Tahání přívěsu v ČR po 19.1.2013
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1814
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Psal jsi, že bude souprava nad 3,5t takže Bčko ti stejně nestačí, i kdyby byl nebržděnej. Na řidičák se bere vždy součet maximálních hmotností zapsaných v TP
Tak jsem koukl zběžně na kategorie vozidel a rozdíl je pouze ve hmotnosti, o brzdách tam nepíší. O1 přípojná vozidla do 750kg, O2 přípojná vozidla nad 750kg do 3500kg.
Zítra ještě mrknu na vyhlášku pořádně, tohle jsem nikdy nehledal, ale vlek do 750kg jsem už bržděnej viděl, měl max váhu zapsanou 600kg.
Máte tu někdo takový vlek? Bržděnej do 750kg? Jakou má zapsanou kategorii?
Tak jsem koukl zběžně na kategorie vozidel a rozdíl je pouze ve hmotnosti, o brzdách tam nepíší. O1 přípojná vozidla do 750kg, O2 přípojná vozidla nad 750kg do 3500kg.
Zítra ještě mrknu na vyhlášku pořádně, tohle jsem nikdy nehledal, ale vlek do 750kg jsem už bržděnej viděl, měl max váhu zapsanou 600kg.
Máte tu někdo takový vlek? Bržděnej do 750kg? Jakou má zapsanou kategorii?
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Tyjo.. konecne se něco dovim.
Myslis tim, ze pro spojitelnost se u O1 pocita okamzita hmotnost, ale pro ridicak maximalni? To bych mel v praci problem. Reseni je teda celkem jednoduchy, nechat si v papirech snížit hmotnost vleku.
Jinak brzdeny vleky do 750kg musej existovat, třeba pro Favority, který mají nebrzdenej do 400 a brzdenej do 750. U nakladnich se na to asi sere, ale karavany ani "prazdny" se do 400kg nevejdou.
Edit: Když o tom tak premejslim, tak celkem to dava smysl, jinak by B96 v podstate nemuselo existovat, s výjimkou brzdenejch vleku do 750kg, který jsou naprosto exoticka věc. Respektive.... nemuselo by B96 existovat u nas, protože v zahranici se i nebrzdenej vlek s autem pravdepodobne zváži a muze to bejt přes 3.5t.
Edit2: Tedka ale pozor jo..... když mi vydali ridicak v roce 97, nemeli by mi ted při vymene do nej B96 dopsat? Sakra.... o těchhle vecech se tu uz nekde psalo a nevim co tam bylo.
Myslis tim, ze pro spojitelnost se u O1 pocita okamzita hmotnost, ale pro ridicak maximalni? To bych mel v praci problem. Reseni je teda celkem jednoduchy, nechat si v papirech snížit hmotnost vleku.
Jinak brzdeny vleky do 750kg musej existovat, třeba pro Favority, který mají nebrzdenej do 400 a brzdenej do 750. U nakladnich se na to asi sere, ale karavany ani "prazdny" se do 400kg nevejdou.
Edit: Když o tom tak premejslim, tak celkem to dava smysl, jinak by B96 v podstate nemuselo existovat, s výjimkou brzdenejch vleku do 750kg, který jsou naprosto exoticka věc. Respektive.... nemuselo by B96 existovat u nas, protože v zahranici se i nebrzdenej vlek s autem pravdepodobne zváži a muze to bejt přes 3.5t.
Edit2: Tedka ale pozor jo..... když mi vydali ridicak v roce 97, nemeli by mi ted při vymene do nej B96 dopsat? Sakra.... o těchhle vecech se tu uz nekde psalo a nevim co tam bylo.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Vlek bržděný do 750 kg není tak vzácný. V NDR jich bylo mraky např. za Tráboše a na vrakovištích se prodávali za 20 €. Jediný problém jsem měl na STK, kde mi nechtěli dát technickou prohlídku na 4 roky , ale zkoušeli s argumentací že je "bržděný" jen na dva. Pak to někde nastudovali a už není problém. Jinak jen na upřenění provoz na pozemních komunikacích již dávno není není upraven vyhláškou, ale zákonem 361 z roku 2000.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Jak z hlediska řidičáků, tak z hlediska spojitelnosti souprav je úplně jedno, jestli se jedná o brzděnej, nebo nebrzděnej vlek. Ve vyhlášce se uvádí jen hmotnosti.
"Jedna pani povídala", že různý kategorie vozejků vznikly jen kvůli stk a jejich oprávnění.
P.S.
a to jsem si myslel, že po tom, co jsme reno, charlie i já napsali v podstatě totéž, tak už nebude o čem diskutovat.
P.S.2
Brzděnej vlek do 750 kg je naprosto normální věc. Běžně se prodávaji i takový nápravy.
"Jedna pani povídala", že různý kategorie vozejků vznikly jen kvůli stk a jejich oprávnění.
P.S.
a to jsem si myslel, že po tom, co jsme reno, charlie i já napsali v podstatě totéž, tak už nebude o čem diskutovat.

P.S.2
Brzděnej vlek do 750 kg je naprosto normální věc. Běžně se prodávaji i takový nápravy.
Aby to tady neusnulo
http://www.osbid.cz/2013/11/jak-je-to-s ... mi-voziky/ . Konkrétně k tomuhle případu jsem četl takovou řadu diskuzí, že tahle tady je jen slabý odvar. Zejména zajímavá je výše pokuty a závěr OSBIDu.

- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Pema píše:Uvidíme, já jsem přesvědčen, že je tam velká šance to vyhrát, přečti si ten článek na OSBID.
Když už se úřad odmítá řídit nařízením MDČR, tak to půjde utáhnout na materiální znak.
http://www.osbid.cz/2013/11/jak-je-to-s ... mi-voziky/
Pro Tauruse.
Odkaz na OSBID už je tu od neděle.
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím Vás, původně jsem se vůbec nechtěl do této diskuze zapojojovat, ale nedalo mi to. Mrkněte na toto.
Jirka
Jirka
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Pro mě je v tom článku jedna novinka.
Dosud jsem ze všech dostupných zdrojů dostal informaci, že harmonizační kód 96 sice rozšíří celkovou hmotnost soupravy na 4,25t, ale vydává se pouze pro řidičáky vydané po nějakém datu (asi 5 let starý) ale hlavně pořád tam platí maximální hmotnost přívěsu 750kg.
Já jsem toto naposledy zjitoval začátkem letošního léta. Pročítal jsem věstníky i oficiální sdělení MD, zkontaktoval strýce, který jako bývalý policajt má přístup k interním pokynům MV a jako současný majitel autoškoly ho problematika řidičáků živí. No a protože jsem dost nedůvěřivej, tak jsem ještě zkontaktoval několik dalších autoškol (asi 6). Všichni se buď shodli na výše uvedeném, nebo nevěděli.
Máte někdo odkaz na platnou legislativu, která toto řeší?
Nemá smysl točit se pořád dokola na domněnkách, nebo se řídit podle článků nějakých novinových pisálků.
Druhá věc (a tím bych nechtěl větvit diskuzi) je ta, že rozšíření na BE jsem našel nejlevněji za cca 4 tis. a rozšíření na B96 za cca 3 tis. Rozdíl je tedy snad jen v tom, že se člověk musí zase naučit vyhlášku k testům.
Dosud jsem ze všech dostupných zdrojů dostal informaci, že harmonizační kód 96 sice rozšíří celkovou hmotnost soupravy na 4,25t, ale vydává se pouze pro řidičáky vydané po nějakém datu (asi 5 let starý) ale hlavně pořád tam platí maximální hmotnost přívěsu 750kg.
Já jsem toto naposledy zjitoval začátkem letošního léta. Pročítal jsem věstníky i oficiální sdělení MD, zkontaktoval strýce, který jako bývalý policajt má přístup k interním pokynům MV a jako současný majitel autoškoly ho problematika řidičáků živí. No a protože jsem dost nedůvěřivej, tak jsem ještě zkontaktoval několik dalších autoškol (asi 6). Všichni se buď shodli na výše uvedeném, nebo nevěděli.
Máte někdo odkaz na platnou legislativu, která toto řeší?
Nemá smysl točit se pořád dokola na domněnkách, nebo se řídit podle článků nějakých novinových pisálků.
Druhá věc (a tím bych nechtěl větvit diskuzi) je ta, že rozšíření na BE jsem našel nejlevněji za cca 4 tis. a rozšíření na B96 za cca 3 tis. Rozdíl je tedy snad jen v tom, že se člověk musí zase naučit vyhlášku k testům.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1814
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Pak mrkni ještě na tohle, tam řeší to o čem píšeš. http://www.italpower.cz/cs/clanky/autop ... -nad-750kg
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
charlie díky! Bohužel je to pořád jen článek nějakýho pisálka, který se opírá o vyjádření asociace autoškol. Takový vyjádření bohužel nemá naprosto žádnou právní váhu.
prolezl jsem různý jazykový mutace evropských směrnic uvedených v tom článku, ale všechny uvádí, že s B lze řídit pouze přívěs do 750kg. Po rozšíření kódem 96 pak nad 750 kg.
Mohl by sem někdo dát odkaz na konkrétní legislativu a ideálně i článek a odstavec, který potvrzuje to, že lze táhnout vlek nad 750kg?
Výtah z německý mutace 2006/126/ES
Klasse B:
Kraftwagen mit einer zulässigen Gesamtmasse von höchstens
3 500 kg, die zur Beförderung von nicht mehr als acht Per-
sonen außer dem Fahrzeugführer ausgelegt und gebaut sind;
hinter Kraftwagen dieser Klasse darf ein Anhänger mit einer
zulässigen Gesamtmasse von nicht mehr als 750 kg mitge-
führt werden.
Unbeschadet der Vorschriften für die Typgenehmigung der
betroffenen Fahrzeuge darf hinter Kraftwagen dieser Klasse
ein Anhänger mit einer zulässigen Gesamtmasse von mehr
als 750 kg mitgeführt werden, sofern die zulässige Gesamt-
masse dieser Fahrzeugkombination 4 250 kg nicht über-
steigt. Übersteigt die zulässige Gesamtmasse der Fahrzeug-
kombination 3 500 kg, so schreiben die Mitgliedstaaten nach
Maßgabe der Bestimmungen des Anhangs V vor, dass das
Führen dieser Fahrzeugkombination nur zulässig ist, wenn
zuvor
Kde dělam chybu?
prolezl jsem různý jazykový mutace evropských směrnic uvedených v tom článku, ale všechny uvádí, že s B lze řídit pouze přívěs do 750kg. Po rozšíření kódem 96 pak nad 750 kg.
Mohl by sem někdo dát odkaz na konkrétní legislativu a ideálně i článek a odstavec, který potvrzuje to, že lze táhnout vlek nad 750kg?
Výtah z německý mutace 2006/126/ES
Klasse B:
Kraftwagen mit einer zulässigen Gesamtmasse von höchstens
3 500 kg, die zur Beförderung von nicht mehr als acht Per-
sonen außer dem Fahrzeugführer ausgelegt und gebaut sind;
hinter Kraftwagen dieser Klasse darf ein Anhänger mit einer
zulässigen Gesamtmasse von nicht mehr als 750 kg mitge-
führt werden.
Unbeschadet der Vorschriften für die Typgenehmigung der
betroffenen Fahrzeuge darf hinter Kraftwagen dieser Klasse
ein Anhänger mit einer zulässigen Gesamtmasse von mehr
als 750 kg mitgeführt werden, sofern die zulässige Gesamt-
masse dieser Fahrzeugkombination 4 250 kg nicht über-
steigt. Übersteigt die zulässige Gesamtmasse der Fahrzeug-
kombination 3 500 kg, so schreiben die Mitgliedstaaten nach
Maßgabe der Bestimmungen des Anhangs V vor, dass das
Führen dieser Fahrzeugkombination nur zulässig ist, wenn
zuvor
Kde dělam chybu?
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
P.S. nechci se dotknout novinářů, ale už několikrát jsem si ověřil, že řada z nich jen slepě přebírá informace z neověřených zdrojů.
Když jsem pak nějaký úžasný zjištění u nich ověřoval, tak jsem se dočkal jen omluvy za chybu v článku.
Prostě pisálkům nevěřim dokud si to sám někde nezávisle neověřim.
Když jsem pak nějaký úžasný zjištění u nich ověřoval, tak jsem se dočkal jen omluvy za chybu v článku.


Prostě pisálkům nevěřim dokud si to sám někde nezávisle neověřim.

- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1814
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Největší jistota je udělat si minimálně BE a je pokoj.
V cenách lodního příslušenství se ta cena ztratí a napsat testík na PC plus se svézt s vlekem není zas takovej problém.
Já se nechal přemluvit na CE když jsem potřeboval tahat vlek (a to jsem měl jen A, B ) a dneska jsem rád, páč nepřemejšlim do čeho sednu a kolik zapřáhnu.
V cenách lodního příslušenství se ta cena ztratí a napsat testík na PC plus se svézt s vlekem není zas takovej problém.
Já se nechal přemluvit na CE když jsem potřeboval tahat vlek (a to jsem měl jen A, B ) a dneska jsem rád, páč nepřemejšlim do čeho sednu a kolik zapřáhnu.
Naposledy upravil(a) Charlie dne úte lis 05, 2013 7:05 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
ono stačí kliknout na jejich stránky, než tu dny plkat
http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... k_rozsahu_řidicskeho_opravneni_skupiny_B.htm
http://www.mdcr.cz/cs/default.htm
tohle snad už pochopí každej
http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... k_rozsahu_řidicskeho_opravneni_skupiny_B.htm
http://www.mdcr.cz/cs/default.htm
tohle snad už pochopí každej
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Je to nějaký překlad evropského předpisu, který je převeden do návrhu novely zákona. Najdeš na http://www.lepsipravo.cz/
Moc si nepomůžeš.
Ještě nás čeká "poslanecká iniciativa".
Co nakonec bude schváleno a jestli vůbec něco bude schváleno.... Kdo ví.
Moc si nepomůžeš.
Ještě nás čeká "poslanecká iniciativa".
Co nakonec bude schváleno a jestli vůbec něco bude schváleno.... Kdo ví.
- Surcouf
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 493
- Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Praha
Tak jsem si našel originál znění normy EU 2013/36 ve francouzštině a tam se praví ke kódu"96" toto: "opravňuje k řízení vozidla kategorie B, k nimž je připojen přívěs s povolenou hmotností vyšší než 750 kg a celková hmotnost jízdní soupravy přesahuje 3 500kg, ale je menší než 4 250 kg."
Le code 96 est remplacé par le texte suivant:
"96. Les véhicules de la catégorie B auxquels une remorque dont la masse maximale autorisée dépasse 750 kg est attelée et la masse maximale autorisée de l’ensemble est supérieure a 3500 kg mais inférieure a 4250 kg".
Takže "B 96" by nám většině mělo pomoci a v podstatě je další dohadování zbytečné, neb evropská norma je jasná a jednoznačná.

"96. Les véhicules de la catégorie B auxquels une remorque dont la masse maximale autorisée dépasse 750 kg est attelée et la masse maximale autorisée de l’ensemble est supérieure a 3500 kg mais inférieure a 4250 kg".
Takže "B 96" by nám většině mělo pomoci a v podstatě je další dohadování zbytečné, neb evropská norma je jasná a jednoznačná.
Naposledy upravil(a) Surcouf dne úte lis 05, 2013 8:57 pm, celkem upraveno 4 x.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Surcouf píše:Tak jsem si našel originál znění normy EU 2013/36 ve francouzštině a tam se praví ke kódu"96" toto: "opravňuje k řízené vozidla kategorie B, k nimž je připojen přívěs s povolenou hmotností vyšší než 750 kg a celková hmotnost jízdní soupravy přesahuje 3 500kg, ale je menší než 4 250 kg."Le code 96 est remplacé par le texte suivant:
"96. Les véhicules de la catégorie B auxquels une remorque dont la masse maximale autorisée dépasse 750 kg est attelée et où la masse maximale autorisée de l’ensemble est supérieure à 3500 kg mais inférieure à 4250 kg".
Takže "B 96" by nám většině mělo pomoci a v podstatě je další dohadování zbytečné, neb evropská norma je jasná a jednoznačná.
Tak tohle je snad jediná věc, která je beze sporu.

Tahle směrnice (EU 2013/36) novelizuje tu původní směrnici 2006/126/ES, která právě říká, že mohu tahat jen vlek do 750 kg. Onen odstavec ale zůstal beze změny, novelou nedotčen!
Otázkou tedy je co můžu tahat se samotným béčkem.

MD to vyřeší švejkovsky. Vydá tiskovou zprávu. Už vidim, jak někdo u soudu argumentuje tiskovou zprávou, když v platnym zákonu je to napsaný jinak. Podle čeho asi soud rozhodne?
No a nebo to někde v nějaký legislativě napsaný je a já se opět ptám..... ví někdo v jaký? Zajímá mě něco, kde je napsáno, že s Béčkem můžu táhnout "libovolnej" vlek v soupravě do 3,5t. V tuhle chvíli necham stranou spojitelnost souprav. To už jsme snad pořešili.
Legislativou myslim č. zákona, vyhlášky, nebo směrnice. č. paragrafu, odstavce atd.
Bylo by dobré tu diskuzi zakončit nezvratnym důkazem.

- Surcouf
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 493
- Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Praha
až zkončím výuku, tak ještě najdu to znění evropské normy pro řidičáky, ale jsem si jist, že pro "B" platí to, co jsem již psal několikrát - t.j. souprava maximálně 3 500 a přívěs maximálně pohotovostní váhu tažného vozidla a samozřejmě podle údajů v techničáku -
Naposledy upravil(a) Surcouf dne úte lis 05, 2013 8:46 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů