Petice za odstranění omezení v průkazech MVRP - ICC

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, vilma, windward, Pepa

Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » úte lis 15, 2011 4:47 pm

Tak jsem si to přečetl,a jak je vidět,tak si vlastně to C děláme na nic.Asi to bude tím,že jsme v čechách.Stát se vlastně o nás stará,aby jsme si vlastní hloupostí neublížili,tak nám udělá do papírů omezení.A nějaká petice?Ta ho vůbec nezajímá. :(
Nebo jsem něco špatně pochopil? :?
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » úte lis 15, 2011 5:52 pm

No co by jste od našich úředníků taky čekali, že? :x

Slohové cvičení na téma proč to či ono NEJDE,
i když asi mnozí spíše čekali/doufali (marně) na slohové cvičení jak to udělat, aby to šlo,
nebo alespoň nějaký drobný náznak toho, že úředník, kterého "MY" platíme a zaměstnáváme, by se mohl alespoň náznakem pokusit vyhovět svým "zaměstnavatelům" (to zní skoro jako vtip, že jo?) .
Proč nejsem překvapen ???? :puke:

Nehezký obraz stavu naší byrokracie, státního úřednictva, i když je nutno přiznat, že dnes Vás pošlou do háje alespoň slušně, dříve s Vámi vyrazili rovnou dveře, ještě dříve sebrali i prémie z platu, nicméně konečný výsledek je stále totožný: občane, nemotej se nám to toho, si tu žijeme svým spokojeným životem, co se děje za dveřmi našeho kanclu nás nezajímá ani za mák :(

PS: Dokonce se objevilo jedno cizí slovo "voluntaristicky", žasnu!
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte lis 15, 2011 7:32 pm

Taky jsem si to precet. Kdyz si zpetne promitnu, jak ta zkouska na Ccko byla primitivni, nezbyva mi nez souhlasit. Zkouska sama o sobe fakt ani nahodou nestaci na to, aby se clovek rozumne pohyboval po mori dal nez na dohled od brehu.

Nejak si neumim predstavit, ze by nekdo praktickou namorni navigaci zkousel v Holesovicich. :? Nicmene nejaka sance by tu bejt mela, to by ale musela bejt vule, ze jo.
Uživatelský avatar
Stanislav
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 593
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 50
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » úte lis 15, 2011 8:16 pm

Je zajímavé že do roku 2000 to na SPS šlo a všichni dnešní školitelé a zastánci MD z řad chartrovek a spol. neměli nic jiného než SPS 2.0, 2.1, 2.2, 3, nebo kapitánský průkaz vydaný ČANY, který na rozdíl od SPS které to MD ČR odebralo, ČANY vydává dodnes. To je nezpochybnitelné, protože žádný jiný průkaz neexistoval. Současný stav je jenom výsledkem snahy úředníků z MD ČR udržet si práci, když ČR přišla o obchodní lodě.
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » úte lis 15, 2011 8:27 pm

Viky_cz , já bych klidně bral aby u toho C byl na dohled břeh , ale 0,75 námořní míle to není na dohled , to je na břehu . A navigaci a to i tu co by se dala použít na moři můžeš trénovat kde chceš , třeba v Holešovicích nebo u nás na Olešku .
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte lis 15, 2011 8:35 pm

Mas pravdu, leckde se v tyhle vzdalenosti od brehu se ani neda bezpecne plout. No ale co se da delat. I tak jsem si to C od SPS poridil.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » stř lis 16, 2011 11:28 am

dreamer píše:já tam mám také 3 tlačítka: Portál - Úvod - Odhlásit
a přesto mi stáhnout nejde, zkoušel jsem odhlásit a přihlásit znovu, nepoužít odkaz ale vyhledat v sekci download a nic nepomohlo :(

(pro zvídavé administrátory kterým zajisté neunikne že jde o můj první příspěvek - představení na fóru plánuji jen ten čas pořád nějak schází :oops: )


Protože patřím mezi zvídavé moderátory, tak tě samozřejmě i tak vítám mezi námi. To ovšem nic neměmí na tom, že si rádi přečteme, jak jsi k naší úchylce přišel.
K tvému dotazu - v tomto případě se jedná o něco jiného. Ne úplně všechno je na tomto portálu hned a "zdarma".Některé informace se uživatelům zpřístupní /automaticky/ až když se trochu zapojí mezi nás. Není to nic dramatického, jde jen o to nějakou svojí aktivitou zde získat 20- 50 bodů. Například právě využití downloadu /ke stažení/ je podmíněno tímto počtem bodů. Je to zde již po řadu let a tak to zkrátka akceptuj.
Více k tomuto ZDE
Ať se ti tu líbí a najedeš zde to, co hledáš. :)
Pepa
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » stř lis 16, 2011 5:33 pm

udělejte si pořádné papíry a nic nemusíte řešit
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » čtv lis 17, 2011 12:13 am

bozakafka píše:udělejte si pořádné papíry a nic nemusíte řešit


Čemu říkáš "pořádné papíry" ?
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » čtv lis 17, 2011 7:56 am

třeba nemám pravdu, ale myslím si jednu věc a zároveň jednu věc nechápu. o českých průkazech tady bylo napsáno mnoho, díky tomu to vše dává tušit že něco s nimi není v pořádku. pro to nechápu to proč stále všichni si jdou jak slepí ovce za touto licencí. prostě když se mi nelíbí kurz který mne vede do průšvihu tak vezmu jiný. to mi připadá normální. myslím si že nejlepší způsob jak se vyspořádat s úředním šimlem je jeho bojkot. letos na výstavě jsem měl tu čest hovořit s některými lidmi z plavebky. nechci je házet do jednoho pytle, ale přátelé, kamarádi bude asi ještě dlouho trvat než se ten"domov můj" zbaví starodobých manýrů. taky mne mrzí že nemůžu se svojí licencí jezdit po českých řekách a ponižuje mne si pro to dělat VMP. řeším to jednoduše plul jsem bez papírů a ochoten se hádat. Nehorší je že spousta lidí si dělá se zkoušek nemalí byznis a prochází to.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » čtv lis 17, 2011 9:20 am

Bozakafko, jestli je Zvoje poslední zpráva reakcí na moje:

Čemu říkáš "pořádné papíry" ?

Tak to je nedorozumění.
Opravdu mě jen zajímá, co se Ti zdá nejvhodnější, nic víc, nic míň.

edit: byla pravopisná chybka
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv lis 17, 2011 3:42 pm

Vždycky, když se kouknu na nějakou diskusi o papírech od SPS, tak si uvědomím, že nemám jasno, jak je myšlená ta vzdálenost 0,75 míle od pobřeží či pobřežních ostrovů. Jezdíme do oblasti Makarské, kde je Hvar a Brač. V půjčovně tam lze vypůjčit loďku a přímo na ceduli tam mají tipy na výlet na protější Hvar. Je to asi 12km a tam to doporučují jako rodinný výlet na skořápce s 5HP motorem. Já tam zřejmě se svým motorákem s motorem 50HP a malým záložním motorem nesmím, protože mám jen "vůdce rekreační plavidla" pro vzdálenost do 0,75 míle od břehu.
Je to opravdu tak?
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » čtv lis 17, 2011 5:29 pm

Martine. abych ti pravdu řekl tak ani nevím jak ti odpovědět. osobně jsem opustil českou legislativu tím že už několik let žiji v cizině a tedy díky své profesi respektuji licence které musím mít ke svojí práci námořníka. bohužel papíry které se dají udělat velmi snadno a za pár peněz v čechách mi mojí práci neumožňují. vydal jsem se britskou cestou MCA a cítím že to tak má být. nechci vést válku proti českým licencím, ale bohužel je nemůžu respektovat protože je nikdo ve světě v profesionálním jachtingu nerespektuje. a myslím si že o tom to je. otevřením brněnské školy RYA se konečně pootvírají dveře českým kapitánům do světa. nechci dělat této partě reklamu, ale pro našince je to trochu snažší co se týče jazyka. bohužel myslím si že by každý námořní jachtař měl mít alespoň základy angličtiny. bez toho to prostě nejde. na to taky poňěkud český systém zapomíná. strašně mne mrzí že se stále většina české jachtařské komunity omezuje díky tomu na chorvatsko. vím že je to blízko a moře pěkné, ale ruku na srdce. jeto jenom o tom?
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » čtv lis 17, 2011 5:34 pm

Lubore bohužel jo. nic si z toho nedělej. taky nesmím se papírama co mám na orlík.
Uživatelský avatar
jsekera
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 413
Registrován: ned úno 03, 2008 1:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod jsekera » čtv lis 17, 2011 7:38 pm

to Lubor , Bozakafka:

Myslím, že se to tu už někde řešilo a odpověď byla jiná než od bozakafky:
těch 0,75nm je od pobřežní linie (včetně ostrovů) ne od břehu.
tudíž můžeš plout od ostrůvku k ostrůvku a od posledního právě těch 0,75majlí.
a když by jsme šli do důsledků, tak největší vzdálenost mezi ostrůvky
na papíry SPS je 1,5nm (dvojnásobek, uprostřed jsi právě 0,75nm od břehu) .

Ale mám takový pocit, že jde opravdu o tu vnější linii (čímž myslím,že neplatí
na vzdálenosti mezi ostrovy) a neslyšel jsem, že by někdo
s SPS papíry byl za překročení vzdálenosti jakkoliv perzekuován.
Myslím Lubore, že se zbytečně a dobrovolně připravuješ o
zážitek z pěkného výletu.

P.S.:tím prvním odstavcem jsem si jist, tím druhým už méně, ale zatím
tomu věřím. :D
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » čtv lis 17, 2011 8:09 pm

první odstavec je sice pravdivý, ale matematicky neřeší jak legálně projet 12 km-2krát 0,75 nm
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv lis 17, 2011 8:56 pm

jsekera píše:to Lubor , Bozakafka:
... Myslím Lubore, že se zbytečně a dobrovolně připravuješ o
zážitek z pěkného výletu....


Nepřipravuju, beru to z Podgory rovnou na Jelsu několikrát za dovolenou a vzdálenost od břehu neřeším, protože se pohybuji mezi ostrovy a ne na volném moři. Ale legální to podle mne není. Absurdní ano.
Uživatelský avatar
JoeDoe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 63
Registrován: ned srp 29, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod JoeDoe » pát lis 18, 2011 12:01 pm

Jednoznačně:

0,75 nm od pobřežních ostrovů znamená, že nesmím za linii 0,75 nm od ostrovní linie směrem na volné moře. Tzn., že můžu nejen na Hvar, ale klidně na Komižu, když na to přijde. Alespoň takový je výklad kpt. Maříka (možná to jméno znáte ze skript k VMP), který o tom nemá sebemenší pochybnost.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » pát lis 18, 2011 1:02 pm

Tomuto výkladu samozřejmě fandím, byť sám mezinárodní doložku nemám. V době kdy jsem dělal VMP neexitovala ale mohu si ji samozřejmě dodělat.
Nicméně, v souvislosti s výše uvedenou ostrovní linii mne napadlo, kde že asi analogicky vede v Řecku. Zdá se, že k dostupné oblasti patří vše na sever od linie Peloponés - Kýthira - Kréta - Karpáthos - Rodos a podél Turecka na sever....tedy celý Egej.
Pan kpt. má moje sympatie i když můj názor na jakékoli papíry je dávno vyhraněný a zcela jasný. :)
Pepa
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » pát lis 18, 2011 6:14 pm

no a u Anglie treba Barbados nebo Malviny...zacinam tomu VMP prichazet na chut...
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 493
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » pát lis 18, 2011 7:09 pm

Pro plachtaře bych mezinárodní VMP nezatracoval pro takové země jako je Francie, Belgie, nebo i GB, neboť ve vodách těchto zemí se pro plachty žádný průkaz nevyžaduje a absolvováním VMP máte zvládnutou teoretickou přípravu a potřebné znalosti třeba na úrovni francouzských příbřežních papírů pro motoráky a navíc můžete plout na všech Vnitrozemských vodách a kanálech, což vám žádné mořské papíry byť sebeprestižnější, neumožní, protože pro vnitrozemské vody musíte mít od výkonu motoru 4,4Kw (6HP)samostatné papíry pro řeky, jezera a kanály všude v Evropě. Takže třeba pro tu Francii, včetně přeplavby na Korsiku je pro plachtaře mezinárodní VMP zcela dostačující. Daleko důležitější je mít loď předpisově vybavenou buď pro příbřežní plavbu do 6ti mil a nebo pro plnomořskou plavbu. A v příbřežní plavbě do 6 Nm s ruční VHS do 6W výkonu ani nemusíte mít průkaz radiotelefonisty. JJR

Doplnění: Pokud si pak doděláte průkaz pro vedení rekreační jachty na Námořním úřadu, který opravňuje plavbu do 12Nm, tak máte pokryty v podstatě všechny teritoriální vody a s plachetkou registrovanou v Belgii, či ve Francii pak můžete s čistým svědomím a legálně plout třeba až do Polynésie.
Naposledy upravil(a) Surcouf dne pát lis 18, 2011 8:49 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » pát lis 18, 2011 7:37 pm

pouze pokuď jsi vlastník plavidla
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 493
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » pát lis 18, 2011 7:59 pm

Samozřejmě, týká se to vlastníků plavidla, což by mělo uspokojit především ty, cosi své plachetky vozí s sebou za autem. a ta varianta s tím průkazem velitele rekreační jachty by ale měla být dostačující i pro charterované lodě, pokud tam nebudu jako najatý profesionální skiper.
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » pát lis 18, 2011 8:36 pm

asi ano pokud tam pojedeš s bandou kámošů zadarmo
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pát lis 18, 2011 9:26 pm

JoeDoe píše:0,75 nm od pobřežních ostrovů znamená, že nesmím za linii 0,75 nm od ostrovní linie směrem na volné moře.
Pepa píše:Tomuto výkladu samozřejmě fandím, byť sám mezinárodní doložku nemám.


Jestli tou dolozkou myslis rozsireni VMP+C, tak to mam, ted jsem se byl podivat na prukaz a o tech ostrovech se tam fakt pise! Neni to jednoznacny, ale v anglictine se tam primo pise "offshore islands", takze to asi bude pravda. No to by nejen davalo smysl a ale udelalo by mi to i radost. Jednak by to znamenalo ze muzu brazdit Waddensee i Ijsselmeer, ale mohl bych i do Svedska. Takovy vyklad by se mi i libil. Jenom to plavidlo jeste ponekud pokulhava. :mad:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti