto souhlasím, ovšem po návštěvě ve 30er se stojnou výškou a zabudovaným motorem jsem o vlastním názoru začal pochybovat :-)
Uživatelský avatar
Ismael
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pát zář 10, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Ismael » pon úno 07, 2011 11:58 pm

Felixi, díky za odpověď. Nevěřil jsem té váze. Až /jestli/ přijdou fotky, zkusím překonat nástrahy IT a vložit je sem. Majitel zatím nenapsal kde loď stojí, ale podle jeho bydliště je to nejspíš Hamburgská aglomerace. Takže na Labi. Duševně jsem se připravoval na otočky do Nizozemí, takže tohle bude příjemnější. I pro případnou prohlídku nebo převoz lodi. Ať po suchu či po vodě. S tím magnetometrem nevím, asi bych ho musel někde půjčit (pokud lze) a naučit se to nanečisto, abych nevypadal jako vůl...... Ale jednou jsem řekl A, tak už musím nejen B, ale asi celou abecedu. Uvidím jak se to bude vrbit. Ještě jednou dík. Je to Fünfundzwanzigster. Petr.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte úno 08, 2011 1:01 am

k mangnetometru - znám to zařízení pod tímhle názvem, možná není přesný, v provozu jsem to viděl jednou. Krabička s číselníkem a soundou na drátku, sonda o ploše cca 1 cm2 se přiloží na očištěný plech a na ciferníku se objeví tloušťka plechu. To je asi jediné, čeho bych se u JK s ocelovým trupem trochu bál. Kvůli váze se tyhle trupy nedělaly zrovna z předimenzovaného materiálu; 20erJK, který jsem měl, byl z 3 mm plechu, což je na hraně dnešních předpisů.
Nejsem si jistý s tou délkou 840 cm, bliká mi v hlavě něco o max. 8 metrech přívěsu, ale v tom se nijak nevyznám. Zkus si to pro jistotu ověřit, abys ji nemusel vozit náklaďákem. Nakonec ale co, loď má stejně plout po vodě :-)
Uživatelský avatar
elan3
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 94
Registrován: čtv lis 02, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod elan3 » úte úno 08, 2011 11:45 am

Ahoj, jestli můžu poradit, tak plecháče nekupuj, a když Jollenkreuzer, tak Er20.
Er 20 má úplně jiný vlastnosti, absolutně stabilní loď, ověřeno na Orlickém poháru, uveze 35m2 plachet . Pro informaci , Biene váží 900Kg . A ani Er15 na nebržděnym vleku neodvezeš, skutečná váha 700 - 800 Kg.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte úno 08, 2011 1:40 pm

Elane, ale to jsi z "dvacítky" udělal 35er :D

Jollenkreuzery se primárně rozlišují podle maximální plochy plachet: 15er nese nejvýše 15 m2 atd. K tomu, podle třídových předpisů, přísluší trup o nějakých rozměrech. Např pro 20er, tedy oplachtění max 20 m2, je to trup o maximální délce 7.75 a minimální šířce 2,15, s váhou lodě připravené k plachtění minimálně 730 kg (srovnávací tabulka pro 15er, 20er a 30er)

25er je verze vzniklá mezi labskými jachtaři a existuje ve variantách 25er C - turistická a 25er Blitz - závodní. V obou případech se píše pouze o kovovém trupu s délkou 820 cm.

Existuje řada jollenkreuzerů, které nesplňují dobové německé třídové předpisy, protože majitelé je stavěli pro turistiku, nikoliv pro závody. Dnes je to nijak nediskvalifikuje, v Německu jezdí v handicapu a v ČR mezi kajutovkami.

Zda trup kovový nebo dřevěný je téma k neskončitelné diskusi, asi bychom oba dokázali snést neomezené množství argumentů ve prospěch toho či onoho názoru, přestože je naprosto evidentní, že kovový trup je pro sladké vody výhodnější :whist:
Uživatelský avatar
Ismael
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pát zář 10, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Ismael » úte úno 08, 2011 4:56 pm

Taky zdravím všechny přítomné.
Ten můj vyhlédnutý křižník je 25-er Blitz z roku 1964. 47 let je už hodně let. Když jsem se plavil v minulém roce po Waddensee a Ijselmeer na ocelovém dvoustěžníku z roku cca 1988 a pak očumoval na městských kanálech zaparkované "káry" - tak jsem tak nějak došel k názoru, že chci kovovou loď. Nechci dál rozebírat proč už ne laminát /kvůli vláknu a taky aby mi tu náhodou nějaký oponent nešlápnul na hlavu hrubou námořnickou botou/. Taky musím říct, že proti dřevu rozhodně nic nemám, ale bojím se, že u hodně staré /byť krásné/ celodřevěné lodi bude jádro pod nátěry poškozené. A já nejsem lodní tesař, přestože dělám se dřevem často a rád. Troufnul bych si na nástavbu, ale asi ne na trup. Takže se rozhlížím a šmejdím po netu z 90% po ocelovkách a z 10% po dřevěnkách /nedá mi to/.
A protože bych rád loď občas převezl mezi dvěma loužemi po suchu - tak jsem limitován hmotností lodi. Tedy doufám, že jen hmotností, protože mne znejistil Felix tou poznámkou o 8 metrech limitu vleku. To musím ještě dohledat, byl by to trochu škrt přes plán. Ale doufám, že když parta kolem "Jonášů " Jandů šmejdí po Evropě s 12- m trupy katamaránů za WW-transportérem - tak nějakých +,- 8,60 m nebude problém. Snad.
Auto mám Off-road s 2,5 tunami na kouli a s touhle lodí bych se vešel i když připočtu hmotnost vleku.
Ocelovek nad 7,5m délky schopných zapřažení za osobák je málo /donedávna jsem myslel, že žádná/.
Dřevěné lodi mají zase zhusta pevné kýly a velký ponor, takže na vnitrozemských vodních cestách, jezerech a přílivových vodách je to další handicap.....
Je to o kompromisech, ale tenhle "Joláč" mě fakt dostal.
Přestanu se radši rozněžňovat a počkám na fotky a víc informací. P.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » úte úno 08, 2011 5:33 pm

Jmenuje se to také tlouškoměr na SPS ho májí nevím jestli půjčí. jinak jak bude plech pod 3mm tak Děčín to jen tak na vodu nepustí nechá přeplátovat nebo dá technickou jen na méně let a pak přeplátovat. a pokud byla postavená z 3mm tak za 47 let budou místa i o 1,5mm
Uživatelský avatar
Ismael
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pát zář 10, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Ismael » úte úno 08, 2011 7:12 pm

Zdravím Geusi,
tak to jsi tomu mému snu pěkně šlápnul na krk. Děkuji moc pěkně. No, nebudu ti nadávat, když jsem si o to sám řekl. Jestli to dobře chápu, tak za těch 50 let /skoro/ odoxydovala polovina tloušťky obšívky? Takže ,když to dám dohromady s informací od Felixe, že se trupy kvůli hmotnosti (a rychlosti) nedělaly nijak zvlášť silné, znamená to, že mám problém.
Asi budu muset nahledat nějaký deutsch-tech.slovník, zjistit jak se poví ten magnetotloušťkometr v originále a vznést u prodávajícího zdvořílý dotaz.
A zjistit na SPS konkrétní aktuální požadavky na tloušťku trupu rekreační lodi. Třeba mají veteráni měkkčí normy.
Co tam máte kdo dál.....ať už to mám při jednom??? Stejně dík.P.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » úte úno 08, 2011 7:31 pm

Jiné měřítko na veterány nemají něco tam je na loďě do ruku 1950 ,ale myslím o motoru. Oni vždy koukaj,že pouští na vodu jako novou loď. (nemyslím nonostavbu) proto chtějí aby byla dostatečně vobšitá. Před 3mi roky jsem dovezl 9krát 3m a měřil to na 40ti místech byla ze 4mm místy 3,2 a to už blbě koukal. ono se to neseslabí po celé vobšívce ,ale místy nebo jen takové ďolíčky jak3 krát 3 mm. Na Labi stojí tedy taky přivezl loˇnebudu jmenovat tech. mu dali na dva roky a teď již plátuje. Jinak oni moc v německu či holandsku sílu plechu neřeší dokavať plave tak je podle nich dobrá.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host