Neřeš, ale vstupem HR do EU se ledacos změnilo.
Mělo by to být stejné jako ve všech ostatních zemích EU.
Vyjíždíš-li za prací...živnosťák, potvrzený formulář A1 (dříve E101) a smlouva. Také zpravidla pracovní činnost podléhá ohlašovací povinnosti. Pozor na dodržování minimální mzdy - to je to co se hlavně kontroluje.
Na webu je toho spousta, já ovládám v tomto ohledu dobře jen Německo a Švýcarsko, detaily pro Chorvatsko se mi nechce hledat. Není to otázka na jedno odpoledne.
Jen doplním, že zatím co jsem se setkal byl vždy limit 183 dní za rok.
Za porušení se uděluje zákaz pracovní činnosti v dané zemi + mastná pokuta.
nájemní kapitán, legislativa, podnikání...dotaz
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
- DonTragedy
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 138
- Registrován: pon úno 20, 2012 1:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
tosotoso to nie je uplne spravne. Lod je "uzemie" statu, kde je registrovana - to znamena, ze kvalifikacia je potrebna podla statu v ktorom je registrovana lod. Plavat popri pobreziu cez 40 statov, tak by si musel mat podla 40 preukazov ak by to bolo inak.
Ceksa lod = ceske papiere = cesky zivnostensky list. Ak si to myslel ako skipper na chartrovej lodi v chorvatsku, tak ano tam je miesto vykonu v Chorvatsku a oni urcite budu trvat na svojich papieroch a ich verzii zivnosti.
Ceksa lod = ceske papiere = cesky zivnostensky list. Ak si to myslel ako skipper na chartrovej lodi v chorvatsku, tak ano tam je miesto vykonu v Chorvatsku a oni urcite budu trvat na svojich papieroch a ich verzii zivnosti.
- tosotoso
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 303
- Registrován: ned říj 06, 2013 2:00 am
- Reputace: 25
- Bydliště: Bratislava
áno, ale koľko ľudí robí kapitána na vlastnej lodi. Väčšinou je to chartrová loď v Chorvátsku. Oni si prenajali loď a mňa ako kapitána. Pracujem v Chorvátsku. Ak ale si najali mňa s mojou loďou, tak je to asi námorná doprava - zaplatili mi, aby som ich po mori previezol z bodu A do bodu B (alebo z bodu A do bodu A). Ináč - na služby kapitána lode u nás nedostaneš živnosť. To je profesia ktorá ide podľa nejakého iného zákona (teta mi to vysvetľovala), podobne ako notár, alebo lekár. Ani oni nie sú živnostníci, aj keď robia na seba.
U mě stále platí co jsem napsal včera. Neříkám že to mám dobře, nicméně možná blbě, ale daně platím. Vč. odvodů soc. a zdr.
Samozřejmě s tím že to není nic na plný úvazek, ale spíše nárazovky. Náš poradce už na několika kontrolách byl a neříkal že by se někdo vzpouzel...
Pokud bych šel cestou kterou naznačil Tosotoso (jako že bych se na to už mohl razdvatři), možná bych se podíval na Podnikání dle zvláštních předpisů, tam by mě mohl zajímat Seznam činností, konkrétně bod "g)", potažmo odkaz 17 - Zákon č. 61/2000 Sb. o námořní plavbě. Zkouška na český průkaz MDČR se snad dá považovat za státní zkoušku. Doktoři tak třeba podnikají na základě diplomu a příslušné atestace ze školy.
Já vycházím z toho, že provádím občanům službu.
Samozřejmě s tím že to není nic na plný úvazek, ale spíše nárazovky. Náš poradce už na několika kontrolách byl a neříkal že by se někdo vzpouzel...
Pokud bych šel cestou kterou naznačil Tosotoso (jako že bych se na to už mohl razdvatři), možná bych se podíval na Podnikání dle zvláštních předpisů, tam by mě mohl zajímat Seznam činností, konkrétně bod "g)", potažmo odkaz 17 - Zákon č. 61/2000 Sb. o námořní plavbě. Zkouška na český průkaz MDČR se snad dá považovat za státní zkoušku. Doktoři tak třeba podnikají na základě diplomu a příslušné atestace ze školy.
Já vycházím z toho, že provádím občanům službu.

ono to bude s tím podnikáním trošku složitější a je třeba rozeznávat 2 roviny:
1) podnikání s lodí
2) podnikání jako nájemní kapitán
1) podnikání s lodí = půjčování lodi (klidně bez kapitána) za úplatu - charterování. v tomto případě je loď subjekt podnikání a jelikož ČR nemá vlastní pobřeží, je nutné zjistit, zda se pod vlajkou dá v dané zemi legálně loď půjčovat - pronajímat za úplatu pluje s ní někdo jiný než vlastník nebo provozovatel a platí se za to. Obvykle si to příbřežní státy vyhrazují pro lodě registrované pod svojí vlastní vlajkou a provozovat toto pod vlajkou ČR může být v místě hodnoceno jak přestupek nebo porušení zákona.
Půjčím-li si v místě (charteruji) loď za účelem rekreace pak se na její posádku včetně kapitána hledí obvykle jako na turisty, kapitán se nepovažuje za podnikající osobu - nesmí se ale v příbřežním státě dozvědět, že další osoby na lodi kapitánovi za to, že loď vede, platí. Platí jako by si tu lod charterovala celá parta co se na ní nachází.
2) jestliže kapitán si nechává otevřeně za to, že velí lodi platit, pak je podnikající osobou, a je jedno, zda se plaví na vlastní lodi nebo na lodi, kterou si najal.
Bude-li na vlastní lodi s vlajkou ČR, je to z hlediska současného znění zákona v pořádku (ČR nerozlisuje po zrušení pojmu "rekreační jachta") zda se loď používá k vlastní rekreaci nebo k vydělávání - ALE opět se musí dát pozor, jestli to legislativa pobřežního státu nepovažuje za kabotáž a
dovoluje to.
Bude-li to na lodi pod cizí vlajkou, musí se dát pozor, zda "vlajka" rozlišuje mezi lodí pro rekreaci nebo pro výdělek (mohou být přísnější požadavky vlajky na její vybavenost) a zároveň, jestli má kapitán příslušné oprávnění k vedení takové lodi za účelem vlastního příjmu za tuto službu jaké předepisuje konkrétní vlajka pod níž loď pluje.
Český zákon považuje současná oprávnění Velitel jachty A-B-C současně jak za rekreační tak i za povolené ke komerci - ale, jelikož nemáme vlastní mořské vody, nikdy se nevyhneme nutnosti prověřit podmínky vod, v nichž jachta nabírá a vysazuje "zbytek posádky".
1) podnikání s lodí
2) podnikání jako nájemní kapitán
1) podnikání s lodí = půjčování lodi (klidně bez kapitána) za úplatu - charterování. v tomto případě je loď subjekt podnikání a jelikož ČR nemá vlastní pobřeží, je nutné zjistit, zda se pod vlajkou dá v dané zemi legálně loď půjčovat - pronajímat za úplatu pluje s ní někdo jiný než vlastník nebo provozovatel a platí se za to. Obvykle si to příbřežní státy vyhrazují pro lodě registrované pod svojí vlastní vlajkou a provozovat toto pod vlajkou ČR může být v místě hodnoceno jak přestupek nebo porušení zákona.
Půjčím-li si v místě (charteruji) loď za účelem rekreace pak se na její posádku včetně kapitána hledí obvykle jako na turisty, kapitán se nepovažuje za podnikající osobu - nesmí se ale v příbřežním státě dozvědět, že další osoby na lodi kapitánovi za to, že loď vede, platí. Platí jako by si tu lod charterovala celá parta co se na ní nachází.
2) jestliže kapitán si nechává otevřeně za to, že velí lodi platit, pak je podnikající osobou, a je jedno, zda se plaví na vlastní lodi nebo na lodi, kterou si najal.
Bude-li na vlastní lodi s vlajkou ČR, je to z hlediska současného znění zákona v pořádku (ČR nerozlisuje po zrušení pojmu "rekreační jachta") zda se loď používá k vlastní rekreaci nebo k vydělávání - ALE opět se musí dát pozor, jestli to legislativa pobřežního státu nepovažuje za kabotáž a
dovoluje to.
Bude-li to na lodi pod cizí vlajkou, musí se dát pozor, zda "vlajka" rozlišuje mezi lodí pro rekreaci nebo pro výdělek (mohou být přísnější požadavky vlajky na její vybavenost) a zároveň, jestli má kapitán příslušné oprávnění k vedení takové lodi za účelem vlastního příjmu za tuto službu jaké předepisuje konkrétní vlajka pod níž loď pluje.
Český zákon považuje současná oprávnění Velitel jachty A-B-C současně jak za rekreační tak i za povolené ke komerci - ale, jelikož nemáme vlastní mořské vody, nikdy se nevyhneme nutnosti prověřit podmínky vod, v nichž jachta nabírá a vysazuje "zbytek posádky".
- Lachtan
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 448
- Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
- Reputace: 22
- Bydliště: Praha
Podnikat v Chorvatsku je dle mě blbost. Hlavní důvod je, že to místní úředník=stát nechce. Vstup do EU toho moc
nevyřeší, byli přijati se spoustou výjimek ne jako my. /porovnej ČEZ v Bulharsku/. Hlavně nejsou v Schengenu!!!
Musíš mít místní živnostenský list, Jestli chceš strávit týden ježdění po chorvatských úřadech a platit, tak by bylo dobré zjistit, zda se to vyplatí. Oni něco tolerují, jsou rádi za každou půjčenou loď. Samozřejmě by bylo pro ně ideální, aby zde byli jen chorvatští kapitáni a jejich lodě. Opravu lodě musíš svěřit do jejich péče, jinak může být problém. Jediní opravdu svobodní námořníci na světě jsou delfíni. Vzdali se všeho, kromě svobody. Nikdo je nešikanuje, nemusí platit lázeňské poplatky. Kluci jedni pískaví, já už se tak krásně plavat asi nestačím naučit.
nevyřeší, byli přijati se spoustou výjimek ne jako my. /porovnej ČEZ v Bulharsku/. Hlavně nejsou v Schengenu!!!
Musíš mít místní živnostenský list, Jestli chceš strávit týden ježdění po chorvatských úřadech a platit, tak by bylo dobré zjistit, zda se to vyplatí. Oni něco tolerují, jsou rádi za každou půjčenou loď. Samozřejmě by bylo pro ně ideální, aby zde byli jen chorvatští kapitáni a jejich lodě. Opravu lodě musíš svěřit do jejich péče, jinak může být problém. Jediní opravdu svobodní námořníci na světě jsou delfíni. Vzdali se všeho, kromě svobody. Nikdo je nešikanuje, nemusí platit lázeňské poplatky. Kluci jedni pískaví, já už se tak krásně plavat asi nestačím naučit.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
tosotoso píše:...na služby kapitána lode u nás nedostaneš živnosť. To je profesia ktorá ide podľa nejakého iného zákona (teta mi to vysvetľovala), podobne ako notár, alebo lekár. Ani oni nie sú živnostníci, aj keď robia na seba.
Jen pro úplnost: pokud existuje zákon speciální, má přednost před obecným - v tomto případě existuje zákon o námořní plavbě (podobně autorský zákon nebo zákon o advokacii), který upravuje výkon činnosti, takže skutečně nedostaneš živnostenský list. Ale pozor, z pohledu berňáku jsi OSVČ a vztahují se na Tebe stejné daňové předpisy jako na živnostníky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host