Drazí a milí Jachtaři,vyznavači radovánek vodních a jiná vodní a podvodní havěti,
i když to už se mnou vypadalo všelijak a na flákání se po moři jsem se chtěl už před rokem vyprdnout,tak hádejte,co se stalo.No coby...nevyprdnul a ještě asi hoooodně dlouho dobu nevyprdnu.Ále k věci.
Budím se jednou takhle ráno po malé kocovině,něžně kolébán dvoumetrovým swellem Atlantským a z přední kóje, pečlivě zvažujíc každej krok, se přesouvám směrem ke sporáku,kde hodlám den,jako každé Boží ráno započati horkou kávou a pro svoji drahou polovičku hodlám dělati tee.Hlava zkrčená,bo v Albatrosu to jinak nejde se mně jde rozkočit a tak se trochu unáhluji.
Rána....
ale taková že vidídím všechny svaté a následně je bezbožně proklínám.Hlavou beru světlo v salonku a posílám ho na onen svět.Budím tím Sonju.Je rozmrzelá,bo dělám kravál jako Bengálskej tygr v říji a následně mně pucuje,že jsem si tu palici měl urazit,když si ani po takových letech v Albatrosu nevím zapamatovat,že strop je tady nižší a že si mám dávat bacha a palicou moc nečouhat.Ospale vylézá z postele,protahuje svoje kostičky(mimochodem měří 180 cm) a.....
opět rána...
Před očima,jak se pak zdůvěřila,vidí severnou i jižní hvězdnou oblohu a to součastně.Do tý doby jsem ani netušil,kolik svatých vůbec existuje a proklínala je snad i v Hebrejštině.
Nicméně ,kafe bylo uvařeno,tee taktéž tak a s boulema na palicích sedáme ke stolu nastartovat novej den.Ještě si opařím pusu kávou,slintám jak bernardýn a padá neměnné rozhodnutí.Už ani nevím,kdo z nás dvou to vymyslel,ale jednohlasně schvalujeme krizovej plán v podobě nutnosti větší kocábky.
Průběh realizace tohoto plánu popisovat nebudu,nicméně mohu teď už prozradit,že jsme si plácli s majitelem ocelové kocábky,postavenou v době,kdy i náš drahej Soník byla ještě u Panbíčka v koutku,na březovém proutku a stáváme se tak novými majiteli krásneho ketchu SunCoast 42.
Lodička jesti to povedená po všech stránkách,i když poslední dobou (cca 2 roky)zaznamenala poněkud pokleslej zájem o její ůdržbu a tak je na ní teď práce jako na kostele.Inu co,nic co nespraví bruska, svářečka a kýbl barvy.Ale k základním datům technickým a nějaká fotečka:
http://img835.imageshack.us/img835/2725/017zbu.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/1606/371vj.jpg
http://img46.imageshack.us/img46/7599/17660404.jpg
http://img822.imageshack.us/img822/889/147tz.jpg
http://img560.imageshack.us/img560/852/131xc.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/1425/dsc01306wm.jpg
(snad se někdy naučím sem dávat ty fota nějak korektně,bo veškerej kód,který je vygenerovanej proste mi tady to foto nezobrazí ani za Boha)
http://ulozto.cz/xcjrR6M/verkaufsunterl ... ast-42-pdf
SunCoast 42 ketch
Výrobce: Jachtbouw Noord Nederland, Holandsko
Celková délka: 16m
Délka trupu: 13 m
Délka vodorysky : 11.2m
Základní oplachtění : 68.5 m2
Motor Thornycroft BMC Leyland 4/98 230D, 75 HP.
Loď má teacovou palubu a je vybavená vším potřebným i nepotřebným,co jesti na lodi třeba i netřeba.Za zmínku jistě stojí to,že loď má zabudovanej 3.5 kw marinizovanej naftovej generátor Mase Mariner 3500 ,takže v případě potřeby na něj napíchnu i svářečku a můžu vařit,až se mně bude z uší kouřit.A to všechno pohodlně nastartováno přímo z kap.stolku.Tímhle se loď stává energeticky soběstačná a to je ono.Má to i takovej chabej solár,stereo a televizu a dva hajzlíky a sprchu(s teplou vodou) a vysílačku a GPS a co já vím co ještě.A dokonce z toho i drtivá většina funguje.Jak už to ale už na těchle babičkách bývá,všechno je tak trochu na heslo,jenž zná jenom ruka ownerova a tak prvotním mým zájmem bude všechno tak nějak hacknout,bo loď bude užívána i k ůčelům komerčním, a tudíž vše musí býti vyhotoveno k obrazu lidiček platících a vše fungující.Na lodi se též nachází jeden člun cca 3.5 metru s laminátovým dnem,jenž ale jaksi jsem nenašel odvahu nafoukat.Budeme se muset poohlídnou po solidní náhradě.K tomu je ještě takovej motorek Johnson a výkonu 8 sil konských.Jo a abych nezapomněl,přibalijou mi prý k tomu i jedek spinaker.Místeček k hajání jesti tam 12,ale teď z kraja využitelných jenom 10.Prostornej kokpit a rovná paluba je taky k nezaplacení a mahagonovej interier dotváří příjemný a teplý pocit z lodičky.
5.března odlétáme i se Sonjou z teplých a slunečních Kanárů zpět do milované Francie a pouštíme se do zkulturnění tehle kocábky a k přetvoření ji k obrazu svému.Plánované zpuštěni na vodu konati se bude koncem dubna a nebo začátkem května.Pak by měl nastat time pro seznamování se s lodí a měl by přijet i starej owner,a objasnit mi některé najasnosti a nelogičnosti fungování toho či inoho.
Tady mně ale moji drazí vyvstává další problém.Albatros.
Měl kupce,ale po extempóre,jenž si tady Sonja užila do syta,zatím co já byl ve Francii omrknout lodičku byl Albatros trochu potlučený z levoboku a tak kupec dal chod spětný.Nic,co by nevyřešila šikovná ruka s bruskou ,kladivem svářečkou(ta není nutná) a kýblem barvy za dva dni,ale kupčík couvnul.Zálohu sice vyplatil(symbolickou),přesto ji oželel.Já už se do spravování lodi nebudu pouštět,bo teď na to nemám čas a ani prostor a proto jsem se rozhodnul,že Albatrose prodám i za čistě symbolickou cenu a to 4000,-€.Takhle cena je platná jenom do mého odletu z Kanárů,bo když už budu muset loď ustajnit v některé marině a platit,tak ji tady nechám do podzimu,pak se na ni vrhnu a za tejden bude zase jako nová.Loď má dva měsíce staré nátěry a antigouling,paluba není dělaná(ale potřebovala by).Na lodi je vybavení,jenž asi dvojnásobně překračuje hodnotu 4000,-€,a všechno tam nechávám,mimo osobních věcí a nějakých drobností.
Na lodi je bruska,vybr.bruska,přímočará pila,kotoučová pila,vrtačka ruční i elektrická,fréza na dřevo Bosh,svářečka a hromada elektrod i na inox,šicí mašina,člun Bombard 260 s 2.5 HP motorem Yamaha 4-takt,autopilot Navico TP 200, elektronickej kompas zabudovanej,vysílačka,velmi dobře vybavená kuchyň(všechno v nerezu),záchranné prostředky,dva soláry 15w a 85w(ten ale jede už jenom na poloviční výkon),generátor-nějaká italská svině 1.5 kw 4-takt,všechno nářadí,Motor Zetor tříválec 30kw,starej 8 let,plachty staré 4-5 let a všeho možného i nemožného,na co si teď ani nevzpomenu.Po dohodě můžu přenechat i nějaké neoprény,rybářskou výbavu a kopec jinejch sprostostí,jenž pobyt na lodi zpříjemňují.Inu je toho plná loď.No a jenom pro neznalé,loď je dlouhá 10.25,široká 3.30 ponor 1.75,je to ocelovka.Foto když tak pošlu.
Doletět se dá z Bratislavy do Las Palmas dvakrát do tejdne za hubičku s Ryanairem a z Las Palmas je to kousek trajektem na Tenerife.Tak si nepolámejte nohy...

)).
howk
Monty