Kormidelná páka + hydraulika
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Kormidelná páka + hydraulika
Rozmýšlam nad možnosťou pridať na plachetnici, ku klasickej kormidelnej páke, dodatočné hydraulické kormodelné kolo s tým, že by bolo vnútri v salóne. Od Vetusu. Nemáte to náhodou niekto naštudované? Je takáto kombinácia možná? Ak budem kormidlovať pákou, tak nebude hydraulika klásť velký odpor? Alebo sa musí hydraulika odpojiť?
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Kormidelná páka + hydraulika
Denis píše:Rozmýšlam nad možnosťou pridať na plachetnici, ku klasickej kormidelnej páke, dodatočné hydraulické kormodelné kolo s tým, že by bolo vnútri v salóne. Od Vetusu. Nemáte to náhodou niekto naštudované? Je takáto kombinácia možná? Ak budem kormidlovať pákou, tak nebude hydraulika klásť velký odpor? Alebo sa musí hydraulika odpojiť?
přes přívody k hydr. pístu, co tahá za kormidlo, se dává bypassový ventil. ten otevřeš a jen pínou taháš za píst a honíš hydrauliku tam a zpět. ne přes kormidelní kolo. to ostatně mívá blokování ( hydr. zámek ), takže bys jej stejně nepřetlačil.
- seemann
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 305
- Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Pardubicko
Já to tak mám na motorsaileru HABER. Komidelní kolo v pilothausu a venku pínu. Hydraulika je od Vetusu, ale žádný baypas tam není. Při kormidlování pínou se točí kolo a naopak. Je to tak namontováno od výrobce. Pína jde o něco tíž, ale zase se nemusí fixovat, když od ní odejdeš. Namontovat baypas určitě není problém a můžeš ho využívat, nebo ne dle potřeby.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Denis píše:Dík za odpovede. Ako nestrojár prosím o upresnenie, ten bajpasový ventil je normálny ventil ktorý prepája obidve hadice?
jo, čím blíž k pístu, tím líp. osazuje se kulový venti. do 16 bar a DN 15 by ti stačil vodovodní nebo plynový, na vyšší tlaky pak hydraulický. kolik je v řízení tlak teda nevím.
záleží na ploše pístu a max. povolené síle na pístu. z toho si to snadno vypočteš
- FordPerfect
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 130
- Registrován: stř zář 24, 2008 2:00 am
- Reputace: 5
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti